Şimdi Ara

Geleceğin otomatiği tork konvertörlüler mi çift kavramalılar mı? Ya da elektrikli araçlar mı? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
87
Cevap
2
Favori
9.621
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coupant

    quote:

    Orijinalden alıntı: gokberks

    Dayanaksiz sacma bir konu olmus. Vag grubunda cvt audide multitronic ismiyle kullaniliyordu ve audi multitronic kullanmaktan vazgecti su an guncel araclarin hicbirinde multitronic yok. Dsgnin sadece tek bir tane oldugunu ve 250 nm tork limiti oldugundan bahsedilmis ki ancak vw dusmanlarinin vw aleyhine kullanacagi bir arguman olmus. Dsg sanziman sistemine verilen isimdir ve dq250, dq500 vs gibi farkli modelleri vardir. 250 torktan fazlasini ureten araca 250 nm tork dayanimli sanziman koyulmasina inanmiyorsunuz herhalde?

    Audi'nin şu an hiçbir modelinde multitronic yok diyorsun yani öyle mi? Bir de emin emin konuşuyorsun.

    Bu iddiana A5 coupe da dahil mi?

    Iddia yok ortada gerceklerden bahsediyorum. Guncel araclarin hicbirinde (yeni kasa a4, makyajli a6) multitronic yok ve bundan sonra cikacak araclarda da olmayacak.
    http://www.caradvice.com.au/297956/audi-kills-off-multitronic-cvt-automatic-forever/

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokberks


    quote:

    Orijinalden alıntı: coupant

    quote:

    Orijinalden alıntı: gokberks

    Dayanaksiz sacma bir konu olmus. Vag grubunda cvt audide multitronic ismiyle kullaniliyordu ve audi multitronic kullanmaktan vazgecti su an guncel araclarin hicbirinde multitronic yok. Dsgnin sadece tek bir tane oldugunu ve 250 nm tork limiti oldugundan bahsedilmis ki ancak vw dusmanlarinin vw aleyhine kullanacagi bir arguman olmus. Dsg sanziman sistemine verilen isimdir ve dq250, dq500 vs gibi farkli modelleri vardir. 250 torktan fazlasini ureten araca 250 nm tork dayanimli sanziman koyulmasina inanmiyorsunuz herhalde?

    Audi'nin şu an hiçbir modelinde multitronic yok diyorsun yani öyle mi? Bir de emin emin konuşuyorsun.

    Bu iddiana A5 coupe da dahil mi?

    Iddia yok ortada gerceklerden bahsediyorum. Guncel araclarin hicbirinde (yeni kasa a4, makyajli a6) multitronic yok ve bundan sonra cikacak araclarda da olmayacak.
    http://www.caradvice.com.au/297956/audi-kills-off-multitronic-cvt-automatic-forever/

    Beyimiz iddia yok diyor, gerçeklerden bahsediyormuş.

    Yani direkt kabul et bana direnme diyor. Ben diyorsam doğrudur sorgulama diyor.

    Senin bu gerçeklerinden audi'nin sitesini hazırlayanlar hala bihaber sanırım.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coupant

    quote:

    Orijinalden alıntı: gokberks


    quote:

    Orijinalden alıntı: coupant

    quote:

    Orijinalden alıntı: gokberks

    Dayanaksiz sacma bir konu olmus. Vag grubunda cvt audide multitronic ismiyle kullaniliyordu ve audi multitronic kullanmaktan vazgecti su an guncel araclarin hicbirinde multitronic yok. Dsgnin sadece tek bir tane oldugunu ve 250 nm tork limiti oldugundan bahsedilmis ki ancak vw dusmanlarinin vw aleyhine kullanacagi bir arguman olmus. Dsg sanziman sistemine verilen isimdir ve dq250, dq500 vs gibi farkli modelleri vardir. 250 torktan fazlasini ureten araca 250 nm tork dayanimli sanziman koyulmasina inanmiyorsunuz herhalde?

    Audi'nin şu an hiçbir modelinde multitronic yok diyorsun yani öyle mi? Bir de emin emin konuşuyorsun.

    Bu iddiana A5 coupe da dahil mi?

    Iddia yok ortada gerceklerden bahsediyorum. Guncel araclarin hicbirinde (yeni kasa a4, makyajli a6) multitronic yok ve bundan sonra cikacak araclarda da olmayacak.
    http://www.caradvice.com.au/297956/audi-kills-off-multitronic-cvt-automatic-forever/

    Beyimiz iddia yok diyor, gerçeklerden bahsediyormuş.

    Yani direkt kabul et bana direnme diyor. Ben diyorsam doğrudur sorgulama diyor.

    Senin bu gerçeklerinden audi'nin sitesini hazırlayanlar hala bihaber sanırım.

    Kardes dirensen de bir sey degismeyecek ben kendi fikrimi degil olacaklari soyluyorum sana. Ufak bir arastirmayla sen de bulabilirsin. Guncel araclarda yok ve olmayacak. A5'in yeni kasasiyla birlikte multitronic kalmayacak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Geleceğin otomatik şanzımanları... Hmmm düşünüyorum, düşünüyorum... Aklıma bir şey gelmiyor. "Gelecek" ile "şanzıman" birbirine uyumlu değil.

    Şanzımana neden ihtiyacımız var? Motorlarımız çok verimsiz olduğu için. Sadece belli bir devir aralığında istenen tork elde ediliyor. Bu yüzden şanzımana ihtiyacımız var. Bir de tabi motor ters çalışmıyor. Dolayısı ile ne olursa olsun bir ileri-geri'ye ihtiyacımız var. Aynı şekilde motorumuz 0-500 devir arasında yavaş yavaş çalışamıyor. Bu yüzden de bir kavramaya ihtiyacımız var. Bu kavrama CVT şanzımanda olduğu gibi, fiziken varolmayabilir. Ancak kavramaya ihtiyacımız var. Yoksa D'ye attığımız an fırlarız değil mi?

    Şaka bir yana gelecek ile "şanzıman"ın uymadığını söylerken çok ciddiydim. Zaten verimsiz olan motorumuzun ürettiği kısıtlı enerjiyi çeşitli dişliler ve çarklardan geçirerek daha da kısıyoruz, sonra diferansiyel ve akslar ile tekere iletiyoruz. "Gelecek"te bunların hepsinden kurtulacağız.

    --------------------------------

    Her tekere doğrudan bağlı bir motor. Toplam 4 motor. Tercihen aks bile olmayacak. Motor büyüklükleri küçülene kadar aks şart gerçi... Neyse, arada konvertör, çevirici, ileri-geri dişlisi, diferansiyel olmayacak.

    4 motor olunca diferansiyel elektronik olacak. Hangi motorun kaç devir döneceğini devre belirleyecek, buyrun size diferansiyel. yarı kilitli diferansiyel bir yazılım modifikasyonuna bakacak mesela. Her tekerde ayrı ayrı kontrol mümkün olduğu için, aracın yol tutuş dinamiği reaktif değil, proaktif olacak. Yani daha siz kaymaya başlamadan müdehale edecek. Siz kaymaya başlamadan çok önce bir tekerde dönme eğilimi çok fazla iken, diğerinde çok daha az ya, 4 motorlu bir araç ne yapacak? Her motorun ne kadar akım çektiğini sürekli kontrol ediyor olacak. Buna göre bir motorun çektiği akım çok düşükken, diğerinde yüksekse, aracı dengede tutmak için ne gerekiyorsa sistem yapmaya başlayacak. Ayrı ayrı çevirebildiği 4 motoru, ayrı ayrı sıkabildiği 4 freni var. Neler yapabileceğini siz düşünün.

    --------------------------------

    Ek olarak bu araçların ağırlık merkezleri çok aşağıda olacak. Motorlar da, aküler de arabanın altında olacak. Dolayısı ile daha önce hiç görmediğiniz bir yol tutuş dinamiği göreceksiniz.

    --------------------------------

    Tüm bunların sonunda, benim için gelecek STI'dan daha iyi yol tutan normal araba. Ve bu araba da şanzıman yok.

    --------------------------------

    Dolayısı ile benim için "geleceğin şanzımanı" yok. Hatta buna slogan da buldum gel: "En iyi şanzıman hiç varolmayandır."



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 18 Şubat 2016; 9:47:30 >
    _____________________________




  • Güncel araçların hiçbirinde multitronic yok diyen sen değil miydin? Ben buna itiraz ediyorum.

    Benim burda vag düşmanlığı gibi bir amacım yok. Bir de bunu iddia etmişsin. Dayanaksız bi konu demişsin. Ben bir hükümde bulunmadım ki. Hangisi ilerde yaygınlaşır dedim. Bazı arkadaşlar elektrikli araçlardan bahsetmiş. Belki de bu gerçekleşecek. Bunun sonucunda da şanzıman olayı kalmayacak denmiş vs. Amaç bu konu etrafında sohbet etmek.

    Yani çift kavramalılar sorunsuz hale getirilip her kesimden insanın alabileceği arabalarda da kullanılabilir hale geldikten sonra ben buna neden itiraz edeyim? Benim zararıma değil çıkarıma olur bu iş.
    _____________________________
  • mercedes belediye otobüsünde hangi sistem var bilen varmı cvt mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Geleceğin otomatik şanzımanları... Hmmm düşünüyorum, düşünüyorum... Aklıma bir şey gelmiyor. "Gelecek" ile "şanzıman" birbirine uyumlu değil.

    Şanzımana neden ihtiyacımız var? Motorlarımız çok verimsiz olduğu için. Sadece belli bir devir aralığında istenen tork elde ediliyor. Bu yüzden şanzımana ihtiyacımız var. Bir de tabi motor ters çalışmıyor. Dolayısı ile ne olursa olsun bir ileri-geri'ye ihtiyacımız var. Aynı şekilde motorumuz 0-500 devir arasında yavaş yavaş çalışamıyor. Bu yüzden de bir kavramaya ihtiyacımız var. Bu kavrama CVT şanzımanda olduğu gibi, fiziken varolmayabilir. Ancak kavramaya ihtiyacımız var. Yoksa D'ye attığımız an fırlarız değil mi?

    Şaka bir yana gelecek ile "şanzıman"ın uymadığını söylerken çok ciddiydim. Zaten verimsiz olan motorumuzun ürettiği kısıtlı enerjiyi çeşitli dişliler ve çarklardan geçirerek daha da kısıyoruz, sonra diferansiyel ve akslar ile tekere iletiyoruz. "Gelecek"te bunların hepsinden kurtulacağız.

    --------------------------------

    Her tekere doğrudan bağlı bir motor. Toplam 4 motor. Tercihen aks bile olmayacak. Motor büyüklükleri küçülene kadar aks şart gerçi... Neyse, arada konvertör, çevirici, ileri-geri dişlisi, diferansiyel olmayacak.

    4 motor olunca diferansiyel elektronik olacak. Hangi motorun kaç devir döneceğini devre belirleyecek, buyrun size diferansiyel. yarı kilitli diferansiyel bir yazılım modifikasyonuna bakacak mesela. Her tekerde ayrı ayrı kontrol mümkün olduğu için, aracın yol tutuş dinamiği reaktif değil, proaktif olacak. Yani daha siz kaymaya başlamadan müdehale edecek. Siz kaymaya başlamadan çok önce bir tekerde dönme eğilimi çok fazla iken, diğerinde çok daha az ya, 4 motorlu bir araç ne yapacak? Her motorun ne kadar akım çektiğini sürekli kontrol ediyor olacak. Buna göre bir motorun çektiği akım çok düşükken, diğerinde yüksekse, aracı dengede tutmak için ne gerekiyorsa sistem yapmaya başlayacak. Ayrı ayrı çevirebildiği 4 motoru, ayrı ayrı sıkabildiği 4 freni var. Neler yapabileceğini siz düşünün.

    --------------------------------

    Ek olarak bu araçların ağırlık merkezleri çok aşağıda olacak. Motorlar da, aküler de arabanın altında olacak. Dolayısı ile daha önce hiç görmediğiniz bir yol tutuş dinamiği göreceksiniz.

    --------------------------------

    Tüm bunların sonunda, benim için gelecek STI'dan daha iyi yol tutan normal araba. Ve bu araba da şanzıman yok.

    --------------------------------

    Dolayısı ile benim için "geleceğin şanzımanı" yok. Hatta buna slogan da buldum gel: "En iyi şanzıman hiç varolmayandır."

    Doğrudur hocam. Belki de bu gerçekleşecek. Ben illa şu veya bu olsun diye konu açmadım.

    İnsanlar manuel mi alsam otomatik mi derken bir de bunun çeşitleriyle kafa yoruyor araç alırken. Çok ciddi araştırmalar yapıp kafa yormak zorunda kalıyoruz.

    An itibariyle maalesef çok ciddi bir sorun bu şanzıman sorunu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-681F960DF -- 18 Şubat 2016; 9:51:18 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    mercedes belediye otobüsünde hangi sistem var bilen varmı cvt mi

    Zf kullanıyor mercedes. Hatta bir çok ağır vasıta Zf kullanıyor. Sadece şanzıman da değil. Tüm yürüyen Zf oluyor genelde. Bir de voith var ki, Zf den iyi bile diyebilirim. Sessiz en azindan.

    Bir de şu an bmw de kullanılan zf(başka hangi aracda kullaniliyor bilmiyorum) zaten en iyi şanzıman. Gerek yakıt tüketimi gerek performansi bir çift kavrama araçtan eksik değil. Yani zf işi zaten çözdü. Gelecek için bakarsak şanzımanların 2050 ye kadar rahat gideri var. Bu da ciddi bir para demek. Yani sektör büyüyecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tLqA


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    mercedes belediye otobüsünde hangi sistem var bilen varmı cvt mi

    Zf kullanıyor mercedes. Hatta bir çok ağır vasıta Zf kullanıyor. Sadece şanzıman da değil. Tüm yürüyen Zf oluyor genelde. Bir de voith var ki, Zf den iyi bile diyebilirim. Sessiz en azindan.

    Bir de şu an bmw de kullanılan zf(başka hangi aracda kullaniliyor bilmiyorum) zaten en iyi şanzıman. Gerek yakıt tüketimi gerek performansi bir çift kavrama araçtan eksik değil. Yani zf işi zaten çözdü. Gelecek için bakarsak şanzımanların 2050 ye kadar rahat gideri var. Bu da ciddi bir para demek. Yani sektör büyüyecek.

    Ben de ilk mesajımı, bu ikisi (tork konvertörlü ve çift kavramalı) kendi eksik yönlerini çözemeden elektrikli araçlar yaygınlaşır mı diyerek güncelledim hocam.
    _____________________________




  • Mercedesin şanzımanı hakkında hatalı bilgi veriliyor diyen arkadaşlar. Bir fikir birliğine varılırsa ilk mesajımı ona göre güncelleyeceğim.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction

    177 bglik motorlarda kullanılan dsg 6 ileri yağlı kavrama ve maksimum 350 nm kadar torka dayanabiliyor. Ve 7 ileri gibi sorunları yaygın değil.

    Mercedes'in 7G-DCT adlı şanzımanı önden çekişli platformlu A, B, CLA, GLA serilerinde kullanılmaktadır ve bu şanzıman çift kavramalıdır.

    7G-GTronic adlı şanzıman ise tork konvertörlü olup arkadan itiş temelli ve 4 çeker araçlarda kullanılmaktadır.

    Bmw'nin Steptronic'i tork konvertörlüdür ve 8 ileridir. ZF firmasından alınmadır. Ayrıca yeni UKL platformundaki önden çeker temelli X1, 2 serisi Active tourer modellerinde hem 6 ileri hem 8 ileri otomatik şanzıman kullanılmaktadır. Bu şanzımanlar Aisin firmasından alınmadır. ZF8 önden çekişli araçlarda kullanılmıyor. Birçok kişi Yeni X1 XDrive 20d'deki 8 ileri şanzımanı ZF8 sanıyor yanlış bilgi.

    Benim şahsi fikrim. Yeni nesil Tork konvertörlüler oldukça başarılılar, ZFnin 8 ileri ve 9 ileri olanı, Aisin'in 6 ileri eat6sı, bmwye verdiği 6 ileri şanzımanı, bmwye verdiği 8 ileri şanzımanı, volvoya verdiği 8 ileri şanzımanı. Bu şanzımanlar gerçekten çok akıcı çalışıyor manuel modda tepkileri oldukça çabuk hiç gecikme yok vites düşürme konusunda da iyiler çift kavramalılar gibi bir üst vitesi çok erken seçmemeleride gayet yerinde bence. O yüzden benim oyum tork konvertörlülere.

    Not: Porsche'nin PDK'sı çift kavramalıların arasında kafaya oynar, kullandığımda bayılmıştım.

    Bmw 218 i Active Tourer'deki 6 ileri steptronic şanzıman da Aisin firmasından alınan tork konvertörlü şanzıman mı?
    _____________________________




  • Gelecek elektrikli araçlarda. Sessiz, uzun vadede daha masrafsız, çok daha fazla tork var. Şanzıman içten yanmalı motorlar için kullanışlı ancak en iyisinde bile kayıp hatırı sayılır miktarda. Elektrikli araçlarda duruma göre 4 tane motor olabiliyor ki bu inanılmaz bir ivmelenme sağlıyor.
    _____________________________

    SAMSUNG GALAXY S6 ve S6 EDGE KULLANICILAR KULÜBÜ
    <<<Samsung Galaxy S3 i9300 Yazılım-Kamera Ana Konu>>>
    Samsung Galaxy S6 G920F Android MM 6.0.1- Galaxy S5 G900F Android MM 6.0.1 Stok, Galaxy S4 i9500 MM, Galaxy S3 i9300(Stock +Viper Sound Mod)
    i7 2600K @4.5GHz@1.340V
    + Asus P8P67 Pro+ MSI Gaming X GTX 1070Pascal
    +Corsair Vengeane 16GB 1600 CL10+Samsung 840 Evo 120GB SSD+Crucial MX300 750GB SSD+3xHD103SJ(2xraid0+1xDepo)+Corsair HX850i Digital PSU + HAF X+Asus VE247H
    + Logitec G430 + G502
    “We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star. But we can understand the Universe. That makes us something very special.” -Stephen William Hawking
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Firaristt

    Gelecek elektrikli araçlarda. Sessiz, uzun vadede daha masrafsız, çok daha fazla tork var. Şanzıman içten yanmalı motorlar için kullanışlı ancak en iyisinde bile kayıp hatırı sayılır miktarda. Elektrikli araçlarda duruma göre 4 tane motor olabiliyor ki bu inanılmaz bir ivmelenme sağlıyor.

    Peki bu ikisi eksik yönünü halledemeden elektrikli araçlar yaygınlaşır diyebiliyor musun?
    _____________________________
  • 4 ucu kirli bijon kolu
    _____________________________
    Tavşan küsmüş , dağ kibrine yenik düşmüş. Ortada pastoral bi sessizlik...
  • Onu soracağınız kişi ben değilim. Buna net bir cevap veremem. Çünkü elektrikli araçların hali hazırda menzil ve pil sorunu var Doğu Avrupa-Asya-Afrika için. Avrupa'da yok denebilir, zira çok sık şarj istasyonu var, Tesla sahipleri ücretsiz şarj edebiliyor. Elektrikli araçların pillerinin tam olarak ne kadar süre gideceğini bilmiyor kimse. Tahminlere göre de uzun süre kullanımda pillerin değişmesi lazım. Bunun maliyeti ne olur, nasıl olur bunu firmalar biliyor. Uygun fiyata yüksek menzili ne kadar çabuk sunarlarsa o kadar çabuk yaygınlaşır. 5dk'da depoyu doldurmak gibi de olmuyor bu araçlar. Şehir dışına gidecek birisinin en azından 1 saat şarj etmesi lazım. Pile bağlı bir sıkıntı var. Yaygınlaşması buna da bağlı.

    İçten yanmalı motorlarla kullanılan şanzımanlar sıfır kayıpla çalışamayacağı için eksik yön denilen bu durum mevcut bilgiyle halledilemez. Daha az kayıpla, daha fazla güç aktaracak şekilde çalışmalarına yönelik güncellenmeye devam edeceklerdir. Yük taşıyan araçlar için yine içten yanmalı motorlar tercih edilecek olsa da şehir içi ve bireysel araçlar için elektrikli araçlar önümüzdeki 10 yılda bayağı yol kat edecektir.

    10 ton yük çekecek bir tır için elektrikli motor cazip değil şu anda. İstanbul'dan Çatalca'ya gittiğinde şarj bitiyor, sonra 2 saat şarj olmasını bekle. Taşımacılık çöker. Pil daha hızlı şarj olur ve daha uzun süre dayanırsa şimdiki içten yanmalı araçların pabucu damda kalır.
    _____________________________

    SAMSUNG GALAXY S6 ve S6 EDGE KULLANICILAR KULÜBÜ
    <<<Samsung Galaxy S3 i9300 Yazılım-Kamera Ana Konu>>>
    Samsung Galaxy S6 G920F Android MM 6.0.1- Galaxy S5 G900F Android MM 6.0.1 Stok, Galaxy S4 i9500 MM, Galaxy S3 i9300(Stock +Viper Sound Mod)
    i7 2600K @4.5GHz@1.340V
    + Asus P8P67 Pro+ MSI Gaming X GTX 1070Pascal
    +Corsair Vengeane 16GB 1600 CL10+Samsung 840 Evo 120GB SSD+Crucial MX300 750GB SSD+3xHD103SJ(2xraid0+1xDepo)+Corsair HX850i Digital PSU + HAF X+Asus VE247H
    + Logitec G430 + G502
    “We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star. But we can understand the Universe. That makes us something very special.” -Stephen William Hawking




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Firaristt

    Onu soracağınız kişi ben değilim. Buna net bir cevap veremem. Çünkü elektrikli araçların hali hazırda menzil ve pil sorunu var Doğu Avrupa-Asya-Afrika için. Avrupa'da yok denebilir, zira çok sık şarj istasyonu var, Tesla sahipleri ücretsiz şarj edebiliyor. Elektrikli araçların pillerinin tam olarak ne kadar süre gideceğini bilmiyor kimse. Tahminlere göre de uzun süre kullanımda pillerin değişmesi lazım. Bunun maliyeti ne olur, nasıl olur bunu firmalar biliyor. Uygun fiyata yüksek menzili ne kadar çabuk sunarlarsa o kadar çabuk yaygınlaşır. 5dk'da depoyu doldurmak gibi de olmuyor bu araçlar. Şehir dışına gidecek birisinin en azından 1 saat şarj etmesi lazım. Pile bağlı bir sıkıntı var. Yaygınlaşması buna da bağlı.

    İçten yanmalı motorlarla kullanılan şanzımanlar sıfır kayıpla çalışamayacağı için eksik yön denilen bu durum mevcut bilgiyle halledilemez. Daha az kayıpla, daha fazla güç aktaracak şekilde çalışmalarına yönelik güncellenmeye devam edeceklerdir. Yük taşıyan araçlar için yine içten yanmalı motorlar tercih edilecek olsa da şehir içi ve bireysel araçlar için elektrikli araçlar önümüzdeki 10 yılda bayağı yol kat edecektir.

    10 ton yük çekecek bir tır için elektrikli motor cazip değil şu anda. İstanbul'dan Çatalca'ya gittiğinde şarj bitiyor, sonra 2 saat şarj olmasını bekle. Taşımacılık çöker. Pil daha hızlı şarj olur ve daha uzun süre dayanırsa şimdiki içten yanmalı araçların pabucu damda kalır.

    Sizin de değindiğiniz gibi her birinin bir eksiği var. Ülkemize indirgediğimizde elektrik tüketiminde dışa bağımlıyız. Sanki elektrik üretilirken doğaya verilen zarar petrolün verdiğinden daha mı az vs uzar gider mevzu.

    Sanki bu iki şanzıman türünden hiçbiri eksik yönünü çözemeden, çok yakın bir gelecekte elektrikli araçlar yaygınlaşacakmış gibi yorum yapan arkadaşlar olduğu için size bu soruyu yönelttim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-681F960DF -- 18 Şubat 2016; 11:05:58 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coupant

    Güncel araçların hiçbirinde multitronic yok diyen sen değil miydin? Ben buna itiraz ediyorum.

    Benim burda vag düşmanlığı gibi bir amacım yok. Bir de bunu iddia etmişsin. Dayanaksız bi konu demişsin. Ben bir hükümde bulunmadım ki. Hangisi ilerde yaygınlaşır dedim. Bazı arkadaşlar elektrikli araçlardan bahsetmiş. Belki de bu gerçekleşecek. Bunun sonucunda da şanzıman olayı kalmayacak denmiş vs. Amaç bu konu etrafında sohbet etmek.

    Yani çift kavramalılar sorunsuz hale getirilip her kesimden insanın alabileceği arabalarda da kullanılabilir hale geldikten sonra ben buna neden itiraz edeyim? Benim zararıma değil çıkarıma olur bu iş.

    Kardes anlasamiyoruz seninle. Guncel araclari parantez icinde sana yazdim. A5 guncel bir arac degil, 2007'de cikip 2012'de makyaj goren bir arac. Buyuk ihtimalle de seneye yeni kasasi cikacak ve guncel kasada multitronic olmayacak. söz gelimi dsg şanzımanların 250Nm den fazla tork üreten araçlarda kullanılması uygun değilken 177bg dizel motorlarla beraber sunulmaları kullanıcıları mağdur etmiştir. cumlesinde kaynak olmadan uydurmasyon sekilde vag dusmanligi yapiliyor. 380 torku olan araca 250 nm tork dayanimli sanziman kullanilmasini senin aklin aliyor mu? Muhendisler ya da ustalar daha iyi bilir ama max tork devrinde sanziman o torka dayanamayip kirilir. Boyle bir seye emisyon hilesi yapan vag grubu bile kalkisamaz. çok övülmesine karşın çıkardığı sorunlar nedeniyle şuan vw grup dsgye alternatif olması açısından multitronic isimli yeni cvt şanzımanı denemektedir. cumlesi de soyledigim sekilde multitronic kullanan model kalmayacagi icin dayanaksizdir.

    Sohbet etmek istiyorsan bana kalirsa da gelecek elektrikli araclarda. Sanzimani bildigimiz sistemlerden cok farkli oldugu icin inanilmaz hizlanma sureleri yakalayabiliyor. Su an icin tesla gibi elektrikli araclarin fiyati yuksek ancak yayginlastikca fiyatlari dusup ulasilmasi daha kolay olacak.
    @coupant

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • "dsg şanzımanların 250Nm den fazla tork üreten araçlarda kullanılması uygun değilken 177bg dizel motorlarla beraber sunulmaları kullanıcıları mağdur etmiştir." cümlesi bana ait değil hocam.

    Peki size de şu soruyu yönelteyim. Her kesimden insanın alabileceği araçlara hangi şanzımanı kullanmayı düşünür vw? 40-100 bin TL bandında satılan araçlarına kuru çift kavrama koymaya devam mı edecek?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-681F960DF -- 18 Şubat 2016; 11:13:18 >
    _____________________________
  • _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Firaristt

    Onu soracağınız kişi ben değilim. Buna net bir cevap veremem. Çünkü elektrikli araçların hali hazırda menzil ve pil sorunu var Doğu Avrupa-Asya-Afrika için. Avrupa'da yok denebilir, zira çok sık şarj istasyonu var, Tesla sahipleri ücretsiz şarj edebiliyor. Elektrikli araçların pillerinin tam olarak ne kadar süre gideceğini bilmiyor kimse. Tahminlere göre de uzun süre kullanımda pillerin değişmesi lazım. Bunun maliyeti ne olur, nasıl olur bunu firmalar biliyor. Uygun fiyata yüksek menzili ne kadar çabuk sunarlarsa o kadar çabuk yaygınlaşır. 5dk'da depoyu doldurmak gibi de olmuyor bu araçlar. Şehir dışına gidecek birisinin en azından 1 saat şarj etmesi lazım. Pile bağlı bir sıkıntı var. Yaygınlaşması buna da bağlı.

    İçten yanmalı motorlarla kullanılan şanzımanlar sıfır kayıpla çalışamayacağı için eksik yön denilen bu durum mevcut bilgiyle halledilemez. Daha az kayıpla, daha fazla güç aktaracak şekilde çalışmalarına yönelik güncellenmeye devam edeceklerdir. Yük taşıyan araçlar için yine içten yanmalı motorlar tercih edilecek olsa da şehir içi ve bireysel araçlar için elektrikli araçlar önümüzdeki 10 yılda bayağı yol kat edecektir.

    10 ton yük çekecek bir tır için elektrikli motor cazip değil şu anda. İstanbul'dan Çatalca'ya gittiğinde şarj bitiyor, sonra 2 saat şarj olmasını bekle. Taşımacılık çöker. Pil daha hızlı şarj olur ve daha uzun süre dayanırsa şimdiki içten yanmalı araçların pabucu damda kalır.

    Tesla'da menzil problemi yok, 400km gidiyor bir depoyla.

    https://www.teslamotors.com/modelx (257 mil = 413 km)
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.