Şimdi Ara

Geleceğin otomatiği tork konvertörlüler mi çift kavramalılar mı? Ya da elektrikli araçlar mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
87
Cevap
2
Favori
9.621
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Mercedes 7g-tronic hakkında yanlış bilgiler veriliyor.

    7g-tronic'in hem tork konvertörlü, hem de çift kavrama modelleri var.

    A, C serilerindeki 1.5 CDI, 1.6 CDI modellerindeki 7g-tronic çift kavramadır.

    Benzinli modeller olan 1.6 CGI + 7g-tronic'teki ise tork konvertörlüdür.

    İkisine de aynı ismi vermesi ilginç olmuş.
    _____________________________
  • hiçbiri 10 sene içinde elektrikli otomobillere bineceğiz. ya da dünyada binecekler biz ne oluruz bilmem.
    _____________________________
  • Dayanaksiz sacma bir konu olmus. Vag grubunda cvt audide multitronic ismiyle kullaniliyordu ve audi multitronic kullanmaktan vazgecti su an guncel araclarin hicbirinde multitronic yok. Dsgnin sadece tek bir tane oldugunu ve 250 nm tork limiti oldugundan bahsedilmis ki ancak vw dusmanlarinin vw aleyhine kullanacagi bir arguman olmus. Dsg sanziman sistemine verilen isimdir ve dq250, dq500 vs gibi farkli modelleri vardir. 250 torktan fazlasini ureten araca 250 nm tork dayanimli sanziman koyulmasina inanmiyorsunuz herhalde?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokberks

    Dayanaksiz sacma bir konu olmus. Vag grubunda cvt audide multitronic ismiyle kullaniliyordu ve audi multitronic kullanmaktan vazgecti su an guncel araclarin hicbirinde multitronic yok. Dsgnin sadece tek bir tane oldugunu ve 250 nm tork limiti oldugundan bahsedilmis ki ancak vw dusmanlarinin vw aleyhine kullanacagi bir arguman olmus. Dsg sanziman sistemine verilen isimdir ve dq250, dq500 vs gibi farkli modelleri vardir. 250 torktan fazlasini ureten araca 250 nm tork dayanimli sanziman koyulmasina inanmiyorsunuz herhalde?

    Audi'nin şu an hiçbir modelinde multitronic yok diyorsun yani öyle mi? Bir de emin emin konuşuyorsun.

    Bu iddiana A5 coupe da dahil mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-681F960DF -- 18 Şubat 2016; 8:54:43 >
    _____________________________
  • Mercedeste çift kavramalılar 7g-dct olarak, tork konventörlü olanlar 7g-tronic olarak geçiyor ikisi aynı isimde değiller, çidt kavrama yada tork konventörlü hangiai gelişirse gelişsin önemli olan hangisinin ucuz ve daha verimli olucağı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Bence gelecek tork konvertörlü otomatik şanzımanlarda. Kaliteli ve modern bir tork konvertörlü şansızamnın konforunu hiçbiri vermiyor. Hiçbir bakım masrafı yok, güvenilir. Yakıt sorunuda halletmeye başladılar. Örnek: Peugeot 308'de yeni kullanılmaya başlayan Japon Aisin üretimi EAT6 şanzıman yakıtı fazla etkilemiyor. BMW'lerin ZF şanzımanı da oldukça verimli.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Mercedes 7g-tronic hakkında yanlış bilgiler veriliyor.

    7g-tronic'in hem tork konvertörlü, hem de çift kavrama modelleri var.

    A, C serilerindeki 1.5 CDI, 1.6 CDI modellerindeki 7g-tronic çift kavramadır.

    Benzinli modeller olan 1.6 CGI + 7g-tronic'teki ise tork konvertörlüdür.

    A, B ve GLAda 109 hp 1.5 dizellerde kullanılan şanzıman dct yani çift kavrama

    7 gtronic ise tam otomatik şanzıman diye biliyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2016 AUDI A4 AVANT, DYNAMIC 1.4 TFSI, BEYAZ
    2016 HONDA JAZZ, ELEGANCE CVT, GRİ
  • cvt şanzıman geleceğin şanzımanı olacak burada bunu tarihe not düşmek isterim.
    _____________________________
    - AMBULANSA YOL VERİYORUM HAYAT KURTARIYORUM...
    - Bilgi sahibi olmadan lütfen fikir beyan etmeyelim...
    - Anlayamazsınız... Anlasaydınız...
  • yokmu şöyle fukara dostu otomatik sorunsuz araba önerecek biri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    yokmu şöyle fukara dostu otomatik sorunsuz araba önerecek biri

    Var abim olmazmıHb'mi sedan mı onu söyle yeter
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Mercedes 7g-tronic hakkında yanlış bilgiler veriliyor.

    7g-tronic'in hem tork konvertörlü, hem de çift kavrama modelleri var.

    A, C serilerindeki 1.5 CDI, 1.6 CDI modellerindeki 7g-tronic çift kavramadır.

    Benzinli modeller olan 1.6 CGI + 7g-tronic'teki ise tork konvertörlüdür.

    Burada bir yanlış vardır. Mercedes'in bütün 7g-tronic şanzımanları tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlardır.

    Çift kavrama olan şanzımanın adı 7g-dct7 ' dir.

    Ayrıca konunun başında verilmiş bilgiler saçmalık, bugün modern tork konvertörlüler son derece hızlıdırlar. Gayet de güzel bozulurlar ama ömürleri yüksektir. Ayrıca dsg'nin milyon tane modeli var 750nm tork üzeri güce dayananları r8'de kullanılıyor. Körlemesine yazı yazmayalım, paylaşmayalım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lord Sparhawk -- 17 Şubat 2016; 22:59:01 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540

    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    yokmu şöyle fukara dostu otomatik sorunsuz araba önerecek biri

    Var abim olmazmıHb'mi sedan mı onu söyle yeter

    sedan seviyorum ama hb olsunlpg li felan olmasın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540

    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    yokmu şöyle fukara dostu otomatik sorunsuz araba önerecek biri

    Var abim olmazmıHb'mi sedan mı onu söyle yeter

    sedan seviyorum ama hb olsunlpg li felan olmasın

    1.2 Palio speedgear(1.2 16v 80 HP), 1.4 77hp 8v Dualogic punto,1.4 16v 97 Hp 4 İleri tam otomatik,1.3 Multijet veya 1.5 crdi otm punto evo veya yine getz'de olabilir.Keseye bağlı
    _____________________________




  • Gelecek elektriklerin, otomotiv sektörü buna hazırlanmaya başladı bile. Bizim gibi 3. Dünya ülkelerinde fosil yakıtlı araçlar satıla dursun abd de elektrikler neredeyse her garaja girmiş durumda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    EMR Garage
    Sipariş&Randevu hattımız
    0553 668 92 92
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540

    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540

    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    yokmu şöyle fukara dostu otomatik sorunsuz araba önerecek biri

    Var abim olmazmıHb'mi sedan mı onu söyle yeter

    sedan seviyorum ama hb olsunlpg li felan olmasın

    1.2 Palio speedgear(1.2 16v 80 HP), 1.4 77hp 8v Dualogic punto,1.4 16v 97 Hp 4 İleri tam otomatik,1.3 Multijet veya 1.5 crdi otm punto evo veya yine getz'de olabilir.Keseye bağlı

    fiatın manueli bile sıkıntı,otomatiğine cesaret edemem,getz küçük.era 1.4 çok yakarmı acaba yada dizel otomatikmi düşünmeli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • 177 bglik motorlarda kullanılan dsg 6 ileri yağlı kavrama ve maksimum 350 nm kadar torka dayanabiliyor. Ve 7 ileri gibi sorunları yaygın değil.

    Mercedes'in 7G-DCT adlı şanzımanı önden çekişli platformlu A, B, CLA, GLA serilerinde kullanılmaktadır ve bu şanzıman çift kavramalıdır.

    7G-GTronic adlı şanzıman ise tork konvertörlü olup arkadan itiş temelli ve 4 çeker araçlarda kullanılmaktadır.

    Bmw'nin Steptronic'i tork konvertörlüdür ve 8 ileridir. ZF firmasından alınmadır. Ayrıca yeni UKL platformundaki önden çeker temelli X1, 2 serisi Active tourer modellerinde hem 6 ileri hem 8 ileri otomatik şanzıman kullanılmaktadır. Bu şanzımanlar Aisin firmasından alınmadır. ZF8 önden çekişli araçlarda kullanılmıyor. Birçok kişi Yeni X1 XDrive 20d'deki 8 ileri şanzımanı ZF8 sanıyor yanlış bilgi.

    Benim şahsi fikrim. Yeni nesil Tork konvertörlüler oldukça başarılılar, ZFnin 8 ileri ve 9 ileri olanı, Aisin'in 6 ileri eat6sı, bmwye verdiği 6 ileri şanzımanı, bmwye verdiği 8 ileri şanzımanı, volvoya verdiği 8 ileri şanzımanı. Bu şanzımanlar gerçekten çok akıcı çalışıyor manuel modda tepkileri oldukça çabuk hiç gecikme yok vites düşürme konusunda da iyiler çift kavramalılar gibi bir üst vitesi çok erken seçmemeleride gayet yerinde bence. O yüzden benim oyum tork konvertörlülere.

    Not: Porsche'nin PDK'sı çift kavramalıların arasında kafaya oynar, kullandığımda bayılmıştım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2014 Skoda Octavia 1.6 TDI Optimal 105 HP
    2014 Opel Astra Sedan 1.4 Turbo Cosmo 140 HP




  • Gelecek pekte tahmin ettiğiniz senaryolarla şekillenecek gibi görünmüyor. En basitinden şu haberi okursanız

    Car & Driver’ın haberine göre, Birleşmiş Milletler Konferansı’nın iklim değişikliği kanunlarını (COP21) kullanan sıfır emisyonlu otomobiller (ZEV) birliği üyesi Almanya, 2050 yılına kadar konvansiyonel motora sahip araçların satışını durdurmayı planlıyor. Bu da Hollanda, Norveç ve İngiltere gibi ZEV birliğine üye diğer ülkelerin de aynı yasağı uygulaması demek. California, Connecticut, Maryland, Massachusetts, New York, Oregon, ve Vermont gibi ABD eyaletlerinin de destekleyeceği organizasyonun kısa sürede tüm dünyaya yayılacağı düşünülüyor.

    Teklifin hedefi ise emisyon değerlerini %40’a kadar düşürerek iklim değişikliğine son vermeye katkıda bulunmak. Gelecekteki 35 yılında pek çok şey değişebilir ancak otomobil üreticileri şimdiden yeşil bir gelecek için çalışmalarını sürdürüyor. Yakın zamanda Environmental Challenge 2050 planı dahilinde geleneksel güç organlarına sahip motorları kullanan modellerini ürün gamından eleyeceğini açıklayan Toyota ise bu konuda verilebilecek en güçlü örnek. Bu girişimi ile Toyota, hibrit, plug-in gibrit, elektrikli ve hidrojenli araçları üzerinde çalışacak.


    Bu haber doğrultusunda düşünürsek, hayatımıza çok başka teknolojiler dahil olacak ve buna uymak zorunda olunacak gibi geliyor. Şimdiden elektrikli modeller kendinden sıkça söz ettiriyor, ileride tamamen sektörün merkezini oluşturacaklar...
    _____________________________




  • Çift kavrama ve robotize şanzımanlar yüksek bakım maliyetleri gereğince teknolojileri gelişip sağlamlaşmadıkça yok olup gidebilirler.Cvt ise kullanırken bana debriyaj balatası kaçıran manuel araç hissi verdiği için sevemediğim bir şanzıman tipi.Araç durmadan bağırarak gidiyor ve bu çok itici.Pürüzsüzlük ve sorunsuzluk bakımından ise oldukça iyi.Tork konvertörlü şanzımanlar geliştirilip hızlandırıldıkça ne çift kavramaya ne de cvt ye gerek kalmaz.Piyasada halen açılmamış 93 senesinden bu güne kullanılan tork konvertörlü şanzımanlar da bunun ispatıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gOkO -- 18 Şubat 2016; 1:04:17 >
    _____________________________
    Erbaa'lı
  • Spor modeller hariç, hangisi az yakıyorsa eğilim ona kayacaktır.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Mercedes 7g-tronic hakkında yanlış bilgiler veriliyor.

    7g-tronic'in hem tork konvertörlü, hem de çift kavrama modelleri var.

    A, C serilerindeki 1.5 CDI, 1.6 CDI modellerindeki 7g-tronic çift kavramadır.

    Benzinli modeller olan 1.6 CGI + 7g-tronic'teki ise tork konvertörlüdür.

    Burada bir yanlış vardır. Mercedes'in bütün 7g-tronic şanzımanları tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlardır.

    Çift kavrama olan şanzımanın adı 7g-dct7 ' dir.

    Ayrıca konunun başında verilmiş bilgiler saçmalık, bugün modern tork konvertörlüler son derece hızlıdırlar. Gayet de güzel bozulurlar ama ömürleri yüksektir. Ayrıca dsg'nin milyon tane modeli var 750nm tork üzeri güce dayananları r8'de kullanılıyor. Körlemesine yazı yazmayalım, paylaşmayalım...

    Yanlış olduğuna inandığın şeyleri daha kibar bir şekilde ifade edemez misin? Klasik vag çocukları çift kavramalıları aklınca eleştirtmeyecek ya hırçınlık ondan işte.

    Bir kere bu konuda aklı başında hiç kimsenin itiraz edemeyeceği husus şudur ki: Tork konvertörlüler sorunsuzlukları ile meşhurdur. Sen bu konuda ne dersen de beyhudedir.

    Gelelim çift kavramalılara. Yazızının başında saçma olan hiçbir şey yok. Çift kavramalıların genelinin (yani kuru kavramalılar) sorunlu olduğu sağır sultanın bile duyduğu bir gerçek. Yağlı olanları ise nispeten daha dayanıklı ve sorunsuz olmakla birlikte yine de bir tork konvertörlü şanzıman sorunsuzluğuna erişememişlerdir. Ayrıca kaçımız bu şanzımanın kulanıldığı arabalara binebiliyor söyler misin?

    Konunun da amacı hangisinin yaygınlaşacağı ile ilgili olarak bir öngörüde bulunabilmek, bunun etrafında sohbet etmek. Fanlığın alemi yok.

    Şu vagçılar konuyu sabote etmese de konu amacına ulaşabilse.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-681F960DF -- 18 Şubat 2016; 9:16:18 >
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.