Şimdi Ara

Geleceğin otomatiği tork konvertörlüler mi çift kavramalılar mı? Ya da elektrikli araçlar mı? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
87
Cevap
2
Favori
9.621
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Bi dünya DSG var da trafikte gezenlerin %90'ı DQ200 denen garabet şanzıman.

    Her nesilde artık olduğu söyleniyor ama her nesilde sorunlara devam ediyor ne yazık ki. Yetmezmiş gibi motorları da bu şanzımana göre sınırlandırıyorlar.

    Koy ıslak DSG? Yok, maliyet artar. Ford hayrına satıyor sanki de o yüzden 1.5 dizele ıslak PS koyuyor.

    Sorun dsg'nin bozulup bozlulmaması değil.

    Ben orda değilim, konuda ilk mesajda yanlış bilgi verilmiş, bir çok model var, tek model varmış gibi yaızlmış bunu söylüyorum. Yoksa bozulur bozulmaz beni ilgilendirmez. Neymiş bir de bana "vag çocuğu" gibi yaftalama yapmış terbiyesiz utanmaz. Kişinin sözü kendine aittir..

    Onu kim demişse ayıp etmiş, muhabbetin evveliyatını bilmiyorum ben. Sadece DSG konusuna yorum yapmak istedim.



    Karşımdaki ayıp ederse kimse kusura bakmasın ben de susacak değilim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-681F960DF -- 18 Şubat 2016; 20:00:50 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ata.BeG

    Şu anda piyasanın en başarılı otomatik şanzımanı nedir ? ZF'in şanzımanı. Bu şanzıman çift kavramalı mı ? Hayır tork konvertörlü. O zaman bence tartışmaya bile lüzum yok ...

    Hoş mantık ama çok da doğru değil aslında. Zf neye göre en iyi şanzıman? Hangi zf? Zf bir marka. Bmw'lerdeki zf modellerinden bahsediyorsak neden onlar? Mercedesteki g-tronicde en az o kadar başarılı bir şanzıman. Peki niye bmw? En iyisi bmw mi?

    Porsche'deki pdk çift kavrama ne olacak? Ya da Graziano Oerlikon adını duydunuz mu? Dünyanın en gelişmiş şanzıman, dişli, şaft üreticilerinden birisi. Ferrari, lamborghini, mercedes amg, mclaren, maserati, audi, alfa romeo, aston martin'e şanzıman üreten bir firma. Lamborghini Aventadorda 7 ileri tek kavramalı robotize otomatikleştirilmiş şanzımanı var. Bahsettiğimiz araba Aventador. Şimdi o mantığa göre tek kavramalı otomatikleştirilmiş şanzımanlar en iyisi de diyebiliriz değil mi?

    Sorunsuzluk,vites geçişleri,yakıt ekonomisine katkısı dolayısıyla ZF dedim. G-tronic de iyi bir şanzıman evet fakat ZF kadar değil. Çünkü eksik kaldığı nokta var. Vites geçişleri ve yakıt ekonomisine katkısı ZF kadar gelişmiş değil.
    Ben standart şanzıman modellerinden bahsediyorum iş PDK'ya girerse haklısınız. O zaman onun yanına steptronic şanzımanı da koymak lazım, ki bunların premium araçlar dışında kullanılabileceğini zannetmiyorum o yüzden eledim PDK ve Steptronic şanzımanı
    _____________________________




  • Nereye gidersen git, dsg, edc, auto6r, easytronic, mmt er yada geç baskı balatası değişecek, e manuel viteslerde de baskı balata değişicek diyebilirsiziniz ancak manueller hem bunlar kadar erken bitmiyor hemde baskı balata değişimleri fazla pahalı değil ayrıca baskı balata bitmeye yakın seni yolda kolay kolay bırakmaz. Ki bence en önemlisi tek kavrama ve çift kavrama da baskı balata kullandıkça incelecek ve motorla şanzuman arasındaki kavramada geç yapıldığı için titreme, tekleme gibi sorunlar yaşanacak ayrıca arıza yapıpta yolda kalma tehlikesi sürekli mevcut.
    Peki neden üreticiler illada baskı balatalı otomatik diyorlar. Çünkü servislerin de para kazanması lazım, ayrıca araç üreticileri fazladan parça satacaklar ve eğitim hizmetleri verecekler, ford etis, wolkswagen erwin gibi bilgisayar ortamında uzaktan öğrenme sistemine bayileri üyelik yaptırarak artı para kazanacaklar ve bence aşağıdaki resim bunu biraz açıklıyor. Peki bence sonuç param yoksa manuel, param varsa tork konvertörü o yüzden çift kavramlı araçlar üretilmesed olur. Ama, şahsen tarafsız olarak bu sistemleri para verip alarak(fabrikadan değil) en az 100 bin km deneyerek sonuçları paylaşsa bizde görebilsek güzel olurdu.
     Geleceğin otomatiği tork konvertörlüler mi çift kavramalılar mı? Ya da elektrikli araçlar mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msbphoenix -- 18 Şubat 2016; 23:56:06 >
    _____________________________
    ,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Mercedes 7g-tronic hakkında yanlış bilgiler veriliyor.

    7g-tronic'in hem tork konvertörlü, hem de çift kavrama modelleri var.

    A, C serilerindeki 1.5 CDI, 1.6 CDI modellerindeki 7g-tronic çift kavramadır.

    Benzinli modeller olan 1.6 CGI + 7g-tronic'teki ise tork konvertörlüdür.

    Çift kavramali sanziman 7G Dct 7G Tronic degil.Isimlendirmesi farklidir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Şu an kullandığımız araçlarda vites kutularının olmasının sebebi: Motorların minimum ve maksimum devir aralıkları nispeten dar ve verimli çalıştığı aralık daha da dar.

    Elektrikli araçlarda da aslında vites kutusuna ihtiyaç var. Yüksek hızlarda elektrikli motorlar ciddi anlamda verim kaybına başlıyorlar.
    _____________________________
  • Tek kavramada, çift kavramada robotize manuel'dir. Yani pratikte düz vitesden bir farkı yoktur. Gelecek CVT ve her zaman varlığını sürdürecek klasik yani tork konvertörlü sistemlerin olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Zaten çift kavrama ve robotize fikri tamamen ekonomi ve performs amaçlı üretildi sebebi ise araç firmaları son 10 sene içinde ciddi manada yakıt ve performans odaklı reklam ve satışa yöneldi. Gelişmekte olan teknoloji şüphesiz tork konvertör üstüne yoğunlaşıyor ve giderek performans/yakıt oranları çift kavramayı yakalıyor. Çift kavramanın seri üretimde fazla bir mazisi yok, son 10 yılda falan yoğun kullanılmaya başlandı ve çıkardığı problemler haddi aştı. Ne zamanki bmw ninde kullandığı çok oranlı sorunsuz tork konvertörlü şanzımanlar ucuzlar işte o zmn çift kavrama mazi olur. Şuan zf nin ürettiği 9 ileri tork konvertörün maliyeti bir dsg ye göre çok ama çok yüksek ayrıca hacim olarakta yer kaplıyor ve ağır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.