Şimdi Ara

fren tutmadı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
7.336
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar iyi akşamlar oncelıkle
    bugun eve dönerken kavşakta sağa yanaştım vitesi bosa aldım bi 40 metre sonra sola donecegım ıcın sonra frene bastım fren işlemedi fren sertleşti adeta marş kapalıymıs gıbı fren sertlestı el frenıyle zar zor durdum. Allah tan çevrende araba olurdu onlara çarpabilridim.
    acaba freinin tutmamasının nedeni nedir vites boşta oldugundan mı yoksa baska sorun mu vardır?
    yolda buz ıslaklık yoktu bu arada.
    ve çözümü nedir arkadaşlar saygılar



    _____________________________
  • arabanızın markası, modeli, frenler abs mi normal mi. konunuzu düzeltip bu detayları ekleyin lütfen
    _____________________________
  • Sertlestiyse hidrolik kacagi kopugu yok demektir. Olsaydi sonuna kadar giderdi. Bir de vitesi geri taksaydiniz el freninden once yuksek hizlarda takla sebebidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________

    ★ Corsair Severler Derneği ★ Corsair Fan Club ★
    Intel Core i5 4670K@4.6 GHz || MSI Z87 G45 Gaming || Asus GTX 780 DirectCU II || GSkill RipjawsX 8GB 1600MHz CL9 || Samsung 840 EVO 250 GB SSD || Seagate Expansion Desk 2 TB HDD || Corsair Carbide 400R 750W || Corsair Hydro H100i || AOC E2461Fwh
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Twincharged Injection

    Sertlestiyse hidrolik kacagi kopugu yok demektir. Olsaydi sonuna kadar giderdi. Bir de vitesi geri taksaydiniz el freninden once yuksek hizlarda takla sebebidir.
    araba 2007 model 10000 km de vw polo vites bostayken yaptı sonra el freni ile durduktan sonra vitese atınca düzeldi
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cagriosman

    araba 2007 model 10000 km de vw polo vites bostayken yaptı sonra el freni ile durduktan sonra vitese atınca düzeldi

    Alıntıları Göster
    hocam bence ilk olarak servise götürün anlatın durumu araca iyice baksınlar allah korusun ya otobanda falan yüksek hızla giderken bu durum başınıza gelseydi hem size hemde başkasına yazık olurdu aman allah korusun tekrardan bence ilk fırsatta serviste baktırın derim...
    _____________________________
    RüzgarEranus
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cagriosman

    araba 2007 model 10000 km de vw polo vites bostayken yaptı sonra el freni ile durduktan sonra vitese atınca düzeldi

    Vitesle alakali olacagini sanmiyorum ama dedigim gibi hidrolik kacagi oldugunu sanmiyorum. En iyisi servise gitmek.
    _____________________________

    ★ Corsair Severler Derneği ★ Corsair Fan Club ★
    Intel Core i5 4670K@4.6 GHz || MSI Z87 G45 Gaming || Asus GTX 780 DirectCU II || GSkill RipjawsX 8GB 1600MHz CL9 || Samsung 840 EVO 250 GB SSD || Seagate Expansion Desk 2 TB HDD || Corsair Carbide 400R 750W || Corsair Hydro H100i || AOC E2461Fwh
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Twincharged Injection

    Sertlestiyse hidrolik kacagi kopugu yok demektir. Olsaydi sonuna kadar giderdi. Bir de vitesi geri taksaydiniz el freninden once yuksek hizlarda takla sebebidir.
    Frenler takviyeli sistemlerdir. Büyük ihtimalle takviye sistemiyle ilgili bir problem var. Vakum tamburuna giden hatlar (borular) kontrol edilmeli, tambura bağlı çek-valf ve kabin tarafındaki hava filtresi (susturucu) incelenmeli. Park edip, motor normal şekilde stop edildikten sonraki ilk çalıştırmadan önce pedalın sert olmaması gerekir normalde. Aksi halde tamburda az veya çok kaçak vardır. Ertesi sabah sert bulunan pedal zamanla 6 saat, 3 saat ve sonunda yarım saat beklemeden sonra sertleşmeye başlarsa bu tamburda büyüyen vakum kaçağının işaretidir. Bu halde motor çalıştığı sürece hiç bir eksik hissedilmez, ancak pedal arka arkaya pomplandığında rolantide kararsızlık gösterebilir.

    Pedal sertleşirse panik yapmayın. Arkadaşın yazdığı gibi büyük ihtimalle hidroliklerde sorun yoktu. Pedala daha sert basın sadece. Peki ne kadar daha sert? 60 Newton standart pedal kuvvetiyle takviyesiz durumda 90-0 fren mesafesi ~%70 artıyor (Chevrolet dökümanları). Sistemler prsnsipte aynıdır, bu bir fikir verebilir. Yani alışılmış mesafeler için kabaca üç kat daha sert basmak gerecektir.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12



    çok güzel paylaşım bilgilendirdiğiniz için teşekkürler....
    _____________________________
    Bazı insanlar söyleyeceği çok şey varken susar. Çünkü anlayanı yoktur. Bilir.
    Kötülük yaptın mı kork , çünkü o bir tohumdur , ALLAH yeşertir karşına çıkartır..
    Varlığı birşey kazandırmayan insanın yokluğu bir şey kaybettirmez...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocaballi
    çok güzel paylaşım bilgilendirdiğiniz için teşekkürler....


    Ben de teşekkür ederim. Hem bu ortam için, hem de arkadaşların iyi soruları için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cagriosman

    araba 2007 model 10000 km de vw polo vites bostayken yaptı sonra el freni ile durduktan sonra vitese atınca düzeldi

    Alıntıları Göster
    Voovvvv... Boş vites huh. Bu konuda epeyi eleştiri alacaksınız.
    _____________________________
    Hangi Kur'an? Cehaletin elinde teberrük edilip kutsanan bir nesne olan Kur'an mı? Cinayetin mızraklarının ucundaki Kur'an mı? Yoksa çeyrek yüzyıldan daha az bir sürede, çölün dağınık ve düşman kabilelerini birleştirerek, dünyanın egemen güçlerini -Bizans, Sasani- çökerten, insanlığın kaderini ele geçiren, devrimci yapısıyla insanlık tarihinde yepyeni bir medeniyet ve kültür meydana getiren bir kitap olarak mı Kur'an?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cagriosman

    arkadaşlar iyi akşamlar oncelıkle
    bugun eve dönerken kavşakta sağa yanaştım vitesi bosa aldım bi 40 metre sonra sola donecegım ıcın sonra frene bastım fren işlemedi fren sertleşti adeta marş kapalıymıs gıbı fren sertlestı el frenıyle zar zor durdum. Allah tan çevrende araba olurdu onlara çarpabilridim.
    acaba freinin tutmamasının nedeni nedir vites boşta oldugundan mı yoksa baska sorun mu vardır?
    yolda buz ıslaklık yoktu bu arada.
    ve çözümü nedir arkadaşlar saygılar

    hocam basıyosunuz en fazla 2 cm kadar gidiyor değilmi
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesro09

    quote:

    Orijinalden alıntı: cagriosman

    arkadaşlar iyi akşamlar oncelıkle
    bugun eve dönerken kavşakta sağa yanaştım vitesi bosa aldım bi 40 metre sonra sola donecegım ıcın sonra frene bastım fren işlemedi fren sertleşti adeta marş kapalıymıs gıbı fren sertlestı el frenıyle zar zor durdum. Allah tan çevrende araba olurdu onlara çarpabilridim.
    acaba freinin tutmamasının nedeni nedir vites boşta oldugundan mı yoksa baska sorun mu vardır?
    yolda buz ıslaklık yoktu bu arada.
    ve çözümü nedir arkadaşlar saygılar

    hocam basıyosunuz en fazla 2 cm kadar gidiyor değilmi

    aynen öyle. valla el freni olmasa kaza yapmadan kurtulamayacaktım.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cagriosman

    quote:

    Orijinalden alıntı: mesro09

    quote:

    Orijinalden alıntı: cagriosman

    arkadaşlar iyi akşamlar oncelıkle
    bugun eve dönerken kavşakta sağa yanaştım vitesi bosa aldım bi 40 metre sonra sola donecegım ıcın sonra frene bastım fren işlemedi fren sertleşti adeta marş kapalıymıs gıbı fren sertlestı el frenıyle zar zor durdum. Allah tan çevrende araba olurdu onlara çarpabilridim.
    acaba freinin tutmamasının nedeni nedir vites boşta oldugundan mı yoksa baska sorun mu vardır?
    yolda buz ıslaklık yoktu bu arada.
    ve çözümü nedir arkadaşlar saygılar

    hocam basıyosunuz en fazla 2 cm kadar gidiyor değilmi

    aynen öyle. valla el freni olmasa kaza yapmadan kurtulamayacaktım.

    Alıntıları Göster
    benim araçta frene basınca bir tarafa doğru çekiyor ve durduğum zaman açılmıyor fren bunun sebebi nedir dostlar ?
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RSBurak

    benim araçta frene basınca bir tarafa doğru çekiyor ve durduğum zaman açılmıyor fren bunun sebebi nedir dostlar ?



    Fren bırakmıyorsa bakılacaklar:

    Sistem hatlarında hava olmaması lazım. Zaman alan bir iş olduğu için servisler yeterince iyi hava almıyorlar. Hava almanın sırası da önemlidir. Çift devreli sistemlerde devre sırasıyla ve önce uzun olan hattan başlanarak işlem yapılırsa en yüksek miktarda hava alınabilir. Bu durumda çapraz ayrılmış çift devreli, soldan direksioynlu bir örnekte sıra: 1-sağ arka, 2-sol ön, 3-sol arka, 4-sağ ön şeklinde olur.

    Disk frenlerde kaliper kızakları temiz olmalı, doğru yağla (seramik veya bakır esaslı yüksek ısıya dayanıklı gres) hafifçe yağlanmalı. Diğer gresler yanarak hareketi engeleyecektir. Bazılarında yüksek fiber oranlı (ısıya dayanıklı) contalar olur, onları da yenilemek gerekebilir. Piston contası ve bu contanın takılma yönü de çok önemlidir.

    Tambur (kampana) frenlerde ise temizlik önemli. Hidrolik kaçağı balataları genleştirip boşluk ayarlarını bozabiliyor, pistonlar kontrol edilmeli. Isıya maruz kalmış, eski geri dönüş yayları kuvvetlerini kaybedebiliyor. Değiştirilmeleri gerekir.

    İçerden eskimş lastik fren hortumları da tek yönlü valf gibi çalışıp hidroliğin geri gelmesini engelleyebiliyor.

    Eğer bunlar netice vermezse merkez silindirdeki ve varsa harici oranlama valfleri veya mekanizmaları kontrol edilmeli. Tabii bu yazmak için doğru olanı. Pratikte kontrol edebilecek bir servis bilmiyorum, değiştirip denemek gerekir. Masraf nedeniyle bu ihtimal sona bırakılmalı.

    Vakum tamburundaki valfler de bazen problem olabiliyormuş. Ama çok ender ve kompleks, çift diyaframlı tamburlarda daha çok görülen bir durum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: RSBurak

    benim araçta frene basınca bir tarafa doğru çekiyor ve durduğum zaman açılmıyor fren bunun sebebi nedir dostlar ?



    Fren bırakmıyorsa bakılacaklar:

    Sistem hatlarında hava olmaması lazım. Zaman alan bir iş olduğu için servisler yeterince iyi hava almıyorlar. Hava almanın sırası da önemlidir. Çift devreli sistemlerde devre sırasıyla ve önce uzun olan hattan başlanarak işlem yapılırsa en yüksek miktarda hava alınabilir. Bu durumda çapraz ayrılmış çift devreli, soldan direksioynlu bir örnekte sıra: 1-sağ arka, 2-sol ön, 3-sol arka, 4-sağ ön şeklinde olur.

    Disk frenlerde kaliper kızakları temiz olmalı, doğru yağla (seramik veya bakır esaslı yüksek ısıya dayanıklı gres) hafifçe yağlanmalı. Diğer gresler yanarak hareketi engeleyecektir. Bazılarında yüksek fiber oranlı (ısıya dayanıklı) contalar olur, onları da yenilemek gerekebilir. Piston contası ve bu contanın takılma yönü de çok önemlidir.

    Tambur (kampana) frenlerde ise temizlik önemli. Hidrolik kaçağı balataları genleştirip boşluk ayarlarını bozabiliyor, pistonlar kontrol edilmeli. Isıya maruz kalmış, eski geri dönüş yayları kuvvetlerini kaybedebiliyor. Değiştirilmeleri gerekir.

    İçerden eskimş lastik fren hortumları da tek yönlü valf gibi çalışıp hidroliğin geri gelmesini engelleyebiliyor.

    Eğer bunlar netice vermezse merkez silindirdeki ve varsa harici oranlama valfleri veya mekanizmaları kontrol edilmeli. Tabii bu yazmak için doğru olanı. Pratikte kontrol edebilecek bir servis bilmiyorum, değiştirip denemek gerekir. Masraf nedeniyle bu ihtimal sona bırakılmalı.

    Vakum tamburundaki valfler de bazen problem olabiliyormuş. Ama çok ender ve kompleks, çift diyaframlı tamburlarda daha çok görülen bir durum.

    Alıntıları Göster
    rölentide vakum düşer havada soğuk olduğundan yapabilir. en iyisi aracı boşta kullanmayın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aagökhan -- 5 Mart 2012; 7:12:52 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12


    quote:

    Orijinalden alıntı: RSBurak

    benim araçta frene basınca bir tarafa doğru çekiyor ve durduğum zaman açılmıyor fren bunun sebebi nedir dostlar ?



    Fren bırakmıyorsa bakılacaklar:

    Sistem hatlarında hava olmaması lazım. Zaman alan bir iş olduğu için servisler yeterince iyi hava almıyorlar. Hava almanın sırası da önemlidir. Çift devreli sistemlerde devre sırasıyla ve önce uzun olan hattan başlanarak işlem yapılırsa en yüksek miktarda hava alınabilir. Bu durumda çapraz ayrılmış çift devreli, soldan direksioynlu bir örnekte sıra: 1-sağ arka, 2-sol ön, 3-sol arka, 4-sağ ön şeklinde olur.

    Disk frenlerde kaliper kızakları temiz olmalı, doğru yağla (seramik veya bakır esaslı yüksek ısıya dayanıklı gres) hafifçe yağlanmalı. Diğer gresler yanarak hareketi engeleyecektir. Bazılarında yüksek fiber oranlı (ısıya dayanıklı) contalar olur, onları da yenilemek gerekebilir. Piston contası ve bu contanın takılma yönü de çok önemlidir.

    Tambur (kampana) frenlerde ise temizlik önemli. Hidrolik kaçağı balataları genleştirip boşluk ayarlarını bozabiliyor, pistonlar kontrol edilmeli. Isıya maruz kalmış, eski geri dönüş yayları kuvvetlerini kaybedebiliyor. Değiştirilmeleri gerekir.

    İçerden eskimş lastik fren hortumları da tek yönlü valf gibi çalışıp hidroliğin geri gelmesini engelleyebiliyor.

    Eğer bunlar netice vermezse merkez silindirdeki ve varsa harici oranlama valfleri veya mekanizmaları kontrol edilmeli. Tabii bu yazmak için doğru olanı. Pratikte kontrol edebilecek bir servis bilmiyorum, değiştirip denemek gerekir. Masraf nedeniyle bu ihtimal sona bırakılmalı.

    Vakum tamburundaki valfler de bazen problem olabiliyormuş. Ama çok ender ve kompleks, çift diyaframlı tamburlarda daha çok görülen bir durum.



    çok teşekkür ederim.yağ ekislmesi var belki bu yüzden hava yapmış olabilir.kısa vadede yağ eklemek çözüm olabilirmi ?
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RSBurak
    çok teşekkür ederim.yağ ekislmesi var belki bu yüzden hava yapmış olabilir.kısa vadede yağ eklemek çözüm olabilirmi ?


    Rica ederim.

    Hidrolik eksilmesi varsa çeken taraftaki pistonları kontrol edin, bu durum tamir edilmeli. Eğer balatalar hidrolikle ıslanırsa sürtünme tarzları çok değişir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: RSBurak
    çok teşekkür ederim.yağ ekislmesi var belki bu yüzden hava yapmış olabilir.kısa vadede yağ eklemek çözüm olabilirmi ?


    Rica ederim.

    Hidrolik eksilmesi varsa çeken taraftaki pistonları kontrol edin, bu durum tamir edilmeli. Eğer balatalar hidrolikle ıslanırsa sürtünme tarzları çok değişir.

    Alıntıları Göster
    sağ arka tekeri kilitliyor el frenini çekip bırakınca açılıyor
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Okullu Mehmet Pasa

    sağ arka tekeri kilitliyor el frenini çekip bırakınca açılıyor

    Alıntıları Göster
    Niye servise gitmemek için inat ediyorsunuz ki?
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cagriosman

    quote:

    Orijinalden alıntı: mesro09

    quote:

    Orijinalden alıntı: cagriosman

    arkadaşlar iyi akşamlar oncelıkle
    bugun eve dönerken kavşakta sağa yanaştım vitesi bosa aldım bi 40 metre sonra sola donecegım ıcın sonra frene bastım fren işlemedi fren sertleşti adeta marş kapalıymıs gıbı fren sertlestı el frenıyle zar zor durdum. Allah tan çevrende araba olurdu onlara çarpabilridim.
    acaba freinin tutmamasının nedeni nedir vites boşta oldugundan mı yoksa baska sorun mu vardır?
    yolda buz ıslaklık yoktu bu arada.
    ve çözümü nedir arkadaşlar saygılar

    hocam basıyosunuz en fazla 2 cm kadar gidiyor değilmi

    aynen öyle. valla el freni olmasa kaza yapmadan kurtulamayacaktım.

    bizim 2001 cordobaya olmuştu aynı olay fren sistemindeki tüm dişliler bilyeler falan kırılmıştı 700 tl
    _____________________________




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.