Şimdi Ara

Fluence Z.E. İnceleme ve Test Sürüşü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
76
Cevap
1
Favori
4.860
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugün,Renault Mais'a yeni çıkan elektrikli Fluence Z.E.'yi test etmek için uğradım.

    Forumda son zamanlarda moda olduğu üzere ve kendi adıma da bir açılım yapmak amacıyla izlenimlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.

    Başta belirtmeliyim ki Renault'u Fransız firması olduğu için ve kalitesiz araçlar ürettiğini düşündüğüm için sevmiyorum;Fakat hayatımdaki,bu ilk elektrikli araç sürüş deneyimim bende ister istemez çocuksu bir merak ve heyecan yarattı.

    Ön yargılarımı yok sayarak bir değerlendirme yapmaya çalışacağım.

     Fluence Z.E. İnceleme ve Test Sürüşü



    -Aracın Fiyatı

    61.500Tl

    Bu fiyata batarya dahil değil,satış temsilcisi bayan,bataryanın 20-25 bin lira civarında bir değeri bulunduğunu ve bataryayı ayrıca satın almadan (yıllık 10.000km sınırını aşmamak koşuluyla) aylık 83€ bedel ile kiralanabildiğini söyledi.Yıllık yapılan km oranı arttıkça aylık kira bedelleri de yükseliyormuş.



    -Aracın Donanımları

    Önemlileri arasında 6 hava yastığı,Esp,Abs (bunlarla beraber gelen bir kaç klasik ıvır zıvır sistem daha) ve navigasyon var.Araç tek donanım olarak satılıyor.


    Gösterge panelinde benzin ibresi yerine şarj seviye göstergesi var:)



     Fluence Z.E. İnceleme ve Test Sürüşü


     Fluence Z.E. İnceleme ve Test Sürüşü





    Bagaj hacmi çok az.Bagajdaki batarya,hacmin 3/2 sini kaplamış.



     Fluence Z.E. İnceleme ve Test Sürüşü




    -Şarj süresi ve Menzili

    Satış temsilcisi,aracın 220volt şehir şebekesi ile 8 saatte şarj olabildiğini söyledi.Eğer rakam doğru ise oldukça kötü bir değer.Şarj işlemi aracın yanında verilen bir aparatla ev prizlerinden de sağlanabiliyor.Maksimum menzil kullanıma bağlı olarak 135km ile 160km arasında değişiyor.Şahsi görüşüm olarak bu değer sıkışık trafikte bir hayli düşebilir.



    -Sürüş Karakteristiği Motor-Şanzuman


     Fluence Z.E. İnceleme ve Test Sürüşü



    Motor gücü:70 kW(95hp)
    Tork:226 Nm

    Motor sesi yan komşudan gelen süpürge sesine benziyor.Sakin kullanımlarda ses neredeyse tamamen yokken,performans talebinde bulununca ses yükseliyor.

    Motor sürekli hızlanmalarda çok parlak değil ve 100-110km den sonra yüksek oranda nefesi kesiliyor.İbredeki maksimum değer 150km olsa da teknik verilere göre son hız 135km.

    Uzun koşularda bunalan araç ara hızlanmalarda oldukça başarılı,tork hep aynı ve araç ayağınızın altındaki gücün sürekli olarak var olduğunu hissettiriyor.İçten yanmalı motorlara mahsus gecikmeler söz konusu değil.Dizellerde 2500d/d deki turbonun etkinliği ile gelen güç patlamasının bir benzeri bu araçta 100-110km civarındaki hızlara kadar sürekli var.

    Tüm bunların yanında ilginç olarak yokuş performansı pek parlak değil.Çıktığımız yokuş altı üstü 10-15 metre uzunluğunda olsa da bir hayli dikti ve aracın yoldaki rahat performans ataklarını o yokuşta gözlemleyemedim.


    Vites kolu tipik otomatik vites kademelerine ve görünümüne sahip fakat araçta gerçek anlamda bir vites yok.Akım kuvvetinin miktarı arttırılıp azaltılarak hızlanma gerçekleşiyor.


    Bütün Fluence'lerde mi var bilmiyorum ama yüksek istekli hızlanma esnasında aracın kafası stabil durmuyor.Ön tarafı sudan çıkmış balığın hareketlerine benzer şekilde,çok kısa periyotlarla sağa sola atıyor ve güven vermeden hızlanıyor.Tork ve gücün sabit artması ile ilgili olabileceğini de değerlendiriyorum.



    -Sonuç

    -Benim için farklı bir deneyim olmanın yanında yüksek kaliteli-spor ruhlu bir araçta asla tercih etmeyeceğim özelliklere sahip.Güç,menzil gibi nitelikler zaman içerisinde geliştirilebilecek olsa da motor sesinin olmaması bunun en önemli nedeni.

    -Elektrikli araçlar diğer özellikleri yönünden de yeterince geliştirildiği taktirde şehirlerdeki ses kirliliğinin azaltılması için birebir.Tabi Türkiye şartlarında bunlara korna da koymamak şartıyla:)

    -Devlet-Renault Türkiye çapında 300 elektrik şarj istasyonu kurma kararı almış.Bu istasyonlardaki akım gücü yüksek olduğundan yarım saatte tam şarj mümkünmüş.


    En nihai siyasi sonuç:Elektrikli araç alın ama Fransız aracı almayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zoom-Zoom -- 18 Mart 2012; 0:02:59 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    Bu fiyata akü dahil değil,satış temsilcisi bayan,akünün 20-25 bin lira civarında bir değeri bulunduğunu ve 10.000km yi aşmamak koşuluyla yıllık 83€ bedel ile kiralanabildiğini söyledi.Yıllık yapılan km oranı arttıkça kira bedelleri de yükseliyormuş.


    Yıllık 83€ eminsiniz değil mi? Ben bunu forumda yazdığımda bayağı bir dalga konusu olmuştu, yıllık değil aylık o diye.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beamer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    Bu fiyata akü dahil değil,satış temsilcisi bayan,akünün 20-25 bin lira civarında bir değeri bulunduğunu ve 10.000km yi aşmamak koşuluyla yıllık 83€ bedel ile kiralanabildiğini söyledi.Yıllık yapılan km oranı arttıkça kira bedelleri de yükseliyormuş.


    Yıllık 83€ eminsiniz değil mi? Ben bunu forumda yazdığımda bayağı bir dalga konusu olmuştu, yıllık değil aylık o diye.

    Aylıkmış

    http://www.renaultelektrikliaraclar.com/page.aspx?id=2082



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zoom-Zoom -- 17 Mart 2012; 0:31:19 >




  • Yan komşudan gelen elektrik süpürgesi sesinden nefret ederim.
  • Bu arada dilersen bir gün bayii gezimize sen de gel.

    Yolumuza güçlenerek devam edelim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: Beamer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    Bu fiyata akü dahil değil,satış temsilcisi bayan,akünün 20-25 bin lira civarında bir değeri bulunduğunu ve 10.000km yi aşmamak koşuluyla yıllık 83€ bedel ile kiralanabildiğini söyledi.Yıllık yapılan km oranı arttıkça kira bedelleri de yükseliyormuş.


    Yıllık 83€ eminsiniz değil mi? Ben bunu forumda yazdığımda bayağı bir dalga konusu olmuştu, yıllık değil aylık o diye.

    Aylıkmış

    http://www.renaultelektrikliaraclar.com/page.aspx?id=2082

    Alıntıları Göster
    ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zoom-Zoom -- 16 Mart 2012; 23:25:10 >




  • İğrenç bir araba
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • şarj süresi uzun..kısa menzil...benzinli motor yok...tam sıkışık trafikte batarya biterse ne olacak..tutmaz ...tuzmazzzz........
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Bu arada dilersen bir gün bayii gezimize sen de gel.

    Yolumuza güçlenerek devam edelim.

    Aslında ben yıllık olarak bütün bayileri baştan aşşağı gezip test edebildiğim kadar araba test ediyorum.Bu aktivitenin bazen 2 gün boyunca sürdüğü de oluyor.Müsait bir zamanda neden olmasın
  • renonun uyguladığı aylık akü harçı istemek.böyle birşey mümkün değil..yılda 10.000 km yapmak içinde elektirikliye binilmez. aylık 83 € dan az yakan bir araçın yıllık kaç km gideceğini işi bilen biri hesaplasın.
  • Akü'nün fiyatı çok pahalı. Ayrıca bagaj hiç yok gibi bişey. 61 Bin Lira + 20 Bin Lira Akü parası ile bu araç satılmaz. Bu aracın bakımları ne kadar tutuyor, en önemli unsurlardan birisi de bu bence.
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zoom-Zoom -- 17 Mart 2012; 0:31:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom
    Satış temsilcisi,aracın 220volt şehir şebekesi ile 8 saatte şarj olabildiğini söyledi.Eğer rakam doğru ise oldukça kötü bir değer.Şarj işlemi aracın yanında verilen bir aparatla ev prizlerinden de sağlanabiliyor.Maksimum menzil kullanıma bağlı olarak 135km ile 160km arasında değişiyor.Şahsi görüşüm olarak bu değer sıkışık trafikte bir hayli düşebilir.

    Elektrikli arabaların sıkışık trafikte konvansiyonel içten yanmalı araçlar gibi yakıt tüketimleri artmaz. Hatta menzilleri uzayabilir bile. dur kalklardaki Fren geri kazanımı etkisi ve suratli kullanimlardaki ruzgar direnci dusunuldugunde bu anlasilabilir. Ayrica ben de elektrikli gokart kullandim cok keyifliydi.
  • Ah ne güzel olur şöyle her yerde elektrik dolum istasyonu olsa 5 dk de dolsa bir dolumda 600 km gitse, nukleer enerjiye geçtiğimizden de elektrik birim fiyatı şimdiki gibi kalmaya devam etse.

    Yüzüne bile bakmam yakıt ile çalışan araçların. Umurumda değil motor sesi falan, zaten en nefret ettiğim seslerden biri.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    @pilot84

    Akü kiralama fiyatı yıllık.



    @Dominic Toretto

    Bataryayı 20 bin lira verip almıyoruz,yıllık 83€ ya kiralıyoruz.

    araçta akü bunun yanında ayrıyeten batarya mevcut.aküye 20 bin verilip alınıyor.ayriyeten batarya alınmak istense NE kadar veriliyor....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pilot84


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    @pilot84

    Akü kiralama fiyatı yıllık.



    @Dominic Toretto

    Bataryayı 20 bin lira verip almıyoruz,yıllık 83€ ya kiralıyoruz.

    araçta akü bunun yanında ayrıyeten batarya mevcut.aküye 20 bin verilip alınıyor.ayriyeten batarya alınmak istense NE kadar veriliyor....

    İşin bu kısmı biraz karıştı sanırımBenim anladığım kadarıyla araçta tek bir batarya var.Batarya=akü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zoom-Zoom -- 16 Mart 2012; 23:45:32 >
  • güzel inceleme, eline sağlık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.C.k. -- 17 Mart 2012; 0:14:59 >
  • ben bu paraya satacağını en azından şuan için düşünmüyorum
  • 25 bin liralık akü yıllık 83 euro kira çok ucuz
  • Eğer 10.000 km de 83 Euro ise 20.000 km'de çok çok daha yüksek kira bedelleri isteyebilirler.

    Bataryanın kullanım ömrü yarı yarıya azalacak çünkü.

    Ayrıca yılda 10.000 km yapacak olanlar için 60 bin tl verip dizel almak bile makul değilken neden böyle bir seçim yapsınlar ki ?

    Şirket aracı olarak makul desek onlarda 50-60 bin km/yıl yaparlar ve uzun yola çok çıkarlar. Batarya kirası ve zaman kayıbını düşünsenize.

    Ben şirketler için de cazip olduğunu düşünmüyorum.

    Birkaç kurumsal şirket "çevreye olan saygılarını" göstermek amacıyla alacaktır ama genelde yaygınlaşmayacaktır...


    Edit : Ayrıca bu kira YILLIk değil AYLIK. Maliyeti çok yüksek olan bir kalemden bahsediyoruz. Yılda 83 € alıp 20-25 bin tl'lik bataryayı Renault nası finanse edebilir. Gömü mü buldular.

    Google'a yazın yıllık olmadığını göreceksiniz. Avrupa'da 79 €/AYLIK kira bedeli olduğunu açıklayan bir sürü haber var...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yaman06 -- 17 Mart 2012; 0:02:34 >




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.