Şimdi Ara

Farkedecek Beygir Farkı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
44
Cevap
1
Favori
12.795
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 100 hp bir araçtan alacağınız keyif ile 150 hp den alacağınız keyif çok büyük bir farkı varmıdır ? yani 50 hp büyük bir fark yaratıyormu ? büyük fark yaratabilmek için sizce araç kaç hp olmalı?

    birde 120 hp 200 nm bir araç ile 120 hp 250 nm araç arasındaki fark çok büyükmüdür ?



  • Araç ağırlıkları, çekiş ve şanzıman teknolojisine bağlı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: memocan2468

    Araç ağırlıkları, çekiş ve şanzıman teknolojisine bağlı.

    hp hesabı yapılırken araç ağırlıkları şanzıman çekiş vb hesaplanarak yapılmıyomu.yani dyno a filan çıkarmıyorlarmı aracı orada ölçmüyorlarmı yoksa dyno ile yoldaki performansı çokmu farklı oluyo ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: syndicatedynamics

    quote:

    Orijinalden alıntı: memocan2468

    Araç ağırlıkları, çekiş ve şanzıman teknolojisine bağlı.

    hp hesabı yapılırken araç ağırlıkları şanzıman çekiş vb hesaplanarak yapılmıyomu.yani dyno a filan çıkarmıyorlarmı aracı orada ölçmüyorlarmı yoksa dyno ile yoldaki performansı çokmu farklı oluyo ?

    Alıntıları Göster
    eğer markası bmw ise bu dediklerin mevcut değilse öle bergirle olacak iş değil bunlar. sadece 0-100 konuşulur diğer markalarda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    eğer markası bmw ise bu dediklerin mevcut değilse öle bergirle olacak iş değil bunlar. sadece 0-100 konuşulur diğer markalarda.

    yani araç alırken hp si mesala 80 olsun 0-100 ü 8 saniye olsun münkünmü yani
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    eğer markası bmw ise bu dediklerin mevcut değilse öle bergirle olacak iş değil bunlar. sadece 0-100 konuşulur diğer markalarda.

    Alıntıları Göster
    Şöyle diyelim. Araç tamamen aynı sadece motor güçleri ve torklarını kıyaslarsak, maksimum güç ile maksimum tork arasındaki farklar aynı olduğunda tork değeri daha net hissedilir.
  • torka ve şanzımana bağlı 0-100 50 hp arabadada 0-100 8 saniye olur orası sıkıntı değil. sizin sorununuz 0-100 sanırım değil mi ? keyif filan değil ? merak ediyorum 0-100 ü 10 saniye altında olan araçları alanlar hayatlarında kaç kere 0-100 ü 10 saniye altında göreceğim diye basıyorlar hakikaten çok merak ediyorum.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Motor farkı
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    torka ve şanzımana bağlı 0-100 50 hp arabadada 0-100 8 saniye olur orası sıkıntı değil. sizin sorununuz 0-100 sanırım değil mi ? keyif filan değil ? merak ediyorum 0-100 ü 10 saniye altında olan araçları alanlar hayatlarında kaç kere 0-100 ü 10 saniye altında göreceğim diye basıyorlar hakikaten çok merak ediyorum.
    hp ve tork birbiri arasında dönüştürülebilir. tekerleğin çapı, arabanın ağırlığı, şanzıman (içindeki dişli çapları v.b) bi çok değişkene bağlıdır. birinin düşük birinin yüksek olması bi işe yaramaz dengeli olmalıdır. iki araç düşünelim ikiside aynı araç olsun eşit ağırlık ve eşit şartlarda olsun. sadece dişli oranlarıyla hp ve tork değerleriyle oynanmış olsun. tekinin hp yüksek diğerininde torku yüksek diyelim.
    aynı güzergahta yola başlatalım. hp si yüksek torku düşük olan araç yavaş hızlanır ilk başta geride kalır ivmelenmesi güçsüzdür ama son hızı yüksek olacağı için torku yüksek olan aracın uzun vadede önüne geçer ve gideceği yere daha önce gider.
    torku yüksek olan araç hızlı ivmelenir ilk başta öne geçer sonra geride kalır ama hp yüksek olan araca göre daha çok yük taşıyabilir düşük hızlarda ivmelenmesi daha iyidir bayırda daha az hız kaybeder v.b gibi avantajları vardır.
    bana sorarsanız şehir içi günlük kullanımda tork daha önemlidir. sıkışık trafik, hız sınırları, radar, bozuk yollar derken malum hız yapacak yol yok. bari tork yüksek olsunda araç bayılmasın, bayırda iyi çeksin, yüke gelsin, kolay kalksın, çabuk ivmelensin derim torku yüksek olan araca yönelirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muradisdan

    hp ve tork birbiri arasında dönüştürülebilir. tekerleğin çapı, arabanın ağırlığı, şanzıman (içindeki dişli çapları v.b) bi çok değişkene bağlıdır. birinin düşük birinin yüksek olması bi işe yaramaz dengeli olmalıdır. iki araç düşünelim ikiside aynı araç olsun eşit ağırlık ve eşit şartlarda olsun. sadece dişli oranlarıyla hp ve tork değerleriyle oynanmış olsun. tekinin hp yüksek diğerininde torku yüksek diyelim.
    aynı güzergahta yola başlatalım. hp si yüksek torku düşük olan araç yavaş hızlanır ilk başta geride kalır ivmelenmesi güçsüzdür ama son hızı yüksek olacağı için torku yüksek olan aracın uzun vadede önüne geçer ve gideceği yere daha önce gider.
    torku yüksek olan araç hızlı ivmelenir ilk başta öne geçer sonra geride kalır ama hp yüksek olan araca göre daha çok yük taşıyabilir düşük hızlarda ivmelenmesi daha iyidir bayırda daha az hız kaybeder v.b gibi avantajları vardır.
    bana sorarsanız şehir içi günlük kullanımda tork daha önemlidir. sıkışık trafik, hız sınırları, radar, bozuk yollar derken malum hız yapacak yol yok. bari tork yüksek olsunda araç bayılmasın, bayırda iyi çeksin, yüke gelsin, kolay kalksın, çabuk ivmelensin derim torku yüksek olan araca yönelirim.

    Alıntıları Göster
    Şimdi her şeyden önce bindiğiniz arabanın cüssesi bu konuda daha belirleyici bir kriterdir. Taşıyacağınız cüsse 1200 kilogramsa 1.6 motor ya da 2.0 motor arasında çok büyük yakıt farkları beklemeyin. Sonuçta iki motoru da düşük güç ürettiği devirlerde kullanıyoruz günlük kullanımda. Dolayısı ile bize günlük kullanımda 30 beygir güç gerekiyorsa 1.6 motor 2500 devir çevirerek 2.0 motor 2000 devir çevirerek bu gücü bize temin edebiliyor. Dolayısı ile yakıt farkı olayını bir kenara bırakalım (Ha 1050 kiloluk 1.6 araba ister istemez 1200 kiloluk 2.0 arabadan az yakar. Bu 2.0 motor çok yakıyor demek değildir), motor gücünün araç cüssesine oranı (Ton başına düşen beygir gücü) önem kazanıyor. Peugeot 106 1.6 GTI mesela. Hepi topu 118 beygirlik araba benim 2.0 litre 140 beygirlik arabamdan 0.6 saniye daha iyi hızlanıyor (106 GTI 8.7 saniye 2.0 S40 9.3 saniye). Son hızlar da benzer. Üstelik iki otomobilin mühendisliği de aynı yıllara tekabül ediyor (1995-1996'lar). Fark ise şu; 106 GTI 950 kiloluk bir araba, S40 1200 kiloluk bir araba. Yani olay beygir gücünden ziyade ağırlıkta bitiyor. Fakat yakıt konusuna gelince iki araba da benzer fabrika bilgisi yakıt değerlerine sahip zira işin içine tork da giriyor. 1.6 118 beygir motor 145 nm torku 5200 devirde verebiliyor. Dolayısı ile gündelik kullanım şartlarında 950 kilolu kasayı taşımak için gerekecek güç için dahi 3000 li devirlerde seyir etmeniz gerekiyor. S40 ise daha ağır cüssesine rağmen 2000 devirle gayet rahat seyir edebiliyor. Aynı şekilde 950 kiloluk bir başka otomobil olan Polo 6n2 75 beygir motoru var ancak 126 nm torku 3800 devirde veriyor. O da 2000 devirde seyir edebiliyor. Üstelik S40'a yarı yarıya, 106'ya da 2/3 oranında beygir gücü olduğu halde 106 GTI'dan daha az yakıtla, daha az devirle aynı hızlarda seyir edebiliyor. Güç / Tork eğrisi önemli burada. Neyse bu konuyu fazla eşmeyelim çok karmaşıklaşır. Ancak şunu söyleyeyim, lanse edilen beygir gücünden ziyade, güç tork eğrisi hangi motorun daha dolu olursa onun performansı daha iyi olur.

    Onun dışında belli bir karoser ağırlığı için şöyle bir önerme daha sunayım, Volvo S40 dedim ya, geçen gün 300 kilometre kadar bir yolculuk yaptım (Daha doğrusu yolculuğun 300 km lik kısmının yakıt ölçümünü yaptım). Başladığım nokta ile bitirdiğim nokta hemen hemen aynıydı (Gidiş geliş).
    Değerler LPG iledir:

    Tüketilen Litre Miktarı 24.69 Litre
    Katedilen Yol 295.7 KM
    100 Kilometrede 8.35 Litre
    Yakıt Fiyatı 2.08
    1 KM'de 17.4 kuruş

    LPG ile 8.35 litre değerini yakalamışım. Hızım 90-110 arasındaydı. Sizce bu araba 1.6 olsaydı daha mı az yakacaktı? Eğer yol muntazam düzlük ise belki. Yokuşlu bir yol ise (Ki Bilecik yolunu bilen bilir, virajı ve rampası vardır) 2.0 alt devirlerde 1.6 motordan (Sonuçta aynı şanzıman oranından bahsediyoruz ki S40'da şanzıman oranları aynı) 2500 devirde daha fazla tork ürettiği için bayılmaksızın seyir edebilir. Şimdi Tork için dizel diyebilirsiniz ancak dizel herkes için uygun değil. Mesela benim kontak açıp kapatma mesafem 6-7 kilometre. Dizel motorun ısınması için yetersiz bir süre. O zaman dizel motorun sadece soğuk çalıştığı dönemleri kullanacağım. Hem motor sağlığı (Turbo v.b) hem kullanım açısından (Soğuk motorun gürültülü çalışması, gaza basamamak v.b) bir sürü handikapım var. O yüzden 2.0 140 beygir araba tercih ettim. Peki 0-100 süresinin 9.3 saniye olması bana ne kazandırıyor? Belki sürekli 0-100 hızlanmıyorum ama şehir içinde vitesle daha az oynuyorum. O zaman otomatik al diyeceksiniz ama 2000 model arabada otomatik vites oldukça verimsiz (2.0 arabada 0-100 süresini 0.4 saniye son hızı 10 km/s düşürüyor ve yakıtı artırıyor) ayrıca manuel daha rahat kullanıyorum. Hele böyle esnek bir manuel çok daha hoşuma gidiyor.

    Yani toparlayacak olursam, fazladan 30-35 beygir (1.6 S40 105 ve 109 beygir güç üretir) gücü bulundurmanın bir zararı yok. Yoksa gündelik kullanımda 1200 kiloluk karoserimi aynı oranlı şanzımanla oradan oraya aynı gücü üreterek zaten taşıyorum. Yakıt hemen hemen aynı. Fazladan 30-35 beygir bana daha esnek, daha rahat bir kullanım sağlıyor. Yakıt hemen hemen aynı. Arada bir gaza basınca yürümesi de cabası.




  • 50 hp fark yaratabilir ama hangi araçta ? B segmenti araçta uçuyor gibi hissettirir, D segmenti araçta eh işte biraz daha yürüyor dersin. Tork da aynı şekilde.

    Fakat araçtan alacağınız performans ve keyif, teknik veri kataloğunda yazmaz. Millet bunu hep es geçer, verilere göre değerlendirir aracı. Karakter dolu, her devrinde bir başka güzel olan bir motor güçsüz bile olsa keyifli hissettirir. Hondaların bu kadar tutulmasının sebebi de budur zaten.

    140 hp tsi motordan aldığınız keyfi 125 hp civicten alamazsınız. Fakat tam tersi de geçerlidir. İsterse 160 hp olsun, atmosferik motorun tadını vermez.

    Bir de motorun genel durumu önemli. Yani 6000 devirde şu kadar güç veriyor tamam da 4200 de ne yapıyor ? 2500 de durum ne ? Bunu hiçbir katalog yazmaz. Ben bugüne kadar dyno verisiyle satılan motor görmedim ya da denk gelmedim. Mesela 1.8 civic 140 hp'dir. 173 nm torku vardır 4300 devirde. Ancak 160 Nm torku da 2500 de bulur. Bunu hiçbir katalog yazmaz.

    Şanzıman da ayrı bir mesele. Oranlar kısa mı uzun mu, vitesler güzel yayılmış mı vs. Clio 2 de birinci-ikinci vitesin oranı rezalet mesela. Devir acayip düşüyor o geçişte.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Şimdi her şeyden önce bindiğiniz arabanın cüssesi bu konuda daha belirleyici bir kriterdir. Taşıyacağınız cüsse 1200 kilogramsa 1.6 motor ya da 2.0 motor arasında çok büyük yakıt farkları beklemeyin. Sonuçta iki motoru da düşük güç ürettiği devirlerde kullanıyoruz günlük kullanımda. Dolayısı ile bize günlük kullanımda 30 beygir güç gerekiyorsa 1.6 motor 2500 devir çevirerek 2.0 motor 2000 devir çevirerek bu gücü bize temin edebiliyor. Dolayısı ile yakıt farkı olayını bir kenara bırakalım (Ha 1050 kiloluk 1.6 araba ister istemez 1200 kiloluk 2.0 arabadan az yakar. Bu 2.0 motor çok yakıyor demek değildir), motor gücünün araç cüssesine oranı (Ton başına düşen beygir gücü) önem kazanıyor. Peugeot 106 1.6 GTI mesela. Hepi topu 118 beygirlik araba benim 2.0 litre 140 beygirlik arabamdan 0.6 saniye daha iyi hızlanıyor (106 GTI 8.7 saniye 2.0 S40 9.3 saniye). Son hızlar da benzer. Üstelik iki otomobilin mühendisliği de aynı yıllara tekabül ediyor (1995-1996'lar). Fark ise şu; 106 GTI 950 kiloluk bir araba, S40 1200 kiloluk bir araba. Yani olay beygir gücünden ziyade ağırlıkta bitiyor. Fakat yakıt konusuna gelince iki araba da benzer fabrika bilgisi yakıt değerlerine sahip zira işin içine tork da giriyor. 1.6 118 beygir motor 145 nm torku 5200 devirde verebiliyor. Dolayısı ile gündelik kullanım şartlarında 950 kilolu kasayı taşımak için gerekecek güç için dahi 3000 li devirlerde seyir etmeniz gerekiyor. S40 ise daha ağır cüssesine rağmen 2000 devirle gayet rahat seyir edebiliyor. Aynı şekilde 950 kiloluk bir başka otomobil olan Polo 6n2 75 beygir motoru var ancak 126 nm torku 3800 devirde veriyor. O da 2000 devirde seyir edebiliyor. Üstelik S40'a yarı yarıya, 106'ya da 2/3 oranında beygir gücü olduğu halde 106 GTI'dan daha az yakıtla, daha az devirle aynı hızlarda seyir edebiliyor. Güç / Tork eğrisi önemli burada. Neyse bu konuyu fazla eşmeyelim çok karmaşıklaşır. Ancak şunu söyleyeyim, lanse edilen beygir gücünden ziyade, güç tork eğrisi hangi motorun daha dolu olursa onun performansı daha iyi olur.

    Onun dışında belli bir karoser ağırlığı için şöyle bir önerme daha sunayım, Volvo S40 dedim ya, geçen gün 300 kilometre kadar bir yolculuk yaptım (Daha doğrusu yolculuğun 300 km lik kısmının yakıt ölçümünü yaptım). Başladığım nokta ile bitirdiğim nokta hemen hemen aynıydı (Gidiş geliş).
    Değerler LPG iledir:

    Tüketilen Litre Miktarı 24.69 Litre
    Katedilen Yol 295.7 KM
    100 Kilometrede 8.35 Litre
    Yakıt Fiyatı 2.08
    1 KM'de 17.4 kuruş

    LPG ile 8.35 litre değerini yakalamışım. Hızım 90-110 arasındaydı. Sizce bu araba 1.6 olsaydı daha mı az yakacaktı? Eğer yol muntazam düzlük ise belki. Yokuşlu bir yol ise (Ki Bilecik yolunu bilen bilir, virajı ve rampası vardır) 2.0 alt devirlerde 1.6 motordan (Sonuçta aynı şanzıman oranından bahsediyoruz ki S40'da şanzıman oranları aynı) 2500 devirde daha fazla tork ürettiği için bayılmaksızın seyir edebilir. Şimdi Tork için dizel diyebilirsiniz ancak dizel herkes için uygun değil. Mesela benim kontak açıp kapatma mesafem 6-7 kilometre. Dizel motorun ısınması için yetersiz bir süre. O zaman dizel motorun sadece soğuk çalıştığı dönemleri kullanacağım. Hem motor sağlığı (Turbo v.b) hem kullanım açısından (Soğuk motorun gürültülü çalışması, gaza basamamak v.b) bir sürü handikapım var. O yüzden 2.0 140 beygir araba tercih ettim. Peki 0-100 süresinin 9.3 saniye olması bana ne kazandırıyor? Belki sürekli 0-100 hızlanmıyorum ama şehir içinde vitesle daha az oynuyorum. O zaman otomatik al diyeceksiniz ama 2000 model arabada otomatik vites oldukça verimsiz (2.0 arabada 0-100 süresini 0.4 saniye son hızı 10 km/s düşürüyor ve yakıtı artırıyor) ayrıca manuel daha rahat kullanıyorum. Hele böyle esnek bir manuel çok daha hoşuma gidiyor.

    Yani toparlayacak olursam, fazladan 30-35 beygir (1.6 S40 105 ve 109 beygir güç üretir) gücü bulundurmanın bir zararı yok. Yoksa gündelik kullanımda 1200 kiloluk karoserimi aynı oranlı şanzımanla oradan oraya aynı gücü üreterek zaten taşıyorum. Yakıt hemen hemen aynı. Fazladan 30-35 beygir bana daha esnek, daha rahat bir kullanım sağlıyor. Yakıt hemen hemen aynı. Arada bir gaza basınca yürümesi de cabası.

    Alıntıları Göster
    İlk sorunun cevabı;
    Karşılaştırdığınız iki araç ne kadar yüksek güçteyse senin hissettiğin fark o kadar az olur.Ne kadar düşük güçteyse de hissedilen fark o kadar yüksek olacaktır.Örnek verecek olursak,1.2 75 hp Clio ile 1.6 110 hp Megane arasındaki 35 hp fark size ciddi anlamda performans farkını hissettirecekken.Biri 480 hp biri 510 hp olan Nissan GT-R'de o güç farkını algılamak çok daha zor olur.

    İkinci sorunun cevabı ise;

    Aynı güce sahip araçlarda torku yüksek olanı daha dinamik bir sürüşe izin verir.Yani düşük torklu araca göre,vites küçültmeden aracını hızlandırabilirsin.Özellikle üst devir,yüksek viteslerde gaza yüklenir yüklenmez torku yüksek olan araç daha çabuk tepki verir.




  • mevsimsiz_kar45 kullanıcısına yanıt
    180 hp aracım var ;

    1. evet bir daha ne zaman basıcaz 10 sn altında bir araçla,
    2. ciddi keyif işi, ne kadar çok keyif o kadar çok benzin.

  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Honda dediniz de,

    Bu TypeR ları anlamak çok zor, hayatımda 1 kez bile olsa binip gezmek isterdim, ne bileyim motor sesi bir hoş geliyor :)
  • Beygir gucunu sadece motor belirler. Motor turbo ekzos hVa filtresi. Profesyonel ekzoslarda yanlis haturlamiyorsam max 50hp veriyor hava filtreleride 10hp falan. Dynoda da yol dada beygir gucu aynidir. Ama 1500kilo arabanin o agirlikla yere basarak hizlanmasumi farkli olur dynoda farkli olur. SanIman vs alet edevat parcalarda motorun gucunu tekerlere iketmeye faydasi oluyor.

    80hp bi arabani 0 100unun 8 saniye ol asi cok zor. 120hp 200torkla 120hp 250 tork arasinda pekde matah bi fark yok. Aman aman hissedilir birsey olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga

    Beygir gucunu sadece motor belirler. Motor turbo ekzos hVa filtresi. Profesyonel ekzoslarda yanlis haturlamiyorsam max 50hp veriyor hava filtreleride 10hp falan. Dynoda da yol dada beygir gucu aynidir. Ama 1500kilo arabanin o agirlikla yere basarak hizlanmasumi farkli olur dynoda farkli olur. SanIman vs alet edevat parcalarda motorun gucunu tekerlere iketmeye faydasi oluyor.

    80hp bi arabani 0 100unun 8 saniye ol asi cok zor. 120hp 200torkla 120hp 250 tork arasinda pekde matah bi fark yok. Aman aman hissedilir birsey olmaz.
    105lik golf ile 150lik golfün arasındaki farkı düşün işte
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga

    Beygir gucunu sadece motor belirler. Motor turbo ekzos hVa filtresi. Profesyonel ekzoslarda yanlis haturlamiyorsam max 50hp veriyor hava filtreleride 10hp falan. Dynoda da yol dada beygir gucu aynidir. Ama 1500kilo arabanin o agirlikla yere basarak hizlanmasumi farkli olur dynoda farkli olur. SanIman vs alet edevat parcalarda motorun gucunu tekerlere iketmeye faydasi oluyor.

    80hp bi arabani 0 100unun 8 saniye ol asi cok zor. 120hp 200torkla 120hp 250 tork arasinda pekde matah bi fark yok. Aman aman hissedilir birsey olmaz.

    80 hp araba 500 kilo olursa tutamazsınız.

    Ayrıca 120 hp üreten bir araba bunu 200 nm tork ile yapıyorsa daha fazla devir çeviriyor demektir. Dolayısı ile aynı 120 hp gücü 250 nm tork ile üreten arabaya göre çok fark olacaktır. 250 nm tork üreten araç yokuşlarda daha az bayılıp daha az gaz pedalı ile yürüyebilirken 200 nm tork araç daha iyi devir çevirip, bir viteste daha uzun zaman geçirebilecektir. Kısaca tüm kullanım karakteristiği değişir.

    Ayrıca hangi egzoz 50 hp güç veriyormuş? Bir egzoz bir hava filtresi ile bu araç benim araç 200 beygir oluyorsa niye Volvo vakti zamanında bunları turbolamakla uğraşmış ki?




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    500 kilo araba var mi?

    Verdiginiz teknik degerler yada bahsigecen degerler aman aman anladilacak farklar degil.

    Nerde okudugumu yada dinledigimi hatirlasam soylecegim. Cok iyi hatirlayamiyorum ama hangi arabada bahsi geciyodu bunun. Ama tam profesyonel bi sistem olmadi gerek. Hava filtresi olayina gelince genelde atmosferik arabalarda max10hp alabilmek icin kullaniyolar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga

    500 kilo araba var mi?

    Verdiginiz teknik degerler yada bahsigecen degerler aman aman anladilacak farklar degil.

    Nerde okudugumu yada dinledigimi hatirlasam soylecegim. Cok iyi hatirlayamiyorum ama hangi arabada bahsi geciyodu bunun. Ama tam profesyonel bi sistem olmadi gerek. Hava filtresi olayina gelince genelde atmosferik arabalarda max10hp alabilmek icin kullaniyolar.

    500 kilo ve 80 beygir bir otomobili ticari bir amaç güderek üretmenin hiç bir anlamı yok. Belki bir Subaru Vivio ya da Fiat Bis alıp gereksiz ıvır zıvırı arabadan çıkartıp 1.4 80 beygir bir motoru oturtursanız 0-100 süresi 8 saniye veya daha altı olan bir araba elde edebilirsiniz. Sonuçta dediğim gibi bir ton başına düşen beygir gücü önemli. Rakamlara çok takılmamak lazım.

    Yalnız siz 40 nm torku fazla küçümsemişsiniz gibime geldi. 1.6 motor ile 2.0 motor arasındaki tork farkı yaklaşık 45 nm'dir (Bkz. S40 1.6 109 beygir 145 nm 4000 devir S40 2.0 136 beygir 190 nm 4000 devir. Bu iki motoru örnek verdim çünkü tam tork ve tam güç devirleri aynı). 40 nm azımsanacak bir güç değil yani. Aynı beygir gücüne rağmen farklı torkun iki açıklaması olabilir; ya motorlardan birisi diğerinden daha güçlü ancak üst devirlerde soluğu kesiliyor ve tam gücünü daha erken bir devirde veriyor (ve bu motorun nefesinin kesildiği yerde diğeri güç üretmeye devam ederek aradaki farkı kapatıyor) ya da torku yüksek olan motor torkunu biraz erken veriyor demektir. Yoksa yine örnek vereyim VW'nin 2000 li yıllardaki Polo'larda aynı 1390 cc motor bloğu üzerinde ve aynı 126 nm torkla hem 75 hem 101 beygir güç üreten modelleri vardı. Aralarındaki fark ise 75'lik motor 126 nm torku 3800 devirde verip tam gücünü 5000 devirde gösteriyorken öbür motor aynı 126 nm torku 4500 devirde verip, tam gücünü 6000 devirde veriyor. Bu bağlamda 75 beygirlik motor aslında yaklaşık 160-170 nm tork üretebilseydi bu değerde (Bu da fark edilmez diyeceğiniz 40 nm civarında kalıyor), yaklaşık 100 beygir güç üretecekti. Böylece elimizde 126 nm 100 bg ve 168 nm 100 bg iki ünite olacaktı. Üstelik kullanımda da çok çok dolu ve atik hissettirecekti. Ha üretilen en yüksek beygir gücü tek başına bir şey ifade etmez. Bu yüzden güç tork eğrisi daha dolu dolu olan motor daha iyi bir sürüş verir.

    Hava filtresi olayına gelince, evet hava filtresi beygir gücünü artırabilir ancak bunu yapmasının en kolay yolu giren hava miktarını artırmaktır. Yani filtreleme miktarını biraz düşürmektir. Böylece hem daha fazla hava girebilir (Bu da daha fazla oksijen demektir, akışmetre daha fazla oksijen bilgisi gönderir, ecu da daha fazla benzin talimatı verir) hem de pistonun hava emmek üzere aşağı doğru inerken "birazcık" daha rahat inmesini sağlar. Bu da ufak bir miktar verim artışı demektir. Ancak aynı zamanda motor için risk doğurmaya başlamaktır. Zira binek otomobil için bir kaç beygir gücü hayati öneme sahip değil (Saniyelerle yarışmıyoruz) ve bu yüzden içeri giren havanın kalitesi ve temizliği bir kaç beygir gücünden daha önemli bir hale geliyor. Egzoz ise ortalama bir 2.0 otomobilde egzozu komple söküp atmak (Manifold dahil) 10-15 beygir güç artışına sebep olabilir. Zira egzoz borusunun içerisinde çok fazla şey var (EGR, Katalitik Konverter ayrıca borunun doğal direnci) ve bu egzoz zamanında pistonun egzoz gazlarını dışarı itmesini yine "Birazcık" zorlaştırıyor. Bu da yine verim (ve güç) kaybıdır. Egzoz gazını ne kadar rahat tahliye ederseniz o kadar az güç kaybedersiniz. Aynı şekilde sübaplar da motordan çok ciddi güç çalmaktadır (6000 devirde 30 beygir gücü çalıyor deseler inanırım). Sübabı iterek açmak mesele değil. Çok ciddi bir güç gerektirmez ancak sübabı iten mil oradan ayrıldığında sübabın geri gelmesi lazım. Üstelik bunu 1 saniyede 100 kere yapması lazım. Bu durumda sübabı geriye itecek bir yay konulması lazım. Bu yayın da bir saniyede 100 kere sübabı itebilmesi, sübabı yüzdürmemesi için oldukça dirençli bir yay olması lazım. 16 valf bir motorda 16 tane de bu dirençli yaylardan var. 6000 devirde saniyede 1600 kere yay itiyor motor. Çok ciddi bir güç gerektiriyor. Mesela bu sübapları daha hafif (Ama dayanıklı) bir malzemeden yapıp onu geri çekmesi gereken yayı da daha az dirençli olanıyla değiştirirseniz mesela bu 30 beygir kaybı 20 ye indirirsiniz. Bu da üretilen beygir gücünün 10 beygir artması demek. Eğer bir egzoz sistemi ile 50 beygir almaktan bahsediyorsanız bu devasa güçler üreten bir motor olmalı ki kayıp bu kadar fazla. Yoksa egzoz değiştirmek havadan güç getirmiyor, sadece verim kaybını azaltıyorsunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    eğer markası bmw ise bu dediklerin mevcut değilse öle bergirle olacak iş değil bunlar. sadece 0-100 konuşulur diğer markalarda.



    Söylesem tesiri yok, sussam gülmekten duramıyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baba0392

    quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    eğer markası bmw ise bu dediklerin mevcut değilse öle bergirle olacak iş değil bunlar. sadece 0-100 konuşulur diğer markalarda.



    Söylesem tesiri yok, sussam gülmekten duramıyorum

    Alıntıları Göster
    2.0lt 133hp 4 ileri otomatik vites atmosferik motorlu araçtan, 1.4tsi 180hp 7 ileri tiptronik vites turbo motorlu araca geçtiğimde aradaki farkı net olarak hissettim.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.