Şimdi Ara

YÜKSEK TORK MU? YÜKSEK BEYGİR GÜCÜMÜ YOKSA?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
0
Favori
40.490
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Dizel araçların Torku Yüksek ve Beygir gücü benzinli araçlardan daha düşük, Benzinli araçların ise Beygir Gücü Yüksek, Torku dizellerden daha düşük..

    Araç alırkren bu seçimlerden hangisini tercih etmeliyiz.Aynı sınıf bir aracın dizel ve benzinli versiyonu arasında bariz fark oluyor.



  • Tork araba sattırır beygir yarış kazandırır.
    Dizelde ekonomi yaparsın. Benzinde pek mmkün değildir.

    Maksimum torkta araba yerinde durmaz dizelde. Turbo açılmıştır artık.

    Alacağınız aracın hangi versiyonunu istediğinize karar vermeniz gerek önce. Dizel de tork benzinde HP önemlidir daha çok. Ama düşük HP'li dizel almakta mantıklı değildir Tork tamam ama HP değeri de ikinci sırada geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Tork araba sattırır beygir yarış kazandırır.
    Dizelde ekonomi yaparsın. Benzinde pek mmkün değildir.

    Maksimum torkta araba yerinde durmaz dizelde. Turbo açılmıştır artık.

    Alacağınız aracın hangi versiyonunu istediğinize karar vermeniz gerek önce. Dizel de tork benzinde HP önemlidir daha çok. Ama düşük HP'li dizel almakta mantıklı değildir Tork tamam ama HP değeri de ikinci sırada geliyor.
    Yüksek tork aracın çekişini arttırır, heleki yeni nesil motorlar max. torka alt devirlerde ulaşıp geniş bir devir aralığında koruyorlar güçlerini, bu da çok tatminkar bir akselerasyon sağlıyor. Ama bu hissiyatı km/s sayacında okumak için de fazla beygire ihtiyacınız var. Ne kadar beygir, o kadar sürat. Ne kadar tork o kadar çekiş gücü.

    Benim favorim tsi motor, dizel gibi torku dizel motordan daha geniş bir aralıkta veriyor, beygir olarak da benzinli motor gibi davranıyor. Zaten de iyi bir motorda aradığımız özellikde beygirin yüksek olduğu kadar torkun da yeterli seviyede sağlanabiliyor olması değil mi?

    örneğin 1,4tsi 122hp@5000rpm ve 200nm tork 1500-4000




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elrohir

    Yüksek tork aracın çekişini arttırır, heleki yeni nesil motorlar max. torka alt devirlerde ulaşıp geniş bir devir aralığında koruyorlar güçlerini, bu da çok tatminkar bir akselerasyon sağlıyor. Ama bu hissiyatı km/s sayacında okumak için de fazla beygire ihtiyacınız var. Ne kadar beygir, o kadar sürat. Ne kadar tork o kadar çekiş gücü.

    Benim favorim tsi motor, dizel gibi torku dizel motordan daha geniş bir aralıkta veriyor, beygir olarak da benzinli motor gibi davranıyor. Zaten de iyi bir motorda aradığımız özellikde beygirin yüksek olduğu kadar torkun da yeterli seviyede sağlanabiliyor olması değil mi?

    örneğin 1,4tsi 122hp@5000rpm ve 200nm tork 1500-4000

    Alıntıları Göster
    1.4 TSI motor için 150 hp ye 240 nm Tork sağlarken.Dizellerde aynı 150 hp de 320NM tork alabiliyoruz.Tork gücü burada çok daha fazla değilmi? Siz hangisini tercih edersiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurmert

    1.4 TSI motor için 150 hp ye 240 nm Tork sağlarken.Dizellerde aynı 150 hp de 320NM tork alabiliyoruz.Tork gücü burada çok daha fazla değilmi? Siz hangisini tercih edersiniz.



    1,4 TSI 150hp @ 5800 rpm 240nm torku 1750-4000 devir arasında sağlıyor
    2,0 TDI 140hp @ 4200 rpm 320nm torku 1750-2500 devir arasında sağlıyor

    bu iki motor tiguana ait, ve benim bu değerlerden okuduğum şu, dizel motor yüksek torktan dolayı daha iyi bir çekiş hissettirecek, şehir içinde ve arazide çok daha iyi ivmelenme sağlayacak. Ancak otobana çıkıldığında, süratli sürüşlerde ve sportif kullanımda TSI motor daha keyifli bir kullanım stili sergileyecektir.

    Bu iki motor arasında kaldıysanız aracı kullanım yerinize göre değerlendirebilirsiniz. Uzun yol, otoban yapacaksanız TSI ama şehir içi ya da off-road ağırlıklıysa dizel tercih edebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elrohir

    1,4 TSI 150hp @ 5800 rpm 240nm torku 1750-4000 devir arasında sağlıyor
    2,0 TDI 140hp @ 4200 rpm 320nm torku 1750-2500 devir arasında sağlıyor

    bu iki motor tiguana ait, ve benim bu değerlerden okuduğum şu, dizel motor yüksek torktan dolayı daha iyi bir çekiş hissettirecek, şehir içinde ve arazide çok daha iyi ivmelenme sağlayacak. Ancak otobana çıkıldığında, süratli sürüşlerde ve sportif kullanımda TSI motor daha keyifli bir kullanım stili sergileyecektir.

    Bu iki motor arasında kaldıysanız aracı kullanım yerinize göre değerlendirebilirsiniz. Uzun yol, otoban yapacaksanız TSI ama şehir içi ya da off-road ağırlıklıysa dizel tercih edebilirsiniz.



    1.4 TSI 150 HP mi varmı arkadaşlar...ben 1.4 TSI 122,140,160,170 olarak biliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ==>KAPADOKYALI<==


    1.4 TSI 150 HP mi varmı arkadaşlar...ben 1.4 TSI 122,140,160,170 olarak biliyorum.



    tiguanda ve ecofuel modellerde var 150hp
  • quote:

    Orijinalden alıntı: s1Lv3r

    quote:

    Orijinalden alıntı: ==>KAPADOKYALI<==


    1.4 TSI 150 HP mi varmı arkadaşlar...ben 1.4 TSI 122,140,160,170 olarak biliyorum.



    tiguanda ve ecofuel modellerde var 150hp

    Alıntıları Göster
    bayramda düz yolda beni sollayan 1.8 motor bir aracı yokuşta 1.6 dizel bir araçla sollamaktır aradaki fark
    kesinlikle tork diyorum dizel al kesinlikle




  • quote:

    Orijinalden alıntı: imjuli

    bayramda düz yolda beni sollayan 1.8 motor bir aracı yokuşta 1.6 dizel bir araçla sollamaktır aradaki fark
    kesinlikle tork diyorum dizel al kesinlikle


    eger o 1.8 araç turbo bir benzinliyse sana arifeyi gösterir ama bayramı göstermez
    tsi leri düzde ve rampada gececek 1.6 dizel göremiyorum ben
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elrohir

    Yüksek tork aracın çekişini arttırır, heleki yeni nesil motorlar max. torka alt devirlerde ulaşıp geniş bir devir aralığında koruyorlar güçlerini, bu da çok tatminkar bir akselerasyon sağlıyor. Ama bu hissiyatı km/s sayacında okumak için de fazla beygire ihtiyacınız var. Ne kadar beygir, o kadar sürat. Ne kadar tork o kadar çekiş gücü.

    Benim favorim tsi motor, dizel gibi torku dizel motordan daha geniş bir aralıkta veriyor, beygir olarak da benzinli motor gibi davranıyor. Zaten de iyi bir motorda aradığımız özellikde beygirin yüksek olduğu kadar torkun da yeterli seviyede sağlanabiliyor olması değil mi?

    örneğin 1,4tsi 122hp@5000rpm ve 200nm tork 1500-4000





  • quote:

    Orijinalden alıntı: w.antilles

    quote:

    Orijinalden alıntı: Elrohir

    Yüksek tork aracın çekişini arttırır, heleki yeni nesil motorlar max. torka alt devirlerde ulaşıp geniş bir devir aralığında koruyorlar güçlerini, bu da çok tatminkar bir akselerasyon sağlıyor. Ama bu hissiyatı km/s sayacında okumak için de fazla beygire ihtiyacınız var. Ne kadar beygir, o kadar sürat. Ne kadar tork o kadar çekiş gücü.

    Benim favorim tsi motor, dizel gibi torku dizel motordan daha geniş bir aralıkta veriyor, beygir olarak da benzinli motor gibi davranıyor. Zaten de iyi bir motorda aradığımız özellikde beygirin yüksek olduğu kadar torkun da yeterli seviyede sağlanabiliyor olması değil mi?

    örneğin 1,4tsi 122hp@5000rpm ve 200nm tork 1500-4000



    Alıntıları Göster
    İleri teknoloji ürünü aşırı beslemeli sakin kullanımda ekonomi,seri kullanımda güç sunan benzinli en iyisidir.

    Ancak şu anki dizel teknolojisi başarılı performans / çok iyi tüketim dengesiyle benzinlinin hala önünde,ilerki yıllarda Vw nin öncülüğünü ettiği downsizing prensibi benzinlilerin pazar payını tekrar arttıracak gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    İleri teknoloji ürünü aşırı beslemeli sakin kullanımda ekonomi,seri kullanımda güç sunan benzinli en iyisidir.

    Ancak şu anki dizel teknolojisi başarılı performans / çok iyi tüketim dengesiyle benzinlinin hala önünde,ilerki yıllarda Vw nin öncülüğünü ettiği downsizing prensibi benzinlilerin pazar payını tekrar arttıracak gibi.


    Alıntıları Göster
    kesinlikle dizel.... 1.6 hdı dizellerle rampada çok 1.4 tsı solladım ben...rampalarda dizelin üstüne tanımam ama düzde tsı daha avantajlıdır.siz bakmayın kağıt üzerindeki değerlere pratikte bir çok şey çok daha farklı ....




  • bende rampada cok 3000 tdi gectim ama onlar isteseler beni gecerlermiydi,tabiki EVET.
    seninkide o hesap.
    Hicbir 1.6 tdi rampada duzde tsi ile baş edemez.. 2 x 2 = 4
    quote:

    Orijinalden alıntı: elmasfanclub

    kesinlikle dizel.... 1.6 hdı dizellerle rampada çok 1.4 tsı solladım ben...rampalarda dizelin üstüne tanımam ama düzde tsı daha avantajlıdır.siz bakmayın kağıt üzerindeki değerlere pratikte bir çok şey çok daha farklı ....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi autolover -- 24 Eylül 2009; 18:50:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: autolover

    bende rampada cok 3000 tdi gectim ama onlar isteseler beni gecerlermiydi,tabiki EVET.
    seninkide o hesap.
    Hicbir 1.6 tdi rampada duzde tsi ile baş edemez.. 2 x 2 = 4
    quote:

    Orijinalden alıntı: elmasfanclub

    kesinlikle dizel.... 1.6 hdı dizellerle rampada çok 1.4 tsı solladım ben...rampalarda dizelin üstüne tanımam ama düzde tsı daha avantajlıdır.siz bakmayın kağıt üzerindeki değerlere pratikte bir çok şey çok daha farklı ....


    Alıntıları Göster
    valla benim benzinli aracım olsun dizeli pek geçemem benzin olmuş 3.28 nereye geçiyosun

    yazık ya dünyanın en pahalı benzinini kullanıyoruz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: imjuli

    valla benim benzinli aracım olsun dizeli pek geçemem benzin olmuş 3.28 nereye geçiyosun

    yazık ya dünyanın en pahalı benzinini kullanıyoruz

    Alıntıları Göster
    Yokuş kısaysa bir ihtimal, yokuş uzunsa görürüm ben dizeli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-1E1FC651D

    Yokuş kısaysa bir ihtimal, yokuş uzunsa görürüm ben dizeli.

    Alıntıları Göster
    ''Horsepower sells the car, torque wins the race'' yani; ''Beygir gücü araba sattırır, tork yarış kazandırır''
    Herşeyi anlatıyor sanırım. Yüksek torklu araba demek kuvvetli çekişe sahip araba demektir.
    Mesela, yokuş yukarı 1.6 klasik atmosferik motor turbo dizel motoru düz yolda yenerken bayır yukarı turbo dizel motor diğer klasik atmosferik motorları tabiri caizse ağlatır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elmasfanclub

    kesinlikle dizel.... 1.6 hdı dizellerle rampada çok 1.4 tsı solladım ben...rampalarda dizelin üstüne tanımam ama düzde tsı daha avantajlıdır.siz bakmayın kağıt üzerindeki değerlere pratikte bir çok şey çok daha farklı ....


    Common rail teknolojisi ile üretilmiş bir dizel aracı satarak, 1.4 TSI 122 HP almış biriyim. İstediğin yokuşu göster , 1,6 dizeelirin canına ot tıkayım ben. Özellikle 3 viteste hiç ama hiç kaçışın yok.Ayrıca sattığım dizel aracın torku 185 iken TSI torku 200.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gökhan40 -- 25 Eylül 2009; 0:21:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gökhan40

    quote:

    Orijinalden alıntı: elmasfanclub

    kesinlikle dizel.... 1.6 hdı dizellerle rampada çok 1.4 tsı solladım ben...rampalarda dizelin üstüne tanımam ama düzde tsı daha avantajlıdır.siz bakmayın kağıt üzerindeki değerlere pratikte bir çok şey çok daha farklı ....


    Common rail teknolojisi ile üretilmiş bir dizel aracı satarak, 1.4 TSI 122 HP almış biriyim. İstediğin yokuşu göster , 1,6 dizeelirin canına ot tıkayım ben. Özellikle 3 viteste hiç ama hiç kaçışın yok.Ayrıca sattığım dizel aracın torku 185 iken TSI torku 200.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar TSI motoru biraz atmosferik basınçlı arabarla aynı kefeye koyuyorsunuz gibi geldi. TSI motorlar benzinli motorlar içierisninde Kendi sınıfında en çok tork üreten motorlardır, ayrıca motor teknik bakımından dizel motora benzerlik göstermektedir. Ancak tek farkı benzin kullanmasıdır. Bir ara mazot koymayı bile düşünüyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gökhan40

    Arkadaşlar TSI motoru biraz atmosferik basınçlı arabarla aynı kefeye koyuyorsunuz gibi geldi. TSI motorlar benzinli motorlar içierisninde Kendi sınıfında en çok tork üreten motorlardır, ayrıca motor teknik bakımından dizel motora benzerlik göstermektedir. Ancak tek farkı benzin kullanmasıdır. Bir ara mazot koymayı bile düşünüyorum

    Alıntıları Göster
    Şu Tsi'lara birde Lpg takılsa, redline'dan aşağı max beygir kullanarak gezeceksin yollarda, şaka bi yana 3.28 olmuş benzin, düz hesap 100km'de 10L benzin yaksa bi araç 32Milyon'a 100km'mi gidiyo şimdi bu değerdeki araç




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arınç

    Şu Tsi'lara birde Lpg takılsa, redline'dan aşağı max beygir kullanarak gezeceksin yollarda, şaka bi yana 3.28 olmuş benzin, düz hesap 100km'de 10L benzin yaksa bi araç 32Milyon'a 100km'mi gidiyo şimdi bu değerdeki araç

    Alıntıları Göster
    benim TSI 10 lt yakmıyor şahsen şehir dışı max 5,2 şehir içi sakin kullanımda 7,5 lt biraz performanslı kullanımda 8 lt yakıyor. Düz hesap 10 diyeilm geçsin olmuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gökhan40 -- 25 Eylül 2009; 2:52:25 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.