Şimdi Ara

Farkedecek Beygir Farkı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
44
Cevap
1
Favori
12.798
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • seco917 kullanıcısına yanıt
    Turboyu icat eden adam mezarında ters döndü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baba0392 -- 3 Şubat 2016; 23:31:43 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muradisdan

    hp ve tork birbiri arasında dönüştürülebilir. tekerleğin çapı, arabanın ağırlığı, şanzıman (içindeki dişli çapları v.b) bi çok değişkene bağlıdır. birinin düşük birinin yüksek olması bi işe yaramaz dengeli olmalıdır. iki araç düşünelim ikiside aynı araç olsun eşit ağırlık ve eşit şartlarda olsun. sadece dişli oranlarıyla hp ve tork değerleriyle oynanmış olsun. tekinin hp yüksek diğerininde torku yüksek diyelim.
    aynı güzergahta yola başlatalım. hp si yüksek torku düşük olan araç yavaş hızlanır ilk başta geride kalır ivmelenmesi güçsüzdür ama son hızı yüksek olacağı için torku yüksek olan aracın uzun vadede önüne geçer ve gideceği yere daha önce gider.
    torku yüksek olan araç hızlı ivmelenir ilk başta öne geçer sonra geride kalır ama hp yüksek olan araca göre daha çok yük taşıyabilir düşük hızlarda ivmelenmesi daha iyidir bayırda daha az hız kaybeder v.b gibi avantajları vardır.
    bana sorarsanız şehir içi günlük kullanımda tork daha önemlidir. sıkışık trafik, hız sınırları, radar, bozuk yollar derken malum hız yapacak yol yok. bari tork yüksek olsunda araç bayılmasın, bayırda iyi çeksin, yüke gelsin, kolay kalksın, çabuk ivmelensin derim torku yüksek olan araca yönelirim.

    Baştan aşağı yanlış bilgi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga

    500 kilo araba var mi?

    Verdiginiz teknik degerler yada bahsigecen degerler aman aman anladilacak farklar degil.

    Nerde okudugumu yada dinledigimi hatirlasam soylecegim. Cok iyi hatirlayamiyorum ama hangi arabada bahsi geciyodu bunun. Ama tam profesyonel bi sistem olmadi gerek. Hava filtresi olayina gelince genelde atmosferik arabalarda max10hp alabilmek icin kullaniyolar.

    500 kilo ve 80 beygir bir otomobili ticari bir amaç güderek üretmenin hiç bir anlamı yok. Belki bir Subaru Vivio ya da Fiat Bis alıp gereksiz ıvır zıvırı arabadan çıkartıp 1.4 80 beygir bir motoru oturtursanız 0-100 süresi 8 saniye veya daha altı olan bir araba elde edebilirsiniz. Sonuçta dediğim gibi bir ton başına düşen beygir gücü önemli. Rakamlara çok takılmamak lazım.

    Yalnız siz 40 nm torku fazla küçümsemişsiniz gibime geldi. 1.6 motor ile 2.0 motor arasındaki tork farkı yaklaşık 45 nm'dir (Bkz. S40 1.6 109 beygir 145 nm 4000 devir S40 2.0 136 beygir 190 nm 4000 devir. Bu iki motoru örnek verdim çünkü tam tork ve tam güç devirleri aynı). 40 nm azımsanacak bir güç değil yani. Aynı beygir gücüne rağmen farklı torkun iki açıklaması olabilir; ya motorlardan birisi diğerinden daha güçlü ancak üst devirlerde soluğu kesiliyor ve tam gücünü daha erken bir devirde veriyor (ve bu motorun nefesinin kesildiği yerde diğeri güç üretmeye devam ederek aradaki farkı kapatıyor) ya da torku yüksek olan motor torkunu biraz erken veriyor demektir. Yoksa yine örnek vereyim VW'nin 2000 li yıllardaki Polo'larda aynı 1390 cc motor bloğu üzerinde ve aynı 126 nm torkla hem 75 hem 101 beygir güç üreten modelleri vardı. Aralarındaki fark ise 75'lik motor 126 nm torku 3800 devirde verip tam gücünü 5000 devirde gösteriyorken öbür motor aynı 126 nm torku 4500 devirde verip, tam gücünü 6000 devirde veriyor. Bu bağlamda 75 beygirlik motor aslında yaklaşık 160-170 nm tork üretebilseydi bu değerde (Bu da fark edilmez diyeceğiniz 40 nm civarında kalıyor), yaklaşık 100 beygir güç üretecekti. Böylece elimizde 126 nm 100 bg ve 168 nm 100 bg iki ünite olacaktı. Üstelik kullanımda da çok çok dolu ve atik hissettirecekti. Ha üretilen en yüksek beygir gücü tek başına bir şey ifade etmez. Bu yüzden güç tork eğrisi daha dolu dolu olan motor daha iyi bir sürüş verir.

    Hava filtresi olayına gelince, evet hava filtresi beygir gücünü artırabilir ancak bunu yapmasının en kolay yolu giren hava miktarını artırmaktır. Yani filtreleme miktarını biraz düşürmektir. Böylece hem daha fazla hava girebilir (Bu da daha fazla oksijen demektir, akışmetre daha fazla oksijen bilgisi gönderir, ecu da daha fazla benzin talimatı verir) hem de pistonun hava emmek üzere aşağı doğru inerken "birazcık" daha rahat inmesini sağlar. Bu da ufak bir miktar verim artışı demektir. Ancak aynı zamanda motor için risk doğurmaya başlamaktır. Zira binek otomobil için bir kaç beygir gücü hayati öneme sahip değil (Saniyelerle yarışmıyoruz) ve bu yüzden içeri giren havanın kalitesi ve temizliği bir kaç beygir gücünden daha önemli bir hale geliyor. Egzoz ise ortalama bir 2.0 otomobilde egzozu komple söküp atmak (Manifold dahil) 10-15 beygir güç artışına sebep olabilir. Zira egzoz borusunun içerisinde çok fazla şey var (EGR, Katalitik Konverter ayrıca borunun doğal direnci) ve bu egzoz zamanında pistonun egzoz gazlarını dışarı itmesini yine "Birazcık" zorlaştırıyor. Bu da yine verim (ve güç) kaybıdır. Egzoz gazını ne kadar rahat tahliye ederseniz o kadar az güç kaybedersiniz. Aynı şekilde sübaplar da motordan çok ciddi güç çalmaktadır (6000 devirde 30 beygir gücü çalıyor deseler inanırım). Sübabı iterek açmak mesele değil. Çok ciddi bir güç gerektirmez ancak sübabı iten mil oradan ayrıldığında sübabın geri gelmesi lazım. Üstelik bunu 1 saniyede 100 kere yapması lazım. Bu durumda sübabı geriye itecek bir yay konulması lazım. Bu yayın da bir saniyede 100 kere sübabı itebilmesi, sübabı yüzdürmemesi için oldukça dirençli bir yay olması lazım. 16 valf bir motorda 16 tane de bu dirençli yaylardan var. 6000 devirde saniyede 1600 kere yay itiyor motor. Çok ciddi bir güç gerektiriyor. Mesela bu sübapları daha hafif (Ama dayanıklı) bir malzemeden yapıp onu geri çekmesi gereken yayı da daha az dirençli olanıyla değiştirirseniz mesela bu 30 beygir kaybı 20 ye indirirsiniz. Bu da üretilen beygir gücünün 10 beygir artması demek. Eğer bir egzoz sistemi ile 50 beygir almaktan bahsediyorsanız bu devasa güçler üreten bir motor olmalı ki kayıp bu kadar fazla. Yoksa egzoz değiştirmek havadan güç getirmiyor, sadece verim kaybını azaltıyorsunuz.

    Tork devir beygir gucu olayinda benden daha tecrubekisiniz dogal olarak. Cesitli arabalar fok kullanmadim kullandim ama teknik detay bilerek devir tork hangi decirde hangi guc ve torkta. Kara duzen kullandim diyebiliriz. Bilgilendirme icin tesekkur ederim.

    500 800 kiloluk araba konusuna gelince bahsettiginiz vivio ve biz ornegindeki gibi biz bi takim ekleme cikarma yaparsak istedigimiz seviyelere cekebiliriz hizlanmayi.

    Ekzos olayida dedigim gibi siradan bi binek otoda degil superspor arabalarda denk geldim bu mevzuya...

    Tekrar tesekkurler. Forumda sizin gibi bilgili kisilerin olmasi cok guzel.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Niye böyle uzun uzun yazdınız.
    Motorsiklet ile otomobil arasındaki farkı düşün. Örneğin cbr 600 ile passat 1.4 tsi. İkisini kıyasla farkı gör

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drfree1

    100 hp bir araçtan alacağınız keyif ile 150 hp den alacağınız keyif çok büyük bir farkı varmıdır ? yani 50 hp büyük bir fark yaratıyormu ? büyük fark yaratabilmek için sizce araç kaç hp olmalı?

    birde 120 hp 200 nm bir araç ile 120 hp 250 nm araç arasındaki fark çok büyükmüdür ?

    Benim tecrübelerime göre iki araç arasında çok büyük sınıf farkları yoksa -biri b bir d sınıfı gibi-, 100 ile 150beygir arasında çok hissedilir bir keyif farkı oluyor. Hele aynı modellerde fark çok muazzam olur. Şöyle söyleyeyim hatta; aynı modelin iki farklı motoru arasındaki 15-20 beygir veya 1.4-1.6 hacim farkı bile net bir şekilde hissedilebilir

    Aynı güçte ama farklı torktaki araçlara gelirsek beygir gücü kadar bariz fark olmuyor verdiğiniz değerlerde. Çünkü 200nm tork çok ağır olmayan hemen her aracı rahatlıkla çekebilecek bir tork, ki hele turbo motordan bahsediyorsak fark hissi iyice azalır. Elbette 250lik daha iyi kopar ama aradaki his farkı az olur. Ama mesela 200nm tork veren atmosferik motorlu araçla 200nm tork veren turbo motorlu arasında inanılmaz fark vardır çüknü turbo sayesinde tam tork gücü çok erken devirden itibaren alındığı için araç dizelmişcesine çok iyi çeker. Atmosferikte ise o çekişi yakalamanız için motorun baya bir devirlenmiş olması gerekir aksi taktirde düşük devirlerde tam torkunun yarısını anca vermeye başlar bundan dolayı düşük hızlarda, trafikte vs aynı torktaki araçlardan turbolu olanın çekişi atmosferik olandan çok daha iyi olur.

    Benim için en büyük keyif ve konfor unsuru büyük motor hacmidir. 2,5litre ve üzeri motorlu araçlarda kağıt üstünde tork düşük bile olsa motor hacminden gelen ferahlıktan dolayı aracın çekişi düşük devirlerde bile rahattır, gaz tepkisi küçük hacimli araçtan daha hızlı ve geri dönüşlüdür, boğulmaz. Ayrıca kaputun altında gerçekten büyük bir motor olduğunu hissettirecek şekilde aracı sarsabilir, burabilir. Bu da size olduğundan çok daha güçlü bir motorlu araç sürüyormuş hissiyle büyük keyif verir.

    Küçük hacimli motorda ise turbolu olup çok güçlü olsa bile yukarıda yazdığım hissiyatların hiçbiri olmaz. Araç belki daha hızlıdır, daha güçlüdür ama öyle hissettirmez. Hız sadece kadrandan ve koltuk yapışma ivmesinden anlarsınız. O büyük motorun kasayı burma hissi alamadığınız için keyfiniz hep bir miktar törpülenir. Hiç büyük motorlu araba sürmemiş olanlar bu farkı bilmez ama bir kere 3litre motorlu bir araç sürdükten sonra aynı güçte 1.6t motorlu başka bir araç sürerseniz, o turbo motorlu araç daha hızlı olsa bile o 3litre motorlu araç gibi yüzünüzü güldüremez.

    Özetle lanet olsun böyle vergilendirme sistemine..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lord Sparhawk -- 4 Şubat 2016; 22:11:06 >




  • Merdomable kullanıcısına yanıt
    araç ve keyif kavramlarını yanlış tanımlıyorsunuz 0-100 ü 10 saniye altında görmek için basmak keyif işi değil ego işidir zaten onu üreten firma maximumda bunu yapıyor diyor. amerikayı tekrar keşfettim diye sevinmek sizinkisi :S
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    araç ve keyif kavramlarını yanlış tanımlıyorsunuz 0-100 ü 10 saniye altında görmek için basmak keyif işi değil ego işidir zaten onu üreten firma maximumda bunu yapıyor diyor. amerikayı tekrar keşfettim diye sevinmek sizinkisi :S

    ego ile alakası yok bence keyifli 0-100 ü iyi olan bir araca binmenizi tavsiye ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi syndicatedynamics -- 4 Şubat 2016; 19:26:11 >
  • tavsiyeye gerek yok sürekli biniyoruz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    tavsiyeye gerek yok sürekli biniyoruz

    şanslısınız :( inşallah ilerde öyle bir araca sahip olacağım fiyatı artıyor sürekli de benim arabanın fiyatıda artıyor :D.25 di 42 olmuş.da ben satarsam 35 yazarım 42 deki abartı.
  • inşallah ama en iyisi en güzeli 1.6 motor araç atmosferik en masrafsız araç bugüne kadar onları gördüm.
  • focus 3 95 golf 5 115 ikisinide aktif olarak kullanan biri olarak aradaki fark hemen anlaşılıyor.focus dediğim dizel yok torkmuş cartmış curtmuş hikaye.tork sadece iyi gidiyor hissi veriyor birde yokuşlarda biraz daha iyi ivmelenme.bu iki araçla bi roll yap aradaki farkı anlarsın.bu 20 beygir fark hemen anlaşılıyor .hele birde 180 lik bir araçtan inip golfe binmiştimki 3 5 dakika bir sorunmu var niye gitmiyor gibi garip bi hisse kapılıyor insan.
  • Hocam 102 hp 148 bm torklu araçtan 140 hp 250 nm arada geçince resmen dünyam değişti.ilk kullandigimda midem bulanmisti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • farki uzun yol kullanimda anlayabilirsin. guclu aracin 80-140 hizlanmasi gibi ara hizlanmalari daha rahat olur, uzun yol kullanimda guclu arac ile daha az yorulursun. 270 kmlik yolu 90 beygirlik bir aracla yorularak bitirirken, daha guclu bir aracla yaklasik 850 km'yi yorulmadan bir molayla rahat bir sekilde bitirmistim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    torka ve şanzımana bağlı 0-100 50 hp arabadada 0-100 8 saniye olur orası sıkıntı değil. sizin sorununuz 0-100 sanırım değil mi ? keyif filan değil ? merak ediyorum 0-100 ü 10 saniye altında olan araçları alanlar hayatlarında kaç kere 0-100 ü 10 saniye altında göreceğim diye basıyorlar hakikaten çok merak ediyorum.

    Bu yoldayken durduk yere basmiyorum .
    Ama uzun yolda efendi gibi sinyalini yakip bir kamyon sollarken dibime girip selektor yapan oldu mu , ışte o zaman gazlamasi ve gaza gelen arkadaki adamın aynada , falim reklamı gibi küçülmesi çok güzel oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    araç ve keyif kavramlarını yanlış tanımlıyorsunuz 0-100 ü 10 saniye altında görmek için basmak keyif işi değil ego işidir zaten onu üreten firma maximumda bunu yapıyor diyor. amerikayı tekrar keşfettim diye sevinmek sizinkisi :S

    Firmalar araçları kısarak gönderiyor bir iki ufak hareketle araçların ne kadar canlandığını görmek ciddi keyif, amerikanyayı yeniden keşfetsek fena mı olur?
  • BojanBogdanovic B kullanıcısına yanıt
    bu kadar çok gaza gelmenin sonu pek iyiye delalet değildir.
  • mevsimsiz_kar45 kullanıcısına yanıt
    Bunun gaza gelmeyle alakası yok ki.
    Bahsettiğim durumlar da "bir saniye maganda bey, kamyonu geceyim size yol vereceğim " demek Hz. Eyub sabri gerektirir.
    Böyle durumlarda gaza basarim, buyursun selektor yapsın yetisiyorsa .
    Normalde 120 e sabitlerim uzun yol boyunca.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BojanBogdanovic -- 5 Şubat 2016; 16:57:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu konuda ben de çok bilgisizim, acaba aynı model ve aynı motor Talisman'ın 130 beygir ve 160 beygir olanında fark büyük olur mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim gözüme kestirdiğim bir arac var 2021 modeli ile 2022 modeli arasında 50 ps fark var.. yani biri 390 digeri 455 arada ki fark için fazla'dan 10-15bin euro verilir mi

  • 160 180 civarı olursa ben arabaya binmemişim dersin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.