Şimdi Ara

Elektrikli araçlarda DC şarj hizmetinde Türkiye, Avrupa birincisi oldu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
921
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli araçlarda DC şarj hizmetinde Türkiye, Avrupa birincisi oldu
    Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) Başkanı Mustafa Yılmaz, enerji sektöründeki son gelişmelerle ilgili önemli açıklamalarda bulundu. 2024 yılına dair sektörün genel görünümünü değerlendiren Yılmaz, 2025 yılında enerji sektörüne yapılacak yatırımlarda büyük bir artış beklediklerini ifade etti. Yılmaz özellikle elektrikli araç şarj hizmetlerinde Türkiye’nin geldiği noktanın altını çizdi.



    Türkiye, DC şarjda Avrupa’da lider



    Yılmaz, Türkiye'nin elektrikli araç ve şarj altyapısında Avrupa'nın lider ülkeleri arasında yer aldığını belirtti. Nisan 2022'de sadece 5 olan lisanslı şarj hizmeti sağlayıcı sayısının bugün 169'a ulaştığını ifade eden Yılmaz, bu büyümenin enerji sektöründeki dönüşümün bir göstergesi olduğunu söyledi.



    Elektrikli araçlarda DC şarj hizmetinde Türkiye, Avrupa birincisi oldu
    “Elektrikli araç sayımız son iki yılda 6 binden 154 bine, şarj soketi sayımız ise 3 binlerden 26 bine ulaşmış durumda. Bu kadar kısa sürede bu olağanüstü bir gelişme. Ayrıca elektrikli araç başına düşen soket gücü ve hızlı (DC) soket sayısı açısından Avrupa birincisiyiz. Şarj ağımızın 3’te birini DC hızlı soketler oluşturuyor ve bu da elektrikli araç kullanıcılarımızın daha hızlı bir şekilde araçlarını şarj etmelerine imkan tanıyor.” dedi Yılmaz.



    İstasyonların yarısı “yeşil”



    Toplam soket sayısına bakıldığında Türkiye’de her 6 elektrikli araca 1 şarj soketi düştüğünü söyleyen Yılmaz, AB ortalamasının 13 olduğuna dikkat çekerken tüm şarj istasyonlarının neredeyse yarısının “yeşil şarj istasyonu” olduğunu aktardı. Yılmaz, şarj için tüketilen elektriğin dört üçünün yenilenebilir enerjiden geldiğini belirtti.



    Ayrıca Bkz.Tesla, yeni Model Y üretimine gelecek ay başlıyor



    Yılmaz; 2030 yılında elektrikli araç sayısının 1 milyon 3 yüz bin, şarj noktası sayısının 142 bin adet; 2035 yılında ise elektrikli araç sayısının 3 milyon 3 yüz bin, şarj noktası sayısının ise 273 bin düzeyinde olmasını öngördüklerini kaydetti.



    EPDK’nın ekim ayı verilerine göre toplam DC şarj soket sayısı ise 9 bin 305 adet, AC soket sayısı ise 15.029 adet oldu. Toplam şarj soketi sayısı ekimde 24 bin 334’e yükselmişti. Bu da yıldan yıla yüzde 144’lük bir artış anlamına geliyor.




    Kaynak:https://www.epdk.gov.tr/Detay/Icerik/2-15747/epdk-baskani-mustafa-yilmazdan-onemli-aciklamala







  • sirf petrol yerine yenilenebilir enerji kullanilmasi bile memlekete fayda eder. Adi ustune yenilenebilir enerji, tuketilmedigi an kayboluyor. Bunu arac pillerinde depolamak son derece akillica. Ithal enerjiye olan bagimliligimiz bir nebze olsun daha dusmus olur, ki bu daha baslangic.

    Dusunsenize bir yerli girismin ulkede bulunan madenlerle bir pil paketi gelistirdigini ? Ekvatorun ustunde oturuyoruz 4 mevsim gunes alan bir memleket, batarya isini cozdugumuz an ulkenin kaderi degisir, tabi rahmetli dedemin dedigi gibi insan ya umitle yasarmis ya simitle, insallah o gunleride goruruz.

    Aynı Türkiye'nin geç girdiği kredi kartı sistemi gibi, bütün protokollerimiz daha yeni bir sistemle girdiğimiz için senelerce gelişmiş ülkelerden ileride idi. Şarj ağımız da Avrupa'ya göre hem kalite hem de yaygınlık olarak çok önde, tek çözülmesi gereken sorun ortak bir kayıt/ödeme ağı eksikliği. Bunun üzerine eğilseler, millet her şarj firması için ayrı uygulamalar, ayrı kayıtlar kullanmasa, universal tak çalıştır bir çözüm yapılabilse bu ülke elektrikli otomobil yaygınlığında küçük Çin'e döner, patlama yaparız.

  • çk güzel 169 farklı şirket 169 farklı uygulamaya ihtiyaç demek,kredi kartı mail bilgilerini paylaşmak demek.
    ortak bir app geliştirilmeli

  • sirf petrol yerine yenilenebilir enerji kullanilmasi bile memlekete fayda eder. Adi ustune yenilenebilir enerji, tuketilmedigi an kayboluyor. Bunu arac pillerinde depolamak son derece akillica. Ithal enerjiye olan bagimliligimiz bir nebze olsun daha dusmus olur, ki bu daha baslangic.

    Dusunsenize bir yerli girismin ulkede bulunan madenlerle bir pil paketi gelistirdigini ? Ekvatorun ustunde oturuyoruz 4 mevsim gunes alan bir memleket, batarya isini cozdugumuz an ulkenin kaderi degisir, tabi rahmetli dedemin dedigi gibi insan ya umitle yasarmis ya simitle, insallah o gunleride goruruz.

  • symbiat kullanıcısına yanıt

    Söz çok güzelmiş.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Harika haber, petrol bağımlılığına son. Benzinli ve dizel araç satışı yasaklanmalı.

  • Bunların bir derneği var o birleştirecekti bakalım yapabilirse ama bence halen EPDK kendi bir uygulama çıkartıp yapsa daha mı iyi olur acaba.

    Kendi çıkarmasada zorunlu tutsun o uygulama üstünden de hizmet vermeye.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Aynı Türkiye'nin geç girdiği kredi kartı sistemi gibi, bütün protokollerimiz daha yeni bir sistemle girdiğimiz için senelerce gelişmiş ülkelerden ileride idi. Şarj ağımız da Avrupa'ya göre hem kalite hem de yaygınlık olarak çok önde, tek çözülmesi gereken sorun ortak bir kayıt/ödeme ağı eksikliği. Bunun üzerine eğilseler, millet her şarj firması için ayrı uygulamalar, ayrı kayıtlar kullanmasa, universal tak çalıştır bir çözüm yapılabilse bu ülke elektrikli otomobil yaygınlığında küçük Çin'e döner, patlama yaparız.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yaklaşık 8 aydır elektrikli araç kullanıyorum ,ankaradayım evde şarj ortamı yok


    DC şarj süper ,özellikle uzun yolda ,ben ş.içide DC şarj yapıyorum heryerde var ,ülkeye dağılımı da çok iyi


    uzun yolda AC şarj ne için var bilmiyorum şimdilik uzun yolda AC şarjlar hep boş normal olarak


    bu ÖTV teşviği devam ederse Türkiye elektrikli satışında avrupayıda geçebilir Elektrikli araçlarda DC şarj hizmetinde Türkiye, Avrupa birincisi oldu 


    bu tek ödeme sistemi neden gecikiyor oda ilginç , üstelik e-devlet gibi merkezi uygulama varken , sorun mu şimdilik değil , zaten en fazla 3-4 firma kullanılıyor ama büyük kolaylık olacak tek ödeme sistemi


    birde DC de şarj kablosu uzunluğuna standart getirilmeli ,bende togg var ,megane e-tech gibi şarj soketi ön sağ çamurluk arkası ,bazı istasyonlarda şarj kablosu boş park yerine göre yetişmeyebiliyor


    DC şarj kablosu en az 4mt gibi standart konulmalı Elektrikli araçlarda DC şarj hizmetinde Türkiye, Avrupa birincisi oldu ,birde yazın DC şarj cihazları çok ısındığı için gölgelik de standart yapılmalı en az 30dk araçda hareketsiz duruyor Elektrikli araçlarda DC şarj hizmetinde Türkiye, Avrupa birincisi oldu 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alfa-x -- 20 Aralık 2024; 20:56:6 >




  • DC Şarj işletmecileri için bankalar arası kart merkezi gibi bir sistemle ortak uygulamaya veya istasyonlarda pos zorunluluğu gibi sistemlere teşvik edilmesi gerekiyor. Bu şekilde insanlar mağdur oluyor. Uygulamaya üye olup kişisel bilgileri girme, araç bilgilerini vs. girme ciddi mesai gerektiriyor.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Tam katılmıyorum. E-devlet’e geç girmedik müthiş bir e-devlet var.

    İnternet bankacılığına geç girmedik harika ötesi bir kalite var.

    Anlayacağınız yapmak istesek herkesten iyi yapıyoruz ama bir itici güç gerek.

    E-Devlet’te bu oy isteyen hükümet idi. İnternet bankacılığında ciddi rekabet ortamındaki karlı bankalar.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Ülkemizde bu yatırıma yanı DC şarj istasyonlarına destek var anlaşılan.


    Üstüne karlı bir iş gibi. Akarı yok kokarı yok koyuyon istasyonu alıyon paranı.


    Normal ev elektiriğinde Kw fiyatı 2.05 TL flan . DC şarj istasyonlarında markadan markaya değişiyor ama ortalma 8.99-11 TL arası. Yani 1 koy 4 al gibi :) Hadi 2 de masraf olsa 1 de elektirik maliyeti Her 8 TL de 2 TL istasyona kalıyordur. Yani her deporada ortalama 150-200 TL ( Tam Türkj işi oldu :D İyiii iiyyi birde her standta 2 çıkış var 4 tane kursa güzel para. )

  • gun kullanıcısına yanıt

    Alel acele yapılmasa da bizim veriler açık kaynak gibi dolaşmasa iyiydi tabi. :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 0zkanK. kullanıcısına yanıt

    Çok kısa vadede karlı değil aslında ama uzun vadede iyi iş yapar muhtemelen.

    DC şarj cihazları vs. çok pahalı şeyler. Büyük yerlerde çevre düzeni vs. için de masraf yapmak gerekiyor. Elektriği de ev tarifesinden almıyorlardır eminim. Hatta anlık elektrik fiyatından da etkileniyor olabilirler. Araştırmak gerek onu.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sanal kart ve yeni mail kullan

  • Yukarıdaki arkadaşın belirttiği gibi sırf şarj işinde kullanılacak bir e-posta adresi alınabilir.


    Ayrıca mobil bankacılık uygulamalarında birden fazla sanal kart oluşturulabiliyor.


    En azından benim kullandığım Vakıfbank mobil'de böyle. Sadece elektrikli şarj işlerinde kullanmak için ayrı bir sanal kart tanımlanabilir.


    Şarj şirketi sayılarının çok olması birleşip tröst oluşturarak kafalarına göre fiyat belirleme riskini azaltır.


    Rekabet sayesinde milli ve dini bayramlarda güzel kampanyalar yapılıyor.


    Unutmadan elektrikli araba şart değil. Müstakil bir evim olsa borç harç, kredi falan çatısına güçlü bir güneş paneli sistemi kurdururdum.


    Kullandığımı kullanır, artanını devlete satar yattığım yerde gelir elde ederdim.


    Hele elektrikli aracım varsa hayat bedavadan halliceye gelirdi.

  • sis651 kullanıcısına yanıt
    Yapılırken bu risk vardı. Bizden başka kore geçti sanırsam e devlet gibi bir şeye omlarında datası ortada dolaşıyordu bir ara.

    Bu koruma meselesi o kadar zor ki, yüzbinlerce noktadan birisinde bir kez açık olsa yılların emeği boşa gidiyor.

    Yapılmaz demiyorum ama tüm yazılım ekibinin beyaz şapkalı hacker olması ve ciddi bir felsefe ile güvenlik ekibinin mimariyi, işleyişe daha tasarlanma aşamasından itibaren her aşamada dahil olması gerek.

    Çünkü işi gereği binlerce iş yapıyor ve hepsini milyon kullanıcıya uzaktan yaptırıyor birde tabii devlet daireleri var erişim vermeniz gereken.

    Tabii yayına aldıktan sonrada. Alarmlar şunlar bunlar kurulması gerek.

    Bir daha çalınmaz ama bir kere oldu

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt

    10 sene kadar önce İnternet'ten bir veri tabanı indirip bağlanmıştım. 7GB dosyada milyonlarca kişinin bilgisi vardı. Ama belli bir tarihten öncesi yoktu veride. Şimdi veri daha da tamamlanmış ve panel halinde satar olmuşlar. Hani bence ara ara bu veriyi sızdıran patlatan bence olur...

  • symbiat kullanıcısına yanıt

    Araba 5-10 yıla kalmadan pil servisi uyarısı verir 200-300 pil değişimi ve değişen birşey yok aynı hesap


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 8 yıl garantili batarya 5 yıla uyarı verir aynen. Bu cahillikle bu özgüvenli yorumları nasıl yapabiliyorsunuz şaşırıyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt

    8-10 sene sonra gelişen teknolojiyle zaten bataryalar 2 3 bin doları geçmez de. Bataryalar ucuzladıkça garanti süreleri de büyük ihtimalle kısalacak. İçten yanmalı motor yaptırmaktan daha ucuza gelecek çünkü. Ama kafalar çalışmıyor buna.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onur1301 -- 22 Aralık 2024; 12:1:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.