Şimdi Ara

Ekşisözlük'ün beyin yakan benzin-dizel karşılaştırması(Ekşisözlük'ü kesinlikle ciddiye almayın.)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
2.920
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar herkese merhaba.


    Bugün DH üyesi biri olarak 60 bin kişinin okuduğu ve 400 kişinin paylaştığı bir saçmalığı irdelemek istedim.


    Bu yazı müsveddesinin linki burada.


    https://seyler.eksisozluk.com/dizel-arac-mi-yoksa-benzinli-arac-mi-daha-hesapli


    Şimdi Ekşisözlük'te editör tarafından Ekşişeyler'e taşınıp yayınlanmış yazıyı parça parça inceleyelim, mevzu benzin-dizel karşılaştırması:



    periyodik bakımlar

    "benzinli arabalarda servise 10.000 km'de bir gidersiniz. dizel arabalarda ise bu süre 15.000 km'dir. "


    Yazıyı yazan arkadaşın ve Ekşisözlük üyelerinin anaokulundan başlayayarak hayatlarını gözden geçirmesini tavsiye ederim.


    Benzinli arabada bakımlar VW/Ford/PSA grupta 15 bin km'de, Renault grup ve Fiat marka atmosferiklerde 20 bin km'de, turbo benzinlilerde fabrikasyon LPG'li Taliant, Duster, Clio gibi modellerde 20 bin km toleranslı olarak 15 bin km'de olur.


    Mesela Taliant'ın 1.0 TCe LPG'lisini baz alırsak Avrupa montaj kalitesi, elektrikli devirdaim, yağ soğutuculu motor ile yağ ömrü epey uzuyor fakat Japon grubunda özellikle Honda'nın motorları her 10 bin km'de bakıma girerek hem masraflı, hemde yakıt olarak sizi üzecek yapıda.


    Yani benzinli motorlara genelleme yapılamaz, Egea 1.4'ün yağ yakma sonucu yağ ömrü azalıyor, hatta devirdaim bile kağıt üzerinde 120 bin km'de değişirken servisler 80 binde değiştiriyor.


    Bu yazının dizel kısmına gelirsek:



    " dizel arabaların bakımları geçmişte çok uçuk fiyatlarda dolaşıyordu ama son yıllarda bu fiyat aralığı git gide daraldı. gene de benzinli arabaya göre bakımı biraz maliyetli.

    benim gibi "sanayiiye ne kadar geç gidersem, o kadar iyi" anlayışına sahipseniz, dizel bu alanda daha avantajlıdır. "


    Öncelikle "gitgide" istisna olarak birleşik yazılır ve "gene" diye bir şeyde yok. Neyse, dizel arabalarda 15 bin km sonunda hava filtresi kömür madenine döner, yağ desen petrol gibi olur yani dizelde bakımdan kaçış yok.


    Mesela, 1.3 dizel Egea 60 bin km boyunca her 10 bin km'de yağ+yağ filtresi, her 20 bin km'de periyodik bakıma girer.


    60 bin km sonunda 6 kere yağ, 6 kere yağ filtresi, 3 kere hava-polen değişecek ve 20 bin km sonunda 681+1387 TL olarak 2 bin lira masrafınız olacak, 60 bin km'ye kadar bu şekil 6 bin lirayı geçiyor.


    Ekşisözlük'ün beyin yakan benzin-dizel karşılaştırması(Ekşisözlük'ü kesinlikle ciddiye almayın.)form.fiat.com.tr
    Periyodik Bakım
    https://form.fiat.com.tr/periyodik-bakim



    Aynı paraya 1.0 TCe LPG Taliant var, sadece 3 kere bakıma giriyorsun ve 20 bin bakımı 1000 liranın altında.


    Dizelle benzinin arasında her zaman yarı yarıya olmasa da günün sonunda binlerce lira fark çıkar, örnek verdiğim Taliant 0-100 hızlanması olarak Egea'dan daha iyi, hatta LPG'yi 4,40'tan alırsanız daha az yakıyor.(Logan Sedan verisi.)


    Bu durumda dizel artık anlamsız. Zaten dizel Egea vs. yerine TSi Polo al, ikinci elde 30-40 bin daha fazla kazanırsın.Ekşisözlük'ün beyin yakan benzin-dizel karşılaştırması(Ekşisözlük'ü kesinlikle ciddiye almayın.) 



    Dizel arabada ani verilen yüksek torktan dolayı akslar, şanzıman, baskı balata çabuk biter, ağırlık dezavantajı da balata-disk ömrünü kısaltır.


    Şunu diyebilirz, 100 bin km sonunda 1.4 Egea'nın yürüyeni 50-100 bin km daha götürür ama dizel Egea'da akslar ses yapmaya başlar, teker bilyaları bozulur, lastik ömrü de çok daha kısa olur. Aynı şekilde aks körükleri vs.de paramparça olmuştur çoktan...


    Devam edelim.


    yakıt tüketimi

    "her zaman dizel araba benzinli arabaya göre çok az yakar. eğer lpg olayına da karşıysanız ya da düşünmüyorsanız, benzinli araçla dizel arasında cüzdanda hissedilir ölçüde fark vardır. ülkedeki akaryakıt fiyatları düşünüldüğünde, önemli bir farktır bu."


    Taliş'ten devam, 1.0 TCe LPG Logan Sedan karma LPG tüketim verisi 6.9 litre ve bu Taliant içinde geçerli. Sandero ise 6,5 ve Duster ECO-G 7,3 litre. İsteyen PDF'lerine bakabilir.


    Ekşisözlük'ün beyin yakan benzin-dizel karşılaştırması(Ekşisözlük'ü kesinlikle ciddiye almayın.)




    Egea 1.3 dizel ise 4.2 litre karma verisine sahip, yazar arkadaşı çürütelim birlikte, LPG 4,40 diyoruz, mazot 7,50 olsun sonuç 1000 km sonunda Taliant 303 lira, Egea 315 lira yakacak.


    Taliant hem daha iyi gidiyor hemde daha az yakıyor, hani dizel iyiydi?


    ikinci el alım satım

    ikinci el alım satımda dizel arabalar benzinli arabalara göre çok daha rahat satılır. dizel arabaları elinizden çıkarmakta hiç zorlanmazsınız. üstüne bir de kilometresi çok düşük bir dizel aracı satmayı düşünüyorsanız, piyasasının çok üzerinde bir fiyata satabilirsiniz.

    yalnız ikinci el dizel araç almak biraz zahmetlidir. genelde satılan arabaların bir çoğunun kilometreleri yüksektir ya da geçmişte oynanmıştır. o yüzden, ince eleyip sık dokumakta yarar vardır. bu da yorucudur.


    Dizel araba gerçekte enkazdır ve artık demode bir motordur. Avrupa'da sadece 1 litre benzinli motorla Sandero/Taliant satılıyor ve geçen ay satışlarda Avrupa birincisi oldu. Dizel motor zaten üretimden kalktı sayılır, VAG/VW 1.6 TDi motorlara son verdi, Dacia B segmentte dizeli bitirdi, bundan 5-6 yıl önce dizel araba popülerdi ama artık anlamsız ve Dövizden dolayı aşırı masraflı.


    Zaten benzinli 0 km VW alsan ikinci elde dizel bir Fiat'a veya ikinci el bir dizel Focus, Astra vs. bir araca göre piyasa artınca 10-20 bin daha fazlaya satıyorsun, bu piyasada önemli olan hem güncel hem tutulan yani MK6 Polo gibi, Golf 8 gibi arabalar almak, şayet mevzu paraysa...


    performans

    "benim için performans önemli değil, işe götürsün getirsin, yeter!" felsefesini ilke edinmiş olsanız bile, dizel arabaların performansını yolda hissedersiniz. eğer performansa önem veriyorsanız, hiç düşünmeyin bile. dizel araç iyidir, hoştur.

    ne demişler?

    "hp araba sattırır, tork yarış kazandırır"


    Bu yorumu forumda 400 farklı şekilde mat ederiz. Cevap vermeye lüzum yok.


    yakıt kalitesi

    "benzinde de, dizelde de son yıllarda yakıt kalitesi git gide yükseldi. dizel yakıtlarla ilgili kışın motora zarar verdiği yönünde eleştiriler vardı. eurodiesel sonrası artık böyle bir eleştiri de kalmadı.

    ...

    velhasıl, dizel araba iyidir, hoştur, güzeldir. tavsiye olunur. "


    Üretimden kalkan, 2025'i göremeyecek dizel motora birileri güzel diyebiliyor.


    60 bin kişi bu saçmalığı okuyup bir kişi cevap vermemiş, ben cevap vermiş oldum amaaslında lafı şuraya bağlayacağım:


    Ekşisözlük artık ruh sağlığı çalışanlarının sorunu. Ciddiye alınabilecek bir platform değil.


    Foruma oradan konu ithal etmeyelim arkadaşlar.


    Geçen günden itibaren Renault Taliant içinde yüzlerce mesaj yazılmış burada, Taliant hakkından yazılanların neredeyse hepsi yalan yanlış şeyler.


    Gerçekte ise Avrupa pazarında Sandero geçen ay en çok satan araba oldu ve Sandero=Taliant HB, 6 ayda Avrupa geneli Taliant'ın HB versiyonu da 105 bin adet satmış.


    Ekşi'de "3.dünya ülkesi" aracı olan Taliant, Avrupa birincisi.


    Gerçeklerden bu kadar tezat bir platform.


    Ekşisözlük'ün beyin yakan benzin-dizel karşılaştırması(Ekşisözlük'ü kesinlikle ciddiye almayın.)
    Ekşisözlük'ün beyin yakan benzin-dizel karşılaştırması(Ekşisözlük'ü kesinlikle ciddiye almayın.)motor1.com
    Dacia Sandero Beats VW Golf To Become Europe's Best-Selling Car
    https://www.motor1.com/news/529529/dacia-sandero-best-selling-car/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-61960E1CE -- 10 Eylül 2021; 14:6:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Ekşi Sözlük bu ülkenin nadir kalan haber edinme sitelerindendir. Çoğu olay basında yokken orada insanlar paylaşım yapar olayları öğreniriz. Taraflıdır, tarafsızdır bakış açınıza göre değişir ama oradaki üyelerin çoğu DH konu dışı gibi boşa sallıyor. Adamın bütün entryleri serin hikaye mesela başka başlık bir şey yazmış millet ciddiye alıyor.


    Otomobil konusunda ekşi'ye bakılmaz çoğunun arabası bile yoktur eminim.

  • Bu arada Avrupa'da satılan baz donanım Sandero ve Logan'da merkezi kilit ve klima yok, 65 beygir motoru da Almanya'da, Bugatti Chiron'u tasarlayan VW firmasını, BMW'nin, Audi'nin, AMG'nin ülkesinde satıyorlar.

    Almanya'da adam 65 beygir arabaya biniyor ama bizim ülkede, elle tutulur firmaları birkaç tane olan Türkiye'de kötüleniyor.

    Gerçekten ekonomik araç ihtiyacı olan biri 65 beygir Clio veya Taliant'a tüp takar, bedava gezer.

    Kendimize bir hava vermeye gerek yok. Fabrikada M5 üreten adam Sandero'ya binebiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gerçekten ekonomik araç ihtiyacı olan biri 65 beygir Clio veya Taliant'a tüp takar, bedava gezer.

    Bu cümlenize katılmıyorum. Motor hacminin küçük olması o aracın az yaktığı anlamına gelmez.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atmosferik benzinli kullanacağıma turbo dizel araba kullanırım. Ha turbo benzinli isin icine girerse tercihimdir tabii ki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizelin yürütme maliyeti daha düşük evet

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Orayı zaten en son kaynak bulamazsam şüpheli olarak okurum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yazı 2018 de yazılmış hatta belki sözlüge daha önce yazılmış da olabilir. Birkaç yıl önce işler bazı yönlerden daha farklıydı tabi.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • sözlüğün "şeyler" editörlerinin bir şey bilmedikleri bu kadar açıkken orayı referans almak neyin kafası bilmiyorum. onlar uzun entrylerin hepsini ekler seyler'e.

  • Abuk sabuk isimlerin arkasına saklanmış yolda yürümeye korkan ama eline klavye alınca aslan kesilen loserlarların toplandığı lağım diyecektiniz heralde ?

  • Ekşi Sözlük bu ülkenin nadir kalan haber edinme sitelerindendir. Çoğu olay basında yokken orada insanlar paylaşım yapar olayları öğreniriz. Taraflıdır, tarafsızdır bakış açınıza göre değişir ama oradaki üyelerin çoğu DH konu dışı gibi boşa sallıyor. Adamın bütün entryleri serin hikaye mesela başka başlık bir şey yazmış millet ciddiye alıyor.


    Otomobil konusunda ekşi'ye bakılmaz çoğunun arabası bile yoktur eminim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 10 Eylül 2021; 18:38:50 >
  • Ekşi’yi zaten pek sevmem, bu arada eski bi inciciyimdir.

    Yalnız ekşi’de en çok segmentlerinin referans modelleri Passat ve Golf için girilen entry sayısı, diğer otomobillerin toplamının en az iki katı kadar.

    Bu veri dikkat çekici

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Dh forumda bu konuda ekşi ile yarışır bence. burada da hala "dizelin bakımı çok masraflı ya" diyerek her bakımda turbo, enjektörler, mazot pompası değişiyor diye zannedenler var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaptığım birkaç araştırmada benzinli araçlar daha fazla pirim yapıyor. Dizel daha çok kaybettiriyor. Vag grubu aynı paket araçların sıfır ve 2. El fiyatlarını karşılaştırın isterseniz. Yapılan yakıt tasarrufu 100bin km de bile dizel farkını amorti etmiyor.
    2 gün önce renault bayisindeydim. Şovrumda nedense hiç dizel araç yok.
    Markalar dizelin ipini çekmiş durumda.
    Ben hibritin yaygınlaşacağını öngörüyorum. Elektrikliler bizim gibi garajsız evleri olan ülkelere zaten uygun değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • atade28 A kullanıcısına yanıt

    burası gibi mi?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ESER14

    Yaptığım birkaç araştırmada benzinli araçlar daha fazla pirim yapıyor. Dizel daha çok kaybettiriyor. Vag grubu aynı paket araçların sıfır ve 2. El fiyatlarını karşılaştırın isterseniz. Yapılan yakıt tasarrufu 100bin km de bile dizel farkını amorti etmiyor.
    2 gün önce renault bayisindeydim. Şovrumda nedense hiç dizel araç yok.
    Markalar dizelin ipini çekmiş durumda.
    Ben hibritin yaygınlaşacağını öngörüyorum. Elektrikliler bizim gibi garajsız evleri olan ülkelere zaten uygun değil.

    Emisyon muhabbetine yasaklandı yoksa gelmiş geçmiş en verimli ve buna karşın yakıt cimrisi araçlar her daim dizel motorlu araçlar hocam.

    Şahsen araç alacak olsam dizel olan modelleri tek geçerim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ekşi sözlük eskiden girdiğinde konular yazarlar vs kaliteliydi şuan evde kalmış kadınlar , akp trolleri , asosyal hayatsizlar vs var leş yani


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ekşi sözlük propaganda kanalı, 40-50 kişi alt alta aynı görüş bildirerek genç üniversite öğrencilerini kullanıyor, bu rektör olaylarında felan , eşcinselikte bunları örgütlenip protesto yaptirabilen bir web sitesi,
    Şöyle işliyor 70 robot veya bot yazar taslak metinle insanlara yalnız değilsiniz 100 lerce kişi aynı görüşte haydi meydanlara, yazılanlar tamamen uydurmadır hayal gücü kullanılmıştır, doğruluk payı yoktur, mesuliyet kabul edilemez

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ekşi sözlük propaganda kanalı, 40-50 kişi alt alta aynı görüş bildirerek genç üniversite öğrencilerini kullanıyor, bu rektör olaylarında felan , eşcinselikte bunları örgütlenip protesto yaptirabilen bir web sitesi,
    Şöyle işliyor 70 robot veya bot yazar taslak metinle insanlara yalnız değilsiniz 100 lerce kişi aynı görüşte haydi meydanlara, yazılanlar tamamen uydurmadır hayal gücü kullanılmıştır, doğruluk payı yoktur, mesuliyet kabul edilemez

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redferrari

    Ekşi sözlük propaganda kanalı, 40-50 kişi alt alta aynı görüş bildirerek genç üniversite öğrencilerini kullanıyor, bu rektör olaylarında felan , eşcinselikte bunları örgütlenip protesto yaptirabilen bir web sitesi,
    Şöyle işliyor 70 robot veya bot yazar taslak metinle insanlara yalnız değilsiniz 100 lerce kişi aynı görüşte haydi meydanlara, yazılanlar tamamen uydurmadır hayal gücü kullanılmıştır, doğruluk payı yoktur, mesuliyet kabul edilemez

    şu konuşmaların aynı tayyip i andırıyor bilmeden hemen yargılama ekşi yazarıyım 15 senedir ekşi de hiçbir zaman bot kullanılmaz bu zihniyet oldukça akepe bu ülkede bir 20 sene daha iktidar olur yazık

  • aks körüğünün fazla torktan parçalandığını yazan bir arkadaştan tavsiye aldınız iyi akşamlar. mesela biraz evvel de birisi fazla motor yağının manifolda oradan da egr'ye, oradan da dpf'ye gittiğini yazmış. forumculuk böyle işte. ha bu arada ekşide yazılanlar kurumsal değil, belki 60-70 bin yazar var bu forum gibi bir farkı yok.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi diatta1903 -- 10 Eylül 2021; 21:38:11 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.