< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muzaffer demir -- 4 Kasım 2022; 15:13:24 > |
KENDi HALiNDE MAZDA MX 5 KULLANICISINDAN ARABASI HAKKINDA YORUMLAR
-
-
Elinize sağlık, çok güzel bir inceleme olmuş. Naçizane bir tavsiye olarak daha çok kullanıcıya ulaşabilecek bir platformda da paylaşmanızı tavsiye eder ve sizi de katılmanız ümidiyle davet ederim.
www.mazdagaraj.com
www.mazdaclubtr.com
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Öncelikle yazınız için çok teşekkürler. Konuyu görünce "bu yazı kahveyle birlikte sakin bir anda okunur" diye düşündüğüm için sabahtan beri fırsat kovaladım. Eve gelip hanımdan kahve rica ettim. Hatta üstüne beni bölmemesini özellikle rica ettim. Bu ricalarımın karşılığı temizliğe yardım olarak geri döndü. :D
Okudum ve doyamadım. Keşke biraz daha uzun yazsaydınız. Kahvemi bilerek yavaş içtim. Sanırım tekrar okuyacağım. :D
Yaşım 30'u yeni geçti sayılır, birkaç yıl önce MX-5'in farkına vardım. Birkaç kez gördüğüm ama detayına takılmadığım bir araçtı. Benim esas hayalim farları açılıp kapanan 323'tü. Hem de kırmızısı. Fakat yaklaşık 3 yıl önce İzmir'in en çok bilinen ve en eski Mazda Ustası olan Tosun Usta'nın dükkanında kırmızı bir MX-5 NA toplandığını gördüm. Sahibi kızına hediye için toplatıyormuş. Kendisiyle tanıştık da. Sonra kendisine de bir MX-5 (yanlış hatırlamıyorsam 2011 model) almış. Onu da inceledim. O andan itibaren "bir gün sahibi olacağım" arabayı da 1. sıraya yazmış oldum. :) Sanırım kısmet olursa ben 50'yi beklemeden 30'larımın sonlarında MX-5'e niyetleneceğim. :)
(O toplanan araba hala satılık. İlanı da mevcuttu 1-2 hafta öncesine kadar. Şu an bilmiyorum.)
Bu arada bende de 2001 Mazda 626 GF (makyajlı) var. İlk arabam 1992 Mazda 626 GE'yi ilk defa bir otoparkta görüp hayranı olmuştum. Birkaç ay içinde çevremdeki herkesin ama istinasız herkesin "ALMA" demesine rağmen, 2.0 motoru olmasına rağmen, parçası bulunmuyor, ustası bulunmuyor demelerine rağmen gidip ilk baktığım 626'yı aldım. Şansıma araba da düzgün çıktı. Pek kurcalanmamış ama biraz bakımsız kalmış. O aşkla tüm masraflarını, tüm eksiklerini ve bakımlarını yaptırdım, yurtdışından orjinal sis farlarını getirttim, aşınan direksiyon yerine yurtdışından orjinal direksiyonunu getirttim. Üzerinde çelik jantlar vardı. Orjinal sac jantını gecenin 1'inde 100 km uzaktan aldım geldim. 3 farklı şehirden 4 adet orjinal kapağını buldum, kendi ellerimle günlerce zımparalayıp, üstüne de boyasını yapıp orjinal haline döndürdüm arabayı. Hatta orjinali yetmedi, yurtdışında olan ama bizim ülkemize getirilmeyen yükseklik ayarları farları da yine Litvanya'dan satın alıp Türkiye'ye getirttim. Yükseklik ayar tuşu ise Almanya'dan geldi. Elektrik tesisatını da günlerce uğraştan sonra ben çektim. Kırılan bardaklığını da servis aracılığı ile Japonya'dan getirttim. :) Daha bunun gibi çokça orjinal parça yurtiçi ve yurtdışından geldi.
Şu an bu göz nurum ilk arabam, ilk 626'm babamda, ben de kendime 2 yıl önce gözüme kestirdiğim ama kısmet olmayan, sonra şansa araç arayışındayken satılığa çıkan 2001 626 modelini aldım. Üstelik Bitlis'ten İzmir'e getirdim. :)
Bunları niye anlattım. Mazda'ya ilgi besleyen çok az insan var. Ve bu çok az insan arasından birisine rastlayınca doğal olarak hem hikayesini dinliyor, hem de hikayemizi anlatıyoruz.
Daha fazla hikaye ve daha fazla Mazda sevenlerle tanışmak için mazdagaraj'a bekleriz. ;) Kim bilir, belki beraber bir çay içer, yemek de yeriz. :)
-
canocan 07 ben de size teşekkür ederim,vakit ayırıp okumuşsunuz,günümüzde VLOG olayı daha yaygın ama ben hala daha yazının gücüne inanlardanım,kitap ve okuma seven herkesin de yazıyı videodan daha çok beğendiğini gördüm.
Arabaya gelince hayalimdi gerçek oldu inşallah sizin de gerçekelşir diyorum,Mazda 626 her modeli vetipi zaten bilinen mazda kalitesiyle mükemmel araçalrıdr,Japon Mercedesi lakabını boşuna almamıştır. İlk Türkiyeye giren mazdalarını oturduğum yerdeki bir eczacı almıştı ve küçük bir yerde çok fiyaka yapmıştı,ama esas güzel olan onun arabayı ilk vilayetten alıp ilçeye getirirken yaşadıklarıydı.Yeğeninden dinlediğim kadarıyla bunlar arabayı alıp yola çıkmışlar 100-120 km gittikten sonra arabanın göstergesinde bir ışık yanmış bir türlü sönmüyor,inip bakmışlar motoru açmışlar,sağına soluna altına bakmışlar ne olduğunu anlayamamışlar.İlçede de Mazda servisi olamayacağından ilçenin hemen dışındaki renault servisine girmişler ve onlardan öğrenmişler.Meğerse silecek suyunun bittiğini gösteren ışıkmış,hepsi birden vay canına silecek suyu bittiğini bile söylüyor ne süper bir araba diye şaşırmışlar.Dediğim olay 1980'^li yıllarda geçtiğinden o bile büyük bir şeydi. Büyük oturaklı ve sorunsuz araçlardı HB ve edan her ikisi de o dönemim en şık araçlarıydı.
Günümüzde bazı arabalara koymuyorlar bile nitekim bittiğini anlıyorsunuz..
-
Güle güle,zevkle kullanın.
Aklımın ermeye başlayıp da otomobillere merakım başladığından beri ( Hani otomobil dergilerinin kapağında çıplak kadın resmi olduğu ilk çağlar ) çok sevdiğim bir araca sahip olmuşsunuz.
Eski , Alfa Spiderlar , Triumphlar' dan geriye bir bu kaldı.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Değerli görüşlerinizi paylaştığınız için teşekkürler, keyifle okudum.
40'lı yaşlarda biri olarak birkaç seneye ben de sahip olmayı düşünüyorum. 2016'da niyetlenmiştim ama olmadı, geç olsun güç olmasın diyelim. -
MX-5, safkan bir spor otomobil ve genellikle en iyi 5 spor arabadan biri kabul ediliyor. Güle gül binin. -
-
-
-
-
Teşekkürler araç değerlendi baya
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam, yazı çok güzel elinize sağlık
Ben de yakın zamanda alacağım bu araçtan, 2018 makyajında kör nokta eklendi demişsiniz, başkaca neler eklendi bilginiz var mı acaba?
-
Eklenen hiçbirşey arabaya gerçek anlamda katkıda bulunmayan şeyler, kafanıza takmaya değmez temiz düşük km bir araç blursanız kaçırmayın..Bende geri kamera,navigasyon vs var ama inan gerekli değilmiş.
-
Kör nokta power sense'de hep vardı. 2018/2019 yılında ND2 dediğimiz makyaj ile direksiyon derinlilk ayarı geldi. Sol ekran renki oldu. Koltuklarda yükseklik ayarı geldi. Farlar matrix LED oldu. Bazı ses izalasyonları yapıldı. Arka süspansiyon elden geçti ve daha konforlu bir hale geldi.
2020 SVP bulabilirsiniz şehir içi fren destek ön/arka eklendi, orijinal geri görüş kamerası ve forged jantlar ile geliyorlar.
-
benim araç 2019 makyajlı, matrix adaptif uzunlu far var, direksiyon derinlik ayarı var. ancak sol ekranım beyaz led dikdörtgen, o dediğiniz ekran i-activsense paketi ile geliyor. Söylemiş olduğunuz şehiriçi çarpışma önleyici o paketle geliyor.
Orijinal geri görüş kamerası tamponun ortasında çirkin bir görüntü oluşturuyor. Kameraya ne kadar ihtiyaç var o da zaten ayrı bir konu, f30 aracımdan sonra kullanması epey pratik geldi araç. 72cm daha uzundu f30 ve onun kamerası işe yarıyordu ancak mx-5 pratik araba park sensörü ekranda yeterli bilgiyi veriyor.
Spor paketteki forged, made in japan jantlar yanılmıyorsam 5kg, onlar güzel bir etken tabiki.
Bu arada makyajlı alınmasını tavsiye ederim, motorda iyileştirmeler de var. 1beygir artış anlamsız gelebilir ama daha iyi dönüşleri olan daha canlı bir yazılım var. 18jantlı g20 320i araç ile kafa kafaya gittik, kağıt üstünde bmw daha iyi olmasına rağmen.
Alınabiliyorsa makyajlı alınmalı. 10-20 fark için gidip 2016 makyajsız araba almazdım. makyajlı araçlarda kapasitörlü start stop var ilk gelen araçlarda bildiğimiz klasik start stop var ve 2-3yılda bozulan aküler duydum. e-loop dediğimiz sistem makyajla geldi. silecek deposunun orada ayrı bir beyin geliyor.
Bu arada mazda mx-5 alanların çoğu bilmez, şanzıman 5 kere revize oldu. 2019 başından itibaren miydi v5 şanzımanlar var. ilk şanzımanlarda senkromeç, dişli sorunları varmış. O yüzden bütçesi yetene 2019-2020 araçları öneririm. 2021 araçlar da bize stok kalırsa agustos eylül gibi zamlı şekilde sıfır gelir bu euro kuru ile :)
-
2021 getirebileceklerini sanmıyorum şu dönemde. En son 300'e Mazda 2 satmaya çalışıyorlardı:)
Dediğiniz gibi active sense ile trafik işaret okuyucu vs geldiği için renkli bir ekrana ihtiyaç var.
Forged jantlar hem daha dayanıklı hem de ekstra hafif, önceki Mazda 3 Power aracımdan daha konforlu diyebilirim Mx5 için. Tabi onda jantlar 18'di burda 16.
-
Maşallah piyasada 2nci el araç bulmak da zorlaştı,hem sıfır hem 2nci eller hemen satılıyor,hani kriz vardı,hani euro yüksekti?Hiçbişey anlamıyorum ben..
-
Niyahet ben de bir ND-2 Mazda Mx-5 sahibi oldum.
Müthiş bir keyif, gerçek bir spor araba. Anlatılmaz yaşanır diyorum.
-
Gerçekten öyledir,kağıt üzerinde yazmayan özelliklere sahip dünyanın en iyi 5 spor otomobilinden birisidir.Güle güle kullan..
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Öncelikle yazınız için çok teşekkürler. Konuyu görünce "bu yazı kahveyle birlikte sakin bir anda okunur" diye düşündüğüm için sabahtan beri fırsat kovaladım. Eve gelip hanımdan kahve rica ettim. Hatta üstüne beni bölmemesini özellikle rica ettim. Bu ricalarımın karşılığı temizliğe yardım olarak geri döndü. :D
Okudum ve doyamadım. Keşke biraz daha uzun yazsaydınız. Kahvemi bilerek yavaş içtim. Sanırım tekrar okuyacağım. :D Yaşım 30'u yeni geçti sayılır, birkaç yıl önce MX-5'in farkına vardım. Birkaç kez gördüğüm ama detayına takılmadığım bir araçtı. Benim esas hayalim farları açılıp kapanan 323'tü. Hem de kırmızısı. Fakat yaklaşık 3 yıl önce İzmir'in en çok bilinen ve en eski Mazda Ustası olan Tosun Usta'nın dükkanında kırmızı bir MX-5 NA toplandığını gördüm. Sahibi kızına hediye için toplatıyormuş. Kendisiyle tanıştık da. Sonra kendisine de bir MX-5 (yanlış hatırlamıyorsam 2011 model) almış. Onu da inceledim. O andan itibaren "bir gün sahibi olacağım" arabayı da 1. sıraya yazmış oldum. :) Sanırım kısmet olursa ben 50'yi beklemeden 30'larımın sonlarında MX-5'e niyetleneceğim. :) (O toplanan araba hala satılık. İlanı da mevcuttu 1-2 hafta öncesine kadar. Şu an bilmiyorum.) Bu arada bende de 2001 Mazda 626 GF (makyajlı) var. İlk arabam 1992 Mazda 626 GE'yi ilk defa bir otoparkta görüp hayranı olmuştum. Birkaç ay içinde çevremdeki herkesin ama istinasız herkesin "ALMA" demesine rağmen, 2.0 motoru olmasına rağmen, parçası bulunmuyor, ustası bulunmuyor demelerine rağmen gidip ilk baktığım 626'yı aldım. Şansıma araba da düzgün çıktı. Pek kurcalanmamış ama biraz bakımsız kalmış. O aşkla tüm masraflarını, tüm eksiklerini ve bakımlarını yaptırdım, yurtdışından orjinal sis farlarını getirttim, aşınan direksiyon yerine yurtdışından orjinal direksiyonunu getirttim. Üzerinde çelik jantlar vardı. Orjinal sac jantını gecenin 1'inde 100 km uzaktan aldım geldim. 3 farklı şehirden 4 adet orjinal kapağını buldum, kendi ellerimle günlerce zımparalayıp, üstüne de boyasını yapıp orjinal haline döndürdüm arabayı. Hatta orjinali yetmedi, yurtdışında olan ama bizim ülkemize getirilmeyen yükseklik ayarları farları da yine Litvanya'dan satın alıp Türkiye'ye getirttim. Yükseklik ayar tuşu ise Almanya'dan geldi. Elektrik tesisatını da günlerce uğraştan sonra ben çektim. Kırılan bardaklığını da servis aracılığı ile Japonya'dan getirttim. :) Daha bunun gibi çokça orjinal parça yurtiçi ve yurtdışından geldi. Şu an bu göz nurum ilk arabam, ilk 626'm babamda, ben de kendime 2 yıl önce gözüme kestirdiğim ama kısmet olmayan, sonra şansa araç arayışındayken satılığa çıkan 2001 626 modelini aldım. Üstelik Bitlis'ten İzmir'e getirdim. :) Bunları niye anlattım. Mazda'ya ilgi besleyen çok az insan var. Ve bu çok az insan arasından birisine rastlayınca doğal olarak hem hikayesini dinliyor, hem de hikayemizi anlatıyoruz. Daha fazla hikaye ve daha fazla Mazda sevenlerle tanışmak için mazdagaraj'a bekleriz. ;) Kim bilir, belki beraber bir çay içer, yemek de yeriz. :) |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X