Şimdi Ara

Ehliyet Almak Bu Kadar Zorlaştı mı Cidden? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
129
Cevap
5
Favori
24.310
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaDMaxiBo

    park işi basit hocam. bilmeyen için zor tabi o gerçek ama

    adamlar bir iki tüyo veriyor, tam kır aynadan sağ dubayı gör tekrar tam kır sol dubayı gör düz git geri falan. öyle ara açılar yok, tam kırarak gidince nerede kıracağını görmen yetiyor.

    asıl sıkıntı dur kalk yaparken motoru stop ettirmeden kaldırmak acemiler için. genelde ondan kalıyorlar. onu halledersen gerisi kolay bence.

    12-13 yıllık ehliyetim var ben bile ışıklarda stop ediyorum arabayı bazen, ama geri çalıştır çık 5 saniye, sorun olmuyor iki kornaya basarlar çok çok. stres yapma yeter

    otomatik vites alacam bi dahaki arabayı kısmetse. düz vites istemiyorum artık. hiç sevmiyorum bire düşür ikiye al üç dört derken aha ışık geri 1

    bu yöntem işe yarıyor mudur acaba??

    onedio
    Arabasını Park Etmekte Sorun Yaşayanlara İlaç Gibi Gelecek 6 Faydalı Görsel
    https://onedio.com/haber/arabasini-park-etmekte-sorun-yasayanlar-icin-ilac-kivaminda-6-faydali-gorsel-414607




  • O sınavdan geçemezsen İstanbul trafiğinde hayatta kalma şansın yok maalesef. Veya gibi şehirlerde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BlackLead kullanıcısına yanıt
    aynen bu şekilde zaten. sana sınava gireceğin yerdeki dubalarla anlatacaklar, çok kolay olduğunu göreceksin.

    sen motoru stop etmeden yokuşta kalkış çalış bol bol
  • BlackLead kullanıcısına yanıt
    Sana taktik söylemedi mi sürücü kursu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çok daha zorlaşması lazım
  • Kullandığım araba renault clio, yani direksiyon derslerinde;



    Bütün hareketler oldukça kolay bence, ben de ilk bu derslerde sürdüm onun dışında bir tecrübem yok özetliyorum hepsini:



    1. Kalkışlar:



    1a-Rampa Kalkışı: Debriyaj fren yapıp arabayı durduruyoruz ya önce derin nefes alıyoruz ayağımızı yavaş bir şekilde debriyajdan kaldırıyoruz, kavrama noktasını bulduğumuzda(araç titremeye başladığında) gaza basıyoruz, araç bir araba boyu gittiği zaman(yaptıkça ne zaman stop etmeyeceğini çözersin)debriyajdan tamamen çek, bir de kavrama noktasını bulduğun zaman titreme esnasında çok fazla tutarsan stop eder. Anlatınca zor gibi duruyo ama emin ol çok basit



    1b-Düz Yolda Kalkış: Debriyaja tam basıyoruz, gaza basarken de deviri 2000 e sabitlemeye çalışalım, 2000 e ayarlayınca debriyajdan yavaşça çekelim



    1c-Rampa Aşağı Kalkış: Gaza basmaya bile gerek yok sadece debriyajla bile kalkılır



    2. Geri geri manevralı sağa dönüş(Adı böyle diye hatırlıyorum):



    Kendimize bir hedef belirliyoruz, o hedefin biraz ötesine gidiyoruz(hedefi sınav güzergahına göre ayarlayın mesela ben direği ve oradaki yeşillikleri baz alıyorum yeşillikler sağ arka camın 1/5 ini kaplayınca hedefime ulaşıyorum. Geri geri giderek hedefi bulmak daha kolay oluyor. Hedefin bieaz ilerisine gittiğimiz için az birşey geri gelerek hedefimize geldik, direksiyonu tam sağa kırıyoruz(ayağımız bu esnada debriyaj ve frende, freni bırakırsak araç kayar. Araç geri gelmeye müsait(düz)olduğunda rampa kalkışı yapıyoruz. Geri düz bir şekilde giderken direksiyonu düzeltmeyi de unutmayalım. Bitti



    3. Ani Fren:



    Mesela 35 km ile gidiyoruz, tabi bu esnada gaza felan basmıyoruz, bayır aşağı iniyorsak muhtemelen yapacağımız harekettir hazırlıklı olalım, kom. başkanı dur diyecek ve o esnada gazı ve freni kökleyecen bu kadar.



    4. Geri geri düz 25 metre geliş:



    Bu da aşırı kolay, r ye takıyoruz sağ ve orta(dikiz) aynaya baka baka geliyoruz, kaldırıma çıkıyorsa azcık sola, yola gidiyorsa azcık sağa kırıyoruz. Bu kadar



    5. Dubalar arası park:



    Sürpizi sona sakladım, bu diğerlerine göre bir tık zor ama yine kolay, konuya döneyim. Arabamızı dubaların soluna doğru uygun bir mesafeden yanaştırıyoruz, arabanın arka camını 5 parçaya bölüyoruz, dubalardan arka solda olanı 1/5 lik kısma gelince duruyoruz ve tam sağa kırıyoruz, yolun durumuna göre kalkış türümüzü seçip r ye takıp dikiz aynasına baka baka gidiyoruz, dikiz aynasında bütün dubalar görünürden kaybolunca debriyaj + fren, direksiyonu tam sola kırıyoruz araç düzelene kadar geri gidiyoruz, tabi sağ aynaya da bakıyoruz dubaya çarpmamak için ve finiş. Tabi sınav esnasında unutmamamız gereken şeyler de var



    Şerit değiştirmede durmada kalkmada sağa sola dönmede sinyallerimizi yakıyoruz, geri manevra, dubalar arası parkta dörtlümüzü yakıyoruz, emniyet kemeri çok çok önemli, aracı 1 kez stop ettirme hakkımız var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sen bayağı kısmetsizmişin :)
    bak bu forumda otomobil bölümünden bir kaç konu okusan göreceksin
    kurslarda sadece sol şeridin ,sollama şeridi olduğunu ve sürekli işgal edilemeyeceğini herkesin öğrendiğini
    ama hız limitlerine uyma ,trafiği tehlikeye sokacak hareketlerin yasak olduğu öğretilmemiş (onların zamanında) :)

    işin acı tarafı kurslarda öğretilenlerin çoğunun gerçek hayatta uygulanmadığı ,uygulanamadığı gerçeği
    zaten hiç kimse bir kaç ayda verilen kurs ile süper şoför falan olamaz ama çok önemli konulara eğilmeleri güzel olur tabi
  • Egitim olarak bence suan olması gerekenden daha basit bu sistem yani kolay ama konu paraya gelince ehliyet almak cidden zorlaştı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugandalisaatci -- 31 Mayıs 2017; 2:19:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 ay önce martta direksiyon sınavı vardı kuzenim girecekti ve ben öğretiyordum. Kursun aksine ben kendim öğrettim ki sorun yaşamasın. Sınavda 1 tur bile attırmadılar indirdiler aşağı. kaldı diye korktuydum ki meğer daha fazla sürmesine gerek kalmamış geçtin deyip yollamışlar. bide neymiş stajyer ehliyet vereceklermiş de 2 sene tecrübeli kişiyle süreceklermiş falan. oturmaz o sistem bizim ülkede. Bide artık dizel araçlar var ki gaz pedalına basmadan arabayı yarım debriyajla kaldırıyorlar. bizim zamanımızda gazlı arabalar vardı ne yarım debriyajı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi scaley -- 31 Mayıs 2017; 2:23:44 >
  • Aralik ayinda aldim ehliyeti. 2 aydir da aktif araba kullaniyorum. Inan kurstakileri yapamiyorsan normalde cok cekilmez hale geliyor. Ben de ilk defa surucu kursunun arabasinda degdim direksiyona. 4 saatte sökmustum. Duz yolda 3 bile atmisligim var. Park kisminin hile hurdalari var taktiklerle gecebilirsin dert etme.

    Lakin dedigim gibi ehliyeti almakla is bitmiyor bi sokakta paralel park yapacam diye arkana konvoy taktiginda elin ayagin titredigi zaman is basliyor. Bol pratik biraz kafa ehliyet kolay is bro

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2015 yazında aldım, önümdeki yokuşta kaldirirken geri kaçırdı biraz direk indi yandaki görevli geçti şoför koltuğuna kaldı çocuk. Dediğin gibi baya zor artık olması gerekende bu ben daha önce hiç şoför koltuğuna oturmadim hiç bilgimde yoktu kursta öğrendim sürmeyi hiç hatasız bitirdim sinavida dikkatli olursan her türlü alırsın kursları hiç kaçırma

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlackLead


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dexter Morgan


    quote:

    Orijinalden alıntı: BlackLead


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dexter Morgan


    quote:

    Orijinalden alıntı: BlackLead


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dexter Morgan

    Aynı durumdayim. Araba surmedim hic kursa baslayana kadar 3. giriste aldim adam ehliyeti

    valla gözümü korkutan park işi hocam.Dubaya değdi mi tekerlek kaldırıma değdi mi yok 3 hameden fazla mı sürdü falan hepsi direk kalma sebebiymiş.Bu ne yav

    İlk ikide parkta kaldim. Hatta ikinci seferde küfür ettim komisyona. Bazen cogu komisyon bilerek bırakıyor. 3. Seferki komisyon cok iyiydi sikintisiz gectim

    park için nasıl kendimi geliştirebilirim acaba yanıma 2 duba alıp boş bir arazide deneme yapmak en iyisi olacak sanırım.Benim de en çok çekindiğim park kısmı.Bide istop ettirme korkusu var azıcık.

    Sınavda 1 kere stop ettirme hakkın var unutma. Park olarak dediğin olayı yaptım bende

    bu stop etme olayı niye olur?Neyi yanlış yaparsak oluyor?

    Vites atacagın zaman ayagını aniden dejbiyajdan kaldırırsan araba otomatik duruyor. Aynı olay yokuş kalkışta da var. Debriyaj boşlupunu almazsan gene araba duruyor




  • Yaşınız sanırım.90 falan. 2000 senesinde ehliyet almış biri olarak söylüyorum o bahsettiğiniz 2ileri 1 geri bizim zamanımizdada yoktu. Ayrıca bahsettiğiniz gibiydi kurs ve sınavlar aynı bahsettiğiniz gibiydi.

    Hep bi gömme çabası yazık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyice sıkılaştırırlar umarım. Trafikte daha sinyalin ne olduğunu, ne işe yaradığını bilmeyen bir düzine sürücü var. 10 yıllık sürücü olmanın sinyal vs kullanılmasını gerektirmediğini düşünenler var. Ben, sadece benim olduğum, başka kimsenin olmadığını bildiğim yerde bile sinyal veriyorum, darısı diğerlerinin başına
  • Biraz zorlasti ama onceden de bir ileri bir geri degildi.. Isini iyi yapan denetimci var yapmayan var. Benim denetimcim her seye uymam icin beni uyardi 93 du sanirim direksiyon sinavim. 6km ye yakin kullandim araci. Yavas gitmem konusunda uyarmislardi ve bana saga cek dediklerinde 200 metre ileriye cekmistim ona kizmislardi..



    Kalkis, yokus, park vs. bunlarda sorun yoktu. Yeteri kadar pratik yaparsan gozun kapali halledersin bunlari. 1-2 gununu komple buna harca kotu bir arabayla..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O değilde, milletin psikolojisi felaket bozuk, birini solladin yavaş gidiyor diye diyelim, sonra o sollanan adam da " beni nasıl sollar, bunun altinda kalamam " diye gazi kökleyip, devamlı herkese, sol çekip kazaya davet çıkarıyor.Yani, sollanmak, arkadan kornaya basılması, bizim memlekette küfür niteliğinde.Hatta hatta bunun ile kalmayıp, sokakta, yol verme tartışmasından cinayet çıkan bir ülke haline geldik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabayı stop ettirirsen, tam çizgili alana park edemezsen bırakıyorlar. Ben az farkla parktan kalmıştım, sadece ileri hamlem varmış birde. Test sınavı kolaydı çıkmış son 5 sene sorularını çözdüm geçtim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • micel M kullanıcısına yanıt
    İyi yırttık desene :D Bende malatyada aldım. Sınava 1 hafta kala çıkmış soruları çözdüm 90 aldım. Direksiyon sınavından 1 gün önce kullanacağım arabaya bakıp öbürsügün sınava girdim. Son sıradaydım akşam 3 4 gibiydi artık hocalarda yorulmuştu sohbet muhabbet ede ede bitirdim çok yardımcı oldular.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zor olması daha iyi cidden trafik rezalet ve herkes kendini F1 pilotu zannediyor.
    Yazılı sınav ve direksiyonu tek seferde geçmiştim 5 sene önce ki daha önce arabanın direksiyonuna geçmişliğim yoktu hatta kurs hocaları da geçemezsin sen diyorlardı sonuçlar gelince en şaşırdığımız sen oldun demişlerdi. Komisyonun iyi olması çok önemli açıkçası benim dikiş tutmuştu adamlarla sohbet ede ede sınav yapmıştım inşallah düzgün adamlar gelir geçirmek istemeyen tipler gelirse ağzınla kuş tutarsan geçersin anca.
  • İnsanların sorunu arabayı kaldırmada vs değil zihniyette. Angutyuslar arabanın önüne çakar lamba takıyor , gece gündüz açık havada sis lambası açıyor. Sinyal kullanmak yok,
    kör nokta kontrolü yok , neden ? çünkü adamlar şekil.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.