Şimdi Ara

Ehliyet Almak Bu Kadar Zorlaştı mı Cidden? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
130
Cevap
5
Favori
23.917
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • BlackLead kullanıcısına yanıt
    Aslında yazdıklarım normal kalkış için de geçerli. Burda önemli olan arabayı stop ettirmemek. bayırdaki el frenin asıl amacı arabayı geri kaydırmamak.düz yolda da kalkışta ayak debriyajda iken gaza basacaksın. gaz sabitken yavaşça devriyajdan ayağını çekeceksin gideceksin. araba stop etmez belki çok hızlı kalkar ama ayağınla debriyajı ayarladığın için sorunun önüne kolayca geçersin.8 yaşımdan beri (şaka değil gerçek) faal araç kullanıyorum. ben bile bazen rampada el freni kullanırım. bazılarının söylediği gibi el freni kullanmak acemi işi değil. günümüzde artık araçların motorları gittikçe küçülüyor ve devrini alması zaman alabiliyor. çekerim el frenini basar gaza alırım devrini sonra kalkarım rampadan. haa araç güçlü ise ve ustaysan el frensiz kalkarsın.
  • Ben de ilk kez ehliyet alıyorum (A2 ehliyeti) ve bu süreçte karşılaştığım saçmalıkları ve olması gerekip de olmayan eksiklikleri şu şekilde sıralıyorum ;

    -Yalnızca A2 ehliyeti alacak olmama rağmen yazılı/elektronik sınavda araba motorundan da sorumlu tutulmam.
    -Motosiklette arkaya takılacak çantanın (topcase) teşvik yerine yasaklanıyor olması.(Muayenede hafif kusurlu olarak geçiyor motor) Halbuki teşvik edilmesi lazımki takan da ilk yardım çantasını buraya koyabilsin zira motosiklette ilk yardım çantası zorunlu değil.
    -MEB'in yaptığı tüm çalışmalarda (sınav/konu anlatımı) motosiklet ile ilgili verilerin neredeyse hiç olmadığı
    -Yoklama takibinin daha akılcı sistem yerine müfettiş ile yapılması yani ara sıra kurslara müfettişler geliyor yoklama takibi yapıyor siz 2 defa buna denk gelipte yok yazılırsanız kaydınız siliniyor. Yani zorunlu yoklama gelmiş ama iş denk gelme meselesine dönüşmüş. Benim grubumda dersler bitti hiç müfettiş gelmedi.
    -Yazılı ve elektronik sınavın ikisininde aynı ücrete tabi tutulması. Her iki sınavda 70 TL oysa her iki sınavın masrafı aynı değil. Üstelik elektronik sınav her ilde yapılmıyor bir de il dışına çıkıyoruz.
    -Elektronik sınava giren birisi bir daha yazılı sınava giremiyor. Bu saçma kararı kim neye göre aldı anlam veremiyorum.
    -Kursalarda Türkiyede yaşanan kaza videoları izlettirilip haklı/haksız tespiti yapılmalı. Böylece vatandaş teorikte de olsa tecrübe kazanmış olur ve birçok olayda ne yapacağını bilir hale gelir.MEB bunu kurslara zorunlu dayatmalı.

    Bunlar sadece aklıma gelenler ve beinm görebildiklerim. Eminim tüm süreçte daha nice saçmalıklar vardır. Ayrıca daha sadece dersleri bitirdik elektronik sınava 4 haziranda ilk kez gireceğim. Düşünün yani tüm bunlara rağmen görebildiğim yanlışlar ve eksikler bu kadar. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _A_L_İ_ -- 31 Mayıs 2017; 17:18:5 >




  • geçen pazar direksiyon sınavına girdim daha.. bu yaşıma kadar arabanın sürücü koltuğuna oturmuşluğum yoktur. hiç bir derse gitmedim hiç çalışmadım e sınava girip geçtik. yazılı sınav çok kolay. direksiyon sınavı olması gereken bu,trafik de bir sürü canavar var. keşke bundan önce ehliyet alanları 1 kereye mahsus tekrardan sınava soksalar çoğu kalır.. bizde bunlardan kurtuluruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AlliedSL

    İyi yırttık desene :D Bende malatyada aldım. Sınava 1 hafta kala çıkmış soruları çözdüm 90 aldım. Direksiyon sınavından 1 gün önce kullanacağım arabaya bakıp öbürsügün sınava girdim. Son sıradaydım akşam 3 4 gibiydi artık hocalarda yorulmuştu sohbet muhabbet ede ede bitirdim çok yardımcı oldular.

    Hangi sürücü kursuna gittin ?
    Ben araba kullanmayı hiç bilmiyordum adamlar 0 dan öğretti şuan hiç bir sıkıntı yok.
  • 60 almışım lan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Komisyon ben URFALIYIM sen nerelisin die sordu
    ALLAH ETMESİN dedim

    emniyet kemerini niye takmıyorsun die sordu
    HAVA YASTIGI yok mu ne gerek var dedim

    kalkarken niye sinyal vermedin die sordu
    ARKADAN GELEN KÖRMÜ ne gerek var dedim

    el firenini indirmeyecek misin die sordu
    ELEKTRONiK EL FRENi yokmu ne gerek var dedim

    lastikleri niye kontrol etmedin die sordu
    LASTiK ARIZA SENSÖRÜ yok mu ne gerek var dedim

    neden hızını kontrol etmiyorsun die sordu
    HIZ SABİTLEME modülü yok mu ne gerek var dedim

    park yaparken aynalara nie bakmıyorsun die sordu
    GERİ GÖRÜŞ kamerası yok mu ne gerek var dedim

    yokuş kalkışında niye geriye kaçırdın die sordu
    YOKUŞ KALKIŞ DESTEĞİ yok mu ne gerek var dedim

    geriye düz bir şekilde neden gidemiyorsun die sordu
    DÜNYA DÜZ DEĞİL ki ne gerek var dedim


    SINAVI GEÇEMEDİM NEREDE HATA YAPTIM BİLMİYORUM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yeniben01 -- 6 Eylül 2018; 3:26:34 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • geçtim çok kolay oldu
  • ben teorik derslerin 2-3üne katıldım sadece. Kurstan sürekli derse gelin diye mesaj attılar başka bir şey olmadı



    Teorik sınavı geçtik şimdi 23 eylül'de direksiyon var. Şans dileyin bende hayatımda sürücü koltuğuna ilk kez bu ehliyet kursu sayesinde bindim. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noxiousu

    ben teorik derslerin 2-3üne katıldım sadece. Kurstan sürekli derse gelin diye mesaj attılar başka bir şey olmadı



    Teorik sınavı geçtik şimdi 23 eylül'de direksiyon var. Şans dileyin bende hayatımda sürücü koltuğuna ilk kez bu ehliyet kursu sayesinde bindim. :)
    bol şans hocam , çok fazla heyecanlanmazsan pek sorun olmuyor zaten

    en zor paralel parkla başlatıyorlar , onu yaparsan geri gelir zaten.

    stop etmemeye ve sinyal vermeyi unutmamaya çalış.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.