Şimdi Ara

Ehliyet Almak Bu Kadar Zorlaştı mı Cidden? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
130
Cevap
5
Favori
23.917
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hocam asil sorun dediğiniz gibi park. Ben ilkinde sinyal yüzünden kaldım. 2. De geçtim. 2 kez boş yolda sinyal vermeyince kaldin dedi. Şaka sandim park ettirmeden indirdiler. Park işi pratikle hallolur zaten sana direksiyon dersinde defalarca kez anlatıyorlar. Yazılı kısmı gereksiz çok kolay. Asıl mevzu direksiyon sınavı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oh ne ala çok iyi olmuş.

    Şimdi ehliyeti kolay alan kasapların azalmasını beklemek kaldı geriye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sanki sınavı zorlaştırınca kazalar azaldı da.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam istedigimiz zaman basvurabiliyor muyuz?Ben 1 ay sonra felan basvurmayi dusunuyorum o zaman yazili sinav,direksiyon felan ne zaman olur?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçen ay tek seferde aldım , daha önce araba kullanmışlığımda yok , eğitimlerin hepsine gittim , Bana verilen hoca genç bir abiydi , abi kardeş gibi güzel öğretti sağolsun.Komisyonda şans işi , yolda 2 den 3 e atacagima 5 e atmistim vitesi yanilmiyorsam , kalkarkende sinyal vermeden kalkmistim , uyardılar indirmediler.Bunun dışında hatam olmadı , park , L manevra falan iyi yaptım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ayyuka

    Zor olması daha iyi. Trafik şu anki haliyle bile çekilmiyor. Araba kullanmaktan zevk alan ben artık trafikten tiksinmeye başladım. Ortalık kasaptan, hayvandan geçilmiyor. Çözüm ise tanıdık birinden (enişte, dayı, amca, yakın komşu vs.) ders almak. İyice öğrenene kadar ders almak öyle bayırda araba kaldırdın mı "tamamdır oldu bu iş" şeklinde değil. Başka türlü öğrenilmez araba, hele ki kursta hiç öğrenilmez. Kontak aç kapa sinyal ver sağa parket hee heee.

    Hocam orada haklısınız ama çok fahiş fiyatlar çekiliyor kurslar için. Geçemessen tekrar yine bir bedel ödüyorsunuz. Tamam para alınması normal ama bu kadarda sokulmaz ki yani. El insaf iyice kâr kapısı ediyorlar sürücü adaylarını.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlackLead


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dexter Morgan

    Aynı durumdayim. Araba surmedim hic kursa baslayana kadar 3. giriste aldim adam ehliyeti

    valla gözümü korkutan park işi hocam.Dubaya değdi mi tekerlek kaldırıma değdi mi yok 3 hameden fazla mı sürdü falan hepsi direk kalma sebebiymiş.Bu ne yav

    Parkin ezber taktiği var zaten kursta onu ogretiyolar. Araba ya gore baya geniş alan birakiyolar. En basitlerinden biri park hocam o kadar cok tekrar ediyosun ki alisiyosun zaten.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben 2013'de zor zahmet almıştım 1.'de çevre yolunda hatalı şerit değiştirme nedeniyle kaldım.2.'de de yokuş kalkışında stopladığım için kalmıştım aslında ama heyet iyiydi bir şans daha verdi,o vesile ile geçtim.Şuan ki durumum ise ehliyetim var ama arabam yok ve hala daha düz vites araba kullanamıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: godforınsane

    Hocam istedigimiz zaman basvurabiliyor muyuz?Ben 1 ay sonra felan basvurmayi dusunuyorum o zaman yazili sinav,direksiyon felan ne zaman olur?

    o zaman daha geç olur herhalde.Ben bugün yazıldım yazılı sınav temmuz sonu gibi direksiyon sınavı da 20 ağustosta.Ona göre hesaplayın sizde.İstediğin zaman yazılıyorsun bir sıkıntı yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlackLead -- 30 Mayıs 2017; 21:26:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaNgO


    quote:

    Orijinalden alıntı: BlackLead


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ryad Boudebouz

    Aslında kursa girmeden öğrenseydin kursta da sınavda ne yaptırdıklarını öğrenirdin

    babamı bir ara ikna edip boş alana götürmem lazım.Orada 1-2 deneme yapmam lazım herhalde.İstanbul'da böyle boş arazi nerede bulabilirim acaba

    Mesaj sakat


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beels

    Geçen ay tek seferde aldım , daha önce araba kullanmışlığımda yok , eğitimlerin hepsine gittim , Bana verilen hoca genç bir abiydi , abi kardeş gibi güzel öğretti sağolsun.Komisyonda şans işi , yolda 2 den 3 e atacagima 5 e atmistim vitesi yanilmiyorsam , kalkarkende sinyal vermeden kalkmistim , uyardılar indirmediler.Bunun dışında hatam olmadı , park , L manevra falan iyi yaptım.

    kalkarken sinyal verme ne oluyor ki? Bide siz en zor kısmı (park,l manevra) yapınca tabi kolay geçmişsinizdir.Benim en çok çekindiğim o park kısmı
  • BlackLead kullanıcısına yanıt
    Niye elektronik sinava girmiyorsunuz ? Mebin sinavini beklemenize gerek yok. 1 ay içinde ehliyet cebdeymis. Ben böyle duydum en azindan. Bir iki hafta sonra yazılacagjm bende.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BlackLead kullanıcısına yanıt
    Yokuş işi degiskenlidir.

    Mesela yokuş çok dik ve arkanda araba var ise, riske girmeyip el freni ile kalkmak en iyisi.

    Küçük motorlu arabalarda da yokuşta el freni ile kalkmak gerekir. Ne kadar uzman olsan da araba devrini alana kadar baya salar araba kendini.

    El freni ile nasıl kalkılır diye sorarsan. Bilmeyen için söylüyorum. Araba durur halde ve boşta, ayağın sadece frende. Devriyaja basarsın, vitesi 1 e alırsın. Sol ayak debriyajda sağ ayak frende bu arada. Çekersin el frenini, ayağını frende kaldırıp basarsın gaza, ne az ne çok. Motor bağırsın yani. 2.000-3.000 devir arası iyidir. O arada debriyajdan ayağını yavaşça kaldır. Kaldırırken arabanın gitmek istediğini ama el feeninden dolayı gidemedigini fark edersin. Sonra el frenini indirmeye başlarsın. Araba gitmeye başlar. O zaman ayağını debriyajdan tamamen çekip, eğer gaza fazla bakıyorsan da onu da normal seviyeye getirip yoluna devam edersin.

    Normal yani çok dik olamayan rampada el frensiz kalma işinde ise genelde söyle derler. Başta anlattığım gibi sol ayak debriyajda, sağ ayak frende ve araba da 1. Vitese atılmış olsun.

    Sağ ayağı frenden çekmeden, ayağını debriyajdan yavaşça motor titreyene kadar çek, o anda ayağını frenden çekip gaza bas, gaza ne kadar basarsan debriyajdan o kadar çek ve git. 8 yaşımdayken babam da aynen bana böyle öğretti. Hoca değilim ama eşime arkadaşıma araba sürmeyi ogrettigim zamanda şunu anladım. Bu taktik çok tutmuyor. Çünkü bu resmen uzman işi ve yapması cidden zor.

    Onun yerinde debriyaj, fren ve 1. Vites kombinasyinunda, ayağını frenden kaldırıp gaza yükleneceksin, motor devrini alıp bağırmaya baslicak,sonra yavaşça debriyajdan ayağını kaldiracaksin, devrini almış araba kendini atmak isteyecek, araba harekete geçmeye başlayınca gazıdan ayağı çekip normal seviyesine getireceksin. Bu şekilde ne araba stop eder, ne de kendini geri salar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Zor olması senin için de bizim için de iyi olur. Trafik potansiyel kasaplarla dolu arabayı alıp aktif trafiğe girince anlarsın. 2 kez kaza yaptım biri büyüktü yaralamalı kaza. İkisinde de haklı çıktım. Adam senin araca yan yoldan ölümüne dalıyor araba haşat oluyor yanındaki de. Adam inip sana hesap sormaya kalkıyor avukatım savcı tanıdığım var diye. Sen yanındaki yaralıyla uğraşıyorsun adam sinek vızıltısı gibi savcı diyor avukat diyor en son ne diyon lan sen .. Falan diyorsun hep bu eğitimsizlikten. Saygı yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öyle 1 ileri 2 geri alanlara her gün sövüyoruz trafikte. Ozellikle bazi kadin soforler var. Arabayi saga cekip hayretle izliyorum, bu ehliyeti nasil aldi acaba diye.



    Surucu arabalarina lafim yok, onlar ogrenmek icin trafige cikiyor zaten.



    Bir de kendini trafigin efendisi sananlar var. Taksiler ve dolmuslar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlackLead


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ryad Boudebouz

    Aslında kursa girmeden öğrenseydin kursta da sınavda ne yaptırdıklarını öğrenirdin

    babamı bir ara ikna edip boş alana götürmem lazım.Orada 1-2 deneme yapmam lazım herhalde.İstanbul'da böyle boş arazi nerede bulabilirim acaba

    Avrupa yakası bakırköy pazarı ctesi pazar var diger günler boş oluyor diye biliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlackLead


    quote:

    Orijinalden alıntı: Beels

    Geçen ay tek seferde aldım , daha önce araba kullanmışlığımda yok , eğitimlerin hepsine gittim , Bana verilen hoca genç bir abiydi , abi kardeş gibi güzel öğretti sağolsun.Komisyonda şans işi , yolda 2 den 3 e atacagima 5 e atmistim vitesi yanilmiyorsam , kalkarkende sinyal vermeden kalkmistim , uyardılar indirmediler.Bunun dışında hatam olmadı , park , L manevra falan iyi yaptım.

    kalkarken sinyal verme ne oluyor ki? Bide siz en zor kısmı (park,l manevra) yapınca tabi kolay geçmişsinizdir.Benim en çok çekindiğim o park kısmı

    araca daha yeni oturdum emniyet kemerini taktım , hazırsan çıkalım dediler , sol taraftan araclar geçiyordu sinyal vermeden aracı kaldırıp devam ettim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: general4242

    Niye elektronik sinava girmiyorsunuz ? Mebin sinavini beklemenize gerek yok. 1 ay içinde ehliyet cebdeymis. Ben böyle duydum en azindan. Bir iki hafta sonra yazılacagjm bende.

    işte elektronik sınav 3 hafta dersten sonra tabi araya bide ramazan bayramı giriyor anca temmuzun sonlarına kalıyor.Ehliyet sınavı da zaten 20 ağustos en yakın başka tarih yoktu bana göre
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pisrabbit

    Yokuş işi degiskenlidir.

    Mesela yokuş çok dik ve arkanda araba var ise, riske girmeyip el freni ile kalkmak en iyisi.

    Küçük motorlu arabalarda da yokuşta el freni ile kalkmak gerekir. Ne kadar uzman olsan da araba devrini alana kadar baya salar araba kendini.

    El freni ile nasıl kalkılır diye sorarsan. Bilmeyen için söylüyorum. Araba durur halde ve boşta, ayağın sadece frende. Devriyaja basarsın, vitesi 1 e alırsın. Sol ayak debriyajda sağ ayak frende bu arada. Çekersin el frenini, ayağını frende kaldırıp basarsın gaza, ne az ne çok. Motor bağırsın yani. 2.000-3.000 devir arası iyidir. O arada debriyajdan ayağını yavaşça kaldır. Kaldırırken arabanın gitmek istediğini ama el feeninden dolayı gidemedigini fark edersin. Sonra el frenini indirmeye başlarsın. Araba gitmeye başlar. O zaman ayağını debriyajdan tamamen çekip, eğer gaza fazla bakıyorsan da onu da normal seviyeye getirip yoluna devam edersin.

    Normal yani çok dik olamayan rampada el frensiz kalma işinde ise genelde söyle derler. Başta anlattığım gibi sol ayak debriyajda, sağ ayak frende ve araba da 1. Vitese atılmış olsun.

    Sağ ayağı frenden çekmeden, ayağını debriyajdan yavaşça motor titreyene kadar çek, o anda ayağını frenden çekip gaza bas, gaza ne kadar basarsan debriyajdan o kadar çek ve git. 8 yaşımdayken babam da aynen bana böyle öğretti. Hoca değilim ama eşime arkadaşıma araba sürmeyi ogrettigim zamanda şunu anladım. Bu taktik çok tutmuyor. Çünkü bu resmen uzman işi ve yapması cidden zor.

    Onun yerinde debriyaj, fren ve 1. Vites kombinasyinunda, ayağını frenden kaldırıp gaza yükleneceksin, motor devrini alıp bağırmaya baslicak,sonra yavaşça debriyajdan ayağını kaldiracaksin, devrini almış araba kendini atmak isteyecek, araba harekete geçmeye başlayınca gazıdan ayağı çekip normal seviyesine getireceksin. Bu şekilde ne araba stop eder, ne de kendini geri salar.

    yani 3 taktik var

    1)El freni ile en garanti olan bu
    2)Uzman işi olan yavaşça debriyajdan ayağı çektikçe gaza basmak ve son hamlede debriyajı bırakıp yola devam etmek
    3)Daha kolay gibi gözüken frenden kaldır ayağı gaza yüklen sonra yavaşca debriyahdan kaldır ayağı.

    en kolayı gibi bana 3.cü ve 1.ci gözüktü.Eğer dediğiniz gibi zorsa 2.olay ondan vazgeçeyim bare




  • BlackLead kullanıcısına yanıt
    Bende hayırlısıyla bu sene ehliyeti alacağım.Direksiyon dersleri bitti. Hoca zaten derslerde parkın püf noktasını gösteriyor parkura göre. Örn:Dubayı sağ arka kelebekte görünce dur.Tam sağ kır. Arka dubayı göremeyinceye kadar git topla. Tık diye giriyorsun park yerine. Max 2 hamle olmazsa 1 ileri 1 geri
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.