Şimdi Ara

DSG si patlamayan var mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
97
Cevap
1
Favori
8.151
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Malum forumda herkes patlayan DSG sini yazıyor. Benim merak ettiğim,sorun yaşamayan var mı ? Eninde sonunda patlayacak mi yoksa bu meret 🙄 ? Kaç bin km ve araba modelini de yazarsanız fikir açısından iyi olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Passat b8 2016 kullandım 1.4tsi 78 binde alıp 120 binde sattım hiç bir sıkıntı yaşamadım.
    Jetta kullandım 2013 ve 2014 dsg hiç bir sıkıntı yaşamadım.
    Polo kullandım 1.4 tdi dsg

    Bu işi artık ben kullanıma bağlıyorum, hassas ve dikkatli kullanılması gerekn bir şanzıman olabilir belki doğrudur ama bence en çok yanlış kullanımdan bozuluyor.
    dsg şanzıman çok keyifliymiş ve sürüş zevki varmış:) eğer bu şaka değilse eğer;

    Otomatik vitesten keyif nasıl alınıyor anlayabilmiş değilim. Otomatik vites konfor ve pratiklik için vardır. İcadı da bu yüzden yapılmıştır. Sürüş keyfi almak isteyen, bu işe kafa yoran herkes manuel vites kullanır. Her tür otomatik vitesi kullandım ve hala hazırda tam otomatik kullanıyorum. DSG'de kullandım ama zevk almadım. motosiklet denilince tüm dünyada sürüş zevki anlaşılır. motosiklette de zevk almak isteyen manuel alır. Otomatik vitesli motorlar küçük görülür. Pratiklik ve konfor için scooter alınır. Sanırım bizim millet dünyadan bu konuda da ayrı dünyaları yaşıyor...
    Melikşah_38 M kullanıcısına yanıt
    M Melikşah_38 demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: Melikşah_38

    Patlama dediğiniz kavramanın bitmesi ise tüm çift kavramalılarda bir süre sonra bitecektir. Ben 4 yıldır aynı dsg golfü kullanıyorum bir sorun çıkmadı hala. Kavrama değişimi 2.500 tl, biterse yenileyip devam ederim. DSG çok keyifli bir şanzıman, artık manuel ya da diğer otomatik araçlara binince dsg yi arar oluyorum.
    hayatında 8 ileri zf veya 8 ileri tam ototmatik aısın kullandınmı

    bunları kullanmadan yorum yapman çok havada kalıyor..
    Patlama dediğiniz kavramanın bitmesi ise tüm çift kavramalılarda bir süre sonra bitecektir. Ben 4 yıldır aynı dsg golfü kullanıyorum bir sorun çıkmadı hala. Kavrama değişimi 2.500 tl, biterse yenileyip devam ederim. DSG çok keyifli bir şanzıman, artık manuel ya da diğer otomatik araçlara binince dsg yi arar oluyorum.
    Manuel otomobilde baskı balata kullanıma göre erken ya da geç biter.

    Fabrika hatası ve kronik problemler hariç -meali son dsg'ler-, bütün otomatikleri bir sanıp tak d'ye gitsin, parasını verdim bana hizmet edecek kafasındaki bazı kişiler şanzımanı erken eline alıyor, sonra üüü.

    Bu zamana kadar hiç çift kavrama otomobil almadım, almam da.Paran varsa tam otomatik yoksa manuel.Yok CVT'ymiş, yok robotizeymiş, yok çift kavramaymış; hiçbirisi benim kullanımıma uygun değil.
  • 2016 A3 Sedan 1.0 TFSI 55000km. Henüz bir sorun yaşamadım. Belirli bir kilometrede kavramanın değişeceği aşikar. Kabul ederek satın aldım. Nazik kullandığımı söyleyemem, ekstra dikkat etmem. Henüz bir sorun yaşamadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Passat b8 2016 kullandım 1.4tsi 78 binde alıp 120 binde sattım hiç bir sıkıntı yaşamadım.
    Jetta kullandım 2013 ve 2014 dsg hiç bir sıkıntı yaşamadım.
    Polo kullandım 1.4 tdi dsg

    Bu işi artık ben kullanıma bağlıyorum, hassas ve dikkatli kullanılması gerekn bir şanzıman olabilir belki doğrudur ama bence en çok yanlış kullanımdan bozuluyor.
  • Skoda octavia 2016 1.6 tdi 74 binde izmirde şehir için kullanıldı genellikle

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Manuel otomobilde baskı balata kullanıma göre erken ya da geç biter.

    Fabrika hatası ve kronik problemler hariç -meali son dsg'ler-, bütün otomatikleri bir sanıp tak d'ye gitsin, parasını verdim bana hizmet edecek kafasındaki bazı kişiler şanzımanı erken eline alıyor, sonra üüü.

    Bu zamana kadar hiç çift kavrama otomobil almadım, almam da.Paran varsa tam otomatik yoksa manuel.Yok CVT'ymiş, yok robotizeymiş, yok çift kavramaymış; hiçbirisi benim kullanımıma uygun değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dayıoğlunda golf var 12000de tık yok patlamadı ama henüz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Patlama dediğiniz kavramanın bitmesi ise tüm çift kavramalılarda bir süre sonra bitecektir. Ben 4 yıldır aynı dsg golfü kullanıyorum bir sorun çıkmadı hala. Kavrama değişimi 2.500 tl, biterse yenileyip devam ederim. DSG çok keyifli bir şanzıman, artık manuel ya da diğer otomatik araçlara binince dsg yi arar oluyorum.
  • DSG keyfi paha biçilemez.
  • 1.4 TSİ act 140 bg aracım var.

    60 bin km de aldım ve henüz 62 bin km de.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ailedeki dsg lerin durumu

    2019 polo benzin 1000 km sağlam
    2017 passat dizel 30.000 km sağlam
    2015 passat dizel 110.000 km sağlam
    2013 passat dizel 90.000 km 65.000 kmde patladı, iyi niyet garantisinden değiştirildi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ds4

    Ailedeki dsg lerin durumu

    2019 polo benzin 1000 km sağlam
    2017 passat dizel 30.000 km sağlam
    2015 passat dizel 110.000 km sağlam
    2013 passat dizel 90.000 km 65.000 kmde patladı, iyi niyet garantisinden değiştirildi
    Sizin aile Doğuş'a çalışmış valla hocam. Hepsi duruyor mu araçların.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2017 golf 40000 de.Masallah ilk günkü gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla dsg harika bir şanzıman ama maliyetleri yüzünden hep uzak durdum arkadaşımda golf var 94000 de henüz çıkarmadı 120000 geldiğinde de çıkarmazsa bende dsg li bir araca geçmeyi düşünüyorum çok keyifli bir şanzıman arkadaşım biraz apaçidir dikkatli kullanmıyor :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caspento

    Passat b8 2016 kullandım 1.4tsi 78 binde alıp 120 binde sattım hiç bir sıkıntı yaşamadım.
    Jetta kullandım 2013 ve 2014 dsg hiç bir sıkıntı yaşamadım.
    Polo kullandım 1.4 tdi dsg

    Bu işi artık ben kullanıma bağlıyorum, hassas ve dikkatli kullanılması gerekn bir şanzıman olabilir belki doğrudur ama bence en çok yanlış kullanımdan bozuluyor.
    Hatalı kullanımın arızalarda - b,r durum dışında - kayda değer bir etkisi yok. Arızalar genellikle şu nedenlerle oluşmuş:
    DQ250
    G509 kodlu hararet sensörüne giden kabloların düzgün sarılmaması neticesinde sensör yüksek hararet uyarısı vererek vitesi boşa alıyor. Bu sorun işçilik ve kablo kalitesi sorunu ve giderildi.

    DQ250/DQ200
    Mekatronik ünitesi üzerindeki yağ basıncını kontrol eden 4 (veya 5) supap ve supap burcunun iş göremeyecek kadar aşınması.

    DQ200
    Bu şanzımanda kullanılan sentetik yağ sülfür içeriyordu. Sülfür bakır yüzeylerle elektroliz yoluyla tepkimeye girerek bakır-sülfit oluşumuna yol açtı. Bakır*sülfit iletken olduğu için elektronik devrelerde kısa devreye yol açtı. Bakırsülfit oluşumu şanzıman yağ sıcaklığı arttıkça hızlanıyordu. Bu nedenle ve şanzımanın yerleşim pozisyonu yüzünden sıcak ve nemli ortamlarla dur/kalk trafiğinin yoğun olduğu yerlerde bu arıza çok daha sık boy gösterdi. VW bu nedenle DQ200'de sentetik yağ yerine mineral yağ kullanmaya başladı.

    Yağ pompası üzerindeki basınç akümülatörü arızalanırsa, yağ basıncı 70 barın üstüne çıktığında pompa otomatik olarak duracak şekilde ayarlanmış. Basınç akümülatörü ve basınç aktüatör supabındaki herhangi bir arıza yağ pompasının durmasına yol açarak şanzımanı kilitliyor.

    DQ200'de kullanılan çift volan ve üzerindeki tork damper yayları, motor torkunu sarsıntısız biçimde çift kavrama disklerine aktarmak amacıyla yapılmış. Bu yaylar zamanla zayıflarsa gürültü ve titremeyle sonuçlanıyor.

    Bu yayların zamanla zayıflamasında en önemli etkenler olarak şunlar görülüyor:

    1. Kötü kullanım. Sürekli kick-down yapmak, yüksek viteste gaza abanmak, kalkışlarda gaza abanmak, ani yavaşlamalar ya da karavan çekmek vs.
    2. Motor torkunu chip-tuning ya da başka yollarla artırmak.

    Son olarak vites kolu altındaki selonoid sensörlerin arızalanması (tamamen ya da kısmen çalışması) sonucu mekatronik hangi vitese geçeceğini anlayamıyor ve vitesi boşa alıyor.

    Sonuç olarak tüm çift kavrama şanzımanlar diğer şanzımanlarla kıyaslandığında fazlasıyla kompleks ve özel olarak geliştirilmiş yağların kullanımını gerektiriyorlar. Bu nedenle sık arıza vermeleri kaçınılmaz. DSG'nin sorunu ise çok muhtemelen şanzımanın bazı bölümlerinde tasarım hatalarının olma ihtimali. Bu hataların bir kısmının giderildiği kesin ama tümünün giderildiğini sanmıyorum.

    Doğası gereği çift kavrama şanzımanlart diğerlerine göre her zaman daha çok arıza vereceklerdir. Bunu bilerek almak gerek çünkü şanzıman gerçekten olması gerekenden daha karışık bir mühendislikle çalışıyor.


    Ancak ömrü biten debriyaj balatalarının değişmesini arıza olarak saymamak gerek. Nihayetinde ömrü biten debriyaj balataları manuerl şanzımanlarda da değişiyor. Bu ayrımı da yapmak lazım.




  • Ben gerçek hayatta dsg'sı olup da patlatan görmedim. Ama mercedesini patlatan gördüm! O yüzden Mercedes almıyorum :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Sizin aile Doğuş'a çalışmış valla hocam. Hepsi duruyor mu araçların.

    Alıntıları Göster
    Passatlardan dsg si patlayan yeni kasa passatla değiştirildi. Babamın aracı, illaki passat istedi, dsg değişiminde işçilik dahi almadılar ilginç biçimde. Diğer passatta kayınpederimin.
    Polo eşimin, bende audi A4 var ekstra olarak ama 2.0 tdi 177 hp multitronic şanzıman
    Doğuş sayemizde ayakta

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2010 1.4 tsi jetta 80000-140000 arası kullandım benden önce kullanan kişi 1 kere mekatroniği değiştirmiş. iyi niyet garantisi bitmeden ben de mekatroniği ve çatallarını değiştirttim. satarken de sorun yoktu.
    2012 1.6 tdi jetta 0-28000 hiçbir sorun yoktu(olmamalı zaten :D)
    2013 1.6 tdi golf 82000-125000 arası kullandım benden önce herhangi bir değişiklik yapılmamıştı. 110000 kmde mekatronik değişti(tek viteslere geçmemeye başlamıştı)
    2011 1.4 tsi jetta 188000kmde aldım halen kullanıyorum. iyi niyet garantisi bitmek üzereydi o yüzden mekatroniği de son garantisi ile değiştirttim.


    bu dq200 modeli her sene revize görüyor. her revizede biraz daha dayanıklı olmaya başlıyor gibi geldi bana.
  • Ben durumun biraz da olsa kullanımla alakalı olduğunu düşünüyorum. 60 binde kavrama değişmiş 1.6tdi golf dsgyi babam 65 binde aldı. 155 bine kadar bir sorun çıkarmadı daha yeni sattı. Satarken de bir sorunu yoktu. Her an patlar mı patlamaz mı bilmem ama sakin kullanır arabayı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.