Şimdi Ara

Sizce üst kapak silindir contası mı yanık

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
1
Favori
4.962
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Renault clio 1.4 8v 2001 model (168.000kmde) aracıma yaklaşık 1000 km önce sıvı bakımı yaptırdım. Motor yağı ve soğutma suyu değişti ve antifreeze eklendi. Yağ değişiminde 2 3 hafta sonra yağ çubuğunu çektiğimde yağ çubuğunda sıvı sabun kıvamında bi madde vardı yakından bakınca küçük küçük köpükler vardı yağa su karıştığını düşünüp yağ kapağını açtım köpürme yoktu. Araç daha önce su eksiltmezdi şimdi haftada 1 yaklaşık 300 ml su eksiltiyor fakat hararet gibi bi durum söz konusu değil. Egzozdan çok hafif bir su atımı var ama bu havalarda normal diyorlar. Yağ çubuğundaki köpükler çubuğun ucunda değil sadece ortasında çubuğun ucundaki yağ temiz fakat aracım faha önce sabahları ilk çalıştığında tekleme yapmazdı şimdi aşırı tekleme yapmaya başladı sanayide bir kaç ustaya sordum ama kime sorsam ayrı konuşuyor conta yanık yağa su karışıyor diyende var eski yağdan kalmış karterde yağlar karışmış köpürme ondan sıkıntı yok diyor kafam karıştır iyice sizce sorun nedir? Bir fikri olan varsa paylaşırsa sevinirim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-250C05490 -- 16 Şubat 2018; 2:18:47 >







  • hocam o cliolardaki kronik sıkıntı olan blok çatlaması olabilir mi acaba?

    Motor Bloğu Çatlarsa Ne Olur?


    Motor Soğutma Suyu Çatlaktan Akarak Araç Susuz Kalabilir
    • Motor Soğutma suyu Yağa Karışarak Motor iç Aşınmasını Hızlandırabilir
    • Antifriz Eksikliğine Bağlı hararete ve hararete bağlıda motorun hasar almasına neden olabilir
    • Kompresör kaçakları meydana getirir
    Araç Çekişten düşer,
    Ateşleme Bobini, Buji Gibi ateşleme sistemi Düzenli Çalışamaz
    • Yanma odalarına nem ve su girmesi ile araçta teklemeler yada hiç çalışmama sorunları Yaşanabilir

    • Araç suyuna Motor yağı karışarak radyatör ve devirdaim pompası gibi parçaların bozulmasına neden olabilir.
    Egzozdan su damlaması ve püskürmesi görülebilir.


    http://www.otoarizasi.com/motor-blogu-neden-catlar-catlarsa-ne-olur/




  • Bellup B kullanıcısına yanıt
    Hocam benimde korkum o bütün herşey bloğu gösteriyor gibi geliyor
  • Silindir kapağı arızalı çatlak olabilir. Hepsiburada. com da conta yanık testi var. Youtube da videosu var. Alip uygulayin. En azindan bir fikir edinirsin
  • Motora su aldığı kesin de suyu nereden alıyor, yukarıda gayet güzel açıklanmış, bu şekilde fazla kullanmayın biran önce sanayiye ustanıza uğrayın.
  • Yağ sogutucusuda çatlak olabilir bizde conta yanık deyip motor yaptırdık yıllar önce meğersem sorun yağ sogutucusymus
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Kimseye güvenilmiyor ki hocam her usta aytı bişey söylüyor. Biri yap çubuğundaki köpük hava soğukken kısa mesafede kullanıyosun buhar yapıyo diyor biri eski yağ karışmış suya diyor
  • parker48 kullanıcısına yanıt
    Sürekli gittiğim usta sorun yok dedi tavsiye üzerine gittiğim 2 ustadanda biri yağ buhar yapıyor ondan oluyor diğeride conta çürümüş sızma var diyor hangisine inanayım bilemedim
  • Bence bir conta kontrolü numunesi, arkasından bir kompresyon testi ile emin olursunuz. Hem conta sorusuna, hem blok sorusuna cevap almış olursunuz.
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Eyvallah hocam çok sağolun
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Yanlız baslarda blokta çatlak olsa bile çoğu zaman kompresyon dusmez artık son aşamada motor susuz kalıp hararet yaptığında yani sürücü farkettiginde o çatlak buyur ve ancak o zaman kacaklar olur yani kompresyon testide çok fikir vermeyebilir
  • Sadece ustası değil kurumsal firmalar bile vurguncu ülkemizde malesef kim neyi nasıl titiklarım onun derdinde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Yanlız baslarda blokta çatlak olsa bile çoğu zaman kompresyon dusmez artık son aşamada motor susuz kalıp hararet yaptığında yani sürücü farkettiginde o çatlak buyur ve ancak o zaman kacaklar olur yani kompresyon testide çok fikir vermeyebilir

    Su eksiltme , egzozdan su atması ve sabah çalışırken tekleme gibi detayları yan yana koyunca, yanma odasından su ceketlerine çatlak var gibi görünüyor gözüme. O sebeple kompresyon testi dedim.
  • Hocam yalnız bu sorunlar 3 4 hafta önce yoktu yağ değişiminden sonra başladı. Bir anda olan bişey yani. Öğrenciyim cepte para yok çaresiz kaldım. Başka bir konuda bi usta motor yapılacak kronik sorun diyor iyide bu araç 1 haftada mı bitirdi bu motoru
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Sadece ustası değil kurumsal firmalar bile vurguncu ülkemizde malesef kim neyi nasıl titiklarım onun derdinde

    Bizim ülkedeki ticaret hanelerin %90ı öyle düşene bir tekmede onlar vuruyor




  • Arkadaşlar 3 gün önce yine aracın suyunu tamamladım 200 km ye yakın yol yaptım kaputu açıp baktım dün akşam su yaklaşık 200 ml eksilmiş yine fakat dikkatimi şey çekti tüp beyninin bi kısmında ıslaklık vardı aşağıdaki hortumların üstündede su vardı birde hava filtresi kazanın kapağının üzerinde terleme vardı sizce suyu ordan mı kaçırıyor birde aracın çekişinde her hangi birşeyde yok bilenler bilir Manisadan izmire giderken sabuncu rampasını 80 90 la çıkıyorum hiç sıkıntı yaşamadan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-250C05490 -- 17 Şubat 2018; 14:31:32 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    çatlak onarıcı katkı deneyin önce
    yağ için olanı da koyun soğutma sıvısına da ekleyin

    https://urun.n11.com/diger-yaglar/wynns-motor-yag-sizinti-onleyici-engine-oil-stop-leak-325-ml-P212739387

    https://www.hepsiburada.com/liqui-moly-kuhler-dichter-radyator-sizinti-onleyici-p-OTSONLM3330

    Hocam işe yarar mı diyorsunuz sipariş vermeyi düşünüyorum her çareyi denemek zorundayım üst kapağı açtıracak durumum yok




  • Sabahlari araç pat pat şeklindemi tekleme yapiyor.

    Genleşme kabinin kapağini aç araca 4000 devire kadar gaz ver eğer su kopurerek disari taşarsa ya contan yanik yada çürümüş olabilir.Bir de hortumlari kontrol et bak şişme varmi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeLO_Tr

    Sabahlari araç pat pat şeklindemi tekleme yapiyor.

    Genleşme kabinin kapağini aç araca 4000 devire kadar gaz ver eğer su kopurerek disari taşarsa ya contan yanik yada çürümüş olabilir.Bir de hortumlari kontrol et bak şişme varmi.

    Bunların hiç biri yok hocam
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.