< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi R-10 -- 31 Ekim 2024; 23:34:15 > |
Dragon Age: The Veilguard (Çıktı) [PC ANA KONU]
-
-
Ellerine Saglik :) Ama Aldigim Duyumlara göre 2022 'de oyun cıkıcakmiş :) Süpriz yapacaklarmiş ! -
bu oyun 2023 ten önce çıkmaz -
Dragonajj.. -
Yedikleri tepkilerden sonra apar topar duyurmuşlardı yeni oyunu. Aradan 2 yıl geçti ve gösterebilecekleri bir video bile yok. En erken 2022 sonbaharı diyelim. -
Ilk oyunu kaç kez bitirdim hatırlamıyorum sağlam hikaye verdi gerçekten o tadı verir umarım -
Asıl merak ettigim acaba 3.oyunun save kaydi aktarma şansimiz olacakmi :) pek mümkün gözükmesede olsa cok iyi olur... -
quote:
Orijinalden alıntı: Absnthe
Asıl merak ettigim acaba 3.oyunun save kaydi aktarma şansimiz olacakmi :) pek mümkün gözükmesede olsa cok iyi olur...Bence olacaktır. Bu arada uzun süre bir şey yazılmamış. En azından ben bulduğum birkaç bilgiyi ekleyeyim.
Öncelikle muhtemelen oyunun adı Dragon Age - The Dread Wolf Rises olacak. Oyunun, Hawke'ın bulduğu "lyrium idol" ile, Solas ile, Trespasser ile ve 2018'de çıkan çizgi roman Dragon Age: Deception ile bağlantılı olacağına kesin gözüyle bakılıyor. Aşağıda da birkaç haber ve kaynağını koyuyorum.
Kotaku'dan Jason Schreier'in 9 Nisan 2019 tarihli bir makalesi, oyunun başlangıçta Tevinter Imperium'daki bir grup casus etrafında dönen, soygun ağırlıklı, daha küçük kapsamlı bir macera olması amaçlandığını belirtti. Oyuncular, diğer karakterleri etkileme, zengin bir arkadaş kadrosunun tadını çıkarma ve seçimleriyle ve - potansiyel olarak, çok oyunculu ile - diğer binlerce oyuncunun seçimleriyle zaman içinde arazi ve senaryo değişimini izleme fırsatına sahip olacaklardı. Bu özette Inquisition'dan hiç bahsedilmedi ve kahramanın Inquisitor olmadığı kesin.
https://kotaku.com/the-past-and-present-of-dragon-age-4-1833913351
Bir şirket kazanç görüşmesinde, EA CFO'su Blake Jorgensen, oyunun muhtemelen 2022 mali yılı sonrası piyasaya sürüleceğini belirtti.
https://www.kotaku.com.au/2019/10/dragon-age-4-bioware-ea-dont-expect-until-2022//
Temmuz 2020'de Mark Darrah, BioWare'in oyun üzerinde çalışmaya devam ettiğini, ancak evden çalışması için gereken personel miktarı nedeniyle ilerlemenin yavaş olduğunu yineledi.
+
Eğer 2022'ye kadar beklemek sıkıcı ve arada bu evrenden bir şeyler istiyorum diyorsanız, yazılmış 7-8 tane kitap, onlarca çizgiroman, film ve diziler var. Bunların bazılarına ulaşmak zor ama isterseniz google'da rahatlıkla ücretsiz okuyabileceğiniz Dragon Age: Inquisition sonrası çizgi romanları ekleyeyim.
2015 - Dragon Age: The World of Thedas
2016 - Dragon Age: Magekiller
2017 - Dragon Age: Knight Errant
2018 - Dragon Age: Deception
2018 - Dragon Age : Library Edition
2020 - Dragon Age: Blue Wraith
2021 - Dragon Age: The First Five Graphic Novels (2021'de olmadığımız için henüz çıkmadı)
-
quote:
Orijinalden alıntı: FortescueBence olacaktır. Bu arada uzun süre bir şey yazılmamış. En azından ben bulduğum birkaç bilgiyi ekleyeyim.
Öncelikle muhtemelen oyunun adı Dragon Age - The Dread Wolf Rises olacak. Oyunun, Hawke'ın bulduğu "lyrium idol" ile, Solas ile, Trespasser ile ve 2018'de çıkan çizgi roman Dragon Age: Deception ile bağlantılı olacağına kesin gözüyle bakılıyor. Aşağıda da birkaç haber ve kaynağını koyuyorum.
Kotaku'dan Jason Schreier'in 9 Nisan 2019 tarihli bir makalesi, oyunun başlangıçta Tevinter Imperium'daki bir grup casus etrafında dönen, soygun ağırlıklı, daha küçük kapsamlı bir macera olması amaçlandığını belirtti. Oyuncular, diğer karakterleri etkileme, zengin bir arkadaş kadrosunun tadını çıkarma ve seçimleriyle ve - potansiyel olarak, çok oyunculu ile - diğer binlerce oyuncunun seçimleriyle zaman içinde arazi ve senaryo değişimini izleme fırsatına sahip olacaklardı. Bu özette Inquisition'dan hiç bahsedilmedi ve kahramanın Inquisitor olmadığı kesin.
https://kotaku.com/the-past-and-present-of-dragon-age-4-1833913351
Bir şirket kazanç görüşmesinde, EA CFO'su Blake Jorgensen, oyunun muhtemelen 2022 mali yılı sonrası piyasaya sürüleceğini belirtti.
https://www.kotaku.com.au/2019/10/dragon-age-4-bioware-ea-dont-expect-until-2022//
Temmuz 2020'de Mark Darrah, BioWare'in oyun üzerinde çalışmaya devam ettiğini, ancak evden çalışması için gereken personel miktarı nedeniyle ilerlemenin yavaş olduğunu yineledi.
+
Eğer 2022'ye kadar beklemek sıkıcı ve arada bu evrenden bir şeyler istiyorum diyorsanız, yazılmış 7-8 tane kitap, onlarca çizgiroman, film ve diziler var. Bunların bazılarına ulaşmak zor ama isterseniz google'da rahatlıkla ücretsiz okuyabileceğiniz Dragon Age: Inquisition sonrası çizgi romanları ekleyeyim.
2015 - Dragon Age: The World of Thedas
2016 - Dragon Age: Magekiller
2017 - Dragon Age: Knight Errant
2018 - Dragon Age: Deception
2018 - Dragon Age : Library Edition
2020 - Dragon Age: Blue Wraith
2021 - Dragon Age: The First Five Graphic Novels (2021'de olmadığımız için henüz çıkmadı)
Alıntıları GösterÖncelikle bu muhteşem aciklama ve bilgi icin teşekkür ederim :) Dragon age fani olarak acikcasi mutlu oldum.
Yeni oyunun yapim aşamasini gördüm grafikleri yine üst seviye olacak :) Aktarmaya gelince inşallah dedigin gibi olacak .
Her ne kadar umutlu olmasamda acaba Türkçe yamasi mevcut olacakmi..
-
Yeni Dragon Age Oyunu The Game Awards 2020'de Gösterilecek
Geoff Keighley, yeni Dragon Age oyununun The Game Awards 2020'de yer alacağını duyurdu. Oyuna özel bir bakış atılacak.
Yeni Dragon Age oyunu The Game Awards 2018'de bir teaser ile duyurulmuştu ve Ağustos 2020'de kamara arkası videosu paylaşıldı. Geçtiğimiz günlerde de Dragon Age baş yapımcısı Mark Darrah BioWare'dan ayrıldı.
Electronic Arts, 2019'un sonlarında yayınladığı finansal raporda oyunun 2022'den önce çıkmayacağını açıklamıştı fakat üzerinden bir yıl geçmiş olduğu için planlar değişmiş olabilir.
-
-
Konsept görsel paylaşılmış.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi R-10 -- 9 Ocak 2021; 1:4:57 > -
Şu fragman düpedüz spoiler.
-
Dragon Age 4'ün Tevinter'da Geçeceği Doğrulandı
https://www.bolumsonucanavari.com/Haberler-Dragon_Age_4un_Tevinterda_Gececegi_Dogrulandi-107391.htm
Yeni Dragon Age oyununun nerede geçeceği belli oldu.
Dragon Age serisinde daha önce keşfedilmemiş ve sadece bahsedilmiş olan Tevinter'da.
Dragon Age Inquisition'ın Trespasser genişlemesinin sonunda bir sonraki oyunun Tevinter'da geçeceğinin sinyali veriliyordu ve BioWare: Stories and Secrets from 25 Years of Game Development kitabında doğrulandı.
"Dragon Age ekibi, Dragon Age: Inquisition'ın uzun zamandır beklenen devamı olan Morrison kod adlı oyun üzerinde sıkı bir şekilde çalışıyor. Inquisıtion ve Trespasser'daki olaylar Thedas'ı sonsuza dek değiştirmekle tehdit ederken oyun oyuncuları Tevinter'a götürecek."
Oyunun geçeceği ana yer Tevinter olsa da kitaptaki konsept görseller diğer yeni yerler de içereceğini işaret ediyor.
Liman şehri ve ticaret merkezi olan Antiva'nın başkenti Antiva City bunlardan biri. Hırsızlar, casuslar ve suikastçılardan oluşan Antivan Crows örgütünün de görseli bulunuyor. Nevarra'da Tevinter'ın güneyinde takılan Mourn Watch grubunun da görseli mevcut. Diğer görseller genel merkezi Tevinter'ın kuzeydoğusunda Rivain'da olan hazine avcıları The Lords of Fortune ve Theda'nın tamamından geçen dwarf tünelleri The Deep Roads'u gösteriyor.
-
Ya geçenlerde EA Play ile gelen Dragon Age'e tekrar başlayayım dedim. Daha önce çok az ilerlemiş ve ilk görevlerde bir yerlerde kalıp sıkılıp bırakmıştım.
Daha önce RPG pek sevmememe rağmen, son birkaç senedir RPG ve aksiyon-RPG'leri çok sevdiğimi fark etmeye başladım, yaşlılık herhalde İlk oyuna başladım ve aslında bunu da çok sevdiğimi ve Witcher 1-2 oynadıktan sonra niye bunu da oynamadığımı anlamayarak kendi kendime sövdüm. Bu arada evet, henüz Witcher 3'e de başlamadım
Çok fazla oyunum var aslında, biraz da sıkıntı bundan kaynaklanıyor, veya her zaman oyun oynamaya vakit bulamıyorum, iş güç, çoluk çocuk derken. Atıyorum çocuk akşam uyuyor, işten gelmiş yorgun oluyorum, birkaç saatim var, hanımla otur, ye iç muhabbet et, eh 1-2 saat bir şey kalıyor, onda da "şimdi bunlar uzun sürer" deyip giremiyorum, ETS ATS'de 1-2 sefer yapıyorum, zaten iyice uykum geliyor, yatıyorum.
Bazen bakıyorum haftalarca bi oyunu açmamışım, Xbox ve PS4 de var, bunlar da uzun uzun yatıyor öyle. Bitirmem gereken, aldığım da bir sürü oyun var.
Oyunların da böyle yenileri geliyor paso bir yandan da... Yetişmeye çalışıyorum :)
-
Merhaba, 2 ve 3. oyunlar oynanış ve hikaye anlatımı, karakter gelişimi olarak hayal kırıklığı olmuştu. İlk oyun harikaydı, iki farklı fantastik evren ama ortakı yapımcı olunca Kotor tadı bile vardı. Umarım bu
defa ilkinin çizgisinde adına yaraşır bir oyun yapıyorlardır...
-
Dragon Age 4'ten Yeni Bir Konsept Görsel
-
Dragon Age 4'ten Yeni Bir Konsept Görsel
https://www.bolumsonucanavari.com/Haberler-Dragon_Age_4ten_Yeni_Bir_Konsept_Gorsel-108796.htm
Bioware baş yapımcısı Christian Dailey, Dragon Age serisinin bir sonraki oyunundan yeni bir konsept görsel daha paylaştı.
Grey Wardens'ı gösteriyor.
-
Beklentileri Arşa Çıkarmayağım.. Artik oyunlari Origins Seviyesinde yapmayacaklarini bildiğim için.
Assasin Creed gibi Acik dünya havasina cevirecekler.. Gelsin bakalim :)
-
Dragon Age 4'ün 2023 Sonuna Doğru Çıkış Yapacağı Bildirildi
Geçtiğimiz ay RPG serisinin yeni oyunu Dragon Age 4 hakkında detaylar ortaya çıkmıştı. Serinin son oyunu için 2022'de çıkma ihtimalinin olmadığı bildirilmişti. Ancak GrubbSnax'ın son bölümünde Venture Beat'ten Jeff Grubb, oyunun çok iyi durumda olduğunu ve ekibin hızlı bir şekilde çalıştığını belirtti.
Grubb, oyunun 2023'ün sonlarında piyasaya sürülmesinin muhtemel olduğunu söyledi. Geliştirmenin ne kadar iyi ilerlediğine bağlı olarak 2024 başında da çıkış yapabileceğini belirtti.
www.bolumsonucanavari.comDragon Age 4'ün 2023 Sonuna Doğru Çıkış Yapacağı Bildirildihttps://www.bolumsonucanavari.com/Haberler-Dragon_Age_4un_2023_Sonuna_Dogru_Cikis_Yapacagi_Bildirildi-112881.htm
Nerde morrigan veya lelliana ile romance yapmak için deli gibi uğraştığımız muhteşem oyun.Nerde neden bana she diyorsun they de diye kızan karakterleri olan oyun Woke kanseri malesef çok fena şekilde yayılıyor.Film ve dizi sektörünü nasıl mahvettilerse gözlerini oyun sektörüne diktiler |
Adamlar orta çağ oyununa uygunsuz cinsiyet ile saçma sapan şeyler eklemişler saçmalığa bakar mısın woke oyunuyum diye bağırıyor oyun |
Oyundaki karakter modellemeleri, seslendirmeler fortnite evreninden fırlama gibi stilize edilmiş. Bu Dragon Age değil başka bir oyun olmuş. Woke çukuruna batan bir başka oyun daha malesef.
|
Moon Studios CEO'su Dragon Age: The Veilguard İçin Ağır Konuştu
Kavgada söylenmez Ori oyunlarının ve No Rest for the Wicked'in geliştiricisi Moon Studios'un CEO'su Thomas Mahler, BioWare'in kısa süre önce yayınlanan RYO'su Dragon Age: The Veilguard'ı çok ciddi sözlerle eleştirdi. Mahler, Twitter'da şunları yazdı: "Ben 80'lerde büyüdüm - o zamanlar genç bir çocukken bile, TV programlarının her zaman düşük çaba ürünü çöpler olduğunu düşünürdüm. Çünkü o zamanlar her dizi mümkün olduğunca politik olarak doğru olmaya çalışıyordu. Tüm diziler mutlu aileler hakkındaydı, her zaman mükemmel bir tablo çizmeye çalışıyor en ufak bir tartışmaya yol açabilecek bir konudan bahsetmemeye özen gösteriyorlardı. Sonra Simpsonlar ve Fresh Prince of Bel Air (bizde de TRT ekranlarında yayınlanmıştı) başladı ve bu şeyler birdenbire radikal gelmeye başladı çünkü bu dizilerdeki yazarlar arada sırada gerçek konulara yaklaşmaya cesaret ediyorlardı. Ve bunu her denemeleri unutulmaz bölümlerle sonuçlandı - bunun nedeninin yazarların kendi deneyimlerinden bazılarını da yansıtmayı başarmış olmaları olduğunu düşünmek istiyorum. Sonra 90'ların sonunda The Sopranos başladı ve birdenbire dizilerin çöp olmak zorunda olmadığı anlaşıldı. Bölüm formatı aslında karakterler, yaşadıkları sıkıntılar vs. hakkında daha fazla fikir vermek için kullanılabilirdi. Ve bu noktadan sonra da bu şekilde devam etti - The Wire, Breaking Bad, vs. gibi mükemmel drama sunan daha fazla dizi gördük. Şimdi oyunlara baktığımızda, politik doğruculuğun taş devrine geri döndüğümüzü açıkça görüyoruz. Az önce Dragon Age oyunundan bir oynanış videosu izledim ve yazımın bu kadar çocukça ve korkunç olması akıl almaz bir durum. Her şey sterilize edilmiş ve insanlıktan çıkarılmış gibi hissettiriyor. Neden bir anda bunun iyi bir şey olduğunu düşünmeye başladığımızı anlamıyorum. Bir yazar olarak işiniz içten, ilginç ve gerçek şeyler hakkında yazmak, insanları yarattığınız o dünyanın içine çekmektir ve eğer yapabileceğiniz en iyisi buysa siz zaten yazar olmamalıydınız. Bu kadar sert konuşmaktan nefret ediyorum çünkü bu insanların iyi niyetli olduklarından eminim, ancak sanat amatörler tarafından yaratıldığında, temkinli davranmak zorunda kaldığımızda ve zor konulara yaklaşmaya cesaret edemediğimizde olan budur - sanat yerine tatsız ve kötü bir ürün elde edersiniz. Yazmaya her zaman önce insani bir açıdan yaklaşın, kendi deneyimlerinizden yararlanın ve riskli görünebilecek konulara yaklaşmaya cesaret edin - çünkü sihir genellikle kendimizi savunmasız bırakmayı kabul ettiğimizde gerçekleşir." https://oyungezer.com.tr/haber/moon-studios-ceosu-dragon-age-the-veilguard-icin-agir-konustu |
ucube oyun hakettiğini buldu.. |
58.saniyedeki diyaloğa bakın. " But once I was able to be honest with myself, it was a relief to figure out I was trans " Steam'in oyun için koyduğu etiketlere bakın. %0,5 lik kısım için içinden geçilmiş başka bir yapım daha. Bu ürün için popüler kullanıcı tanımlı etiketler: LGBTİ+ Asmongold Clipsyoutube Asmongold Clips / Asmongold Reacts To: Asmon decides he's trans in Dragon Age The Veilguard
On this Asmongold Clips Youtube Channel you'll never quit finding all the funny Asmongold Moments with Mcconnell and the best Asmongold Highlights from the most popular games, like: Baldur's Gate 3, Helldivers 2, Starfield, Blizzard Diablo 4, The War Within & Hardcore Classic WoW, the record breaking MMORPG FFXIV, Path of Exile 2, sneak peeks from Gameplay of the upcoming Riot MMO and playthroughs of many other popular games like Monster Hunter, Final Fantasy 16, Elden Ring and more. Also Asmongold Reacts to a lot of content, such as World Record Speed Run of games, Drama and videos of some of the most interesting creators like penguinz0, Internet Historian, Emiru, Dunkey and more. Asmon is also known for his "The True Story of Asmongold", "Asmongold $2 Pizza" and "Asmongold $2 Steak", "Asmongold Room and House Tour" videos, the legendary Transmog Competitions and Mount Off competitions, Ban Appeals, Media Share streams, Reddit Recap Reactions and much more.
► Asmongold TV: https://www.youtube.com/@AsmonTV
► Twitch: https://www.twitch.tv/zackrawrr
Editor: Daily Dose of Asmongold
Contacts:
https://twitter.com/DAsmongold
dailydoseofasmongoldyt@gmail.com https://www.youtube.com/watch?v=evJdQioY_DI |
İçinde Asyalı veya siyahi karakter barındıran her oyun Woke mudur? İçinde cinsel yönden davranış bozukluğu bulunan her karakteri içeren, trans karakter içeren oyun Woke mudur? Hayır değildir. Peki bir oyunun Woke olup olmadığını ne belirler. Belki çok şaşıracaksınız ancak dışarıda yasayan tüm siyahi veya asyalılar aşırı sol siyasi aktivist değildir ve böyle düşünmezler. Belki çok şaşıracaksınız caka onlarda sıradan vatandastır sizin ve benim gibi. Yani eğer bir oyuna farklı renkte bir karakter ekliyorsanız bu sorun değil ancak bu karakter nonbinary, she /they, transgender sohbet seçenekleri vb ekliyorsa o oyun Woke dur. Qunaei adı verilen ve aşağıdaki gibi görünen evren gereği panseksüel olan bir karakteri bundan : Buna çeviriyorsunuz oyun Woke dur. Kısacası oyunumuza eklediğiniz diversity karakterler normal insan gibi konuşmak yerine sürekli politik nutuk atıp, normalde insanların konuşmadığı bir dille konuşuyorsa oyun ideolojik bir dayatma dır ve doğal değildir.
Örneğin Yüzüklerin Efendisi filmlerinde elinde kılıç gidip Witchkingi öldüren bir kadın vardır. Fakat bunun varlığı filmi woke yapmaz çünkü o kadın o evren içinde doğal karsılanmaz, ataerkil bir toplumda oldugunu ve kendisinin bunu yapmasının tüm kadınlar tarafından değil kendine has bir durum oldugunu evren bize gösterir. Fakat Güç Yüzkleri dizisinde ise gercek ilik yoktur. Birtakım kadınlar sürekli erkek gibi davranır, bugunun sözde güçlü kadını ve çoğulculuğu heryerde gösterilir. Politik mesajlar doludur ve toplumsal değerler, evrenin ahlak anlayışı sanki yokmuşçadına davranılır buda çok yapay ve eğreti hissettirir çünkü normal insanlar öyle davranmaz, normal kadınlar öyle davranmaz, tüm renkli insanlar sol politik aktivist değildir. Bir eserde eklediğin karakterler doğal davranıyorsa, seriye sanki hersey normalmiş gibi değilde mantıklı biçimde ekleniyorsa, normal insan gibi düşünüp konuşuyorsa o woke değildir. Fakat karakterler gökten zembille öyle iniyor, herkes sol aktivist ütopyadaki gibi bunu kamıksadıysa kullanılan politik dili kimse garipsemiyormuş gibi davranıyorsa o eser wokedur. |
İğrenç mor temalı woke oyunu umarım satışlarda çakılır. Bu oyuna asla para vermem woke denen rezilliğe destek olmaya hiç niyetim yok. Rpg likten çıkmış zaten oynamasa kimse bir şey kaybetmez. Türkçe falan zaten olmayacak yahu ne türkçesi? uzaylıların gelme ihtimali ea nın oyununa tr eklemesinden daha yüksek ihtimal. |
Oyunu bitirdim, uzun süredir beklediğim bir oyun olduğu için de bitirmeden herhangi bir yorumda bulunmak doğru gelmedi. Trespasser DLC'sinden sonra çok fena bir cliffhanger ile bitirip yıllarca beklettiler sonrasında firmanın üzerinden EA kamyonu geçti zaten. Andromeda ve Anthem'de aldıkları sonuçlara rağmen EA'nin stüdyoyu kapatmaması ve tekrar bir Dragon Age yapmalarına izin vermesi pek inanılır şey değil ondan bu oyunu sonunda oynayabilmek gerçekten şans bana göre. Beklentim Trepasser'da hikayeyi getirdikleri yerden devam etmeleri ve Solas'ı da bozmadan hikayesini sonlandırmaları bunu yaparken de evrenin temelindeki Fade, Blight gibi olayların nedenlerini açıklamalarıydı. Bu beklentiye sahip olma sebebim de Inquisition'da Solas'ın yazımdan sorumlu olan, Trespasser'ın baş yazarı olan Patrick Weekes'in bu oyunun baş yazarı olmasıydı. Bu konuda beklentimi karşıladı oyun ki bu oyuna dair karşılamasını en çok istediğim beklenti buydu. Solas'ı bozmadan, evrenin temelindeki olaylara da açıklık getirerek hikayesini güzel bitirmişler. Oyundan ve hikayeden en çok keyif aldığım kısımlar da zaten Solas'ın, Evanurilerin ve arka planda gelişen olayların odak noktası olduğu kısımlardı. Oynanış konusunda sonunda tamamen aksiyon RPG olmayı benimsemişler, Bioware yıllardır hem Mass Effect hem de Dragon Age oyunlarında oynanışı basitleştirip daha çok aksiyona kaymayı tercih etti. Rol yapma ögelerini azaltıp aksiyon kısmına daha çok odaklandı bu yüzden bunun günün sonunda tamamen bir aksiyon RPG olması bana tuhaf gelmiyor, yıllardır sinyalini veriyorlardı zaten. Bioware CRPG tarzından Baldur's Gate, KOTOR ve Dragon Age Origins oyunlarından sonra vazgeçti. Mass Effect ile tam olarak aksiyon RPG olayına geçmeye başladılar ve Veilguard ile geçiş tamamlanmış bence. Bu seri EA'nin en çok gazabına uğrayan seri bu yüzden bu oyun bir Dragon Age veya değil muhabbetine girmek ne kadar doğru bilmiyorum. Origins ile Baldur's Gate'in ruhani devamını yaptılar, başardılar da ve bunu hala günümüzde görebiliyoruz çünkü Baldur's Gate 3 söz konusu olduğunda ilk akla gelen oyun Origins oluyor. İkinci oyun da firma Old Republic MMO'sunu yetiştiremediği için bir buçuk yılda yapıldı ve Inquisition'ın başlangıcına ön ayak oldu, bu oyun ile başladı Dragon Age serisi aksiyon RPG'ye kayma olayı. Inquisition orijinal yapımcıların yapmak istediği esas ikinci oyundu ama EA yüzünden üçüncü oyun oldu ve üstüne BF oyun motoru Frostbite ile yapmaya zorladılar. Firma aşina olduğu motoru ve yetkinliği de kaybedip bazı şeyleri yeniden keşfetmeye çalıştı üzerine o dönem moda olan her oyuna MP mod yapıştırma furyasından da nasibini aldı. Buna rağmen bence çok iyi bir oyun çıkardılar ve seri bu oyunla fiilen aksiyon RPG oldu. Veilguard da aldı bu gazaptan nasibini, 10 yıl aradan ve iki tane başarılı olmayan oyundan sonra eski haline dönmeye çalışan Bioware tarafından yapıldı ve tamamen aksiyon RPG oldu. Günün sonunda ve yaşadıkları birçok olumsuz şeye rağmen iyi bir oyun çıkarmışlar bence, eksikleri ve farklı yapabilecekleri şeyler kesinlikle var ama üzerinden EA Games geçen bir stüdyo olarak hala hayatta kalmaları ve Solas'ın hikayesini güzelce bitirebilmeleri iyi bir şey. Hikaye konusu, dediğim gibi oyuna dair en çok beklentimin olduğu kısımdı. Trespasser DLC'si ile evrenin kökenine inip Solas'ı çok başka bir yere çıkarmışlardı gözümde, o DLC'den sonra Solas'ı yazılmış en iyi oyun karakterlerinden biri olarak görüyordum. Bu oyundan da beklentim Solas'ın hikayesine açıklık getirmesi ve bunu güzelce sonlandırmasıydı. İsmi Dreadwolf'den Veilguard'a dönünce ana odak Solas'dan başka yere kayabilir mi diye düşünmüştüm ama nihayetinde oyunun ana hikayesi hala Solas'ın üzerine kurulu ve bu durum beni memnun etti. Bu serinin evrenini çok seviyorum, oyunların dışında ansiklopedisini de alıp bir de öyle okumuştum. Yaşadığı bir çok aksi duruma rağmen hala taş gibi evreni var serinin ve Veilguard bu evrenin en önemli kısımlarına değiniyor. Arka planda olan her şeyin gün yüzüne çıkması ve detaylandırması bu oyunda en çok beğendiğim şey oldu. Bunun dışında bu hikayenin Rook ve Veilguard ekibiyle değil The Inquisitor ile ilerlemesini de tercih ederdim özellikle Trespasser'ın sonunda Solas seni kendinden kurtaracağım dostum dedikten sonra adamı sadece birkaç yerde görebilmek üzdü. Bu durum sadece The Inquisitor özelinde de değil, bu denli büyük bir hikayenin önceki oyunlardan önemli karakterleri de getirmesi gerekiyordu ama Bioware bu konuda ne yazık ki çok az karakteri çok kısa süreliğine getiriyor. Bu durum World State olayının gitmesinin eksiliğini tamamen ortaya çıkarmış. Buna çok odaklanmadıklarını düşününce kendileri belli bir World State yaparlar demiştim ama onu da pek yapmamışlar, geçmişteki karakterlerin eksikliğini çok net hissettim. Ben Inquisition'a kadar olan World State'de Morrigan ile Hero of Ferelden'i bir araya getirmiştim ve adam Inquisition esnasında Blight konusunda araştırmalar yapıyordu. Konu olan hikayeye mükemmel bir şekilde uyardı demekten kendimi alamadım birkaç defa, ciddi anlamda yazık etmişler. The Inquisitor ile de Trespasser'ın sonunda o kadar yükseldikten, haritada Tevinter'e bıçağı sapladıktan sonra daha çok muhatap olmak isterdim en azından, kontrol edemeyecek olsam dahi. The Inquisitor kendini ilgilendiren kişisel hikaye yerine güneyin problemleri ile ilgileniyor oyunda ve mektup arkadaşından öteye de gidemiyor. Bu durumu da ciddi anlamda potansiyel kaybı olarak görüyorum. Tevinter konusunda da oyun potansiyelini kullanmamış, şu ünlü Magisterium karşısına bir kere dahi çıkamadık oyunda. Dorian ve birkaç magister'in anlattıklarından tecrübe ettiğim de yeterli gelmedi açıkçası. Altın Şehri, Kara Şehre çeviren arkadaşların kuvvetine tanıklık etmek isterdim. Oyunun hikayesi ana odak olarak doğru işler yapıyor, anlatması gerekenleri anlatıyor ama ölçeğinin farkındaymış gibi hareket etmiyor. Aklımdaki sorulara cevap vermesini beğendim ama bu hikayeyi daha büyük ölçekte, geçmişten daha çok karakterle beraber tecrübe etmek isterdim. Aradan geçen 10 yılın etkisi diye düşünüyorum bunu, ölçeği büyük yapıp altında kalmaktan çekinmiş olabilirler bu yüzden de çok suçlayamam açıkçası. EA'nin istediği şekilde iki oyun yapıp özgür kaldıkları bu oyunda boylarını aşan işlere girip yine başarısız olsalar firmanın tabutuna çakılan son çivi olurdu. Ana karakter Rook bana Hawke ve biraz da Shepard'ı anımsattı. Arka planını, görünümünü belirleyebiliyoruz ama karakteri konusunda rol yapmaya pek alan tanımıyor, daha çok ön tanımlı bir karakter. Diyalog sistemi Dragon Age 2'yi anımsattı, Rook'un tavrı konusunda pek müdahale etme şansı yok ama söyleme şeklinde seçenek sunmuşlar. Ne kadar çeşitliydi bunlar diye sorarsanız çok çeşitliydi diyemem. Dragon Age 2'de Charming diyalogları çok kullanırdım, bunda da kullandım ama ondaki kadar munzurluk pek yaptırmıyordu. Rook'u fazla ön tanımlı yapmışlar, oynayanların bu tanımı değiştirme şansları da pek yok. Dragon Age 2'de Hawke'ın fikirlerini söyleme şekline göre yoldaşları arasında kapışmalar çıkabilirdi, birbirleriyle rekabete girme durumları vardı ama bunda pek öyle bir durum yok. Rook, yoldaşlarına pek ters gelecek laflar etmiyor ya da aralarında seçim yapacağı durumlara girmiyor, sonsuza kadar en iyi arkadaşlar olmanızı istiyor oyun. Bioware oyunları arasında yoldaşlara en çok odaklanan oyun budur diye düşünüyorum çünkü abartmadan dahi oyunun yarısı yoldaşlar, dertleri ve bağlı oldukları gruplar üzerine kurulu diyebilirim. Bu durumun ana sebebi oyunun isminde belli aslında, bu oyun ana karakter Rook'dan çok, o ve yoldaşlarının oluşturduğu Veil Gardiyanlarını ana kahraman koltuğuna oturtuyor. Önceki oyunlarda da yoldaşlar ön plana çıkardı, zaten bu stüdyonun en önemli özelliklerinden biri yoldaş karakterleri iyi yapmak ama bu oyunda durumu biraz daha da ileri taşımışlar. Rook, oyuncunun karakteri ama hikayeyi ele aldığımızda bu oyunun ana kahramanı sadece Rook diyemeyiz, Veil Gardiyanları bu oyunun ana kahramanı bu yüzden de hikayenin yarısı bu grubun üzerinden ilerliyor. 7 yoldaşın hepsinin de çok fazla görevi var ve oyunun gidişatına etki ediyorlar. Oyundaki yoldaşları Evanurilerin kullandığı piyonları aktarma konusunda bir araç olarak kullanılmışlar bu yüzden görevleri sadece kendi dertlerini değil ana hikayeyi de etkiliyor ve ilgilendiriyor. Her yoldaşın bir ana düşmanı var, o ana düşmanın idare ettiği gruplar Evanurilere çalışıyorlar. Rook ile adım adım karakterleri tanırken baş düşmanlarını da ortadan kaldırıyorsunuz. Bioware bu konuda biraz formülize gitmeyi tercih etmiş çünkü yapı itibariyle hepsi aynı şekilde ilerliyor. Tanışma faslı, dertleri dinleme, düşmanını tanıma, düşmanı araştırma ve sonunda düşmanı yenme yoldaş görevlerinin yapısı, aralarda da kendilerini ve karakterlerini anlatan muhabbetler, gezintiler bulunuyor. Yoldaşlar arasında Emmrich, Neve, Bellara ve Davrin'i sevdiğimi söyleyebilirim özellikle Emmrich favorim. Yoldaşların bağlı olduğu gruplar da yoldaşlar kadar önemli, bu gruplardan birini kendinize arka plan olarak da seçiyorsunuz. Ben Grey Warden oynadım ve incelediğim kadarıyla hikaye ile en bağlantılı, en çok seçenek sunan da bu grup çünkü hikayede Blight önemli bir yere sahip. Yoldaşlarda olduğu gibi gruplarında da bir bağlılık seviyesi var, bu bağlılık görevlerini yaparak artıyor ve bağlı olduğunuz gruplar hikayede etkili oluyorlar. Oyunda karar verme konusunda en çok serbest bırakılan yerler yoldaşlar ve gruplarının görevleri, bu görevlerde çok fazla karar veriliyor ve verdiğiniz karara göre farklı sonuçlar gelişiyor. Rol yapma konusunda oyunun en özgür bıraktığı kısım bunlar. Yoldaşlarla ilişkiyi ve oyunun sonuna etki etmesini Mass Effect 2'ye benzettiğimi söyleyebilirim, özellikle son kısımda yoldaşlarla ve gruplarla olan bağınızın sonuçları ortaya çıkıyor. Yoldaşlara dair güzel bir detay da eklemişler, hepsi kaldığı odayı ilişkiniz ilerledikçe daha da kişiselleştiriyor, aranızdaki ilişki ilerledikçe odalarını daha çok dekore etmeleri hoşuma gitti. Dragon Age, bu oyunla beraber hem fiilen hem de alenen bir aksiyon RPG olmuş diyebiliriz. Daha önce bahsettiğim gibi Bioware yıllardır oyunlarındaki detayları, mekanikleri basitleştirip aksiyona kayıyordu. Dragon Age, bu geçişin en net gözlemlendiği seriydi ve sonunda aksiyon RPG olmuş. Origins CPRG oynanışını benimseyip, infinity engine oyunlarına benzer bir oynanış sunuyordu bu sayede karakterlerin oturup kalkma şekline bile önceden karar verebilmek mümkündü. İkinci oyun ilk oyunun temellerini esas alıp aksiyon RPG konusunda ilk adımı attı, rol yapma konusunda ön tanımlı karakter sunduğu için de kısıtlamayı beraberinde getirdi ama onda da hala karakterlerin her hareketini önceden belirlemek mümkündü. Inquisition tamamen alakasız bir motor ile yapıldı ve bence seri bu oyunla da fiilen aksiyon RPG oldu. Taktiksel kamera kullanılamaz derecede kötüydü bu yüzden de anlamsızdı bence, karakterlerin sadece kaç can basabileceği ve hangi hareketi kullanabileceğini seçebiliyorduk ki bunlar da çok anlamlı değildi bana göre. Diğer oyunlardan tek kalan şey grup üyelerini kontrol edebilmekti onunla da çok zor düşmanlar gelmediği müddetçe ilgilenmiyordum. Veilguard eski oyunlardan kalan tüm CRPG ögelerini dışarıda bırakmış, daha çok Mass Effect oyunlarına yakın bir oynanış benimsemiş. Karakterlerin hangi özelliklere sahip olacağına ve ne zaman kullanacağına karar veriyoruz. Benim bu geçiş konusundaki fikrim ya CRPG olmalı ya da aksiyon RPG olmalı, arada kalırsa ne olduğu belirsiz iki taraftan da bir şeyler almış bir melez ortaya çıkıyor ve köşeli oynanışa sahip bir oyun ortaya çıkıyor. Inquisition'da can hakkımı yemesinler diye ellerinden alıyordum bu yüzden gidip bayılıyorlardı bir de onları canlandırmaya uğraşıyordum, oynanış aksiyon RPG'ydi amelelikleri CRPG ögelerinden geliyordu bu oyunda en azından öyle köşeli bir durum yok. Rook'un seçebildiği sınıflar ve bunların sunduğu çeşitliliği beğendiğimi söyleyebilirim. Warrior olarak oynamayı tercih ettim, önce Champion sonrasında Slayer olarak devam ettim genel olarak keyifliydi oynanış. Sınırsız respec hakkı vermeyi akıl etmeleri güzel olmuş bu sayede farklı şeyler denenebiliyor. Yoldaşların özellikleri geliştirip doğru ekibi kurunca sinerji atakları yapmak keyifliydi. Düşmanlar ve sahip oldukları zayıflıklar dövüşlerde ana etmen olmuş, eğer düşmanın zaafı üzerinden saldırmazsanız süngere dönüşebiliyorlar bu yüzden hangi düşmanın neye karşı zayıf olduğunu bilmek önemli. Sanat tasarımı, atmosfer ve grafikler oyunun en çok konuşulan kısımlarından. Sanat tasarımı, Inquisition'a yakın ama daha yumuşak yapmışlar, serideki en çok beğendiğim sanat tarzı Inquisition'da olduğundan bu oyundaki tasarımlar beni rahatsız etmedi. Genel olarak karakter tasarımları fena değildi ama mekan tasarımlarında çok başarılı iş ortaya koymuşlar. Mekanların atmosferi çok güzel, grafik ve ışıklandırma kalitesi üst düzey oyunda özellikle kapalı mekanlarda atmosfer çok iyi oluyor. Oyunun bölgelerinden Hossberg'i çok beğendiğimi söyleyebilirim ama diğer bölgeler de güzeldi. Doku kalitesi, özellikle de sıkça bahsedilen saçların kalitesinde çok iyi çalışmışlar. Frostbite motorunun sunduğu en büyük artı da budur zaten, atmosfer ve grafikler konusunda üst düzey bir ürün çıkıyor ortaya. Karakterlerin yüz ifadeleri de güzeldi özellikle Bellara'yı canlandıran kişi güzel aktarmış. Oyun genel anlamda son dönemde çıkan en cilalı oyunlardan diyebilirim rahatlıkla. Bu kadar düzgün, sıkıntısız çalışıp güzel görünen oyunlar pek olmuyor son dönemlerde. Bölüm tasarımlarında Origins ve ikinci oyuna geri dönüş yapmışlar. Inquisition ve Andromeda'da eleştiri alan açık dünyalarından sonra çok şaşırdığımı söyleyemem bu duruma. Inquisition'daki açık alanlara da tercih ederim bu tarz bölüm tasarımlarını. Görev dizaynlarında Mass Effect 2 benzetmesi yapılıyordu, katılıyorum buna. Hafif bir metroidvania tarzı var bölümlerde, yoldaşların sahip olduğu özelliklerle, gidilmeyen yolları açıp sandıklara erişmede kendini gösteriyor. Loot güzel oyunda, aynısından alınan eşyaların yer kaplamasındansa eldeki olanın nadirliğini arttırması güzel bir detay. Zırhlar, aksesuar ve silahlardaki çeşitlilik iyi. Çok fazla sayıda ve görünümde eşya var ve birçok farklı tarzda avantaj sunuyor bu da oynanışı zenginleştirme açısından olumlu bir şey. Sandıkları iyi bir şekilde doldurmuşlar ve bölgeleri tamamlamak ödüllendirme açısından başarılı olmuş. Bu bölüm tasarımının getirdiği tek eksi büyük mekanlara sahip olmayı da engelliyor maalesef. Minrathous ve Treviso gibi yerler çok ufak kalıyor, yıllardır merak ettiğimiz mekanları tüm ihtişamıyla göremiyoruz. Minrathous'un Dock Town'dan ibaret olması üzücü bir şey. Müzikler konusunda oyun önceki oyunlardan geride kalmış. Hans Zimmer ve Lorne Balfe ilgilendi oyunun müzikleriyle, özellikle Zimmer çok büyük isim ve işlerini de çok beğeniyorum ama bu oyunda ortaya koydukları çalışma Trevor Morris ve Inon Zur'un arkasında kalmış ne yazık ki. Oyunda Dawn Will Come, Fen'Harel, Grey Warden müziği, Fenris müziği gibi öne çıkan bir parça bulunmuyor. Bu dediklerimi defalarca dinlemişimdir ve çaldığı sahneler de özellikle aklıma kazınmıştır. Bu konuda oyunun arkada kalması üzücü oldu özellikle Trevor Morris ile çalışmaya devam etmemeleri oyun Solas'ın üzerine kuruluyken çok üzücü. Toparlamak gerekirse; Veilguard Solas ve hikayesi konusunda beklentilerimi karşıladı fakat hikayenin ölçeğinin hakkını verememiş. Bunda Bioware'in 10 yıl istediğini yapma şansı olmamasının da etkisi var diye düşünüyorum, bu stüdyo tepe noktasındayken bu hikaye çok daha geniş ölçekte anlatılıp Origins'i de geçecek bir iş ortaya çıkabilirdi. Rook karakterini çok sevdiğimi söyleyemem bu oyunu The Inquisitor ile oynamayı tercih ederdim. Rol yapma ögelerindeki azalış belirgin seviyede, diyaloglarda çeşitlilik pek yok ve yazım kalitesi çok iyi diyemem. Yoldaşları genel olarak sevdim, oyunda önceki oyunlarda yer edinenlerden fazla yer ediniyorlar ve yoldaştan fazlası olup ana kahramana yakın bir yerde bulunuyorlar. Oyun rol yapma konusunda en çok özgürlüğü yoldaş ve bağlı oldukları grup görevlerinde sunuyor bu yüzden oynarken yapmanızı tavsiye ederim. Oynanış yıllar içerisinde maruz kaldığı basitleştirme sonucunda tamamen bir aksiyon RPG haline gelmiş, genel olarak beğendim oynanışı. En azından ne olduğunu biliyor ve melez olup köşeli bir yapıya sahip değil. Bu oyunu Inquisition'ı ve Solas'ı sevenlere tavsiye edebilirim, özellikle Trespasser oynadıysanız bu oyun Solas'ın hikayesini güzel bir şekilde sonlandırıyor. Origins tarzı bir oyun arayanlar pek istediğini bulamayabilir çünkü ortak yanları pek yok. Bu oyunun ne kadar Dragon Age olduğunu sorgulamak başta da söylediğim gibi pek doğru değil bence çünkü yıllar içerisinde her oyununda da büyük değişiklikler yapan bir seriyi tanımlamanın yolu pek yok. Yıllar sonra üzerine çöken EA baskısından bir nebze kurtulup bu oyunu çıkardığı için Bioware adına mutluyum, umarım EA bu stüdyonun üzerinden tekrar kamyon gibi geçmez de biraz kendilerini toparlamalarına ve eski hallerine dönmelerine izin verir. |
Benzer içerikler
- phantom blade zero
- throne and liberty türkçe yama
- stranded deep kaç kişilik
- throne and liberty forum
- rpg oyun önerisi
- rp ne demek
- mmorpg oyunlar
- witcher 4
- witcher 1 remake
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X