Şimdi Ara

DPF'li Dizel Araçlarda Dpf Kendini Temizler Mi? Niye Tıkanır ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
1
Favori
9.964
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1) bildiğim kadarıyla euro 5 ve üstü motorlarda dpf var tıkanması durumunda değişimi çok pahalıymış oyüzden iptal ediyorlar yada temizletiyorlar ama temizlerken aracı boşta 4000 devirlerde bağırtıyolar bu bana çok ters geliyor zarar vermez mi araca ?

    2) araştırdığım kadarıyla vw araçlarında dpf rejenarasyonu varmış yani kendi temizliyormuş ama bazıları 2500 devir üstünde bazıları belli sıcaklık üstünde yazmış bu işin aslı nedir ?

    3)dizel araçları devirli sürün diyolar ama devirli süreceksek niye torkunu bu kadar erken veriyor araç neden 2000 devirde vites değiştir diyor ?



    _____________________________
    94 Benzinli Beyaz Renault Broadway 2016 kasım satıldı 11.000 tl

    2012 Renault Fluence 1.5 dci 110 hp 2016 kasım alındı 45.750 tl
  • 7 yıl 150000 km sonunda hicbiri olmadı.İnsan gibi kullanan aldığı yakita dikkat eden kaliteli yağ kullanan adamın arabasinda da olmaz.Tabiiki yazdiklariniz kacinilmaz son ama o kadar süre sonunda bir otomobil zaten ekonomik ömrünü tamamlıyor .10 yilda 2000 3000 lira maliyetten kacacagim diye çağ dışı motor kullanamam.Hele atmosferik+scooter sanzimanina hic katlanamam.
  • Bu konu çok detaylı ama özetle,

    -Eğer her gün 25-30 km yol yapıyorsanız DPF kendi kendine temizlenir. Önemli olan DPF'tek ısının belli bir sıcaklığa ulaşıp tıkanmaya sebep olan partiküllerin yanması. Mesela İstanbul'da her gün Maslak - Kadıköy yapan bir kişinin DPF tıkanması yaşaması düşük ihtimal.

    -Eğer araba hep 3-5 km'lik ya da 10'ar dakikalık seferler yapıyorsa DPF yeterine ısınmadığı için partiküller yanmayacak ve zamanla tıkanıklık meydana gelecektir.

    -Temizleme ve dejenerasyon aynı sonuca çıkıyor ki bence ikisi de çare değil, DPF'in temizlenmeye/dejenerasyona ihtiyacı varsa ilerde aynı sorun yine oluşacaktır.

    Burda sorun aracın kullanım amacının DPF'li bir dizel araca uygun olmamasıdır.

    DPF için devamlı yüksek devirli kullanmana gerek yok. Haftada 1 kez yarım saat yüksek devirli kullansan zaten DPF içindeki partiküllerin hepsi kül oluyor.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BTMWTMP

    Bu konu çok detaylı ama özetle,

    -Eğer her gün 25-30 km yol yapıyorsanız DPF kendi kendine temizlenir. Önemli olan DPF'tek ısının belli bir sıcaklığa ulaşıp tıkanmaya sebep olan partiküllerin yanması. Mesela İstanbul'da her gün Maslak - Kadıköy yapan bir kişinin DPF tıkanması yaşaması düşük ihtimal.

    -Eğer araba hep 3-5 km'lik ya da 10'ar dakikalık seferler yapıyorsa DPF yeterine ısınmadığı için partiküller yanmayacak ve zamanla tıkanıklık meydana gelecektir.

    -Temizleme ve dejenerasyon aynı sonuca çıkıyor ki bence ikisi de çare değil, DPF'in temizlenmeye/dejenerasyona ihtiyacı varsa ilerde aynı sorun yine oluşacaktır.

    Burda sorun aracın kullanım amacının DPF'li bir dizel araca uygun olmamasıdır.

    DPF için devamlı yüksek devirli kullanmana gerek yok. Haftada 1 kez yarım saat yüksek devirli kullansan zaten DPF içindeki partiküllerin hepsi kül oluyor.




    standart aile kullanımı var.yılda 2 kere şehir dışına çıkıyor araç git gel 750 km yol ve devir 2000 2500 arasında oluyor yılda yaptığı km 7000 km yeterli gelir mi aracıma ilerde sıkıntı yaşar mıyım ?
    _____________________________
    94 Benzinli Beyaz Renault Broadway 2016 kasım satıldı 11.000 tl

    2012 Renault Fluence 1.5 dci 110 hp 2016 kasım alındı 45.750 tl




  • dpf i er veya geç dolmayacak dizel yoktur.

    bunun kaçarı yok yani , ha her gün dur kalk trafiktesindir 5 yılda dolar,

    sürekli uzun yol yapıyorsundur 10 yılda dolar.

    ama er geç kendi kendine temizlenemeyecek ölçüde dolacak.

    o zaman Allah korkusu olan bir dizel sahibinin temizletmesi olmadı yenisini taktırması lazımdır.

    dpf siz dizel kullanmak çok büyük kul hakkı almaktır.

    hayırlı günler.
    _____________________________
  • Hdi dpf si en güzeli .Sıvı sistem , katalizör işlevi görüp rejenerasyon sıcaklığını dusuruyor .Hem rejenerasyon sirasinda motorun calisma karakteri degismiyor hemde filtre kolay kolay tikanmiyor.Eolys sivisinin tek negatif yönü biraz pahalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    dpf i er veya geç dolmayacak dizel yoktur.

    bunun kaçarı yok yani , ha her gün dur kalk trafiktesindir 5 yılda dolar,

    sürekli uzun yol yapıyorsundur 10 yılda dolar.

    ama er geç kendi kendine temizlenemeyecek ölçüde dolacak.

    o zaman Allah korkusu olan bir dizel sahibinin temizletmesi olmadı yenisini taktırması lazımdır.

    dpf siz dizel kullanmak çok büyük kul hakkı almaktır.

    hayırlı günler.

    videoları izliyorum araca sıvı koyup boşta gaz veriyolar bu şekilde temizlenir mi gerçekten ?
    _____________________________
    94 Benzinli Beyaz Renault Broadway 2016 kasım satıldı 11.000 tl

    2012 Renault Fluence 1.5 dci 110 hp 2016 kasım alındı 45.750 tl
  • Az önce paylaşıldı bu konu ile ilgili bir paylaşım yardımcı olur umarum..


    Ne Nedir? | DPF Nedir? Nasıl Temizlenir?
    https://www.youtube.com/watch?v=qb2n6sgYvls



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ankara-06 -- 9 Haziran 2017; 18:18:58 >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    20.000 km de dpf tıkanır mı
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • dci motor al.böyle sorunlar olmaz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Benim aracımda Dpf değişimi olmuyor.Bilincli olarak doldurup tıkamadıkça tabi

    Sıvı koyma bilmem 4bin devir falan hiçbiri gerekmiyor.20-30 dk normal kullan o kadar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Bu dpf ne zillet bir şey bilsem söktürünce arıza çıkartmıyıcak anında söktürürüm.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Sefa Gedikli
  • Bugun bende dpf sıvısı doldurttum. araç 2011 focus .
    600 lira sıvı ve işçilik. 6 ay öncede filtreyi temizlettim.
    Toplamda bu illet için 1000 lira para ödedim.
    Şimdi rejenerasyon yapılması gerekiyor servise gidicem birde.
    Şu dizel benzinli farkını ortaya koyarken bunlarıda hesaba katmak lazımmış.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bbrsgn

    Bugun bende dpf sıvısı doldurttum. araç 2011 focus .
    600 lira sıvı ve işçilik. 6 ay öncede filtreyi temizlettim.
    Toplamda bu illet için 1000 lira para ödedim.
    Şimdi rejenerasyon yapılması gerekiyor servise gidicem birde.
    Şu dizel benzinli farkını ortaya koyarken bunlarıda hesaba katmak lazımmış.

    MK2.5 mu MK3 mü hocam?
    _____________________________
    Eski Kullanıcı adı: FilozofTR &amp; Lee Van Cleef
  • 5 gündür chevrolet cruze 2.0 dizel aracımda DPF işigi yaniyordu bugun 20 dakika 2.3. vites 2000 devir üzerinde kullandım işik söndü
    _____________________________
    instagram : huose_of.watches
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bbrsgn

    Bugun bende dpf sıvısı doldurttum. araç 2011 focus .
    600 lira sıvı ve işçilik. 6 ay öncede filtreyi temizlettim.
    Toplamda bu illet için 1000 lira para ödedim.
    Şimdi rejenerasyon yapılması gerekiyor servise gidicem birde.
    Şu dizel benzinli farkını ortaya koyarken bunlarıda hesaba katmak lazımmış.

    böyle olunca dizel almanın ne mantığı kalıyor? az yakıyor diye bence hep dizel aldım ama benzinli mi alsak ne yapsak bundan sonra??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Trevor_35 -- 9 Haziran 2017; 22:21:0 >
    _____________________________
  • 2017 kasa araçlarda bu tarihe karıştı gibi emin olmamakla beraber. Biraz basın yahu

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Dpf in dolmasi sorun degil asil sorun cogu araclarda dpf rejenere olurken bir uyari vermemesi ve bu esnada farkedemeyen kullanicilarin motoru durdurmasi.araciniz yolculuk sonunda tekrar ediyorum yolculuk sonunda klima vs calismiyorsa ve 100,200 devir kadar yuksek calisiyorsa kontagi kapatmayin 3,4 dk kadar oldugu yerde 2500 devir de sabit cevirin.Halinden anlarsaniz aracinizi dinleyip duyularinizi acarsaniz emin olun kalici bir dpf dolulugunuz olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rh_plus -- 9 Haziran 2017; 22:59:19 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilmeden dpf belasına bulaştık sonra satıp benzinliye geçtik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bbrsgn

    Bugun bende dpf sıvısı doldurttum. araç 2011 focus .
    600 lira sıvı ve işçilik. 6 ay öncede filtreyi temizlettim.
    Toplamda bu illet için 1000 lira para ödedim.
    Şimdi rejenerasyon yapılması gerekiyor servise gidicem birde.
    Şu dizel benzinli farkını ortaya koyarken bunlarıda hesaba katmak lazımmış.

    Daha durun, daha enjektorleriniz bozulacak, turbonuz degisecek, intercoolerinizinda sokulup temizlenmesi gerekecek, sonra yakit pompanizda bi ara bozulacak tabi.



    Hele birde cift kavramali iseniz tam kaymakli kadayif hesabi.



    Uzun vadede dizel yaptiginiz tasarrufu buyuk olcude geri alan bir sistem malesef.



    Ben 2.5 yil dizel kullandim benzine dondum. Sadece yakit masrafim var o kadar.



    Hayirli gunler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Armin van Buuren* kullanıcısına yanıt
    mk 2.5 hocam
    _____________________________
  • bbrsgn kullanıcısına yanıt
    Bende 3 var dpf de sıvı yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    MYZ1453
    " Sonra, yemin olsun ki, o gün (size verilen) her nimetten sorulacaksınız(102-8)"


    FORD FOCUS 3 STYLE 2012 TCDI
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.