Şimdi Ara

DİZEL Mİ BENZINLIMI DIYENLERE KESIN CEVAP

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
198
Cevap
6
Favori
97.590
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • (öncelıkle sunu belırteyım dızel 3.80 benzın 4.40 tl dır dogru fark az. ancak 8 lt benzın yaktıgın yerde 5 lt mazot yakarsın )

    şimdi 1.2 tsi yeti 50.ooo tl.. 1.6 tdi 60bın tl (gelecek şubat 2012)

    dıyelım kı ayda 1000 km yapıyosun budemek olurkı 100km 8 lt yakan yetı .

    senede 12.000km X 5 yılda 60.000km yapar. 4800 lt yapar oda bugunku fıyattan 4800X4.40 : 21.000 tl ort.eder.


    aynı yolu dızelde yaparsan 100km de 5 lt yakıyor ort. 60.bın km de 3000 lt yapar. 3000lt X 3.80 : 11.000 tl yapar...


    ne oldu benzınlı arac 72.000 tl oldu.... dizel arac da 71.000 tl...

    he dıyeceksın 1.2 tsı vergı dusuk bakım masrafları dızele gore daha az ...hadı onada 4 bın tl fark koydum...

    72 bın tl +vergı bakım : 75mılyar benzınlı model...

    71.000 tl +7 bın tl : 78 mılyar oldumu dızel arac...

    eeeeee benzınlı 75 dızel 78 bın tl oldu.. dızelı satmaya kalksam en az 5000 tl pahalı satarım.hadı kafa kafaya geldı dıyelım...

    bu andan sonra dızel hep avantaj saglmaz mı ....yeterınce acıklayıcı oldu sanırsam (kaldıkı mınımumkm den hesapladım ayda 1000km den az yapan kısı arac almasın taksıye bınsın daha az tutar)

    HER marka aracta aynıdır bu degerler asagı yukarı--







  • "Kesin cevap" diye bir sey olmaz. Hep somut degiskenlere gore bir yanit aranir.

    Burada da dizelin mi, benzinlinin mi karli oldugu konusunda, belli durumlari goz onune almak gerek:

    1. Sozkonusu aracin benzinli ve dizel versiyonlari arasindaki ilk alimdaki fiyat farki;
    2. Benzinli versiyon ile dizel versiyonun yakit tuketimleri
    3. Aracin kullanim karakteristikleri:
    a. Yillik kac kilometre yapilacagi;
    b. Sehirici-sehirdisi kullanim dengesi;
    c. Surucunun kullanim tarzi (sakin, agresif);
    4. Benzin ve mazotun aracin kullanilacagi sure boyunca litre fiyatlari;
    5. Aracin benzinli ve dizel versiyonlari arasinda ikinci elde olusacak deger kaybi farkliligi
    6. Aracin kac yil kullanilacagi

    ...gibi degiskenler sozkonusu. Surucuden surucuye, aractan araca, sehirden sehire....degisir. Bu degiskenlerin tumunu onceden bilmek de mumkun degil.

    Ayrica sozkonusu ornekteki ilk alimdaki farkin ya faiz/yatirim gelirinden feragat ya da kredi faizi geri odeme seklinde bir maliyeti olacaktir. 10.000 TL yillik %5 deseniz, 5 yilda bilesik faizini hesaplayin.
  • dizel her türlü karlıdır. benzinli ile dizel modeli arasında 10 bin tl fark olan aracları istisna koyuyorum.
  • Her seyden önemlisi benzinciye ayda bir uğramakla ayda 2-3 defa uğramak bambaşka bir sey kac km yaparsan yap farketmez
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nicolasanelka39

    Her seyden önemlisi benzinciye ayda bir uğramakla ayda 2-3 defa uğramak bambaşka bir sey kac km yaparsan yap farketmez
    unuttuğun bişey var,aradaki fark olan 10 binin yıllık banka faiz getirisi,onu da düşün,yıllık yüzde 10 yani yılda 1 milyar, o bir milyarla benzin maliyetin daha düşük olur
  • Parasını faize yatırmak istemiyorsa muhafazakarsa ne yapacak insan ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trakyatrakya

    (öncelıkle sunu belırteyım dızel 3.80 benzın 4.40 tl dır dogru fark az. ancak 8 lt benzın yaktıgın yerde 5 lt mazot yakarsın )

    şimdi 1.2 tsi yeti 50.ooo tl.. 1.6 tdi 60bın tl (gelecek şubat 2012)

    dıyelım kı ayda 1000 km yapıyosun budemek olurkı 100km 8 lt yakan yetı .

    senede 12.000km X 5 yılda 60.000km yapar. 4800 lt yapar oda bugunku fıyattan 4800X4.40 : 21.000 tl ort.eder.


    aynı yolu dızelde yaparsan 100km de 5 lt yakıyor ort. 60.bın km de 3000 lt yapar. 3000lt X 3.80 : 11.000 tl yapar...


    ne oldu benzınlı arac 72.000 tl oldu.... dizel arac da 71.000 tl...

    he dıyeceksın 1.2 tsı vergı dusuk bakım masrafları dızele gore daha az ...hadı onada 4 bın tl fark koydum...

    72 bın tl +vergı bakım : 75mılyar benzınlı model...

    71.000 tl +7 bın tl : 78 mılyar oldumu dızel arac...

    eeeeee benzınlı 75 dızel 78 bın tl oldu.. dızelı satmaya kalksam en az 5000 tl pahalı satarım.hadı kafa kafaya geldı dıyelım...

    bu andan sonra dızel hep avantaj saglmaz mı ....yeterınce acıklayıcı oldu sanırsam (kaldıkı mınımumkm den hesapladım ayda 1000km den az yapan kısı arac almasın taksıye bınsın daha az tutar)

    HER marka aracta aynıdır bu degerler asagı yukarı--

    Dizel o benzinlinin 8 litre yaktığı yerde 5 litre mi yakacak? Aynı şeyi Jetta için yapın ikisininde şehir içi tüketimleri mevcut. 1.2TSI 7.1Litre 1.6TDI 5.7/5.6 litre.


    Ayrıca dizel Jetta bile şehir içi 5 litre yakamaz iken Yetinin 6 litrenin altında yakması hayal.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lonely_man -- 16 Aralık 2011; 19:27:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    quote:

    Orijinalden alıntı: trakyatrakya

    (öncelıkle sunu belırteyım dızel 3.80 benzın 4.40 tl dır dogru fark az. ancak 8 lt benzın yaktıgın yerde 5 lt mazot yakarsın )

    şimdi 1.2 tsi yeti 50.ooo tl.. 1.6 tdi 60bın tl (gelecek şubat 2012)

    dıyelım kı ayda 1000 km yapıyosun budemek olurkı 100km 8 lt yakan yetı .

    senede 12.000km X 5 yılda 60.000km yapar. 4800 lt yapar oda bugunku fıyattan 4800X4.40 : 21.000 tl ort.eder.


    aynı yolu dızelde yaparsan 100km de 5 lt yakıyor ort. 60.bın km de 3000 lt yapar. 3000lt X 3.80 : 11.000 tl yapar...


    ne oldu benzınlı arac 72.000 tl oldu.... dizel arac da 71.000 tl...

    he dıyeceksın 1.2 tsı vergı dusuk bakım masrafları dızele gore daha az ...hadı onada 4 bın tl fark koydum...

    72 bın tl +vergı bakım : 75mılyar benzınlı model...

    71.000 tl +7 bın tl : 78 mılyar oldumu dızel arac...

    eeeeee benzınlı 75 dızel 78 bın tl oldu.. dızelı satmaya kalksam en az 5000 tl pahalı satarım.hadı kafa kafaya geldı dıyelım...

    bu andan sonra dızel hep avantaj saglmaz mı ....yeterınce acıklayıcı oldu sanırsam (kaldıkı mınımumkm den hesapladım ayda 1000km den az yapan kısı arac almasın taksıye bınsın daha az tutar)

    HER marka aracta aynıdır bu degerler asagı yukarı--

    Dizel o benzinlinin 8 litre yaktığı yerde 5 litre mi yakacak? Aynı şeyi Jetta için yapın ikisininde şehir içi tüketimleri mevcut. 1.2TSI 7.1Litre 1.6TDI 5.7/5.6 litre.


    Ayrıca dizel Jetta bile şehir içi 5 litre yakamaz iken Yetinin 6 litrenin altında yakması hayal.
    o zaman hesap yapmayacak sayın nicola,yani kesin cevap vermiycek,kesin cevap ancak bütün faktörler gözönüne alınırsa mümkündür,yoksa eksik hesap dolayısıyla kesin cevap değil




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Jetta mı alayım Passsat mı?
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meliher

    o zaman hesap yapmayacak sayın nicola,yani kesin cevap vermiycek,kesin cevap ancak bütün faktörler gözönüne alınırsa mümkündür,yoksa eksik hesap dolayısıyla kesin cevap değil

    Alıntıları Göster
    kaç tane konu açtın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meliher

    unuttuğun bişey var,aradaki fark olan 10 binin yıllık banka faiz getirisi,onu da düşün,yıllık yüzde 10 yani yılda 1 milyar, o bir milyarla benzin maliyetin daha düşük olur

    Alıntıları Göster
    Hocam az kullanan adam(5.000-10.000) benzinli alsın çok kullanan adam(yılda 20.000-25.000) dizel alsın. Aradakiler napsın dersen kalbinin seslerini dinlesinler
    hangisini al derse
    Birde keyfi nedenler var benzinli araba da ses falan yok sessiz sessiz ilerliyorsunuz. Dizel traktör,kamyon gibi. Yanınızdan kamyon geçmesini falan bekliyorsunuz
    ufacık Getz geçiyor mesela. Dizel motorların bakımları daha masraflı oluyor. Artan km'lerde daha da artıyor. VW'de çalışan satış temsilcisi demişti
    dizel yakıt kirli yakıt diye. Ekonomi açısından dizel gerçekten ekonomi sağlıyor. Ama adam araba kullanmaktan keyif almak istiyorsa başının ütülenmesini
    istemiyorsa benzinli alır. Sonuçta gene kullanım yerlerine ve arz-taleb'e göre alım alıyor. Ha bide psikolojik nedenlerde var tabi benzinli arabayı kullan ibre düşsün.
    Dizeli kullan kullan ibre duruyor.




  • 95 oktan kurşunsuz benzin 4.22 lira
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Power

    Hocam az kullanan adam(5.000-10.000) benzinli alsın çok kullanan adam(yılda 20.000-25.000) dizel alsın. Aradakiler napsın dersen kalbinin seslerini dinlesinler
    hangisini al derse
    Birde keyfi nedenler var benzinli araba da ses falan yok sessiz sessiz ilerliyorsunuz. Dizel traktör,kamyon gibi. Yanınızdan kamyon geçmesini falan bekliyorsunuz
    ufacık Getz geçiyor mesela. Dizel motorların bakımları daha masraflı oluyor. Artan km'lerde daha da artıyor. VW'de çalışan satış temsilcisi demişti
    dizel yakıt kirli yakıt diye. Ekonomi açısından dizel gerçekten ekonomi sağlıyor. Ama adam araba kullanmaktan keyif almak istiyorsa başının ütülenmesini
    istemiyorsa benzinli alır. Sonuçta gene kullanım yerlerine ve arz-taleb'e göre alım alıyor. Ha bide psikolojik nedenlerde var tabi benzinli arabayı kullan ibre düşsün.
    Dizeli kullan kullan ibre duruyor.

    Alıntıları Göster
    aradaki farkın banka faiz getirisi benzin masrafından düşülürse ikisi de aynı yakar,kesin cevap budur,




  • "Kesin cevap" diye bir sey olmaz. Hep somut degiskenlere gore bir yanit aranir.

    Burada da dizelin mi, benzinlinin mi karli oldugu konusunda, belli durumlari goz onune almak gerek:

    1. Sozkonusu aracin benzinli ve dizel versiyonlari arasindaki ilk alimdaki fiyat farki;
    2. Benzinli versiyon ile dizel versiyonun yakit tuketimleri
    3. Aracin kullanim karakteristikleri:
    a. Yillik kac kilometre yapilacagi;
    b. Sehirici-sehirdisi kullanim dengesi;
    c. Surucunun kullanim tarzi (sakin, agresif);
    4. Benzin ve mazotun aracin kullanilacagi sure boyunca litre fiyatlari;
    5. Aracin benzinli ve dizel versiyonlari arasinda ikinci elde olusacak deger kaybi farkliligi
    6. Aracin kac yil kullanilacagi

    ...gibi degiskenler sozkonusu. Surucuden surucuye, aractan araca, sehirden sehire....degisir. Bu degiskenlerin tumunu onceden bilmek de mumkun degil.

    Ayrica sozkonusu ornekteki ilk alimdaki farkin ya faiz/yatirim gelirinden feragat ya da kredi faizi geri odeme seklinde bir maliyeti olacaktir. 10.000 TL yillik %5 deseniz, 5 yilda bilesik faizini hesaplayin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    "Kesin cevap" diye bir sey olmaz. Hep somut degiskenlere gore bir yanit aranir.

    Burada da dizelin mi, benzinlinin mi karli oldugu konusunda, belli durumlari goz onune almak gerek:

    1. Sozkonusu aracin benzinli ve dizel versiyonlari arasindaki ilk alimdaki fiyat farki;
    2. Benzinli versiyon ile dizel versiyonun yakit tuketimleri
    3. Aracin kullanim karakteristikleri:
    a. Yillik kac kilometre yapilacagi;
    b. Sehirici-sehirdisi kullanim dengesi;
    c. Surucunun kullanim tarzi (sakin, agresif);
    4. Benzin ve mazotun aracin kullanilacagi sure boyunca litre fiyatlari;
    5. Aracin benzinli ve dizel versiyonlari arasinda ikinci elde olusacak deger kaybi farkliligi
    6. Aracin kac yil kullanilacagi

    ...gibi degiskenler sozkonusu. Surucuden surucuye, aractan araca, sehirden sehire....degisir. Bu degiskenlerin tumunu onceden bilmek de mumkun degil.

    Ayrica sozkonusu ornekteki ilk alimdaki farkin ya faiz/yatirim gelirinden feragat ya da kredi faizi geri odeme seklinde bir maliyeti olacaktir. 10.000 TL yillik %5 deseniz, 5 yilda bilesik faizini hesaplayin.
    hiç kimsenin hesaplamadığı ve gelecekte olması muhtemel bir durum daha var.Türkiyenin cari açık gibi ekonomik sebeblerinden dolayı bazı avrupa ülkelerinde de olduğu gibi mazot fiyatlarının benzin fiyatlarını geçmesi ki bu durum sanki çok yakın bir zaman,da gerçekleşecek gibi geliyor bana
    .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meliher

    hiç kimsenin hesaplamadığı ve gelecekte olması muhtemel bir durum daha var.Türkiyenin cari açık gibi ekonomik sebeblerinden dolayı bazı avrupa ülkelerinde de olduğu gibi mazot fiyatlarının benzin fiyatlarını geçmesi ki bu durum sanki çok yakın bir zaman,da gerçekleşecek gibi geliyor bana
    .

    Alıntıları Göster
    Yukarda bir mesajda "kullanım tarzı'' denmiş.Ben buna iyi bir örneğim. Mazot ve benzin aynı para olsa bile, benzinli araç ocağıma incir ağacı diker.Çünkü virajlı ve yokuş yollarda ekonomi düşünmeden kullanıyorum. Uzun yolda ise , bölünmüş yollarda yüksek hızda...
    Ama tandığım bazı insanlar 90 a sabitler, motorun sesini hiç duyurmadan gider. Onlar fabrika verisini tutturur.

    Bir de benzinli-dizel farkı hesaplanırken aynı marka-model hesaplanıyor. Ama ben Jetta TDİ'a param yetmiyorsa, TSİ parasına gider daha ucuz bir dizel araç alırım.


    Ammaaan...! Benzinli araç taraftarları haklı. Hem sessiz. Hem asil...Ne o öyle kamyon gibi, kara duman.Herkes böyle düşünmediği için dizel araç fiyatları son senelerde bu kadar arttı.Bizim işler bozuldu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bende345

    Yukarda bir mesajda "kullanım tarzı'' denmiş.Ben buna iyi bir örneğim. Mazot ve benzin aynı para olsa bile, benzinli araç ocağıma incir ağacı diker.Çünkü virajlı ve yokuş yollarda ekonomi düşünmeden kullanıyorum. Uzun yolda ise , bölünmüş yollarda yüksek hızda...
    Ama tandığım bazı insanlar 90 a sabitler, motorun sesini hiç duyurmadan gider. Onlar fabrika verisini tutturur.

    Bir de benzinli-dizel farkı hesaplanırken aynı marka-model hesaplanıyor. Ama ben Jetta TDİ'a param yetmiyorsa, TSİ parasına gider daha ucuz bir dizel araç alırım.


    Ammaaan...! Benzinli araç taraftarları haklı. Hem sessiz. Hem asil...Ne o öyle kamyon gibi, kara duman.Herkes böyle düşünmediği için dizel araç fiyatları son senelerde bu kadar arttı.Bizim işler bozuldu.

    Alıntıları Göster
    Tüm yollar ROMA'ya çıkar.

    Ama nasıl bir arabayla gittiğin önemli. Pahalı arpa yiyen bir at, her türlü samanı yiyen bir merkep veya sadece yeşil ot yiyen bir deve misali hepsi seni sırtında taşır, hepsinin kriteri fakrlıdır.

    Şimdi biraz çeviri yapacağım ama benzinden dizele geçen bir kullanıcı olarak kısaca şunu ifade etmek istiyorum. Şu anda 1623 kilometredeyim, 2. depomla 600 km yaptığım anda yakıt deposu ibresi 1/2 çizgisinin sadece 1 çizdi altındaydı.

    Bu benim için yeter.

    Motorun gücünden de gayet memnunum. Bilhassa 3. vitesinden!!! Nasıl bir motordur bu, 3.000 d/d ve 3. viteste lokomotif gibi titretiyor.

    İşlerimi bitirdikten sonra görüşmek üzere.

    Taner Göde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Tüm yollar ROMA'ya çıkar.

    Ama nasıl bir arabayla gittiğin önemli. Pahalı arpa yiyen bir at, her türlü samanı yiyen bir merkep veya sadece yeşil ot yiyen bir deve misali hepsi seni sırtında taşır, hepsinin kriteri fakrlıdır.

    Şimdi biraz çeviri yapacağım ama benzinden dizele geçen bir kullanıcı olarak kısaca şunu ifade etmek istiyorum. Şu anda 1623 kilometredeyim, 2. depomla 600 km yaptığım anda yakıt deposu ibresi 1/2 çizgisinin sadece 1 çizdi altındaydı.

    Bu benim için yeter.

    Motorun gücünden de gayet memnunum. Bilhassa 3. vitesinden!!! Nasıl bir motordur bu, 3.000 d/d ve 3. viteste lokomotif gibi titretiyor.

    İşlerimi bitirdikten sonra görüşmek üzere.

    Taner Göde

    Alıntıları Göster
    Senede 5bin km yapan adam için DİZEL külliyen zarardır, ziyandır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    Senede 5bin km yapan adam için DİZEL külliyen zarardır, ziyandır.

    Alıntıları Göster
    1.2 tsı ile 1.6 tdı arasında 3 litre koymuşsunuz ya yuh yani hadi ş.içinde 2-2.5 litre olurda ş.dışında en fazla 1 litre fark olur yani gerçek dışı bir kıyaslama olmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    1.2 tsı ile 1.6 tdı arasında 3 litre koymuşsunuz ya yuh yani hadi ş.içinde 2-2.5 litre olurda ş.dışında en fazla 1 litre fark olur yani gerçek dışı bir kıyaslama olmuş.

    Alıntıları Göster
    Bu hesabı benzinden sıkılıp gaza dönen biri için de yap. Sonuçta benzinde alternatif var. Dizellerde de 10 numara yağdan hesapla istiyorsan. Ama 2 yakıt birbirinden çok farklı. Biri motoru temizler, çevrecidir. Diğeri tam bir doğa katili.

    Her neyse, hesabın yanlış oldu kısacası. Benzinde her türlü kardasın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkman -- 16 Aralık 2011; 22:34:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    Bu hesabı benzinden sıkılıp gaza dönen biri için de yap. Sonuçta benzinde alternatif var. Dizellerde de 10 numara yağdan hesapla istiyorsan. Ama 2 yakıt birbirinden çok farklı. Biri motoru temizler, çevrecidir. Diğeri tam bir doğa katili.

    Her neyse, hesabın yanlış oldu kısacası. Benzinde her türlü kardasın

    Tutupta fosil yakıta çevrecidir diyen bile çıktı bakalım daha neler görecez
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emreün

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    Bu hesabı benzinden sıkılıp gaza dönen biri için de yap. Sonuçta benzinde alternatif var. Dizellerde de 10 numara yağdan hesapla istiyorsan. Ama 2 yakıt birbirinden çok farklı. Biri motoru temizler, çevrecidir. Diğeri tam bir doğa katili.

    Her neyse, hesabın yanlış oldu kısacası. Benzinde her türlü kardasın

    Tutupta fosil yakıta çevrecidir diyen bile çıktı bakalım daha neler görecez

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar,

    1.2 TSI dan (Almanlar) sonra Japonlar ve Amerikalılar da 1.2 ve 1.0 litre motorları supercharger larla destekleyen teknolojilerini duyurdular. Eldeki verilere bakılacak olursa TSI ın şu anki teknolojisine nazaran daha güçlü ve dizellerden bile az tüketen araçlar ortaya çıkarmaya başladılar. 2012 sonuna doğru bu araçları yollarda görebileceğiz. Misal olarak bende Citroen C4 (2009) 92HP dizel turbocharger ve Nissan Micra 1.2 80 HP (2011) atmosferik motor bulunmakta. Bazen sakin kullanırım bazen de ruhumu şeytan alır, basar giderim. Sakin kullanımımda C4 le elde ettiğim değer 5.1 lt /100 km, Micra ile 5.2 lt/ 100 km. Ara sıra sakin ara sıra gaza yüklendiğimde ise C4 5,6 litre Micra 6,0 litre. Ruhumu şeytan kaptığında ise Micra 6.8-7.0 litre, C4 6.2-6.5 litre civarıdır. Bu ölçümleri uzun uzun ve belli aralıklarla vakti zamanında yapmıştım. Kullanımda şehir içi ve şehir dışı karışık ve hemen hemen aynı güzergahlarda idi. Şimdi Micra için konuşacak olursak 2012 sonuna doğru belki de ortalarında supercharger lı bir modeli gelecek, tipini beğenmeyenler olabilir ama mükkemmel bir kaçışa ve yakıt ekonomise sahip bir araç olacağından kuşkunuz olmasın. Aynı şekilde Ford da 1.0 ecoboost motoru gündeme getiriyor aynı zamanlarda. Bu gidişle benzin ile dizel arasında fiyat farkı da kapanacaktır, veya çok aza inecektir. Tabi gidişat böyle devam ederse.. Sözün kısası şu ki, diğer firmalarda yakıt ekonomisi sunan benzinli modelleri zamanla piyasaya sürecektir, diye düşünmekteyim.

    Saygılarımla..




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.