DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
dizel arabanın turbosu nasıl bozulur?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
104
Cevap
2
Favori
38.805
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> dizel arabanın turbosu nasıl bozulur?
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 3 4 5 6 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      488 Mesaj
      12 Şubat 2006 01:45:49
      arkadaşlar herkesde turboyu elinealırsın muhabbeti var...nasıl oluyor bu???


      _____________________________

      500L rockstar beats edition 1.3 dualogıc
      Dell 1501 w5222 AMD Turion 64x2,120gb hdd,1gb ddr,15.4"
      samsung galaxl mega
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      12 Şubat 2006 02:23:54
      belli bir yol kat ettikten sonra motoru rolantide bir kaç dakika çalıştırmazsan zaman içerisinde artık turbon olmaz bir diğer yöntemde turboyu bozmaz direk patlatırsın arkadaşa verilen şirket arabasıydı palio m.jet epey bi zorladık ibreyi 180 falan dayadık sonra konya makasta arabadan anormal sesler gelmeye başladı ve araba git gide yavaşladı ve sonunda ayrancı tesislerinde durdu çekici çağırıp ankara kartaşa götürdük turbo patlamış dediler


      _____________________________

    • Yarbay
      4202 Mesaj
      12 Şubat 2006 02:56:45
      kitapçıkta verilen hızlarda uzun süreli kullanım yapılabilir.eğer fazlasını uzun süre kullanırsanız araç haliyle bozuluyo.




      _____________________________

    • Yarbay
      3428 Mesaj
      12 Şubat 2006 12:40:23
      alla alla ya turbo o kadar cabuk bozulmamasi lazim...eger cok yuksek devirde yuksek hızla gitmessen kolay kolay bozulucagına zannetmiyorum...arkadasta 1.8 T passat vardı..cok fazla zorlardık arabayi artık kendinden gecerdi araba uzun yolda ama hic bise olmadi zorlaya zorlaya 1000km gittik ustune bide bolu dagını tırmandik yine bise olmadi tık yoktu..arbayi normal devirdede kullanmadik artalama araba 3500-4500 devirler arasında kullandik...


    • Yüzbaşı
      839 Mesaj
      12 Şubat 2006 15:14:03

      quote:

      Orjinalden alıntı: ENIGMA

      alla alla ya turbo o kadar cabuk bozulmamasi lazim...eger cok yuksek devirde yuksek hızla gitmessen kolay kolay bozulucagına zannetmiyorum...arkadasta 1.8 T passat vardı..cok fazla zorlardık arabayi artık kendinden gecerdi araba uzun yolda ama hic bise olmadi zorlaya zorlaya 1000km gittik ustune bide bolu dagını tırmandik yine bise olmadi tık yoktu..arbayi normal devirdede kullanmadik artalama araba 3500-4500 devirler arasında kullandik...

      O passat ın kesin şimdi Turbosu değğişmmiştir iyimi



      _____________________________

      PROJELERİMİ AŞAGIDAKİ LİNKTEN GÖREBİLİRSİNİZ
      www.istanbulgaraj.net
      Tuning artık emin ellerde...
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      12 Şubat 2006 15:17:36

      quote:

      Orjinalden alıntı: ENIGMA

      alla alla ya turbo o kadar cabuk bozulmamasi lazim...eger cok yuksek devirde yuksek hızla gitmessen kolay kolay bozulucagına zannetmiyorum...arkadasta 1.8 T passat vardı..cok fazla zorlardık arabayi artık kendinden gecerdi araba uzun yolda ama hic bise olmadi zorlaya zorlaya 1000km gittik ustune bide bolu dagını tırmandik yine bise olmadi tık yoktu..arbayi normal devirdede kullanmadik artalama araba 3500-4500 devirler arasında kullandik...

      3500-4500 devir arası normal bence hatta buna sportif kullanım bile denilebilir...



      _____________________________

    • Yarbay
      2324 Mesaj
      12 Şubat 2006 21:07:06
      3500-4500 arası turboya bişi olmaz bizim bahsettiğimiz 500 ve üstü....


      _____________________________

      "11 Alfa Romen Giulietta-Sp2 Afl-bi-xenon White-_-'11 Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm SP2 - Alfa Rosso -_- '05 Alfa Romeo 156 MK2 Distinctive - Jarama Black -_- '02 Alfa Romeo 156 MK1.5 - Alfa Rosso -_- '07 Honda Civic HB 1.8 I-Shift - Nighthawk Black Pearl -_- '08 Fiat G.Punto(dualogic) - Exotic Red -_- '97 Fiat Marea ELX - Sienna Red
    • Binbaşı
      1558 Mesaj
      12 Şubat 2006 21:43:07
      Benim arkadaş pejo 206HDİ arabayı bile 4500 devirden aşagısında vites degiştirmiyordu. Birde bana yok dizeller devirli kullanmalıymış falan diyordu başlarda. Neticede 6 ayda 2 defa turbo yakmış eleman. 1.si garantiden 2.cisi cebinden odemiş turbonun yenilenmesi için.
      Kaçdefa devirkesicide motor inim inim inlerken gazı kokledigine şahit olmuştum bende. Yani boyle kullanmamak lazım turbo dizel arabayı. Benzinlide farklıdır bekli bilemem ama turbodizel motorda devirkesici civarlarında fazladolaşmak turboyu yakıyor. Tecrübeyle sabit

      Ben kendi aracımda(dizel-getz) sollamalarda falan anca 4500 devirlere anlık çıkıyorum, genelde 3000 devir yukarısına cıkmıyorum hiç.



      _____________________________

      GETZ 2005 1.5 CRDİ-Buz Mavisi
    • Yarbay
      5076 Mesaj
      12 Şubat 2006 22:09:45
      Turbo nasıl çalışır, turbonun motordaki fonksiyonu nedir?
      Bir motorun gücü, yanma hücrelerinde belli zaman aralığında tükenilen yakıt ile doğru orantılıdır. Daha yüksek ve düzenli yanma için daha çok oksijene ihtiyaç duyulur. Günümüzde motor hacimleri sabit tutularak aynı motordan daha fazla verim alabilmenin yolu, yanma hücrelerine turbo vasıtasıyla daha fazla hava aktarabilmekle mümkün olmaktadır. Turbonun temel çalışma prensip, türbin pervanelerinin atık ekzost gazları ile hızla harekete geçip, hava filitresinden bol ve sıkıştırılmış havayı emerek, yanma hücrelerine aktarmasıdır.
      Turbolu motorlarda artık ekzost gazı enerjisi, motorun performansını artırdığı için gerçek manada yakıt tüketiminde tasarruf yapılmaktadır. Ayrıca turbolu motorlarda yakıt gereği gibi tüketildiğinden, çevre koşulları bakımından da vazgeçilmez tercih nedenidir. Bir diğer avantajı ise ülkemizin coğrafyası gibi, bir hayli tırmanış gerektiren yol koşullarında, turbolu motorda güç kaybı en az seviyede oluşmaktadır.

      Turbolu motorlarda motor yağının önemini nedir?
      Turbonun motordan bağımsız bir ünite olduğu halde, motorun ayrılmaz bir parçası olduğu gerçeği hiçbir zaman unutulmamalıdır. Motor yağının, yağ filitresinin ve hava filitresinin düzenli bir şekilde değiştirilmesi, turbolu motorların performansının arızasız devamı için en önemli koşuldur.

      Turbolu motorlarda mutlaka araç üreticisinin tavsiye ettiği yüksek kalitede motor yağları kullanılmalıdır. Zira düşük kalitede motor yağları özellikle turbonun içi gövdesinde yüksek ısıyla karbonlaşıp, turboya büyük zarar verir. En önemli zarar, zamanla kümeleşen karbon parçacıklarının turbo yağ kanallarını tıkayarak pervaneli milde, segmanlarda ve gövdede önemli hasarlar meydana getirmesidir. Motorun arızasız çalışması için en az beş misli daha önemlidir. Zira günümüzde turbo devir sayısı 150-300.000 rpm gibi rakamlarla ifade edilebilmektedir. Bu yüksek devirde turbonun çok kısa süre için yağsız kalması, bozulması için yeterli sebeptir.

      Motorun turbo ile olan tüm yağ bağlantılarının (yağ giriş çıkış boruları ve karter havalandırması) çok titizlikle gözden geçirilip, arızalarının giderilmesi şarttır.

      Turboları uzun ömürlü olması için nelere dikkat edilmelidir?
      Öncelikle kötü kalitede hava filitreleri zamanla aşınmakta ve buradan kopan tel veya kağıt parçaları turbonun içine çekilerek turbonun emiş pervanesini kırmaktadır. Ayrıca hava filitrelerini temizlemek için basınçlı hava tutmak çok sakıncalıdır.

      Motordan kopup gelen kırık segman veya piston parçacıkları mercimek kadar küçük olsalar bile dakikada 150 bin devirde dönen ekzost pervanesine çarptıkları zaman büyük hasarlar meydana getirirler. Matkap ile delinmesi mümkün olmayan pervane kanatları bu yüksek devirde dönerken her hangi bir sert cisimle temas ettiğinde hemen kırılmaktadır. Bu nedenle motorun sürekli olarak bakımlı olmasına dikkat edilmelidir.

      Turbolu araçları kullanırken uyulacak kurallar nelerdir?
      Turbolu araçlar sabahları ilk çalıştırılışta kesinlikle gaz verilmemelidir. Ayrıca uzun yolculuklar sonrasında araç stop edilmeden önce mutlaka bir dakika süreyle rölentide çalışmasına dikkat edilmelidir. Aniden stop edilen turbolu araçlarda turbonun içindeki yağ zamanla kurumlaşmakta ve turbonun yağlama kanallarını tıkamaktadır. Dolayısıyla turbonun ömrü kısalmakta veya turbonun yağ vermesine sebep olunmaktadır.

      Kaçak mazot kullanımının turboya zararı nedir?
      Kaçak mazot kullanılan araçlarda zamanla motor yağının niteliği bozulmakta olup ilk önce turboya zarar vermektedir. Zira unutulmaması gereken nokta turboda toleranslar motora göre çok daha hassas ve küçüktür. Motora ilk görünüşte zararı olmayacak yağdaki bozulma turboya rahatlıkla hasar verebilmektedir.

      Günümüzde kullanılan turbo dizel arabalarda dizel kalitesi nasıldır?
      Günümüzde kullanılan turbo dizel araçlar öncelikle comman rail teknolojisine sahip oldukları için bu araçlarda kullanılan yakıt kalitesi çok ama çok önemlidir. Dikkat edilecek olursa günümüz Türkiye’sinde Avrupa Birliği uyum yasaları uyarınca akaryakıt üretiminde ve satışında bazı yenilikler yapılmıştır. Bu yapılan değişikliklere eş zamanlı olarak otomobil ithalatçıları CDİ, HDİ, ve TDİ tipi araçları ithal etmeye ve iki yıl garanti çerçevesinde satmaya başlamışlardır. Daha önceleri Avrupa’da uzun zamandır kullanılan bu araçları ithal edip satmaya yakıt kalitesinden dolayı cesaret edemiyorlardı. Yinede itiraf etmek gerekirse Türkiye’de satılan dizeller Avrupa’dakilerden çok daha düşük kalitededir. Bu kalite farkı zaman içinde tarifsiz turbo ve pompa arızalarının sebep olabilmekte, araç sahibi ile satıcı karşı karşıya getirmektedir. TDİ, CDİ ve HDİ araç sahiplerinin mutlaka bildikleri yerlerden dizel yakıt almalarını ve kesinlikle katkı maddesi kullanmamalarını daha iyidir..

      Sanırım biraz açıklayıcı olmuştur..



      _____________________________

      dıgıdık dıgıdık dıgıdık iihühühü

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      12 Şubat 2006 22:11:06

      quote:

      Orjinalden alıntı: feykdragger

      belli bir yol kat ettikten sonra motoru rolantide bir kaç dakika çalıştırmazsan zaman içerisinde artık turbon olmaz bir diğer yöntemde turboyu bozmaz direk patlatırsın arkadaşa verilen şirket arabasıydı palio m.jet epey bi zorladık ibreyi 180 falan dayadık sonra konya makasta arabadan anormal sesler gelmeye başladı ve araba git gide yavaşladı ve sonunda ayrancı tesislerinde durdu çekici çağırıp ankara kartaşa götürdük turbo patlamış dediler


      motoru belli bir süre daha çalıştırma sebebi yağlama nın tamamlanması içindir.

      turbo-timer denen cihaz bu sebeple icat edildi zaten

      şimdi gelelim palio multijet e

      siz çok zorlamışsınız

      multijet tamemen bilgisayar kontrollü modern bir motor.

      185 gibi bir hızda ecu sensorlardan gelen verileri değerlendirip tehlike durumunda sürücüyü uyarıyor

      sarı bir ikaz lambası göstergede yanar.görmüş olmanız gerekir

      siz bunu dikkate almazsanız uzun süre de o hızda devam ederseniz.

      turbo aşırı ısı sebebiyle patlar.

      benim herkese tavsiyem araç aldıktan sonra kullanıcı kitaplarını mutlaka okusunlar.






      _____________________________

    • Teğmen
      155 Mesaj
      12 Şubat 2006 22:59:47
      turbo sürekli çalışırmı veya motor belli bir devire ulaştıktan sonra mı çalışır.
      benim connect 75 ps tddi de kaç devirde devreye girer bilen var mı?



      _____________________________

      düşünmeden konuşmak
      nişan almadan ateş etmek gibidir.
    • Yarbay
      3652 Mesaj
      12 Şubat 2006 23:57:11
      quote:

      Orjinalden alıntı: amele75

      turbo sürekli çalışırmı veya motor belli bir devire ulaştıktan sonra mı çalışır.
      benim connect 75 ps tddi de kaç devirde devreye girer bilen var mı?


      Turbo sürekli çalışır ancak sadece belirli bir devir üzerine çıktığında iş görür. Turbo, egsoz gazının turbo kanatlarına çarpmasıyla döner. Bu da demek oluyor ki motordan egsoz gazı çıkmaya başladığı andan itibaren turbo kanatları döner. Turbo kanatları dönerken vakum etkisiyle negatif basınç oluşturur ve havayı çeker. Çekilen bu hava, turbo kanatları belirli hızlarda döndüğünde yanma odasına basılır.

      Yani teorik olarak turbo motor çalıştığı sürece dönmektedir. Turbo kanatlarının ısınmasının nedeni egsoz gazıyla temas halinde olması sebebiyledir. Gözümle şahit olmadım ama güçlü turbo motorlarda, yüksek devirlerde turbonun nar gibi kızardığını duymuştum.



      _____________________________


      Ford Focus TDCi güncel ortalama yakıt tüketimim :

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      13 Şubat 2006 00:06:44
      turbonun bu kadar ısınması doğaldır sonuçta eksoz gazıyla motordan çıktığı anda karşılaşmaktadır bu esnada eksoz gazının sıcaklığı yanlış bilmiyorsam 700-800 derece olmaktadır.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1600 Mesaj
      13 Şubat 2006 00:08:16
      u turbo bozulursa maliyeti nedir?


      _____________________________

      BUNCA ACIYI BOŞA ÇEKMEZ HİÇKİMSE
      VE BUNCA ÖLÜMDEN KOLAY DÖNÜLMEZ,
      BU KADAR SEVMEYİNCE...
    • Yüzbaşı
      265 Mesaj
      13 Şubat 2006 00:10:59
      TURBO ARAÇLARDA ARA GAZ VERİP MOTORUN STOP EDİLMESİ DURUMUNDA TURBO YAĞSIZ KALACAĞI İÇİN ARIZALANIR. O YÜZDEN MOTOR STOP EDİLMEDEN ÖNCE KISA BİR SÜRE RÖLANTİ DEVRİNDE BEKLEYİP MOTORUN STOP EDİMESİ GEREKMEKTEDİR.TURBO DEVRİ HEMEN DÜŞMEYECEĞİ İÇİN MOTOR STOP EDİLDİĞİNDE HALA DÖNMEYE DEVAM EDER BUNDAN DOLAYI TURBO DEVRİNİN DÜŞMESİ BEKLENMELİDİR.


      _____________________________

      GÜLLER DİYARINDAN SELAMLAR
    • Yarbay
      3652 Mesaj
      13 Şubat 2006 00:11:18
      Bu arada ben Aydın -İzmir arasın uzun süre 3900 devirde geldim, herhangi bir sorun olmuyor. Redline'a girmediğiniz sürece teorik olarak bir şey olmaz. Sonuçta firmalar devir göstergesindeki kırmızı çizgiyi bu yüzden koyuyorlar, o çizgiye girmediğiniz sürece sorun çıkmaz, artı benim araçta ekstradan bir de vites yükselt lambası da var. Ama sonuçta bunlar komplike kul yapısı makinalar, en düşük devirde giderken de bozulabilirler, illa zorlamaya gerek kalmaz.


      _____________________________


      Ford Focus TDCi güncel ortalama yakıt tüketimim :

    • Yarbay
      3652 Mesaj
      13 Şubat 2006 00:21:12
      quote:

      Orjinalden alıntı: emremuslu
      u turbo bozulursa maliyeti nedir?


      Resimde çalışan bir turbonun yaydığı ısı görülebilir.


      Ford Otosan Yedek Parça Katoloğu'nda sadece turboşarj ünitesinin geliş fiyatı 695 YTL gözüküyor, sanırım değişmesi durumunda 1000 YTL'nin üzerinde bir fatura çıkacaktır.



      _____________________________


      Ford Focus TDCi güncel ortalama yakıt tüketimim :

    • Yüzbaşı
      999 Mesaj
      13 Şubat 2006 10:47:58
      Turbo nun hava alması lazım deniliyor,
      ancak soğuk havalarda daha çabuk ısınsın diyerek radyatörün önüne bir karton atıp kullananlar var. bu kullanım şekli zararlı mıdır???



      _____________________________

      Jetta 1,2 TSİ Trendline-Platinium Gri
    • Yüzbaşı
      488 Mesaj
      13 Şubat 2006 11:26:33
      bu torbonun arıza yapmasi garanti kapsamında mıdır.??..


      _____________________________

      500L rockstar beats edition 1.3 dualogıc
      Dell 1501 w5222 AMD Turion 64x2,120gb hdd,1gb ddr,15.4"
      samsung galaxl mega
    • Yarbay
      3652 Mesaj
      13 Şubat 2006 20:13:24
      quote:

      Orjinalden alıntı: mus3535

      bu torbonun arıza yapmasi garanti kapsamında mıdır.??..


      Aracı uzun süre izin verilen devirlerin üzerinde kullanılmadığı ve yağ seviyesi sürekli normal düzeydeyken turboda arıza oluşursa çok büyük ihtimalle garanti kapsamına girer. Kullanma klavuzunda izin verilen kullanım şekilleriyle kullanıldığı halde oluşan bütün arızalar garanti kapsamındadır.



      _____________________________


      Ford Focus TDCi güncel ortalama yakıt tüketimim :

Reklamlar
Advertisement" width="1" height="1">
-x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.