Şimdi Ara

Focus II Hakkında Bilmek, Öğrenmek İstediğiniz Herşey (Makyajsız+Makyajlı Kasa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22.073
Cevap
29
Favori
1.972.224
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracımı cuma günü bir buçuk saatlik gecikmeyle teslim ettiler. Hemen Opet'ten full depo yapıp gezmeye başladım, şehir içi ve dışı 3 günde yarım depo harcadım, tüm kullanımım boyunca hiç klimayı kapatmadan (gece bile) yol bilgisayarına göre ortalama 5,8 lt/100 km Eurodiesel harcadım. İşte yeni aracım hakkında düşüncelerim:

    - Çok rahat ve konforlu, adeta Focus sınıf atlamış ve Mondeo sınıfına yaklaşmış, acaba Ford, yeni Mondeo'yu nasıl çıkaracak?
    - Araç içinde sessizlik dizel araca göre çok çok iyi ama asla bir benzinli gibi değil, biraz motor sesi var.
    - İkinci vitesine ne yaptıklarını bilmiyorum ama öyle bir hızlanıyor ki ikinci viteste fazla gaza basmama rağmen araç içinde herkes koltuğa gömülüyor, hatta babam yeni araç bu basma bile dedi.
    - Ghialarda sunulan müzik sistemi inanılmaz, öyle laf olsun diye değil, Sony firması mükemmel bir ses sistemi yapmış, araç içindeki yolcu oturma pozisyonlarına göre müzik sistemini ayarlayabiliyor. Araç içinde gürültü oluştuğunda sesi arttırarak müziğin hep aynı seviyede duyulmasını sağlamış. Ayrıca aydınlatılmış Sony arması da çok karizma. Ayrıca direksiyon altındaki kumanda çok rahat kullanılıyor, sanki radyo kendi kendine ayarlanıyormuş gibi kimse hissetmiyor.
    - Yol bilgisayarı biraz yetersiz gibi geldi, mesela anlık yakıt tüketimini göremedim. Direksiyonun elektro servosu spor-konfor-standart şeklinde ayarlanabiliyor ki bu da sürüş kalitesini arttırıyor. Sporu denemedim ancak konfor seçildiğinde direksiyonun hafifliğini başka hiç bir arabada görmedim.
    - Gece aracın iç dizaynı ve ışıklandırmaları çok hoş gözüküyor ama ışıklandırma optitron olsa çok daha iyi olabilirmiş. İç dikiz aynasının ışık şiddetine göre kararması gece yolculuklarını kabus olmaktan çıkarmış.
    - Ben herkesin dediği gibi malzeme kalitesini düşük bulmadım, hiç rahatsız etmeyecek düzeyde hatta kapıların dizaynı ve kaplamaları çok hoş olmuş. Ayrıca göğüslüğün yüksek olması güven hissi veriyor, yolu yiyormuş gibi olmuyorsunuz.
    - Farları mükemmel aydınlatıyor, sis farları da yakıldığında araç harika bir görünüm kazanıyor.
    - Klima çok harika çalışıyor, gündüz İzmir sıcağında bile bir iki dakika yoğun üflemeyle yeni binilen aracı 19 dereceye getiriyor. Ancak torpido soğutmasından pek verim alamadım, koyduğum soğuk su sadece ısınmadı.
    - Yeni bir dizayn olması sebebiyle yollarda dikkat çekiyor, bayaa bakan oldu.











    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • hayırlı uğurlu olsun...

    vaktin olunca daha fazla resim bekleriz bide merak ettiğim bir soru var,eski focus'lara göre malzeme kalitesi,sürüş pozisyonu falan nasıl dersin...
  • Aracınız Hayırlı Olsun.İzlenimlerinizi aktardığınız için de Teşekkürler.
  • yorumlar için sağol kardeş. darısı başımıza
  • Kardeş aracın hayırlı uğurlu olsun..Bu araç hakkındaki düşünceler benim babama yeni focus aldırmamtaki isteği bir kat daha arttırdı...
  • Hayırlı uğurlu olsun, izlenimler ve resimler için sağol Bir de sendeki focus'ta opsiyonel herhangi bir donanım var mı? Yoksa Ghia + metalik boya mı sadece
  • Süper bir araba, hayırlı olsun, test sürüşü yapmıştım, askerden dönünce bende benim Focus u satıp bir tane bu yeni Focus tan alacağım..
  • Teşekkür ederim iyi dilekleriniz için, sorunuz olursa araçta deneyip en kısa zamanda cevaplarım, zaten deneyecek, aklıma gelmeyen bir şeyler arıyorum :) İstediğiniz resmi de hemen eklerim cep telefonu ve bluetooth var, özellikle görmek istediğiniz bir bölümü varsa yazın direkt orayı çekeyim.

    Janjan; araçta ek olarak sadece metalik boya ve Ghia donanım var, başka hiç bir paket yok.

    eradnan; hangi açıdan bakarsan bak yeni Focus'ların eski Focus'lara karşı belirgin gelişmeleri var. Hem iç hem de dış dizayn olarak daha keskin hatlar daha modern çizgiler kullanılmış, araç bir üst sınıfa geçmiş. Hem kullanılan malzemeler hem de işçilik ve mühendislik işleri daha da özenli hale getirilmiş. Ancak Focus'un bazı karaktaristik özelliklerini halen üzerinde taşıyor, yüksek sürüş pozisyonu gibi. Focus'un ne kadar seri bir araba olduğunu biliyorsun, bu ondan da seri. Özellikle yokuşlarda alt devirlerde sağladığı 250 Nm'lik tork sayesinde daha önceki yıllarda üretilen adaşlarını duruyormuşcasına geride bırakıyor.




  • HAYIRLI OLSUN.ALLAH KAZASIZ BELASIZ KULLANMAYI NASİP ETSİN.AYRICA YORUMLARIN İÇİN SAĞOL...
  • hayırlı ossun kardeş
  • arkadaşım öncelikle yeni arabanın hayırlı olmasına ve kazasız belasız kullanmanı dilerim. ayrıca almana sebep olduğum için çok memnunum. nasıl haklımıymışım? yeni focus'u bu kadar methettim. abartı yok değil mi? resimleri de çok güzel çıkmış arabanın. resimlere bakınca ben de arabamı senin aldığın yerden teslim almıştım. ben çok memnunum. şu ana kadar 3000 km yaptım. yarın nasipse istanbul'a gidiyorum. kullanmaya doyamıyorum. güle güle kullan arabanı. izlenimlerini bekliyorum...iyigünler.......
  • Hayırlı olsun Allah kazasız belasız sürüş nasib etsin.
    Bende Focus istiyorum

    Bu arada birşey paylaşacağım bilmem siz katılır mısınız? Şimdi hiç bilmeyen adama eski Focus la yeni Focusu yanyana koysaar ve hangisi daha yeni tasarım deseler sanki eski Focus u gösterir gibi geliyor. O sanki daha uçarı bir tasarımdı. Bu yeni Focusta eskiyi sadeleştirmişler gibi geldi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antiochos -- 11 Temmuz 2005, 13:33:23 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Hayırlı olsun Allah kazasız belasız sürüş nasib etsin.
    Bende Focus istiyorum

    Bu arada birşey paylaşacağım bilmem siz katılır mısınız? Şimdi hiç bilmeyen adama eski Focus la yeni Focusu yanyana koysaar ve hangisi daha yeni tasarım deseler sanki eski Focus u gösterir gibi geliyor. O sanki daha uçarı bir tasarımdı. Bu yeni Focusta eskiyi sadeleştirmişler gibi geldi...


    Eski kasa Focus gerçekten araba tarihinde bir devrimdir, ilk defa belirli kalıplar riske atılarak hem dış tasarımda hem iç tasarımda yeni bir dizayn ortaya çıktı, bu konuda haklısın. Yeni Focus dizayn olarak bu kadar cesur değil, Mondeo kanı taşıyan ama halen genlerinde Focus bulunduran bir araç. Ama hangisi yeni tasarım deseler eski kasanın gösterilmesi biraz fantazi olur. Yeni Focus abisinin tasarımı kadar iddialı ortaya çıkmadı belki ama her şeyin yerli yerinde kullanıldığı bir araç olmuş. Ön konsolun yüksek ve derin konumlandırılmasına hayran kaldım, bu sayede insan hiç bir süratte korkmuyor.




  • Hocam senden biraz daha ayrıntılı inceleme bekliyoruz , yol tutuş genel performans ses seviyesi biraz doy da arabaya yazarsın buraya harbi güzel araç bu be
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emremuslu

    arkadaşım öncelikle yeni arabanın hayırlı olmasına ve kazasız belasız kullanmanı dilerim. ayrıca almana sebep olduğum için çok memnunum. nasıl haklımıymışım? yeni focus'u bu kadar methettim. abartı yok değil mi? resimleri de çok güzel çıkmış arabanın. resimlere bakınca ben de arabamı senin aldığın yerden teslim almıştım. ben çok memnunum. şu ana kadar 3000 km yaptım. yarın nasipse istanbul'a gidiyorum. kullanmaya doyamıyorum. güle güle kullan arabanı. izlenimlerini bekliyorum...iyigünler.......


    Çok teşekkürler, gerçekten senin yorumlarının belki de Focus'u seçmemde %50-55 katkısı oldu. Bugün aracı bir parça zorladım, yüksek sürate çıkmadan küçük seri kalkışlar yaptım ve gerçekten inanılmaz bir güç. İçinde olunca anlıyor insan, inanılmaz bir tork, inanılmaz bir çekiş gücü. Tek temennim aracın yeni olmasından dolayı değil de yıllarca bu seriliğin devam etmesi. Şu an 380 km'deyim, aldığımdan beri bir kez bile klimayı kapatmadan 5,8 lt yakıt tüketmesi her şeye bedel. Hele eski aracım 2000 cc Mondeo'nun klimayı çalıştırmadan ve sakin kullanımla 9,5-10 lt'lik tüketiminden sonra bu değerler içimde çocuk sevinci yaratıyor, artık korkmadan bir yazlık bir ev bir okul fır fır gezmenin rahatlığını yaşıyorum.

    İki şeyi çok merak ediyorum; sanırım bir topicde turbo dizellerin kolay stop etmelerinden falan bahsedilmişti, anlıyorum ki bu TDCi olmayan araçlardaymış herhalde. Bu araç asla stop etmiyor, ister yokuş olsun ister seri kalkış bu aracın kolay kolay stop etmeyeceğini anlamış bulunuyorum. İkincisi ise ve şu ana kadar tek üstünde durduğum nokta; aracı park edip kapatınca motor silkelenip duruyor. Bir saniyeden kısa bir olay gibi ve sanki motor kapanmıyor da sönüyor. Bu normal mi? Senin Focusun da bu şekilde mi oluyor? Çalıştırma ise sorunsuz.




  • [Deleted by Admins]
  • quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Hocam senden biraz daha ayrıntılı inceleme bekliyoruz , yol tutuş genel performans ses seviyesi biraz doy da arabaya yazarsın buraya harbi güzel araç bu be


    Zamanla arabayla daha çok vakit geçiridikçe daha ayrıntılı yorumlar da eklerim ancak performans olarak inanın bana en üst seviyede. Son sürat denemesini 1500 km dolmadan yapmıyorum çünkü kullanma klavuzunda bile bu konuya değinilmiş. O konuda bir şey şu an için diyemem, 100 km'yi neredeyse hiç geçmedim. Ancak seri bir kaç kalkış ve ara hızlanma yaptım, üstelik bunları devir saatinde vites değiştirme uyarı lambası var, onu yakmadan yaptığım ve sürekli klima açık olduğu halde muazzam bir hızlanma oluyor. Belki uygun olursa ve şu 1500'lik rodaj bitince hız kadranının videosunu cep telle falan çekerim, hak vereceksiniz. İşte bunu performans kabul edersek kendi sınıfında en üst puandır, eminim.

    Yol tutuş konusunda da hem araca yeni olmam nedeniyle limitlerini bilememem, hem de daha çok az kilometre yapması sebebiyle pek zorlamıyorum. Ama hızlanmada aracın yere oturmasıyla ve konsolun üstünde bütün yol boyunca koyduğum CD kutusunun neredeyse milim oynamaması nedeniyle ortalamanın altında kalacağını hiç sanmıyorum.

    Gelelim ses olayına; daha yeni araba almaya karar verdiğimde, model araştırırken yazdıklarımı hatırlayanlar benim için sessizliğin çok önemli olduğunu hatırlarlar. Bir kaç kez motor çalışır halde arabadan indiğimde, dışarıdan dizel sesi epey vardı. Gerçi o sırada klima da çalışıyordu, onun fan gürültüsü de vardı ama dizel sesi seçilebiliyor. Herhalde dışarından sesiz aracı olması isteyenler dizel asla alamayacak. Ancak içeride sesten hiç rahatsızlık duymadım o kadar titiz olmama rağmen. Hızlanmalarda tok ve hoş bir ses geliyor ki bence bu gelen ses benzinli araçtakinden daha da güzel (almadan önce test sürüşünü benzinli araç ile yapmıştım, onun yol bilgisayarında ortalama tüketim 12 küsür litreydi), asla kabin içerisindekileri rahatsız etmiyor. Tamamen motor sesi yok edilmiş denilemez ama asla kullanıcısını ve yolcularını rahatsız etmeyen, hele hele kısık ses bile olsa radyo açıldığında asla farkedilemeyen bir ses bu. Trafik gürültüsünü ise unutun; ambulans sireni veya yanınızda çalınan bir korna ya da tam sağınızda giden dandirik egzoslu bir araç olmadıkça tamamen dış Dünya'dan soyutlanmış durumdasınız.

    Aracın en iddialı yeri kliması ve müzik sistemi. Müzik sisteminden daha önce bahsetmiştim harika bir akustik sağlanmış. Klima ise müthiş ötesi. Yol bilgisayarı dış sıcaklığı 37 gösterirken iki üç dakika içinde 19 derecelere düşüyor aracın içi. Çift bölgeli olması biraz gereksiz gibi ama gücü süper. Her arabayı park edip indiğimde cin çarpmışa dönüyorum İzmir sıcağında.

    Aracın bir kusuru bagajının çok yüksekte olması sebebiyle dar alanda geri yanaşmanın uçak indirmekten farksız olması. Bu araca nasıl olurda neredeyse 60-70 YTL olan park sensörü takılmaz anlamış değilim. Göreceksiniz aracın ilerki aylarda çıkacak modellerinde mutlaka park sensörü olacak, kesinlikle eksiklik. Derhal taktırmayı düşünüyorum ama garanti olaylarını bozar mı acaba? Ya da Ford'un sevisinde bu işlem yapılıyor mu garantiye ve orjinalliğe zarar vermeden? Alarmında da darbe sensörü yok, sadece kapılara, kaputa, bagaj kapağına, yakıt deposu kapağına, pencereye zarar verildiğinde ya da aracın müzik sistemine müdahalede bulunulduğunda alarm devreye giriyor. Ve kapılar kitlenirken, yani alarm kurulurken herhangi bir uyarı sesi gelmiyor, sadece sinyaller yanıp sönüyor. Bu arada çok dikkat edilmesi gereken nokta kapılardan biri yanlışlıkla açık kalmışsa ve siz uzaktan kumandayla aracı kitlerseniz araba kitlenmiyor, uyarı sesi falan da gelmiyor. Yani aracı kitlediğinizi düşünerek uzaklaşıyorsunuz ama araba tamamen savunmasız kalıyor. Ayrıca alarmın gece boyunca yanıp sönen ve araçta alarm olduğunu gösteren led de yok. Yani bu alarmda caydırıcılık hiç düşünülmemiş. Adeta hırsız zorlasın, zarar versin ama eli boş dönsün gibi bir zihniyet, garibime gitti.

    Aracın merak ettiğiniz ya da görmek istediğiniz bir bölümü varsa resmini çekebilirim, yazmanız yeterli.




  • beğendiğine çok memnun oldum. silkelenme olayına ben de kafayı takmıştım. servise gittim. motorla egzos arasında vibrasyonu önlemek için yapıyor herhalde. spiral varmış. yani kısacası normalmiş. olayı ben tam anlatamadım kusura bakma. ama normalmiş. bende de oluyor yani. takma kafana... kazasız belasız keyfini sür arabanın...
  • unutmadan bir şey daha söyliyeyim. lastik havalarını mutlaka kontrol ettir. çünkü ben uzun süre 33 olması gereken hava ile fabrikadan geldiği 45 hava ile kullandım arabayı. bir anormallik olduğunu hissediyordum. çok sertti. sonra servise gittiğimde normale çevirdiler. şimdi çok güzel. aslında kontrol ediyorlar ama benimki gözden kaçmış herhalde...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pnr005

    hayırlı uğurlu olsun allah kaza bela vermesin diyerek bişiy sormak isterim kaça aldın tüm paketler dahil + olarak sence bumu cmax mı


    Aracı 41.250 YTL'ye aldım. Baz modeller arasında en pahalı liste fiyatına sahip araç. Bir kere dizel olması benzinlisine göre pahalı, sedan olması hatchbackine göre pahalı, Ghia olması Trend olmasına göre pahalı. Yani eğer dizel yerine benzinli, sedan yerine hatchback ve Ghia yerine Trend paketi alırsan yaklaşık 9.000 ile 11.000 YTL arasında daha düşük bir rakam ortaya çıkar. Bu arada yakında Trend ve Ghia donanımdan sonra Titanium donanımlısı gelecekmiş Focuslar'ın. Ne kadar olacağını bilmiyorum ama kartlı çalıştırma sistemine sahip olacakmış. Gerçi resmini eklediğim sustalı anahtarı yerine kart kullanmayı şahsen istemem, çok şık anahtarları.



    Yeni Focus ve Focus C-Max arasında kaldıysan kesinlikle Focus al derim. C-Max'i de yarım yamalak inceledim ama hoşlanmadım. Tanıdığımızın Corolla Verso'su var. Eğer o sınıftan bir araç düşünüyorsan mutlaka Verso al ama C-Max'le Focus arasında kaldıysan ki ikisi aynı sınıfta değil Focus al derim, sadece yeni dizayn olması bile yeter.







  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.