Şimdi Ara

dizel arabanın turbosu nasıl bozulur? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
106
Cevap
2
Favori
87.943
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benzinlininki nasıl bozuluyorsa oole bozulur. Bu arada biraz bilgi vereyim turbo sistemi hakkında. Sunu herkes bilir heralde atılan havanın yardımı ile(egsoz gazından bahsediyorum) türbin+kompressor kombinasyonu sayesinde motora verilecek hava bir güzel sıkıstırılır. Turbo sistemlerindeki arızanın temel sebebi ise çalışma esnasında cok yuksek devirlere cıkacak olan bu türbin ve komp. kanatlarının yaglanmasının tam saglananama durumudur. Bu sebeple arac stop edilmeden ve yurutulmeden 2-5 dakka rölantide calıstırılır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Erreguay

    evet turbonun sogmasi icin belli bi zaman rolantide bekletilmesi gerektigi herkes tarafindan biliniyo

    ama ben bunu beklemeyı unutuyorum dıyenler ıcın soyle bı sey yapılabılırmı???


    dusunun normal sartlarda 2. viteste de kalkabılen bu araclarda 1. lerde turbo nun devreye girmemesini saglayabilirmiyiz??

    yani biz arabayi 1. vites ve geri viteste park ederken 30 saniye veya 1 dakak. bu arada turbo sogusa..

    bu esnada 90 hp lik bi aractan belki 50 hp guc alicaz ama bu park manevralari icin yeterli bi guc olabilir...

    Tabi turbonun boyle bi ayara izin verip vermicegini bilmiyorum ben teknik bilgisi olan arkadaslar aydinlatirsa sevinirim...

    (bu arada geri viteste turbo devreye girmiyo diye biliyorum ben yoksa yanlis mi biliyorum)


    Her viteste turbo devrededir, vites kutusuyla alakası yok zaten. Hatta boşta bile turbo döner ama gerekli hıza arabadan arabaya değişmekle birlikte 1500 devirden sonra kavuşur. Geri vitesteyken de gaza basılsa boşta da basılsa turbo fanının dönüş sesini duyabilirsiniz.

    Dediğin genelde uygun gibi gözükse de yokuş kalkışlarında arabanın stop etmesine neden olur, ayrıca pratikte de mümkün olacağını sanmıyorum.

    Bu işlem için küçük elektronik aletler var, bir çok deneyimli oto elektrikçisi bunun montajını yapabilir. Siz arabanın kontağını kapattığınızda araç 30 saniye daha çalışmaya devam ediyor, daha sonra kapanıyor. Aletin tam ismini hatırlayamıyorum ama tuningshoplarda satılıyor, bu şekilde bahsederseniz hemen verirler. Bu sayede vakit kaybetmeden turbo fanının soğumasını ve dönüş hızının düşmesini sağlayabilirsiniz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: Erreguay

    evet turbonun sogmasi icin belli bi zaman rolantide bekletilmesi gerektigi herkes tarafindan biliniyo

    ama ben bunu beklemeyı unutuyorum dıyenler ıcın soyle bı sey yapılabılırmı???


    dusunun normal sartlarda 2. viteste de kalkabılen bu araclarda 1. lerde turbo nun devreye girmemesini saglayabilirmiyiz??

    yani biz arabayi 1. vites ve geri viteste park ederken 30 saniye veya 1 dakak. bu arada turbo sogusa..

    bu esnada 90 hp lik bi aractan belki 50 hp guc alicaz ama bu park manevralari icin yeterli bi guc olabilir...

    Tabi turbonun boyle bi ayara izin verip vermicegini bilmiyorum ben teknik bilgisi olan arkadaslar aydinlatirsa sevinirim...

    (bu arada geri viteste turbo devreye girmiyo diye biliyorum ben yoksa yanlis mi biliyorum)


    Her viteste turbo devrededir, vites kutusuyla alakası yok zaten. Hatta boşta bile turbo döner ama gerekli hıza arabadan arabaya değişmekle birlikte 1500 devirden sonra kavuşur. Geri vitesteyken de gaza basılsa boşta da basılsa turbo fanının dönüş sesini duyabilirsiniz.

    Dediğin genelde uygun gibi gözükse de yokuş kalkışlarında arabanın stop etmesine neden olur, ayrıca pratikte de mümkün olacağını sanmıyorum.

    Bu işlem için küçük elektronik aletler var, bir çok deneyimli oto elektrikçisi bunun montajını yapabilir. Siz arabanın kontağını kapattığınızda araç 30 saniye daha çalışmaya devam ediyor, daha sonra kapanıyor. Aletin tam ismini hatırlayamıyorum ama tuningshoplarda satılıyor, bu şekilde bahsederseniz hemen verirler. Bu sayede vakit kaybetmeden turbo fanının soğumasını ve dönüş hızının düşmesini sağlayabilirsiniz.



    evet bu hem daha pratik hemde dah sorunsuz bi cozum olur...

    olurda bi gun bi turbo dizel veya turbo benzinli bi arabam olursa bu aletten taktiririm




  • demin arkadaşın biris demiş. soğukta turbo ısınması lazım diye. turbo ısınacaksa intercooler koymazlar. önüne gazate örterler motor ısın sın diye. böyle olması lazım.
  • Öyle ya da böyle her türlü kullanım sonucu turbo ünitesinin belli bir kullanım ömrü var. Turbonun ömrü ortalama 80-100 bin km.'dir. Yukarda arkadaşların bahsettiği tekniklerle bu süreyi uzatmak mümkün.

    Ancak, sonuçta turbo charger'lı bir motor extra arıza ve servis maliyeti potansiyeli taşır. Turbo sistemine girecek tek bir kum tanesinin bile ne denli yüksek bir hasara yol açabileceğini hayal bile edemezsiniz.

    Yakıttan üç kuruş kazanacağım hesapları içindeki bir kişi için turbo arızalarının garanti dışı masrafları hiç de az değildir.

    Yakıt ekonomisini düşünerek ikince el turbolu araç alan arkadaşlar, özellikle araç 80.000 km.'nin üstünde ise ciddi turbo arızaları ve yüksek maliyetlerle karşı karşıya kalabilirler.

    Üstüne üstlük, ülkemizde düşük kailtede motorin kullanıldığı, sıfır araç sahiplerinin yetkili servislerde düzenli periyodik bakım yaptırmadığı gerçekleri eklenirse ikinci el turbo dizel araç almak hiç de akılcı bir hareket değildir.

    Ama ne yazıkki pazarlara baktığınızda, 100 bin km.'yi geçmiş turbo dizel araçların normal benzinli versiyonlarından daha yüksek fiyatlara alıcı bulduğu görülmektedir.

    İşletim maliyetleri (Yakıt hariç) ve arıza oranları açısından en ekonomik araçlar atmosferik basınçla çalışan sade benzinli motorlu araçlardır.

    Bir iki senede piyasayı saran turbo dizel salgını bu araçların ileri yaş hastalıkları nedeniyle önümüzdeki yıllarda sekteye uğrayacaktır. Bu araçların ikinci el değerleri oldukça düşecektir.

    Bu yüzden, sadece yakıt ekonomisi nedeniyle, 5 milyar fiyat farkı verip, turbo dizel araç almak açıkcası bana hiç de akılcı gelmiyor.




  • special123456 arkadaşın söylediğini benim birçok tanıdığım kişiler de söylemişti bana, çok doğru bir tespit bence. Biraz daha ekonomi yapmak için benzinli arabanın keyfinden vazgeçip bir de ilerde böyle sorunlarla uğraşmak da var.
  • Turbo dizel araçların kullanım klavuzunda şehir içinde kontağı kapatmadan beklemenin gereksiz olduğunu uzun yolda ise uygun bir süre beklenmesi gerektiği belirtilmektedir.
    Arkadaşın tavsiye ettiği sistem akla çok mantıklı gelmesine rağmen günümüz turbo dizellerinde fabrika çıkışlı olanlarda kullanılmamasının nedeni bu sistemin akla gelmemesinden değil muhtemelen gereksiz olduğundan olsa gerek. Yoksa sorunsuzluğu ilke edinmiş pekçok firma bunu veya benzer çözümleri çok kolay kullanırdı.

    Burda önemli olanın arabaların bakımlarının yetkili servislerde uzman kişilerce zamanında yapılması olduğu fikrindeyim. Yukarıdaki bir arkadaşın turbonun özellikle 80 000 km lerden sonra arıza çıkaracağı şeklindeki açıklamasını ilk olarak duyuyorum. Arabaların km leri ilerledikçe doğal olarak bakım masrafları da artar. Bakımlı arabaların yüksek kilometrelerde bile sorunsuz kullanılabileceğine inanıyorum. Buna rağmen beklenmedik bir arızanın düşük km lerde de olma ihtimali her zaman vardır.

    Bu işlem için küçük elektronik aletler var, bir çok deneyimli oto elektrikçisi bunun montajını yapabilir. Siz arabanın kontağını kapattığınızda araç 30 saniye daha çalışmaya devam ediyor, daha sonra kapanıyor. Aletin tam ismini hatırlayamıyorum ama tuningshoplarda satılıyor, bu şekilde bahsederseniz hemen verirler. Bu sayede vakit kaybetmeden turbo fanının soğumasını ve dönüş hızının düşmesini sağlayabilirsiniz.




  • BÜTÜN TOPİĞİ OKUMAYA ÇALIŞTIM BELKİ GÖZÜMDEN KAÇMIŞ OLABİLİR AMA KAFAMDAKİ SORUNUN CEVABINI BULAMADIM. EĞER TURBO ARIZALANIRSA BU NASIL ANLAŞILIR. BELLİ BİR SÜRAT ÜSTÜNE ÇIKAMAYARAKMI YOKSA BİR SES VS. FALANLAMI ?

    2. SORU EGZOSUN NORMALDEN FAZLA SİYAH DUMAN ATMASININ TURBO İLE BİR İLGİSİ VARMIDIR ?
  • kardeş turbo bozulunca araç çok zorlanarak gidiyor.
    ben 2 kere vw passatta turbo hortumunu deldirdim.
    araçtan traktör gibi ses çıkıyo ayrıca araç o kadar nazlı gidiyoki 90-100 gibi hızlara ulaşmakta güçlük çekiliyor.
    siyah duman konusunda bir fikrim yok.
    fakat 2002 tdi passatta biraz duman çıkıyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Jackal78

    BÜTÜN TOPİĞİ OKUMAYA ÇALIŞTIM BELKİ GÖZÜMDEN KAÇMIŞ OLABİLİR AMA KAFAMDAKİ SORUNUN CEVABINI BULAMADIM. EĞER TURBO ARIZALANIRSA BU NASIL ANLAŞILIR. BELLİ BİR SÜRAT ÜSTÜNE ÇIKAMAYARAKMI YOKSA BİR SES VS. FALANLAMI ?

    2. SORU EGZOSUN NORMALDEN FAZLA SİYAH DUMAN ATMASININ TURBO İLE BİR İLGİSİ VARMIDIR ?
  • bende bi kaza yaptım kaza anında turbo ya giden hortum delinmiş tamirciler de fark etmemişler

    ben arabayı kullanırken bi baktım gaz werdikçe fısssssssssssssssss die ses gelio gittim söyledim adamlar yaptılar walla düzeldi

    çekişden baya fark ediyo gitmiyo araba
  • ayrıca turbo bozulunca benim aracımda en çok yaşadığım şey:
    araç sollarken devir 2500 e kadar rahat çıkıyo 2500 de yaklaşık 1,5-2 sn tıkanıyor
    araç öne doğru yığılıyor daha sonra tekrar açılıyor.
    bu şikayetlerle servise gittim iki kere turbo hortumunu değiştirdiler.
    quote:

    Orjinalden alıntı: miraz.miraz

    bende bi kaza yaptım kaza anında turbo ya giden hortum delinmiş tamirciler de fark etmemişler

    ben arabayı kullanırken bi baktım gaz werdikçe fısssssssssssssssss die ses gelio gittim söyledim adamlar yaptılar walla düzeldi

    çekişden baya fark ediyo gitmiyo araba
  • YANİ TURBODA SORUN OLUP OLMADIĞINI SADECE DÜZ YOLDA KÖKLEYEREK Mİ ANLAYABİLİRİZ ?
  • turbo sorununu her zaman rahatça anlayabilirsin.
    1-araç fazla yakmaya başlar
    2-aracın çekişi acayip düşer
    3-traktör gibi ses çıkarır.
    4-aracın turbo sesi ya çok fazla gelmeye başlar ya da hiç gelmez
    bizim 2002 tdi passatta turbo bozulunca çok fazla turbo sesi gelmeye başlamıştı.
    bu da benim çok hoşuma gidiyordu.
    araç kalkarken sanki uçak kalkıyormuş gibi çok güzel turbo sesi geliyordu.
    bunlar benim yaşadıklarım.belki daha fazla şeyden anlayabiliriz turbonun bozulduğunu.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Jackal78

    YANİ TURBODA SORUN OLUP OLMADIĞINI SADECE DÜZ YOLDA KÖKLEYEREK Mİ ANLAYABİLİRİZ ?
  • slmlaR arkadas benim ford galaxy tdi 116 ps var SIZE BIR SORUM VAR BENIM TURBO BOZULDU KONTRUL ETTIRDIM AMA MOTORUN ICINDEN GELEN BARCACIKLAR BOZMUS DIYORLAR PISTONLAR KIRILA BILIRMI NEDEN OLDUGUNU BILEMIYOM BASKA NEREDEN GELEBILIR PARCACIKLAR BANA MEIL ATARSANIZ SEVINIRIM cayir50@hotmail.com tesekürler
  • Konu bu kadar hortlayamaz yaa
  • konu gerçekten güncel ve gerekli bir konu ancak bu şekilde hortlatılması ilginç.Nerden buluyorlar bu eski konuları,ancak arkadaşın yazısı dediğim gibi çok daha ilginç
  • büyük bir beceri gerektirir
  • yArarlı bir konu hortlamış
  • benim bi sorum olucak
    bu uzun süre kullanımdan sonra kapatmadan önce rölantide birkaç dk bekletme gibi bişeyden bahsedilmiş
    acaba yaklaşk kaç km veya kaç saat gidildkten sonra böle bi uygulamaya başvuruyoruz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: biggaturk

    benim bi sorum olucak
    bu uzun süre kullanımdan sonra kapatmadan önce rölantide birkaç dk bekletme gibi bişeyden bahsedilmiş
    acaba yaklaşk kaç km veya kaç saat gidildkten sonra böle bi uygulamaya başvuruyoruz


    Bende merak edip TDCI aracımın kullanım klavuzunu okudum.
    Şöyle yazıyor. Aniden yüksek hızdan ani frenle durup kontağı kapatmayın.
    Bu olay turbo yataklarında aşınmaya sebep olur.
    Motor rölanti devrine ulaşınca kontağı kapatabilirsiniz. Bu kadar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayhan1095 -- 6 Şubat 2009; 0:10:01 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.