Şimdi Ara

Disklerin teknik olarak değişmesi gerektiği nasıl anlaşılır

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
1
Favori
6.775
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    fren disklerinin etrafında fatura oluştu balataları değiştireceğim ancak diskleri tornalatma konusunda düşüncem var disk bir anda beni yorucak o yüzden ömrü bitmemiş diski değiştirmek istemiyorum.

    değişmesi gerekdiğini nasıl anlayabiliriz mesela kaç mm inceldiyse değişmelidir.



  • Aracınızın üzerindeki diskin parça kodunu bulup üretici sayfasından bakarsanız kalınlık hangi seviyeye düştüğünde değişmesi gerektiğine dair yazar.

    Misal benim aracın ön diskleri 26mm stok kalınlığa sahip. Bu kalınlık 24.4mm olunca değişmeli yazmışlar. İlk balata değişiminde 25.5mm ölçtüm kumpas ile.

    Arkalar 10mm stok, 15bin km de 9.9mm olmuş , onun da 9mm olunca değişimi önerilmişti sanırım.

    Gözle bakarak veya torna sayısına göre değil. Tamamen diskin kalınlığına bağlı bir durum.
  • Üzerinde minimum kalınlık belirtilir. En sağlıklısı onu okuyup ölçüm yapmaktır ona göre değişir yada kullanıma devam edilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 20 Mart 2019; 0:37:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En belirgin anlama şekli fren yaparken direksiyonun titremesidir. Tornacıya götürdüğünde zaten sizi yönlendirir yeni disk alma konusunda. Çok incelmişse torna işlemi yapmazlar zaten.
  • En belirgin anlama şekli fren yaparken direksiyonun titremesidir. Tornacıya götürdüğünde zaten sizi yönlendirir yeni disk alma konusunda. Çok incelmişse torna işlemi yapmazlar zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan

    En belirgin anlama şekli fren yaparken direksiyonun titremesidir. Tornacıya götürdüğünde zaten sizi yönlendirir yeni disk alma konusunda. Çok incelmişse torna işlemi yapmazlar zaten.
    Tornacı işine bakar, işine geleni yapar. Diskin minimum kalınlığı vardır, o geçilmişse torna yapılmaz.
  • arka diskler yamuksa catlaksa bitikse kasayi sallar ona dikkat etmek gerekir. Disk cok incelmediyse tornaya sokulur hic bir zarari olmaz degisim suresini uzatir. Sanayide serviste vs 2 dakikada kontrol ettirebilirsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracınızın üzerindeki diskin parça kodunu bulup üretici sayfasından bakarsanız kalınlık hangi seviyeye düştüğünde değişmesi gerektiğine dair yazar.

    Misal benim aracın ön diskleri 26mm stok kalınlığa sahip. Bu kalınlık 24.4mm olunca değişmeli yazmışlar. İlk balata değişiminde 25.5mm ölçtüm kumpas ile.

    Arkalar 10mm stok, 15bin km de 9.9mm olmuş , onun da 9mm olunca değişimi önerilmişti sanırım.

    Gözle bakarak veya torna sayısına göre değil. Tamamen diskin kalınlığına bağlı bir durum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan

    En belirgin anlama şekli fren yaparken direksiyonun titremesidir. Tornacıya götürdüğünde zaten sizi yönlendirir yeni disk alma konusunda. Çok incelmişse torna işlemi yapmazlar zaten.
    Genelde her iki yanakta eşit aşınma var sa iki kere torna işlemi yapılabiliniyor, bir taraf diğer taraftan daha çok aşınmış ise ikinci kere torna işlemi sıkıntı yaratabilir.
    Ben 2015 de Doğu Karadeniz seyahatinde frenleme sırasında direksiyonda titreme hissettiğimde orijinal disk ile değiştirmeye çalıştım parça bulamayınca tornalattım, iç taraf daha fazla aşınmış olduğundan usta ikinci kere tornaya gelmez orijinali ile değiştirmek gerekir demişti.
  • Titreme disk eğri ise olur incelmiş ise olmaz. Benim diskler bittiğinde fren pelalı en dipte kavramaya başlıyordu. Fren mesafesi artmıştı.
  • Tutmuyorsa bitmiştir.
    İyi günler.
  • kaliteli balatada fatura oluşmaması lazım. orijinal ürün kullanın. diskin kalınlığını kumpas ile ölçmeniz lazım ona göre karar vereceksiniz ama sanayide o işi kim yapacak ? ayrı bir muamma.

    kabaca nasıl anlarım dersen, lastiği sök. diski elle kenarlardan içe bariz girmişse geçmiş olsun disk değişecek,torna yapmak sağlıklı değil. ama sanyiciye para versen 7ceddini tornalar o ayrı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ER9

    Titreme disk eğri ise olur incelmiş ise olmaz. Benim diskler bittiğinde fren pelalı en dipte kavramaya başlıyordu. Fren mesafesi artmıştı.
    çok incelince de titreme yapar. bu titreme önce 120km de başlar artık teneke olunca 90 km de fren yapsan bile hissedilir.
  • Aracımın orijinal diskleri km 217.000 dıştan bakınca fatura görünüyor. Youtube da aracımın aynısından gördüm. Adam hava kanallarınin kanatcık izleri görünene kadar kullanmış. Daha yeni değiştiriyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yukarıda yazdım. Şöyle ibareler vardır.
    Disklerin teknik olarak değişmesi gerektiği nasıl anlaşılır
    Disklerin teknik olarak değişmesi gerektiği nasıl anlaşılır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mikrometre ile ölçülür, servis klavuzundaki mininumum değerin altındaysa değişir.
    Titreme ya da frenin az tutması birebir disk kalınlığı ile ilişkilendirilemez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crow in cornfield

    kaliteli balatada fatura oluşmaması lazım. orijinal ürün kullanın. diskin kalınlığını kumpas ile ölçmeniz lazım ona göre karar vereceksiniz ama sanayide o işi kim yapacak ? ayrı bir muamma.

    kabaca nasıl anlarım dersen, lastiği sök. diski elle kenarlardan içe bariz girmişse geçmiş olsun disk değişecek,torna yapmak sağlıklı değil. ama sanyiciye para versen 7ceddini tornalar o ayrı.
    fabrika çıkışı balatalar 111bin km de henüz balata yada disk değişimi yapmadım.

    henüz uyarı vermeye başlamdı ancak frenler eskisi gibi tutmadığını daha aşağıda kavradığını düşünüyorum.

    Fatura gözle görünür seviyede zaten jant içinde elle elleyince de hissediliyor.
  • CLİO SYMBOL kullanıcısına yanıt
    Diskin kalınlığını bir kaç farklı noktadan ölçün, daha sonra aracın teknik kılavuzunda veya diskin üzerinde yazan minimum değere bakın. Eğer orada yazandan daha fazla inceldiyse değiştirin, kullanım aralığının dışına çıkan diske ne olacağına kimse garanti veremez.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Üstadım kendim Elektrik Bakım Teknisyeniyim. Dolayısıyla tüm günüm rulman, balata, motor, sensör gibi ekipmanların içinde geçiyor. O bahsettiğin ölçümleri bizzat yapıyorum zaten. Bir sonraki balata değişiminde disklerde değişecek zaten. Benim bahsettiğim kişi İngiltere de Clio 2 kapı 2.0 16 v 172 hp araca biniyor. Diskleri bir görün derim. Linkini bulup atmaya çalışacam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.