Şimdi Ara

Yuksek devirde duman atma sorunu yardim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
1
Favori
16.134
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar merhaba yarin bir takasa girecegim alacagim arac 1.5 otomatik impreza sedan exp sonrasi usta usta yuksek 6 7 bin devirde siyah duman atma sorunu oldugunu soylemis bu bana buyuk bir masraf cikarir mi almali miyim sizce burada danistigim kisiler sorun olmaz al icin rahat olsun dedi

    Simdiden tsk ler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Yüksek Devirde Duman Atma Sorunu

    Arabanız yüksek devirlerde duman atıyorsa, bunun çeşitli nedenleri olabilir. Dumanın rengi, sorunun kaynağını belirlemenize yardımcı olabilir.

    Beyaz Duman

    • Yüksek Devirde Beyaz Duman: Bu, genellikle soğutma sıvısının yanma odasına sızdığı anlamına gelir. Ciddi bir sorun olabilir ve ciddi hasarlara yol açabilir.
    • Dizel Araç Yüksek Devirde Beyaz Duman Atıyor: Bu, genellikle enjektör arızası veya sıkışmış piston segmanları gibi sorunlardan kaynaklanır.

    Mavi Duman

    • Yüksek Devirde Mavi Duman: Bu, genellikle yağın yanma odasına sızdığı anlamına gelir. Yağ sızıntısı veya yıpranmış piston segmanları gibi sorunlardan kaynaklanabilir.

    Siyah Duman

    • Gaza Basınca Siyah Duman Atması: Bu, genellikle yakıt-hava karışımının çok zengin olduğu anlamına gelir. Bu, ateşleme zamanlaması sorunları veya tıkanmış bir hava filtresi gibi sorunlardan kaynaklanabilir.
    • Yüksek Devirde Siyah Duman: Bu, genellikle aşırı yakıt enjeksiyonu veya tıkanmış bir egzoz sistemi gibi sorunlardan kaynaklanır.

    Diğer Nedenler

    • Tıkalı Hava Filtresi: Tıkalı bir hava filtresi, motora yeterli hava akışını engelleyerek siyah duman atmasına neden olabilir.
    • Arızalı Turboşarj: Arızalı bir turboşarj, motora aşırı miktarda hava ve yakıt sağlayarak siyah duman atmasına neden olabilir.
    • Arızalı Egzoz Gazı Geri Dönüşüm (EGR) Valfi: Arızalı bir EGR valfi, egzoz gazının motora geri dönmesine neden olarak siyah duman atmasına neden olabilir.

    Sorunu Çözme

    Yüksek devirde duman atma sorunu yaşarsanız, sorunun kaynağını belirlemek ve uygun onarımları yapmak için aracınızı bir tamirciye götürmeniz önerilir. Erken teşhis ve onarım, daha ciddi sorunları ve maliyetleri önlemeye yardımcı olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Yağ yakıyor olabilir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Usta yag eksiltme yok demis belki cok cok az dem8z buradaki bosch un da soyledigi alabilirsin masraf cikaricak bir durum degil dedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yukarıdaki arkadaşın dediği gibi siyah dumanın tek açıklaması yakıta yağ karışmasıdır. Yani evet araç yağ eksiltiyor ve bunun bir çok sebebi olabilir. Sebebini öğrenmeden almayın derim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yüksek devirde bir çok araba az miktarda olsa yağ yakma yapar.
    6-7 bin devirde normal bir durum bence ki
    güncel arabaların çoğu 7 bin devir çeviremiyor
    bence bunun en sağlıklı cevabını sırada bir usta değil subaru ustasından alınmasıdır.
  • subaruya binen tipler biraz hoyrat kullanmayı seven şehir magandalarından oluştuğundan motorun canına okumuştur. duman atması normal o yüzden.
  • iyi bilenler aydınlatsın da; bence temkinli olmakta fayda var. yaptırsınlar, öyle satın al.

    benim araç beyaz duman atıyordu. çözmek için ehlini bulmakta zorlandım. nihayetinde 1500TL'ye mal olmuştu.
  • rukaplan R kullanıcısına yanıt
    Nefeni ve çözümü neydi?Hocam.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • yağ yakma mavi duman atmaz mı?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilen bilmeyen sallıyor.Yağ yakan araç mavi duman atar.
    Siyah dizel ise yakıt fazla demektir.Enjektör sorunu olabilir,araçta yazılım olabilir.
    Beyaz duman genelde conta patlak olunca atar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beyaz duman : Su sorunu, silindir kapağı contası yanık olursa atar
    Mavi duman: Sekmanlar kaçırır, yağ yakarsa atar.
    Siyah duman :Yakıt dengesizliği varsa atar enjektörlerde, debimetrede, oksijen sensöründe hata varsa atar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • symbolcu S kullanıcısına yanıt
    Sallıyorlar demişsin de denemesi 5 lira. Madeni yağa bir kibrit at bakalım duman mavi mi oluyor siyah mı ? Ya da git on numara yağ yakan bir kamyonun yanında dur mavi duman mı atıyor. Kendi fikrin olabilir ancak başkalarına sallamadan önce iki kere düşün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar siyah duman yağ yakma göstergesidir demiş ama tersine siyah duman benzin tam yanmadığında ortaya çıkar. Motor yağ yaktığında mavi duman atar. Tahminimce o aracın ateşleme ya da yakıt sisteminde bir sıkıntı var.
  • Yağ kaçağı yapıyor olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Duman atma hiç bir devirde normal değil. Yüksek devirdekiler görünüyor, düşük devirdekiler de pistonlarda, karterde birikiyor.
    Büyük ihtimalle yakıt zenginde kalıyor.

    Sensör veya buji gibi basit bir şey olabilir. Eskimiş enjektörler gibi orta masraflı da olabilir. Valfleri yeterince açamayan aşınmış eksantrik mili de olabilir.

    Düşük bir ihtimal yağ kaçağı olabilir. Nadiren, kaçağın yoğunluğuna bağlı olarak siyah dumana da sebebiyet verebilir.
  • Nickenick N kullanıcısına yanıt
    Araba her hızda (durma dahil) beyaz duman atıyordu. bazen dumanaltı yapıyordu ortamı.

    Nedeni: zengin yakımı - ya da enjektör işemesi. yani fazla yakıt çekiyor. bu durumda fazla yakılan yakıttan motor pistonları eriyebilir. dolayısı ile motor pertine kadar gider. (bu bilgi ustadan ve konuyla ilgili okuduklarımdandır)

    Çözümü: sanayide herkes gönüllü oldu yaparım diye, sebep sorduğumda ya cevap veremediler, ya da salladılar, araba bir gün yatacak dediler vs. güven vermediler. Ankara ivedik sanayide Seçkin Pompa'ya gittim (2017 ekim).

    Çalışma şekli: tahmin veriyor - enjektör problemi diyor. istersen 200TL'ye açarım. Tamir istersen 200 lirayı maliyete dahil ederiz.

    Sonuç:165bin km'deki arabamda- 4 enjektör memesi değişti (mevcutlar işiyor dediler), enjektörlerin içi temizlendi. Sadece bu işi yapan kurumsal bir yer. Bosch makineleri var. 1200TL tuttu.

    1 yıl garanti veriyorlar. ön şartı mazot filtresini oracıkta değişmem. 100TL de mazot filtresi değişimi tuttu.

    200TL de ankara yolculuğum.

    Toplam 1500TL. Araba fiesta 2007. zaten canavar. oradan çıktıktan sonra fişek gibi oldu :).

    Dipnot: sanayide ustaların ya da benzinlikte pompacıların önerdiği depo temizleyen yakıt katkı ürünlerini kullanmayın. depoyu temizliyor ve bütün pisliği enjektörlere topluyor : en az 10bin liralık maliyet çıkarır. başa bela olur.




  • Hocam oksijen sensörü orijinal değilse , araç küçük Bir hararet kaldırdı ise , conta demek istemiyorum.. segmanlarin olduğu yerden kaçırma yapabilir.pvc valfi dolmuş görevini yapmıyor olabilir . Yüksek devirde imprezalarin bir çoğu bunu yapıyor ve şöyle söyleyeyim Subarularin performans araçları olduğunu unutmayın yağ yakma durumu eğer 10000km de 1.2 litre ise normal kullanım , agresif kullanım yapılıyorsa 10000 km de 1.5-2 litre arasi yağı boxer motor yakar yapısı gereği yan durduğunda piston etekleri çizilmeye musaittir kalitesiz demiyorum kesinlikle müthiş bir mühendislik harikası motorlar, bende de impreza var eksiltme durumu 1.5 litre civarında


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.