Şimdi Ara

CVT vs Tork Konventör

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
5
Favori
37.658
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar selam,

    2. el araç düşünüyorum maksimum 38.000 TL otomatik. Bir çok yorum okudum Honda, Toyota CVT'ler uzun vadede sorun çıkartmaz sadece yağına bakın diye. İstediğim bütçede 2006 ve civar modeller mevcut. Benim için konfor, performans, vites geçişi vs ikinci derecede önemli. Tek bir isteğim var araç 4-5 yıl sıkıntısız şanzıman arızası vermesin.

    1. CVT, Tork Konvertör şanzıman olarak hangisini seçmeliyim?
    2. 2007-2008-2009 model arabaların hangileri Tork Konvertör kullanıyor?
    3. Bütçem olsa ZF seçeceğim fakat BMW dışında bu şanzımanı kullanan araç var mıdır?

    Şimdiden teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi break. -- 11 Ekim 2017; 13:27:20 >



  • Tork konvertörü bir şanzıman türü değildir. O bir kaplin yani kavrama türüdür. Motorla şanzıman arasında mutlaka (elektrikli otomobiller hariç) bir kavrama mekanizması olmak zorundadır aksi halde arabayı boşa alamazsın ya da arabayı durdurduğunda motor da durur!

    CVT şanzımanlarda bildiğim kadarıyla 3 tip kavrama kullanılır: İki debriyaj, bir tork konvertörü.

    İki debriyaj kavramasından biri merkezkaç prensibiyle çalışan atalet debriyajıdır. Motor belli bir devrin üstündeyken kavrama pabuçları dışa açılır ve dıştaki rotora tutunur. Belli bir devrin altına düştüğünde de ise kapanır ve şaftı ya da volanı şanzımandan ayırır.

    Diğer debriyaj türü ise bildiğin robotize tek kavramadır, bir bilgisayar aracılığı ile kavrama sağlanır. BU arada CVT'de çift kavramaya ihtiyaç yoktur çünkü kademeli olarak vites değiştirmez.

    Tork konvertörlü kavramalar da tek tiptir, türbin ve impeller arasında hız farkı ortaya çıkınca kavrama gerçekleşir.

    Hangi araçta hangi kavrama var nasıl anlarsın?

    Tork konvertörlü olanlarda şanzıman D'de iken ayağın gaz pedalında olmadığı halde frenden ayağını çekersen araba yavaşça ilerlemeye başlar. Aynı tam otomatik denilen şanzımanlarda olduğu gibi.

    Ataletle çalışan merkezkaç debriyajlı olanlarda ise araba D modunda iken ayağını frenden çeksen bile gaz vermediğin sürece araba hareket etmez.

    Robotize debriyajlı olanlarda ise durum karışık. Bazıları tork konvertörlü gibi davranırken bazıları da atalet debriyajlı olanlar gibi davranabiliyor. Bu tamamen üreticinin debriyaj bilgisayarını nasıl programladığına bağlı.
    Mitsubishi, Suzuki, Honda gibi araçlarda atmosferik, düşük torklu motorlar ile çok sorun çıkarmadılar ama Nissan-Renault grubu sağolsun CVT yi bitirdi.

    Forumlarda tork dayanımları düşük olduğu için yüksek torklarda uzun vadede sorun çıkarabileceğinden bahsedilirdi. Renault-Nissan da dizel araçlarda yüksek torklara kullandı ve araçlar sorun çıkardı.

    Çift kavrama zaten başlı başına bir bela.

    Burada en mantıklı hareketi Peugeot-Citroen yaptı ve 6 ileri tork konvertörlüye geçti. Şimdi 8 ileriyi piyasaya sürdüler.

    Aisin EAT6 ve EAT8 varken 308 yerine DSG li golf e para verenler nasıl bir kafa yaşıyor anlamış değilim.

    Sizin için benzinli, atmosferik, düşük torklu bir araç seçimi yaparsanız CVT ile bir sıkıntınız olmaz. Tabiki araca iyi baktırın. 13-14 yıllık araç alıyorsunuz sonuçta.

    Honda jazz olabilir.

    Biz daha yeni 2005 peugeot 206 aldık. 92.000 km de XT paket. 8 hava yastığı, yağmur ve far sensörü, abs var. 4 ileri tam otomatik. Yakıt biraz fazla ama şehir içi kullanım için ideal araba. Çok yakarsa LPG ye uyumlu.

    33.000 TL ye aldık.
    MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt
    MÜŞAVİR demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR


    quote:

    Orijinalden alıntı: feylesof2150

    Arkadaşlar,

    Bazı konular yanlış anlaşılıyor Tork convertörü bir kavrama sistemidir baskı balataya alternatiftir.
    Tork convertörü CVT yada dişli sistem bir şanzıman ile birlikte kullanılabilir. Tork convertörlü şanzımanlara halk arasında tam otomatik deriz.

    Vallahi bu konudaki yorumlardan önce araştırdığım kadarıyla otomatik sistemler şöyleydi,

    1- Tek kavrama yarı otomatikler
    2- Çift kavrama yarı otomatikler
    3- Tork konvertörlü tam otomatikler
    4- CVT otomatikler

    Ama konuda siz ve bir başka arkadaş daha Tork konvertörlü CVT sistem olur yazmışınız. Şunu etraflıca anlatabilirseniz bizlerde bilgileniriz.

    Şimdiden teşekkürler.

    valla nasıl oluyor bilmiyorum; diğer cvt lerde yok mu onuda bilmiyorum ama mitsubishi attrageın cvt si tork konvertörlü cvt; jatco cvt 7 tam modeli

    aşağıda şeması mevcut; yani tork konvertörlüler; konvertörden sonra dişli kullanan klasik tork konvertörlüler ve konvertörden sonra kasnak kayış kullanan cvt ler olmak üzere 2 ye ayrılıyor benim anladığım kadarı ile.

    cvt tork konvertörlülerin bir türü.

    CVT vs Tork Konventör
    Yapay Zekanın Yanıtı

    CVT ve Tork Konvertörünün Karşılaştırması

    Otomobil şanzımanlarında kullanılan iki yaygın teknoloji olan CVT (Sürekli Değişken Transmisyon) ve tork konvertörü arasındaki farkları anlamanız önemlidir.

    CVT (Sürekli Değişken Transmisyon)

    • Dişliler yerine kayışlar ve kasnaklar kullanır.
    • Pürüzsüz ve kesintisiz vites değişiklikleri sağlar.
    • Genellikle daha iyi yakıt ekonomisi sunar.

    Tork Konvertörü

    • Bir tür sıvı kuplajı kullanır.
    • Vitesleri değiştirmek için torku motorun volanından şanzımana aktarır.
    • Daha sportif ve tepkisel bir sürüş deneyimi sunar.

    CVT Tork Konvertörü Var mı?

    Bazı CVT şanzımanları, daha iyi hızlanma ve yakıt ekonomisi için tork konvertörlerine sahiptir. Ancak, tüm CVT şanzımanları tork konvertörüne sahip değildir.

    Tork Konvertörlü Araç Tavsiyesi

    Tork konvertörlü bir şanzımanla ilgilenenler için önerilen bazı araçlar şunlardır:

    • Ford Mustang
    • Chevrolet Camaro
    • Jeep Wrangler

    CVT Mi Tork Konvertörlü Mü?

    Sizin için en iyi şanzıman seçeneği, sürüş tercihlerinize ve bütçenize bağlıdır. Pürüzsüzlük ve yakıt ekonomisi önceliğinizse CVT daha iyi bir seçim olabilir. Daha sportif bir sürüş deneyimi arıyorsanız, tork konvertörlü bir şanzıman tercih etmelisiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • artik tork konvertorlu cvt ler de mevcut.



    ornek 1.5 turbolu hondalar.



    yeri gelince keyif yeri gelince max tasarruf.
  • Cvt ile klasik tork konvertörlüler arasındaki fark cvt de vites yok bazen sanal olarak belirlenmiş oranlıları oluyor bütcende hangisinin temizi bulunuyorsa onu seç derim, cvt kullanımı biraz farklı gelebilir hiç denemediysen ama sıkıntı olmaz periyodik yağ bakımı tam otomatik araçlar için önemlidir cvt veya klasik 4-6 ileri olması pek birşey farketmez...
  • Bütçenize göre alacağınız araç malesef güncel bir araç olmayacak. Eski cvt lerde de sorun var. Birçok marka bu sorunlar sebebiyle cvt den vazgeçti. Eğer bütçeniz yetiyorsa toyotanın multidrive isimli cvt si sorunsuzdur. Ama bütçe yetersizse, yani 7-8 yada daha büyük yaşta bir araç alacaksanız kesinlikle tork konvertörlü şanzıman almalısınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram

    Bütçenize göre alacağınız araç malesef güncel bir araç olmayacak. Eski cvt lerde de sorun var. Birçok marka bu sorunlar sebebiyle cvt den vazgeçti. Eğer bütçeniz yetiyorsa toyotanın multidrive isimli cvt si sorunsuzdur. Ama bütçe yetersizse, yani 7-8 yada daha büyük yaşta bir araç alacaksanız kesinlikle tork konvertörlü şanzıman almalısınız.

    Hocam 2007-2010 Opel tam otomatikler tork konvertörlü müdür? Sanırım AF olarak geçiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi break. -- 11 Ekim 2017; 15:18:17 >
  • Opel'de (yarı otomatik robotize) ve activeselect(tam otomatik tork konvertörü) olmak üzere iki tip otomatik var. Yarı otomotik(easytronic) 2009 yılından sonraki modellerde yok. Modele ve motora göre kullanılan otomatik türü değişiyor. Ayrıca arkadaşlarında söylediği gibi 2011 öncesi cvt'ler sorun çıkartabilir, pek tavsiye edilmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Live yourlife -- 11 Ekim 2017; 16:22:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Radyoaktifmadde

    Opel'de (yarı otomatik robotize) ve activeselect(tam otomatik tork konvertörü) olmak üzere iki tip otomatik var. Yarı otomotik(easytronic) 2009 yılından sonraki modellerde yok. Modele ve motora göre kullanılan otomatik türü değişiyor. Ayrıca arkadaşlarında söylediği gibi 2011 öncesi cvt'ler sorun çıkartabilir, pek tavsiye edilmez.

    Activeselect AISIN üretimi araştırdığım kadarıyla. Eğer bakımları yapıldıysa sıkıntı çıkartmaz diye düşünüyorum.
  • cvt iyidir sorun da çıkarmaz yağını 2 yılda bir değiştirirsen
    ama ruhsuz gelebilir çünkü aynı oranla hızlanır ve hızlandığını anlamazsın
    test sürüşü yaparsan ne demek istediğimi anlarsın
  • Suzuki swift 1.5 , Hyundai Getz ,i10 , i20 tork konvertorlu bildiğim kadarıyla
  • Arkadaşlar,

    Bazı konular yanlış anlaşılıyor Tork convertörü bir kavrama sistemidir baskı balataya alternatiftir.
    Tork convertörü CVT yada dişli sistem bir şanzıman ile birlikte kullanılabilir. Tork convertörlü şanzımanlara halk arasında tam otomatik deriz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xbreakx


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram

    Bütçenize göre alacağınız araç malesef güncel bir araç olmayacak. Eski cvt lerde de sorun var. Birçok marka bu sorunlar sebebiyle cvt den vazgeçti. Eğer bütçeniz yetiyorsa toyotanın multidrive isimli cvt si sorunsuzdur. Ama bütçe yetersizse, yani 7-8 yada daha büyük yaşta bir araç alacaksanız kesinlikle tork konvertörlü şanzıman almalısınız.

    Hocam 2007-2010 Opel tam otomatikler tork konvertörlü müdür? Sanırım AF olarak geçiyor.

    Muhtemelen easytronik adı ile geçen yarı otomatik. O şanzımandan koşarak uzaklaşın..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: feylesof2150

    Arkadaşlar,

    Bazı konular yanlış anlaşılıyor Tork convertörü bir kavrama sistemidir baskı balataya alternatiftir.
    Tork convertörü CVT yada dişli sistem bir şanzıman ile birlikte kullanılabilir. Tork convertörlü şanzımanlara halk arasında tam otomatik deriz.

    Vallahi bu konudaki yorumlardan önce araştırdığım kadarıyla otomatik sistemler şöyleydi,

    1- Tek kavrama yarı otomatikler
    2- Çift kavrama yarı otomatikler
    3- Tork konvertörlü tam otomatikler
    4- CVT otomatikler

    Ama konuda siz ve bir başka arkadaş daha Tork konvertörlü CVT sistem olur yazmışınız. Şunu etraflıca anlatabilirseniz bizlerde bilgileniriz.

    Şimdiden teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR


    quote:

    Orijinalden alıntı: feylesof2150

    Arkadaşlar,

    Bazı konular yanlış anlaşılıyor Tork convertörü bir kavrama sistemidir baskı balataya alternatiftir.
    Tork convertörü CVT yada dişli sistem bir şanzıman ile birlikte kullanılabilir. Tork convertörlü şanzımanlara halk arasında tam otomatik deriz.

    Vallahi bu konudaki yorumlardan önce araştırdığım kadarıyla otomatik sistemler şöyleydi,

    1- Tek kavrama yarı otomatikler
    2- Çift kavrama yarı otomatikler
    3- Tork konvertörlü tam otomatikler
    4- CVT otomatikler

    Ama konuda siz ve bir başka arkadaş daha Tork konvertörlü CVT sistem olur yazmışınız. Şunu etraflıca anlatabilirseniz bizlerde bilgileniriz.

    Şimdiden teşekkürler.

    valla nasıl oluyor bilmiyorum; diğer cvt lerde yok mu onuda bilmiyorum ama mitsubishi attrageın cvt si tork konvertörlü cvt; jatco cvt 7 tam modeli

    aşağıda şeması mevcut; yani tork konvertörlüler; konvertörden sonra dişli kullanan klasik tork konvertörlüler ve konvertörden sonra kasnak kayış kullanan cvt ler olmak üzere 2 ye ayrılıyor benim anladığım kadarı ile.

    cvt tork konvertörlülerin bir türü.

    CVT vs Tork Konventör



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 12 Ekim 2017; 19:2:9 >




  • 2006 model palio 1.2 atmosferik CVT kullanıyorum. Aracın ilk sahibiyiz 110.000 km ye geldi. Şanzuman yağını 60.000 de değiştirdim. Bu güne kadar tık demedi sağolsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beneoushtatic -- 12 Ekim 2017; 20:9:12 >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    sekiz silindir
    Tork konvertörü nedir? Ne işe yarar? Torku nasıl atlar?
    http://www.sekizsilindir.com/2016/11/tork-konvertoru-nedir-neye-yarar.html


    Şu konuyu da okudum ve tork konvertörünün ne olduğunu anladım ama halen bağlantıyı kafamda oturtamadım.

    Dediğiniz gibi sanırım, tork konvertörü motordan aldığı gücü şanzımana aktaran bir parça. Ve bu parça gücü aktarırken klasik otomatik sistemler ya da cvt sistemi kullanıyor.




  • İlla zf isterim dersen hondaa crv de zf kullanılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    sekiz silindir
    Tork konvertörü nedir? Ne işe yarar? Torku nasıl atlar?
    http://www.sekizsilindir.com/2016/11/tork-konvertoru-nedir-neye-yarar.html


    Şu konuyu da okudum ve tork konvertörünün ne olduğunu anladım ama halen bağlantıyı kafamda oturtamadım.

    Dediğiniz gibi sanırım, tork konvertörü motordan aldığı gücü şanzımana aktaran bir parça. Ve bu parça gücü aktarırken klasik otomatik sistemler ya da cvt sistemi kullanıyor.

    Anlamışsın işte, olay tamamen bu. Tork konvertörünü debriyaj gibi düşün, debriyaj yerine kullanılan bir eleman. Bir kavrama elemanı. Motor ile şanzıman arasında kavrama görevi üstleniyor, tıpkı debriyaj gibi. Gezegen dişlili şanzımanlarda ve cvt'lerde kullanılıyor...




  • 1- cvt vites sistemi

    2- tork konvertörlü vites sistemi

    3- cvt+ tork konvertörlü vites sistemi

    4- çift kavrama

    5- robotize şanzıman (otomatik debriyaj)





    Tork konvertörlü araçlar:





    Volvo 2.0 ve üstü geartronic

    Opel yeni nesil 1.6 ve 2.0 dizeller

    Mercedes (CLA hariç)

    BMW

    Honda Civic (bir önceki kasaya kadarki) ve Accord

    Hyundai (DCT'lileri çift kavramadir)

    Peugeot 2.0 ve üstü motorlar (eat6 idi sanırım adı)



    Bunlar dışında

    Audi (cvt ağırlıklı olarak), VW, Seat, Skoda, Ford, Renault, Nissan (cvt de kullanılıyor), Hyundai, Volvo 1.6 (Povershift) çift kavrama kullanıyor



    Robotize şanzıman ise aslında otomatik debriyajdir, debriyaja sizin yerinize bir robot basar.



    Çift kavramali araçlar saatli bomba her an patlayabilir (6 ila 12 bin lira arası masraf)



    Tork konvertörlü araçlar 450 bin km gorenini çok gördüm



    Cvt konusunda ise oldukça farklı seçenekler olmasa da sanırım Honda yeni Civicte tork konvertörü de eklemiş cvt şanzımana




  • maximillien M kullanıcısına yanıt
    Tork konvertörü olmayan CVT modellerinde kavrama nasıl yapılıyor?
    Bende Honda HR-V-2004 CVT var . Bu araçlarda bildiğim kadarı ile tork konvertörü yok . Ve yine bildiğim kadarı ile CVT nin içinde 2 tane balata var, duruş ve kalkışlar için.
    Dolayısı ile volan bağlantısı direk şanzımana mı yapılıyor bu sistemde? Yanlışda biliyor olabilirim kusura bakmayın, bilgilendirirseniz sevinirim.
  • kallaviyim K kullanıcısına yanıt
    Anlatan Adamlaryoutube
    Ne Nedir? | CVT Şanzıman Nasıl Çalışır?
    https://www.youtube.com/watch?v=bz6LBCj6W-c

    videodan inceleyebilirsiniz cvt de dişli sistemi değil kasnak sistemi vardır.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.