Şimdi Ara

CVT vs Tork Konventör

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir Kullanıcı, 2 Masaüstü Kullanıcı
65
Cevap
4
Favori
21.249
Tıklama
Giriş
Mesaj
  • Er
    7 Mesaj

    Bu videoyu izlemiştim , yinede teşekkürler. Burada cvt nin içini anlatıyor. Benim öğrenmek istediğim ise motordan şanzımana gelirken normalde işte debriyaj/balata olur veya tork konvertötü olur. Benim bildiğim hr-v de her ikiside yok ve sanzımanın içinde 2 tane küçük balata var. Dolayısı ile kavrama sadece bunlarla mı yapılıyor? Yani motor arada birşey olmadan direk şanzımana mı bağlı?



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
    arfcmr kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    10881 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı:

    https://www.youtube.com/watch?v=bz6LBCj6W-c

    videodan inceleyebilirsiniz cvt de dişli sistemi değil kasnak sistemi vardır.

    Alıntıları Göster
    Benim cvt de dislide var tork konvertorude var kasnak ta var. O sirf kasnakli cvtlerden artik yok sanirim buyuk cogunlugu hybrid denen bu sistemden.





    Youtube a jatco cvt7 yazarsaniz bir cok videosuna ulasabilirsiniz.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Binbaşı
    1633 Mesaj

    AISIN EAT6 mi Jatco CVT mi?



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
    tasshelhoff kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    10881 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: xbreakx

    AISIN EAT6 mi Jatco CVT mi?
    Tabiki eat 6, tam otomatik daha iyidir her zaman



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Onbaşı
    36 Mesaj

    Konu hakkında çok bilgi sahibi değilim yaniltmayayim cvt sisteme tork konvertörü eklemeyi yeni duydum henüz teknik bir araştırmam olmadı



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
    kallaviyim kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Onbaşı
    36 Mesaj
    Tork konvertörü aslında şu demek bir pompa düşünün sürekli yağı ileri atıyor benzer başka bir çekme pompası da aynı yağı çekiyor



    Böylelikle aktarım yağ vasıtasıyla sağlanmış oluyor. Doğrudan mekanik aktarım yerine yağ aracılığıyla aktarım yapmak.



    Bu yüzden de bir miktar tork kaybı olsa da ömrü motordan çok daha fazla oluyor aşınan parça da çok az vs



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maximillien -- 16 Mayıs 2018; 21:6:31 >
    |
    |
  • Binbaşı
    1381 Mesaj

    yeni nesil nissanlar artık bu şanzumanı kullanacak cvt şanzumanlı araç kullanıcısı olarak aracın hızlanmıyormuş gibi hissedilmesinden manuel kullanımdaki vites oranllarını sizin yerinize otomatik olarak kendi ayarlayacak esasında yine cvt değişen bir şey yok sadece belirlenen oranları kendi otomatik olarak geciş sağlıyacak



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    maximillien kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    5068 Mesaj
    Cvt lerin hepsinde tork konvektoru vardir.


    Tork konvektoru bir vites kutusu degil, otomatik vites kutularinda bir parcadir. Cift kavrama yada tek kavrama robotize dedigimiz vites kutularinda yoktur.


    Kisacasi Tork konvektoru diye sanziman tipi yoktur forumun uydurmasidir.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Teğmen
    112 Mesaj

    Oldukça güzel açıklanmış. Teşekkürler.



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
    MÜŞAVİR kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    362 Mesaj
    dacia sanderolarda ne tip otomatik vites var acaba, tavsiye edermisinz?



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yarbay
    10881 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: tayfunak

    dacia sanderolarda ne tip otomatik vites var acaba, tavsiye edermisinz?
    Easy r denen tek kavrama otomatiklestirilmis manuel sanziman mevcut.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1497 Mesaj

    Hocam konvektör değil konvertör olacak. Ayrıca bütün CVT şanzımanlarda tork. konvertörü yoktur, sadece bir kısmında vardır.
    |
    |
    Du Hast kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Binbaşı
    1497 Mesaj

    Tork konvertörü bir şanzıman türü değildir. O bir kaplin yani kavrama türüdür. Motorla şanzıman arasında mutlaka (elektrikli otomobiller hariç) bir kavrama mekanizması olmak zorundadır aksi halde arabayı boşa alamazsın ya da arabayı durdurduğunda motor da durur!



    CVT şanzımanlarda bildiğim kadarıyla 3 tip kavrama kullanılır: İki debriyaj, bir tork konvertörü.



    İki debriyaj kavramasından biri merkezkaç prensibiyle çalışan atalet debriyajıdır. Motor belli bir devrin üstündeyken kavrama pabuçları dışa açılır ve dıştaki rotora tutunur. Belli bir devrin altına düştüğünde de ise kapanır ve şaftı ya da volanı şanzımandan ayırır.



    Diğer debriyaj türü ise bildiğin robotize tek kavramadır, bir bilgisayar aracılığı ile kavrama sağlanır. BU arada CVT'de çift kavramaya ihtiyaç yoktur çünkü kademeli olarak vites değiştirmez.



    Tork konvertörlü kavramalar da tek tiptir, türbin ve impeller arasında hız farkı ortaya çıkınca kavrama gerçekleşir.



    Hangi araçta hangi kavrama var nasıl anlarsın?



    Tork konvertörlü olanlarda şanzıman D'de iken ayağın gaz pedalında olmadığı halde frenden ayağını çekersen araba yavaşça ilerlemeye başlar. Aynı tam otomatik denilen şanzımanlarda olduğu gibi.



    Ataletle çalışan merkezkaç debriyajlı olanlarda ise araba D modunda iken ayağını frenden çeksen bile gaz vermediğin sürece araba hareket etmez.



    Robotize debriyajlı olanlarda ise durum karışık. Bazıları tork konvertörlü gibi davranırken bazıları da atalet debriyajlı olanlar gibi davranabiliyor. Bu tamamen üreticinin debriyaj bilgisayarını nasıl programladığına bağlı.
    |
    |
    maximillien kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    espial bu mesajı paylaştı
    _____________________________




  • Binbaşı
    1418 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Torlak Kemal

    Tork konvertörü bir şanzıman türü değildir. O bir kaplin yani kavrama türüdür. Motorla şanzıman arasında mutlaka (elektrikli otomobiller hariç) bir kavrama mekanizması olmak zorundadır aksi halde arabayı boşa alamazsın ya da arabayı durdurduğunda motor da durur!



    CVT şanzımanlarda bildiğim kadarıyla 3 tip kavrama kullanılır: İki debriyaj, bir tork konvertörü.



    İki debriyaj kavramasından biri merkezkaç prensibiyle çalışan atalet debriyajıdır. Motor belli bir devrin üstündeyken kavrama pabuçları dışa açılır ve dıştaki rotora tutunur. Belli bir devrin altına düştüğünde de ise kapanır ve şaftı ya da volanı şanzımandan ayırır.



    Diğer debriyaj türü ise bildiğin robotize tek kavramadır, bir bilgisayar aracılığı ile kavrama sağlanır. BU arada CVT'de çift kavramaya ihtiyaç yoktur çünkü kademeli olarak vites değiştirmez.



    Tork konvertörlü kavramalar da tek tiptir, türbin ve impeller arasında hız farkı ortaya çıkınca kavrama gerçekleşir.



    Hangi araçta hangi kavrama var nasıl anlarsın?



    Tork konvertörlü olanlarda şanzıman D'de iken ayağın gaz pedalında olmadığı halde frenden ayağını çekersen araba yavaşça ilerlemeye başlar. Aynı tam otomatik denilen şanzımanlarda olduğu gibi.



    Ataletle çalışan merkezkaç debriyajlı olanlarda ise araba D modunda iken ayağını frenden çeksen bile gaz vermediğin sürece araba hareket etmez.



    Robotize debriyajlı olanlarda ise durum karışık. Bazıları tork konvertörlü gibi davranırken bazıları da atalet debriyajlı olanlar gibi davranabiliyor. Bu tamamen üreticinin debriyaj bilgisayarını nasıl programladığına bağlı.

    Alıntıları Göster
    Hocam emeğinize sağlık. Kavramalı, yani konvertörsüz cvt kullanan araçlara örnek verebilir misiniz? Eski Honda jazz lar öyle mi? Kalkış seti değişiminden bahsediyorlar honda forumlarında jazz için.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Karşısında söyleyemeyeceğin şeyleri sanalda söyleme.




  • Onbaşı
    36 Mesaj

    Güzel bir anlatım teşekkur ederim



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
    Torlak Kemal kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1497 Mesaj

    Bildiğim kadarıyla Honda Jazz'daki CVT atalet debriyajlı. Kaldırma seti dedikleri o olsa gerek. Yeni Honda CVT tork konvertörlü. Nissan Xtronic de tork konvertörlü.
    |
    |
    Sönmeyen Arıza Lambası. kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Binbaşı
    1418 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Torlak Kemal

    Bildiğim kadarıyla Honda Jazz'daki CVT atalet debriyajlı. Kaldırma seti dedikleri o olsa gerek. Yeni Honda CVT tork konvertörlü. Nissan Xtronic de tork konvertörlü.

    Alıntıları Göster
    Teşekkürler hocam. Toyota'nın MultidriveS'leri hakkında ne düşünüyorsunuz? Sağlam mıdır?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Karşısında söyleyemeyeceğin şeyleri sanalda söyleme.
  • Binbaşı
    1497 Mesaj

    Bilmiyorum açıkçası onunla hiç bir tecrübem yok. Honda ve Subaru CVT'lerle benim CVT tecrübelerim daha çok...

    CVT şanzımanı öneiri miyim? Evet öneririm. Özellikle yeni nesil CVT'leri tercih edebilirsin.

    Edit: Bir süre Audi A4 multitronic de kullandım. Bana göre gayet başarılıydı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 19 Mayıs 2018; 1:16:6 >
    |
    |
    Sönmeyen Arıza Lambası. kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    4664 Mesaj
    volvolardaki d4 motordaki geartronik şanzıman tam otomatik tork konvertörlü şanzımanmıdır arkadaşlar ?
    |
    |
    _____________________________
    nereye gittiğini bilmiyorsan hangi yoldan gideceğinin önemi yok
  • Binbaşı
    1168 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Torlak Kemal

    Bilmiyorum açıkçası onunla hiç bir tecrübem yok. Honda ve Subaru CVT'lerle benim CVT tecrübelerim daha çok...

    CVT şanzımanı öneiri miyim? Evet öneririm. Özellikle yeni nesil CVT'leri tercih edebilirsin.

    Edit: Bir süre Audi A4 multitronic de kullandım. Bana göre gayet başarılıydı.

    Alıntıları Göster
    hocam,
    yeni civic ve fc5 de cvt nin hangi versiyonu kullaniliyor? kitapciginda goremedim. bir de ikinci nesil cvt lerde 2 yilda bir sanziman yagi degisimi yazilmis ama yabanci forumlarda 30K dan bahsediliyor.
    bilginiz varsa, yazabilir misiniz? tesekkurler.
    _____________________________




HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Bey Azura
SEO
SEO
üniversite
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

DHBR1
0,266
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.