Şimdi Ara

CVT vs Tork Konventör (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
5
Favori
40.194
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • halted__ kullanıcısına yanıt
    Bildiğim kadarıyla ıslak kavrama sentripedal balata kullanılıyor, tork konvertör yok ama volan ile şanzıman arasında ilk kalkışta yükü azaltmak için bir tork sönümleyici koymuşlar. Yağ değişim zamanını ben de bilmiyorum ama baktığım bir online manuelde 30 bin mil yazıyordu. Bu da kabaca 50.000 km yapar. Belki Türkiye koşullarında her 40.000 km'de bir değiştirmek gerekiyordur. Servise sormak lazım.
  • Mitsubishi, Suzuki, Honda gibi araçlarda atmosferik, düşük torklu motorlar ile çok sorun çıkarmadılar ama Nissan-Renault grubu sağolsun CVT yi bitirdi.

    Forumlarda tork dayanımları düşük olduğu için yüksek torklarda uzun vadede sorun çıkarabileceğinden bahsedilirdi. Renault-Nissan da dizel araçlarda yüksek torklara kullandı ve araçlar sorun çıkardı.

    Çift kavrama zaten başlı başına bir bela.

    Burada en mantıklı hareketi Peugeot-Citroen yaptı ve 6 ileri tork konvertörlüye geçti. Şimdi 8 ileriyi piyasaya sürdüler.

    Aisin EAT6 ve EAT8 varken 308 yerine DSG li golf e para verenler nasıl bir kafa yaşıyor anlamış değilim.

    Sizin için benzinli, atmosferik, düşük torklu bir araç seçimi yaparsanız CVT ile bir sıkıntınız olmaz. Tabiki araca iyi baktırın. 13-14 yıllık araç alıyorsunuz sonuçta.

    Honda jazz olabilir.

    Biz daha yeni 2005 peugeot 206 aldık. 92.000 km de XT paket. 8 hava yastığı, yağmur ve far sensörü, abs var. 4 ileri tam otomatik. Yakıt biraz fazla ama şehir içi kullanım için ideal araba. Çok yakarsa LPG ye uyumlu.

    33.000 TL ye aldık.




  • atade28 A kullanıcısına yanıt
    Şanzıman güzel ama 308 e oturunca benim içim daralıyor.. 1.81 boy var ama oturunca rahat değilim. Arkada zaten ancak bebek oturur. O kadar küçük arkası var.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Konunun tam anlaşılabilmesi icin şanzıman turlerini anlatmam gerekli

    -Manuel tip şanzımanlar
    -Yari otomatik şanzımanlar(dsg,dct,powershift, triptronik,easytronik v.b )
    -Tam otomatik şanzımanlar(zf, eat6-8, tork konvertör, cvt )

    Yari otomatik ve tam otomatik şanzıman turlerini ayıran en onemli özellik yari otomatiklerde, bir manuel şanzımandaki gibi baskinin olması ve bu baskiyi elle degilde bir yazılım ile atılıyor olmasıdır. Yani sizin yerinize bir robot vites atirir.

    Tam otomatik şanzımanlarda güç baskıyla degil başka yollarla uygun sekilde iletilir veya kesilir. Tork konvertör tip şanzımanlarda çok basitçe iki tane türbin olur ve aradaki yağ ile bu güç diğer türbine aktarılır. Cvt de ise yine çok basitçe güç olan ve aktarılacak iki tane kasnak olur ve bunlar bir zincir veya kayışla aktarılır. Vitesli bisikletlerde zincirin yerinin degisimi gibi düsüne bilirsiniz. Genelde uzakdoğu menseli araçlar cvt kullanır.

    Peki hangisi tur şanzıman daha iyidir? En iyisi hangisidir?

    Bu sorunun cevabi aslinda kullanım amac ve sekilinde yatıyor. Tam otomatik şanzıman turleri güç aktarmada bir aracı kullandığı icin güç kaybı yasamakta ve baski olmadıgı olmadığı için vites değişimleri nisbeten daha yavaş olmasina rağmen kolay bozulmayan , bakim maliyeti düşük stabil bir yapısı vardır. Ayrıca yüksek torklu gücün aktarimini yapamaz. Bu nedenle dizel veya aşırı beslemeli turbo benzinli araçlarda kullanılamaz. Bu gibi durumlar icin yari otomatik ki gunümüzde genelde cift kavramalı sanzimanlar kullanılır. Cift kavramalılarda iki şanzıman olması ve çok fazla parçasının devamlı hareket halinde olması , performans olarak iyi olmasina rağmen bozulma ihtimalini yükseltir.

    Gelelim cvt mi tork konvertör mi sorusuna

    Tork konvertör şanzıman zamanla gelişerek alman zf firmasi zf tipi tork ve japon Aisin firmasıyla eat6-8 e donuşmuştur. İmkanım olursa tabi bu tiplerden birini kullanmak tercih sebebim olur. Cvt de bir vites gecisinin olmaması (toyota sanal olarak vites aralıkları yapmiştir) Araç hızlanmasına rağmen ayni devirde kalması , kullanım ruhunun olmaması gibi nedenlerden dolayı tork konvertör tercih sebebim olacaktır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • haydar58 H kullanıcısına yanıt
    Hocam tork konvertörlülerin yüksek tork düzeyinde kullanılmaması konusunda yaniliyorsun aksine bazı trenlerde bile kullanılır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Torlak Kemal

    Bildiğim kadarıyla ıslak kavrama sentripedal balata kullanılıyor, tork konvertör yok ama volan ile şanzıman arasında ilk kalkışta yükü azaltmak için bir tork sönümleyici koymuşlar. Yağ değişim zamanını ben de bilmiyorum ama baktığım bir online manuelde 30 bin mil yazıyordu. Bu da kabaca 50.000 km yapar. Belki Türkiye koşullarında her 40.000 km'de bir değiştirmek gerekiyordur. Servise sormak lazım.
    Bilgi için teşekkürler ancak bazı kaynaklarda FC5 Civic'de yer alan CVT'nin tork konvertörlü olduğu, bazı kaynaklarda ise 2.0 atmosferik motordaki CVT ile 1.5 turbo motordaki CVT'nin farklı olduğu yazıyor.

    Civic'de yer alan CVT'de ıslak kavrama olduğuna dair bir kaynağınız var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 28 Ağustos 2019; 0:50:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • atade28 A kullanıcısına yanıt
    Sırf sanzımanı sorunsuz dıye bı arac tercıh edılmez. Kı pejoda halen elektronık sorunlar bıtmıs degıl. Sorunsuzluk dusunen gıtsın toyota alsın, pejoyla ne ısı olur kı? Sanzıman ve dızel motor dısındakı tum kalemlerde golf, 308 ın onunde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Kimi insan şanzımanı için tercih eder, kimi insan etmez. Bu görecelidir ve herkes farklı düşüncede olabilir.

    Fakat peugeot için elektronik aksam olarak sorunlu demek, yeni nesil araçlar için geçerli değil.

    Peugeot 307 ile bozduğu imajını bence toparladı. 3008 sevildi ve tutuldu. Dediğiniz tarzda elektronik aksam sorunları da duymadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atade28

    Kimi insan şanzımanı için tercih eder, kimi insan etmez. Bu görecelidir ve herkes farklı düşüncede olabilir.

    Fakat peugeot için elektronik aksam olarak sorunlu demek, yeni nesil araçlar için geçerli değil.

    Peugeot 307 ile bozduğu imajını bence toparladı. 3008 sevildi ve tutuldu. Dediğiniz tarzda elektronik aksam sorunları da duymadım.
    Aisin EAT6 ve EAT8 varken 308 yerine DSG li golf e para verenler nasıl bir kafa yaşıyor anlamış değilim.

    Bu cumleyle celıstın ıste sımdı :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Melodychups M kullanıcısına yanıt
    Subaru forester xt 2.0 280 hp lik aracta da cvt var. 400 nm torka dayanabiliyormus.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atade28

    Mitsubishi, Suzuki, Honda gibi araçlarda atmosferik, düşük torklu motorlar ile çok sorun çıkarmadılar ama Nissan-Renault grubu sağolsun CVT yi bitirdi.

    Forumlarda tork dayanımları düşük olduğu için yüksek torklarda uzun vadede sorun çıkarabileceğinden bahsedilirdi. Renault-Nissan da dizel araçlarda yüksek torklara kullandı ve araçlar sorun çıkardı.

    Çift kavrama zaten başlı başına bir bela.

    Burada en mantıklı hareketi Peugeot-Citroen yaptı ve 6 ileri tork konvertörlüye geçti. Şimdi 8 ileriyi piyasaya sürdüler.

    Aisin EAT6 ve EAT8 varken 308 yerine DSG li golf e para verenler nasıl bir kafa yaşıyor anlamış değilim.

    Sizin için benzinli, atmosferik, düşük torklu bir araç seçimi yaparsanız CVT ile bir sıkıntınız olmaz. Tabiki araca iyi baktırın. 13-14 yıllık araç alıyorsunuz sonuçta.

    Honda jazz olabilir.

    Biz daha yeni 2005 peugeot 206 aldık. 92.000 km de XT paket. 8 hava yastığı, yağmur ve far sensörü, abs var. 4 ileri tam otomatik. Yakıt biraz fazla ama şehir içi kullanım için ideal araba. Çok yakarsa LPG ye uyumlu.

    33.000 TL ye aldık.
    Hocam teşekkür ederim, müthiş açıklamışsınız.

    Yalnız DSG ve çift kavramalara biraz haksızlık etmişsiniz.
    Ben de beğenmiyorum DSG şanzımanı.
    Ancak çift kavrama şanzımanlar malzemesine göre yüksek tork dayanımlı olur. Özellikle yarış arabalarında çift kavrama kullanılıyor. Hızlı vites geçişleri ve özellikle de oranları harika ivme kazandırıyor.
    Ancak vag gbu sistemi neden bu kadar hata ile piyasaya sürdü bilmiyorum. Gerçi organize dizel skandalından sonra ben hiçbir şeyine inanmam vagın. Müthiş konforlu araçlar yapıyorlar, Bugatti, Porsche gibi ciddi markalar içeriyor. Porsche otomatikleri de çift kavramalarda ciddi sorunlar çıkarıyormuş.
    Gavur forumlarının yalancısıyım :)

    Neyse, CVT'yi nissan öldürdü gömdü. Zaten bizim piyasada otomatik diyince otomatikman, otomatik arızası geliyor herkesin aklına... Sağdan soldan da duyuyorum, CVT en kötüymüş de bilmem ne...
    Bende micra cvt var. İlk sahibi kuzenim, birinci yılında CVT cortlamış ve garantiden değişmiş, sonrası sorunsuz. Çok şükür hiç arıza vermedi bizde.

    Yeni araç alma arefesindeyim, önceliğim CVT şanzıman araçlar. Ama Nissan harici. Corolla ve Civic baktım, beğendim, özellikle Civic vites konusunda hoşuma gitti. Gerçi birçok açıdan beğendim Hondayı.

    Egeadaki AT6 da sanıyorum ki aisin. Onu da beğendim geçişler çok iyi hatta okuduğum kadarıyla alt viteslerde sarsıntı demişler ama onu da yapmıyor. Gayet güzel çalışıyor.

    Neyse, sırf merakımdan ve marka fanatikliği yapmamak için tüm araçları deneyeceğim. Ve hoşuma gideni alacağım.
    Açıklama için tekrar teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • genel olarak toyota ve hondalar dayanıklı oluyor. CVT yi kötülettiren aslında nissan markası. Nissan qashqailer çok sattı cvt vitesle, ama toyota nın kiler kadar dayanıklı değil. toyota honda arasında toyota derim. ama eski araçlarda çok da bir fark olacağını sanmam, eski hondası olan arkadaşlarım gayet memnunlar araçlarından.

    audilerde de cvt çok kullanılan bir şanzımandı eski modellerde. yenileri artık dsg oldu hep.

    bunların dışında citroen tork çeviricili vites kullanıyor bildiğim kadarıyla.

    tork konvertörlü vites ile CVT arasındaki fark:

    cvt daha konforlu oluyor, vites geçişleri hissedilmiyor. araç yolda akıyor.

    cvt ilk kalkışta geride kalıyor. örnek olarak 0-50 arası yavaş hızlanıyor. sonra motor boyutuna göre hızlanıyor. motor hacmi büyükse o kadar geç hızlanıyor. ama 100 üstüne çıkınca da motor hacmi yüksek olanlar daha hızlı gidiyor.

    zf8 şanzımanlı araç kullanmak insanı daha çok yoruyor. cvt li araçlar konforlu bir sürüş sağlıyor. 5-6 saat araç sürünce dahi yorulmuyor insan.

    cvt de sürekli bir buzz sesi oluyor. tork çeviricili araçtaki gibi manuele yakın bir ses yok, çünkü vites geçişi yok. ben cvt li araç kullanırken müzik açıyorum bu buzz sesini duymuyorum rahat rahat gidiyorum.




  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Bana göre de DSG sorunsuz düzelttiler, Nissan motor bozuluyor, Kia'da yeterli direksiyon turu yok.
    Ha size göre Peugeot elektronik sorunları bitmemiş ya...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • haydar58 H kullanıcısına yanıt
    Tork konvertörünün yüksek torku aktarmada bir sorunu yoktur. Gücü aktarırken bir miktar kayıp olur ama konvertör kilitlendiğinde o da ortadan kalkar.
    Problem çıkaran kısım da şanzımanın kendisi(dişliler vs.) oluyor genelde. Yarış araçlarında çift kavrama kullanılma sebebi vites değişim süresini ve aradaki kayıpları azaltmak. Bunu da en iyi çift kavrama yapıyor şu an.
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Olabilir hocam. Honda Jazz ve City modellerinde yanılmıyorsam tork konvertör kullandı ama Turbo motorda ıslak kavrama balata kullanıyor diye bir yerlerde okumuştum. Şimdi hatırlamıyorum. Muhtemelen yüksek torklu motorlarda tork konvertör kullanmıyordur. Eğer simülasyon yoksa yazılımında bunu anlamak kolay. Islak kavramada freni bırakınca aracın hareket etmemesi gerekir. Tork konvertörlü olanında ise freni bırakınca araç ilerlemeye başlayacaktır. Tabii dediğim yazılımla bunu simüle etmemişlerse...
  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    https://www.civicx.com/threads/hondata-r-d-finds-limit-of-civic-cvt.9957/

    Hondata yazılım firması burada 1.5 turbo'da tork konvertör bulunduğu ve bu nedenle net olarak Dyno'da ölçüm yapılamadığından bahsetmiş.

    CVTs and automatic transmissions have a torque converter, which "slips" under varying circumstances. The same level of boost gives different levels of torque at different RPMs. So, we can't accurately specify PSI. Variables in this include transmission fluid temperature. The higher the transmission fluid temperature, the poorer the oil's lubrication and protection characteristics.




  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Jazz ve City modellerinde tork konverterli CVT olduğundan eminim ama Turbo motorda yaş kavrama olduğundan %100 emin değilim. Okuduğum bir kaynaktan aklımda kalan bilgi bu. Kaynağı aradım ama bulamadım. Yine böyle bir Honda teknik servisinin web sayfasıydı. Ya ben yanlış hatırlıyorum, ya okuduğum kaynak yanlış bilgi vermiş ya da Hondata yanlış bilgi veriyor. Emin olmak için araştırmam gerek. Doğru cevabı bulursam buraya yazarım.
  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Kimi vatandaş fanboydur gider DSG li VW alır. Ne yapsan yap düşüncesini değiştiremezsin.

    Ben EAT6 lı 308 alır. DSG li Golf'e dönüp bakmam. İkisi de kompakt sınıf araç.

    Hee başka bir vatandaş gider alır. Ya da sorar. Bir kez söylerim. Yok peugeot alınmaz. Ben gidip VW alacağım derse de daha sesimi çıkarmam.

    Git ne yapıyorsan yap derim.

    Kendim de VW kullanıyorum ama manuel vites.

    Otomatik araç alacak olursam da ilk tercihim EAT6 Peugeot 2008 olacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atade28

    Kimi vatandaş fanboydur gider DSG li VW alır. Ne yapsan yap düşüncesini değiştiremezsin.

    Ben EAT6 lı 308 alır. DSG li Golf'e dönüp bakmam. İkisi de kompakt sınıf araç.

    Hee başka bir vatandaş gider alır. Ya da sorar. Bir kez söylerim. Yok peugeot alınmaz. Ben gidip VW alacağım derse de daha sesimi çıkarmam.

    Git ne yapıyorsan yap derim.

    Kendim de VW kullanıyorum ama manuel vites.

    Otomatik araç alacak olursam da ilk tercihim EAT6 Peugeot 2008 olacak.
    hocam eat lar o kadar iyi değil. mazda nın tork konventör otomatik vitesi daha iyi. honda civic dizellerde de bmw de olan zf marka 9 ileri şanzıman var, denedim gayet iyi.

    pejo ve fiat'lardaki otomatik vitesler en kalitesiz olanları. kaliteliler için mazda honda bmw öneririm bütçenize göre.




  • 2015 megane hb 1.6 cvt sahibiyim.yaş 38 bu 6. aracım,4.otomatik şanzımanım.dsg de vardı activeselect te.bu araç 40.000km dir bende.konuya katkım şu şekilde; hayatımın sonuna kadar,yeni ve daha sağlam bir teknoloji çıkmadıkça başka şanzıman tercih etmem diye düşünüyorum.kararsızlık,silkeleme,titreme,ses,tıkırtı,masraf,baskı maskı hiç bişey yok.yolda kalırmıyım korkusu yok.bas git,kafan rahat.dip gaz yapınca da motorun ne veriyorsa lastiğe iletiyor.zaten motor zayıfsa şanzımanın yapabileceği birşey yok.ilk başta kulak aşinalığından dolayı sese karşılık uçmayı bekliyorsun,o olmuyor ama kadrana bakınca hızlanmayı görebiliyorsun zaten.zamanla ona da alışılıyor.saygılar
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.