Şimdi Ara

clio 3 kasa dci sorunlarını paylaşalım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
8.211
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar forumda genelde clio3 kasada olur olmadık şeyler duyuyorum. Bende bi clio 3 dci kullanıcısıyım. Kronik bir problem varsa burada test edelim ve motorla ilgili sıkıntı yaşayanlar varsa paylaşırlarsa sevinirim.

    örn. motorum 200bin km de turbo arızası verdi yada enjektör problemi yada motor yatak sardı... direksiyondan ses geliyor gibi...

    önce ben başlayayım lastiklerden midir tam bilmiyorum ama ıslak zeminde devamlı abs ye giriyor. Lastiklerim michelin energy diş derinliginde problem yok tüvden sorunsuz geçti.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Clio 3 Kasa DCI'ların Kronik Sorunları

    Renault Clio 3, popüler bir B-segmenti hatchback olup DCI dizel motorlarıyla bilinir. Ancak bu modellerin bazı kronik sorunları olduğu kullanıcılar tarafından bildirilmiştir.

    En yaygın sorunlardan biri, motorun erken aşınmasına ve arızalanmasına yol açabilen yağlama sorunlarıdır. Bu sorun, turboşarjın arızalanmasına ve yüksek onarım maliyetlerine neden olabilir.

    Bir diğer kronik sorun ise enjektör arızalarıdır. Arızalı enjektörler, duman oluşumuna, güç kaybına ve kötü yakıt ekonomisine neden olabilir.

    Ek olarak, Clio 3'ler EGR valfi sorunları yaşayabilir. Arızalı bir EGR valfi, performans sorunlarına, duman oluşumuna ve artan emisyonlara neden olabilir.

    Clio 3'lerin bir diğer sorunu da isofix bağlantı noktalarıdır. Bazı kullanıcılar, isofix bağlantı noktalarının uygun şekilde takılmadığını ve çocuk koltuklarının güvenli bir şekilde sabitlenemediğini bildirmiştir.

    Bu kronik sorunların farkında olmak ve düzenli bakım yaptırmak önemlidir. Böylece bu sorunların erken tespiti ve onarımı sağlanarak daha maliyetli onarımların önüne geçilebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Benim bildiğim sorunu yok; arkadaşım 6 ay 20 bin km (115-135 bin km arası) 2007 clio3 hb 1.5 dci kullandı. Aracı ilk sahibinden almıştı, yanılmıyorsam o da sorunsuz kullanmıştı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bangsuui

    Benim bildiğim sorunu yok; arkadaşım 6 ay 20 bin km (115-135 bin km arası) 2007 clio3 hb 1.5 dci kullandı. Aracı ilk sahibinden almıştı, yanılmıyorsam o da sorunsuz kullanmıştı.
    Bu işle böyle olmuyor , kiminin allah belasını versin bir daha tövbe dediği modellere kimisi allah razı olsun yapandan diyor , çevremde böyle durumlar var .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    önce ben başlayayım lastiklerden midir tam bilmiyorum ama ıslak zeminde devamlı abs ye giriyor. Lastiklerim michelin energy diş derinliginde problem yok tüvden sorunsuz geçti.

    Hocam zaten doğal olan hali bu değil mi ? asıl ıslak ve kaygn yolda abs devreye girmeyince ortada bir sorun vardır bence...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyzade1978

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    önce ben başlayayım lastiklerden midir tam bilmiyorum ama ıslak zeminde devamlı abs ye giriyor. Lastiklerim michelin energy diş derinliginde problem yok tüvden sorunsuz geçti.

    Hocam zaten doğal olan hali bu değil mi ? asıl ıslak ve kaygn yolda abs devreye girmeyince ortada bir sorun vardır bence...
    0 km den alıp 100 bine kadar giden var mı bu aracı bu tarz tek elden 100bin km yapmış bir aracın sahibinin yorumlarınna önem veririm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eylülnisaeyvaz

    0 km den alıp 100 bine kadar giden var mı bu aracı bu tarz tek elden 100bin km yapmış bir aracın sahibinin yorumlarınna önem veririm.

    Alıntıları Göster
    bir arkadaşım bu aracı satmak isterken önceden 250 binde oldugunu ve şirket aracı olarak kullanıldığını öğrendi.Şuan araç 150 binde. Hesap edin. Bir dizel motor için 300 bin km sorunsuz olarak iyi bir değer.Halada taş gibi.Gerçi şu saatten sonra yeni sahibi düşünsün



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MB-CLS -- 28 Aralık 2011; 22:53:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MB-CLS

    bir arkadaşım bu aracı satmak isterken önceden 250 binde oldugunu ve şirket aracı olarak kullanıldığını öğrendi.Şuan araç 150 binde. Hesap edin. Bir dizel motor için 300 bin km sorunsuz olarak iyi bir değer.Halada taş gibi.Gerçi şu saatten sonra yeni sahibi düşünsün

    Alıntıları Göster
    hocam ben 60 binde aldım aldıgımda değişeni yoktu triger degistirdim fren balatalarını degistirdim şu an 100 bin kmde... mekanik arızadan dolayı degisen yok (kazadan dolayı var bi kaç parça)
    ama sıfır almadığım için ne derece kayda deger sizin için bilemem.




  • Merhabalar yaklaşık 1 ay önce 200bin km 2008 clio extreme 1.5 dci araç aldım, daha önceki 2001 model aracımca isofix vardı bu arabada maalesef yok, çocuk koltuğu bağlamak için sizler nasıl bir çözüm buldunuz, nette baktım aparat bulamadım, sırf bu yüzden aracı satabilirim.
  • erosxman kullanıcısına yanıt
    isofix nasıl yok ? olması lazım yarın aşağı iner bakarım tekrar.
  • Evet maalesef yok
  • 1.5 DCI 90 beygir, 20. yıla özel üretim Clio 3. Sıfır alıp 100.000km binmiştim.Hiç yolda bırakmadı.Satmaya yakın ikinci vitese geçerken ara sıra takılma oluyordu ve tavanda bagaj bağlantı bölgelerinde boyada çatlamalar başlamıştı.Uzun yolda pek güven vermezdi.Başka bir sorun yaşamadım.
  • Arkadaşlar araca isofix takma konusu da bilgisi olan var mı? Araçta isofix yok aparatını nerede bulabilirim
  • erosxman kullanıcısına yanıt
    Hocam senin aracı bilemem benim araçta var. Sen yok dedin yalancı çıkmamak için fotoğraf çektim.
     clio 3 kasa dci sorunlarını paylaşalım
     clio 3 kasa dci sorunlarını paylaşalım




  • Merhaba, bilgi için teşekkürler, ön koltuğa hiç bakmadım çocuğu öne oturtmam zaten, arka koltularda yok maalesef, sanayide çıkmacı birinde buldum iki vida ile araca sabitleniyor ptesi ürün gelecek takacağız, fiyatı 250 tl civarı iki arka koltuğada tek aparat ile isofix oluyor.
  • Bu araçlarda kapılar kilitliyken arka kapılar açma kolundan açılabiliyor bende öyle bir sorun mu var bu model böyle mi? 2001 model clio aracımda emniyet olarak açılmıyordu
  • erosxman kullanıcısına yanıt
    Adamlar çarpışma testine sokarken puset i ön koltuğa isofix e bağlayarak çarpışmayı test ediyorlar.

    Puset ön koltuğa bağlantığında ön tarafa değil taktığınızda arka tarafa bakıyor. Yani bebeğimn yüzünü araba kullanırken görüyorsunuz. Ani frenlemede de öne gitmiyor.

    Yani bence öne bakarak seyahat etmesinden çok çok daha güvenli.

    Yine kendi bileceğiniz iş gerisi beni alakadar etmez.

    Arka kapılarda içeriden açılmasını istemiyorsan kapıyı açtığında mekanizmanın altında çocuk kilidi konumuna alman gerekiyor.

    Benim araçta arkada kapı olmadığı için maalesef onu çekip gösteremem.

    Kapılar kilitliyken tek seferden içeriden açılmasını engelleyen bir sistem range roverlarda falan var. Belki yeni araçların hepsinde olabilir tam bilmiyorum . Ama onlardada ikinci çekişte mandalı kapı açılıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sissil -- 19 Nisan 2020; 15:28:11 >
  • Merhaba benim araçta önde de yok maalesef baktım iyice
  • Evet arkadaslar dertli bir kardeşiniz geldi. 153.000 km de 2008 clio 3 extreme hb aracımı 19 Ağustos’ta aldım. Aracin km sini her yerden sorguladım, ptt, yetkili servis ve ozel servis kayıtlarını da buldum gönül rahatlığıyla aldım. Ustama getirdim triger 6 yil 40.000 km once değiştiğinden riske girmedim ve ağır bakimlarla bir periyodik bakimlari da yaptırdım. 800 km sonra motorum yaglamayi kesip yatak vurdu. 11.000 tl masraf ile alt kısmı değiştirildi ve debriyaj baski balata yenilendi. Evlat acisi gibi koydu ama napalim kismet dedik. Tamir edilen aracin turbosu islik caliyordu tekrar tadil edildi turbo. Araç hem cekisten dustu hem yakit artti haliyle. Eski canlilik ve atiklik kalmadı motorda. Al satci degil binici olduğumdan daha fazla riske girmek istemedim açıkçası bende bu sans varken sorunsuz aldigim araba da bozulur bi 10.000 de oyle girer eminim. Hoş araci aldigim ile bugunku satis fiyati 2 ayda amorti etti ama artik yıldım öyle boyle kullanacağım bunu. Usta zamanla açılır eski haline kavusur dedi, bazi gösterdiğim ustalar da alt devirlerde bayılıyor sen bunun turbosunj yeniden baktir dedi. Cikamadim içinden. Tüm bu can sıkan durumlar icinde kapilardan birinin kiliti bozuldu, yolda giderken surekli kapi acik uyarisi almaya basladim. Bir kapi kilidi 550-600 tl ve bütünleşik parca tamamen yani hem mekanik hem elektronik aksam tek yapi içinde olduğundan tamiri mümkün degil ve yan sanayisi de olamayacak kadar karmaşık bir parca. Bu sebeple yukarida bir arkadasin dedigi gibi kimisi Allah razi olsun derken kimisi Allah belasını versin diyebiliyor ayni araba icin. Umarım daha fazla canım sıkılmaz çünkü cenabetligimi kabullendim bu konuda.




  • Ahmet Burak EREN A kullanıcısına yanıt
    Araç nerede
  • sissil S kullanıcısına yanıt

    Uşak’ta hocam

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.