Bildiğim kadarıyla çok eski otomobiller için de BMW 7 serisi için de otobanda hız sınırı aynı. Arada dağlar kadar fark varken hız sınırının aynı olması sizce doğru mu? Bence yasalar bu noktada değişmeli. Devletimiz bu durumun farkına varmalı. Hız sınırı her otomobil için farklı olmalı. Zira yol tutuş, lastik ölçüsü, fren sistemi her otomobilde farklı. ![]() |
Otomobil değil zaten sorun, insan. 120 km/sa hızla giderken saniyede 33 metre yol gidiyorsunuz. Olağanüstü bir şey gördüğünüzde fren intibak süresi 1 saniye deseniz 33 metrelik bir kayıp. 150 km/sa hızla giderken aynı durumda 41 metre yol kat ediyorsunuz sadece fren pedalına basana kadar. 8 metrelik fark aşağı yukarı 2 otomobil boyu demek kafanızda canlanması için. Daha durmasını geçtim, sadece frene basma esnasında kaybedilen mesafe. Kaldı ki hız artışı logaritmiktir. Yani 100 km/sa hızla 40 metrede duran bir otomobil, 120 km/sa hızla giderken 60 metrede durabilir. Fark yarı yarıya neredeyse. Üstelik 100 ile giden araba durduğunda 120 ile giden araba 20'ye düşmüş olmuyor. Hala kayda değer bir hızı kalmış oluyor. Yine diğer bir sorun da sizi gören araçlar. 120 km/sa hızla giderken 200 metrelik bir mesafeyi 6 saniyede gidersiniz. Örneğin 180 ile giderken aynı mesafeyi 4 saniyede gidersiniz. Bu, önündeki daha yavaş giden aracı sollamak için aynadan bakan öndeki araç sürücüsü için de risktir. Zira arkasında ufacık bir nokta olarak gördüğü araba kendisine o kadar hızlı yaklaşır ki "O daha uzakta, ben sollarım" diyen araç sürücüsü aslında kendisine (Kendi hızını 90 sayarsak) saniyede 25 metre hızla yaklaşan bir araca bakmaktadır. Dikiz aynasında 100 metre geride ufacık gördüğü araç 4 saniye sonra dibinde bitecektir. Bu arkadan 180 ile gelen sizin için de büyük bir sorundur çünkü önünüzdeki sollamaya niyetlenen aracı gözlemek için de 4 saniyeniz vardır. Oysa ki siz 120 ile o 90 ile giderse 100 metrelik fark aşağı yukarı 12 saniyede kapanacaktır. Sizin gözlemek ve öndeki aracın sollamaya çıkıp çıkmayacağını anlamak için fazladan 8 saniye, olağanüstü durumda frene basmanız için fazladan 1-2 saniye, sıfırlamanız gereken 30 km/sa'lık bir hız farkı olacaktır. Zaten hız sınırları en zayıf araba baz alınarak hazırlanmaz. Tam aksine, modern arabalar baz alarak hazırlanır. Sürücünün yol, hava, sürdüğü araç ve benzeri koşulları gözeterek hız sınırının altında seyretmesi gerekir. |
Boş bir konu daha... Diğer ülkelerde sanki farklı bir durum var bi bizde tek tip hız sınırı var!
![]() |
Araba iyi olabilirde kullanan kişi iyi şöför mü? e5'te otobanda vs ne zaman kaza görsem genelde lüks arabalar oluyor zaten. Parası olan başkasının canını hiçe sayabilecek yani? daha saçma bir öneri görmedim. |
Hız sınırının eşit olması değil, gelire veya araç değerine göre ceza sistemi olmalı. 50km hız sınırı olan yolda 90km ile radara giren 20.000TL'lik araç ile 2 milyon TL'lik araç 1340TL ödememeli. Ya da kırmızı ışık ihlali yapan 20.000TL'lik araç ile 2 milyon TL'lik araç 314TL ödememeli. Araç bedeline göre bu katlanmalı. 50km hız sınırı olan yolda 90km ile radara giren 20.000TL'lik 1340TL ödemeli, 2 milyon TL'lik araç 13.400TL ödemeli. Ya da kırmızı ışık ihlali yapan 20.000TL'lik araç 314TL öderken, 2 milyon TL'lik araç 3140TL ödemeli. Ayrıca kırmızı ışık ihlalinin bu kadar ucuz olması da saçma. Radardan daha pahalı olmalı. Ve yine trafik cezalarının süresi olmalı, 40 gün içinde ödenme şartı koyulmalı, 40 gün içinde cezası ödenmeye araca icra takibi başlatılmalı ve araç görüldüğü yerde parka çekilmeli. Ceza yiyenlerin çoğunluğu aracı satana kadar ödemiyor, sonra aracı 45.000TL ceza dönemi, aradan 2 yıl geçiyor araç 70.000TL oluyor ve adam 65.000TL'ye aracı satıyor, mantık olarak cezalandırılmamış oluyor. Bu Dünya'da tek olan saçma ve adaletsiz bir sistem. |
bmw 7 kullanam adama hız cezası koymaz. basar geçer.
dolayısıyla konu kilit. |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
Araba iyi olabilirde kullanan kişi iyi şöför mü? e5'te otobanda vs ne zaman kaza görsem genelde lüks arabalar oluyor zaten. Parası olan başkasının canını hiçe sayabilecek yani? daha saçma bir öneri görmedim. |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CapriceClassic -- 16 Ocak 2021; 22:4:47 > |
Otomobil değil zaten sorun, insan. 120 km/sa hızla giderken saniyede 33 metre yol gidiyorsunuz. Olağanüstü bir şey gördüğünüzde fren intibak süresi 1 saniye deseniz 33 metrelik bir kayıp. 150 km/sa hızla giderken aynı durumda 41 metre yol kat ediyorsunuz sadece fren pedalına basana kadar. 8 metrelik fark aşağı yukarı 2 otomobil boyu demek kafanızda canlanması için. Daha durmasını geçtim, sadece frene basma esnasında kaybedilen mesafe. Kaldı ki hız artışı logaritmiktir. Yani 100 km/sa hızla 40 metrede duran bir otomobil, 120 km/sa hızla giderken 60 metrede durabilir. Fark yarı yarıya neredeyse. Üstelik 100 ile giden araba durduğunda 120 ile giden araba 20'ye düşmüş olmuyor. Hala kayda değer bir hızı kalmış oluyor. Yine diğer bir sorun da sizi gören araçlar. 120 km/sa hızla giderken 200 metrelik bir mesafeyi 6 saniyede gidersiniz. Örneğin 180 ile giderken aynı mesafeyi 4 saniyede gidersiniz. Bu, önündeki daha yavaş giden aracı sollamak için aynadan bakan öndeki araç sürücüsü için de risktir. Zira arkasında ufacık bir nokta olarak gördüğü araba kendisine o kadar hızlı yaklaşır ki "O daha uzakta, ben sollarım" diyen araç sürücüsü aslında kendisine (Kendi hızını 90 sayarsak) saniyede 25 metre hızla yaklaşan bir araca bakmaktadır. Dikiz aynasında 100 metre geride ufacık gördüğü araç 4 saniye sonra dibinde bitecektir. Bu arkadan 180 ile gelen sizin için de büyük bir sorundur çünkü önünüzdeki sollamaya niyetlenen aracı gözlemek için de 4 saniyeniz vardır. Oysa ki siz 120 ile o 90 ile giderse 100 metrelik fark aşağı yukarı 12 saniyede kapanacaktır. Sizin gözlemek ve öndeki aracın sollamaya çıkıp çıkmayacağını anlamak için fazladan 8 saniye, olağanüstü durumda frene basmanız için fazladan 1-2 saniye, sıfırlamanız gereken 30 km/sa'lık bir hız farkı olacaktır. Zaten hız sınırları en zayıf araba baz alınarak hazırlanmaz. Tam aksine, modern arabalar baz alarak hazırlanır. Sürücünün yol, hava, sürdüğü araç ve benzeri koşulları gözeterek hız sınırının altında seyretmesi gerekir. |
Senin mantığına göre tek önemli olan şey şoför mü? Aracın fren sisteminin bir önemi yok mu? Güldürdün beni |
Şöför tek önemli şey değil ama en önemli şey. Kaldı ki dediğin neye göre belirlenecek? 2000 model altı arabalar için hız sınırı 80 olarak belirlendi diyelim 1999 model porsche 911 carrera'da bu sınıra girecek mi? |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
Hız sınırının eşit olması değil, gelire veya araç değerine göre ceza sistemi olmalı. 50km hız sınırı olan yolda 90km ile radara giren 20.000TL'lik araç ile 2 milyon TL'lik araç 1340TL ödememeli. Ya da kırmızı ışık ihlali yapan 20.000TL'lik araç ile 2 milyon TL'lik araç 314TL ödememeli. Araç bedeline göre bu katlanmalı. 50km hız sınırı olan yolda 90km ile radara giren 20.000TL'lik 1340TL ödemeli, 2 milyon TL'lik araç 13.400TL ödemeli. Ya da kırmızı ışık ihlali yapan 20.000TL'lik araç 314TL öderken, 2 milyon TL'lik araç 3140TL ödemeli. Ayrıca kırmızı ışık ihlalinin bu kadar ucuz olması da saçma. Radardan daha pahalı olmalı. Ve yine trafik cezalarının süresi olmalı, 40 gün içinde ödenme şartı koyulmalı, 40 gün içinde cezası ödenmeye araca icra takibi başlatılmalı ve araç görüldüğü yerde parka çekilmeli. Ceza yiyenlerin çoğunluğu aracı satana kadar ödemiyor, sonra aracı 45.000TL ceza dönemi, aradan 2 yıl geçiyor araç 70.000TL oluyor ve adam 65.000TL'ye aracı satıyor, mantık olarak cezalandırılmamış oluyor. Bu Dünya'da tek olan saçma ve adaletsiz bir sistem. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zotacing -- 16 Ocak 2021; 22:33:50 > |
Üyenin amaç belli işte fake üyelik :) |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Modifiye denen sektörü ne yapacağız peki ? Bmw 7 serisinden erken durabilen üstünde 10 bin dolarlık fren kiti olan araçta mevcut. 7 serisinin dönemeyeceği virajı frensiz dönenide. Her arabanın üstündeki özelliklere göre hız limiti mi belirleyeceğiz ? Herkes için tek kural olması daha denetlenebilir olur. Herkese özel kural diye bir dünya yok malesef yollar herkesin. |
Saksıyı çalıştırmadan konu açmayın derim hep ama elbette dinleyen pek olmuyor. Arkadaşım trafik diye bir şey var. 7 Serisi yolda tek başına mı gidiyor? < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cormen -- 17 Ocak 2021; 16:13:32 > |
Peki ya hız sınırının her sürücü için aynı olması bence daha büyük sıkıntı. |
dağdaki çoban ile benim oyum bir değil manken kızımız ve bizdeki muadili işte kalıp aynısı sadece platformu araba yaptık ülkemin güzel kafaları... |
Buda saçma bir sistem. Demokratik ülkelerde devlet her vatandaşına eşit davranmak zorunda. Cezanın saçmalığına bak devlet resmen adama para kaçır diye bağırıyor. |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |