Şimdi Ara

Black Mesa [ANA KONU] | Definitive Edition çıktı (18. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
856
Cevap
13
Favori
65.402
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Angry006

    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    windows 8 64bitte çalışıyor windows 7 64bitte çalışmıyor başlıycam bu hl2.exe hatasına

    benim w7 64bit calısıyor

    valla bende çıkıyor bms forumlarında da var çok hata alan bakalım hayırlısı şimdilik windows 8de oynamaya devam ediyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mobile Prof.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Psikotrex

    Oyunda en düşük ayarlardada kasıyor en yüksek ayarlardada aynı oranda kasıyor. Makinamda iyi her türlü en üstte açması lazım ama kasıyor ya o kötü

    Aldığım en düşük fps 73 civarı. Genel olarak 140, 170, 230, 300 fps arası.
    1080P max ayarlar GTX570
    GTX690 takılı değil.

    bende bazen oyun kasıyor bazen donma ve sesde kekeleme oluyor bazen akıyor sistemim iyi değil ama minimumda çalışması lazım oyunun




  • Oyun bitti,uzun yüklemeler,garip kasmalar can sıkmadı değil.

    Oyunu tamamen yapmamışlar ki yarım bitti.


    Xen gezegenine gelince bitiyor oyun,göremeden.
  • bir update lazım.Aniden canavar çıkınca takılmalar olabiliyor yada ateş edince filan.bunlar dışında güzel etkilendiğim ksımlar var.
  • Ekip hazır beyler 4 silahlı kişiyiz 2 bilim insanı black mesa bizimdir

    Black Mesa [ANA KONU] | Definitive Edition çıktı
    Black Mesa [ANA KONU] | Definitive Edition çıktı
    Black Mesa [ANA KONU] | Definitive Edition çıktı

    Black Mesa [ANA KONU] | Definitive Edition çıktı




  • En başta emeğe saygı diyerekten eleştrime başlıyorum

    Oyunu medium modunda On a rail kısmına kadar oynadım ve ortalarında bıraktım.

    -Birincisi oyunun kronolojisi biraz sapmış gibi. Bazı yerler kısaltılmış, bazı yerler uzatılmış, bazı yerler komple değiştirilmiş. Değiştirilen yerler genel olarak güzel ama alakasız ve mantıksız yerler de var.

    -Silah kronolojisini değiştirerek bence en büyük hatayı yapmışlar. Bir ara oyunu sadece tabanca ve levye ile bitirecem zannettim.

    -Bazı yerlerde gereksiz derecede mob yerleştirmişler. Ha bir bakıma güzel ama şöyle güzel; mobların yerini ezberleyenler için değişiklik olmuş oldu lakin merdivenlerden göremediğin yere çıkarken merdivenin başına 3 tane haundeye (kendini charge edip dalga şeklinde patlayan koyunvari zımbırtı) ve patlayan varil koymanın anlamı nedir anlayabilmiş değilim.

    -Yine vortigaunt ların charge süresi 2-3 saniye olmasına rağmen bu oyunda neredeyse anında ateş ediyorlar. Yani player ın hp sini her türlü yiyecez şeklinde bir politika izlemişler ki bir noktadan sonra oyundan soğumama neden oldu.

    İkincisi olarak oyunun dinamiklerine gelirsek;

    Oyunun dinamiklerini değiştirerek ciddi şekilde kumar oynamışlar ve benim gözümde kaybettiler, oyunda ciddi şekilde buglar var,
    Maddelersek:

    -Silah animasyonları bana basit geldi. Özellikle shotgun animasyonu tamamiyle amatör elden çıkma. Oyunun level tasarımı pro gözükmesine rağmen shotgun u oyuna yakıştıramadım. Ama 357 nin modellemesi ve kullanımı süper olmuş, açıkçası çok beğendim.

    -Merdivenle etkileşim 0 ötesi 0. Orta kattaki bir yerden merdivene tutunacaksanız mutlaka quicksave alın. %90 merdivene tutunamayıp yere çakılıyor. Düşerken tutunamamasını normal karşılıyorum ki zaten kimse düşerken merdivene o şekilde tutunamaz, lakin bu oyunun doğasını ve oynanış tarzını genel olarak ele alıp düşünürsek, HL mantığına yanlış.

    -Komandoların bir tanesinin bir ara bana duvarın içinden ateş ettiğine şahit oldum. Üzerinde durulması gereken bir bug.

    -Gordon Freeman bı oyunda zıplama özürlüsü olarak yularını bize uzatmakta. Zıplanarak geçilecek bir yer varsa quicksave almakta her daim fayda var. Tabi ki bir insan o kadar zıplayamaz ama önceki maddede belirttiğim gibi HL mantığına yanlış. Normal HL2 nin dinamiklerini kullansalarmış oyun o zaman 10 numara olacaktı benim gözümde.

    -Mob lara ateş edildiğinde oyun zırt diye donuyor. Loading ler arası etkileşimde kaymalar olabiliyor (mesela loading ten sonra tren kontrolünü kaybetmişim ama haberim yok tabiki, yavaşlatmak için geri tuşuna bastığımda trenden düştüm, sonrası malum tren aldı başını gitti cehennemin dibine)

    Ha şunun farkındayım ki, oyun fan kesiminin yapımı, hatalar illa ki olacaktır ki bu kadarının olması benim gözümde bir mucize. Kızdığım nokta ise Gabe amcanın bu adamların elinden tutmaması. Umarım bundan sonra ellerinden tutar da bir sonraki HL serisine kadar insanları biraz daha oyalamış olur.

    Bu oyunu yapan arkadaşlara buradan teşekkürlerimi sunarım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hacıkafir

    Oyun bitti,uzun yüklemeler,garip kasmalar can sıkmadı değil.

    Oyunu tamamen yapmamışlar ki yarım bitti.


    Xen gezegenine gelince bitiyor oyun,göremeden.


    Ulan kafam dalmış spoiler'a tıkladım ya inanmıyorum.
    Daha HL1'i oynamamıştım, indirdim başlayacaktım.

    Neyse sağlık olsun.
  • super olmus gerçekten steam e gelince yuklicem
  • bende hatamı var aceba ? 2. valfı da takıyorum çeviriyorum oxygen ve fuel ON oluyor SILO 2 READY oluyor ama füzeyi fırlatma yerine gidince FIRE tuşu kırmızı (walkthrouhuda izledim orada yeşil oluyor füzeyi atıyor)...allah allah
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rusty

    En başta emeğe saygı diyerekten eleştrime başlıyorum

    Oyunu medium modunda On a rail kısmına kadar oynadım ve ortalarında bıraktım.

    -Birincisi oyunun kronolojisi biraz sapmış gibi. Bazı yerler kısaltılmış, bazı yerler uzatılmış, bazı yerler komple değiştirilmiş. Değiştirilen yerler genel olarak güzel ama alakasız ve mantıksız yerler de var.

    -Silah kronolojisini değiştirerek bence en büyük hatayı yapmışlar. Bir ara oyunu sadece tabanca ve levye ile bitirecem zannettim.

    -Bazı yerlerde gereksiz derecede mob yerleştirmişler. Ha bir bakıma güzel ama şöyle güzel; mobların yerini ezberleyenler için değişiklik olmuş oldu lakin merdivenlerden göremediğin yere çıkarken merdivenin başına 3 tane haundeye (kendini charge edip dalga şeklinde patlayan koyunvari zımbırtı) ve patlayan varil koymanın anlamı nedir anlayabilmiş değilim.

    -Yine vortigaunt ların charge süresi 2-3 saniye olmasına rağmen bu oyunda neredeyse anında ateş ediyorlar. Yani player ın hp sini her türlü yiyecez şeklinde bir politika izlemişler ki bir noktadan sonra oyundan soğumama neden oldu.

    İkincisi olarak oyunun dinamiklerine gelirsek;

    Oyunun dinamiklerini değiştirerek ciddi şekilde kumar oynamışlar ve benim gözümde kaybettiler, oyunda ciddi şekilde buglar var,
    Maddelersek:

    -Silah animasyonları bana basit geldi. Özellikle shotgun animasyonu tamamiyle amatör elden çıkma. Oyunun level tasarımı pro gözükmesine rağmen shotgun u oyuna yakıştıramadım. Ama 357 nin modellemesi ve kullanımı süper olmuş, açıkçası çok beğendim.

    -Merdivenle etkileşim 0 ötesi 0. Orta kattaki bir yerden merdivene tutunacaksanız mutlaka quicksave alın. %90 merdivene tutunamayıp yere çakılıyor. Düşerken tutunamamasını normal karşılıyorum ki zaten kimse düşerken merdivene o şekilde tutunamaz, lakin bu oyunun doğasını ve oynanış tarzını genel olarak ele alıp düşünürsek, HL mantığına yanlış.

    -Komandoların bir tanesinin bir ara bana duvarın içinden ateş ettiğine şahit oldum. Üzerinde durulması gereken bir bug.

    -Gordon Freeman bı oyunda zıplama özürlüsü olarak yularını bize uzatmakta. Zıplanarak geçilecek bir yer varsa quicksave almakta her daim fayda var. Tabi ki bir insan o kadar zıplayamaz ama önceki maddede belirttiğim gibi HL mantığına yanlış. Normal HL2 nin dinamiklerini kullansalarmış oyun o zaman 10 numara olacaktı benim gözümde.

    -Mob lara ateş edildiğinde oyun zırt diye donuyor. Loading ler arası etkileşimde kaymalar olabiliyor (mesela loading ten sonra tren kontrolünü kaybetmişim ama haberim yok tabiki, yavaşlatmak için geri tuşuna bastığımda trenden düştüm, sonrası malum tren aldı başını gitti cehennemin dibine)

    Ha şunun farkındayım ki, oyun fan kesiminin yapımı, hatalar illa ki olacaktır ki bu kadarının olması benim gözümde bir mucize. Kızdığım nokta ise Gabe amcanın bu adamların elinden tutmaması. Umarım bundan sonra ellerinden tutar da bir sonraki HL serisine kadar insanları biraz daha oyalamış olur.

    Bu oyunu yapan arkadaşlara buradan teşekkürlerimi sunarım


    Güzel tespitler. Gabe iyi ki el atmamış. Aslında Steam 'da yer alacak olmaları bile onlar için bir iyiliktir Valve adına. Ayrıca Allah aşkına şu moda oyun demeyin kıl oluyorum.




  • Oyun başlarken Gordon Freeman yaş 27 yazdı bir an şok oldum adamla aynı yaştayım halbuki 1999 yılında bu oyunu oynarken 14 yaşında bir çocuktum. Vay be zaman uçmuş resmen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    Oyun başlarken Gordon Freeman yaş 27 yazdı bir an şok oldum adamla aynı yaştayım halbuki 1999 yılında bu oyunu oynarken 14 yaşında bir çocuktum. Vay be zaman uçmuş resmen.

    Sorma. Ah o günler..
  • oyun ekran kartını cok ısıtıyor fan sesi kafamı bozuyor yama gelmeli bence
  • güncellemeydi, diğer bölümlerdi, türkçe yamaydı beklemekte fayda var
  • Bence olabileceğin en iyisi olmus. HL1 i 10larca kez bitirmis olmama rağmen oyunda kayboldum sanki ilk defa oynuyormus gibi keyif verdi.
    Grafikleri gayet iyiydi ama bazı yerlerde kalitesiz dokular ve hatalar vardı. amatör ve f2p bir yapım icin mükemmel bir iş.Sanırım bir yama gelicek
    bu optimizasyon sorunları ve bugları halledecekler bide xen bölümleri gelirse sahane olur.
  • Mutlaka Xen bölümünü bekliyorum. Türkçe yama gelirse sıfırdan başlayacağım. Oyun çok güzel :) Half Life 2'den bile güzel grafiklerin olduğu yerler var :)

    Half Life 1'i oynamayıp sadece Half Life 2'yi oynayıpta bu oyuna başlayanlar mutlaka eleştirecek çok yön bulurlar. Ancak bir de Half Life 1'in orjinal eski versiyonunu oynayın bakayım aradaki farkı görünce "oyunu yeniden yapan bu ekibi tebrik ediyorum" değil "oyunu yeniden yapan bu ekibe hayran kaldım" diyeceksiniz.
  • Oyun çeşitli ufak tefek hatalara ve sinir bozucu bazı sorunlara rağmen gayet zevkli gidiyor. Henüz bitiremedim ara ara girip oynuyorum.

    Ah bir de Opposing Force'u yeniden tasarlasalar şöyle Source motoruyla yardırsak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qoweq2

    Bence olabileceğin en iyisi olmus. HL1 i 10larca kez bitirmis olmama rağmen oyunda kayboldum sanki ilk defa oynuyormus gibi keyif verdi.
    Grafikleri gayet iyiydi ama bazı yerlerde kalitesiz dokular ve hatalar vardı. amatör ve f2p bir yapım icin mükemmel bir iş.Sanırım bir yama gelicek
    bu optimizasyon sorunları ve bugları halledecekler bide xen bölümleri gelirse sahane olur.

    Xen bölümleri yok mu E oyun nasıl bitiyor o zaman ? Nihilant ı öldürmeden ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Psikotrex

    quote:

    Orijinalden alıntı: qoweq2

    Bence olabileceğin en iyisi olmus. HL1 i 10larca kez bitirmis olmama rağmen oyunda kayboldum sanki ilk defa oynuyormus gibi keyif verdi.
    Grafikleri gayet iyiydi ama bazı yerlerde kalitesiz dokular ve hatalar vardı. amatör ve f2p bir yapım icin mükemmel bir iş.Sanırım bir yama gelicek
    bu optimizasyon sorunları ve bugları halledecekler bide xen bölümleri gelirse sahane olur.

    Xen bölümleri yok mu E oyun nasıl bitiyor o zaman ? Nihilant ı öldürmeden ?

    Lambda core bölümünde bitiyor oyun.




  • Black Mesa [ANA KONU] | Definitive Edition çıktı


    Half-Life evrenine geri dönmeyi kim istemez? Yıllardır üçüncü oyunu beklemekten heder olan bünyeye, bu hafta sonu öyle bir ilaç zerk edildi ki, tadından yenmez. İşte mod yapımcılarının en büyük başarılarından birisi, yeni Modların Gücü Adına'nın yeni bölümünün konuğu oluyor: Black Mesa karşınızda.



    BLACK MESA'YA HOŞ GELDİNİZ
    Black Mesa, Half Life 2'nin 2007'de çıkan Episode 1'de kullanılan Source motorunu kullanarak yapılmış. Tüm dokular, neredeyse tüm sesler, konuşmalar ve müzikler baştan yapılmış. Müthiş bir emek, çaba, detay manyaklığı ve bütünlük var modda. Ama yeniliklerin yanısıra, Half-Life 1'in özü birebir korunmuş. Hatta modern FPS'lere alışkın oyuncuların saçını yolmasına sebep olabilecek zıplama artı eğilme tuşuna aynı anda basmanız gereken "duck-jump" bile birebir korunmuş.



    Neredeyse 8 yıldır yapım aşamasında Black Mesa modu. 2004'te Half-Life 2'nin çıkmasından kısa bir süre sonra iki ayrı mod geliştirici ekibin aklına "yaw biz bu motorla ilk Half-Life'ı yapsak ne de güzel olur!" fikri düşer. Birbirlerinden habersiz geliştirmeye başlayan ekiplerden birisi, mod üstünde çalıştıklarını bir half life forumunda duyurunca, birbirlerinden haberdar olurlar. Türkiye'de böyle bir şey olsa "vay siz bizim fikrimizi çaldınız!" la başlayıp küfürleşmelere kadar uzanacak ve asla bir sonuca varmayacak bu durum, iki mod geliştirici ekibin bir araya gelmesi ve kısa bir toplantıdan sonra, ekipleri birleştirip modu birlikte yapacaklarını duyurmalarından sonra iyice ciddiye biner. Ve Black Mesa Source modu doğar.



    Bu 8 yıllık geliştirme sürecinde birçok zorluk çekmiş ekip. İki kere tüm site ve forumlarını kaybedip baştan kurmuşlar, bir kere de Black Mesa'nın kaynak kodları çalınmış (galiba Half-Life 2'nin makus talihi bu). Allah'tan "laaa, oyunumuzu neye siz yapıyonuz?! Biz ondan daha sinek yağı çıkaracağıdık" diye başlarına Valve ekşimemiş. Sadece kendi oyunlarıyla isim karışıklığı doğmaması için modun ismindeki "Source" kelimesinin çıkartılmasını isterler.



    Modun gelişiminin neden 8 yıl sürdüğü ortada. Mod dünyasında alışık olmadığımız, çok ciddi bir kalite söz konusu. Modun yapımının son zamanlarında 40 kişi üstünde çalışıyormuş. Ekibin lideri Carlos Montra'nın ve ekibin büyük kısmının bu başarıdan sonra Valve'da veya oyun dünyasının başka bir köşesinde iş bulması kesin gibi bir şey.



    ZIPLAMAK İÇİN UĞRAŞMAK LAZIM
    Duck-Jump, yani zıplarken aynı anda CTRL'e de basma kültürü aynen korunmuş. Yanlız bunu hatırlayana, hatırladıktan sonra da başarana kadar bayağı sıkıntı çekebilirsiniz, çünkü en kısa borunun üstünden bile düz zıplamayla atlamak mümkün olmayabiliyor.



    Tanıdık bazı yüzler karşınıza çıkacak, ilk Half-Life'ın low-res grafiklerinde dikkatinizi çekmemiş olabilecek eski dostlarla karşılaşıp şaşıracaksınız.





    Black Mesa'ya Half-Life'ın özünü değiştirmeden bir sürü mantıklı ekleme yapılmış. Laboratuarlarda kadın bilim insanları var bir kere. Ayrıca oyunun başından sonuna dek yeni mekanlar eklenmiş ve birçok eski mekana da oynanışı düzgünleştiren düzenlemeler yapılmış..



    Yanlız dikkatimi çeken bir şey var, ortalık Barnacle kaynıyor. Half-Life'da her köşe başını dönünce tavandan sarkan bir dil tarafından ümüğümüzün sıkıldığını hatırlamıyorum, ama Black Mesa'da durduk yere havalanmaya başlarsanız tavana doğru sevgiyle çekiliyor olabilirsiniz, dikkat.



    KADIN BİLİM ADAMI MI, İNSANI MI?
    Oyuna yeni eklenen modeller, hem insanlar, hem de yaratıklar çok başarılı. İnsanların hem yüz ifadeleri, hem de dudak uyumları üstünde çok çalışıldığı belli oluyor. Yaratıklar ise fizik motorunun da yardımıyla, cesedini alıp elinizde evirip çevirebildiğiniz ve her yanını inceleyebildiğinizden ayrı bir iğrençlik kazanmışlar. Tabii ki iyi anlamda söylüyorum bunu.



    Taretler var ya, ah o taretler. Bunlar başınıza büyük bela olacak. Hem duvara sabitlenmiş olanlar, hem de tripodlu olanlar saniyeler içinde sizi biçiyor. Source engine kullanılmasının en güzel yanı ise, eğer bir taretin arkasına geçebilirseniz "E" ye basarak yerden alabiliyor ve dilediğiniz yere kurarak düşmanlara ateş açmasını sağlayabiliyorsunuz.



    Askerler yine büyük sorun yaratıyorlar. Telsiz konuşmaları duymaya başladığınızda, korkmaya da başlayabilirsiniz, çünkü onlar da taretleri gibi saniyeler içinde işinizi bitiriyorlar. İyi çatışıyorlar, en ufak açıklıktan mermi sıkıyorlar, ama nedense bomba atmaya çekiniyorlar. Half-Life'da iğne deliğine saklansanız boğazınızdan içeri atacak kadar isabetliydiler. Black Mesa'da 2-3 kez bomba attılar, hiç biri de isabet etmedi. Ayrıca benden size bir tüyo: Askerlerin ilacı magnum'la headshot atmak. Daima magnumunuzda mermi olsun.


    Black Mesa'nın kendi içinde bir de Achievement (Türkçe'si başarım) sistemi var. Modu bitirdikten sonra tüm başarımları tamamlamak için tekrar oynamak isteyebilirsiniz, bu da zaten 10-12 saat gibi doyurucu uzunluğu olan bu modu iyice uzun ömürlü yapıyor.



    BEKLENMEDİK SONUÇLAR
    FPS'lerde amacın ve hedefin bize sapsarı bir okla gösterilmesine, veya önümüzdeki askeri takip ederek "ikinci adam" rolü üstlenmeye o kadar alışmışız ki, bazı noktalarda ciddi 14 yıl öncesinin FPS mantığına geri dönüp "şimdi ne yapmam lazım?" diye düşünmek, kafayı çalıştırmak şahane bir his oldu. Çıkışı bulamadığınız, nereye atlayacağınızı bilemediğiniz anlar ilk başta sıkıntı verse de "ya evet, bir zamanlar beynim vardı benim, kullanırdım onu" diyorsunuz.



    Modda Xen bölümleri yok. Lambda Core'daki geçide atladığınızda mod sona eriyor. Yani Half-Life'ın 17 bölümünden 13'ü var şu anda. Bence modu bölmeleri iyi olmuş, eğer Xen bölümleri de yapılsaydı, modu bir süre daha göremezdik. Ama ekip oyunun son 4 bölümü olan Xen gezegeni üstünde çalışıyorlar. Ve bir süre sonra Black Mesa'ya ek olarak çıkartacaklar.



    Modun boyutu 3.2 GB. Bayağı iyi sıkıştırmışlar, çünkü açılında 17 GB yer kaplıyor!



    Modu oynamak için Half-Life 2'ye bile sahip olmanıza gerek yok. Sadece bir Steam hesabınız olmalı, modu kurunca otomatikman zaten bedava olan Source SDK 2007'yi indiriyor ve oyunu oynamaya başlıyorsunuz. Ama unutmayın, bu da bir 4 GB kadar download demek. Aman kotalara dikkat.



    Eğer kotanızdan yemek istemiyorsanız size güzel bir haber verelim: Black Mesa modu Oyungezer Dergisi'nin Ekim sayısının DVD'sinde yer alacak.



    Beni esas heyecanlandıran, bundan sonra olacaklar. Black Mesa ekibinin çok başarılı olduğu artık ortada. Hem ekibe destek gelecektir -ki bence bir Kickstarter kampanyası patlatmalılar - hem de Black Mesa'nın üstüne eklenecek modlar şimdiden birilerinin aklına düşmüştür bile.



    Yani kısacası dostlar, Black Mesa'ya yeniden hoş geldiniz. Levyeniz sizi özlemişti.



    http://oyungezer.com.tr/ilk-10-dakika/10599-modlarin-gucu-adina-black-mesa-source




  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.