Yarbay
06 Mayıs 2008
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
20 üye
Görüntülenme
Toplam: 418 (Bu ay: 1)
Gönderileri



Gözünüzden çıkan ateş 🔥 ülkeyi yakıyor sayın bakanım


Vanced'in yayın hayatına son verilmişti.


İlgili haber: Google, ücretsiz premium özellikler sunan YouTube Vanced'ın fişini çekiyor


Geçen gün öylesine deneme yaparken, YouTube Vanced 16.29.39 versiyonunun sorunsuz bir şekilde yüklenip çalıştığını fark ettim. Evdeki Samsung ve Xiaomi telefonlarda test ettim.


Evdeki tüm cihazlarda şuan Vanced tekrar kullanılabiliyor. Arkadaşlarım da istemişti. Her birine tek tek anlatmaktansa bir anlatım yapmaya karar verdim.


Aşağıda yeni hazırladığım videolu anlatımı bulabilirsiniz:


Furkan Güneşyoutube
Bir süre önce Google'ın baskısı sonucu yayın hayatına veda etmek zorunda bırakılan Vanced uygulamasını Android telefonunuza nasıl yükleyebileceğinizi videolu anlatım şeklinde sizlerin hizmetine sundum. Videoda bahsi geçen indirme linki: https://mega.nz/folder/0CQSTSiL#OuF61Z6PrGTohkp0CItSiw Videonun bağlı olduğu sayfanın linki: https://furkangunes.com.tr/blog/youtube-vanced-yukleme-535 Music: Daniel Ahisar - Morning Sun https://soundcloud.com/daniel-ahisar https://www.youtube.com/channel/UCG8Sl6kWO9t9BiLROmMOdYA Promoted by: Travel Vlog No Copyright Background Music https://www.youtube.com/c/TravelVlogNoCopyrightBackgroundMusic Video Link: https://youtu.be/P9CqLXMs7iI
https://www.youtube.com/watch?v=7tE9WGe0h0c

Videoda bahsi geçen indirme linkini ise aşağı bırakıyorum:


https://mega.nz/folder/0CQSTSiL#OuF61Z6PrGTohkp0CItSiw

Türkiye'deki feci internet altyapısı sorunundan muzdarip olan milyonlarca vatandaştan biri olarak Cimer'e yaptığım son başvuruyu aşağıya bırakıyorum:






Türkiye'de devlete olan tüm güvenim zedelenmiştir. Kim bunu amaçladıysa hedefine ulaştı.

Merhaba forum ahalisi.



Millenicom'un beni hem üzdüğü hem de sevindirdiği noktalar oldu. Dile getirmek istedim:


Öncelikle aylar önce internetimde düşük hız kullanıp kopmalar yaşıyordum. Bu sorunu defalarca millenicom'a iletmiş, defalarca arıza kaydı açtırtmış (günaşırı başvuru yapıyordum, o derece) ancak sorunlarım düzelmemişti. Meğer sorun modemin yazılımındaymış. Detaylar için şu konuya bakabilirsiniz: Millenicom'un Günahını Almışım


26 Mayıs 2022'ye kadar neredeyse hiç kopmayan ve hattımın desteklediği son hızda (en yoğun saatlerde dahi!) internet kullanabilirken, o gün hız düştü. Millenicom'a ulaştığımda bana genel bir problem denildi. Bekledim, problem giderildi, hatta evime telekom ekibi bile geldi, modem kontrolü, hat kontrolü sağlandı. Ancak her şey düzelmiş gibi görünse de hızım maksimum 24 mbps'e yükseltişmişti. Detaylar için şu konuya bakabilirsiniz: Millenicom, bana sormadan hızımı düşürdü


Millenicom'u arasamda, whatsapp'daki hattına yazsam da bu hız düşümünü bir türlü anlatamadım. Bana küstahça yanıt veren müşteri hizmetleri dahi oldu. Neymiş efendim, ben 35 mbit'lik paket kullanıyormuşum, hattım 30 mbit destekliyormuş, ben 22.6 mbit hız testinde alabiliyormuşum, bu hız paket dahilinde olduğu için sorun yokmuş!


Israrlarım karşısında ilgili yetkili hızımı onay vermem dahilinde 50, 75 veya 100 mbps'lik paketlerden birini tanımayabileceklerini, bunların her birinin aylık ücretinin farklı olduğu ve daha fazla ödemem gerekeceği, aynı zamanda desteklemeyen yüksek hız aldığım için sürekli internet kopması yaşayacağım bilgisini dahi verdi.


Ben aptal mıyım afedersiniz de hem fazla ücret ödeyip hem de internetime kasten sorun oluşturayım?


Bu durumu anlatamadığımı ya da karşı tarafın anlayamadığını düşünüp, yaşadığım soruna ilişkin 12 dakikalık video çekip, sadece millenicom'un görebileceği liste dışı şekilde Youtube'a video yükledim. Donanımhaber forumunda benle özel mesaj yoluyla iletişime geçen millenicom yetkilisine videoyu ilettim.


Videoda özetle "daha birkaç gün öncesine kadar hız testlerinde 30 mbps alırken, hızım kasten 24 mbps olarak sınırlandırılmış" diyordum. Bunu kanıtlarıyla (hızımın 30 mbps olduğu hız testi ekran görüntüsüyle) birlikte millenicom'a iletmiş bulundum.


Millenicom cevaben ilgileneceklerini belirtti. Aradan bir gün bile geçmeden internetimde hızlanma olduğunu gözlemledim. Modem arayüzünden hızımı 35000 küsür kbps olduğunu gördüm. İşte bunu istiyordum ve yapmışlardı!


Ancak bu sefer de kopma problemleri aşırı derecede oluşmaya başladı. Son iki gündür dayanılmaz noktaya geldi. Tekrar millenicom whatsapp hattında kopma sorunu yaşıyorum diye arıza kaydı bıraktım. Sabah millenicom arıza giderilmiştir diye mesaj atmıştı. Modem arayüzünden bakınca 4 saat dsl hattının aktif kaldığını ve 300 civarı crc hata birikmesi olduğunu gördüm (öncesinde 1 dakikada 10.000'leri buluyordu ve dsl hattı bazen 30 saniyede 1 bazen 30 dakikada 1 mutlaka kopuyordu). Ayrıca hızım da düşürülmemişti.


Anlaşılan o ki millenicom'da halden anlayan da var, anlamayan da. Allah bizi halden anlayan, anlayışlı müşteri temsilcileriyle karşılaştırsın :)


Bu arada millenicom'dan ayrılmayı bile düşündüm. İlk işim Türk Telekom'u aramak oldu. Bana söylenen aynen şu oldu: "Hattınız 30 mbps destekliyor, 24 mbps verebiliriz". Halbuki şuan millenicom bana 35 mbps verebiliyor :)


Sana hem kızıyorum hem de teşekkür ediyorum millenicom.

Güncel bilgi: Sorunum düzelmiştir. Başka bir konuda bahsettim. Linki: Millenicom'a hem kızıyorum hem de teşekkür ediyorum


-----------------------------------------------------


Millenicom firmasından TÜRK TELEKOM altyapısı üzerinden VDSL internet kullanıyorum. 25.05.2022 tarihinde anormal bir şekilde internet hızım 32 mbit'ten 21 mbit'e düştü ve sürekli kopmalar yaşamaya başladım. 28.05.2022 tarihinde Millenicom müşteri hizmetlerinin 0850 333 0 333 telefonunu aradım. Karşıma robot sistemi çıktı. İnternet hız düşüklüğü sorununu tuşladım telefondan. Robot sistem bana "Bölgenizde genel bir sorun mevcut. Ekipler üzerinde çalışmaktadır. En kısa zamanda sorununuz çözülecektir" dedi. Beklemeye devam ettim.


29.05.2022 tarihinde bu sefer Millenicom whatsapp hattına (0539 333 0 333) sorun yaşadığıma dair mesaj attım. Benden TC numarası istendikten sonra yine "genel arıza" konulu cevap verildi. İlgili mesajlaşmanın ekran görüntüsü aşağıdadır:


Verilen cevapta 30.05.2022 09:06 tahmini çözüm süresi olarak belirlenmişti. Bir gün daha bekledim. Sorun yine düzelmedi. Tekrar Millenicom whatsapp hattından aynı sorunu dile getirdim. Sistem tarafından otomatik olarak arıza kaydı oluşturuldu. Hızım 21 mbit'ten yukarı çıkmıyordu.


Bir gün daha bekledim. Hızımın hâlâ 21 mbit olduğunu görünce tekrar Millenicom whatsapp hattına mesajlar atmaya başladım. Bu sefer müşteri temsilcisi ile görüşmek istedim. Millenicom müşteri temsilcilerinden Kübra hanım görüşmeyi devraldı. Kablolar ile ilgili sorular sordu. Özellikle jack'ların ve kabloların sorunlu olup olmadığını sordu. Bu görüşmeden sonra bizzat kabloların kırıklığını-kopukluğunu ve modeme takılı olan girişlerde bir sorun olup olmadığını kontrol ettim. Kabloları modeme çıkarıp tekrar taktım. Aynı sorun devam etti.


Görüşme esnasında Kübra hanıma, modeme gelen download ve upload değerlerinin düşük olduğunu, SNR margin değerinin olması gerekenin çok altında olduğunu ilettim.


Bundan sonra Kübra hanım, bir arıza kaydı oluşturduğunu, hattımın ankastre kutusuna kadar kontrol edileceğini, problem tespit edilmez iç tesisat kontrolleri için bana geri dönüş yapılacağını iletti. Tüm bu görüşmelere ait ekran görüntüleri aşağıdadır:



Dün (02.06.2022) sorunumun devam etmesi üzerine yine bir modem sorunuyla mı karşı karşıyayım diye arkadaşımdan emanet VDSL destekli modem aldım. Ancak sorun modemden değilmiş. Şunu farkettim ki download hızım 21 mbit'ten 24 mbit'e çıkmıştı. Ancak benim normalde aldığım hız bu değildi, 32 mbit idi. Her iki modemle de test ettim. Hızım kesinlikle hiçbir şekilde 24 mbit üstünü görmüyor. Hız düşüklüğü yaşadığım günden önceki aylar boyunca 32 mbit kullanmış ve hiç sorun yaşamamış biriydim. Anlaşılan o ki, Millenicom, kopmaların önüne geçebilmek için hattın desteklediğinden daha düşük bir hızı bana layık görmüş. Böylece güya internetim kopmayacak, sorunlarım çözülmüş olacaktı. Ancak ben 32 mbit download alabilen bir hatta sahibim ve bunu alana kadar da asla durmam!


Ve bugün (03.06.2022)... Hız düşüklüğü sorunum hâlâ devam etmesi üzerine sabah saat 10'da Millenicom whatsapp hattına tekrar sorun yaşadığımı bildirdim. Robot sistemi yine bir arıza kaydı oluşturdu. Saat 11 olduğunda, evimin dışındaki direkte yer alan ankastre kutusuna Türk Telekom'dan bir yetkili merdiven dayayıp bir şeyler yaptı. Dedim ki bu sefer doğru olan yapılıyor. İşlemleri yapan yetkili evime gelip modemimi kontrol etti. Yetkili şöyle konuştu:


"Senin modemde arıza var. Bizim firmada (Türk Telekom'u kastediyor) olmadığın için sana geçici olarak modem de veremiyoruz. Şimdi senin modeme takılan internet jack'ını kendi cihazıma takıyorum. Bakalım hat değerlerin nasıl..."


Bunu dedikten sonra kendi test cihazlarında 38 mbit download sağlanabildiğini gördüm. Ayrıca 1 dakikadan kısa sürede internetin sağlanabildiğini gördük. Ardından ise yetkili konuşmaya şöyle devam etti:


"Bundan önce sizin evin yakınındaki cami tarafındaki internet panosu yandı. Biz o panoyu olduğu gibi değiştirdik. O yüzden problemler olduysa da çözülmüş olması gerekiyordu. Senden çok fazla şikayet geliyor. Mahallende senden başka şikayet eden yok. Şimdi senin internetin için ankastre kutusunda sıfır bir port ayarladım. Tertemiz bir hattın oldu. Artık evine kadar olabilecek en iyi interneti alıyorsun. Bundan sonrası oluşabilecek tüm sorunlar modemle alakalı olabilir."


dedi ve işlemleri tamamlayıp gitti.


Yetkili ayrıldıktan sonra modemin download-upload-snr margin değerlerini tekrar kontrol ettim. Download ve upload olduğu yerde kalmış durumda ancak snr margin değeri gerçekten çok iyi seviyeye çıkmış durumda. Aşağıya ekran görüntülerini bırakıyorum:


Millenicom bundan sonra bana "Yaşamış olduğunuz arıza düzeltilmiştir" diye SMS gönderdi. Evet belki kopma problemleri düzeldi ancak peki ya HIZ? 38 mbit internet alabilecekken, 32 mbit tercih ediyorken, 24 mbit dayatılması nedir?


ARIZA kalmadı, hepsi düzeldi ancak HIZIM Millenicom tarafından kasten düşürüldü ve yükseltilmiyor. Her yükseltmek istediğimde arıza kaydı oluşturuluyor. Arıza yok! Sistemde hızımı 24 mbit yerine 32 mbit olarak (veya en yüksek ne kadar verebiliyorsanız) güncellemelisiniz!



Evimde aylardır internet kopması sorunum vardı. Hergün defalarca internet hızı düşer ve sonra tamamen kesilirdi. Millenicom'a defalarca destek kaydı oluşturmuşum. Her modemi kapatıp açtığımda bir süreliğine düzelen internet sonra tekrar kopuyordu. Bazen hiç gelmiyordu. Bazı günler ise hiç kopmuyordu (bir hafta hiç kopmadığı oluyordu). O kadar çok servis kaydı oluşturmuştum ki, sonlara doğru evime Türk Telekom ekibi gelip, modeme takılan wan (telefon kablosu) hattını yeniden yaptılar. Sorunun devamında sorunun modemden kaynaklanabileceğini, başka modem denememi, Millenicom kullandığım için kendilerindeki Türk Telekom modemlerini bana veremediklerini söylediler.


Nitekim sorun devam etti. Yedek modemim yoktu. Arkadaşlarıma soruşturdum. Derken hiç ummadığım bir arkadaşımda benim modemin aynısının neredeyse hiç kullanılmamış hali vardı (çok az kullanılmış ASUS DSL-N16 modem).


Arkadaşımdan modemi aldım. Hemen benim modemi iptal edip onu kurdum. Kurarken dikkatimi çeken nokta modemde kurulum esnasında ISP seçimi ekranında Millenicom'un olmayışıydı. Benim modemde var çünkü. Sebebi ise modemin yazılımının çok eski olmasıydı. Neyse, Türk Telekom seçerek kurulumu tamamladım. İnternet geldi ve ilk 1 saat kullanımda canavar gibi çalıştı.


Modemin yazılımının problem oluşturduğunu düşündüm. Arkadaşın eski sürüm modem yazılımının versiyon numarasına ait firmware dosyasını ASUS resmi sayfasında aradım ama bulamadım (daha yeni versiyonlar vardı). Bende Google dan araştırdım. Yabancı bir siteden dosyayı temin ettim.


Bu çok eski firmware'yi benim modeme yükledim. Sonra benim modemi kullanmaya başladım. Ta da! Sorun tamamen çözüldü! Meğer problem modemin güncel yazılımındaymış. Modem masrafından kurtuldum.

Eğer arkadaşımda eski sürümlü aynı modem olmasa "Benim modem arızalı" deyip masrafa girecektim, kurtuldum.


İki haftadır tek bir problem yaşamadım. Evet, internet bazı akşamlar mahallede yoğun internet kullanılınca yine zayıflıyor ama öyle dert olacak kadar değil ve asla bağlantı kopması yaşamadım.


Böyle bir şey başımdan geçti. Benzer sorun yaşayanlara da yardımım dokunur diye paylaşmak istedim.


ASUS DSL-N16 Wi-Fi/İnternet Kopması Sorunun Çözüm Basamakları:


Uyarı: Bu işlemleri yaparken modeminizde oluşabilecek hasarlardan dolayı sorumluluk kabul etmiyorum. İşlem basamakları belli bir düzey bilgisayar, modem ve İSS bilgisi gerektirmektedir. En küçük hata da internetiniz tamamen kopabilir. Anlatım Wi-Fi kullanımına göre yapılmıştır.


1) Bu linkten ASUS DSL-N16 için 1.1.2.3.224 firmware dosyasını indirin (DSL-N16_1.1.2.3_224-g5310561.trx isimli dosya).


2) Modeminize bağlı bilgisayarınızdaki internet tarayıcısından (Chrome, Firefox, Opera vs.) 192.168.1.1 adresine erişip, modemin kullanıcı adı ve şifresi ile giriş yapın. Bunları bilmiyorsanız, modeminizin kurulumunu kim yaptıysa ona danışın.


3) Modem arayüzü açıldıktan sonra sol sütundaki menüden Yönetim seçeneğine girin. Ekran görüntüsü:


4) Açılan sayfada Donanım Yazılımı Yükseltme sekmesine girin. Ardından Yeni Donanım Yazılımı Dosyası karşısındaki Dosya Seç butonuna tıklayarak indirdiğiniz DSL-N16_1.1.2.3_224-g5310561.trx isimli dosyayı seçin ve Karşıya Yükle'ye tıklayın. Bu andan itibaren modeminize yükleme yapılana dek hiçbir şekilde modemin ve açık olan modem arayüzünün ayarlarıyla oynamadan bekleyin. Ekran görüntüsü:


5) Yükleme tamamlandıktan sonra modeminizin ethernet, wan (telefon kablosu) girişlerinin bulunduğu arka kısmındaki Reset diye belirtilen deliğindeki düğmesine bir toplu iğne ile 10-15 saniye basılı tutarak modeminizi sıfırlayın. Reset düğmesini bıraktıktan kısa bir süre sonra modemin tüm ışıkları sönüp yeniden yanmaya başlayacaktır. Wi-Fi ışığı yanana kadar bekleyin.


6) Modeminize bağlanmak için bilgisayarınızdan kablosuz ağlara bakının. ASUS diye bir ağ görünce bağlanın, web tarayıcınızdan 192.168.1.1 adresine gidin ve modem kurulumunu başlatın. Bu aşamadan sonra ekran görüntüsü veremeyeceğim ancak şöyle anlatayım:


Modemin ilk kurulum ekranı sizi karşılayacaktır. Modeme giriş için bir kullanıcı adı ve şifre isteyecektir. Siz eski modem kullanıcı adı ve şifrenizi kullanabilirsiniz. İlk kurulum ekranında ayrıca kullandığınız servis sağlayıcının (Türk Telekom, Millenicom, Turknet vs.) size sunduğu kullanıcı adı ve şifreyi girmeniz gerekecek. Yalnız uyarayım, modemin versiyonu çok eski olduğundan, kurulum ekranında Millenicom, Turknet gibi İSS'ler bulunmamaktadır. Türk Telekom seçerek ilerlemelisiniz. Daha doğru ayarlar için İSS'nizin modem ayarlarına bakabilirsiniz. Örneğin Google'da "Millenicom TP-Link modem ayarları" diye araştırabilirsiniz. Türk Telekom seçildiği takdirde neler yapmanız gerektiğini öğrenmiş olursunuz. Bu ayarları doğru girdiğinizden emin olun.


Kendi kurulumumdan örnek vereyim: (Millenicom için konuşuyorum) Modemin ilk kurulum ekranında Ülke/Bölge olarak Turkey seçtikten sonra ISP olarak Turk Telekom (VLAN ID 35), Hizmet olarak sadece VDSL seçeneklerini seçtim. İleri butonuna tıklayarak geçtiğim sonraki aşamada Millenicom'un bana SMS ile ilettiği kullanıcı adı ve şifreyi girdim. Bu kısmı da geçtikten sonra Wi-Fi kullanıcı adı ve şifresini (bilgisayardan bağlandığım ağın kullanıcı adı ve şifresi ne ise aynen o şekilde) girdim. Son aşamada Tamamlandı! butonuna tıklayınca modem bir kez yeniden başlatıldı. İlk açılışta modemdeki ADSL ve internet (dünya simgesi) ışığının yanmasını 5-10 dk. bekledim. ADSL, internet ve Wi-Fi ışıkları yandığı zaman bilgisayarımdan kablosuz ağlar arasından kendi ağımı bulup bağlandım. Böylece internet gelmiş oldu.


Anlatımın sonları biraz düz anlatım gibi oldu, affedin. Ancak bu kısımlarda çok detay veremiyorum. Her İSS ve her bağlantı türü için (ADSL/VDSL vb.) ayrı ayrı işlem yapılması gerekiyor. Ben mantığı kavramanız için kendi ilerlediğim yolu yazdım.


Umarım sizler de benim gibi internet kopması sorunundan bu şekilde kurtulursunuz.


Soru-Cevap Bölümü:


Soru: Sende internet kopması değil, Wi-Fi kopması sorunu var. Sorunu Millenicom'da araman yanlış olmuş. Öyle değil mi?

Cevap: Bu sorunun cevabı ne yazık ki kesin değil. Modemin konumu itibariyle ethernet kablosuyla bilgisayara bağlamam imkansıza yakın. Sadece kablosuz bağlanabilirim. Ancak modeme ethernet girişiyle bağlı bulunan TP-Link Deco E4 router'ıma bağlandığım zaman da internet sürekli kopuyordu (evimde Deco E4'ten toplamda 3 adet mevcut, bunlar aracılığıyla internete erişiyorum). Eğer sorun modemin sadece Wi-Fi'ında ise, ethernet'ten internet alıp dağıtan router'larım neden interneti koparıyordu? Tahminim modemin güncel yazılımdaki DSL ayarlarında sorun olduğudur.


Soru: Bu çok eski sürüme dönmek şart mıdır? Daha güncel bir firmware bulamaz mıyız?

Cevap: Bu linkte ASUS DSL-N16 firmware dosyalarını bulabilirsiniz. Ben 1.1.2.3_960 ve 1.1.2.3_858 firmware dosyalarını denedim. İkisinde de internetim kopmaya devam ediyordu. Belki diğer firmware'lerden birinde hem ISP listesi günceldir hem de internet kopması yaşatmıyordur. Deneme-yanılma yoluyla tespit edebilirsiniz.


Soru: Başka ASUS veya farklı marka modem/router'larda da benzer yöntemle internet kopması sorununu çözebilir miyiz?

Cevap: Zaten bilgisayar veya modemlerde bir sorun oldu mu öncelikle yazılımlardan şüphelenmeliyiz. Modemlerin firmware'lerini değiştirerek sizdeki problemleri çözme olasılığınız her zaman var.


Başka sorusu olan varsa buyursun 😊

 

Merhabalar.


Benim yaşadığım sorunum, yeni yaptığımız binaya, internet hizmeti talebinin yerine getirilmemesinden ve bu durumun devlet desteği ile birlikte bir mağdur etme sürecine dönüşmesidir.


Her şeyi açıkça yazıyorum.


2021 Şubat’ta, Sakarya’nın Arifiye ilçesindeki bir mahallesinde, yeni yaptığımız binamıza Türk Telekom’dan internet hizmetini, bina sakinlerinin imzasını içeren talep dilekçesiyle bizzat elden Sakarya Türk Telekom İl Müdürlüğüne giderek başvuruda bulunarak talep etmiştik. Başvurumuzun kayıt altına alındığına dair telefonuma bir SMS de gönderilmişti.


Sadece bu yolla başvurmakla yetinmemek için, mümkün olan tüm kanalları kullanmaya karar vermiştik. Bu amaçla dilekçemizin dijital kopyasıyla birlikte CİMER ve BTK üzerinden bağlı bulunduğumuz büyükşehir belediyesi dahil olmak üzere bir çok makama başvurumuzu gönderdik.


Ayrıca Türk Telekom müşteri hizmetlerine ulaşarak, yeni internet talebinde de bulunmuştuk.


Başvuru yaptıktan belli bir zaman sonra, hiçbir çalışma yapılmadığı için, talebimizi dile getirebileceğimiz başka mecralar aramaya başladık. Bu süreçte her ay CİMER ve BTK üzerinden çalışmaların ne durumda olduğunu sorgulamaya devam ediyorduk (tüm başvurularımız CİMER tarafından BTK’ya yönlendiriliyor, BTK’da Türk Telekom “Alt yapınız yok” deyip geçiştiriyordu).


Türk Telekom CEO’su Ümit Önal’a birçok kanaldan attığım mesajlar sonucu Ağustos ayında Sakarya Türk Telekom Müdürlüğü Ticari Faaliyetler Yöneticisi tarafından bir telefon aldım. Klasik hal hatır sormaktan başlayarak tüm dertlerimi dikkatlice dinleyen yönetici, beni ofisine davet etti.


Müsait bir vakitte, bina sakinlerinden birini daha yanıma alarak bu yöneticinin ofisine gidip kendisiyle görüştük. Benzer konuşmalar geçti aramızda. Notlar aldı ve ilgileneceğini belirtti. Daha sonra ofisten ayrıldık.

Bu süreçte gerçekten de bizim için uğraşan bu yetkili, en sonunda “Maalesef size yeni bir saha dolabı gerekiyor. Bunun için yeni bir projelendirme süreci gerekiyor.” dedi. Bunu söylediğinde Ekim ayındaydık.

O günden sonra artık, hiçbir kanala ek bir başvuru yapmadan beklemeye koyulduk.


Türk Telekom’un bize yaşattığı mağduriyeti bireysel çabamızla kısmi olarak aştık. İnternet kullanmayan bir komşumuz varmış. Onun hane numarasıyla internet başvurusunda bulunduk. İnterneti komşudan kablosuz (router) yoluyla almaya başladık.


2022 yılı Ocak ayı sonlarına gelirken, tüm kanallara, tüm belgelerimizle ve önceden yaptığımız başvuruların listesiyle birlikte tekrar başvuruda bulunduk. Aradan bir yıl geçmiş bulunuyordu çünkü.


Devletimiz, CİMER aracılığıyla yine bizi BTK’ya yönlendirdi. Devletimiz böylece, mağdur olduğumuzu belgelerle dile getirdiğimiz halde, bile bile bizi BTK’ya yönlendirmeye devam ediyor. BTK’dan yaptığımız başvurunun cevabı yine klasik “Alt yapınız olmadığı için internet hizmeti sağlayamıyoruz”dan ibaret!


CİMER ve BTK iş birliği ile oyalandığımız için ve başvurabileceğimiz tüm kanallara başvurduğumuz için artık ne yapacağımızı bilemiyoruz.


Son kez de bari bu sorunu sosyal mecralarda dile getireyim, belki vicdanlı bir yetkiliye denk geliriz de bizimle ilgilenir diye buraya yazmış bulundum.


2021 Şubat’ta Sakarya Türk Telekom İl Müdürlüğüne vermiş olduğumuz dilekçe:


Türk Telekom’un, altyapı çalışmaları için bana yolladığı SMS’ler:


Son BTK şikayetimiz ve gelen cevap (diğer şikayetlerimize gelen cevaplarla birebir aynı, resmen kopyala-yapıştır yapmışlar):


T.B.M.M. Dilekçe Komisyonuna gönderdiğimiz başvuru hakkında hiçbir geri dönüş alamadık.

İç İşleri Bakanlığının Açık Kapı uygulamasına yaptığımız tüm başvurularımız ise sürekli “Vakfımız faaliyet alanını kapsamamaktadır” şeklinde kapatılmıştır.

Hakkında
Konum: Sakarya, Adapazarı
Meslek: Hemşire
İlgi Alanları: Sağlık, webmaster, editörlük, grafik tasarım, video tasarım
Forum İmzası:

Furkan Güneş
"İnandığım gibi yaşıyorum"
Forum İkinci El İmzası:
Furkan Güneş
"İnandığım gibi yaşıyorum"
Hakkımda:

Furkan Güneş
"İnandığım gibi yaşıyorum"
Sistem ve Tercihleri
Bilgisayar
Oyuncu Bilgisayarı
Mobil cihaz
Samsung Galaxy S10e
Operatör
Turkcell
Steam
rambo_ft1
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 2 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 11 sa. önce
Mesaj Sayısı: 3.829
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 8.935
İkinci El Bölümü Mesajları: 28
Konularının görüntülenme sayısı: 339.516 (Bu ay: 329)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 6.084 (Bu hafta: 9)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Konu Dışı / Off Topic
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.