Yarbay
06 Mayıs 2008
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
20 üye
Görüntülenme
Toplam: 471 (Bu ay: 11)
Gönderileri

Merhaba arkadaşlar.


Tanix TX6, TX6S, Allwinner H616, H6 TV box modellerine bir rom nasıl yüklenir onu anlatıyorum.

Buradaki anlatım tüm rom yüklemeleri için geçerlidir.

Her rom aynı arayüze sahip olmayabilir.

Burada anlattığım rom, modifiye edilip gereksiz bileşenlerin temizlendiği özel romdur.

Bu yöntemle orijinal rom da yükleyebilirsiniz.

Videoda anlattığım rom ve diğer rom’lar dahil açıklamada linklerini paylaştım.

Oradan istediğiniz rom’u indirip yükleyebilirsiniz.

Yalnız tüm işlemin risk içerdiğini, cihazı bozabileceğini ve cihazı garanti dışına çıkaracağını bilin.

Riskleri bilerek hareket edin.

Bunlardan ötürü sorumluluk kabul etmiyorum.


İndirme linkleri:


PhoenixCard: http://www.mediafire.com/file/aq21h49...

Videodaki rom dosyası (her şey düzgün çalışıyor ancak video oynatmada biraz titreklik/fps düşüklüğü var): https://www.mediafire.com/file/qskeql...

Android 9 rom'u (her şey düzgün çalışıyor ancak video oynatmada biraz titreklik/fps düşüklüğü var): https://mega.nz/file/ISkBXSYI#Qp3pVhi... veya https://drive.google.com/file/d/112d...

Android 7 rom (Öndeki saat göstergesi çalışmıyor, bir adet usb girişi çalışmıyor, DTS kodekleri yok ancak son derece stabil, akıcı video oynatabiliyor): https://disk.yandex.com.tr/showcaptcha?cc=1&mt=FABBB58AE5730F715E4363FCCDBEE9F12713DB390EAD3042079D5145EB05333AFB62&retpath=aHR0cHM6Ly9kaXNrLnlhbmRleC5jb20udHIvZC9SMUpSOEJRc0xYLVNjdz8%2C_9f4c3ec6b6392ce6d30fddf38a09e961&t=2/1672818443/c3a727cd17ffb8fbdea1bf59d791134d&u=31a12f0b-696b8f58-89e2ba1f-bf98545&s=e29965c087a2ff9c582125bab5053eeb


TX6 Rom Yükleme Videosu:


Furkan Güneşyoutube
Merhaba arkadaşlar Tanix TX6, TANIX TX6S , Allwinner H616 & H6 tv box modellerine bir rom nasıl yüklenir onu anlatıyorum. Buradaki anlatım tüm rom yüklemeleri için geçerlidir. Her rom aynı arayüze sahip olmayabilir. Burada anlattığım rom, modifiye edilip gereksiz bileşenlerin temizlendiği özel romdur. Bu yöntemle orijinal rom da yükleyebilirsiniz. Videoda anlattığım rom ve diğer rom’lar dahil açıklamada linklerini paylaştım. Oradan istediğiniz rom’u indirip yükleyebilirsiniz. Yalnız tüm işlemin risk içerdiğini, cihazı bozabileceğini ve cihazı garanti dışına çıkaracağını bilin. Riskleri bilerek hareket edin. Bunlardan ötürü sorumluluk kabul etmiyorum. İndirme Linkleri: PhoenixCard: http://www.mediafire.com/file/aq21h494nx0kgd6/PhoenixCard.v4.2.4+by+CGR.rar/file Videodaki rom dosyası: https://www.mediafire.com/file/qskeqlvgmqed9ov/TX6_ATV9-noGapps_Alls_20210606.img/file Orjinal Android 9 rom'u: https://mega.nz/file/ISkBXSYI#Qp3pVhikVrxz8VSQcViwti3tyLy5W4xT65uktwdvYfw Android 7, çalışmayan ön panel (saat göstergesi), çalışmayan 1 usb girişi ancak son derece stabil rom: https://drive.google.com/file/d/112dqSGCeV_E84XDUcErwZ1v_Ej4ST7jl/view Diğer rom dosyaları için: https://www.getdroidtips.com/stock-firmware-tanix-tx6-tv-box
https://www.youtube.com/watch?v=K8XxFc19eQs&feature=youtu.be

Güncel: 07.12.2022


Tartışmaların ve resmi cevapların ışığında Türk Telekom ile devam etme kararı aldım.





Konunun içeriği:


Merhaba arkadaşlar,


Ben 2 yıla yakın çaba sonrası binamıza fiber internet bağlatabilmiştim (çok detaylı bir konu açmıştım, okumak için buraya tıklayın). 2021 yılı Şubat ayında, binamıza internet çekmek için yaptığım işlemler arasında Türk Telekom'un 444 1 444 hattını arayarak yeni abonelik başvurusu da yer alıyordu. Gün gelip fiber internet binaya, oradan da evin içine kadar çekilince Telekom ekibi internet hizmetini sağladıktan sonra, sundukların hizmetin abonelik sözleşmesini imzalatmak istedi.


Ben karşı çıksam da aboneliğin önceden zaten yapıldığını, internetin de buna istinaden verildiğini ve yapılan işlemlerin imzam dahilinde kayıt altına alınması gerektiği belirtildi. Aksi takdirde onların deyimiyle bu kadar hızlı bir şekilde internet sağlanmayacakmış. Aylık ücretin 154 lira olması ve taahhütün 2 yıllık olması (gelecekteki zamları da düşündüğüm için) artık bana mantıklı geldi ve sözleşmeyi imzaladım.


Ancak evimizde farklı bir yöntemle Millenicom'dan aktif internet kullanıyorduk (sözümün başında verdiğim linkte detaylıca yazmıştım). Evimizde 2 farklı firmadan internet olmuş oldu. Biri benim, diğeri kardeşimin adına. Millenicom'la iletişime geçip (35mbps vdsl için aylık 120 lira ödüyorduk) artık bu internete ihtiyacımız kalmadığı için iptal etmek istediğimizi bildirdik. Ancak bize 14 gün içinde bedelsiz cayma hakkımızın olduğunu bir de indirim tanımlayabileceklerini (100mbps fiber için aylık modem dahil 85 lira) söylediler.


Ben derhal Türk Telekom online işlemlerden abonelik iptali kısmına ulaştım ancak 632 lira ödemem gereken fatura oluştuğunu belirten bir uyarı ile karşılaştım ve bu yüzden abonelik iptalini başlatamadım. Bu uyarının ekran görüntüsünü aldım. Önce 444 1 444'ü arayarak aboneliğimi iptal etmek istediğimi söyledim. Aynı ücretin çıktığı tarafıma söylendi. 14 gün içinde cayma hakkım var, cezai ücret uygulayamazsınız diyince müşteri hizmetleri yetkilisi "Biz sizden herhangi bir cayma bedeli talep etmiyoruz. Size tanımış olduğumuz indirimlerin ücretini almamız gerektiği için bunu fatura ediyoruz." şeklinde bir cevap aldım. Ceza değil, indirimleri kullanmaya söz vermişim, bu sözümün karşılığı olan ücret aylara bölünmüşken ben hemen çıkmak istediğim için toplu halde bir seferde benden alınıyormuş. Doğal olarak iptalden vazgeçtim.


CİMER ve BTK üzerinden şikayetimi dile getirdim. Her iki makama aynı şikayet metnini gönderdim:


CİMER & BTK Şikayet metni:


Alıntı

metni:
Ben 2021 yılı Şubat ayında Türk Telekom firmasına, yeni yaptığımız binaya sabit internet hizmeti sağlaması için 444 1 444 numaralı telefonunu arayarak 100 Mbps fiber internet abonelik hizmeti başvurusunda bulunmuştum. 2022 yılı Kasım ayı içerisinde binamıza Türk Telekom ekipleri tarafından fiber internet hattı çekildi. İkinci bir Türk Telekom ekibi gelerek ev içi fiber internet modem kurulumunu gerçekleştirdi. Evimize fiber internet bağlantısı sağlayan ekip benden bir sözleşmeyi imzalamamı istedi. Ben bu sözleşmeyi imzalamak istemedim. Ancak ekip "Siz abonelik başvurusunda bulunduğunuz için hanenize fiber internet hattı çekildi. Yani siz zaten aboneliğinizi yapmışsınız. Bu da onun sözleşmesidir. Biz internet hizmetinizi zaten sağladık. Sizin imzanız da olması gerekiyor." şeklinde cevap verince bende 25.11.2022 tarihinde Türk Telekom internet abonelik sözleşmesini imzaladım.
Sözleşmede bir maddenin eksik olduğunu daha sonra farkettim. Sözleşmede, cayma hakkına dair hiçbir metin geçmemektedir. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunda yer alan İş yeri dışında kurulan sözleşmeler kapsamında "Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir." maddesine yer verilmiştir. Ancak Türk Telekom firmasının bana onaylattığı sözleşmede bu haktan bahsedilmemiştir.
Bu durumda ben sözleşmekten caymak istediğimde Türk Telekom firmasından tarafıma 632,05 Türk Lirası cayma bedeli talep edilmektedir. Mağdur durumdayım, sözleşmeden bedelsiz ayrılamamaktayım. Sizden yardım talep ediyorum.
Sözleşmeden caydığımda karşıma çıkarılacak ücret ile alakalı belgeyi ek dosyalar arasına eklemiş bulunmaktayım.


Metinde yer verdiğim ek dosya (büyük halini görmek için üzerine tıklayın):


CİMER'den henüz bir yanıt alamadım ancak BTK'dan bir cevap geldi, hem de bayağı uzun bir metin olarak, buyrun:


Türk Telekom'un 14 gün içinde cayma hakkına cevabı (BTK Şikayeti):


Alıntı

metni:
Sayın Furkan Güneş,
İletmiş olduğunuz talebinizle ilgili gerekli inceleme ve çalışmalar titizlikle yapılarak tamamlanmıştır.
8********1 hizmet numaralı internet hattınız için , 08.02.2021 tarihi itibariyle 24 ay taahhütlü Fiber Hız Sever Kampanya kapsamında Yalın 100 Mbps'ye Kadar Limitsiz Fiber (H) tarifesi üzerinden hizmet almaya başladığınız anlaşılmış olup taahhüdünüzün bitiş tarihi 08.02.2023 ?dir.
28.05.2014 tarihi itibari ile yürürlüğe giren Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile; belirsiz süreli ve süresi bir yıldan daha uzun olan belirli süreli sözleşmelerin tüketiciler tarafından cezai şart ödenmeksizin feshedilebilmesi düzenlenmiştir. Şirketimiz ile aboneler arasında imzalanan TTNET Abonelik Sözleşmesinde cezai şart bulunmamakta olup, abone fesih hakkını herhangi bir ceza bedeli ödemeksizin kullanabilmektedir.
Bununla birlikte şirketimiz tarafından abonelere özel şartlarla sunulan kampanyalar; 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu, bu Kanun kapsamında çıkartılan Yönetmelik, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Kurul Kararları ile Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve yönetmeliklerine uygun olarak düzenlenmektedir.
Elektronik Haberleşme Sektöründe hizmet veren şirketimiz tarafından, kampanya taahhüt süresinden önce aboneliğin iptali halinde; Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu?nun 03.01.2013 tarih ve 2013/DK-THD/14 numaralı Taahhütlerde Yer Alan Cayma Bedelleri konulu Kurul Kararı ve Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında çıkarılan Abonelik Sözleşmeleri Yönetmeliği?nin 16. maddesi gereği; kampanya kapsamında sağlanan faydalar ile taahhüt süresi sonuna kadar kalan hizmet bedelleri karşılaştırılarak düşük olan bedel kararda belirtilir şartlarla, aboneden tahsil edilebilecektir.
Abonelik iptal faturası içerisinde yer alan kampanyadan sağlanan avantajlara ilişkin ücretler; kampanya ve taahhütlerin bitiş süresinden önce iptal edilmesi halinde geri alınan indirimlere yahut cihaz bedellerine ait ücretler olup abonelerden cezai şart adı altında ücret alınması söz konusu değildir. Açıklanan bilgiler doğrultusunda, hattın iptali durumunda tahakkuk edecek iptal faturasına yansıyan kampanya avantaj bedeli/ kurulum ve bağlantı ücretini tarafınızca ödenmesi gerektiğini bildirmek isteriz.
Taahhüt süresi içerisinde kampanyadan ayrılmanız, giriş paketinizden daha düşük ücretli bir pakete geçmeniz ya da aboneliğinizin iptali durumunda kampanyada kullandığınız indirimler, rayiç cihaz ve diğer faydalar ile kalan ay paket ücret toplamı karşılaştırılacak, düşük olan tutar faturanıza yansıtılacaktır. Ek olarak (varsa); bağlantı/kurulum/ürünlerin ve kampanya katılım ücretinin kalan taksitlerinin toplamı ayrıca tahsil edilir.
Abonelik sözleşmesi , sözleşmenin taraflarını ve tarafların hak ve yükümlülüklerini belirleyen çerçeve bir sözleşmedir. Abonemizle belirsiz süreli olarak bir sözleşme imzalanmıştır. Taahhütname ise abonelere sağlanan avantajlar karşılığında abonenin belli bir kampanyadan/tarifeden faydalandığı ve taahhüt ettiği süre boyunca aboneliğini sürdüreceğine ilişkin taahhüt verdiği ek bir sözleşmedir. Taahhütnamede taahhütte öngörülen süre sonunda her iki tarafın yükümlülüklerini yerine getirmesi ile ayrı bir bildirime gerek kalmadan taahhüt sona ermektedir. Ancak tüketici mevzuatı gereği belirsiz süreli olarak yapılan abonelik sözleşmesinin feshinde açık bir irade beyanı aranır. Bu durumda abone dilediği zaman aboneliğini mevzuata uygun biçimde yazılı olarak yahut faks yoluyla sonlandırabilecektir. Neticeten taahhüt ve abonelik sözleşmesi farklı anlamlar taşıyan ve farklı amaçlara yönelik sözleşmelerdir.
Saygılarımızla.


Tüketici Koruma Kanunu'nu inceledim (siz de incelemek isterseniz buraya tıklayın). Beşinci Bölüm, Diğer Tüketici Sözleşmeleri, İş yeri dışında kurulan sözleşmeler, Madde 47'ye uyan bir sözleşme imzalamışım. Bu sözleşmenin 5 nolu bendinde aşağıdaki metin yazmaktadır:


6502 Sayılı Tüketici Koruma Kanunu

BEŞİNCİ BÖLÜM

Diğer Tüketici Sözleşmeleri

İş yeri dışında kurulan sözleşmeler

MADDE 47


Alıntı

metni:
(5) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Cayma süresi içinde satıcı veya sağlayıcı sözleşmeye konu mal veya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir isim altında ödeme yapmasını veya tüketiciyi borç altına sokan herhangi bir belge vermesini isteyemez. Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür. Tüketici, cayma süresi içinde malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.


Bu kanuna muhalif şöyle bir durum var: Cayma süresi içinde sözleşmeye konu hizmet karşılığında kampanya avantajı isminde ödeme talep edilmektedir.


Şimdi ne yapmamı önerirsiniz?


Ben şu yolu izleyeceğim: 14 gün süre tamamlanmadan evvel Türk Telekom'daki sözleşmemi iptal edeceğim. Bana fatura edilen ücreti ödeyeceğim. Konuyu Tüketici Hakem Heyetine taşıyacağım. Ücret çok yüksek olmadığı için süreç ne kadar uzun sürerse sürsün takip edeceğim.


Not: Bu süreç hakkında konuyu güncel tutmaya özen göstermeye çalışacağım.

Biz ailecek Sakarya’nın Arifiye ilçesinde, Arifiye şehir merkezine 2,7 km uzaklıktaki mahallesinde satın aldığımız arsaya müteahhit aracılığıyla bir bina inşa ettirdik. Binanın yapımı bitince 2021 yılı Şubat ayında taşındık. Bu ay içerisinde elektrik, su, doğalgaz ve internet altyapıları için gereken her şeyi yaptık. Su ve doğalgaz bir hafta geçmeden bağlandı ve kullanmaya başladık. Elektrik bazı sorunlardan dolayı biraz daha geç resmiyete geçti (bir süre inşaat elektriği aboneliği kullanmak durumunda kaldık). Peki ya internet? İşte en büyük sorunu burada yaşadık. Neden mi? Çünkü Türkiye için internet LÜKS olarak görülmektedir. Yani halk olarak bizlere fazla görülmektedir. Bize zayıf çeken 2G, 3G, 4G hattı yeterli görülmektedir. Hatta Türk halkı kim oluyor da interneti hak ediyor kafasıyla yaklaşılıyor. Bu serzenişlerde bulunduktan sonra devam edelim.


Henüz bina yapılırken altyapı başvuruları arasında internet için ne yapabiliriz diye araştırırken @XpressMusic34’ün Donanım Haber Forumu’ndaki Türk Telekom Dilekçe Örneği - Örnekleri ve Altyapı Port - Fiber – talepleri başlıklı konusuna denk geldim. Aldığım yardımlar neticesinde Türk Telekom Sakarya İl Müdürlüğüne bina sakinlerinin imzasını içeren bir dilekçe ile 2021 yılı Şubat ayında bizzat başvuruda bulunduk (başvuru dilekçesini elden, altyapı birimi diye hatırladığım odaya teslim etmiştim). Telefonuma Türk Telekom tarafından başvuru numarası içeren bir kısa mesaj (SMS) geldi.

Başvuru dilekçesi ve telefonuma gelen mesaj aşağıdadır:


Not: Bu konuya eklediğim belgelerin büyük hallerini görmek için üzerlerine tıkayın.


Yeni binaya TT fiber hattı çektirebildim! 2 yıllık 🤯 serüven


Yeni binaya TT fiber hattı çektirebildim! 2 yıllık 🤯 serüven



SMS ile gelen dilekçe başvuru numarasıyla yeni bir dilekçe daha hazırlayıp CİMER’den Sakarya Büyükşehir Belediyesine başvuruda buludum. Bu dilekçe de aşağıdadır:



Yeni binaya TT fiber hattı çektirebildim! 2 yıllık 🤯 serüven


İç İşleri Bakanlığı Açık Kapı üzerinden de bu iki dilekçeyi ek dosyalar arasına ekleyip internet üzerinden başvuruda bulundum. BTK Tüketici Şikayet Sistemine de aynı şekilde bu dosyaları ekleyerek başvuruda bulundum. Ayrıca Türk Telekom’un 444 1 444 nolu telefon hattından da yeni abonelik başvurusunda bulundum.


Son olarak mahalle muhtarına Türk Telekom’a yazdığım dilekçenin fotokopisini, dilekçe numarasını da üzerine yazıp teslim ettim.


Tüm bu başvurularda bulunduğumu yazdığım mesajımın orijinal halini görmek için tıklayın.

İlk başvurularımı yaptıktan sonra yaşadıklarım ise aynen şöyle:


2021 Mart


Türk Telekom’dan SMS aracılığıyla aboneliğime dair arada bir bilgilendirildim. Bu mesajlar aşağıdaki gibidir:



Yeni binaya TT fiber hattı çektirebildim! 2 yıllık 🤯 serüven


İç İşleri Bakanlığı Açık Kapı’dan olumsuz cevap aldım:



Yeni binaya TT fiber hattı çektirebildim! 2 yıllık 🤯 serüven


CİMER’deki başvuruma iki farklı cevap geldi:



Yeni binaya TT fiber hattı çektirebildim! 2 yıllık 🤯 serüven


BTK’dan bir cevap aldım:



Yeni binaya TT fiber hattı çektirebildim! 2 yıllık 🤯 serüven


PTT’den bir posta geldi eve:



Yeni binaya TT fiber hattı çektirebildim! 2 yıllık 🤯 serüven


Yeni binaya TT fiber hattı çektirebildim! 2 yıllık 🤯 serüven


2021 Temmuz


O zamandan bu zamana, Twitter’dan Türk Telekom CEO’su ve diğer yetkilileri dahil olmak üzere herkese özel mesaj attım. Türk Telekom’un ve CEO’sunun tivitlerine cevaben şikayetimi dile getirdim. Her seferinde Türk Telekom Destek diye biri bana yardımcı olacağını bildirdi. Her seferinde telefonumdan 444 1 444 üzerinden arandım, bilgilerim alındı ve altyapım olmadığı için hizmet verilemeyeceği söylendi.


Temmuz ayında Türk Telekom Sakarya İl Müdürlüğüne tekrar gittim. Çözüm Masası denen bir bölüm varmış, oraya yönlendirildim. Ancak telefonda söylenenleri aynısı söylendi. Ardından erişim planlama birimine yönlendirildim. Koronavirüs dolayısıyla görüşmeyi dahili telefon hattı ile yapmam gerekiyormuş, öyle yaptım. Görüşme esnasında bu birimdeki elemanın sözlerini aynen aşağıya ekliyorum:


“Sizin konumda iki abonelik başvurusu var (burada ben ve kardeşimin telefon aracılığıyla yaptığı başvuruları kastetti). Başka başvuru olmamış. Değerlendirmeye alabilmemiz için talebin artması gerekiyor. Şuan için herhangi bir çalışma planlanmamış. Ekibimiz dönemsel olarak talepleri değerlendirir ve yüksek kâr oranına göre yatırım yapar. Biz özel şirketiz. İnternet hayati bir ihtiyaç değil (burada internetin lüks hizmet olduğunu kastetti). Ne zaman sizin konumda çalışma yapılır sorusunun herhangi bir cevabı yok, süresi de yok, net bir tarihi de yok. Dediğim gibi, kâr oranına göre iş yapıyoruz, kâr getirmeyen talepleri değerlendirmeye almıyoruz. Siz madem internet için bu kadar ısrarcısınız rakip firmalar Vodafone, Superonline'da kazı yapıp fiber döşüyor, onlara da başvurun, belki onlar çalışma yapar. Tek çalışan firma biz değiliz. İstemezsek yatırım yapmayız.”


Bundan sonra TBMM Dilekçe Komisyonuna internet üzerinden başvuruda bulundum:



Yeni binaya TT fiber hattı çektirebildim! 2 yıllık 🤯 serüven


TBMM bir ay sonra cevap verdi:



Yeni binaya TT fiber hattı çektirebildim! 2 yıllık 🤯 serüven


2021 Eylül


İnternetten Türk Telekom CEO’sunun e-posta adreslerini bulup her birine durumumu anlatan bir mesaj attım. Twitter’dan yaşadıklarımı özetleyen mesajları yine CEO’nun tivitlerine cevaben yazdım. Yine 444 1 444’ten arandım, yine altyapımın olmadığı için beklemem gerektiği söylendi. Bu süreçte CİMER ve BTK’ya yaşadıklarımı özetleyip tekrar yolladım. Bunları yaptıktan sonra 29 Temmuz’da 0264 (Sakarya’nın telefon kodu) ile başlayan bir hattan telefon aldım. Cevap verdiğimde karşıdaki kişi kendisinin Sakarya Türk Telekom Müdürlüğünde Ticari Faaliyetler Yöneticisi Zafer Önal olduğunu belirtip, durumumuzdan haberdar olduğunu, üzüldüğünü söyledi ve benimle ve mümkünse binanın diğer sakinleriyle bizzat Türk Telekom’da görüşmek istedi. Bende kabul ettim ve kardeşimle beraber kendisiyle Telekom’daki ofisinde görüşme sağladık. Yaptığımız görüşmede kendisi bize özetle:


“Size yakın saha dolabı yok. Kabloya uzak saha dolabından internet vermek istesek bile alamazsınız. Size yakın saha dolabı planlıyoruz. Ancak maalesef süreç uzun ve ne zaman biteceği belli değil. Sakarya'ya Telekom Magnet gelince size ondan vericez. En azından yaraya pansuman olsun.”


dedi. Ayrıca bizim için ayrıca ilgileneceğini, altyapı çalışması planlamasını müdürlüğe kabul ettirmek istediğini ve bu işin takipçisi olacağını bildirdi.


Yaptığım görüşmenin detayları için tıklayın.


Aradan bir ay geçtikten sonra beni arayan 0264 numaralı hattan ilgili yöneticiyi arayıp bilgi aldığımda projenin onay aşamasında olduğunu söyledi. Kasım ayında yine ilgili yöneticiyle görüştüm. Bana “Maalesef sizin için proje onayı alınamadı. Size internet veremiyoruz. Telekom Magnet de henüz yok. Kusura bakmayın” dedi. Ben bu görüşmeden bir ay önce farklı bir girişimde bulunmuştum. Şöyle ki:



Yeni binaya TT fiber hattı çektirebildim! 2 yıllık 🤯 serüven



Sonra internet aktif edildi ve kullanmaya başladık. Altyapımız olmamasına karşılık bence iyi bir çözüm bulmuştuk ve güzel de idare ettik.


Bu süreçte artık 2-3 ayda 1 CİMER, BTK, Twitter üzerinden şikayetleri tekrarlıyordum (hepsi de aynı cevapları veriyorlardı). İnternetimiz olduğu için çok sıkıştırmadan arada bir bu şekilde davranıyordum.


2022 Şubat


@XpressMusic34 hocamın önerisiyle bu sefer Kamu Denetçiliği Kurumuna (KDK – Ombudsman) başvuruda bulundum. Başvuruda her şeyi açıkça belirtip dilekçeleri, CİMER, BTK, Açık Kapı başvurularımın resimlerini ekledim. TT Ceo’suna e-posta attığımı, TT ticari faaliyetler yönetici tarafından arandığımı ve bizzat yanına gidip görüştüğümü ve saire her şeyi yazdım.


2022 Mart


KDK sitesini kontrol ettiğimde başvurumun sonuçlandığını gördüm. Başvuru sonucunda DOSTANE ÇÖZÜM usulünün dikkate alınacağı bildirilmiş, Türk Telekom’a tavsiyelerde bulunup bilgi istenmiş ve Telekom’a cevap için bir ay süre tanınmıştı.

Bu başvurumla ilgili detaylı bilgi için tıklayın.


2022 Nisan


Posta yoluyla BTK’dan bir mektup aldım. Mektup içeriği şöyle:



Yeni binaya TT fiber hattı çektirebildim! 2 yıllık 🤯 serüven


Yeni binaya TT fiber hattı çektirebildim! 2 yıllık 🤯 serüven




Aynı ay içerisinde KDK’ya tekrar başvuru yaptım. Bu sefer uzun uzadıya yazmak yerine önceki KDK başvuru numarama dilekçemde yer verip, Telekom’dan KDK’ya ne cevap verildiğini sordum ve hâlâ internetsiz bırakıldığımı yazdım.

Bundan sonra Eylül ayına kadar KDK’daki başvurum bekledi. Ben tam “bunlar galiba dosyayı boşladılar, ilgilenmeyecekler” diye düşünürken aşağıdaki gelişmeler yaşandı:


2022 Temmuz


Türk Telekom Sakarya İl Müdürü emekli oldu. Bu benim için önemli bir gelişmeydi. Çünkü bu müdürü tanıyan herkes bana “Bu müdür projeleri bizzat iptal ediyor, onaylamıyor” diye söyleniyordu. Bu gelişmeden sonra belki bir şeyler olur dedim ve oldu (yeni müdürün etkisi var mı bilmiyorum ama illa ki vardır diye düşünüyorum).


2022 Eylül


KDK’dan bir posta yoluyla bir mektup aldım. Mektup 10 sayfadan oluşuyordu. Özetle, benim başvurum, iddialarım, ilgili firmanın KDK’ya yaptığım ilk başvuruya karşı KDK’ya verdiği cevap, bazı ilke tanımları (özellikle evrensellik ilkesi üzerinde durulmuştu), internet hizmetinin evrensellik ilkesi içerisinde olduğundan dolayı yerine getirilmesinin zorunlu olması, masrafının ne şekillerde karşılanabileceği, cumhurbaşkanımızın “fiber konusunda zorluk çıkaranlar karşılarında bizzat şahsımı bulacaklar” şeklinde yaptığı konuşmanın bir kesiti ve Türk Telekom’a internet hizmetinin tesis ettirilmesi konusunda metinler yer almaktaydı.


Karar metninin yer aldığı sayfa aşağıdadır:



Yeni binaya TT fiber hattı çektirebildim! 2 yıllık 🤯 serüven


Bu mektupla birlikte heyecanım arttı. Hırs yapıp tekrar şikâyet başvurularında bulunmadım. Bu sefer sadece beklemeye koyuldum.


2022 Ekim


Türk Telekom Magnet geldi! Çok sevinçliyiz! Yaşasın! Nihayet internet denen şeyle tanışma fırsatımız olacak 😂 Şakayı bir kenara bırakırsam, 444 1 444’ten bir telefon aldım. Müşteri hizmetleri bana “Altyapı çalışmalarımız devam ediyor. Bu süreçte Magnet kullanmak istiyor musunuz?” diye sordu. Kendimi bu firmaya bırakmadığım için tek ve kısa cevapla görüşmeyi tamamladım: HAYIR!


2021 yılı Ekim ayında, TT ticari faaliyetler yöneticisinin “Elimizde keşke Magnet olsaydı. Sakarya’da henüz yok. Gelince en azından onu size verebiliriz” deyişini hatırlıyorum 🙂 Kusura bakmayın, zorunlu internet ihtiyacımı bir şekilde giderdim, size kalmadım ey Türk Telekom!


2022 Kasım (Nihayet Fiber!)


Bu ay içerisinde mahallemize Türk Telekom ekiplerinin tahta direklerle telefon hattı çektiğini gördük. Çalışanlara sorduğumuzda “Bu fiberdir. Direklerden başvuruda bulunan evlere hat çekeceğiz.” denildi. Bugüne kadar kazı izni zorunluluğu olduğu söylenen fiberin havadan getirilmesi bize tuhaf geldi. Kandırıldığımızın kanıtı resmen. Her neyse, ekip direklerdeki çalışmayı bitirdi. Çalışanlara “Peki fiber için binaya kutu koyacak mısınız?” dediğimizde “Evet, sizin bina acil iş planı dahilinde olduğu için bir ay içerisinde fiber kutusu montajı yapılacaktır” cevabını aldık.


Bizim evin önüne de dikilen ve üstünden evimize fiber hat çekilen direğin fotoğrafı:


Yeni binaya TT fiber hattı çektirebildim! 2 yıllık 🤯 serüven

Direkten eve çekilen fiber kablonun fotoğrafları:



Yeni binaya TT fiber hattı çektirebildim! 2 yıllık 🤯 serüven


Yeni binaya TT fiber hattı çektirebildim! 2 yıllık 🤯 serüven

Direkler dikildikten bir gün sonra kazı çalışmaları da başladı. Aşağıya kazı fotoğraflarını da bırakıyorum:



Yeni binaya TT fiber hattı çektirebildim! 2 yıllık 🤯 serüven


Yeni binaya TT fiber hattı çektirebildim! 2 yıllık 🤯 serüven

Bundan 2-3 gün sonra binamızın içine Türk Telekom fiber kutusu yerleştirildi. Kutunun fotoğrafları:



Yeni binaya TT fiber hattı çektirebildim! 2 yıllık 🤯 serüven


Yeni binaya TT fiber hattı çektirebildim! 2 yıllık 🤯 serüven

Kutu yerleştirildikten bir hafta sonra ise başka bir Türk Telekom ekibi gelip bize fiber internet bağlantısı sağladı. Bu bağlantıyı hangi başvuruya istinaden yapıyorsunuz diye sorduğumda “Telefonla hangi aboneliğe başvurmuşsanız onu yapıyoruz” dediler. 2021 yılı Şubat ayında 444 1 444 hattını arayarak yaptığım fiber aboneliğimmiş başlatılan. İşlemler tamamlanınca internet verildi ve yaptığım hız testinde 113 Mbps hız aldığımı gördüm:



Yeni binaya TT fiber hattı çektirebildim! 2 yıllık 🤯 serüven

Ekip modem kurulumu yaparken bir ara “Biri Telekom müdürüne ulaşmış, yoksa buraya fiber bu kadar çabuk gelmezdi” dedi. 2 yıl kısa bir süreymiş anlaşılan 😒


Bu şekilde bir abonelik hoşuma gitmese de 150 lira aylık ücret gözüme normal geldi. Abonelik yapmasam internet gelmeyecekti. Türk Telekom işi sağlam kazığa bağlamış. Bu yazıda bahsettiğim alternatif internet için hali hazırda kullanmakta olduğum Millenicom VDSL internet hattım henüz çalışıyordu. Kardeşim Millenicom’u arayıp artık ihtiyacımız kalmadığı için internet aboneliğimizi iptal etmek istediğimizi ilettiğinde bize 100 mbps’den daha uygun ücret (75 lira + modem için 10 lira, toplam aylık 85 lira) teklif edildi ve Türk Telekom’dan 14 gün içinde sözleşmeden bedelsiz ayrılabileceğimiz söylendi. Türk Telekom’u arayıp bedelsiz cayma hakkımı kullanmak istiyorum dedim ancak verilen cevap ile tüketici koruma kanununu nasıl deldiklerini ispat eden cevabı aldım: “Size cayma bedeli değil, kampanyada kullandığınız indirimlerin bedeli yansıtılmaktadır.” Doğal olarak bende aboneliğimi iptal edemedim. Millenicom aboneliğimizi ise dondurduk.


İşte son durum budur. Artık binamızda fiber internet var ancak sorunlar bitmiyor. Şimdi de yüksek internet ücretinden kurtulmanın yolunu arıyoruz. Bakalım bu iş nereye varacak?

Change my mind (Fikrimi değiştirin)


Edit: Çalışma saati 8'den 6'ya indirilsin, iş 9'da başlayıp 4'te bitsin.

Bakan Nebati'nin 22 lira isyanı ve hemen ardından gelen zamlar
Bakan Nebati'nin 22 lira isyanı ve hemen ardından gelen zamlar

Gözünüzden çıkan ateş 🔥 ülkeyi yakıyor sayın bakanım
Şarzlı Matkap


Şarzlı Matkap

Vanced'in yayın hayatına son verilmişti.


İlgili haber: Google, ücretsiz premium özellikler sunan YouTube Vanced'ın fişini çekiyor


Geçen gün öylesine deneme yaparken, YouTube Vanced 16.29.39 versiyonunun sorunsuz bir şekilde yüklenip çalıştığını fark ettim. Evdeki Samsung ve Xiaomi telefonlarda test ettim.


Evdeki tüm cihazlarda şuan Vanced tekrar kullanılabiliyor. Arkadaşlarım da istemişti. Her birine tek tek anlatmaktansa bir anlatım yapmaya karar verdim.


Aşağıda yeni hazırladığım videolu anlatımı bulabilirsiniz:


Furkan Güneşyoutube
Bir süre önce Google'ın baskısı sonucu yayın hayatına veda etmek zorunda bırakılan Vanced uygulamasını Android telefonunuza nasıl yükleyebileceğinizi videolu anlatım şeklinde sizlerin hizmetine sundum. Videoda bahsi geçen indirme linki: https://mega.nz/folder/0CQSTSiL#OuF61Z6PrGTohkp0CItSiw Videonun bağlı olduğu sayfanın linki: https://furkangunes.com.tr/blog/youtube-vanced-yukleme-535 Music: Daniel Ahisar - Morning Sun https://soundcloud.com/daniel-ahisar https://www.youtube.com/channel/UCG8Sl6kWO9t9BiLROmMOdYA Promoted by: Travel Vlog No Copyright Background Music https://www.youtube.com/c/TravelVlogNoCopyrightBackgroundMusic Video Link: https://youtu.be/P9CqLXMs7iI
https://www.youtube.com/watch?v=7tE9WGe0h0c

Videoda bahsi geçen indirme linkini ise aşağı bırakıyorum:


https://mega.nz/folder/0CQSTSiL#OuF61Z6PrGTohkp0CItSiw

Türkiye'deki feci internet altyapısı sorunundan muzdarip olan milyonlarca vatandaştan biri olarak Cimer'e yaptığım son başvuruyu aşağıya bırakıyorum:


İnternet için son Cimer başvurum (devlete güvenim zedelendi)


İnternet için son Cimer başvurum (devlete güvenim zedelendi)


İnternet için son Cimer başvurum (devlete güvenim zedelendi)


İnternet için son Cimer başvurum (devlete güvenim zedelendi)


Türkiye'de devlete olan tüm güvenim zedelenmiştir. Kim bunu amaçladıysa hedefine ulaştı.

Merhaba forum ahalisi.



Millenicom'un beni hem üzdüğü hem de sevindirdiği noktalar oldu. Dile getirmek istedim:


Öncelikle aylar önce internetimde düşük hız kullanıp kopmalar yaşıyordum. Bu sorunu defalarca millenicom'a iletmiş, defalarca arıza kaydı açtırtmış (günaşırı başvuru yapıyordum, o derece) ancak sorunlarım düzelmemişti. Meğer sorun modemin yazılımındaymış. Detaylar için şu konuya bakabilirsiniz: Millenicom'un Günahını Almışım


26 Mayıs 2022'ye kadar neredeyse hiç kopmayan ve hattımın desteklediği son hızda (en yoğun saatlerde dahi!) internet kullanabilirken, o gün hız düştü. Millenicom'a ulaştığımda bana genel bir problem denildi. Bekledim, problem giderildi, hatta evime telekom ekibi bile geldi, modem kontrolü, hat kontrolü sağlandı. Ancak her şey düzelmiş gibi görünse de hızım maksimum 24 mbps'e yükseltişmişti. Detaylar için şu konuya bakabilirsiniz: Millenicom, bana sormadan hızımı düşürdü


Millenicom'u arasamda, whatsapp'daki hattına yazsam da bu hız düşümünü bir türlü anlatamadım. Bana küstahça yanıt veren müşteri hizmetleri dahi oldu. Neymiş efendim, ben 35 mbit'lik paket kullanıyormuşum, hattım 30 mbit destekliyormuş, ben 22.6 mbit hız testinde alabiliyormuşum, bu hız paket dahilinde olduğu için sorun yokmuş!


Israrlarım karşısında ilgili yetkili hızımı onay vermem dahilinde 50, 75 veya 100 mbps'lik paketlerden birini tanımayabileceklerini, bunların her birinin aylık ücretinin farklı olduğu ve daha fazla ödemem gerekeceği, aynı zamanda desteklemeyen yüksek hız aldığım için sürekli internet kopması yaşayacağım bilgisini dahi verdi.


Ben aptal mıyım afedersiniz de hem fazla ücret ödeyip hem de internetime kasten sorun oluşturayım?


Bu durumu anlatamadığımı ya da karşı tarafın anlayamadığını düşünüp, yaşadığım soruna ilişkin 12 dakikalık video çekip, sadece millenicom'un görebileceği liste dışı şekilde Youtube'a video yükledim. Donanımhaber forumunda benle özel mesaj yoluyla iletişime geçen millenicom yetkilisine videoyu ilettim.


Videoda özetle "daha birkaç gün öncesine kadar hız testlerinde 30 mbps alırken, hızım kasten 24 mbps olarak sınırlandırılmış" diyordum. Bunu kanıtlarıyla (hızımın 30 mbps olduğu hız testi ekran görüntüsüyle) birlikte millenicom'a iletmiş bulundum.


Millenicom cevaben ilgileneceklerini belirtti. Aradan bir gün bile geçmeden internetimde hızlanma olduğunu gözlemledim. Modem arayüzünden hızımı 35000 küsür kbps olduğunu gördüm. İşte bunu istiyordum ve yapmışlardı!


Ancak bu sefer de kopma problemleri aşırı derecede oluşmaya başladı. Son iki gündür dayanılmaz noktaya geldi. Tekrar millenicom whatsapp hattında kopma sorunu yaşıyorum diye arıza kaydı bıraktım. Sabah millenicom arıza giderilmiştir diye mesaj atmıştı. Modem arayüzünden bakınca 4 saat dsl hattının aktif kaldığını ve 300 civarı crc hata birikmesi olduğunu gördüm (öncesinde 1 dakikada 10.000'leri buluyordu ve dsl hattı bazen 30 saniyede 1 bazen 30 dakikada 1 mutlaka kopuyordu). Ayrıca hızım da düşürülmemişti.


Anlaşılan o ki millenicom'da halden anlayan da var, anlamayan da. Allah bizi halden anlayan, anlayışlı müşteri temsilcileriyle karşılaştırsın :)


Bu arada millenicom'dan ayrılmayı bile düşündüm. İlk işim Türk Telekom'u aramak oldu. Bana söylenen aynen şu oldu: "Hattınız 30 mbps destekliyor, 24 mbps verebiliriz". Halbuki şuan millenicom bana 35 mbps verebiliyor :)


Sana hem kızıyorum hem de teşekkür ediyorum millenicom.

Hakkında
Konum: Sakarya, Adapazarı
Meslek: Hemşire
İlgi Alanları: Sağlık, webmaster, editörlük, grafik tasarım, video tasarım
Forum İmzası:

Furkan Güneş
"İnandığım gibi yaşıyorum"
Forum İkinci El İmzası:
Furkan Güneş
"İnandığım gibi yaşıyorum"
Hakkımda:

Furkan Güneş
"İnandığım gibi yaşıyorum"
Sistem ve Tercihleri
Bilgisayar
Oyuncu Bilgisayarı
Mobil cihaz
Samsung Galaxy S10e
Operatör
Turkcell
Steam
rambo_ft1
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 13 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 13 sa.
Mesaj Sayısı: 3.943
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 9.084
İkinci El Bölümü Mesajları: 28
Konularının görüntülenme sayısı: 339.516 (Bu ay: 1.033)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 6.343 (Bu hafta: 3)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Konu Dışı / Off Topic
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.