Merhaba arkadaşlar. Kendi çabalarımla bir inceleme videosu hazırladım. Buyrun:
Acer Predator Helios Neo 16 PHN16-71-76S8 (NH.QLVEY.004) Detaylı İnceleme
Bir süredir CODMWII online takılıyorum. Günde birkaç maç yapıp bırakırım stres atma amaçlı.
Oyunda kapatılamayan "kill cam" özelliği stresimi katlıyor. Sebebi hileciler. Hile yapanları çok net anlayabiliyorum ve bu haksızlık tam stres atacakken stres yapmama neden oluyor (gerçi hile yapmayınca da hiç oynayamıyorlar o da ayrı bir konu).
Hile yapmak ise parasını verene serbest. Adamlar oyun içi dinamikleri kullanarak, bir nevi macro'lar ile hile gibi oynanmasını sağlıyor. Başkaları ise direkt hileyi kullanmanızı sağlıyor. Hile siteleri ise hiçbir zaman kapanmıyor, satışlarına rahatça devam ediyor. Bu da büyük oyun yapımcıların hilecilerle anlaştığını (veya belki de direkt hileyi kendilerinin sağladığını) kanıtlıyor benim açımdan.
Aşağıya iki site bırakıyorum:
https://csmacro.com/aim-assist-rewasd-config
https://www.engineowning.to/shop/product/21/engineowning-for-call-of-duty-modern-warfare-2019
Aslında hilelere tamamen karşı biri değilim. Sebebi süper-amatör oyuncular. Fare/klavye veya gamepad kullanmasını hiçbir zaman öğrenemeyen bu zavallı güruh, hile olmazsa oyunlarda tamamen yok oluyorlar. Bazen hiç hile kullanmayan lobilere düştüğüm oluyor. Kimse mi adam vuramaz? O yüzden bu kadar çok amatör oyuncunun olduğu yerde bir-iki kişinin hile kullanması şart ki şartlar eşitlensin. Zaten benim gözümde en iyi FPS oyuncusu ile hileci eşit durumda (çok iyi oynayan iyi oynadığı için yeteneğiyle milleti alırken hileci hilesiyle alıyor; emek harcamış olmak maalesef firmaların umursadığı bişey değil).
Hileler hiçbir zaman bitmeyecek. Madem öyle artık oyun firmaları hilecilerle baş etmekle uğraşmak yerine oyundaki tüm hileleri rahatça kullanmamıza izin vermeli ki şartlar eşitlensin.
Tüm online oyunlarda hileciler her zaman olacak ne de olsa.
Türkiye'de iletişim ve internet sorunları bitmek bilmiyor. Türk Telekom'la geçen yıllarda uğraşarak başarıya ulaşmıştım (konu linki: Yeni binaya TT fiber hattı çektirebildim! 2 yıllık 🤯 serüven). Bu sefer de Vodafone ile çok kısa bir uğraş verdim. Şimdi detaylara geçiyorum.
Ben 2023 Kasım ayı itibariyle mobil operatör olan Türk Telekom ile taahhütüm bittiği için fiyat/performans babında araştırmalara koyuldum. Önceki yıllarda sinyal kalitesi ve internet hızı anlamında sorunlu olduğunu bildiğim Vodafone firmasına, uygun fiyatından dolayı geçiş yaptım. Ancak geçiş yaptıktan sonra benim için çok büyük problem teşkil eden telefon görüşmelerinde ve internet hızında ciddi kalite düşüklüğü sorunları yaşadım. Üstelik bu sorunlar ev, şehir merkezi, çalıştığım hastane fark etmeksizin her yerde geçerliydi.
Telefon görüşmelerindeki problemlerim; geç bağlanma, arayanların bazen ulaşamaması, görüşme esnasında seslerin anlaşılamacak şekilde az veya hışırtılı gelmesi, görüşme esnasında hattan düşmeler, meşgul olmadığım veya aradığım kişinin meşgul olmadığı halde meşgul uyarısı almamdı.
İnternet problemlerim ise; 0.1 - 6.0 mbps (evet, mbps, mb/s bile değil!) download hızı yüzünden çoğu zaman internete erişemedim giremedim, sinyal kalitesi en yüksek seviyede dahi olsa bu hızları aldım.
Evimde tek diş sinyal alıyordum. Çarşıda ve hastanede full çekiyordu ancak problemler aynen devam ediyordu.
İnternet problemi yaşadığım bir zaman dayanamayıp yaşadığım sorunu Twitter'dan @VodafoneDestek'i etiketleyerek paylaşımda bulundum, devamında gelen cevaplar ve benim bu cevaplara karşı cevaplarıma bakmanızı öneririm:
Vodafone'dan asla ümitli olmadığım için derhal farklı operatör arayışına girdim ve bu sefer Turkcell'e geçmeye karar verdim ve hemen başvurumu da gerçekleştirdim.
Ardından bu sorunları CİMER ve BTK'dan dile getirdim. CİMER'den gelen cevapta beni BTK'ya yönlendirdiler. BTK'da zaten şikayetim mevcuttu. Ben sorunun firma tarafından üstüme atılıp geçileceğini düşünürken tam tersi gerçekleşti. Vodafone, BTK üzerinden, kapsama alanı sorununu kabul edip çalışacağını ve mağduriyetimden dolayı tarafıma ödeme yapıldığını bildirdi. Ancak tahmin edin kaç lira? Tamı tamına 23 lira! Bu nasıl bir ücrettir!? Hakaret gibi algıladım ancak tabii ki bu hakareti şikayet edebileceğim veya bu durumu anlayacak bir kurum Türkiye'de olmadığı için elimden bir şey gelmedi.
Aşağıya BTK'ya yaptığım şikayetimi ve ardından gelen cevabın ekran görüntüsünü bıraktım (büyük halini görmek için üzerine tıklayın):
Vodafone'un borç/alacak sayfasına girdiğimde karşıma çıkan görüntü:
Ben bu süreçte çoktan Turkcell'e geçtiğim için kafam rahattı. Sadece Vodafone'a ödedim ücretlere yanıyorum. Ancak zararın neresinden dönersen kârdır sözüne istinaden doğru yaptığımı düşünüyorum.
Konuyu sizlerle paylaşarak sizlerden de sorun yaşadığınızda mutlaka bunu bildirmenizi öneriyorum. Şikayetler artınca firmalar çalışmak zorunda kalıyor. Bunu gördüm. Vodafone sahibi kim varsa çok şikayet ediyor ancak kimse resmi kanallardan şikayetini dile getirmiyor. Firmadaki rahatlığın sebebi de bu.
Ben masaüstü bilgisayar kullanıcısı olarak, bilgisayarımı bütçeme göre düzenli olarak yükselten biriyim.
Bundan 2 yıl önce bilgisayarımın işlemcisini, anakartını, belleğini vs. yavaş yavaş olabilecek en üst segmentlere yükseltmeye başladım.
Tüm parçaların sıfır ve ikinci el fiyatlarına bakıp en uygun olanlarını almaya çalıştım.
Amd ryzen 7 5800x işlemciyi sahibinden üzerinden sıfır ancak "garantisiz" olarak piyasanın yarı fiyatına aldım.
Msi meg ace x570 anakartı sahibinden, 1 yıl garantisi devam ediyor şeklinde ikinci el olarak aldım.
Kingston fury 2x8gb ddr4 3200 mhz bellekleri sıfır satış sitesinden aldım.
Gainward rtx 3060 ti ekran kartını sıfır satış sitesinden aldım.
Bilgisayarımı bu haldeyken kullanırken ilk zamanlar 2-3 ayda 1 sabahları ilk açmaya çalıştığımda "açılmama problemi" ile karşılaştım. Ardından ayda bir, sonra her hafta sonra 2-3 günde 1'e kadar düştü. Bu şekilde 1 yıl kullandım.
Açılmama derken, biraz detay vereyim: Bilgisayarı özellikle soğuk bir gecenin sabahında ilk açışımda ekrana görüntü gelmiyor, anakarttaki DRAM arıza ledi yanıyordu ve durum led göstergesinde "0d" yazıyordu. Araştırmalarım sonucu bunun RAM kontrolcüsüyle alakalı olduğunu bu da sorunun RAM slotundan, RAM'lerden ve işlemcideki RAM kontrolcüsünden kaynaklanabileceğini anlamıştım. Bilgisayar açılmadığı bu halinde iken, kasadaki yeniden başlat düğmesini kullandığımda bu sefer ekrana görüntü geliyor ancak ekranda "CPU or Memory change detected!" gibisinden bir yazı beliriyordu POST ekranında (işlemci veya ram değişti, ayarlar sıfırlandı diyordu yani). Bundan sonra F1 veya F2 tuşlarına basarak devam edebiliyordum, bilgisayar açılıyordu ancak bios ayarları sıfırlanmış oluyordu.
Aşağıya arıza ile alakalı fotoğrafları bıraktım:
Bu sorunla o kadar çok cebelleştim ki, anlatamam! Normalde bilgisayar kullanımına etkisi yok. Bilgisayar açıldıktan sonra hiçbir sorun yaşamıyordum. Ne zaman 4-5 saat bilgisayar kapalı kalsa, özellikle soğuk bir ortamda, mutlaka bu sorunla karşılaşıyordum.
İllallah ettiğim ilk anda başladım girişimlere: Anakart, ram, sıvı soğutmayı garantileri devam ettiği için, derdimi detaylıca anlatarak teknik servislerine gönderdim. Hepsi "sağlam" denilerek geri yollandı.
Anakartı, ssd'leri, işlemciyi vs. anakart üzerinde ne kadar parça varsa hepsini tiner ile, diş fırçası yardımıyla hafifçe ve titizlikle sildim. Hemen her parçada "nem izi" mevcuttu. Tüm parçaları tertemiz ettikten sonra bir gün de kurumaya bıraktım. Sorun başta çözülmüş gibi görünsede devam etti.
Nem hasarına dair görüntü:
Anakart pilini defalarca değiştirdim. Sorun devam etti.
Anakartı ve üzerindeki tüm parçaları bu sefer "devre temizleyici sprey" ile derinlemesine temizledim. Yine sorun devam etti. Anakart temizleme işlemi öyle basit değil. Düşünün ki kasanın içindeki tüm parçaları komple söküyorsunuz, temizleyip geri aynı titizlikle takıyorsunuz. Tüm parçalar hassas ve pahalı! Zahmet katlanıyor.
Baktım olacak gibi değil, şüphelendiğim parçalardan gelecekte yükseltmeyi düşündüklerimi şimdiden yenilemek istedim:
Cougar STX 700W PSU'yu Gigabyte Aorus P850W ile, Kingston Fury 2x8GB'yi Goodram 2x16GB ile değiştirdim. Sorunlar hep devam etti.
Sonra dedim ki, bunu bir bilgisayarcıya vereyim, bir de o üzerinde uğraşsın. Dediğimi yaptım. Bilgisayarcı neredeyse 1 ay üzerinde uğraştı. Sebebi, bilgisayarın her sabah sorun yapmaması, bilgisayarıcının hafta sonları kapalı olması vs. Derken sorunun anakartta gördüğünü, diğer tüm parçaları başka bir bilgisayarda denediğini ve sorunla karşılaşmadığını söyledi. Tamir için bir laptop tamircisini önerdi.
Laptop tamircisine kasayı bıraktım. Kendisine dedim ki, çip arızalıysa değiştir, hiç söyleme bile, ne gerekiyorsa, eğer sorunu giderecekse yap dedim. Tamirci her aşamada bilgilendirdi. Kendisi "anakartta çipsette reballing işlemi yapıldığını, ancak sebebini anlayamadığını, bunun da çiplere zarar vermiş olabileceğini, şüphelendiği çiplerde bir takım işlemler uygulayacağını" söyledi. Ben ne gerekiyorsa yapmasını söyledim. "Cmos çipini onarmaya çalışıcam, yapamazsam çipset değişmesi gerekecek. Bu da maaliyeti artıracak" dedi. Cmos çipini değiştirerek onardığını söyleyince sevinçle bilgisayarı kendisinden aldım. Ancak içimde bir kurt vardı: "Ya tam test etmediyse? En az bir hafta bilgisayar onda kalmalıydı ve her sabah ilk çalıştırma işlemini yapmalıydı." diye düşündüm. Adam 2 gün test etmişti. Bilgisayarı kullanmaya devam ettikten 3-4 gün sonra yine sorunun tekrarladığını gördüm. Tamirciyi arayıp sorunun devam ettiğini söylemedim. Kendisi gerçekten anakart üzerinde detaylı uğraşmış, çip değişimini gerçekleştirmişti. Çipset değişimini hiç istemiyordum. Artık yeter dedim.
Bilgisayarı bir süre daha böyle kullandım. Bir gün elime satabileceğim ikinci el AMD bilgisayar geçti. Bu bilgisayarın tüm parçalarını tek tek kendi bilgisayarımdaki parçalarla değiştirerek uzun süreçli testler gerçekleştirdim. Anakart hariç tüm parçaların sağlam, stabil olduğunu iyice anladım. Elime geçen ikinci el bilgisayarı sattıktan sonra anakart masrafına girmeye karar verdim.
Anakart değiştirirken çok zorlandım. Yeni nesil AMD'ye geçsem, çok masraf oluyor ve performans olarak büyük bir getirisi yok. Intel'e geçsem, yine aynı ve üstelik Intel'de sürekli anakart değişmek gerekecek. Msi meg ace x570 ayarında bir anakart yine çok masraf demekti. Daha düşük modele geçmek ise, aktif kullandığım ikinci 4.nesil ssd'ye yazık edecekti. Wifi'siz anakartta olmamalıydı. Derken 15 adet anakartı Akakce.com'da takibe aldım. Ancak hiçbiri istediğim fiyata düşmedi.
Geçen gün akakce bildirim yolladı indirim var diye. Asus Tuf Gaming X570 plus wifi modeli 5100 küsür liraya düşmüştü. "İlk açılış" ve sürekli resetlenen bios probleminden kurtulmak için bu ücreti ödemeye razı oldum ve sipariş verdim.
Asus Tuf Gaming X570 geldi, iyi güzel montajladım. Ancak Msi Meg Ace X570 kalitesinden, fonksiyonelliğinden uzak bir anakart! Ne yaparsın! Anakart göstergeleri, overclock butonu, bios flash butonu, oldukça şık sonsuzluk rgb aynası, Nahimic ses efektleri ve kalitesi, anakart yönetimi, anakarttaki soğutma blokları vs. her yönlüyle geride olan bir anakarta geçtim. Ancak psikolojik olarak beni yıldıran kronik arızalardan da kurtulmuştum!
Bu arada, tamircinin dediği gibi "reballing" olayı yoktu. Bu anakartı ilk kullandığım zamanlarda başka bir evdeydim ve o evde ciddi derecede rutubet vardı. Konuda bahsettiğim nem hasarları da bu yüzden kaynaklanmıştı. Tahminimce bu nem anakarttaki çipleri ve çipler arasındaki ince devre iletim kablolarında çıkmayacak şekilde içlerine işlemişti. Üstten silmekle geçmiyordu. Özellikle soğuk ortamda, kapalı halde duran anakarttaki bu nemli alanlar tekrar ıslaklık oluşturuyor, bu da kısa devreye sebep olup pili boşaltıyordu. Bazen pil boşalmıyordu, bunun yerine bu kısa devre yüzünden bilgisayarda işlemci veya ram değişikliği olmuş gibi algılanıyordu.
Her neyse, anlayacağınız saçma sapan bir sorundan, canavar gibi bir anakarttan, alt model anakarta geçerek kurtularak buruk bir sevinç yaşadım. Bu saçma durumdan kurtuluş serüvenimi sizlerle paylaşmak istedim.
Bahçede 100mbps kablosuz internet alabildim 😊
Street Fighter Duel Hakkında
Bu oyun 28 şubat itibariyle telefonlarda oynanabilir hale geldi. Normalde bu oyundan haberim bile yoktu. Google Play'de gezinirken fark edip yükledim. Şimdilik hoşuma gitti açıkçası. 43. seviye oldum ve devam ediyorum. JRPG (nedir?) tarzında bir oyun.
Normalde bu tür oyunları yükler-silerdim. Bana hitap etmiyorlar. Oyunun kontrolünün çoğu bizde değil. Ancak konu SF olunca ve o EX komboları görünce hoşuma gitti açıkçası. Eğer yenilikler yaparak giderlerse uzun ömürlü olur. Yoksa sadec paralı oyuncuların devam ettiği klasik aç gözlü Capcom oyunu olmaya başlar.
Oyun hakkında detaylı bilgi için (sayfada translate/çeviri kullanabilirsiniz): Street Fighter: Duel | Street Fighter Wiki | Fandom
Oyunu indirmek için: Android | IOS
Bilgisayarda oynamak için Bluestacks kullanabilirsiniz (işlemcinizin sanallaştırma özelliğini bios'tan açmayı unutmayın).
Oyunda güzel intro ve bazı önemli karakterlerin kısa videoları çıkıyor. Bunlar geçici, üç kere gördükten sonra bir daha görmüyorsunuz.
Oyunun fragmanı:
Oynanış videosu:
Edit: Oyundaki kullanıcı adım FurkanG04 (oyunun ana ekranındaki kişiler butonuna oradan Add > Players kısmına girip Find butonunun soluna kullanıcı adını azıp Find üzerine tıklayın).
Son 1 yıldır çok kötü birkaç sorunla baş başaydım ancak sorunları çözünce tecrübelerimi paylaşmak istedim.
Bilgisayarımın özellikleri (sadece konu ile alakalı olanları yazdım):
- Msi meg ace x570 anakart
- Kingston fury black ddr 3200mhz 2x8gb ram -> Goodram irdm pro ddr4 3600mhz 2x16gb ram şeklinde değiştirdim
- Cougar stx 700w psu -> Gigabyte aorus p850w psu şeklinde değiştirdim
- Amd ryzen 7 5800x cpu
- Samsung 970 evo plus 512mb nvme m2 ssd
- Samsung 860 qvo 1tb ssd
- Kingston nv2 1tb nvme m2 ssd
- Gainward rtx 3060 ti ghost v1 gpu
- Aerocool airhawk duo kasa
- Arctic liquid cooler ii 280 sıvı soğutma
Sorunlar:
- Bilgisayarı sabahleyin veya birkaç saat kapalı kalışının ardından ilk açtığımda ya monitöre görüntü gelmiyordu (bu olduğunda anakart üzerinde DRAM arıza ışığı yanık kalıyordu ve rakamsal led göstergede "0d" yazıyordu) ya da açılıyor ama bios'un sıfırlandığı bilgisini verip F1 veya F2 tuşlarına basmam isteniyordu. Açılmama durumunda karşılaştığım göstergeler şöyleydi:
Bu durumla karşılaşınca kasadaki yeniden başlat düğmesine basınca bilgisayar açılıyordu ancak bios yine de sıfırlanmış oluyordu.
Bios sıfırlandığında aşağıdaki ekranla karşılaşıyordum:
- Windows saati sürekli geri kalıyordu (bilgisayarı kapattığım saatte kalıyordu).
- Windows açıldığında internet (wifi) 1-2 dk sonra aktif hale geliyordu (Wifi donanımı Windows tarafından geç algılanıyordu).
Çözümsüz kalan yaptıklarım:
- Bios pilini, sıfır pillerle defalarca değiştirdim.
- Bios'u, bios içerisindeki M-Flash menüsünden eski versiyona dönderdim.
- Bios'u MSI Center aracılığıyla güncelleştirdim.
- Güncel bios'a aynı versiyonu bu sefer bios içerisindeki M-Flash menüsünden yükledim.
- Anakarttaki cmos jumper üzerinin temiz olduğundan emin oldum (araya iletken tel düşüp bios'un sıfırlanmasına neden oluyordur diye düşündüm).
- PSU'da sorun olabilir deyip PSU'yu değiştirdim.
- Anakartı ve üzerindeki her şeyi söküp garantisi devam edenleri teknik servislerine gönderdim (Ram, sıvı soğutma, anakart).
- Ram'lerin garantisi bittiğinden bakılmadan geri gönderildi. Daha sonra daha yüksek kapasiteli farklı marka-model ram'lere geçtim.
- Anakart üzerinde su hasarı gibi bir leke vardı. Bu lekeyi silmeden servise yollamıştım. Sorun tespit edilemedi deyip geri gönderdiler. Hasar izi şu şekildeydi (üstteki iki delikten işlemciye doğru):
- Yukarıdaki hasar fotoğrafıyle birlikte gönderdiğim sıvı soğutmada herhangi bir sızdırma ve peformans problemi olduğu söylenip geri gönderildi.
- Anakarta taktığım başka herhangi bir parçada kısa devre vardır diye düşünüp gece bilgisayarı kapattığımda kasaya takılı olan tüm kabloları söküp, sabah taktım.
- Anakarta monte edilen ssd, sata, ekran kartında sorun vardır diye düşünüp bunları söküp aynı şekilde test ettim.
- Anakartın her yerini, işlemciyi, ekran kartını, ssd'leri, ram'leri ve saire her şeyi temiz diş fırçasını tinere hafiften bandırarak titiz bir şekilde temizledim.
- Diş fırçasının girmediği alanlar vardı (soğutucu blokları değil, dahili fan, giriş çıkış portlarının arası gibi), buralara tineri ulaştıramamıştım, internetten elektronik devre temizleyici sprey aldım. Bunu hafifçe tüm parçalara nazikçe sıktım ve kurumasını bekledim.
- Son olarak monitör-kasa arasındaki USB bağlantısını iptal ettim (güç çakışması pili bitiriyordur diye düşündüm).
- İnternetin geç aktif hale gelmesi ile alakalı internetteki tüm yazılımsal çözümleri denedim. Anakarta takılı olan Wifi antenini değiştirdim.
Yukarıda yazdıklarımın hiçbirinin faydası olmadı.
Çözümler:
- Anakarttaki nemden oluşan korozyon hasarından tamamen kurtulmak için devre temizleyici spreyi nazikçe değil, yakın mesafeden anakartın her yüzeyini, anakarta takılan tüm parçaları ve kasanın güç tuşunun olduğu elektronik devreleri iyice ıslatana dek sıktım ve tümünün 1 saat kurumasını bekledim. Böylece pilin bitmesi ve saatin geri kalması sorunu tamamen giderildi. Ancak bios sıfırlanması veya hiç açılmama sorunları devam etti. Ayrıca internetin geç gelmesi sorunu da devam etti.
- Bios arızalanmıştır diye düşünüp (yabancı forumlarda dual-bios recovery yöntemi uygulayarak benzer sorundan kurtulanlar oldupu için) onarma yollarını araştırırken, MSI'nin resmi sitesinden güncel bios'u indirip aşağıdaki videosuna bakarak yükledim (videodaki gibi her şeyi sökmedim tabii, her şey takılı ancak bilgisayar kapalıyken işlemi gerçekleştirdim):
Bu yükleme işleminden sonra bios ayarlarını yaptım ve bilgisayarı kapattım. Sabahleyin bilgisayarı açtığımda sorunsuz ve hızlı bir şekilde açıldı. İnternet daha ben Windows'ta oturum açarken aktif hale gelmişti bile. Bilgisayarı kapatıp tekrar açtım ve bios ayarlarını kontrol ettim, sorun yoktu. Bios sıfırlanması ve monitöre görüntü gelmemesi sorunlarını bu şekilde çözmüş oldum.
Burada şunu da öğrenmiş oldum: Dual bios özelliği olmayan anakartlarda bios onarmak için yukarıdaki videodaki gibi bios flash'lama işlemi yapılarak, orjinal bios onarılabiliyormuş.
Merhaba arkadaşlar.
Tanix TX6, TX6S, Allwinner H616, H6 TV box modellerine bir rom nasıl yüklenir onu anlatıyorum.
Buradaki anlatım tüm rom yüklemeleri için geçerlidir.
Her rom aynı arayüze sahip olmayabilir.
Burada anlattığım rom, modifiye edilip gereksiz bileşenlerin temizlendiği özel romdur.
Bu yöntemle orijinal rom da yükleyebilirsiniz.
Videoda anlattığım rom ve diğer rom’lar dahil açıklamada linklerini paylaştım.
Oradan istediğiniz rom’u indirip yükleyebilirsiniz.
Yalnız tüm işlemin risk içerdiğini, cihazı bozabileceğini ve cihazı garanti dışına çıkaracağını bilin.
Riskleri bilerek hareket edin.
Bunlardan ötürü sorumluluk kabul etmiyorum.
İndirme linkleri:
PhoenixCard: http://www.mediafire.com/file/aq21h49...
Videodaki rom dosyası (her şey düzgün çalışıyor ancak video oynatmada biraz titreklik/fps düşüklüğü var): https://www.mediafire.com/file/qskeql...
Android 9 rom'u (her şey düzgün çalışıyor ancak video oynatmada biraz titreklik/fps düşüklüğü var): https://mega.nz/file/ISkBXSYI#Qp3pVhi... veya https://drive.google.com/file/d/112d...
Android 7 rom (Öndeki saat göstergesi çalışmıyor, bir adet usb girişi çalışmıyor, DTS kodekleri yok ancak son derece stabil, akıcı video oynatabiliyor): https://disk.yandex.com.tr/showcaptcha?cc=1&mt=FABBB58AE5730F715E4363FCCDBEE9F12713DB390EAD3042079D5145EB05333AFB62&retpath=aHR0cHM6Ly9kaXNrLnlhbmRleC5jb20udHIvZC9SMUpSOEJRc0xYLVNjdz8%2C_9f4c3ec6b6392ce6d30fddf38a09e961&t=2/1672818443/c3a727cd17ffb8fbdea1bf59d791134d&u=31a12f0b-696b8f58-89e2ba1f-bf98545&s=e29965c087a2ff9c582125bab5053eeb
TX6 Rom Yükleme Videosu:
Güncel: 07.12.2022
Tartışmaların ve resmi cevapların ışığında Türk Telekom ile devam etme kararı aldım.
Konunun içeriği:
Merhaba arkadaşlar,
Ben 2 yıla yakın çaba sonrası binamıza fiber internet bağlatabilmiştim (çok detaylı bir konu açmıştım, okumak için buraya tıklayın). 2021 yılı Şubat ayında, binamıza internet çekmek için yaptığım işlemler arasında Türk Telekom'un 444 1 444 hattını arayarak yeni abonelik başvurusu da yer alıyordu. Gün gelip fiber internet binaya, oradan da evin içine kadar çekilince Telekom ekibi internet hizmetini sağladıktan sonra, sundukların hizmetin abonelik sözleşmesini imzalatmak istedi.
Ben karşı çıksam da aboneliğin önceden zaten yapıldığını, internetin de buna istinaden verildiğini ve yapılan işlemlerin imzam dahilinde kayıt altına alınması gerektiği belirtildi. Aksi takdirde onların deyimiyle bu kadar hızlı bir şekilde internet sağlanmayacakmış. Aylık ücretin 154 lira olması ve taahhütün 2 yıllık olması (gelecekteki zamları da düşündüğüm için) artık bana mantıklı geldi ve sözleşmeyi imzaladım.
Ancak evimizde farklı bir yöntemle Millenicom'dan aktif internet kullanıyorduk (sözümün başında verdiğim linkte detaylıca yazmıştım). Evimizde 2 farklı firmadan internet olmuş oldu. Biri benim, diğeri kardeşimin adına. Millenicom'la iletişime geçip (35mbps vdsl için aylık 120 lira ödüyorduk) artık bu internete ihtiyacımız kalmadığı için iptal etmek istediğimizi bildirdik. Ancak bize 14 gün içinde bedelsiz cayma hakkımızın olduğunu bir de indirim tanımlayabileceklerini (100mbps fiber için aylık modem dahil 85 lira) söylediler.
Ben derhal Türk Telekom online işlemlerden abonelik iptali kısmına ulaştım ancak 632 lira ödemem gereken fatura oluştuğunu belirten bir uyarı ile karşılaştım ve bu yüzden abonelik iptalini başlatamadım. Bu uyarının ekran görüntüsünü aldım. Önce 444 1 444'ü arayarak aboneliğimi iptal etmek istediğimi söyledim. Aynı ücretin çıktığı tarafıma söylendi. 14 gün içinde cayma hakkım var, cezai ücret uygulayamazsınız diyince müşteri hizmetleri yetkilisi "Biz sizden herhangi bir cayma bedeli talep etmiyoruz. Size tanımış olduğumuz indirimlerin ücretini almamız gerektiği için bunu fatura ediyoruz." şeklinde bir cevap aldım. Ceza değil, indirimleri kullanmaya söz vermişim, bu sözümün karşılığı olan ücret aylara bölünmüşken ben hemen çıkmak istediğim için toplu halde bir seferde benden alınıyormuş. Doğal olarak iptalden vazgeçtim.
CİMER ve BTK üzerinden şikayetimi dile getirdim. Her iki makama aynı şikayet metnini gönderdim:
CİMER & BTK Şikayet metni:
Alıntı
metni:Ben 2021 yılı Şubat ayında Türk Telekom firmasına, yeni yaptığımız binaya sabit internet hizmeti sağlaması için 444 1 444 numaralı telefonunu arayarak 100 Mbps fiber internet abonelik hizmeti başvurusunda bulunmuştum. 2022 yılı Kasım ayı içerisinde binamıza Türk Telekom ekipleri tarafından fiber internet hattı çekildi. İkinci bir Türk Telekom ekibi gelerek ev içi fiber internet modem kurulumunu gerçekleştirdi. Evimize fiber internet bağlantısı sağlayan ekip benden bir sözleşmeyi imzalamamı istedi. Ben bu sözleşmeyi imzalamak istemedim. Ancak ekip "Siz abonelik başvurusunda bulunduğunuz için hanenize fiber internet hattı çekildi. Yani siz zaten aboneliğinizi yapmışsınız. Bu da onun sözleşmesidir. Biz internet hizmetinizi zaten sağladık. Sizin imzanız da olması gerekiyor." şeklinde cevap verince bende 25.11.2022 tarihinde Türk Telekom internet abonelik sözleşmesini imzaladım. Sözleşmede bir maddenin eksik olduğunu daha sonra farkettim. Sözleşmede, cayma hakkına dair hiçbir metin geçmemektedir. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunda yer alan İş yeri dışında kurulan sözleşmeler kapsamında "Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir." maddesine yer verilmiştir. Ancak Türk Telekom firmasının bana onaylattığı sözleşmede bu haktan bahsedilmemiştir. Bu durumda ben sözleşmekten caymak istediğimde Türk Telekom firmasından tarafıma 632,05 Türk Lirası cayma bedeli talep edilmektedir. Mağdur durumdayım, sözleşmeden bedelsiz ayrılamamaktayım. Sizden yardım talep ediyorum. Sözleşmeden caydığımda karşıma çıkarılacak ücret ile alakalı belgeyi ek dosyalar arasına eklemiş bulunmaktayım.
Metinde yer verdiğim ek dosya (büyük halini görmek için üzerine tıklayın):
CİMER'den henüz bir yanıt alamadım ancak BTK'dan bir cevap geldi, hem de bayağı uzun bir metin olarak, buyrun:
Türk Telekom'un 14 gün içinde cayma hakkına cevabı (BTK Şikayeti):
Alıntı
metni:Sayın Furkan Güneş, İletmiş olduğunuz talebinizle ilgili gerekli inceleme ve çalışmalar titizlikle yapılarak tamamlanmıştır. 8********1 hizmet numaralı internet hattınız için , 08.02.2021 tarihi itibariyle 24 ay taahhütlü Fiber Hız Sever Kampanya kapsamında Yalın 100 Mbps'ye Kadar Limitsiz Fiber (H) tarifesi üzerinden hizmet almaya başladığınız anlaşılmış olup taahhüdünüzün bitiş tarihi 08.02.2023 ?dir. 28.05.2014 tarihi itibari ile yürürlüğe giren Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile; belirsiz süreli ve süresi bir yıldan daha uzun olan belirli süreli sözleşmelerin tüketiciler tarafından cezai şart ödenmeksizin feshedilebilmesi düzenlenmiştir. Şirketimiz ile aboneler arasında imzalanan TTNET Abonelik Sözleşmesinde cezai şart bulunmamakta olup, abone fesih hakkını herhangi bir ceza bedeli ödemeksizin kullanabilmektedir. Bununla birlikte şirketimiz tarafından abonelere özel şartlarla sunulan kampanyalar; 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu, bu Kanun kapsamında çıkartılan Yönetmelik, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Kurul Kararları ile Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve yönetmeliklerine uygun olarak düzenlenmektedir. Elektronik Haberleşme Sektöründe hizmet veren şirketimiz tarafından, kampanya taahhüt süresinden önce aboneliğin iptali halinde; Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu?nun 03.01.2013 tarih ve 2013/DK-THD/14 numaralı Taahhütlerde Yer Alan Cayma Bedelleri konulu Kurul Kararı ve Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında çıkarılan Abonelik Sözleşmeleri Yönetmeliği?nin 16. maddesi gereği; kampanya kapsamında sağlanan faydalar ile taahhüt süresi sonuna kadar kalan hizmet bedelleri karşılaştırılarak düşük olan bedel kararda belirtilir şartlarla, aboneden tahsil edilebilecektir. Abonelik iptal faturası içerisinde yer alan kampanyadan sağlanan avantajlara ilişkin ücretler; kampanya ve taahhütlerin bitiş süresinden önce iptal edilmesi halinde geri alınan indirimlere yahut cihaz bedellerine ait ücretler olup abonelerden cezai şart adı altında ücret alınması söz konusu değildir. Açıklanan bilgiler doğrultusunda, hattın iptali durumunda tahakkuk edecek iptal faturasına yansıyan kampanya avantaj bedeli/ kurulum ve bağlantı ücretini tarafınızca ödenmesi gerektiğini bildirmek isteriz. Taahhüt süresi içerisinde kampanyadan ayrılmanız, giriş paketinizden daha düşük ücretli bir pakete geçmeniz ya da aboneliğinizin iptali durumunda kampanyada kullandığınız indirimler, rayiç cihaz ve diğer faydalar ile kalan ay paket ücret toplamı karşılaştırılacak, düşük olan tutar faturanıza yansıtılacaktır. Ek olarak (varsa); bağlantı/kurulum/ürünlerin ve kampanya katılım ücretinin kalan taksitlerinin toplamı ayrıca tahsil edilir. Abonelik sözleşmesi , sözleşmenin taraflarını ve tarafların hak ve yükümlülüklerini belirleyen çerçeve bir sözleşmedir. Abonemizle belirsiz süreli olarak bir sözleşme imzalanmıştır. Taahhütname ise abonelere sağlanan avantajlar karşılığında abonenin belli bir kampanyadan/tarifeden faydalandığı ve taahhüt ettiği süre boyunca aboneliğini sürdüreceğine ilişkin taahhüt verdiği ek bir sözleşmedir. Taahhütnamede taahhütte öngörülen süre sonunda her iki tarafın yükümlülüklerini yerine getirmesi ile ayrı bir bildirime gerek kalmadan taahhüt sona ermektedir. Ancak tüketici mevzuatı gereği belirsiz süreli olarak yapılan abonelik sözleşmesinin feshinde açık bir irade beyanı aranır. Bu durumda abone dilediği zaman aboneliğini mevzuata uygun biçimde yazılı olarak yahut faks yoluyla sonlandırabilecektir. Neticeten taahhüt ve abonelik sözleşmesi farklı anlamlar taşıyan ve farklı amaçlara yönelik sözleşmelerdir. Saygılarımızla.
Tüketici Koruma Kanunu'nu inceledim (siz de incelemek isterseniz buraya tıklayın). Beşinci Bölüm, Diğer Tüketici Sözleşmeleri, İş yeri dışında kurulan sözleşmeler, Madde 47'ye uyan bir sözleşme imzalamışım. Bu sözleşmenin 5 nolu bendinde aşağıdaki metin yazmaktadır:
6502 Sayılı Tüketici Koruma Kanunu
BEŞİNCİ BÖLÜM
Diğer Tüketici Sözleşmeleri
İş yeri dışında kurulan sözleşmeler
MADDE 47
Alıntı
metni:(5) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Cayma süresi içinde satıcı veya sağlayıcı sözleşmeye konu mal veya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir isim altında ödeme yapmasını veya tüketiciyi borç altına sokan herhangi bir belge vermesini isteyemez. Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür. Tüketici, cayma süresi içinde malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.
Bu kanuna muhalif şöyle bir durum var: Cayma süresi içinde sözleşmeye konu hizmet karşılığında kampanya avantajı isminde ödeme talep edilmektedir.
Şimdi ne yapmamı önerirsiniz?
Ben şu yolu izleyeceğim: 14 gün süre tamamlanmadan evvel Türk Telekom'daki sözleşmemi iptal edeceğim. Bana fatura edilen ücreti ödeyeceğim. Konuyu Tüketici Hakem Heyetine taşıyacağım. Ücret çok yüksek olmadığı için süreç ne kadar uzun sürerse sürsün takip edeceğim.
Not: Bu süreç hakkında konuyu güncel tutmaya özen göstermeye çalışacağım.
Meslek: Hemşire
İlgi Alanları: Sağlık, webmaster, editörlük, grafik tasarım, video tasarım
Furkan Güneş "İnandığım gibi yaşıyorum" |
Furkan Güneş
"İnandığım gibi yaşıyorum" |
Furkan Güneş "İnandığım gibi yaşıyorum" |
Son Giriş: 6 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 2 ay
Mesaj Sayısı: 4.089
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 9.249
İkinci El Bölümü Mesajları: 28
Konularının görüntülenme sayısı: 77.314 (Bu ay: 1.332)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 6.563 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Konu Dışı / Off Topic