Şimdi Ara

Bir aracın yıllık masrafı nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
2
Favori
48.939
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar kısa bir süre oncesine kadar araba almayı düşünüyordum orta halli birşey arkadasın biri bana yıllık bir hesap çıkardı

    10.000 TL alış
    150 sigorta
    2000 yıllık yakıt
    1000 TL bakım
    400 VERGİ
    ..... + hesapta olmayan masraflar = 14.000 küsür 2 yıl sonra sat 9.000 TL(denk gelirse tabi) satış + iki yıl boyunca yaptığın giderlerin toplamı 7.100TL = toplam zarar 8.100 dedi kafamı karıştırdı önce ev al yatırım yap biriktir dedi sonra araba al araba hazırı sürekli eritir tuketir dedi BANA DA GAYET MANTIKLI GRLDİ VAZGECTİM ev aldıktan sonra araba almaya karar verdim. Ben gercekten bir araba yıllık bu kadar masraf gider MI çıkartıyor hesap tutan arkadaslar varsa öğrenmek istedim



  • bakım okadar tutmaz. 10.000 tl aracın 400 tl vergide fazla 5.000 cc falan değilse.

    tabiki ev almak daha mantıklı ama araç da ihtiyaç. servisiniz varsa işe falan ulaşım probleminiz yoksa gerek yok. işiniz olunca kiralar işinizi görürüsünüz.

    bi brodway alır 5.000 e yağını suyunu koyar binerim yaağımı yerden keser işimide görür.bakım 100 tl vergi 50m sigorta değişmez yakıtta size bağlı .seneyede aldığınız fiyata satarsınız .
  • Benim aracın yıllık maliyeti;
    1.4 benzinli fiesta;
    MTV (Motorlu Taşıtlar vergisi) : 650
    Zorunlu Trafik Sigortası: 250
    Yıllık Bakım : 250
    Kasko : 700
    Benzin: Aylık 250 (yılda 3000) (Ayda 800-1000 km arası yaparım)

    Aracım yeni olduğu için ekstra parça maliyeti çıkarmadı henüz.

    Toplam aldığımızda yaklaşık yıllık 5000 lira gideri var. Yani ayda 400 tl. Aşağı yukarı türkiyedeki araçların yüzde 70-80'ni bu şekilde para sömürür.

    Eğer 2.el ucuz birşey alıyım işimi görsün dersen Kasko yaptırmazsın, MTV 200 civarı olur , Zorunlu trafik sigortası değişmez, Yıllık bakım daha ucuz olur hatta 2 yılda bir filan yaptırırsın:)) Yani o zamanda 5000 değilde yıllık 3000 gider.

    Aylık masrafın 250-300'den aşağı olmaz ne alırsan al.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi caissa -- 25 Kasım 2010; 2:34:09 >




  • hiçbir arabamda yıllık yada aylık masrafımı hesaplamadım hesaplasaydım eger onu görmek bile istemezdim
  • 10000 ne alip 9000 ne satmak cok iyimser bir tahmin olmus.
    Bir de 10.000 TL nin iki yildaki faizini koyun uzerine. yuzde 8 den 1.500 Lira yapar 2 yilda.

    Araba hakkaten cok masraf aciyor. Onemli olan siz o arac size yilda 4-5 bin liralik fayda saglayacak mi? Mesela ise servisle gidip gelen birisiyseniz arabaya gerek olmayabilir. AMa her gun 2-3 saatiniz otobuste geciyorsa belki araba sizin icin cok degerlidir.
  • 40.000 TL'lik bir araç alır, yılda 15.000 km yapar, kilometreye 25 kuruş yakar, otopark bedeli, oto yıkama ücreti, trafik cezası, periyodik bakım, fenni muayene, lastik ve akü gibi muhtelif kalemlerin ortalamasını alırsanız aşağıdaki gibi bir tablo çıkar:

    1. Araç Bedeli Amortizasyonu 6.000 TL
    Araç bedelinin ortalama %10-15'i yıllık amortizasyona gider. 40.000 TL'lik araçta 6.000 TL

    2. Yakıt Gideri 3.750 TL
    Yıllık ortalama 15.000 km yaptığınızı düşünürseniz ve ortalama 25 kuruştan hesaplayabilirsiniz, 3.750 TL

    3. Trafik Sigortası 150 TL
    Ortalama 150 TL

    4. Kasko Sigortası 750 TL
    Ortalama 750 TL

    5. Periyodik Bakım 250 TL
    Ortalama 250 TL

    6. Fenni Muayene 75 TL
    İki yılda bir olduğundan 150 TL'nin yarısı 75 TL

    7. Otopark 750 TL
    Ödüyorsanız yılda 500-1000 TL arası, ortalama 750 TL

    8. Oto Yıkama 180 TL
    Ayda 1 defa götürüyorsanız ve 15 TL ödüyorsanız 12 ayda 180 TL

    9. Lastik ve Akü 180 TL
    Lastik 4 yılda 1 bu nedenle maliyetin 1/4'ü = 150 TL, Akü de 5 yılda 1 bu nedenle maliyetin 1/5'i = 30 TL Toplam 180 TL

    10. Trafik Cezası ve MTV 630 TL
    Yılda 1 defa trafik cezası ortalama 130 TL ve MTV ortalama 500 TL = 630 TL

    Toplam 11.215 TL, ayda 935 TL'ye tekabül ediyor ama bu CEBİNİZDEN çıkan para değildir, araç bedelinin amortizasyonu da dahil olduğundan yeniden satış maliyetini de içermektedir.

    Aracı aldığınız bedelden satabilirseniz 5215 TL eder, ayda 435 TL'ye tekabül eder. Bu da net aylık masraftır, amortizasyon olmaksızın.

    Umarım 1 fikir vermiştir.

    Taner Göde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 25 Kasım 2010; 8:25:35 >




  • bu araçları bu yönden hiç hesaplamamıştım adamı araba almaktan caydırır bu yazılar
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Araba gercekten masraflı, eğer çok ihtiyacınız yoksa almamak daha mantıklı.
  • 1988 model TOFAŞ ŞAHİN 1.6 alırsınız, eski kasa, 5 vites. MTV ödemezsiniz, bakıma yetkili servise gitmezsiniz, otoparka zaten çekmez, petrolde makinede ücretsiz yıkarsınız, lastik çıkmacıdan, akü de eniştenin alıp sattığı arabaların birinden düşürürsünüz (!), fenni muayene zaten kimin umurunda, kaskonun ne olduğunu bilmez, sadece trafik sigortasını yaptırır ve LPG alır, gidersiniz.

    O zaman da aylık 50-100 TL'ye gelir aracın toplam masrafı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    1988 model TOFAŞ ŞAHİN 1.6 alırsınız, eski kasa, 5 vites. MTV ödemezsiniz, bakıma yetkili servise gitmezsiniz, otoparka zaten çekmez, petrolde makinede ücretsiz yıkarsınız, lastik çıkmacıdan, akü de eniştenin alıp sattığı arabaların birinden düşürürsünüz (!), fenni muayene zaten kimin umurunda, kaskonun ne olduğunu bilmez, sadece trafik sigortasını yaptırır ve LPG alır, gidersiniz.

    O zaman da aylık 50-100 TL'ye gelir aracın toplam masrafı.


    Tam Memleketim'in insanının Tarifi Lazım olabilir Copy paste yapıp bi kenara yapıştırmak lazım
  • iyide mesela şunu hesaba katmıyorsunuz o aylık yaptığınız 3000-5000 kmleri otobüsle yada toplu taşıma ile ne kadara yapabileceğinizi bence aylık giderden düşün ondan sonraki rakam bi gerçeklik sağlayacaktır. Sağlıklı bir hesap için gece saat 12 den sonra her güzergahta otobüs olmadığını ve taksi kullanımı olacakmı olmayacak mı bunlarıda katın işin içine derim.

    Ben şahsen hiç hesaplamadım ne kadar bir külfeti var diye ama haftanın 4 günü ortalama eve giriş saatim gece 02 dışarıda fazla geziyoum. Ayrıca herzaman kız arkadaşım oluyor yanımda yani benim çıkan hesabı 2 ile çarpıp öyle düşmem gerekiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    40.000 TL'lik bir araç alır, yılda 15.000 km yapar, kilometreye 25 kuruş yakar, otopark bedeli, oto yıkama ücreti, trafik cezası, periyodik bakım, fenni muayene, lastik ve akü gibi muhtelif kalemlerin ortalamasını alırsanız aşağıdaki gibi bir tablo çıkar:

    1. Araç Bedeli Amortizasyonu 6.000 TL
    Araç bedelinin ortalama %10-15'i yıllık amortizasyona gider. 40.000 TL'lik araçta 6.000 TL

    2. Yakıt Gideri 3.750 TL
    Yıllık ortalama 15.000 km yaptığınızı düşünürseniz ve ortalama 25 kuruştan hesaplayabilirsiniz, 3.750 TL

    3. Trafik Sigortası 150 TL
    Ortalama 150 TL

    4. Kasko Sigortası 750 TL
    Ortalama 750 TL

    5. Periyodik Bakım 250 TL
    Ortalama 250 TL

    6. Fenni Muayene 75 TL
    İki yılda bir olduğundan 150 TL'nin yarısı 75 TL

    7. Otopark 750 TL
    Ödüyorsanız yılda 500-1000 TL arası, ortalama 750 TL

    8. Oto Yıkama 180 TL
    Ayda 1 defa götürüyorsanız ve 15 TL ödüyorsanız 12 ayda 180 TL

    9. Lastik ve Akü 180 TL
    Lastik 4 yılda 1 bu nedenle maliyetin 1/4'ü = 150 TL, Akü de 5 yılda 1 bu nedenle maliyetin 1/5'i = 30 TL Toplam 180 TL

    10. Trafik Cezası ve MTV 630 TL
    Yılda 1 defa trafik cezası ortalama 130 TL ve MTV ortalama 500 TL = 630 TL

    Toplam 11.215 TL, ayda 935 TL'ye tekabül ediyor ama bu CEBİNİZDEN çıkan para değildir, araç bedelinin amortizasyonu da dahil olduğundan yeniden satış maliyetini de içermektedir.

    Aracı aldığınız bedelden satabilirseniz 5215 TL eder, ayda 435 TL'ye tekabül eder. Bu da net aylık masraftır, amortizasyon olmaksızın.

    Umarım 1 fikir vermiştir.

    Taner Göde


    Üstad, Adanada trafik sigortası ucuz galiba..Bize İstanbulda 230-260 TL aralığında geçirtiyorlar.
    Dünyada zorunlu olan bişeyin fiyatının serbest olduğu tek ülke Türkiyedir herhalde. 3-4 sene öncesine kadar 110-130 falan verirdim. Fiyatların serbestleşmesi ile ikiye katlandı fiyatlar..




  • Otomobili sadece para harcayan ve gezmek için kullanılan bir araç olarak tanımlarsak o zaman bahsi geçen paraları boşa gitmiş sayabiliriz. Ancak hem araca binip, hem rahatlığını yaşayıp, hem işimizi görmek için kullanıp hem de bunlarla birlikte oluşan masraflara zarar gözüyle bakıyorsak hayata karşı olumsuz, negatif bir görüşümüz var demektir.
    Bir şehirden başka bir şehire gitmek için otobüse para vermiyor muyuz? Aileden bahsediyoruz ben İstanbul'dan Ç.kale'ye eşimle birlikte gittiğim anda yakıt masrafım iki kişilik otobüs bileti fiyatından çok bir farkı olmuyor. Evden Esenler Otogarına gitmek için taksi veya toplu taşıma kullansam, Ç.kale'de otobüsten indikten sonra taksi tutmak zorunda kalsam işte fiyat eşitlendi...
    İşe giderken araç kullanıyorum otobüse, toplu taşımaya ihtiyaç duymuyorum. Toplu taşıma için cebimden para çıkmıyor... Şimdi hal böyleyken ben nasıl aracıma aldığım benzini zarar olarak hesaplarım?
    Yaza girerken dedem öğlene doğru vefat etti. Telefon ettiklerinden 5 saat sonra evdeydim. Aracım olmasaydı ne otobüs ne deniz otobüsü hiç biri ile istediğim saatte yetişmem mümkün değildi. Bunun bedeli olur mu?
    Gece en olmadık saatte misafir gelir araç lazım olur bir taksi tutarsınız 50 TL verirsiniz bunları da hesaba katmak lazım. Bazen takside bulamazsınız en olmadık saatte araca binip hastaneye yetişmenin bedeli olur mu?
    En güzelide kimseye bağlı olmamak özgür olmak. İstediğin zaman istediğin yere istediğin hızda gider istediğin yerde istediğin kadar mola verirsin. Üstelik bu 4 kişilik bir aile ile yapılıyorsa en ekonomik ulaşım yine kendi aracınla olur.




  • Trafik yoğunluğuna, kaza sayısına, oranına ve istatistiğine göre belirleniyor. Bir ara 180 TL'ydi sonra yarı yarıya indi, sonra 120-130 TL arasında kaldı. Çok ucuz olan iller de var, çok pahalı olanlar da.

    OCAK 2010-OCAK 2011 için aracıma ödediğim ücret 122,00 TL + masrafdlar = 136,64 TL, AXA sigorta ve AXESS kredi kartına peşin fiyatına 7 taksit.

    quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted

    Üstad, Adanada trafik sigortası ucuz galiba..Bize İstanbulda 230-260 TL aralığında geçirtiyorlar. Dünyada zorunlu olan bişeyin fiyatının serbest olduğu tek ülke Türkiyedir herhalde. 3-4 sene öncesine kadar 110-130 falan verirdim. Fiyatların serbestleşmesi ile ikiye katlandı fiyatlar..
  • benım c-max ;

    hasarsız ındırımi bozulan kasko + zorunluluk sıgortası : 1500 tl

    arac temızlıgı ıcın yapılan harcama : 300 tl

    mtv : 300 tl

    yakıt : 180 tl X 12 ay = 2160 tl

    bakım gıderı : 300 tl

    park vs ucretler : 100 tl

    dıger olagan gıderler : 150 tl

    ortalama 4500 - 5000 tl arası yıllık gıder sozkonusu
  • Bundan daha net ve gerçekçi bir anlatım olamazdı.

    Taner bey, politikaya girmeyi düşünürseniz Ulaştırma ve Ekonomiden Sorumlu Devlet Bakanı adayımsınız

    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    40.000 TL'lik bir araç alır, yılda 15.000 km yapar, kilometreye 25 kuruş yakar, otopark bedeli, oto yıkama ücreti, trafik cezası, periyodik bakım, fenni muayene, lastik ve akü gibi muhtelif kalemlerin ortalamasını alırsanız aşağıdaki gibi bir tablo çıkar:

    1. Araç Bedeli Amortizasyonu 6.000 TL
    Araç bedelinin ortalama %10-15'i yıllık amortizasyona gider. 40.000 TL'lik araçta 6.000 TL

    2. Yakıt Gideri 3.750 TL
    Yıllık ortalama 15.000 km yaptığınızı düşünürseniz ve ortalama 25 kuruştan hesaplayabilirsiniz, 3.750 TL

    3. Trafik Sigortası 150 TL
    Ortalama 150 TL

    4. Kasko Sigortası 750 TL
    Ortalama 750 TL

    5. Periyodik Bakım 250 TL
    Ortalama 250 TL

    6. Fenni Muayene 75 TL
    İki yılda bir olduğundan 150 TL'nin yarısı 75 TL

    7. Otopark 750 TL
    Ödüyorsanız yılda 500-1000 TL arası, ortalama 750 TL

    8. Oto Yıkama 180 TL
    Ayda 1 defa götürüyorsanız ve 15 TL ödüyorsanız 12 ayda 180 TL

    9. Lastik ve Akü 180 TL
    Lastik 4 yılda 1 bu nedenle maliyetin 1/4'ü = 150 TL, Akü de 5 yılda 1 bu nedenle maliyetin 1/5'i = 30 TL Toplam 180 TL

    10. Trafik Cezası ve MTV 630 TL
    Yılda 1 defa trafik cezası ortalama 130 TL ve MTV ortalama 500 TL = 630 TL

    Toplam 11.215 TL, ayda 935 TL'ye tekabül ediyor ama bu CEBİNİZDEN çıkan para değildir, araç bedelinin amortizasyonu da dahil olduğundan yeniden satış maliyetini de içermektedir.

    Aracı aldığınız bedelden satabilirseniz 5215 TL eder, ayda 435 TL'ye tekabül eder. Bu da net aylık masraftır, amortizasyon olmaksızın.

    Umarım 1 fikir vermiştir.

    Taner Göde




  • Arkadaslar çok güzel seyler yazmışsınız %99 muz tabiri caizse arabanın bir değirmen gibi parayı erittigi fikirdedir. 1995-1998 broadvayin muhtemel yıllık gideri ne olur kullananiz var MI acaba
  • Taner Gödenin yaptıgı hesabın aynısını yaklaşık 1 yıl başka bir arkadaş yapmış.
    O zamanlar bu hesabı yapanı linc edenler.
    Şimdi Taner beye tempo tutuyorlar.
    İlginc.
    Ki Taner beyin hesabi daha kapsamlı.
    http://forum.donanimhaber.com/m_30703864/tm.htm
  • Bu kadar ayrıntıya girersen bence yaşamamak lazım.Rahatlığı yeter bence.İşini görüyorsa , zor zamanında kapında varsa problem yok.
  • Arabam 2005 Model Ford Focus C-Max + Stil Paket+ Sunroof

    2010/9 Ayda aldım.
    Su ana kadar yaptıgım masraflar

    2000TL Bakım.
    1650TL Kasko
    150TL Trafik sigorta
    750TL Aksesuar
    1000TL Likte yakıt yaktım.


    tahmin olarak bu arabanın bana yıllık maliyeti
    kasko 1500
    bakım 1000
    trafik sigorta 150
    yakıt 3000tl
    yıkama park vs.vs 500tl

    senelik 6.000TL den aşşagı olacagını tahmin etmiyorum bu aracın bana masrafı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Technik -- 25 Kasım 2010; 20:56:56 >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.