Şimdi Ara

Bir aracın elektronik aksamı yenilenebilir mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
827
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Atıyorum fiesta aracım var ben bunun tüm elektronik akşamını yenilemeye kalksam çok masraflı ve zahmetli olur mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Zahmetten ziyade masrafli olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amaç nedir? Yenilenir elbette .İnsanoğlunun ürettiği birşeyden bahsediyoruz. Ama masraf ne olur, yapılan masraf sonucunda sonuç tatmin eder mi dersen bu çok muamma. Türkiye'de sanayide otomobil restore etmeye çalışanların başına neler geldiğini okuyorum ve yaşadıkları adamı katil edecek cinsten. Benim de kar?ıma ahlakı olmayan sanayi esnafları çıktı. Heleki böylesine sıradışı işlerde yapılan iş çok daha özensiz olurken bu riske girmeye değer mi önce bunun cevabı net olmalı...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Servis edilebilir, seri üretim icin tasarlanmış bir üründen bahsediyoruz.





    Arayacağın kelimesi



    Ford Fiesta Tdci Wiring Diagram pdf download

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet tüm tesisatı satın alabilir veya maharetli bir ustaya yaptırabilirsiniz. Yangın hasarlı araçlarda tesisat yenileniyor. Çok nadir karşılaşılan bir durum olduğundan fiyat konusunda bir şey diyemem gidip sormak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Amaç nedir? Yenilenir elbette .İnsanoğlunun ürettiği birşeyden bahsediyoruz. Ama masraf ne olur, yapılan masraf sonucunda sonuç tatmin eder mi dersen bu çok muamma. Türkiye'de sanayide otomobil restore etmeye çalışanların başına neler geldiğini okuyorum ve yaşadıkları adamı katil edecek cinsten. Benim de kar?ıma ahlakı olmayan sanayi esnafları çıktı. Heleki böylesine sıradışı işlerde yapılan iş çok daha özensiz olurken bu riske girmeye değer mi önce bunun cevabı net olmalı...
    Zamanla Eskiyor ve kabloların vs verimi düşüp kaçaklar artabiliyor bu durumda da akünün verimi düşüyor.. Aracın performansı etkilenebiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet neden olmasın, komple tesisat satın alınıp (muhtemelen çıkma) değiştirilebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-548F160EC

    Zamanla Eskiyor ve kabloların vs verimi düşüp kaçaklar artabiliyor bu durumda da akünün verimi düşüyor.. Aracın performansı etkilenebiliyor.

    Alıntıları Göster
    Peki değişimden sonra ne kadar sürede eskiyecek, muhtemel işçilik kusurları, söküm takım esnasında başka taraflara verilen zararlar. Ben bunları düşünüyorum.



    Bu tür işlerde iyi bir işçilik çok önemli yoksa arabayı sattıracak derecede pişmanlık yaşatır. Hatta araç sahibi kendi bu işlemleri yaparsa en sağlıklısı olur tabi bilen birinin nezaretinde yada en azından fikir alışverişi yaparak.



    Kaporta gibi ayan beyan ortada olan işçiliklerde dahi özensizlik varken böyle halı altında, konsol arkasında gizli olan yerlerin işçiliği ne olur tam bir kabus bana kalırsa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2008 polo (geçenlerde satıldı) ve şimdi yine 2008 xtrail sahibi biri olarak oynanmamış bir elektrik sisteminde bu sorunlar olmaz.

    Elektrik altyapısı değişmesi için ya yanmaları (kısa devre gibi ) yada bi farenin girip kauçıkları plastikleri yiyip kısa devre yaptırması lazım.


    Zamanla sizin bahsettiğiniz gibi bir deformasyon oluşmaz.



    Edit
    Sistemde bi performans kaybı varsa akü başta olmak üzere şarj dinemosuna kadar herşeyde olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Erreguay -- 20 Haziran 2018; 15:56:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-548F160EC

    Zamanla Eskiyor ve kabloların vs verimi düşüp kaçaklar artabiliyor bu durumda da akünün verimi düşüyor.. Aracın performansı etkilenebiliyor.

    Alıntıları Göster
    Aracın performansı ile akünün ve elektrik aksamının neredeyse hiç bir ilgisi yok. Son derece gereksiz bir işlem.

    Çalışıyorsa dokunmaya gerek yoktur.

    ------------------

    Araç marş bastığı anda aküye ihtiyacı yoktur. Her şey şarj dinamosunun ürettiği elektrikle beslenir. Şarj dinamonuz düzgün çalışıyorsa ve dinamodan aküye giden elektrik hattı sağlamsa akü ile ilgili bir mesele kalmaz.

    Geri kalan tüm elektrik aksamı ise, son derece düşük akımlar çeker. Bu kabloların üzerinden geçirebildiği akımın zamanla düşmesi hiçbir şeyi etkilemez. En basitinden, 18ga bir elektrik kablosu maksimum 10 amper yük taşıyabilir. Gayet verimli bir şekilde 5 amper taşısa, 12V için 60W eder. İnce bir kablo için iddialı bir değer.

    Bakır kablolar hava ile temas etmediği ve serbest dolaşımda (sürekli hareket halinde, esner vaziyette) olmadığı sürece çok uzun süre özelliğini kaybetmeden hizmet edebilir. Dış kaplama hem hava ile teması keser, hem de kısa devre ihtimalini ortadan kaldırır. Dış kaplama zamanla kuruyabiliyor. Bu da kısa devre ihtimalini arttırıyor. Böyle bir şey gözlemlenmiyorsa, kabloları değiştirmek gereksizdir.

    Veya bir elektronik parçanın kısa devresinden ötürü kabloya veya kablolara aşırı yük binmiştir. Kabloların içinde hat şeklinde kararma vardır, o zaman da değiştirilmelidir. Ancak böyle şeyler olmadı ise, kablo değiştirmenin anlamı yok.

    ----------------------

    Ağır müzik tesisatı kuranlarda ise iş değişir. Onlar için "Big Three" denen büyük üçlü vardır: Şarj dinamosu, akü, şarj dinamosundan aküye olan bağlantı kablosu...

    Aracınızda 60 Amper veya 80 amper gibi şarj gücü olan dinamolar bulunur. Siz müzik tesisatı bağladığınızda, amfi, anlık olarak, bas vurduğunda 300 amper talep edebilir. İşte bu noktada akü ve akünün anlık verebildiği akım çok önemlidir. Aynı şekilde şarj dinamosundan aküye olan bağlantı da önem kazanır. Çoğu 72 amper akü rahatlıkla anlık olarak 250 amper gibi yükleri verebilir. Ses sisteminiz çok güçlü ise, ortalamada 40 amper çekiyordur mesela... Ama bas vurma anında birkaç milisaniye 200-300 amper isteyebilir. Bu durumlar için akünüzün anlık verbildiği güç yüksek olmalı, şarj dinamosu sağlam olmalı, dinamo akü arası bağlantı iyi olmalı, amfilerinize giden kablo kalın olmalı. Gene de kapasitöre ihtiyacınız olabilir.

    Benim eski tesisatımda 0awg elektrik kablosu (kablonun bakırının kalınlığı baş parmağımın çapı kadar) 2 tane kapasitör mevcuttu.

    ----------------------

    Araç tesisatında kaçak olursa veya herhangi bir kablo kısadevre yaparsa, zaten en iyi ihtimalle o kablo neyi çalıştırıyorsa o şey çalışmaz. Bir kötü ihtimal arıza lambası yakar. Bir kötü ihtimal araç yürümez, hareket etmez. Bir kötü ihtimal de yangın çıkmasıdır zaten.

    Kablonun verimi düştüğü için aracın performansının düşmesi, çok iddialı yarış otomobillerinde olabilir. Buji kablosu eskir. Araç kabloyu o kadar limitinde kullanıyordur ki, bu eskime performansı düşürür. Ancak bizim zavallı aciz arabalarımız böyle limitlerde çalışmıyor. Hele ki elektrik konusunda. Elektrik konusunda araçlarımızın rahat iki kat esneklik payı var. Aksi halde elektrik yangını çok daha sık yaşanan bir durum olurdu.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.