< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi macrostr -- 10 Ocak 2017; 2:25:55 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi macrostr -- 10 Ocak 2017; 2:25:55 > |
Çok güzel bilgilendirme yazısı olmuş. Profesyonel bir sistem, işçilik de iyi duruyor. Eskişehir'de de çok güzel kullanılırdı.
|
Son zamanlardaki kaliteli konulardan biri. Elinize sağlık
|
flyer_mig demiş ki; Mesajı Yerinde Gör
Dostum xenon far için 4000-6000, deri koltuk için 6000, sunroof için 3500, elektrikli ön koltuklar için 4000 gibi opsiyon fiyatı olan bir ülkede yaşıyoruz, sağladıklarını düşünürsen aslında 1750 TL dengesiz bir fiyat değil hatta uygun bile sayılır. Bu sistem uzun yolda bir işe yaramaz, en kötü araba bile 15-20 dakika içinde ısınıyor, Amacı kısa yolculuklar ve kış sabahında, gecesinde konforu arttırmak. Evim bir miktar tepelik bir yerde. Bu sabah otoparktaki tüm arabaların camları 1 parmak buz tutmuştu, yarısının kapısı buzdan açılmıyordu. Çaydanlıkla su dökenler, gar gurt buz kazıyanların yanından bindik arabaya hani silecekleri bile çalıştırmadık. Araba içi ve dışarısı arasındaki sıcaklık farkı yaklaşık 30 dereceydi. Montu falan çıkardık rahat rahat yaptık yolculuğu. Soğukta genzim bir şekilde şişiyor, nefes almakta zorlanıyorum, sıcak bir yere girdiğimde de toparlayana kadar en az 1 saat geçiyor, yine bu sistem sayesinde kendime geldim. Allah bu soğukta dışarıda çalışan herkese kolaylık versin, yardımcısı olsun. Orijinal opsiyon olarak uygulatmak en iyisi, sonradan takılan donanımlar her zaman problem yaşatmaya adaydır. @budak_1903 yazmış golf opsiyonu olarak 3500 istiyormuş biraz fazla gibi görünüyor ama yaşadığın yere göre daha çok faydasını görürsün. Nerede yaşıyorsunuz bilmiyorum ama Ankara'da kış 3-4 ay, Erzurum'da, Van'da, Ağrı'da, doğuda aylarca sürüyor. Özetle maliyet/verim İzmir'de yaşayan birinin bakış açısından veya erzurum'da yaşayan birinin bakış açısına göre değişiyor. Ankara'da üşüyen biri olarak şuan için pek memnunum. Muhtemelen Mart ortasına kadar kullanırım. Not: Webasto motoru çalıştırmadan 1A akım çekiyor, o çakmaklığa takılan alet eğer 300Watt ise 25A^den fazla akım çeker. 30-40 dakika çalıştırsan, muhtemelen aküde arabayı çalıştıracak güç kalmaz |
Lagun@ demiş ki; Mesajı Yerinde Gör
Sen önce tanımadığın,bilmediğin insanlara karşı boyle imalı,üstten bakar tavirlarını bırakıp efendice hitab etmeyi öğrenmelisin,yoksa bu toy davranişlarınla alacağın yanıtların karşısında çok ezilirsin. Konu sahibi arkadaştan özür diliyorum. |
@VideSupra @palpatine48 @erkmenson @Conqueror26 @U.C.Y
Teşekkürler, kışın soğuk geçtiği yerdeki arkadaşların çok iyine yarar gerçekten, şuana kadar minibüs, tır, kamyon gibi araçlarda kullanılan bir sistem fakat bu son ufak modeller her tür binek araca da pek de güzel oluyormuş. @blacksea533 @LENCER @aLLyC Evet ben her gün sabah kalkınca aşağı inip düğmeyi çeviriyorum, giyinip bir şeyler yiyene kadar araç ısınıyor, zor geliyor tabi, alınacak konforu çok düşürüyor. Uzaktan çalıştırmak için firma 3 alternatif sunuyor, 1. Zamanlayıcı: 7 gün çok zamanlı olarak veya anlık olarak programlanabiliyor. her sabah 7 de, akşam 17:30'da çalışsın, hafta sonu çalışmasın gibi. Bir sıcaklık sensörü takarak otomatik çalışma modu da var. Yani sen arabaya bineceğin saati giriyorsun kontrolcü dış sıcaklığa göre uygun bir zamanda ısıtıcıyı kendi çalıştırıyor. Bu kontrolcü olduğunda fan hızını ve sıcaklık değerini ayarlayabiliyorsun. Multicontrol HD (400TL fiyatı var) LENCER'in gönderdiği zamanlayıcı gibi birşeyi bu kontrolcünün yerine kullanabiliriz aslında. 2. RF kumanda, kapalı alanda 200m açık alanda 1000m menzili olduğunu iddaa ettikleri bir RF kumanda var, araba anahtarı gibi ON/OFF yapabiliyorsunuz T91 Remote (1050TL fiyatı var) 3. Telefon hattı üzerinden çalışan bir versiyon var, SMS ile açma kapama yapılıyor, telefonun çektiği her yerde çalışıyor zamanlama yapmak mümkün, android ve ios için uygulamadan kontrol edilebiliyor Thermo Call (1600TL) Bu opsiyonların fiyatları gerçekten yüksek, hatta telefon modülü neredeyse ısıtıcı ile aynı fiyata. Biraz araştırdım, uzaktan tetiklenebilecek röleler ile çalıştırmayı yapabileceğim ortaya çıktı, elektrovadi diye bir site buldum, RF röle ve kumanda yaklaşık 100 TL, fakat menzik çok kısıtlı 20m-30m kadar. Diyelimki sinemaya gittik filmin son 30 dakikasında salondan ısıtıcıyı açmak mümkün olmayacak. STAFF-02 diye bir GSM modüllerini buldum şuan onu test ediyorum, Webastonun uygulaması ile çalışacak şekilde kodlamasını yaptım, bugünlerde ilk fırsatım olduğunda araca monte edeceğim. Aşağıda yaptığım ilt çalışmanın videosunu koyuyorum. Hatta bu videodaki işlevlere ek olarak araç 20derecenin üzerine çıktığında mesaj ile bilgi verecek, anahtar açılıp kapandığında dönüş yapacak eklemeler de yaptım onunda videosunu kısa zaman içinde çekeceğim. AKÜ: ek akü taktırmadım, şuan 45 dakikalık ısıtmadan sonra araçla 30-40 dakika yolculuklarım oluyor, akü geri şarj oluyor gibi. Monte eden usta ataşleme anında 7A, ısıtma sırasında 1A civarı akım çektiğini söylemişti. Sisteme ek yük getirdiği için akü değişim zamanım geldiğinde takabileceğim en büyük aküyü takmayı düşünyorum. O zamana kadar sorun yaşarsam ek aküyü düşünebilirim. Sıcaklık ve Fan ayarı : Standart dönen ayar düğmesi ile fan hızı ayarlanamıyor, sıcaklık ayarı yapılıyor, tepe noktada ilk ısıtmayı yapıyorum, -14 derecede 45 dakika içinde içeriyi 22'ye çıkartıyor. Camlardaki buz ve kar iniyor. Ara değerleri hiç kullanmıyorum, çünkü aracın kendi kaloriferi ısınınca kapatıyorum. Kapatmadığım taktirde aşırı bir sıcak oluyor. Isıtıcının kapasitesi 15metreküplük araçlara göre, Octavia'ya fazla geliyor. Bir defa akşam üzeri yakındaki bir kafeye kahve içmeye gittik, 3-4 dakikalık yol, içeride 1 saat kadar oturduk orta ayarda beklettim, araca döndüğümde ılık tatlı bir sıcak vardı. Yada dün karda mahsur kalan araçlarda olduğu gibi durumlarda ara değere getirip, birkaç gün içeriyi sıcak tutabilirsiniz. En alt ayarda ısıtıcı çalışmıyor sadece fan açıyor. Multicontrol zamanlayıcı kullanırsanız fan hızı ve derece daha hassas kontrol edilebiliyor. Standart ayar düğmesi Hava Akışı: Aslında takılan aracın yapısına göre kaput altına, çamurluk veya davlumbaz içine takılabilir. Sıcak hava aracın havalandırma sistemine verilebilir ise çok güzel olur. Benim aracın halen garantisi devam ettiği için fazla sök tak yapmadan bagaja taktırdım. Bir usta ön koltuğun altına takalım dedi hatta. Bagajdan içeri üflemesi aracın üst tarafın daha sıcak, ayakların daha soğuk olmasına neden oluyor. Aracı açtığımda iç sürkülasyonu açıp ayaklara üfletince daha homojen bir ısıtma sağlıyor. En önemli nokta egzoz çıkışı, 2 metrelik bükülebilen bir egsoz borusu var, bu çıkıştan atılan gazın bir şekilde aracın içine geri girmemesi gerek, ısıtıcının yakmak için aldığı hava girişininde bu egzozdan uzak olması gerek. Benim fotolara bakarsanız çıkış orjinal egzosuz yanından yapıldı, sanırım en sağlıklı yer bu tarz bir yer olur. Mazallah adamı zehirler. |
Konu iyide mustangcigim mantikli dusununce gereksiz neden ?
-Fiyat asiri pahali,neredeyse 1 senelik yakit ucreti kadar para veriliyor.Hemide zamanlayici olmadan duz sistem. -Uzun yol yapilmiyorsa ve vasita is amacli kullanilmiyorsa ( tir,kamyon,tren... ) gene ayni hesap -Sistem akuyu zorluyor ve fabrikasyon hazir proje uzerine cizilmis montaj gibi olmuyor.Sanayi usulu delme kablolama vs gerekiyor. -Binek araclarda orjinal koltuk isitma veya yukarida arkadasin gosterdigi cakmakliktan 150 tl denilen fanli isitici is goruyor. -Turkiye de 2 ay soguk geciyor Ocak-Subat e bi zahmet disini sık,hayat toz pembe degil. Kisacasi maliyet ve verim denen kavramlarla catisiyor.Ticari getirisi olmayan (dolmus,otobus) ve uzun yol yapilmayan vasitalarda gereksiz. |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|
|
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|