Şimdi Ara

Binek Araçta Dizel Park Harici Isıtıcı Webasto

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
168
Cevap
32
Favori
67.563
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
45 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    VAG grubu dizel araçların kışın zor ısındığı malum. Çoğu alman veya rus aracında PTC denen elektrikli ön ısıtıcılar veya webasto gibi yakıt ile çalışan ısıtıcılar mevcut, Türkiye'ye giren araçlarda bu donanımlar standart olarak bulunmuyor. Skoda'da ise opsiyon olarak talep etmek yeni yeni mümkün hale geldi. Aşağıda kısaca bu konuda kendi deneyimlerimi yazacağım. Aynı konuda daha önce skoda markasına özel bir forumda da yazdım, daha çok insanın faydalanması için buraya da eklemek istedim.

    Kullandığım araç Skoda Octavia III (A7) 1.6 TDI , Sabahları yaptığım 10-15 kilometrelik sürüşlerde ilk 7-10 km içinde araç ancak ılık üflemeye başlıyor, yolculuğun sonuna doğru tam ısındım derken araçtan iniyorsun. Kısa süreli tüm yolculuklar eziyet gibi geliyordu. Çoluk çocuk araçta donuyoruz, Ankarada Ocak ayı sabahları -14 ile -8 arasında değişiyor. Bir miktar araştırma yaptım iyi bir ısıtma için doğrudan yakıt ile çalışan ısıtıcıların olduğunu öğrendim farklı markalar olsa da genel olarak webasto diye biliniyorlar. Bu ısıtıcıların iki tipi var biri motor suyunu ısıtıyor diğeri içerideki havayı. Kısaca sulu ve kuru sistem olarak adlandırılıyor. Motor suyunu ısıtan daha iyi bir sistem. Araçlarda orjinal olarak takılı gelen sistem de bu sistem aslında, motor bloğunu ısıttığı için yakıt tüketimini düşürüyor, motorun ömrünü uzatıyor, ayrıca sıcak hava aracın havalandırma kanallarından geldiği için daha konforlu. Kuru sistem ise sadece aracın içindeki havayı ısıtıyor. Sulu sistemin montajı çok daha karmaşık, aracın soğutma suyu devirdaimine müdehale ediliyor, fanları ve suyun yönünü ayarlayan valfleri açması için yazılıma müdehale ediliyor, yakıt ve elektrik sisteminden de bağlantı yapılıyor. Kuru sistem daha basit araçtan elektrik ve yakıt çekiliyor, bir adet açma kapama anahtarı konuyor. Benim araç halen garanti kapsamında olduğu için daha basit olan kuru sistemi tercih ettim.

    Taktırdığım model Webasto AT 2000 STC, Octavianın bagajındaki kenar cebe takıldı, sıcak hava döner bir menfez ile aracın içine verildi. Yakıt kendi pompası ve borusu ile arka koltuğun altındaki bir kapaktan direk depoya girilerek alındı (Montaj kitinde buna uygun aparat hazır geliyormuş), elektrik ise direksiyon altına getirilen düğmenin hemen yakınındaki bir soketten çekildi. Ayar düğmesi direksiyonun altına monte edildi.

    Bagajdaki Isıtıcı Ünite
    Binek Araçta Dizel Park Harici Isıtıcı Webasto

    Kontrol Düğmesi
    Binek Araçta Dizel Park Harici Isıtıcı Webasto

    Sıcak Hava Çıkışı
    Binek Araçta Dizel Park Harici Isıtıcı Webasto

    Sıcak Hava Çıkışı
    Binek Araçta Dizel Park Harici Isıtıcı Webasto

    Egzoz Çıkışı
    Binek Araçta Dizel Park Harici Isıtıcı Webasto

    Sorulabilecek bazı sorulara hızlıca cevap vereyim.

    • Alet kısık ayarda 140 gr/saat, yüksek ayarda 240gr/saat dizel yakıt tüketiyor. Gece karavanında yakanlar 1lt ile 10 saat çalıştırdıklarını söylüyorlar.
    • Dışarısı -10 derecedeyken aracın içini 22 dereceye getirmek en az 40 dakika sürüyor
    • Isıtıcı çalışırken araçın motoru çalışmıyor
    • Isıtıcı çalıştığında camlardaki buzlar ve aracın üzerindeki karlar eriyor
    • Uzaktan kumanda ve zamanlayıcı ayrıca monte edilebiliyor, onlar olmadan aracın yanına inip ısıtıcıyı çalıştırıp eve dönmek gerekiyor
    • Pek gürültüsü yok, aracın içinde rahatsız etmiyor, egzosundan dışarı giden gürültü daha fazla, kendi susturucusu var.
    • Arabanızı satarken söküp yeni aracınıza takabiliyorsunuz.
    • Ankara'da gönül ısı diye bir firmaya taktırdım, çok temiz iş çıkardılar, webde ararsanız bulabilirsiniz.
    • Araç içine koku ve duman yapmıyor.
    • Bana 1750'ye mal oldu, 1500 civarına takan yerler olduğunu duydum
    • 3 haftadır kullanıyorum, çok memnunum.
    • Araç aküsünün ömrüne muhakkak etki edecektir, akü tükenme sorunu yaşamadım


    Çektiğim birkaç video,

    Dışarısı -4 derece iken diğer araçlarda camlar donmuş, ısınan araçta camlar gıcır.


    Dışarıdan duyulan ısıtıcı sesi


    Hızlı çekim olarak yaptığım ısınma videosu, 1. dakikadan sonra camlardaki karlar inmeye başlıyor, kısa sürede 22 dereceye geliyor.


    Sorularınız olursa elimden geldiğince cevaplarım, hepinize sıcak sürüşler

    Güncelleme 1

    Uzaktan çalıştırmak için firma 3 alternatif sunuyor,

    1. Zamanlayıcı: 7 gün çok zamanlı olarak veya anlık olarak programlanabiliyor. her sabah 7 de, akşam 17:30'da çalışsın, hafta sonu çalışmasın gibi. Bir sıcaklık sensörü takarak otomatik çalışma modu da var. Yani sen arabaya bineceğin saati giriyorsun kontrolcü dış sıcaklığa göre uygun bir zamanda ısıtıcıyı kendi çalıştırıyor. Bu kontrolcü olduğunda fan hızını ve sıcaklık değerini ayarlayabiliyorsun. Multicontrol HD (400TL fiyatı var) LENCER'in gönderdiği zamanlayıcı gibi birşeyi bu kontrolcünün yerine kullanabiliriz aslında.

    Binek Araçta Dizel Park Harici Isıtıcı Webasto


    2. RF kumanda, kapalı alanda 200m açık alanda 1000m menzili olduğunu iddaa ettikleri bir RF kumanda var, araba anahtarı gibi ON/OFF yapabiliyorsunuz T91 Remote (1050TL fiyatı var)

    Binek Araçta Dizel Park Harici Isıtıcı Webasto


    3. Telefon hattı üzerinden çalışan bir versiyon var, SMS ile açma kapama yapılıyor, telefonun çektiği her yerde çalışıyor zamanlama yapmak mümkün, android ve ios için uygulamadan kontrol edilebiliyor Thermo Call (1600TL)

    Bu opsiyonların fiyatları gerçekten yüksek, hatta telefon modülü neredeyse ısıtıcı ile aynı fiyata. Biraz araştırdım, uzaktan tetiklenebilecek röleler ile çalıştırmayı yapabileceğim ortaya çıktı, elektrovadi diye bir site buldum, RF röle ve kumanda yaklaşık 100 TL, fakat menzik çok kısıtlı 20m-30m kadar. Diyelimki sinemaya gittik filmin son 30 dakikasında salondan ısıtıcıyı açmak mümkün olmayacak. STAFF-02 diye bir GSM modüllerini buldum şuan onu test ediyorum, Webastonun uygulaması ile çalışacak şekilde kodlamasını yaptım, bugünlerde ilk fırsatım olduğunda araca monte edeceğim. Aşağıda yaptığım ilt çalışmanın videosunu koyuyorum. Hatta bu videodaki işlevlere ek olarak araç 20derecenin üzerine çıktığında mesaj ile bilgi verecek, anahtar açılıp kapandığında dönüş yapacak eklemeler de yaptım onunda videosunu kısa zaman içinde çekeceğim.





    AKÜ: ek akü taktırmadım, şuan 45 dakikalık ısıtmadan sonra araçla 30-40 dakika yolculuklarım oluyor, akü geri şarj oluyor gibi. Monte eden usta ataşleme anında 7A, ısıtma sırasında 1A civarı akım çektiğini söylemişti. Sisteme ek yük getirdiği için akü değişim zamanım geldiğinde takabileceğim en büyük aküyü takmayı düşünyorum. O zamana kadar sorun yaşarsam ek aküyü düşünebilirim.

    Sıcaklık ve Fan ayarı : Standart dönen ayar düğmesi ile fan hızı ayarlanamıyor, sıcaklık ayarı yapılıyor, tepe noktada ilk ısıtmayı yapıyorum, -14 derecede 45 dakika içinde içeriyi 22'ye çıkartıyor. Camlardaki buz ve kar iniyor. Ara değerleri hiç kullanmıyorum, çünkü aracın kendi kaloriferi ısınınca kapatıyorum. Kapatmadığım taktirde aşırı bir sıcak oluyor. Isıtıcının kapasitesi 15metreküplük araçlara göre, Octavia'ya fazla geliyor. Bir defa akşam üzeri yakındaki bir kafeye kahve içmeye gittik, 3-4 dakikalık yol, içeride 1 saat kadar oturduk orta ayarda beklettim, araca döndüğümde ılık tatlı bir sıcak vardı. Yada dün karda mahsur kalan araçlarda olduğu gibi durumlarda ara değere getirip, birkaç gün içeriyi sıcak tutabilirsiniz. En alt ayarda ısıtıcı çalışmıyor sadece fan açıyor. Multicontrol zamanlayıcı kullanırsanız fan hızı ve derece daha hassas kontrol edilebiliyor.

    Standart ayar düğmesi
    Binek Araçta Dizel Park Harici Isıtıcı Webasto


    Hava Akışı: Aslında takılan aracın yapısına göre kaput altına, çamurluk veya davlumbaz içine takılabilir. Sıcak hava aracın havalandırma sistemine verilebilir ise çok güzel olur. Benim aracın halen garantisi devam ettiği için fazla sök tak yapmadan bagaja taktırdım. Bir usta ön koltuğun altına takalım dedi hatta. Bagajdan içeri üflemesi aracın üst tarafın daha sıcak, ayakların daha soğuk olmasına neden oluyor. Aracı açtığımda iç sürkülasyonu açıp ayaklara üfletince daha homojen bir ısıtma sağlıyor. En önemli nokta egzoz çıkışı, 2 metrelik bükülebilen bir egsoz borusu var, bu çıkıştan atılan gazın bir şekilde aracın içine geri girmemesi gerek, ısıtıcının yakmak için aldığı hava girişininde bu egzozdan uzak olması gerek. Benim fotolara bakarsanız çıkış orjinal egzosuz yanından yapıldı, sanırım en sağlıklı yer bu tarz bir yer olur. Mazallah adamı zehirler.

    GSM kumanda yazılımını geri bildirim yapacak şekilde değiştirdim. İç sıcaklık 20 derecenin üzerine çıkınca "Araç Isındı" mesajı gönderecek şekilde ekleme yaptım.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi macrostr -- 10 Ocak 2017; 2:25:55 >







  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    flyer_mig demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Konu iyide mustangcigim mantikli dusununce gereksiz neden ?



    -Fiyat asiri pahali,neredeyse 1 senelik yakit ucreti kadar para veriliyor.Hemide zamanlayici olmadan duz sistem.



    -Uzun yol yapilmiyorsa ve vasita is amacli kullanilmiyorsa ( tir,kamyon,tren... ) gene ayni hesap



    -Sistem akuyu zorluyor ve fabrikasyon hazir proje uzerine cizilmis montaj gibi olmuyor.Sanayi usulu delme kablolama vs gerekiyor.



    -Binek araclarda orjinal koltuk isitma veya yukarida arkadasin gosterdigi cakmakliktan 150 tl denilen fanli isitici is goruyor.



    -Turkiye de 2 ay soguk geciyor Ocak-Subat e bi zahmet disini sık,hayat toz pembe degil.



    Kisacasi maliyet ve verim denen kavramlarla catisiyor.Ticari getirisi olmayan (dolmus,otobus) ve uzun yol yapilmayan vasitalarda gereksiz.

    Dostum xenon far için 4000-6000, deri koltuk için 6000, sunroof için 3500, elektrikli ön koltuklar için 4000 gibi opsiyon fiyatı olan bir ülkede yaşıyoruz, sağladıklarını düşünürsen aslında 1750 TL dengesiz bir fiyat değil hatta uygun bile sayılır. Bu sistem uzun yolda bir işe yaramaz, en kötü araba bile 15-20 dakika içinde ısınıyor, Amacı kısa yolculuklar ve kış sabahında, gecesinde konforu arttırmak.

    Evim bir miktar tepelik bir yerde. Bu sabah otoparktaki tüm arabaların camları 1 parmak buz tutmuştu, yarısının kapısı buzdan açılmıyordu. Çaydanlıkla su dökenler, gar gurt buz kazıyanların yanından bindik arabaya hani silecekleri bile çalıştırmadık. Araba içi ve dışarısı arasındaki sıcaklık farkı yaklaşık 30 dereceydi. Montu falan çıkardık rahat rahat yaptık yolculuğu. Soğukta genzim bir şekilde şişiyor, nefes almakta zorlanıyorum, sıcak bir yere girdiğimde de toparlayana kadar en az 1 saat geçiyor, yine bu sistem sayesinde kendime geldim. Allah bu soğukta dışarıda çalışan herkese kolaylık versin, yardımcısı olsun.

    Orijinal opsiyon olarak uygulatmak en iyisi, sonradan takılan donanımlar her zaman problem yaşatmaya adaydır. @budak_1903 yazmış golf opsiyonu olarak 3500 istiyormuş biraz fazla gibi görünüyor ama yaşadığın yere göre daha çok faydasını görürsün. Nerede yaşıyorsunuz bilmiyorum ama Ankara'da kış 3-4 ay, Erzurum'da, Van'da, Ağrı'da, doğuda aylarca sürüyor. Özetle maliyet/verim İzmir'de yaşayan birinin bakış açısından veya erzurum'da yaşayan birinin bakış açısına göre değişiyor.

    Ankara'da üşüyen biri olarak şuan için pek memnunum. Muhtemelen Mart ortasına kadar kullanırım.

    Not: Webasto motoru çalıştırmadan 1A akım çekiyor, o çakmaklığa takılan alet eğer 300Watt ise 25A^den fazla akım çeker. 30-40 dakika çalıştırsan, muhtemelen aküde arabayı çalıştıracak güç kalmaz
    Lagun@ kullanıcısına yanıt
    Lagun@ demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: lordplanett

    Senin aracın neymiş delikanlı

    Sen önce tanımadığın,bilmediğin insanlara karşı boyle imalı,üstten bakar tavirlarını bırakıp efendice hitab etmeyi öğrenmelisin,yoksa bu toy davranişlarınla alacağın yanıtların karşısında çok ezilirsin.

    Konu sahibi arkadaştan özür diliyorum.
    @VideSupra @palpatine48 @erkmenson @Conqueror26 @U.C.Y

    Teşekkürler, kışın soğuk geçtiği yerdeki arkadaşların çok iyine yarar gerçekten, şuana kadar minibüs, tır, kamyon gibi araçlarda kullanılan bir sistem fakat bu son ufak modeller her tür binek araca da pek de güzel oluyormuş.

    @blacksea533 @LENCER @aLLyC

    Evet ben her gün sabah kalkınca aşağı inip düğmeyi çeviriyorum, giyinip bir şeyler yiyene kadar araç ısınıyor, zor geliyor tabi, alınacak konforu çok düşürüyor. Uzaktan çalıştırmak için firma 3 alternatif sunuyor,

    1. Zamanlayıcı: 7 gün çok zamanlı olarak veya anlık olarak programlanabiliyor. her sabah 7 de, akşam 17:30'da çalışsın, hafta sonu çalışmasın gibi. Bir sıcaklık sensörü takarak otomatik çalışma modu da var. Yani sen arabaya bineceğin saati giriyorsun kontrolcü dış sıcaklığa göre uygun bir zamanda ısıtıcıyı kendi çalıştırıyor. Bu kontrolcü olduğunda fan hızını ve sıcaklık değerini ayarlayabiliyorsun. Multicontrol HD (400TL fiyatı var) LENCER'in gönderdiği zamanlayıcı gibi birşeyi bu kontrolcünün yerine kullanabiliriz aslında.



    2. RF kumanda, kapalı alanda 200m açık alanda 1000m menzili olduğunu iddaa ettikleri bir RF kumanda var, araba anahtarı gibi ON/OFF yapabiliyorsunuz T91 Remote (1050TL fiyatı var)



    3. Telefon hattı üzerinden çalışan bir versiyon var, SMS ile açma kapama yapılıyor, telefonun çektiği her yerde çalışıyor zamanlama yapmak mümkün, android ve ios için uygulamadan kontrol edilebiliyor Thermo Call (1600TL)

    Bu opsiyonların fiyatları gerçekten yüksek, hatta telefon modülü neredeyse ısıtıcı ile aynı fiyata. Biraz araştırdım, uzaktan tetiklenebilecek röleler ile çalıştırmayı yapabileceğim ortaya çıktı, elektrovadi diye bir site buldum, RF röle ve kumanda yaklaşık 100 TL, fakat menzik çok kısıtlı 20m-30m kadar. Diyelimki sinemaya gittik filmin son 30 dakikasında salondan ısıtıcıyı açmak mümkün olmayacak. STAFF-02 diye bir GSM modüllerini buldum şuan onu test ediyorum, Webastonun uygulaması ile çalışacak şekilde kodlamasını yaptım, bugünlerde ilk fırsatım olduğunda araca monte edeceğim. Aşağıda yaptığım ilt çalışmanın videosunu koyuyorum. Hatta bu videodaki işlevlere ek olarak araç 20derecenin üzerine çıktığında mesaj ile bilgi verecek, anahtar açılıp kapandığında dönüş yapacak eklemeler de yaptım onunda videosunu kısa zaman içinde çekeceğim.





    AKÜ: ek akü taktırmadım, şuan 45 dakikalık ısıtmadan sonra araçla 30-40 dakika yolculuklarım oluyor, akü geri şarj oluyor gibi. Monte eden usta ataşleme anında 7A, ısıtma sırasında 1A civarı akım çektiğini söylemişti. Sisteme ek yük getirdiği için akü değişim zamanım geldiğinde takabileceğim en büyük aküyü takmayı düşünyorum. O zamana kadar sorun yaşarsam ek aküyü düşünebilirim.

    Sıcaklık ve Fan ayarı : Standart dönen ayar düğmesi ile fan hızı ayarlanamıyor, sıcaklık ayarı yapılıyor, tepe noktada ilk ısıtmayı yapıyorum, -14 derecede 45 dakika içinde içeriyi 22'ye çıkartıyor. Camlardaki buz ve kar iniyor. Ara değerleri hiç kullanmıyorum, çünkü aracın kendi kaloriferi ısınınca kapatıyorum. Kapatmadığım taktirde aşırı bir sıcak oluyor. Isıtıcının kapasitesi 15metreküplük araçlara göre, Octavia'ya fazla geliyor. Bir defa akşam üzeri yakındaki bir kafeye kahve içmeye gittik, 3-4 dakikalık yol, içeride 1 saat kadar oturduk orta ayarda beklettim, araca döndüğümde ılık tatlı bir sıcak vardı. Yada dün karda mahsur kalan araçlarda olduğu gibi durumlarda ara değere getirip, birkaç gün içeriyi sıcak tutabilirsiniz. En alt ayarda ısıtıcı çalışmıyor sadece fan açıyor. Multicontrol zamanlayıcı kullanırsanız fan hızı ve derece daha hassas kontrol edilebiliyor.

    Standart ayar düğmesi


    Hava Akışı: Aslında takılan aracın yapısına göre kaput altına, çamurluk veya davlumbaz içine takılabilir. Sıcak hava aracın havalandırma sistemine verilebilir ise çok güzel olur. Benim aracın halen garantisi devam ettiği için fazla sök tak yapmadan bagaja taktırdım. Bir usta ön koltuğun altına takalım dedi hatta. Bagajdan içeri üflemesi aracın üst tarafın daha sıcak, ayakların daha soğuk olmasına neden oluyor. Aracı açtığımda iç sürkülasyonu açıp ayaklara üfletince daha homojen bir ısıtma sağlıyor. En önemli nokta egzoz çıkışı, 2 metrelik bükülebilen bir egsoz borusu var, bu çıkıştan atılan gazın bir şekilde aracın içine geri girmemesi gerek, ısıtıcının yakmak için aldığı hava girişininde bu egzozdan uzak olması gerek. Benim fotolara bakarsanız çıkış orjinal egzosuz yanından yapıldı, sanırım en sağlıklı yer bu tarz bir yer olur. Mazallah adamı zehirler.
    Konu iyide mustangcigim mantikli dusununce gereksiz neden ?



    -Fiyat asiri pahali,neredeyse 1 senelik yakit ucreti kadar para veriliyor.Hemide zamanlayici olmadan duz sistem.



    -Uzun yol yapilmiyorsa ve vasita is amacli kullanilmiyorsa ( tir,kamyon,tren... ) gene ayni hesap



    -Sistem akuyu zorluyor ve fabrikasyon hazir proje uzerine cizilmis montaj gibi olmuyor.Sanayi usulu delme kablolama vs gerekiyor.



    -Binek araclarda orjinal koltuk isitma veya yukarida arkadasin gosterdigi cakmakliktan 150 tl denilen fanli isitici is goruyor.



    -Turkiye de 2 ay soguk geciyor Ocak-Subat e bi zahmet disini sık,hayat toz pembe degil.



    Kisacasi maliyet ve verim denen kavramlarla catisiyor.Ticari getirisi olmayan (dolmus,otobus) ve uzun yol yapilmayan vasitalarda gereksiz.
  • Çok güzel bilgilendirme yazısı olmuş. Profesyonel bir sistem, işçilik de iyi duruyor. Eskişehir'de de çok güzel kullanılırdı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence guzel olmus tebrikler hocam.
  • Şurdan yerimi alayım. Gayet harika
  • Geçen benimde aklımdan geçti ama araç benzinli işte.Benzin e yaptıkları bir yol yordam varmı acaba ufak bir dizel tankı filan taktırsak?
  • blacksea533 kullanıcısına yanıt
    Aynı cihazın benzinli modeli de var, yada dediğin gibi plastik minik bir depo da koyuyorlar, montaj sırasında gördüm. TOMA'ların içine takıyorlardı.
  • macrostr M kullanıcısına yanıt
    Uzaktan kumanda varmı sizde yoksa direk araç içine inip mi çalıştırıyorsunuz.Bende A5 kasa octavia var diğer araçları alıp sattığımdan sadece ona taktırıyım diyorum , malum benzinli ama bahsettiğimiz sistem olursa , birde uzaktan kumanda güzel olur.Siz seyir halindeyken çalıştırıyormusunuz klimadan daha etkilimi biraz açarmısınız konuyu.
  • Merhaba'güzel bir konu olmuş öncelikle hayırlı olsun.



    kaputun altına monte ettirmek mümkün olmuyor mu ?



    Sıcak hava girişi aracın arkasında bunu aracın havalandırma sistemine elektrovana ile eklemek mümkün olmaz mı ? Webasto açtığımda klimanın çıkışına üflesin böylelikle daha etkin havalandırma olur.



    Nasıl kumanda ediyorsunuz aracın içindeki ve dışındaki kontrol unitesi nedir ?



    Ayarları fan deviri ve ısıttıcısı kaç ile kaç derece arasında çalışır?



    Ek akü taktırdınız mı akünün bitmesini nasıl önlüyorsunuz?



    Yardımlarınız için teşekkür ederim.
  • Hayırlı olsun Güle güle kullanın.Uzaktan kumanda yada zamanlayici şart bence.Evden çıkmadan kahvaltı öncesi start vereceksin.
  • LENCER L kullanıcısına yanıt
    Aynen. Sisteme bağlı saat olsa, çalışma ve kapanma zamanını ayarlayabilsek, harika olur.

    Belki de vardır?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shintai

    Aynen. Sisteme bağlı saat olsa, çalışma ve kapanma zamanını ayarlayabilsek, harika olur.

    Belki de vardır?

    12 vo

    Binek Araçta Dizel Park Harici Isıtıcı Webastolt zaman rölesi bağlanabilir. Fiyatlar 30 ile 75 tl.




  • çok faydalı bir konu olmuş. benim de merak ettiğim bir sistemdi. aracı satarken sökülmesi ve yeni alınan araca takılması çok iyi. zamanlama ayar ve kumanda modülü şart. sabah 8 de evden çıkacaksan 7 de çalışmaya ayarla keyfine bak.
  • Mukemmel bir konu olmus, aklimin hep bir koseisnde duruyordu su webasto isi.

    Sabit aracim olmadigi icin ertelyordum hep. Bakalim zaman ne gosterir.



    Aciklama ve bilgilendirme icin tesekkurler.
  • iyiki benzinli kullanıyorum 2 dakikada fırın gibi
  • @VideSupra @palpatine48 @erkmenson @Conqueror26 @U.C.Y

    Teşekkürler, kışın soğuk geçtiği yerdeki arkadaşların çok iyine yarar gerçekten, şuana kadar minibüs, tır, kamyon gibi araçlarda kullanılan bir sistem fakat bu son ufak modeller her tür binek araca da pek de güzel oluyormuş.

    @blacksea533 @LENCER @aLLyC

    Evet ben her gün sabah kalkınca aşağı inip düğmeyi çeviriyorum, giyinip bir şeyler yiyene kadar araç ısınıyor, zor geliyor tabi, alınacak konforu çok düşürüyor. Uzaktan çalıştırmak için firma 3 alternatif sunuyor,

    1. Zamanlayıcı: 7 gün çok zamanlı olarak veya anlık olarak programlanabiliyor. her sabah 7 de, akşam 17:30'da çalışsın, hafta sonu çalışmasın gibi. Bir sıcaklık sensörü takarak otomatik çalışma modu da var. Yani sen arabaya bineceğin saati giriyorsun kontrolcü dış sıcaklığa göre uygun bir zamanda ısıtıcıyı kendi çalıştırıyor. Bu kontrolcü olduğunda fan hızını ve sıcaklık değerini ayarlayabiliyorsun. Multicontrol HD (400TL fiyatı var) LENCER'in gönderdiği zamanlayıcı gibi birşeyi bu kontrolcünün yerine kullanabiliriz aslında.

    Binek Araçta Dizel Park Harici Isıtıcı Webasto


    2. RF kumanda, kapalı alanda 200m açık alanda 1000m menzili olduğunu iddaa ettikleri bir RF kumanda var, araba anahtarı gibi ON/OFF yapabiliyorsunuz T91 Remote (1050TL fiyatı var)

    Binek Araçta Dizel Park Harici Isıtıcı Webasto


    3. Telefon hattı üzerinden çalışan bir versiyon var, SMS ile açma kapama yapılıyor, telefonun çektiği her yerde çalışıyor zamanlama yapmak mümkün, android ve ios için uygulamadan kontrol edilebiliyor Thermo Call (1600TL)

    Bu opsiyonların fiyatları gerçekten yüksek, hatta telefon modülü neredeyse ısıtıcı ile aynı fiyata. Biraz araştırdım, uzaktan tetiklenebilecek röleler ile çalıştırmayı yapabileceğim ortaya çıktı, elektrovadi diye bir site buldum, RF röle ve kumanda yaklaşık 100 TL, fakat menzik çok kısıtlı 20m-30m kadar. Diyelimki sinemaya gittik filmin son 30 dakikasında salondan ısıtıcıyı açmak mümkün olmayacak. STAFF-02 diye bir GSM modüllerini buldum şuan onu test ediyorum, Webastonun uygulaması ile çalışacak şekilde kodlamasını yaptım, bugünlerde ilk fırsatım olduğunda araca monte edeceğim. Aşağıda yaptığım ilt çalışmanın videosunu koyuyorum. Hatta bu videodaki işlevlere ek olarak araç 20derecenin üzerine çıktığında mesaj ile bilgi verecek, anahtar açılıp kapandığında dönüş yapacak eklemeler de yaptım onunda videosunu kısa zaman içinde çekeceğim.





    AKÜ: ek akü taktırmadım, şuan 45 dakikalık ısıtmadan sonra araçla 30-40 dakika yolculuklarım oluyor, akü geri şarj oluyor gibi. Monte eden usta ataşleme anında 7A, ısıtma sırasında 1A civarı akım çektiğini söylemişti. Sisteme ek yük getirdiği için akü değişim zamanım geldiğinde takabileceğim en büyük aküyü takmayı düşünyorum. O zamana kadar sorun yaşarsam ek aküyü düşünebilirim.

    Sıcaklık ve Fan ayarı : Standart dönen ayar düğmesi ile fan hızı ayarlanamıyor, sıcaklık ayarı yapılıyor, tepe noktada ilk ısıtmayı yapıyorum, -14 derecede 45 dakika içinde içeriyi 22'ye çıkartıyor. Camlardaki buz ve kar iniyor. Ara değerleri hiç kullanmıyorum, çünkü aracın kendi kaloriferi ısınınca kapatıyorum. Kapatmadığım taktirde aşırı bir sıcak oluyor. Isıtıcının kapasitesi 15metreküplük araçlara göre, Octavia'ya fazla geliyor. Bir defa akşam üzeri yakındaki bir kafeye kahve içmeye gittik, 3-4 dakikalık yol, içeride 1 saat kadar oturduk orta ayarda beklettim, araca döndüğümde ılık tatlı bir sıcak vardı. Yada dün karda mahsur kalan araçlarda olduğu gibi durumlarda ara değere getirip, birkaç gün içeriyi sıcak tutabilirsiniz. En alt ayarda ısıtıcı çalışmıyor sadece fan açıyor. Multicontrol zamanlayıcı kullanırsanız fan hızı ve derece daha hassas kontrol edilebiliyor.

    Standart ayar düğmesi
    Binek Araçta Dizel Park Harici Isıtıcı Webasto


    Hava Akışı: Aslında takılan aracın yapısına göre kaput altına, çamurluk veya davlumbaz içine takılabilir. Sıcak hava aracın havalandırma sistemine verilebilir ise çok güzel olur. Benim aracın halen garantisi devam ettiği için fazla sök tak yapmadan bagaja taktırdım. Bir usta ön koltuğun altına takalım dedi hatta. Bagajdan içeri üflemesi aracın üst tarafın daha sıcak, ayakların daha soğuk olmasına neden oluyor. Aracı açtığımda iç sürkülasyonu açıp ayaklara üfletince daha homojen bir ısıtma sağlıyor. En önemli nokta egzoz çıkışı, 2 metrelik bükülebilen bir egsoz borusu var, bu çıkıştan atılan gazın bir şekilde aracın içine geri girmemesi gerek, ısıtıcının yakmak için aldığı hava girişininde bu egzozdan uzak olması gerek. Benim fotolara bakarsanız çıkış orjinal egzosuz yanından yapıldı, sanırım en sağlıklı yer bu tarz bir yer olur. Mazallah adamı zehirler.




  • Son zamanlardaki kaliteli konulardan biri. Elinize sağlık

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • güzel bir bilgilendirme peki merak ettiğim


    bu sistem kendı ıcınde bır suyumu ısıtıp ufluyor yoksa neyı ısıtıp ufluyor ?
  • Merak edip taktıran, deneyim yaşamış birilerini arayanlar için güzel bir konu olmuş,ellerinize sağlık.

    Benim aracımda da orjinal olarak takılmış bir yakıtla çalışan motor bloğu ısıtıcısı var.Sizde belirtmişsiniz zaten ısınmanın yanında motorun korunması ve uzun ömürlü olması açısından yaptırmak isteyenler motor bloğu ısıtıcısını tercih ederlerse daha iyi olur.Bu tür ısıtıcılar motor soğutucu sıvısıyla birlikte motor bloğunuda ısıttıkları için çok düşük sıcaklıklarda soğuk çalıştırılan motor bloğundaki hızlı aşınmayı engellerler.Ve yanlış anlaşılmasın aynı zamanda yolcu kabinini de ısıtırlar.Sonradan takılması daha fazla işçilik ve ücret gerektirebilir bunu bilemiyorum ama sıfır araç alacaklar bunu kesinlikle baştan ekletmeliler,pekçok marka istek durumunda opsiyon olarak bunu yapıyor.Bunu yapmanın tabi başka avantajlarıda var; bu sistem aracın ana sistemiyle,yazılımıyla bütünleşik olarak geldiği için fazlalık düğmeler,kumandalar vb de olmuyor.Benim aracımdaki online olarak tlf üzerinden de kontrol edilebilen ve ayarlanabilen bir sistem ve dolayısıyla çok büyük bir kolaylık sağlıyor.




  • Hayırlı olsun kış için gerçekten gerekli donanımlardan,

    Belki alakası yok ama bilgilendirme için yazıyorum.

    Kullandıgım 2015 1.6d4d aracta kalorifer içerisinde ilave ısıtıcı var.araca binip kaloriferi açtıgımda 10 sn sonra ılık hava 1 dk sonrada sıcak hava üflemektedir.
  • Ek isiticiyi fiat 500x de de duymuştum. Başka hangi arabalarda var aceba.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.