Şimdi Ara

Binek Araçta Dizel Park Harici Isıtıcı Webasto (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
167
Cevap
32
Favori
67.574
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
45 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • golf'te de bu opsiyon mevcut. 3500tl olması lazım. çok soğuk bir yerde yaşasam sunroof yerine bu donanımı seçerdim. açıkçası araç alırken bir çok opsiyon alınabiliyor. sunroof alıp hiç kullanmadan arabasını satan arkadaşım var.
  • suti0 S kullanıcısına yanıt
    İlginiz için teşekkür ederim. Arabam henüz çok yeni olduğu için garanti durumlarından dolayı şimdilik yaptırmayı düşünüyorum. Eğer ileride düşünürsem size mutlaka mesaj atarım teşekkür ederim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • saşırtıcı gelecek ama dacia ve renaultlarda o dediğiniz ptc sistemi standart olarak var b segmentide dahil. tabi öle arabaya binmeden çalışmıyor önceden ama aracı çalıştırıp yola çıkar çıkmaz sıcak hava başlıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aa.aslan

    saşırtıcı gelecek ama dacia ve renaultlarda o dediğiniz ptc sistemi standart olarak var b segmentide dahil. tabi öle arabaya binmeden çalışmıyor önceden ama aracı çalıştırıp yola çıkar çıkmaz sıcak hava başlıyor.


    Bu problem anlaşılan en çok bizim Octavialarda hissediliyor, Golf, jetta, leon, ibiza gibi aynı TDI motoru kullanan araçlarda da vardır sanırım. Anlaşılan diğer üreticiler bu konuda önlem almış.

    Uygulamaya çalıştığım kumanda için küçük bir update yaptım. Komut gönderdikten sonra başarılı bir biçimde açma veya kapatma yapıldı ise mesaj ile geri bildirim sağladım. "Isıtıcı Açıldı/Kapandı" diye mesaj geliyor. Birde iç sıcaklık 20 derecenin üzerine çıkınca "Araba Isındı" diye mesaj atacak şekilde ayarladım.





  • Harika olmuş abi güle güle kullan, uzun zamandır böyle güzel bi konuyu tek nefeste okumamıştım
  • Mustang2007 kullanıcısına yanıt
    Konu iyide mustangcigim mantikli dusununce gereksiz neden ?



    -Fiyat asiri pahali,neredeyse 1 senelik yakit ucreti kadar para veriliyor.Hemide zamanlayici olmadan duz sistem.



    -Uzun yol yapilmiyorsa ve vasita is amacli kullanilmiyorsa ( tir,kamyon,tren... ) gene ayni hesap



    -Sistem akuyu zorluyor ve fabrikasyon hazir proje uzerine cizilmis montaj gibi olmuyor.Sanayi usulu delme kablolama vs gerekiyor.



    -Binek araclarda orjinal koltuk isitma veya yukarida arkadasin gosterdigi cakmakliktan 150 tl denilen fanli isitici is goruyor.



    -Turkiye de 2 ay soguk geciyor Ocak-Subat e bi zahmet disini sık,hayat toz pembe degil.



    Kisacasi maliyet ve verim denen kavramlarla catisiyor.Ticari getirisi olmayan (dolmus,otobus) ve uzun yol yapilmayan vasitalarda gereksiz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Konu iyide mustangcigim mantikli dusununce gereksiz neden ?



    -Fiyat asiri pahali,neredeyse 1 senelik yakit ucreti kadar para veriliyor.Hemide zamanlayici olmadan duz sistem.



    -Uzun yol yapilmiyorsa ve vasita is amacli kullanilmiyorsa ( tir,kamyon,tren... ) gene ayni hesap



    -Sistem akuyu zorluyor ve fabrikasyon hazir proje uzerine cizilmis montaj gibi olmuyor.Sanayi usulu delme kablolama vs gerekiyor.



    -Binek araclarda orjinal koltuk isitma veya yukarida arkadasin gosterdigi cakmakliktan 150 tl denilen fanli isitici is goruyor.



    -Turkiye de 2 ay soguk geciyor Ocak-Subat e bi zahmet disini sık,hayat toz pembe degil.



    Kisacasi maliyet ve verim denen kavramlarla catisiyor.Ticari getirisi olmayan (dolmus,otobus) ve uzun yol yapilmayan vasitalarda gereksiz.

    Dostum xenon far için 4000-6000, deri koltuk için 6000, sunroof için 3500, elektrikli ön koltuklar için 4000 gibi opsiyon fiyatı olan bir ülkede yaşıyoruz, sağladıklarını düşünürsen aslında 1750 TL dengesiz bir fiyat değil hatta uygun bile sayılır. Bu sistem uzun yolda bir işe yaramaz, en kötü araba bile 15-20 dakika içinde ısınıyor, Amacı kısa yolculuklar ve kış sabahında, gecesinde konforu arttırmak.

    Evim bir miktar tepelik bir yerde. Bu sabah otoparktaki tüm arabaların camları 1 parmak buz tutmuştu, yarısının kapısı buzdan açılmıyordu. Çaydanlıkla su dökenler, gar gurt buz kazıyanların yanından bindik arabaya hani silecekleri bile çalıştırmadık. Araba içi ve dışarısı arasındaki sıcaklık farkı yaklaşık 30 dereceydi. Montu falan çıkardık rahat rahat yaptık yolculuğu. Soğukta genzim bir şekilde şişiyor, nefes almakta zorlanıyorum, sıcak bir yere girdiğimde de toparlayana kadar en az 1 saat geçiyor, yine bu sistem sayesinde kendime geldim. Allah bu soğukta dışarıda çalışan herkese kolaylık versin, yardımcısı olsun.

    Orijinal opsiyon olarak uygulatmak en iyisi, sonradan takılan donanımlar her zaman problem yaşatmaya adaydır. @budak_1903 yazmış golf opsiyonu olarak 3500 istiyormuş biraz fazla gibi görünüyor ama yaşadığın yere göre daha çok faydasını görürsün. Nerede yaşıyorsunuz bilmiyorum ama Ankara'da kış 3-4 ay, Erzurum'da, Van'da, Ağrı'da, doğuda aylarca sürüyor. Özetle maliyet/verim İzmir'de yaşayan birinin bakış açısından veya erzurum'da yaşayan birinin bakış açısına göre değişiyor.

    Ankara'da üşüyen biri olarak şuan için pek memnunum. Muhtemelen Mart ortasına kadar kullanırım.

    Not: Webasto motoru çalıştırmadan 1A akım çekiyor, o çakmaklığa takılan alet eğer 300Watt ise 25A^den fazla akım çeker. 30-40 dakika çalıştırsan, muhtemelen aküde arabayı çalıştıracak güç kalmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi macrostr -- 11 Ocak 2017; 11:52:13 >




  • benim bel fıtığı rahatsızlığım var. şu an aracımdaki ısıtmalı-ergonomik koltuk opsiyonu sayesinde sabah ağrılarım çok azaldı. eskiden havalar soğudu mu hergün ağrım olurdu. sürekli ağrı kesici alıyordum. fazla kilolu olduğum için oldukça zorluk çekiyordum. istanbul'da yaşıyorum. daha doğuda bir yerde olsam. webasto opsiyonlu araç alırım. özellikle sabah akşam küçük çocuğunu okula, kreşe götürenler için büyük kolaylık.
  • budak_1903 kullanıcısına yanıt
    Hocam geçmiş olsun, aynı şekilde ben de bel fıtığı çektim ve ameliyat oldum. Üşüyünce insan kasılıyor, kasıldıkça beldeki problemler artıyor, ağrı bir yana doğru düzgün oturup kalkamıyor bile insan. Sizin durumda tabi ısıtmalı koltuk ilaç gibi gelmiştir. Geçmiş olsun
  • konuyu biraz hortlatmış olacağım ama konu sahibine bir sorum var. kendime fiorino cargo almayı düşünüyorum. kişisel kullanım için. kafamda mikro karavan tarzı var. acaba bu webastoyu bu araca taksam verim alabilirmiyim? yoksa daha yüksek versiyonlarını mı kullanmam gerekiyor?

    Binek Araçta Dizel Park Harici Isıtıcı Webasto
  • Dizel araç alırsam ilerde mutlaka bunuda yaptırırım güzel bir inceleme olmuş sagolun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Teterboro

    konuyu biraz hortlatmış olacağım ama konu sahibine bir sorum var. kendime fiorino cargo almayı düşünüyorum. kişisel kullanım için. kafamda mikro karavan tarzı var. acaba bu webastoyu bu araca taksam verim alabilirmiyim? yoksa daha yüksek versiyonlarını mı kullanmam gerekiyor?

    Binek Araçta Dizel Park Harici Isıtıcı Webasto

    Önerilen maksimum hacim 12 metreküp. Fiorinoya fazla fazla yetecektir.




  • izin İ kullanıcısına yanıt
    Bu hafta Ankara muhtemelen son soğuğunu yaptı, haftayı atlattıktan sonra ısıtıcıdan kabine giden borusunu çıkartıp, yazlık lastikleri takarım.

    Konuya ek bir bilgi olsun, dün sabah 7:15 gibi ısıtıcıyı çalıştırdım, sonra bir şekilde evde kalmam gerekti ve ısıtıcının açık olduğunu unuttum. saat 14 gibi çıkacaktım ki aklıma geldi. Dedim kesin aküyü bitirdi marş basmayacak. Hemen araca indim. 7 saatlik aralıksız çalışmanın ardından.

    1- Aşırı ısınma olmamış, İçerisi makul bir sıcaklıktaydı, koltuklar ve direksiyon derinlemesine ısınmıştı.
    2- ilk gün gelen koku yavaş yavaş azalmış, 1. ayın sonunda sıfıra inmişti. Bu uzun çalışma ardından içeride hiçbir şekilde garip bir koku oluşmamış.
    3- en önemlisi aküyü tüketmemiş, araç doğrudan marş bastı ve çalıştı, akü uyarısı vermedi.
    4- ön konsolun üzerinde inceden bir toz tabakası oluşmuş, bagaj çok tozluydu sanırım oradaki kiri içeri dağıttı.

    Isıtıcıyla geçen bir kışın ardından performans açısından memnuniyetim %100, sadece daha homojen bir ısınma sağlamak için sıcak havanın kabin içine daha alçak bir noktadan girmesini sağlamanın bir yolunu bulmak gerekiyor. Bunu yapamazsam, küçük bir fan ile araç içindeki havanın devir daimine katkıda bulunmak iyi olabilir.




  • macrostr M kullanıcısına yanıt
    Merhaba,normalde webasto ısıtıcılar max. 50 dakika çalışıyor diye biliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • D.Baran kullanıcısına yanıt
    Yok siz kapatana kadar çalışıyor, birçok karavancılar ve tekneciler sürekli açık kullanıyorlar. Zamanlayıcı ile çalışacağı süreyi ayarlayabiliyorsun ama bende zamanlayıcı yok.
  • macrostr M kullanıcısına yanıt
    Benim aracımda da var ona göre düşünmüştüm,sürekli açık hiç bırakmadım ama şöyle bir çalışma mantığı olabilir; kabin ısısı 14°C 'nin altında iken çalışmaya başlar ve belirlenmiş kabin sıcaklığına ulaşılıncaya kadar çalışıp durur ve bu süre (benim araç için) 50 dakikayı geçmez).Sonra 14 °C'nin altına düşünce tekrar çalışır.Sanırım kapatmak için aracı açtığınızda içerinin sıcaklığının normal olması bu yüzdendir.Şunu düşündüm esas,7 saat aralıksız çalışmaya akünün dayanması çok zor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilinçli insan, bilinçli tüketici. Konu güzel olmuş. Sağlama yaparak araştırmışsınız bu da sizi sonuca ulaştırmış.

    Ankara kışın çok soğuk olur bir de çocuk varsa taktırmakla iyi yapmışsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Muhteşem konu olmuş, aylarca aradığım konu buradaymış.

    Yaşadığım yerde kış kasımda başlıyor ve Nisana kadar sürüyor, hatta 20 mayıs olduğu halde bugün yüksek yerlere kar yağmış. Sonuç benim için olmazsa olmaz wabesto. Dizel Opel Astra aracım hiç ısınmıyor, ısınınca da motor sıcaklığı sürekli düşüyor.

    Opelde park ısıtıcısı denen bir olay var, eski kasalarda var, en yeni kasada var ama 2015 model kasada yokmuş!

    Her sabah ve akşam 10 kilometre yol yapan birisi işin müthiş bir icat olmuş, yapanın yaptıranın eline sağlık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Koltuk ve direksiyon ısıtmanın birkaç dakikada ısınıp yolcuyu kolayca ısıttığını düşünürsek sonradan webasto çok da gerekli dğeil bence. Asıl tüm araçlara koltu ve dsireksiyon ısıtma özelliklerinin standartlaşması. 100bin para veriyorsun kışın titreye titreye sürüyorsun aracı saçmalık. Elbete webasto daha kapsamlı bir sistem ama ankara için çok da şart değil. Daha doğu illerinde olabilir. Kuzey avrupalılar bu gibi sistemleri yıllardır volvo araçlarında kullanıyorlar.
  • On numara anlatım.Ender bulunacak bir bilgi.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.