Şimdi Ara

Benzinli Araba Kullanmak Mantıklı mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
39
Cevap
2
Favori
2.501
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle merhaba ben senede 4000 ila 8000 km yapan bir sürücüyüm.Yılda fazla km yapmadığım için aracımı benzinde kullanıyorum.Etrafımdaki insanlar salak mısın benzine para verilirmi tüp varken gibi yorumlar yapıyor Aracıma tüp taktırmak yada dizel araç almak benim için mantıklı olurmu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nike Tyson -- 5 Şubat 2015; 2:01:06 >



  • Tüp taktırırsanız aynı insanlar "ne kadar yol yapıyorsun ki, boşuna masraf etmişsin" diyecek, çok umursamayın. Kısa mesafelerde zaten motor ısınana kadar yol bitiyor, uzun yolda gaza biraz daha yumuşak basınca çok fazla yakmıyor. Bunları hesaba katarak tüpün kendini kaç senede amorte edeceğini hesaplayın, muhtemelen çok çok uzun bir süre çıkacaktır.
  • Bende yılda 4000 km yapıyorum arabam benzinli.
    Bence tüp taktırma ama arabayı değiştirirsen tüplü araba alabilirsin az yaksın istersen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Yıllık 10.000km'ye kadar benzinli araç mantıksız değildir, ama şöyle;

    Gidip uyduruk 50 yıl öncesi teknolojisini kullanan ve 10-11 litre yakan Japon araçlarından almayacaksın.

    Ufak hacim Ford-VW-Seat-Renault vs... alıp bakacaksın keyfine.

    2009 1.4 Kia Rio gsl sahibiyim.7-8 arası yakıyor
  • Hocam araç senin keyif senin ,kullanabilirsin tabikide ,zaten fazla km de yapmıyormussun.Başkalarının dediklerine takılma.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lpg taktırmak mantıksız değil, ama kısa zamanda kendini amorti etmeyecektir az km yaptığınızdan dolayı hocam. kısa zamanda satmayı düşünmüyorsanız lpg taktırabilirsiniz. eğer böyle düşünmüyorsanız böyle kullanmaya devam etmelisiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Yıllık 10.000km'ye kadar benzinli araç mantıksız değildir, ama şöyle;

    Gidip uyduruk 50 yıl öncesi teknolojisini kullanan ve 10-11 litre yakan Japon araçlarından almayacaksın.

    Ufak hacim Ford-VW-Seat-Renault vs... alıp bakacaksın keyfine.

    50yil öncesinin teknolojisi dediğiniz motorlara bi bakın isterseniz bugün küçük hacimli turbo araçlarda çok ekonomik değiller malesef. Benim aracimda benzinli ve atmosferik öyle 10-11 litreleri görmedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi macropolo -- 5 Şubat 2015; 3:52:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eger aracınızı en az 3 yil daha kullanacaksanız ort. yilda yapacağınız 7 bin km ile sistemi amorti edersiniz..lpg takınca daha fazla yol yaparım ve en az 5 yil aracimi satmam derseniz;senede 10 bin km yapip sistemi 2 yıla kalmadan amorti eder kalan 3 yilda da yaklasik 3bin tl civarı kâra geçersiniz..uzun vadeli planlarınızi yapıp oyle karar vermelisiniz..hatta aracınızı degistirecekseniz kisa sürede karar verip yeni alacağınız bir arac olmasi halinde yeni araciniza lpg taktirip keyfini surmeniz en mantıklısi..bu kmler ile dizel zarar ettirir..amorti etmesi cok daha uzun..senede 30 bin km yapmadiktan sonra dizel mantıksız bana göre..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Dizelciyim až km yapiyorsan benzinde kalmani tavsiye ederim aldigin araci 5 yil gibi kullanancaksan yillikta 5 binden fazla yakiyorsan tupe gecebilirisin,karar sana kalmis,benim benzinli arabam olsa hic hareket etmem zorunlu olmadikca kmyide dusururum yillik bazda,ama tùp takarsan gezersin demedi deme.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tüp taktırırsanız aynı insanlar "ne kadar yol yapıyorsun ki, boşuna masraf etmişsin" diyecek, çok umursamayın. Kısa mesafelerde zaten motor ısınana kadar yol bitiyor, uzun yolda gaza biraz daha yumuşak basınca çok fazla yakmıyor. Bunları hesaba katarak tüpün kendini kaç senede amorte edeceğini hesaplayın, muhtemelen çok çok uzun bir süre çıkacaktır.
  • Ortalama 1.6 dizel ile 1.6 benzinli araçların yakit tuketimlerine bakalım;dizel 100 kmde ort 5 lt mazot tuketse,benzinlide 7.5 lt tuketse ve lpg dönüşümü ile bu miktar 9lt lpg tüketimi olarak gerçeklesse..mazot 3,63tlden yaklasik kmde 18.15 kr yapar..lpg ise 2tlden 18 kr yapar,benzin payını da eklersek kmde 1 kr yaklasik toplam 19 kr eder..hatta uzun yolda benzin payına da gerek yok..sadece s.icinde sık stop edip çalıştırma durumu varsa..yani kisaca lpgli vedizel araçlar km basina ayni maliyet ile yol almaktalar..bakim parası vergi gibi mevzulara girmiyorum,kucuk hacim lehine avantaj olabilir..kabaca bakarsak dizel diye ayni donanımdaki bir araca sirf senede 10 bin km yapmak ve 5 yil kullanıp satmak icin fazladan 10 bin tl vermeye değmez..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracı bir türlü alıyorsunuz. Cebinizden para çıkıyor. Olay o anda bitiyor.

    Fakat asıl iş bundan sonra başlıyor. Aracı yürütmek. Aracı yürütürken yakıtı fazla kafaya takmamak.

    Bunu en güzel başaran dizel araçlar. Sonra LPGli araçlar. Yeni teknoloji Hdyrid ve elektirikli otomobilleri saymıyorum.

    Senede 1.000 km de yapsam dizel tercih ederdim.
  • Ben senede 15Bin yapıyorum yine de benzinli kullanıyorum. Dizelin sesine ve sürüş dinamiklerine tahammülüm yok, LPG ise mantığıma ters.
  • Bende benzinli araç kullanıyorum. Yılda 8000 km ya yapıyorum ya yapmıyorum. Çünkü şehir içi toplu taşıma araçlarını kullanırım, şehir dışına gideceksem de kendi aracımı o zaman kullanırım. Bu sebepten dolayı lpg taktırmaya da gerek duymadım. Eğer benim gibi yapıyorsanız tüp taktırmanıza hiç gerek yok. Aracınızı sakin kullanın yeter. Yok ben senede 10000 km den fazla yaparım derseniz, ya mevcut aracınıza tüp taktırabilir ya da dizel araç alabilirsiniz. Karar sizin...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yılda 10-15 bin (ortalama 13 bin) km yol yapıyorum. Aracım c segmenti ve otomatik vites, lpg ye karşı hiç bir ön yargım yok (bundan önceki aracım lpg li idi) ama yine de benzinle biniyorum.
    2 yıllık bir deneyi içeren detaylı hesaplamalarımın olduğu konunun linkini paylaşayım belki incelemek istersiniz.
    http://forum.donanimhaber.com/m_68664102/f_//tm.htm#68664102
  • sıfır araç alırsam asla benzinli almam dizel alırım
    ikinci el alırsam asla benzinli almam lpg li araç alırım
  • günlük km niz az ise motoru yormaya gerek yok benzinli kullanılabilir.
  • o laf atanlara tüpün tehlikesiyle, kapalı yerlere girememe vs. pisliğiyle uğraşmak istemiyorum de
  • Bende taktırmak istiyorum ama motor garantisi bozulduğu için şimdilik taktırmıyorum. Benim hesabımda aşağıdaki gibi:
    Ortalama yılda en az 12.000 km yapıyorum. Aylık 1000 km diyelim.
    Fiyatları Shell'in sitesinden aldım.http://www.shell.com.tr/products-services/on-the-road/fuels/fuel-pricing.html
    Benzin: 4.33 LPG:2.32
    Aracın ortalama 7.5 litre/100km tüketime göre hesabımızı yaparsak.
    Benzin:
    4.33 * 7.5/100 * 1000 = 324.0 TL aylık. 3897.0 TL yıllık akaryakıt masrafı.
    LPG(%20 fazla litre tüketir):
    2.32 * 9.0/100 * 1000 = 208.8 TL aylık. 2505.6 TL yıllık akaryakıt masrafı. (LPG'nin yıllık 50 TL bakım ücreti var. 2555.6 TL yıllık maliyet.)

    3897 - 2555.6 = 1341.4 TL yıllık karınız olur.

    LPG taktırmak en fazla 1800 TL olsa bir yıl sonra 1800 - 1341.4 = 458.6 TL kalır.
    Arabayı satarkende LPG'li aracı en az 800-1000 TL fazlasına satarsınız. Yani benim hesabıma göre 1 yıl sonra bile kazanca geçiliyor.

    Bunun yanında motor garanti dışı kalıyor ve aracın orjinalliği bozuluyor yeni araçlar için. Magnezyum sübap olayı var birde. Biraz eski aracım olsa hiç düşünmeden taktırırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serser12 -- 5 Şubat 2015; 11:48:45 >




  • Benzin pahalıdır,benzin kötü kokar,benzin çok yakar,benzinli 1.6 atmosferik gitmez,evin önünde yatar,benzinli rampada bayılır,düzde ayılır,benzinli aracı pompaya yanaştırınca etraftan acıyan gözlerle bakarlar...




    Nasıl dizelciler? Daha yazayım mı?
  • az kilometre yapanlar için benzinli araç kullanmak mantıklıdır
    0 bi araç alırken dizel için 15-20 binlira fark ödeniyo bu farka vereceği parayı benzine verse daha mantıklı

    adam yılda 10000 km yapsın
    ortalama 7.5 litre yaksa
    yıllık yakıta vereceği para 3247,5 (minumum)
    4 yıl kullansa bu aracı 12990 tl yakıta gider
    dizel farkına vericeği parayı benzine verir o iğrenç horultuyu duymaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.