Şimdi Ara

Hararet uzun yolda dusme yaşayanlar dikkatine

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
20.808
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Termostatın çalışma prensibi bütün araçlarda aynıdır. Sizin anlattıgınız gibi hızlanınca yani uzun yolda sıcaklıgın sıfıra inmesi termostatınızın arızalı oldugunu gösterir. Kısacası kaçırıyor demektir.
    Termostat şu işe yarar motor ile radyatör kapalı devre şeklinde çalısan bir sistemdir. Tersmostat ise radyatör ile motor arasında ısı ile açılıp kapanan bir vana görevi görür. Motor içerisindeki su ısındıkca termostat yavaş yavaş açılır devir daim pompası yardımı ile radyatörde bulunan suyun motora girmesine izin verilir. Şimdi siz uzun yolda giderken araç daha iyi rüzgar alacagı için radyatör suyu çok çabuk sogur. motordaki su ısındıgı zaman termostadı açar termostadta radyatördeki suyun motor iine girmesine izin verir radyatördeki su soguk oldugu için ısı sehir içindekinde daha fazla düşer. Aslında düşmemesi gerekir kaliteli bir termostat bu ani sıcaklık degişimlerini hissdedip aşırı suyun çok fazla girmemsini yavaş yavaş girmesini sağlar. kalitesiz termostadlar bir anda açıldıgı için radyatördeki soguk su bir anda motor içene girer ve araç böylece sogur ama şehir içerisinde bu olay böyle olmaz çünkü şehir eçerisinde hızlı gidemediginiz içn radyatör suyu sehirler arasında gittiginiz kadar soguma olmaz. Kesiinlikle termostadı orjinal kullanın yan sanayiler pek işe yaramıyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >







  • Merhaba.
    Çok teşekkür ederim.
    Değişim yaptırdığım halde 6 aydır bu problemi yaşıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mytohology

    Merhaba.
    Çok teşekkür ederim.
    Değişim yaptırdığım halde 6 aydır bu problemi yaşıyorum.

    Bence servise göstermelisiniz araç ne

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Renault 19 aracımda düşerdi ben normal karşılardım ne güzel araba derdim yeni aracımda hiç düşmez kafama takardım.

    Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrcnd

    Renault 19 aracımda düşerdi ben normal karşılardım ne güzel araba derdim yeni aracımda hiç düşmez kafama takardım.

    Teşekkürler.


    Kafa rahat olmalı bencede

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrcnd

    Renault 19 aracımda düşerdi ben normal karşılardım ne güzel araba derdim yeni aracımda hiç düşmez kafama takardım.

    Teşekkürler.


    Kafa rahat olmalı bencede

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mozalva M kullanıcısına yanıt
    Merhaba.
    Passat
    İlk aldığım termostat arızalıymış usta kendi temin ettiği termostatı takmıştı ama sorun düzelmedi.
    Vw forunda aynı sorunu yaşayanlara termostat değişimi için yetkili servisi tavsiye etmişler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mytohology

    Merhaba.
    Passat
    İlk aldığım termostat arızalıymış usta kendi temin ettiği termostatı takmıştı ama sorun düzelmedi.
    Vw forunda aynı sorunu yaşayanlara termostat değişimi için yetkili servisi tavsiye etmişler.

    Orijinali le degistirmelisiniz ne kadar mahal oldu

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • eski arabamda hızlanınca hararet düşerdi zaten zor ısınırdı,sanayideki dümbük ustalar daha iyi diye geri gönderirlerdisonra zorla termostatı değiştirdim motot ısınmaya başladı

    meğerse lpg de tekleme sorunu hep termostat yüzündenmiş, motor ısınmıyormuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    eski arabamda hızlanınca hararet düşerdi zaten zor ısınırdı,sanayideki dümbük ustalar daha iyi diye geri gönderirlerdisonra zorla termostatı değiştirdim motot ısınmaya başladı

    meğerse lpg de tekleme sorunu hep termostat yüzündenmiş, motor ısınmıyormuş

    Etkileme oluyor mu aracinizda 1 v 2 vitesler de genellikle?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >

  • < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu hakkında bilgisi olanlarda yardımcı olabilirler

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mozalva


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    eski arabamda hızlanınca hararet düşerdi zaten zor ısınırdı,sanayideki dümbük ustalar daha iyi diye geri gönderirlerdisonra zorla termostatı değiştirdim motot ısınmaya başladı

    meğerse lpg de tekleme sorunu hep termostat yüzündenmiş, motor ısınmıyormuş

    Etkileme oluyor mu aracinizda 1 v 2 vitesler de genellikle?

    araç lpg liydi, termostat bozukken ışıklarda beklerken rölanti düşer bazen stop ederdi,kalörifer ısıtmazdı.

    termostat değişince motor hemen ısınıyordu ve gösterge hertürlü kullanımda sabit kalıyordu.

    özellikle lpg li araçlarda daha önemli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Trabzondan dönerken ılgazdan sabah saat 4-5 gibi geçiyordum. Hava cok soguktu ve hararet gostergesi bayagi inmişti. Bende soğuktandır herhalde deyip onemsemedim. Neyse Düzceye geldigimde motorun sesi degisti. İndim kaputu actım bir sorun yoktu. O sekilde pendike eve kadar geldim. 1 gun sonra ustaya gittim. Usta elini fana attı fan cok zor döndü. Fanın donmesini saglayan bilye(termik) bozulmuş. Zor döndüğü icin yol boyunca fan calıştıgı icin yuksek seste calismis motor. Buda benim yaşadığım bir olaydır paylaşmak istedim. Bu arada araç 99 model 5.20 idi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozerpeker61

    Trabzondan dönerken ılgazdan sabah saat 4-5 gibi geçiyordum. Hava cok soguktu ve hararet gostergesi bayagi inmişti. Bende soğuktandır herhalde deyip onemsemedim. Neyse Düzceye geldigimde motorun sesi degisti. İndim kaputu actım bir sorun yoktu. O sekilde pendike eve kadar geldim. 1 gun sonra ustaya gittim. Usta elini fana attı fan cok zor döndü. Fanın donmesini saglayan bilye(termik) bozulmuş. Zor döndüğü icin yol boyunca fan calıştıgı icin yuksek seste calismis motor. Buda benim yaşadığım bir olaydır paylaşmak istedim. Bu arada araç 99 model 5.20 idi.

    tSk

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu sorun dizellerde de oluyor mu?
    Gordugum kadariyla LPG veya Benzinlilerde daha cok oluyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Termostat kesinlikle kontrol edilmeli sürekli, ne yapıcağı belli olmaz, ya hiç açılmazsaaraç hararet yapabilir, açıkken hani bir nebze gene iyi, tabi lpg li araçlarda lpg su sıcaklığı ile buharlaştırıldığı için lpg de bir çok şeye sebep olabiliyor motor ısınmayınca. Dikkat etmek gerekli, ama bazı durumlarda termostatta sorun olmasa bile kışın eksi derecelerde soğuma olabiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Termostat kesinlikle kontrol edilmeli sürekli, ne yapıcağı belli olmaz, ya hiç açılmazsaaraç hararet yapabilir, açıkken hani bir nebze gene iyi, tabi lpg li araçlarda lpg su sıcaklığı ile buharlaştırıldığı için lpg de bir çok şeye sebep olabiliyor motor ısınmayınca. Dikkat etmek gerekli, ama bazı durumlarda termostatta sorun olmasa bile kışın eksi derecelerde soğuma olabiliyor.

    Benimde böyle durum var yarın sabah ustaya götürmek olucak ilk is

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ozgur_gs_91 o kullanıcısına yanıt
    Merhaba.
    Geçen haftaki karda tam 18 km sonra LPG' ye geçebildi.
    Hemen ardından mavi antifriz takviye yaptım sorun düzeldi.
    Normalde 15 derece sıcaklıkta tam 5 dakika rölantiden sonra LPG' ye geçiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mytohology M kullanıcısına yanıt
    Rölantide beklemek yerine yol gitseniz daha çabuk geçebilir lpg ye, yerinde dururken ısınma geç olabilir, antfiriz ısıyı daha çok taşıdığı için yaz kış antifiriz kullanmakta fayda var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.