Şimdi Ara

AUTOBILD'den elektronik el freni yorumu (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
101
Cevap
0
Favori
12.042
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: popcorn41

    Bir keresinde otomobillerde gelişen teknolojinin doğru kullanılmaz-kullanılması bilinmez ise yarar kadar zarar getireceği hakkında bir yazı okumuştum.Yaşanmış bir olayı da örnek gösteriyordu yazı.Araç sahibi aracını yokuş yukarı park ediyor.Elektronik el frenini çekiyor.Daha doğrusu çektiğini sanıyor ama freni aslında çekmiyor, bu sırada devreye giren outhold sistemi sürücüye el freninin çekildiğini düşündürüyor.Sonuç kendi aracıyla beraber hasarlı 3 araç.Evet elektronik park freni güzel bir teknoloji ama bazen normal el frenini aratmıyor değil.

    Edit: imla.

    Bu örnek eksik ya da yanlış tahminen. Örneğin aracımda autohold ve elektronik park freni paralel çalışıyor. Autohold açıksa araç tamamen durduğunda park freni de otomatik olarak başka bir tuşa basmadan aktifleşiyor. Fren pedalı da sertleşip yukarı kalkıyor. Böylece araca binerken inerken vs hiç el frenine dokunmuyorsunuz, harekete geçince otomatik olarak kendisi bırakıyor. Bu örnekteki gibi autohold aktifleşiyor ama park freni aktifleşmiyor gibi bir seçenek olacağını sanmıyorum.
    Çok düşük hızla hareket ederken elektronik park frenini çekmeyi denedim park freni aktif uyarısı verdi ve birşeyler sürtüyormuş gibi frenleme oldu, ABS olabilir. Manuel el freni son seçenek de olsa bir güvenlik unsuru, bunda ise el frenini çekerek dönmek diye birşey yok.
    Bana göre olmazsa olmaz değil ancak Autohold özellikle ağır araçlar için çok kullanışlı. Yine de ben sürekli aktif tutmuyorum sadece dik bir yokuşta durursam hemen önlem olarak aktifleştiriyorum.




  • 0302 Mercedes otobüslerin el freninin üstüne tanımam...Şoför el frenini tam çekebilmek için kolu on defa falan aşağı yukarı yapar,aradaki telin boşluğunu alır,ondan sonra fren tutardı...
  • Elektronik park freni için şöyle birşey diyeyim, BMW 1 ve 3 'te yok, rakibi Audi ve Mercedes muadillerinde var

    BMW -- The Ultimate Driving Machine
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Elektronik park freni için şöyle birşey diyeyim, BMW 1 ve 3 'te yok, rakibi Audi ve Mercedes muadillerinde var

    BMW -- The Ultimate Driving Machine



    Mercedes hala ayak freni kullanıyor. Bence mantıklı olan o. Ama yanlamaya da pek uygun değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Elektronik park freni için şöyle birşey diyeyim, BMW 1 ve 3 'te yok, rakibi Audi ve Mercedes muadillerinde var

    BMW -- The Ultimate Driving Machine



    Mercedes hala ayak freni kullanıyor. Bence mantıklı olan o. Ama yanlamaya da pek uygun değil

    Mercedes A'da sanırım AutoHOLD ve elektronik park freni var, VW GOLF'teki gibi.

    ARacın içine bindim ama test sürüşü yapmadım.




  • Benim arabalardan birinde elektronik el freni var. Açıkçası manueli tercih ediyorum. 3-5 tık çekince tam kitleme yapacak şekilde ayarlatıyorum. Mis... İstediğim zaman çekemedikten sonra, ne yapayım elektronik el frenini...
  • kavga anında caarrt diye elfrenini çekip arabadan inemeyeceksen at çöpe.
  • Araç stop etse elektronik arıza olsa donsa vs. bişey olsa hiçbir şeye bağımlı olmayan el freni hayat kurtarır. El freni aslında yedek frendir ve fren mekanizmasının da bana göre tam bağımsız olması gerekir.
  • Ama gidip 100k para verip mekanik olması da çok çirkin gösterir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracım mekanik el frenli, fakat elektronik el frenleri çok şık duruyor. Mekanikler arabayı sanki eski modelmiş gibi gösteriyo bence çok kaba
  • Elektrikli park freni herhalde sadece ilk hareketi elektrikle alıyordur yoksa sürekli elektrik beslemesi yoktur. Sinyal yakınca ışık hüzmesinin aracın logosuna yansımasına kadar düşünen elin mühendisi araç elektrik kesince frenin devre dışı kalmayacağını düşünmüştür herhalde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    Elektrikli park freni herhalde sadece ilk hareketi elektrikle alıyordur yoksa sürekli elektrik beslemesi yoktur. Sinyal yakınca ışık hüzmesinin aracın logosuna yansımasına kadar düşünen elin mühendisi araç elektrik kesince frenin devre dışı kalmayacağını düşünmüştür herhalde.

    Akü bitince el freni bosa çıkmaz bence. Asıl mesele Akü bitince arabayı vurdurmaya çalışamazlar. O kadar mühendis freni boşalacak tehlikeli birsey yapmazlar bencede

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yıllarca mekanik kullandıktan sonra elektroniğe geçen birisi olarak, mekanik freni şimdiye kadar hiç aramadım.

    Yolda giderken cart diye çekebiliyorsun, elim ile tuttuğun sürece sıkmaya devam ediyor.

    Yokuşlarda zaten yokuş kalkış var ama ne olur ne olmaz çekersen de araç hareketine kadar arabayı bırakmıyor, geriye kaçırma sıfır.

    2 kademeli şeklinde, bir kere tutup çekersen yarım, biraz çekili vaziyette bırakırsan tam sıkıyor.

    Stop edince otomatik devreye giriyor. Eğer donma riski vs. yani sıkmak istemediğiniz bir durum varsa çekiyorsunuz bir kere ve devreden çıkıyor.

    Olaki kitlenirse aracın bagajından mekanik olarak müdahale ediyor ve indiriyorsunuz.
  • bende alistim artik en güzeli el frenini serbest birakmadan direk gaz verince kendisi otomatik olarak devre disi kaliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    mekanik el freni, bir sürücünün son paraşütüdür... elektronik park freni ile son paraşütümüzü de elimizden alıyorlar...

    buna benzer bir yorumu Türkiyenin ünlü otomobil danışamın ve sürücüsü yaşlı bir kurt'dan dinlemiştim..mekanik el freni sürücünün can simididir elektronik el freni yapılarak bu can simidi elinden alınmıştır..diye bir yorumunu canlı canlı dinlemiştim..
  • karşılaştırdığı iki araç için durum öyle olabilir. ama mesela audi bilmem ne modelinin elektronik el freni de , fordun bilmem ne modelinin mekanik el freninden daha iyi çalışabilir. o zaman da elektronikler daha iyi mi diyeceksiniz? yani verdiğiniz iki aracın karşılaştırılması örneği hiçbir şeyi ispatlamaz. sadece leonun el freninin golfun el freninden iyi çalıştığını gösterir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gestapo SS

    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    mekanik el freni, bir sürücünün son paraşütüdür... elektronik park freni ile son paraşütümüzü de elimizden alıyorlar...

    buna benzer bir yorumu Türkiyenin ünlü otomobil danışamın ve sürücüsü yaşlı bir kurt'dan dinlemiştim..mekanik el freni sürücünün can simididir elektronik el freni yapılarak bu can simidi elinden alınmıştır..diye bir yorumunu canlı canlı dinlemiştim..

    ben de oradan alıntıladım, "bakalım başka kimler izlemiş olabilir" diye de merakla bekliyordum, ilk siz çıktınız, tebrikler...




  • "basit olan daha iyidir."

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caldexter

    quote:

    Orijinalden alıntı: popcorn41

    Bir keresinde otomobillerde gelişen teknolojinin doğru kullanılmaz-kullanılması bilinmez ise yarar kadar zarar getireceği hakkında bir yazı okumuştum.Yaşanmış bir olayı da örnek gösteriyordu yazı.Araç sahibi aracını yokuş yukarı park ediyor.Elektronik el frenini çekiyor.Daha doğrusu çektiğini sanıyor ama freni aslında çekmiyor, bu sırada devreye giren outhold sistemi sürücüye el freninin çekildiğini düşündürüyor.Sonuç kendi aracıyla beraber hasarlı 3 araç.Evet elektronik park freni güzel bir teknoloji ama bazen normal el frenini aratmıyor değil.

    Edit: imla.

    Bu örnek eksik ya da yanlış tahminen. Örneğin aracımda autohold ve elektronik park freni paralel çalışıyor. Autohold açıksa araç tamamen durduğunda park freni de otomatik olarak başka bir tuşa basmadan aktifleşiyor. Fren pedalı da sertleşip yukarı kalkıyor. Böylece araca binerken inerken vs hiç el frenine dokunmuyorsunuz, harekete geçince otomatik olarak kendisi bırakıyor. Bu örnekteki gibi autohold aktifleşiyor ama park freni aktifleşmiyor gibi bir seçenek olacağını sanmıyorum.
    Çok düşük hızla hareket ederken elektronik park frenini çekmeyi denedim park freni aktif uyarısı verdi ve birşeyler sürtüyormuş gibi frenleme oldu, ABS olabilir. Manuel el freni son seçenek de olsa bir güvenlik unsuru, bunda ise el frenini çekerek dönmek diye birşey yok.
    Bana göre olmazsa olmaz değil ancak Autohold özellikle ağır araçlar için çok kullanışlı. Yine de ben sürekli aktif tutmuyorum sadece dik bir yokuşta durursam hemen önlem olarak aktifleştiriyorum.



    Hocam yazıyı aradım ama bulamadım, aklımda kaldığı kadar yazdım.Otohaber dergisindeydi yanılmıyorsam.Araçtan araca sistem değişiyor.Örneğin sizin aracınızda outoholdu aktif etme tuşu varmış.Benim aracımda böyle bir tuş yok, sürekli aktif.Yine örneğin bazı araçlarda aracı kontağı kapatınca elektronik park freni kendiliğinden kitleniyor.1. vitese takınca da kendisi bırakıyor.Benim aracımda böyle bir özellikte yok.




  • psikolojik olarak güven vermez
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.