Şimdi Ara

AUTOBILD'den elektronik el freni yorumu (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
101
Cevap
0
Favori
12.042
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bir aracta ne kadar elektronik destek ve sensörler varsa, o kadar teknolojik rahatlık ve bir o kadar da hassaslık vardır.
    kısacası ne kadar az elektronik o kadar az sorun!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acar60d

    bir aracta ne kadar elektronik destek ve sensörler varsa, o kadar teknolojik rahatlık ve bir o kadar da hassaslık vardır.
    kısacası ne kadar az elektronik o kadar az sorun!

    Her şeyin sensör,elektronik devre olmasına bende karşıyım. Teknoloji ilerliyor,gelişiyor diyoruz birazda maliyetler gelişse cebimizi yakmasa. Ülke olarak yıllık kaçyüzbin tane araç alıyoruz gram yaptırım gücümüz yok...

    Sonuç olarak mekanik el freni candır deyip konumuza geri dönelim
  • Ne kadar çok elektronik o kadar çok sorun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    İ30 da vitesi d konumuna getirince devreden çıkartan, p konumuna getirince devreye alan elektronik park freni çok kullanışlı. El ile devreye alınan elektronik park freni ise gereksiz bence mekanige göre pek bir farkı olmuyor ben el ile devreye sokup,çıkartıcaksam bunun ne kolaylıgı olacak ki bana mekanik ile aynı işi görmüş olacak.

    mekanigin bi havası vardi çekiyosun şöyle biraz asılarak ..
  • Sensörlere,elektronik aksamlara,yeniliklere karşı değilim ama elektronik park frenine kesinlikle ısınamadım.
    Elektronik el frenleri bana zerre güven vermiyor,mekanik el frenlerini çekerken çıkan dişli sürtünmesi benzeri ses olmadan hep bir şey eksikmiş gibi geliyor insana.
  • Böyle hayati önemi olan şeylerin mekanik kalması lazım bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykpzn

    quote:

    Orijinalden alıntı: acar60d

    bir aracta ne kadar elektronik destek ve sensörler varsa, o kadar teknolojik rahatlık ve bir o kadar da hassaslık vardır.
    kısacası ne kadar az elektronik o kadar az sorun!

    Her şeyin sensör,elektronik devre olmasına bende karşıyım. Teknoloji ilerliyor,gelişiyor diyoruz birazda maliyetler gelişse cebimizi yakmasa. Ülke olarak yıllık kaçyüzbin tane araç alıyoruz gram yaptırım gücümüz yok...

    Sonuç olarak mekanik el freni candır deyip konumuza geri dönelim



    Esasında herşeyin elektronik ve elektrikli olması güvenliliği artırıyor...

    Eskiden örneğin uçaklar kol gücüyle çalışırdı, uçuş kumandalarına giden teller uçağı yönetirdi, yani pilotlar uçağın levyesine veya koluna asıldığında şiddetli havalarda o gücü hissederlerdi, zaman zaman bu teller aşınır, kopar, şiddetli bir hava olayında kontrol gider, pilot da kelime-i şahadet getirmeye başlardı...

    Şimdi pilotta sidestick var yani joystick, pilot kumanda verdiğinde elektriki sinyal elektrik kabloları vasıtasıyla kompütere gidiyor, kompüter veriyi işliyor, uçağın hızını , konumunu, hava hızını hesaplıyor, ve pilotun kumandasına onay verip , uçuş kontrol yüzeylerine gönderiyor.

    Yani pilot bir tane taş gibi hostesle işi pişiriyor diyelim, kucağına alırkene hoop hostesin kolu veya başka bir yeri josticke çarptı , tam yan yatırdı sidesticki, o zaman kompüter bakıyor, "Hooop kaptan, fazla kumanda verdin , bu kadar ters, açılı bir hareket yapma hem yaş kemale erdi, Allah muhafaza fıtık falan olursun , hem de bizi tornistan aynen okyanusa gömersin" diyor, izin vermiyor, hareketi kısıtlıyor... Böylece , güvenlik artıyor... Ve sistem çift sistem, iki kompüter, iki elektrik hattı olduğu için biri bozulursa biri devreye giriyor, bu sayede pilotlar gönül rahatlığıyla işi pişiriyor...

    Bu anlattığım hikaye Oşıyanik Havayollarından alınan bir enstantanedir, gerçekle ilgisi yoktur, tamamen kurgudur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasanmerto -- 14 Ocak 2013; 22:38:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    quote:

    Orijinalden alıntı: ykpzn

    quote:

    Orijinalden alıntı: acar60d

    bir aracta ne kadar elektronik destek ve sensörler varsa, o kadar teknolojik rahatlık ve bir o kadar da hassaslık vardır.
    kısacası ne kadar az elektronik o kadar az sorun!

    Her şeyin sensör,elektronik devre olmasına bende karşıyım. Teknoloji ilerliyor,gelişiyor diyoruz birazda maliyetler gelişse cebimizi yakmasa. Ülke olarak yıllık kaçyüzbin tane araç alıyoruz gram yaptırım gücümüz yok...

    Sonuç olarak mekanik el freni candır deyip konumuza geri dönelim



    Esasında herşeyin elektronik ve elektrikli olması güvenliliği artırıyor...

    Eskiden örneğin uçaklar kol gücüyle çalışırdı, uçuş kumandalarına giden teller uçağı yönetirdi, yani pilotlar uçağın levyesine veya koluna asıldığında şiddetli havalarda o gücü hissederlerdi, zaman zaman bu teller aşınır, kopar, şiddetli bir hava olayında kontrol gider, pilot da kelime-i şahadet getirmeye başlardı...

    Şimdi pilotta sidestick var yani joystick, pilot kumanda verdiğinde elektriki sinyal elektrik kabloları vasıtasıyla kompütere gidiyor, kompüter veriyi işliyor, uçağın hızını , konumunu, hava hızını hesaplıyor, ve pilotun kumandasına onay verip , uçuş kontrol yüzeylerine gönderiyor.

    Yani pilot bir tane taş gibi hostesle işi pişiriyor diyelim, kucağına alırkene hoop hostesin kolu veya başka bir yeri josticke çarptı , tam yan yatırdı sidesticki, o zaman kompüter bakıyor, "Hooop kaptan, fazla kumanda verdin , bu kadar ters, açılı bir hareket yapma hem yaş kemale erdi, Allah muhafaza fıtık falan olursun , hem de bizi tornistan aynen okyanusa gömersin" diyor, izin vermiyor, hareketi kısıtlıyor... Böylece , güvenlik artıyor... Ve sistem çift sistem, iki kompüter, iki elektrik hattı olduğu için biri bozulursa biri devreye giriyor, bu sayede pilotlar gönül rahatlığıyla işi pişiriyor...

    Bu anlattığım hikaye Oşıyanik Havayollarından alınan bir enstantanedir, gerçekle ilgisi yoktur, tamamen kurgudur.




    Senin uçak herhangi bi adaya düşmeye mahkum arkadaşım. lost da nasıydı fazla teknolojik deneyler vs vs uçağı düşürmüştü o misal.
    Tom hanks'in filmde wilson ile konuşması gibi oldu biraz alakaya maydonoz misali




  • Bir gram güvenmem sonuçta elektronik bir sorun çıksa yandın,GARÇ sesini duyunca için rahatlıyor en azından.Anında belli ediyor kilitlediğini arka tekerleri
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykpzn

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    quote:

    Orijinalden alıntı: ykpzn

    quote:

    Orijinalden alıntı: acar60d

    bir aracta ne kadar elektronik destek ve sensörler varsa, o kadar teknolojik rahatlık ve bir o kadar da hassaslık vardır.
    kısacası ne kadar az elektronik o kadar az sorun!

    Her şeyin sensör,elektronik devre olmasına bende karşıyım. Teknoloji ilerliyor,gelişiyor diyoruz birazda maliyetler gelişse cebimizi yakmasa. Ülke olarak yıllık kaçyüzbin tane araç alıyoruz gram yaptırım gücümüz yok...

    Sonuç olarak mekanik el freni candır deyip konumuza geri dönelim








    Senin uçak herhangi bi adaya düşmeye mahkum arkadaşım. lost da nasıydı fazla teknolojik deneyler vs vs uçağı düşürmüştü o misal.
    Tom hanks'in filmde wilson ile konuşması gibi oldu biraz alakaya maydonoz misali



    Demekki neymş , teknolojik uçakları ne idüğü belirsiz adaların üzerinden uçurmayacan, ne olur ne olmaz




  • debriyajın yanında olanı en makulu. o artık el freni olmuyor gerçi :)
  • Gaaarçç diye sesi duymadan rahat etmez bizim çoğu insanımız:)

    Ben de dahilim bu gruba:)
  • saçma sapan son derece gereksiz bir icat boşuna aracın maliyetini arttırmaktan başka b.ka yaramaz bu elektronik el freni.

    elektrikli camı anlarım belki 1 satte 10 larca kez açıp kapatırız.da ne gerek var buna.
  • Bir aküye bakar aracın uçurumdan aşağıya doğru inmesi
  • Ben daha çok çalışma prensibini merak ediyorum.

    120 km ile giderken yolcu merak etti bu ne diye bastı.Sonuç?

    Belli km üstünde çalışmıyor mu?
  • elektronik el freni araç durduğunda devreye girip hareket halinde devreden çıkan tip olursa çok kullanışlı.
    Bu arada auto bild vw ni mi eleştirmiş bana mı öyle geldi
    Yarın jettayla s60ı kıyaslarlar telafi ederler bu terbiyesizliklerini
  • Bir seferinde şarj dinamosu nedeni ile yolda kalmış biri olarak, Kesinlikle bazı özellikler elektrikli olmamalıdır!

    Aracın kapısı dahi kapanmadı camlar kaldı, bagaj elektrikli kapaklı orayı dahi elle açamadım hemde kapı açık olmasına rağmen! El freni elektrikli olsa nolurdu düşünemiyorum!
  • Aracımda autohold ve elektronik el freni var araç 4x4 aynı zamanda . Geçen gün yokuş aşağı ıslak bir yolda 5-10 km bir hızda el frenini çektim, aracın 4 tekeri de fren yaptı ve abs devreye girdi. Bir kaç kere denedim hepsinde aynı durum oluştu. Kilitlenme gibi bir durum olmadı, el frenini bırakınca da araç frenajdan çıktı. Yani bu şekilde bir el freni manuele göre daha güvenli görünüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 0 arac alacaksam 50.000 liralari gozde cikardiysam bu tur donanimlar yoksa o araca bakmam bile fakat 25.000 liram varsa 2. El arac alacaksam hicbir donanimina bakmam sadeceyakit ve tipe ayni zamanda temiz olmasina bakarim. Butceyle ne istedgini bilmekle alakali. 50.000 lira veriliyorsa birzahmet elektronik el frenide olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mekanik el freni sayesinde, buz tutmuş yokuştan yavaşca inebiliyorum. elektronik ile mümkün değil sanırım bu
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.