Şimdi Ara

Audi A1 1.6 TDI İnceleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
2
Favori
16.197
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Audi A1 1.6 TDI İnceleme


    İşte büyük umutlarla piyasaya çıkan Audi A1! Bu küçük boyutlu otomobil Alman firmasının şu ana kadarki en önemli küçük boyutlu aracı.

    BMW'nun ilk jenerasyon MINI'yi çıkarmasının üzerinden neredeyse 10 yıl geçmek üzereyken; A1, Audi'nin premium rozetli küçük araç kategorisinde yeni temsilcisi olacak. MINI'nin haricinde yeni Citroen DS3 ve Alfa Romeo Mito da A1'in en önemli rakipleri arasında.

    Yılda 18.000 otomobil satmayı hedefleyen Audi'nin bu yeni otomobili A1' de uzun menzilli turbo beslemeli motorlar, kişiselleştirme için geniş opsiyon listesi ve bu sınıfta daha önce görülmemiş kalite mevcut. Fiyatlar ise 13140 £' dan başlıyor.

    Peki A1'in sürüşü nasıl, MINI'yi zirveden indirebilecek derecede iyi mi? A1'in kısa ve kalın yapısı çekici, şık; göz alıcı ön ucu, coupe stilli arkaya doğru meyilli bagaj kapağı ve opsiyonel kontrast yaratan tepe rayları bulununyor.

    SE, Sport veya S Line donanımlı da olsa alaşım jantlı lastikler, start-stop, 6 hoparlörlü ve iPod bağlantılı CD çalar standart, yani herhangi bir donanım eksikliği bulunmuyor. Bu 3 donanımlı A1 arasında, bizim kullanma fırsatı bulduğumuz S Line donanımı 17'' alaşımlı jantları ve keskin body-kit ile en agresif olanı.

    Ancak gelecek yıl 1950 £ karşılığında Competition Line paketi de opsiyon listesine girecek, bu paket A1' e daha yarışçı bir görünüm kazandıracak ve eklenecek stickerlarla otomobilin Audi'nin klasik Quattro rally aracına benzemesi sağlanmış olacak.

    A1'in içerisine girdiğinizde, kabin kalitesinin hiçbir rakibiyle karşılaştırılamayacak derecede iyi olduğu farkediliyor. Konsol zarif, yumuşak dokunuşlu bir malzemeyle kaplanmış ve anahtarlar dokunduğunuzda pürüzsüz hissettiriyor. Kabin kontrol sistemi MMI'ın Audi'nin amiral gemisi A8 'de kullanılan son versiyonu da A1'de mevcut.

    A1'de aynı zamanda çeşitli kişiselleştirme olanakları da bulunuyor; kontrast yaratan donanımlar veya bir dizi özellik içeren paketler, örneğin 3D uydu-navigasyon, Bluetooth ve 20GB müzik hard diski gibi.

    3.95 m uzunluğundaki A1, boyuna göre kıyaslandığında iç mekan genişliği ve yük için iddialı. Uzun boylu yetişkinler ön tarafta rahatlıkla yolculuk yapabilirken arka tarafta daha kısa yetişkinlerin oturması gerekebilir.

    A1 hareket halindeyken de etkilemeye devam ediyor, biz burada en iyi satışı sağlaması beklenen 1.6 TDI 104 beygirlik versiyonu denedik. Diğer opsiyonlar ise 1.2 TFSI ve 1.4 TFSI turbo benzinli motorlar.

    1500 d/d'den itibaren gelen maksimum 250nm tork ve pürüzsüz 5-speed DSG ile gayet memnun olunan A1 1.6 TDI, şehir çevresinde dolaşırken gayet esnek ve sollamalar için yeterince kuvvetli bir çekiş sergiliyor. Benzinli motorlar tabiki daha rafine ancak hiçbir şekilde bu Audi A1 1.6 TDI'ın 3.33 lt/100km ve 105 gr/km CO2 salınımı değerleriyle yarışamıyor.

    Servis planı 5 yıl- 50 bin mil olarak belirlenmiş ve sadece 250£ tutuyor. Aslında A1'de tek eksik kalan şey ve MINI'nin önde olduğu konu aracın cazibesi. Örneğin, direksiyon dönüş ağırlığı iyi ayarlanmış ancak biraz hissiz. Polodakinden türetilmiş şasi de fazla sakin, bu da sürücüyle bağlılık konusunda MINI'yi A1'in önüne geçiriyor.

    Spor modeller biraz katı ancak genelde büyük araçların konforlu sürüşünü ve mükemmel yol tutuş sağlayabiliyor. Ancak S Line versiyon çok aşırı sert. Açıkça konuşmak gerekirse A1 MINI gibi ışıldamıyor ancak muhtemel alıcılar için Audi markası daha az arzu edilen olmayacak. Sonuçta bu yetişkin ama küçük otomobil daha önce bu sınıfta hiç karşılaşılmamış bir kaliteye sahip.

    Kaynak;http://www.autoexpress.co.uk


    Siteyi incelerken gördüm bu haberi ve sizlerle de paylaşmak istedim, fazla zamanım olmadığından çok ayrıntılı ve birebir olmasa da çevirmeye çalıştım.

    Benim yorumuma gelince A1 bence MINI'ye ciddi bir rakip, özellikle de MINI'nin tasarımını beğenmeyenler için.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • A1'e hiç ilgi yok anladığım kadarıyla, ilginç.
  • Bir zamanlar A2 cıkmıstı ,Turkıyeye getırmedıler bile.Dunya genelınde de cok tutan bır arac degıldı.Bakalımn A1 ne olacak
  • John cooper works gp ye rakip olabilecek mi bakalım?

    Bence baştan tasarım ile kaybediyor A1 ama motor olarak 1.6 211 bg den daha iyisini yapabilirler mi bilemem.
  • Çok güzel olmuş tasarım. Birde 1.2 TFSI motor'da ilgimi çekmedi değil. Gelsin Türkiye'ye mutlaka gidip özellikle bakarım. Park trafik nedenleri ile ufak araba bakıyorum, daha bugün A3 olur mu olmaz mı diye düşünmüştüm A1 çok daha iyi olur. Süper haber inşallah gelir.
  • bence güzel olmuş 3.3 de güzel tüketim gez dur(ama doğuz az paraya yedirmez)
  • ''5 speed DSG''

    5 vitesli DSG mi vardı? 6,7 ve 8'i biliyoruz gerçi ama 5'i ilk defa duydum ?
  • Türkiyede baz 40.000tl civarinda satilir. Donanim eklendikçe artarda artar.

    Fiyat olarak miniyle hemen hemen ayni olur diye düşünüyorum. Ancak mininin kült tasarimini kesinlikle geçemediği kesin.
  • Audi A1 1.2 TFSI

    Giriş düzeyindeki benzinli motor yeni 1.2 TFSI motordur. Bu motor 86 hpgüç ve 1.500-3.500 rpm devir hızları aralığında 160 Nm azami tork üretmektedir. A1, beş vitesli düz şanzımanın eşlik ettiği dört silindirli motor ile 0-100 km hıza 12.1 saniyede erişmekte ve azami 179 km/saat hıza ulaşmaktadır. AB sürüş çevriminde 100 km’de yalnızca 5.1 litre yakıt tüketmekte ve bu şekilde kilometrede 119 gram CO2 emisyonu değerlerine sahip olmaktadır. Yeni geliştirilen bu dört silindirli motor Audi’nin motor küçültme felsefesini, yani motor hacmi için turbo şarjın yerine geçme stratejisini temsil etmektedir. Silindir başına iki subapa sahip olan motorun hacmi yalnızca 1.197 cc seviyesindedir ve düşük ağırlık ve düşük sürtünme amaçlarına yönelik olarak kesin bir şekilde optimize edilmiştir.


    Audi A1 1.4 TFSI

    1.4 TFSI 122 hp gücüyle kalitesini artırmaktadır. 200 Nm azami tork gücünü 1.500-4.000 rpm devir hızı aralığında sürekli olarak sağlayabilmektedir. Su soğutmalı ara soğutuculu (intercooler) bir turbo şarj, 1.390 cc hacme sahip motoru silindir başına dört adet subapla basınçlamaktadır. 1.4 TFSI, A1 otomobili, yedi vitesli S-tronic şanzıman ile otoban hızına 9.1 saniyede eriştirmektedir. Azami hız 200 km/saat olarak gerçekleşmektedir. Standart altı-vitesli düz şanzıman sprint süresini 9.2 saniyeye yükseltmekte ancak azami hızda herhangi bir etkide bulunmamaktadır. AB test çevriminde, ortalama yakıt tüketimi sırasıyla 100 km’de 5.1 ve 5.4 litre olarak gerçekleşmektedir.
    Audi A1 1.6 TDI


    Audi A1 1.6 TDI

    1.6 TDI motor 105 hpgüç ve 1.500-2.500 rpm devir hızı aralığında 250 Nm (tork üretmekte ve kendisine beş vitesli düz bir şanzıman eşlik etmektedir. 16-subaplı motor A1’in 187 km/saat azami hıza erişmeden önce 100 km/saat hıza 10.8 saniyede çıkmasını sağlamakta ve 100 km’de yalnızca ortalama 3.9 litre yakıt tüketiminin avantajını sunmaktadır.
    Performans ve yakıt tüketimi verileri koşullu rakamlardır
    Yakıt tüketimi ve emisyon değeri verileri:
    Yakıt tüketimi, ortalama: 3.9-5,4 litre/100km
    CO2 emisyon değerleri, ortalama: 103-119 gram/km




  • yerim
  • duratorq senin yildizlarin rengimi değişti banami öyle geliyor
  • @Duratorq

    Performansı yüksek bir motor seçeneği olmayacak mı peki? En iyisi 1.4 122 mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desiya

    duratorq senin yildizlarin rengimi değişti banami öyle geliyor


    Yıldızlar ve rütbe değişti evet.



    @canvarol,

    Doğrusu 1.4 TFSI da fena görünmüyor,

    quote:

    1.4 TFSI, A1 otomobili, yedi vitesli S-tronic şanzıman ile otoban hızına 9.1 saniyede eriştirmektedir


    Audi şu ana kadar turbo ve kompresör şarjlı motor kullanmadı bildiğim kadarıyla, bunda da kullanmayacaklardır diye düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq






    @canvarol,

    Doğrusu 1.4 TFSI da fena görünmüyor,



    Minin 1.6 211 bg lik canavarının ve mito nun 1.4 170 bg yanın da pek te iyi gözükmüyor.

    1.4 160 bg lik versiyonunu da üretirler mi acaba?
  • 1.4 TFSI'da kullanılan 7 S-tronic şanzıman çift kavramalıymış, yani CVT değil DSG sanırım.
  • Araba çok tatlı duruyor yaa audi bu işi yapıyor tamamiyle Genç işi mükemmel hatları var arabanın benim gözümde..

    Çıtaları mükemmel tavanı cam folyodan kapatıcaksın mini yanında sönük kalıcak ..

    1.6 lık motor en ideali sanırım performans performans/yakııt açısından düşük devirde yüksek tork ve az yakıt olarka düşünürsek fiyatı nekadardır acaba neler ekleniyordur ve fiyat artıyordur bence çok güzel bir araba
  •  Audi A1 1.6 TDI İnceleme


     Audi A1 1.6 TDI İnceleme



    Cidden iyi bence de.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • Harika bir araba ancak sürüş konusunda çekincelerim var.Arka suspansiyonu nasıl bunun, çok kollu mu? Mito ve mini gibi harika suruslu ve harika motorlu rakiplerine ne kadar yaklasabilir merak ediyorum. Mito gibi agirligini düşük tutabilmeleri çok süper. 5 kapilisini da merakla bekliyorum.
  • 1.6TDI A1'in fiyatini merak ediyorum bakalim. Ozellikle dizel olmasiyla Mini Cooper'a ciddi bir rakip olabilir.

    Bu arada rutbe ve yildiz degisikligin hayirli olsun @Duratorq
  • audi'den spastik bir çıkış....mini'nin pastasına saldırış...türkiye'de tek tük görürüz ancak avrupa da iş yapacaktır
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.