Şimdi Ara

(Astra ve İ30 Test Sürüşü Yapıldı)Golf'ten inip Astra'ya Binmek? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
197
Cevap
0
Favori
9.497
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben de Golf'ü Astradan bir nebze daha başarılı buluyorum.

    Ancak;

    Yakıt tüketimi ve MTV açısından maddi anlamda ciddi kazancın olacaktır.

    İlk kalkış ve biraz da yüksek süratler (130-140 üzeri) dışında bir sıkıntı çekeceğini de sanmıyorum.

    Zaten bu değişimi yapmanın ana gerekçesi yakıta daha az para veriyor olacak oman.

    Bu gerekçeyle de doğru bir seçim olur diye düşünüyorum.


    Mutlak surette Astra 1.3 ile farklı güzergahlarda birkaç kez test sürüşü yapmaya çalışın yine de.

    edit: cümle düşüklüğü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 9 Nisan 2012; 0:42:22 >
  • Konuyu açan arkadaşın bahsettiği 48.750 TL'ye Enjoy Plus donanım Astra J alan arkadaş benim. At ve Eşşek kıyaslamalarına katılmıyorum. Motor hacmi 1.3 olunca eşşek mi oluyor ? Ekonomik ve C sınıfında standart HB konforunu sunan bir araca binmek istiyorsanız. Astra J bu sınıfta yeterli konforu sunuyor. Bence


    Konuyu açan arkadaş ; Performansa takılmışsın, bence git bir aracı test et. Test etmedikten sonra burda sana ne söylense içine sinmez. Benzinli Golf satıp Dizel Astra almaya değer mi diyorsan ? Eğer amacın maksimum ekonomiyi yakalamaksa kesinlikle değer.

    İyi forumlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hard_hacker

    Arkadaslar bende golf 6 var 2010 122 tsi manuel benzın zamları delırttı benı satıp dızel astra mı alsam dıyorum burada bı arkadas enjoy pls donanımını 48 almıs bende bi an dusundum değişmeyı sızın fıkrınız nedır?

    Konun yerını yonetıcı arkadaş Arac Tercıh Kıyas bolumune alabilir mi? yanlış yere açmışım konuyu.

    Tasarruf istiyorsan 1.3 Multijet Palio al, 2. elde 16-17'ye tertemiz araçlar var.
    Hem az yakar hem vergisi düşük hem de cebine 20000TL kalır, parayı faize koyar
    tasarruf ettiğin paraları da üzerine ekler yavaş yavaş yükseltirsin paranı.

    Yok eğer iyi bir araç kullanmak istiyorsan Astra 1.3 araba değil.

    Araçta bir bütünlük olmalı, B sınıfı araca 500bg olmayacağı gibi Ferrariye de 1.6 motor olmaz. (olur da absürt olur)
    Astra kötü araç değil ama tasarruf yapmak için 50000tl verilip boğa boku gibi ( bull shit) yerinden kalkmayan 1.3 alınmaz.
    50000 verip 1.3 motorla tasarruf yapmak; Ben bu kafayı anlayamadım, anlayamıyorum, anlayamam..




  • Test edince görüceksiniz zaten performans tek kelimeyle rezalet. Hem ekonomi yapayım hem de performansı Golf'ü aratmasın diyorsan Focus bak.

    Misal;

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-sifirdan-farksiz-79978264/detay
  • quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot206WRC

    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: hard_hacker

    Arkadaslar bende golf 6 var 2010 122 tsi manuel benzın zamları delırttı benı satıp dızel astra mı alsam dıyorum burada bı arkadas enjoy pls donanımını 48 almıs bende bi an dusundum değişmeyı sızın fıkrınız nedır?

    Konun yerını yonetıcı arkadaş Arac Tercıh Kıyas bolumune alabilir mi? yanlış yere açmışım konuyu.

    geçen sene aynı durumda kalmıştım..

    Golf 1.4 Tsı - 122 hp Comfortline aracımı satıp sırf az yaksın ve geçici olarak işimi görsün diye Astra Classic 1.3 cdti araç almıştım...

    Aracı Mayıs ayında satın aldım, 1 ay sonra araçtan nefret etmeye başladım... Her bindiğimde üretenine sövdürmeye başladı... sonra vasat performansa dayanamadım ve chiplettim... bundan 3 ay sonra kullanmayı bıraktım... Akabinde de imzamdaki aracı aldım... astrayı sattım... Toplamda 6 ay sabredebildim...

    Golf TSI'dan inip Astra 1.3 cdti 'a binmek benim gözümde tam anlamıyla ATTAN İNİP EŞEĞE BİNMEK değil, ATTAN İNİP EŞŞEĞİ SIRTIMA ALIP GEZMEK oldu...

    Bir daha asla Opel marka araç satın alacağımı sanmıyorum... Hatta Opel bayisine dahi gideceğimi sanmam...

    Golf'ü övmek adına söylemiyorum bunları, Golf olması gerektiği gibi bir araç ama Astra H kasa kesinlikle bir c segmentine yakışmayacak kadar kötü bir araç... Hemen hemen her konuda..

    Sen büyük ihtimalle yeni kasa Astra düşünüyorsun, benim tahminim eski kasa ile yeni kasa arasında çok büyük ilerlemeler olamayacağı... Zaten performans konusunda daha da kötüleştiği katalog verilerinden anlaşılıyor. o yüzden fikrinden acilen vazgeçmeni tavsiye ediyorum...

    Nefret ettin ama neyinden nefret ettin yazmamışsın. Performans beklentin vardı sanırım o zaman neden 1.25 motorlu bir araç alırsın? Beygir gücü de belli. Ayrıca yeni çıkmış bir kasa (golf) ile 5 yıllık bir kasayı karşılaştırıyorsun. Elbette bir çok açıdan Astra H ile son kasa Golf arasında ciddi farklılıklar olacaktır. Fakat yeni Asra ile Golf arasında performans dışında müthiş farklar olacağını sanmıyorum. Ayrıca beklentilere göre bakıldığında artık dizeli satılmasa da classic olarak satıldığı dönemde Astra H 1.3 CDTI en iyi fiyat/performans aracıydı. Aynı sınıfta aynı donanımda en yakın araçla 10 bin lira fark vardı arasında. Ayrıca performans olarak da ne kadar kötülenirse kötülensin, uzun yolda cruise kontrol ile bile donanım fakiri golfden daha konforludur.

    Daha önce farklı konularda defalarca yazdım, aracı karalamaya çalışıyorum sanılmasın diye neyinden nefret ettiğini yazmadım, ama madem öğrenmek istiyorsun sorduklarına cevap vereyim...

    Madem performans arıyorsun neden bu aracı aldın diye sormuşsun...

    - Ben bu aracı alırken performans aramadım, zaten performansının kötü olması değil mesele... Motorunun ve aktarmasının inanılmaz derecede vasat olması... Mesela performans kötü olabilir, kabul edilir ve ekonomi amaçlı kullanılır ancak: Bu aracı düşük devirde kullanabilmenizin imkanı yok çünkü araç max torkunu ancak 1.800 devirden itibaren verebiliyor... Durum böyle olunca 1.800 devirin altında arabayı rampada bile kaldırmakta sıkıntı çekiyorsunuz... Eğer bu araç yine 90hp olsaydı da tork bandı 1.500-2.500 devir aralığında olsaydı böyle bir sıkıntı olmazdı... Bilmem anlatabildim mi nedemek istediğimi...

    - Diğer bir husus, performansı kötü ve motoru da ufak olunca insan ister istemez az yakmasını bekliyor.. Ancak yine yukarıda bahsettiğim düşük devirde çekmeme probleminden dolayı aracı yüksek devirde kullanmak zorunda kalıyorsunuz ve yakıt tüketimi 1.6 litre dizellerden bile fazla oluyor...

    Yani motor stabil değil, zaten chip tuning yaptırdığımda öncesi ve sonrası şeklinde dyno grafiklerini çıkarttırdım ve inceledim, grafiklerinden bile stabil olmadığını söyleyebilirim...

    - Şanzumanı kemikli , vites değiştirmek eziyet... 1.vites aşırı kısa... diyelim ki 1.viteste aracı kaldırdınız ve 2.400 devirde 2. vitese attınız... araç 2.viteste 1.500 devire düştü, başlıyor bayılmaya... Daha yüksek devirde vites değiştirsen bu sefer 3.500 devirde falan değiştireceksin araba bağıracak, yakıt tüketimi artacak vs... Tam anlamıyla kısır döngü...

    - Motor isterse 1.3 litre 90 hp değil de 1.3 litre 70hp olsun ama düşük devirde torkunu verebilsin, şanzuman başarılı olsun, güç kaybı yaşatmasın; inanın bu araçtan daha fazla keyifli kullanılır...


    - Bir diğer husus yol tutuş konusu: Her virajda içerideki yolcuyu sağa sola yatıran bir araç... Ben izmit-Bursa arası yol için konuşursam, Golf ile bu yolculukta çok ufak sağa sola esniyorsam, aynı hızla girdiğim virajlarda Astra ile resmen yanımdakinin üstüne doğru yatıyorum... Aynı zamanda virajlarda verdiği güven golfün yanında çok kötü ...

    - Koltukların şekli , rahatlığı ve kalitesi yine bir diğer mesele: Yanal destekler yok, koltuklar sert... kol dayaması koltuğa montajlı olduğundan kol dayama inik halde iken vitese eliniz uzanmıyor...

    - Uzun yolda inanılmaz yoruyor... İzmit-Bodrum yapmak için yolda defalarca durup dinlenmek zorunda kaldım...

    - kliması yetersiz... Yazın sıcakta asla serinletemiyor... Klimayı sonuna kadar açıp yarım saat sabrederseniz ancak biraz serinlemeye başlarsınız...

    - Ses sistemi vasat... Şarkı dinlemekten soğudum bu aracı kullanırken...

    - Ben aracımı sıfır km olarak satın aldım, inanılmaz titiz araç kullanırım, bütün tümseklerde duracak kadar yavaşlar öyle geçerim, çukurlara girmemeye çalışırım... Tüm bunlara rağmen 14.000 km'de sattığım aracımın her yerinden ses geliyordu...

    - Servisi bu araca göre aşırı pahalı... Golf için 15.000 bakımında 320 TL ödüyorken, Astra için 400 TL ödüyordum...


    Şuan için aklıma gelenler bunlar... Söylediklerimin hepsini bir insanın daha bu aracı satın alıp pişman olmasını önlemek için yazıyorum, yoksa Ne Astra ile ne de Golf ile bir derdim yok... Ben bu aracı bu forumda Golf'ten çok farkı yok dedikleri için satın aldım, ve aldığım güne lanet okuyarak kullandım...

    Sonuç olarak H kasa'dan sonra yeni çıkan J kasada illa ki bu sorunların bazıları belki düzeltilmiştir diyorum ama hepsi de düzeltilmiş olamaz kanaatimce...




  • Keşke astrada biraz daha güçlü bir motor olsaydı örneğin bravoda kullanılan 1.6 multijet. Bence o zaman C sınıfının en tercih edilesi aracı olurdu. O kasa 1.3 ile de illa ki yol alacaktır fakat dışarıdan bu kadar sportif olan bir aracın gitme konusunda de pek de istekli davranmaması biraz can sıkıcı. Ama yine de güzel bir tercih olabilir.
  • Bizde Astra'yı bir hayli düşündük 2-3 kere inceledik ancak motor ve değerler ayrıca Yeni Astra konu başlığında peş peşe araçlarını (dizel) satan üyeler bizi bir hayli korkuttu ; çoğu kişi dizel motordan muzdaripdi ( yanlış hatırlamıyorsam 100'lü sayfalarda araçlarını satan 4-5 üye vardı ) .
    Yılda 20.000 Km yapıyorsanız size tek tavsiyem her hangi bir dizel motorlu modele geçmeniz kim ne derse desin 1.6 benzinli her hangi bir araç şehir içinde 100/10 LT den aşağıya inmiyor .
  • bence ikisi de hemen hemen eşit kalitede araçlar, hatta tasarım olarak astra'nın daha iyi olduğunu düşünüyorum. ama 1.3 CDTI motorun o aracı 1.4 TSI golf gibi uçurmadığı da bir gerçek. lpg'ye sıcak bakıyorsanız; 1.6 Golf alıp, lpg sistemine dönüştürmeniz de bir alternatif olabilir.
  • Iki aracı da bolca kullanma imkanına sahip olduğum için rahatlıkla söyleyebilirim ki at-eşşek olayı falan hikaye..Yeni Astra sahibini kesinlikle üzmeyecek bir araç. Hiçbir şekilde sıkıntı çekmezsiniz. Fakat;

    TSI'dan sonra performans ciddi anlamda üzebilir.
    Astra'nın süspansiyonları biraz daha serttir, konfor konusunda çok ufak fark oluşabilir.
    Astra'nın görüş açıları Golf'e göre felakettir çünkü Astra'nın tasarımı müthiş, Golf bildiğimiz kutu gibi araba
  • hayret.. ben de tdi golfu satip tsi passat variant veya tsi 160'lik manuel golf alayim diyorum.. benzinle mazot yaklasmis birbirine, en fazla 400 lira fazladan maliyeti olur ayda..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu tip başlıkları görünce 120 bg 300 nm tork Multijet Bravo'mu daha da çok seviyorum. Değişken geometri turboyla 1100 devirde bile hızlanabiliyorum.Gaza biraz fazla dokunursam 2.ve 3.viteste çıldırıyor:) Ekonomik kullanımda da çok çok başarılı tüketim değerleri yakalıyorum.Opel azcık akıllı olup FİAT'tan bu motoru alsaydı şu an Yeni kasa Astra'da kuyruk olurdu buna eminim...

    Başlık sahibi arkadaş için bence bu işin ideali ikinci el 105 lik Comfortline Golf olur bütçesi uygunsa..Kardeşimde var performans olarak Bravo'dan biraz geride olsa da konfor ve yalıtım olarak daha iyi.Performans ve tüketim açısından Bravo'mu önerirdim ama gönül işlerini bir kenara bırakıp objektif bir genel değerlendirmede bulunursam 105 lik Comfortline Golf öneririm.(Bravo'ma aşığım o başka )




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ucarikarga

    Bu tip başlıkları görünce 120 bg 300 nm tork Multijet Bravo'mu daha da çok seviyorum. Değişken geometri turboyla 1100 devirde bile hızlanabiliyorum.Gaza biraz fazla dokunursam 2.ve 3.viteste çıldırıyor:) Ekonomik kullanımda da çok çok başarılı tüketim değerleri yakalıyorum.Opel azcık akıllı olup FİAT'tan bu motoru alsaydı şu an Yeni kasa Astra'da kuyruk olurdu buna eminim...

    Başlık sahibi arkadaş için bence bu işin ideali ikinci el 105 lik Comfortline Golf olur bütçesi uygunsa..Kardeşimde var performans olarak Bravo'dan biraz geride olsa da konfor ve yalıtım olarak daha iyi.Performans ve tüketim açısından Bravo'mu önerirdim ama gönül işlerini bir kenara bırakıp objektif bir genel değerlendirmede bulunursam 105 lik Comfortline Golf öneririm.(Bravo'ma aşığım o başka )



    1.7 cdti 130hp varken kim napsin 1.6 120 hp multijeti.

    astra 1.7 130 hp ecoflex şehir içi 4.3 şehir dışı 3.4 ortalama 3.7 litre tüketim ve 99gram/km c02 salınımı ile tax free sınıfına girip vergi bile ödemeyen çok daha ekonomik ve performanslı bir motora sahipken
    bravo 1.6 120hp şehir içi 6.1 şehir dışı 4.0 ortalama 4.8 litre yakan ve 125 gram/km c02 salımına sahip.

    Opel, vergi bile ödemeyen çok daha iyi bir motoru varken kalkıcak türkiyede 4000 tane daha fazla astra satıcam diye çok daha kötü bir motor alıcak. Oldu... biraz geniş bakın olaylara dünya türkiyenin etrafında dönmüyor.


    ek : asoz, şuanda 1.3 95 hp ecoflex corsa ve 1.5 dci 85 hp fluence kullanıyorum. iki araçta 1750 devirde max. tork veriyor. fluence 1280 corsa 1150 kg. astrada 1318 kg. fluence-astra için 38 kg fark ve 10 beygir fazlalık dışında tork değerleri ve max.torkun başladıgı devir aynı. oyuzden aşagı yukarı aynılar diye kabul ediyorum.

    fluenceyle 1. viteste 22000 de, corsayla 1. viteste 2000 devirde vites değiştiriyorum. corsa 1000 devire düşüyor, fluencede yanılmıyorsam 1400 lere. iki araçtada hiçbir şekilde bu devirlerde sorun yaşamadım. corsayı 13 bin kmdir kullanıyorum son 8 aydır. performansından gayet memnunum. 1.6 125 hp otm. civic ile neredeyse aynı diyebilirim. (zaten 0-100 de aynı). Ayrıca araçta vites değiştirme göstergeside var ekonomik sürüş için. 75 km hızla giderken 5. vitese attırıyor ve araç 1450 devire düşüyor. aynı şekilde o hızda o devirde de hızlanabiliyor araç. siz nasıl okadar sorun yaşadınız anlamak güç. ya sizin aracınızda yada sizde bir sorun vardı anlaşılan çünki performansları muhteşem olmasada gayet sürülebilir durumdalar. 1.5 85 hp dci fluence de gayet güzel gidiyor. Yok bayılıyor yok kalkmıyor gibi bir durum iki araçtada yok.6 ay yanlış arabayı sürmüşsünüz sanırım, yada bana 1.3 ve 1.5 diye 2 litre motor verdiler geceleride depoma tüketimim tutsun diye ekleme yapiyorlar... sizin 2.0 184 hp almanız iyi olmuş anca kalkıyordur araç bayılmadan...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exxcrea -- 9 Nisan 2012; 4:30:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CemUsUs

    hayret.. ben de tdi golfu satip tsi passat variant veya tsi 160'lik manuel golf alayim diyorum.. benzinle mazot yaklasmis birbirine, en fazla 400 lira fazladan maliyeti olur ayda..

    Arabalarımı değişelim napalim:))
  • Hafta sonu bayiye gidip test etmek en iyi sonuc olcak sanırım çünkü yapılan yorumlarda buyuk farklılıklar var motor konusunda tamam ekonomi yapmak istiyorum ama 50 binlira veripte arabanin ne zaman hizlanacagini beklemekte cok mantıklı deil. Araba sollamaya çıkınca ter dokmekte istemem cok merak ettim bı bakalım nasıl gidiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    quote:

    Orijinalden alıntı: ucarikarga

    Bu tip başlıkları görünce 120 bg 300 nm tork Multijet Bravo'mu daha da çok seviyorum. Değişken geometri turboyla 1100 devirde bile hızlanabiliyorum.Gaza biraz fazla dokunursam 2.ve 3.viteste çıldırıyor:) Ekonomik kullanımda da çok çok başarılı tüketim değerleri yakalıyorum.Opel azcık akıllı olup FİAT'tan bu motoru alsaydı şu an Yeni kasa Astra'da kuyruk olurdu buna eminim...

    Başlık sahibi arkadaş için bence bu işin ideali ikinci el 105 lik Comfortline Golf olur bütçesi uygunsa..Kardeşimde var performans olarak Bravo'dan biraz geride olsa da konfor ve yalıtım olarak daha iyi.Performans ve tüketim açısından Bravo'mu önerirdim ama gönül işlerini bir kenara bırakıp objektif bir genel değerlendirmede bulunursam 105 lik Comfortline Golf öneririm.(Bravo'ma aşığım o başka )



    1.7 cdti 130hp varken kim napsin 1.6 120 hp multijeti.

    astra 1.7 130 hp ecoflex şehir içi 4.3 şehir dışı 3.4 ortalama 3.7 litre tüketim ve 99gram/km c02 salınımı ile tax free sınıfına girip vergi bile ödemeyen çok daha ekonomik ve performanslı bir motora sahipken
    bravo 1.6 120hp şehir içi 6.1 şehir dışı 4.0 ortalama 4.8 litre yakan ve 125 gram/km c02 salımına sahip.

    Opel, vergi bile ödemeyen çok daha iyi bir motoru varken kalkıcak türkiyede 4000 tane daha fazla astra satıcam diye çok daha kötü bir motor alıcak. Oldu... biraz geniş bakın olaylara dünya türkiyenin etrafında dönmüyor.


    ek : asoz, şuanda 1.3 95 hp ecoflex corsa ve 1.5 dci 85 hp fluence kullanıyorum. iki araçta 1750 devirde max. tork veriyor. fluence 1280 corsa 1150 kg. astrada 1318 kg. fluence-astra için 38 kg fark ve 10 beygir fazlalık dışında tork değerleri ve max.torkun başladıgı devir aynı. oyuzden aşagı yukarı aynılar diye kabul ediyorum.

    fluenceyle 1. viteste 22000 de, corsayla 1. viteste 2000 devirde vites değiştiriyorum. corsa 1000 devire düşüyor, fluencede yanılmıyorsam 1400 lere. iki araçtada hiçbir şekilde bu devirlerde sorun yaşamadım. corsayı 13 bin kmdir kullanıyorum son 8 aydır. performansından gayet memnunum. 1.6 125 hp otm. civic ile neredeyse aynı diyebilirim. (zaten 0-100 de aynı). Ayrıca araçta vites değiştirme göstergeside var ekonomik sürüş için. 75 km hızla giderken 5. vitese attırıyor ve araç 1450 devire düşüyor. aynı şekilde o hızda o devirde de hızlanabiliyor araç. siz nasıl okadar sorun yaşadınız anlamak güç. ya sizin aracınızda yada sizde bir sorun vardı anlaşılan çünki performansları muhteşem olmasada gayet sürülebilir durumdalar. 1.5 85 hp dci fluence de gayet güzel gidiyor. Yok bayılıyor yok kalkmıyor gibi bir durum iki araçtada yok.6 ay yanlış arabayı sürmüşsünüz sanırım, yada bana 1.3 ve 1.5 diye 2 litre motor verdiler geceleride depoma tüketimim tutsun diye ekleme yapiyorlar... sizin 2.0 184 hp almanız iyi olmuş anca kalkıyordur araç bayılmadan...

    Tamam da bu ne celal anlamadım ki sakin olsana kardeşim.

    Hem yardım istiyorsunuz hem de yardımcı olmaya çalışanlara kötü bir üslupla cevap veriyorsunuz.

    Hem bahsettiğiniz motor da sanki multijetten çok öte teknolojiye sahip bir araç.1.7 hacimde multüjet olsa o da 130 dan aşağı vermez rahat olun.

    Ya ben cidden bu marka konusunda fanatiklik yapanları anlamıyorum.Babamızın firması değil ki kardesim? Bak ben ne guzel demişim arabamı cok seviyorum, cok basarılı ama sana 16 TDI Golf oneririm diyorum.Biraz olgun olun lütfen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ucarikarga -- 9 Nisan 2012; 8:28:44 >




  • Konuyu acan arkadasiwww.opelsizasla.com/forum sitesinde fikir almasini tavsiye ediyorum
  • Benzer araçlar. Çok farkı olmaz. 1.3 dizelin performansı daha kötü olur. Ama bu zaten beklenen birşey!

    Sıvı LPG püskürtme muhabbeti 122'lik TSI'a uygulanamıyor mu? 122'lik'de sadece turbo var bildiğim kadarıyla. Uygulanabiliyor olması lazım. Biraz pahalı; ama araba sat, diğerini al falan uğraşmamış olursunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Hutnu!

    Benzer araçlar. Çok farkı olmaz. 1.3 dizelin performansı daha kötü olur. Ama bu zaten beklenen birşey!

    Sıvı LPG püskürtme muhabbeti 122'lik TSI'a uygulanamıyor mu? 122'lik'de sadece turbo var bildiğim kadarıyla. Uygulanabiliyor olması lazım. Biraz pahalı; ama araba sat, diğerini al falan uğraşmamış olursunuz.

    Geçende bir konuda prins in bu kıt için 6000 istediği söyleniyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu açan arkadaşım hiç golften inip başkasına binilir mi?
    Biniyorsan da buraya yazılırmı

    Benim için marka farketmez. Gidipte ötekine kalitesiz demem.
    Yalnız şimdi benzinli bir araç kullanıyorsunuz bu da demektir ki yüksek hızlarda bile performanslı, bindiğinizde tak çalıştırdığnız,durduğunuzda tak kapattığınız, gürültüsüz bir araç. Ama ayda atıyorum 300 lira gibi bir yakıt tüketimi.

    Dizel alırsanız yüksek hızlarda bariz bir şekilde performansı düşen, bindiğinizde ürümek için bekledğiniz, durduğunuzda kapatmak için beklediğiniz, yazın bile cam açıp gezmek yerine gürültüden camı kapatıp devamlı klima ile seyahat edeceğiniz bir araç alıcaksınız. Karşılığında 300 değil 150 lira yakıcaksınız.

    Şimdi dizel araç tabi ki daha pahalı ama kenarda birikmiş para ile alındığı için öenmli olmuyor. Her ay düzenli olarak cebinizden yakıt için çıkan fazla para adamı daha çok yıpratıyor. Ben bu konuda dizele geçin derim.

    Ayrıca ben 1.3 gibi motorları kesinlikle desteklemiyorum. Ve güvenmiyorum. İsterse sizi 200 km ye çıkarsın. Ben arızaların bu düşük motorlar ile yüksek hızlarda seyretmekten kaynaklı olduğunu düşünüyorum.
    1.5 motorlar 140-150 ile rahat seyredebiliyor son hızınında 180 civarı olması gerekiyor. 1.6 lar 160-170 lerde rahat seyredebiliyor son hızınında 200 olması gerekiyor. Yani 1.3 bir motor 110 civarında rahat seyretmeli belki ara sıra 150 ye çıkılmalı. Daha üstüne çıkılmamalı çıkamadığından değil motorun yıpranması açısından dikkat edilmeli. Bu konuda elimde bir kanıt yok düşüncem böyle. Hem mantığım hemde şu dekra raporu gibi raporlarda ki istatistiki bilgiler böyle düşündürtüyor.


    Yani kendi sürüş şeklinizi düşünün ve ona göre alın. Yada ne olursa olsun ben tasarruf için bu arabayı alırım onun sistemini de uyarım deyin. Şayet astra gibi bir araba alıcam sol şeriti kullanırım diyorsanız biraz daha yüksek motor bakın.

    Bakın golf : 1,6 lt TDI 90 PS ortalama 4.5 lt yakıt tüketimi


    astra : 70 kW (95 hp) gücündeki 1.3 CDTI ECOTEC ortalama 4.1 litre yakıt tüketimi

    Ben yüksek hacimli motorlardan yanayım. Ama dizel araç almanızı destekliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: keremersoy

    Test edince görüceksiniz zaten performans tek kelimeyle rezalet. Hem ekonomi yapayım hem de performansı Golf'ü aratmasın diyorsan Focus bak.

    Misal;

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-sifirdan-farksiz-79978264/detay

    sen focustan başka araba bilmez misin kardeşim?iyi ki focusun var.senin hayalin şu herhalde ''birgün herkes focusa binecek!!!''




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.