Şimdi Ara

Arka lastikler kalın olsa ne olur?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
2.487
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öndeki kar lastikleri 185 arkadaki kar lastikleri 195 olsa problem olur mu? Aslında sadece önlere lastik almıştık ama arkadaşım 2 adet daha kullanmayacağı lastik verdi.



    _____________________________
  • Yaz için kullanırsan sorun yaratmaz ama kışın karlı ve buzlu yollarda geniş ebatların takılı olduğu aksta çekiş sorunu yaratabilir.
    _____________________________
  • kalın lastikler çok hoşuma gidiyor 2 sinide 195 yap
    _____________________________
  • normalde, lastiğin taban genişliği yani yere basan yüzeyi (sürtünme yüzeyi) arttıkça artan dirençten dolayı yol tutuş iyileşir, performans düşer.

    ancak kış lastiğinde durum tam tersidir. kış lastiklerinde yere basan yüzey ne kadar daralırsa tutunma o kadar daha iyi olur. ancak bundaki kriter de kar üzerinde olması koşuludur. yani özetle ıslak veya kuru zeminde tabanların geniş, karlı zeminde tabanın dar olması tutunmayı artırır...

    ralli gibi özel durumlarda yarışılan zemine göre bu özellikler göz önüne alınıp sürekli en uygun lastik kullanılır. fakat günlük yaşamda bulunulan zemine göre sürekli lastik değişimi yapılamayacağı için tüm kriterlerin ortalamasını karşılayacak ebatlar ve özellikler düşünülerek lastik seçimi yapılır.

    dolayısıyla sizin sorunuza gelirsek, yapmanız gereken en uygun davranış, aracınızın üreticisinin tavsiye ettiği yani standart ölçülerinizdeki lastikleri tercih etmenizdir. çünkü bu ölçüler aracınız için üretim aşamasında çeşitli kriterler göz önüne alınarak seçilmiş ve bir takım testlerden geçerek uygun görülmüş ölçülerdir. bu ölçüler dışında yapacağınız değişimler risk almak anlamına gelecektir.

    sorunuzdan anlaşıldığı kadarıyla ise, siz yeni lastik almak yerine eldeki mevcutları değerlendirmekten yanasınız ve eldeki ölçüler de birbiriyle uyumlu ölçüler değil. "böyle kullanılması durumunda ne olura" gelirsek. aracınızın tutuş karakteristiği önden ya da arkadan çekiş olmasına göre değişecektir.

    bununla birlikte bilmeniz gereken çok daha ciddi bir durum var ki, o da lastiklerin üzerindeki ölçülerin bir bütün halinde değerlendirilmesi gerekliliği. yani siz sadece taban genişliğine bakarak bu soruyu soruyorsunuz. bu işin bir de taban yüksekliği endeksi var. yani 185 ve 195 değerlerinden sonra gelen 55-60-65 gibi değerler. taban yüksekliği değeri, taban genişliğinin yüzde olarak karşılığını verir. yani örneğin 185 ve 195 tabanlı lastiklerde aynı taban üksekliğinden bahsediyorsak ve örneğin 60 taban ükseliği ise ölçümüz, birisi 185'in %60'ı, diğeri 195'in %60'ı anlamına gelir ki bu her iki lastik arasında yükseklik farkı demektir. bu fark rakamsal olarak belki çok küçük yani bir kaç milimlik veya 1 santimlik bir farkı temsil eder ancak, ıslak ve özellikle karlı, buzlu zeminlerde bu küçücük yükseklik farkı bile yol tutuş karakteristiği üzerinde ciddi etkiler yapabilir.

    bu nedenle ben ön ve arka ölçülerinizin aynı olması taraftarıyım...
    _____________________________
    Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...




  • KALINI MAKBULDÜR.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    yani siz sadece taban genişliğine bakarak bu soruyu soruyorsunuz. bu işin bir de taban yüksekliği endeksi var. yani 185 ve 195 değerlerinden sonra gelen 55-60-65 gibi değerler. taban yüksekliği değeri, taban genişliğinin yüzde olarak karşılığını verir. yani örneğin 185 ve 195 tabanlı lastiklerde aynı taban üksekliğinden bahsediyorsak ve örneğin 60 taban ükseliği ise ölçümüz, birisi 185'in %60'ı, diğeri 195'in %60'ı anlamına gelir ki bu her iki lastik arasında yükseklik farkı demektir. bu fark rakamsal olarak belki çok küçük yani bir kaç milimlik veya 1 santimlik bir farkı temsil eder ancak, ıslak ve özellikle karlı, buzlu zeminlerde bu küçücük yükseklik farkı bile yol tutuş karakteristiği üzerinde ciddi etkiler yapabilir.

    bu nedenle ben ön ve arka ölçülerinizin aynı olması taraftarıyım...

    Sonradan aklıma bu bilgi geldi ve yükseklik farkı olacağını da düşünerek vazgeçtim.
    Ancak bu konuda da bir güncelleme yapmış olduk. Yanıtlar için herkese teşekkürler.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    KALINI MAKBULDÜR.


    Öylesini bulsam kendi arkama takarım
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted


    quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    KALINI MAKBULDÜR.


    Öylesini bulsam kendi arkama takarım


    Kendi arkama derken






















    _____________________________




  • aBOVVV
    _____________________________
  • aya kullanıcısına yanıt
    yüksekliği aynı ayda çok yakın olmak kaydıyla.

    205/55/16 ile 225-50-16 mesela zaten ortadaki sayı tabanın yüksekliğe oranı sanırım .

    çekişin olduğu tarafı küçük taban olmadiği tarafı geniş taban yapmak performansı çok etkilermi.


    önden çekişli bir araçta önleri 205/55/16 arkaları 225-50-16 yapmak örnek olarak. bunun zararı nedir.


    http://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25


    tekerlek çapı değişmiyor 631 ve 632 mm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KOMBO KRALI -- 7 Haziran 2014; 14:06:55 >
    _____________________________
    la la la.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted


    quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    KALINI MAKBULDÜR.


    Öylesini bulsam kendi arkama takarım

    Mesaj sakat.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • temelde matematiksel olarak bir fark yok görünüyor. ancak süspansiyonun dengeleri açısından pek sağlıklı olmayacağını düşünüyorum.
    _____________________________
    Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oğuzhan kayar

    yüksekliği aynı ayda çok yakın olmak kaydıyla.

    205/55/16 ile 225-50-16 mesela zaten ortadaki sayı tabanın yüksekliğe oranı sanırım .

    çekişin olduğu tarafı küçük taban olmadiği tarafı geniş taban yapmak performansı çok etkilermi.


    önden çekişli bir araçta önleri 205/55/16 arkaları 225-50-16 yapmak örnek olarak. bunun zararı nedir.


    http://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25


    tekerlek çapı değişmiyor 631 ve 632 mm

    hocam performans bakımından aşırı olmasada mutlaka etkiler düşünüyorum,ayrıca kışın geniş tabanlı lastik tutunmayı zorlaştırır

    ÖRN:
     Arka lastikler kalın olsa ne olur?






    ince olan kar lastiği.
    kalın lastik yakıt tüketiminide artırır,diye biliyorum.
     Arka lastikler kalın olsa ne olur?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilalöztkr -- 7 Haziran 2014; 17:53:49 >
    _____________________________
    B16B (Type R)VTECFound in:1996–2000 JDM Civic Type R[EK9]JDM Displacement: 1,595 cc (97.3 cu in)Compression: 10.8:1Bore: 81 mm (3.2 in)Stroke: 77.4 mm (3.0 in)Rod/Stroke ratio: 1.84:1Power: 185 hp (138 kW) @ 8200 rpm Rev-limit: 9000 rpm Vtec angagement:6200 rpm EK9 TYPE-R 1.6LT 185 HP ATMOSFERİK''Eğer kanım ile yükselecekse Hz.Muhammed'in dini; durmayın kılıçlar doğrayın beni''. Fatih Sultan Mehmet Han




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.