Şimdi Ara

Bijon sıyırdı. Ne yapayım şimdi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
23.970
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bu gün işi bilmez bir lastikçi bijonları sökerken bir tanesini açamadı, uğraşırken de bijon sıyırdı ve bijon başları aşındı. Şu anda açmak mümkün değil. Ankara' da bu işi nasıl halledebilirim? Sanayiye mi gideyim, yoksa servisler yapar mı? Ne tavsiye edersiniz? Araba VW Bora... Bilgisi olan varsa acele yardım lütfen... Teşekkürler.



  • o bijon çıkarılacak yerine yenisi takılacak.yetkili servis sanıyorum uğraşmaz öyle tek bijonu değiştirmeyi komple hepsini tüm parçayı değiştirir sanıyorum...tam bilmiyorum ama.bizim hyundaide olmuştu.tek bijon kırılıp çıkartılıyo.onun yerine yenisi çakılıyor....ama vw de farklı olabilir..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: resmonse

    Bu gün işi bilmez bir lastikçi bijonları sökerken bir tanesini açamadı, uğraşırken de bijon sıyırdı ve bijon başları aşındı. Şu anda açmak mümkün değil. Ankara' da bu işi nasıl halledebilirim? Sanayiye mi gideyim, yoksa servisler yapar mı? Ne tavsiye edersiniz? Araba VW Bora... Bilgisi olan varsa acele yardım lütfen... Teşekkürler.


    Öncelikle, lastikçinin bilgisizliğinden kaynaklanan bir durum yok zannedersem.
    Lastik takılırken yanlış diş tutturmuşlardır. Bu makina ile boşluğu alınmadan direk sıkma sonrasında sıkça karşılaşılan bir durum. Ben kendi arabamda elle sıktırırım. Sizede tavsiye ederim. Bu tip durumlarla karşılaşmazsınız.
    Bunu sanayide kolayca hallettirebilirsiniz. Servisler fazla para alabilir. (Bu arada İzmir'deyim) Yalnız ben para vermek istemem derseniz lastiği takan yere gidip bağırıp çağırarakta halledebilirsiniz ki ben yaptım. Ancak aradan fazla zaman geçmemişti ve ısrarla elle sıkın demiştim. Araya çok zaman girmeyincede inkar edemediler. Kesin yaparlar demek değil tabi bu.
    Elle sıktırın bijonları yada elle bir iki diş döndürsünler ondan sonra tabanca ile sıksınlar.Geçmiş olsun.




  • eh bundan sonra öyle yaparım da... ben şimdi bunu nasıl hallederim derdim o
  • Anladığım kadrıyla bijonların sadece kafalrı sıyırmış.Yani dişleri bozulmamış.Bu işi en iyi yapabilecek iyi bir tornacıdır.Ancak onlar o bijonları ters klavuz yöntemiyle veya bijonların kafalarını çürüterek çıkarırlar.Geçmiş olsun.
  • SANAYİDE İYİ BİR KAPORTACIYA GİDECEKSİN.
    BİJONA Bİ DEMİR KAYNATACAK(ELEKTRİK KAYNAĞI İLE). ÇEVİREREK ÇEKE ÇEKE ÇIKARIRLAR.
    KAYNAK ESNASINDA KUTUP BAŞLARI MUTLAKA ÇIKARILMALIDIR.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    SANAYİDE İYİ BİR KAPORTACIYA GİDECEKSİN.
    BİJONA Bİ DEMİR KAYNATACAK(ELEKTRİK KAYNAĞI İLE). ÇEVİREREK ÇEKE ÇEKE ÇIKARIRLAR.
    KAYNAK ESNASINDA KUTUP BAŞLARI MUTLAKA ÇIKARILMALIDIR.

    Hocam ama ha o boraya kaynak maynak yaptırma bijonla kalmayıp tüm elektronik sistemi çökertebilirler.
    Malum o arabada ECU ünitesi vardır.İçinde eprom,flash gibi çok hassas çipler vardır.Sonra eline alma devreleri.
    Belki şöyle olabilir.Aşınan bijona bir şekilde anahtar ağzı açılabilir ya da tutar mı bilmiyorum ama oksijen kaynağı olabilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: resmonse

    eh bundan sonra öyle yaparım da... ben şimdi bunu nasıl hallederim derdim o


    Dediğim gibi, sanayide hallederler. Yalnız kaynak işine girmek için servise mutlaka danışın.
  • Ankarada lastik konusunda mustafa saatçi bir numara bence. Oraya goturursen bir çözüm bulurlar mutlaka.
  • hocam sağlamca, büyükçe bir çekiç alacaksın..
    çıkan bijonlardan birini ters çevirip sırt sırta yalama olmuş bijona dayayacaksın... sonra sağlam bir kaç çekiş darbesi ile sıyrılan bijonun tepesine tepesine vuracaksın...

    ucu yalama olmuş yuvarlaklaşmaya başlamış bijon köşeli bir hal almaya başlayana kadar vuracaksın çekiçle.. sonra ilk günkü gibi çevirip çıkaracaksın...
  • taşlamayla anahtar tutacak kadar işlem yapılsa olabilir aslında..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.