Şimdi Ara

Araçların motor hacimleri nasıl hesaplanır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
9.226
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yaptığım araştırmalarda bulunan tek şey bu.
    Vikipedi'de buldum.


    Motor hacmi, silindir hacmi ya da motor deplasmanı ; pistonların silindir içerisinde alt ölü nokta ile üst ölü nokta arasında süpürdüğü hacimdir.
    Birim olarak genellikle kübik santimetre (cc) , santimetre küp(cm3 ), litre ( l ), (Kuzey Amerika başta olmak üzere) kübik inç (CID) kullanılır. Bir motorun silindir hacmi 1.6 litre denildiğinde aslında bu yuvarlak bir rakamdır. Gerçek rakam 1598 cc ya da 1580 cc olabilir. Örneğin 4 silindirli bir motorda dört silindirin hacimleri toplamını gösterir. Silindirin taban alanı ile strokunun, yani bir silindirin taban alanı ile yüksekliğinin çarpılmasıyla bulunur. Daha fazla tork elde etmek ya da daha yüksek devirli yapmak gibi amaçlarla hacim aynı kalarak, motordaki silindirin çapı ve stroku daha büyük ya da daha küçük yapılmaktadır.

    Bunun dışında asıl merak ettiğim ülkemize giren her araca devlet tek tek motor hacmi hesaplıyor mu yoksa üretici firmanın verdiği değerlerimi kullanıyor.
    Üretici firma birimleri eksik verse ne olacak mesela özellikle ucundan vergiye giren 1.7 Opel motorları var eski mesela onları 1.6 diye soksa üretici firma ne olur?
    Ya da Lada Nivalarda yapılsa bu tarz durumlar araç satışlarına üretici firma için iyi şekilde yansır.


    Bilen ve konu hakkında bilgisi olan biri varsa açıklayabilir mi?

    Bunu bana düşündüren şu günümüzde artan MTV ve araçlrdaki ÖTVde motor hacminin etkisinin büyük olması.







  • motor hacmi tüm silindirlerin içine giren yakıtın litre sidir Vergi için ise ruhsatta ne yazıyorsa o (heralde üretici verilerini kullanıyorlardır)
  • Ö1f1 kullanıcısına yanıt
    İşte o kullanılan birimler eksik verilse ne oluyor?
    Markalar daha çok satmak için böyle yapsa ne olur?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kutu149

    İşte o kullanılan birimler eksik verilse ne oluyor?
    Markalar daha çok satmak için böyle yapsa ne olur?

    tahmin ediyorum ki ithalattan önce biligi geliyordur cc ler hakkında onlarında kayıt edildiği bir yer vardır ona görede ruhsat düzenleniyordur. Ama en iyisi resmi bir kurumu e posta atmak (sanırım emniyet ilgileniyordur)
  • Tabiiki Turkiye de motor hacimlerini tek tek olcen bi kurum yok ama bir araci Turkiyeye getirebilmek icin gereken cesitli belgeler var. Bunlar da genelde AB ile uyumlu. Yani bir marka AB`de 1.7 diye satarken Turkiye icin ayni motora 1.6 dese, direk ortaya cikar.

    Ha dersen ki tum dunyada motor hacmini kucuk gostersin (tabi hic firma boyle bir ise girmez de girdi diyelim.) AB ve Amerika da bu isler cok daha siki tutuluyor denetleniyor farkedilir.
  • Ben bunun gümrükte ölçülüp ölçülmediğini merak ediyorum.

    Araç 1.6 ama var mı onu gümrükte ölçebilecekleri ekipman.

    Arada 2-3 tane kaynayabilir
  • Diğer markalar haksız rekabet gerekçesiyle şikayet ederler. Ayrıca aynı aracın Fransa'da dağıtılan broşürüyle Türkiye'de dağıtılan broşürü farklılık içerir bu durumda ki devlet alacağı vergiden kaybetmemek adına çeşitli araştırmalar yapıyordur.

    Ayrıca hacim ölçmenin en kolay yolu su doldurmaktır.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bu soru benim de aklıma gelmişti. Demek aklın yolu bir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kutu149

    İşte o kullanılan birimler eksik verilse ne oluyor?
    Markalar daha çok satmak için böyle yapsa ne olur?

    Farkına varıldığında distribütörü öperler.

    Üretici firma motor büyüklüğünü gizlemez. Üretim standartları vardır. Üretim buna göre yapılır. Diyelim standart dışı bir üretime başlandı ve gelecekte bu standart haline gelecek. Firma motor hacmini olduğundan küçük söylerse 5 sene sonra bir modifiyeci, bir usta ortalığa dökülürse rezillik çıkar. Marka güvenilirliği ve şeffaflığı olayları var.

    Distiribütör veya paralel ithalatçı 3.23'ü alıp 3.20 olarak kaydettirebilir. Cesaret işidir. Örneği çoktur. Bugün piyasada gezen 2.3 ve 2.5 BMW'lerin bir kısmı 2.0 olarak kayıtlıdır. Kısaca geçmişte bir dönem bu dediğiniz yapıldı. Ancak bu dediğimin yapıldığı zaman ÖTV yoktu veya çok azdı. Şimdi kontrol daha çok ve daha kolay (online sistemler vs.) devletin olası kaybı artık çok daha fazla. Oluşturulan vergi kaybından ötürü kesilecek cezalar da ağır. Şimdi benzer işleri yapmak cesaret işi. Ek olarak çıkar amaçlı örgüt kurma suçu diye ayrı bir suç da var. İşlenilen suç mali suç da olsa, bunu örgütlü yapınca içeri girme riski de oluşuyor.

    Kısaca üretici beyanatını orjinalin altında vermediği sürece, ki bu doğrudan imajını etkileyecek bir faktördür, yapılacak düşük gösterme işleminde risk ithalatçıya aittir ve mevcut mevzuatta yemez abi.

    Ancak sahibinden'e bakarsanız birçok "ruhsatı 2.0'dır MTV'si düşüktür" şeklinde eski BMW ilanı görebilirsiniz. O yaştaki arabalarda 2.0 ve 2.3, 2.5 MTV'de çok farketmiyor, orası da ayrı konu. İlana yazdığına değmez.

    Düzenbaz bir üretici olsa S3'ü 1.2 motor monteli, Polo'yu S3 motoru monteli gönderir, distribütör iki aracı da kendi satın alır. Swap yapar, ruhsatlara yeni motorlarını işletir, satar. Böylece satış fiyatı yüksek olan S3 düşük ÖTV ile alınmış olur. Teoride mümkündü. Artık o da değil. Ruhsatta yazan motor büyüklüğünün ve gücünü %30'dan fazla arttıracak motor değişikliği de sanıyorum mümkün değil.

    Şu an legal olan müşteriye bomboş bir araba satıp, ertesi gün aksesuar satmaktır. Aracı 4 airbag, müzik setsiz, hoparlörsüz, hiç bir aksesuarı olmadan satsalar, sonra bir geldiğinde müzik setini, kalan 4 airbagini, hoparlörlerini, stepneni benzin kapağını falan satın alsan. Sonradan satın aldıkların aracı ilk satın alırkenki ÖTV'ye tabi olmayacaktır. Teoride böyle bir vergi kaçakçılığı yapmak mümkündür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 28 Ocak 2014; 16:57:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Ben bunun gümrükte ölçülüp ölçülmediğini merak ediyorum.

    Araç 1.6 ama var mı onu gümrükte ölçebilecekleri ekipman.

    Arada 2-3 tane kaynayabilir

    Ölçülemiyor zaten..

    Zamanında 2000cc olarak Türkiye'ye sokulan birçok E39 520i aracın 530 motoruna sahip olduğunu duyduk gördük..

    Malesef ülkemizde olağan şeyler bunlar.. Şuan olduğunu bilmesemde, olmuyordur da diyemem..
  • motosikletim ruhsatta 97cc (yuvarlak 100cc) fakat üstündeki motor 125 cc

    Otomobilde yapılamaz sakat iş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Ben bunun gümrükte ölçülüp ölçülmediğini merak ediyorum.

    Araç 1.6 ama var mı onu gümrükte ölçebilecekleri ekipman.

    Arada 2-3 tane kaynayabilir

    Ölçülemiyor zaten..

    Zamanında 2000cc olarak Türkiye'ye sokulan birçok E39 520i aracın 530 motoruna sahip olduğunu duyduk gördük..

    Malesef ülkemizde olağan şeyler bunlar.. Şuan olduğunu bilmesemde, olmuyordur da diyemem..

    530 değil hocam 2200 cc lik m54 motoru kastediyorsunuz sanırım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Howlin Wolf

    quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Ben bunun gümrükte ölçülüp ölçülmediğini merak ediyorum.

    Araç 1.6 ama var mı onu gümrükte ölçebilecekleri ekipman.

    Arada 2-3 tane kaynayabilir

    Ölçülemiyor zaten..

    Zamanında 2000cc olarak Türkiye'ye sokulan birçok E39 520i aracın 530 motoruna sahip olduğunu duyduk gördük..

    Malesef ülkemizde olağan şeyler bunlar.. Şuan olduğunu bilmesemde, olmuyordur da diyemem..

    530 değil hocam 2200 cc lik m54 motoru kastediyorsunuz sanırım

    Olabilir dediğiniz gibi..

    Fakat bu işlerde yolsuzluk olduğunu dün gibi hatırlıyorum... :(




  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    hocam bu kaçakçılığa girmez vergiden kaçınmaya girer

    kaçakcılıkta hapis var ondan diyorum.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.