Şimdi Ara

Aracınız Kaç Km’de Tamamen Isınıyor

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
0
Favori
3.136
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 3 ay
  • Cevaplayan Üyeler 25
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 3
  • Ortalama Mesaj Aralığı 19 gün 6 saat 36 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 2
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • o.lut03 (3 mesaj) talhadogdu (2 mesaj) bulentcandan (2 mesaj) frknsysl (2 mesaj) Yggdrasil Asgard (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (12 mesaj) Mobil (14 mesaj) Mini (1 mesaj) Uygulama (5 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Aracınız Kaç Km’de Tamamen Isınıyor
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    3568 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Özellikle dizel araçları olanlar hararetin tam ideal çalışma aralığına gelmesi kaç km yi buluyor araç model ve motoru ile yazarsanız daha bilgilendirici olur

    Fluence dci 5 km civarında sıkıştırmadan akıcı yolda



    |
    |
  • Yarbay
    4585 Mesaj
    Ben de dci motor kullanıcıyısıyım, 2018 model Clio.

    Bu kış çok soğuk olan 2-3 gün harici 1.8 Km civarında ısındı, şu anda 1-1.2 km civarında ısınıyor. Isınmadan kastım mavi ışığın sönmesi, düzgün bir ses ve randıman 3.5-4km'yi buluyor soğuk havalarda.

    Not: Güzergahım sıkışık trafik, motor daha hızlı ısınsın diye SS kapıyorum ben aracı çalıştırdıktan sonra.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yggdrasil Asgard -- 13 Mart 2020; 16:33:19 >
  • Yarbay
    2579 Mesaj
    Hibrit araç için işler biraz farklı işliyor. Soğuk havalarda her ne kadar ilk kalkış elektrik motoruyla olsa da güç istediğinde (gaz pedalına biraz daha fazla basınca) benzin motoru 3.000dev/dk civarında çalışmaya başlıyor. Bu esnada benzin motoru hem ısınıyor hem de jeneratörü çevirip bataryayı dolduruyor. Tabi benzin motoru bir miktar yüke bindiği için çabuk ısınıyor, ilk 1-2 dakikada benzin motoru sıcaklığı 60-65C civarına çıkıp kapanıyor. Sonrasında benzin motoru sürekli çalışıp durduğu için sıcaklığın 80-90C civarına çıkması epey vakit alıyor ama motor zaten soğuk çalışmaya göre ayarlanmış. Hatta belki de bu yüzden yeni hibrit araçların benzin motorları 0W-16 motor yağı kullanıyor.
    |
    |
  • Yarbay
    9745 Mesaj
    Kullandığınız motor yağınin SAE sınıfına ve iklime göre ve coğrafi koşullara göre de değişir.
    Ayrıca motor suyu sıcaklığının 90'a gelmiş olması motor yağı için daha yeni ısınmaya başladığını gösterir.
    Kışın sıcak hava gelmesi motorun ısındığı anlamına gelmektdn ziyade ptc çalıştığı anlamına gelir.
    Çalışmada motor sogutma suyu sıcaklığı 90C normal verilir,
    Motor yağında ise 40C'ye ulaştığında soğuk kabul edilir 50 ile 120C arasıdır. Ve normal degerler 100C olarak düşünülür.

    Hybridlerde ise motor çevrimi daha az kompresyonlu olanlarda motor yağı ince kullanılır. Atkinson döngüsü ile çalışan motorlarda 0w8 ya da 0w16 gibi yağlar görebilirsiniz. 50C -80C civari görünür motor yağı genelde.

    Motor sogutma suyu (hararet) 90C'e gelmeden kesinlikle Gazlamayin hatta biraz bir kac dk daha bekleyin ki motor yağınin sıcaklığı motor yağını tam akiskan hale getirsin em optimum yağlama (yağın sıcaklığı)70 ile 100C arası yapılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi codeThoreau -- 5 Şubat 2021; 8:39:56 >
    |
    |




  • Yarbay
    4214 Mesaj
    Araç yol aldıkça daha çabuk ısınıyor. Benim dizel tiguan rolantide 5-10dk yol alınca 5km sonra ısınıyor. Dizel araçlar geç ısınıyor kışın sıkıntı oluyor hele gerçekten kışı yaşayan bir ildeyseniz. İstanbul da sözde kış olduğu için takmıyoruz. Benzinli arabam kışın hava 1 derece iken 1km gidince ısınıyordu.
    |
    |
  • Yarbay
    8865 Mesaj
    izmirin en soğuk olduğu sabahlar sıfırın altında 2-2.5 km sonra 90'a ulaşıyordu. 1.6 hdi
    |
    |
  • Yüzbaşı
    971 Mesaj
    Mevsime ve iklime göre değişmekle birlikte;

    İçinde bulunduğumuz dönemde Marmara bölgesinde 1.4 TSi ACT motorun hararet göstergesi yani motor soğutma suyu sıcaklığı 1.5-2 km yol aldıktan sonra 90 derece gözükse de yağ sıcaklığı sakin kullanımla sürersem ancak 15 km yol aldıktan sonra 85 derecelere ulaşmakta.

    Yine aynı güzergah ve koşulda 1.6 e-HDi motor ise 4-5 km yol aldıktan sonra fabrikanın ayarladığı ideal soğutma suyu sıcaklığı olan 75 dereceye çıkmakta. Ne yazık ki PSA grubunda yağ sıcaklığını göremiyorum ancak benzinli motora göre daha geç ısınacağını tahmin ediyorum.
    |
    |
  • Yarbay
    7321 Mesaj
    Benim araçta 60 dereceyi görmesi için çok soğuklarda ısıtıcı açıkken en az 10 km yol gitmem lazım. DCI.
    |
    |
  • Yarbay
    32334 Mesaj
    bu kadar dizelcinin arasında bendeki şu kadar zamanda ısınıyor dersem ayıp olacak.benzin çabuk ısınır ama benim yağ dexos1 gen2 turbolar olunca şak diye ısınıyor havalar iyiyken öyle km değil.kış soğuklarında mesafem zaten 2 km olduğu için dikkat etmedim ama bi performans sorunu yok çok yakıyor sadece çok soğuk olursa.
    |
    |
  • Yarbay
    2332 Mesaj
    1.5 dCi Megane 2 aracım 7 kilometrelik güzergahta sadece sıcak üfleyecek kadar ısınıyor. Hararet göstergesinin optimum değerinin yarısına gelmiyor bile.

    Tabii bu söylediklerim 0'ın altında sıcaklıkta, ortalama 25 km/s trafikte ve çok hafif aşağı yönde eğimli yolda oluyor.
    |
    |
  • Yarbay
    3722 Mesaj
    1.3 multijet Ağrının en soğuk günlerinde 5 kmyi buluyor. Şu aralar 3 km civarında.
    |
    |
  • Yarbay
    3717 Mesaj
    2.0 atmosferik aracım -5, -10 derecede 2 dakika rölanti ile sonra yola çıktıktan 2 dakika sonra tam ısınmış oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kami Kaze -- 14 Mart 2020; 2:21:13 >
  • Yarbay
    2358 Mesaj

    Aman hocam ne yaptın -10 da 4 dakikada 90 gelmez
    |
    |
    Kami Kaze kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    2878 Mesaj
    Dizel 5 km mi? Zaten benim mesafem 5 km.
    |
    |
  • Yarbay
    2579 Mesaj
    Günlük 5-10km sabah git, akşam gel için; hele ki soğuk iklimlerde dizel motorlu binek araç kullanmak pek mantıklı değildir. Bunun bir çok sebebi var;

    - yakıt sarfiyatı epey yüksek olur,
    - Türkiye'de kimi ilgilendirir bilmem ama emisyon değerleri çok yüksek olur,
    - erken DPF tıkanıklığına yol açar,
    - araç daha sık DPF rejenerasyon yapar. (Dolayısıyla yakıt tüketimini arttırır)
    |
    |
  • Yarbay
    3717 Mesaj

    Tam ısınmış derken yani sıcak üfleyecek durum 45 derece civarı.
    |
    |
    babapars kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1429 Mesaj
    Hararet göstergesi anlamında şöyle.

    2016 dci fluence, 2 km sonra ısınıyor.

    2019 5008 1.5 dizel, 5-6 km yi buluyor.

    Soğuk havalarda klima sıcak üflemesine gelirsek fluence, 2 km sonra ısıtmaya başlayıp 5 km de istenilen sıcaklığa getiriyor.

    5008, 6 km sonra ılıkla başlayıp 8 km de istenilen sıcaklığa getiriyor.

    Ama en güzeli 1.6 cgi mercedesti. Kontağa basıyodum, 200 metre de açınca istediğim sıcaklığı veriyodu 😂😂
  • Yarbay
    3568 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: frknsysl

    Hararet göstergesi anlamında şöyle.

    2016 dci fluence, 2 km sonra ısınıyor.

    2019 5008 1.5 dizel, 5-6 km yi buluyor.

    Soğuk havalarda klima sıcak üflemesine gelirsek fluence, 2 km sonra ısıtmaya başlayıp 5 km de istenilen sıcaklığa getiriyor.

    5008, 6 km sonra ılıkla başlayıp 8 km de istenilen sıcaklığa getiriyor.

    Ama en güzeli 1.6 cgi mercedesti. Kontağa basıyodum, 200 metre de açınca istediğim sıcaklığı veriyodu 😂😂
    sizin fluencede hararet tek çubuk mu oluyor 2 çubuk mu oluyor 2km sonra ?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
vp satın al
valorant points
Webtures SEO;SEO Nedir?
Sohbet
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,375
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.