Şimdi Ara

Aracı arada sırada devirli kullanmak gereklimi yoksa gerekli değilmi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
0
Favori
4.343
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar arkadaşlar
    Daha öncelerden forumda okuduğum , daha seneler evvel babamdan duyduğum bir konu var
    Aracı arada sırada yüksek devirlerde kullanmak gerekirmiş motorda kurum durgunluk vs olmaması için imiş
    eğer sürekli 2-3 bin arasında gezinirse devir
    sıfır aldığınız araç 2-3 sene sonra son vitesinde 130-140tan fazlaya çıkamaz imiş bu doğrumudur?
    Ben denemedim bunu arada sırada yeterince devirli kullanırım aracı
    ama genelde limitlerde sürüş yapan biriyim yani ilk kalkış haricinde genelde 3000 devir civarında sürerim aracı
    arada birde olmayan stresi atarım 2. - 3. - 4.vites sürekli devirli kullanırım 4000-5000-6000
    Yani ileride herhangi bir aksi durum ile karşılaşma ihtimali nedir
    elimizdeki aracı çok uzun süre kullanmayacağız zaten şartlar gereği en fazla 1yıl daha belki daha az
    ne gibi bir sürüş izlemem gerekli







  • size bir örnek ile acıklayayım.

    yıl 2000 o zamanlar 92 model broadway kullanıyoruz samsunda surekli sehir ici olmak şartı ile.egsozun içi simsiyah.o zamanlarda bizim bir ustamız var onun tavsiyesi "samsun-carsamba yolunda bas basabildigin kadar sonra egsoza bak ici pırıl pırıl olacak".denedik tabi bizde.bagaja attık iki tane 70kiloluk fındık cuvalını(maksat savurmasın)arka koltuklara da koyduk agırlık yapacak esyaları.170 gördü emektar.gercekten ustanın dedigi gibi egsozun ici pırıl pırıl olmuştu.

    arada bir basmak lazim demekki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EIRP -- 13 Nisan 2008; 0:59:19 >
  • dayımlar köyde hayvancılık süt toplama bi nevi nakliye işiyle uğraştıklarından levend marka bi araba aldılar.ilk aldıklarında 11-120ye kadar çıkarmış arabanın sürati.aradan 6ay 1yıl kadar süre geçtikten sonra araç dur-kalk ve sürekli düşük devirde gittiğinden şimdi arabayı sonuna kadar bassalarda 80i geçmiyor. artık ne olduğuna siz karar verin
  • Yüksek devir için ille de hızlı gitmek gerekmiyor, düşük vites yüksek devir de kullanabilirsiniz.
    Amaç yüksek egzoz gaz çıkışına ek olarak motorun içerisinde de kurumların vb. birikintilerin temizlenmesidir.
  • 180km/h civarı seyrettiğimiz otoban serüveninden sonra babam arabanın açıldığından bahsetmişti...
  • Bilmedende olsa arada bi arabaya faydam oluyormuş. Arada bi deliriyorum da arabada. Manuele alıyorum devri 4000+ yapıyorum. Otomatikteyken sport yapıyorum bazen. Kendine geliyo araba.

    Ancak merak ettiğim bişey var. Devir yükseldiği zaman motor parçaları daha çabuk birbirine sürteceği için aşınma oranı daha yüksek olmaz mı? Pistonlar daha hızlı işleyeceği için onlara ya da diğerlerine olumsuz etki yapmaz mı? Daha çabuk aşınma yapmaz mı? Yararlı mıdır bu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ünal -- 13 Nisan 2008; 1:22:34 >
  • du dizel ve benzinli motorlar içinde aynımıdır
    yani dizelin devir aralığı zaten yeterince düşük
    max. torku verdiği an yeterli olmazmı
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • valla yazdığın doğru sanırım.

    neden derseniz babam aracı dizel bir araçmış gibi kullanır. aracı alalı 3,5 sene oldu ve uzun yolda hakikaten 130 geldikten sonra araba gitmem der gibi oluyor. artık bu sürekli düşük devirde kullanmaktan mıdır yoksa başka bişeyden midir bilemem.

    bu arada araç 98 hp.
  • ecotec opel astra ankara yollarında dur kalk arabası olmuştu garibim sürekli 2000 devirde vites değiştirilirdi. Galeriden ilk ben çıkartmıştım arabayı ve o performansı hatırlıyorum az çok. Bu süreçten sonra arada Ankara-İstanbul yapıyordum ve aracın performansının düşüşünü hissediyordum. mesela 5. vieste 3000 devirde 110 yapan araç düşünün... başka bişey demiyorum..
    Sonra bu otobanda 150-160 lara falan çıktıktan sonra bir süre (1 ay gibi) motorun açıldığını hissederdim. Sonra şehir trafiği ritüeline dönüşte aynısı olurdu.
    Arada bir devirli kullanmak bencede işe yarıyor.

    Ayrıca devirli kullanırsam valfleri falan zorlarmıyım endişen olmasın. Motor yağın çok eski değilse ( yeni demiyorum bak) bir sıkıntı olmaz. Aracı açarsın zindeleştirirsin.
  • Sanırım eskiler boşuna konuşmuyorlar
    Aracı bence şehir içinde en iyi 2.viteste sıkıştırabilirsiniz
    Bazen şehir içi trafikte dahi olsanız 70-80leri 2.viteste görün ciddi diyorum 3-4 sefer 1er dakikalık kullanımdan sonra motor çok daha rahat üst devirleri çevirebilecek
    Çokça denemiştim eski aracımız civicte
    gerçekten işe yaradığını sonradan anlıyosun
    honda zaten yüksek devirleri seven bir araba
    bu şekilde arabayı öldürmek bence çok gereksiz
    biraz fazla yaksın arada arabanız sorun değil.. sıkıştırın sıkıştırın rahatlatın onu
  • Ben hemen hergün bir kere 6750 deviri gördürürüm, tabi kurum atsın falan diye değil ses için. Amaç kurumsa doğrusu, arada sırada sıkıştırmak, hemde red linea gelmeyede gerek yok.
  • ben eski aracımı aldığım zaman (89 ford taunus) 5. viteste 110 u geçmiyordu.
    malum sadece şehir içinde dur kalk kullanılmış araç hantallaşmış.
    3 ayda zor kendine geldi araba.
    2. vites 70, 3. vites 110, 4.vites 150 de vites değiştirerek motoru açtım iyice.
    aracı sattığımda 5.viteste 2400 d/d 90 km hız.

    aracın hantallaşmaması için arada bir devirli kullanmak gerekiyor..
  • çok devir benzinden az devir motordan götürüyormuş
  • quote:

    Orjinalden alıntı: geremy

    çok devir benzinden az devir motordan götürüyormuş

    yaklaşım güzel
  • bu motor açma falan tamamen efsane fazla devir demek fazla yakıt fazla sürtünem fazla aşınma demek öle olmasa aracınızı 2000 2500 devir arası kullanın demezlerde modern enjeksiyonlu araclarda motor açma diye bişey yok aracınızı devirli kullanırsanız malum cok yakar ama aşınma dedğiğmiz sey arada bi gazlamakla bişey olmaz ama asıl önemli sorun motoru sağırlaştırırsın diye bir efsane var o koca bi yanlış motorun herhangibir organın sorun olmadıkca motor herzaman aynı verimi verir
  • moturu açmak icin bence gerekli yüksek devir devamlı minibüscüler gibi 2000dd vites atılırsa motor sagır kalır
  • Bana kalırsa kimse net olarak birşey bilmiyo
    bu konuyu serviste dahil sormuştu opel olsun vw olsun audi olsun fiat olsun
    işin garibi hiç biri net olarak devirli kullanın arada yada kullanmayın demediler onlarda bizim gibi
    ama çalışanlardan eski opelciler audiciler var
    sen boşver arada devirli git diyorlardı
    sıkıştır haftada bir kere diyordu adamların ufak bir kısmı
  • Şimdi devir derken 5. viteste devirli kullanmak ile 2. viteste devirli kullanmak açısından bir fark varmı?

    Eğer fark yoksa hız yapmadanda örneğin 2. viteste 70 yaparakta arabayı açabiliriz,Bu çok önemli bir açıklama olacaktır.
  • kimse net olarak birşey soyleyemiyor.

    ama şu varki arada bir devirli kullanmak fazla yakıt sarfiyatından başka bir soruna yol acmaz herhalde
  • quote:

    Orjinalden alıntı: selim82

    bu motor açma falan tamamen efsane fazla devir demek fazla yakıt fazla sürtünem fazla aşınma demek öle olmasa aracınızı 2000 2500 devir arası kullanın demezlerde modern enjeksiyonlu araclarda motor açma diye bişey yok aracınızı devirli kullanırsanız malum cok yakar ama aşınma dedğiğmiz sey arada bi gazlamakla bişey olmaz ama asıl önemli sorun motoru sağırlaştırırsın diye bir efsane var o koca bi yanlış motorun herhangibir organın sorun olmadıkca motor herzaman aynı verimi verir


    İki tane dynoda aynı HPyi veren aynı marka model "0" araç alınsın, biri ekonomi yapılarak, aracı boğmadan düşük devirlerde kullanılsın, diğeri sürekli redlinea yakın kesiciye girmeden kullanılsın, 10.000 km sonra dyno verileri çok farklı çıkacaktır. Genelde zorlanan araçlar daha az hp kaybına uğrar hatta daha performanslı olur. 120.000 km de ki iki aynı model aynı araç arasında önemli performans farklılıkları vardır.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.