Şimdi Ara

Araca yüksek amperlik akü takmak?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
45
Cevap
1
Favori
32.924
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2006 model polo mun aküsü bitti. Eski sahibine sordum 1.5 sene oldu alalı dedi nasıl bittiyse artık. Oto elektrikçi ye götürdüm dinamoda sıkıntı yok aku bitmiş dedi. Kaç lik var üzerinde diye sordum 60 Ah mis. Sonradan akucuyu aradı fiyat almak için 60 lik 200 TL 72 lik 230 TL dedi hangisni takalim dedim 30 TL için değmez 72 lik al dedi ben de onu aldım. Sonra akü geldi eskisini soktu tabi büyük olduğu için oturtma yuvasınin yanını az bişey kesti. Sonra sökülen akü ye bir baktım meğer eski akü 44 Ah mis. Şimdi 44 Ah yerine 72 Ah var arabada. Her hangi bir sıkıntı çıkarır mı?
    Aldığım akü;
    http://m.n11.com/yeni-teknoloji-sfb-12v-72-ah-amper-mutlu-akukargo-bedava-P163592598







  • ufuk-34JD58 kullanıcısına yanıt
    ufuk-34JD58 demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    sıkıntı çıkarır tabi 2 katı akü takılırmı.onca mühendis hiç bişey bilmiyormuymuş

    Sıkıntı çıkarır demeden önce bilgi sahibi olmak gerekiyor. Aküdeki amper diye ifade edilen kavram amper değil ampersaat'tir, akünün kapasitesini belirler.

    12V 60Ah bir akü, 12V'luk elektriği 60Amper akımla 1 saat kadar verebilir. Daha yüksek kapasiteli bir akü takmak herhangi bir yük getirmez, tam aksine akünün kontak kapalıyken daha uzun süre dayanmasını sağlar. Aynı zamanda yüksek kapasiteli akülerin anlık akım kapasiteleri de yüksektir. Örneğin 40-50Ah bir akü anlık belki 300Amper verebilirken, 90Ah bir akü anlık 600-700Amper verebilir, belki daha yüksek. Bu da örneğin marş motorunun anlık yüklenmesinde daha iyi performans anlamına gelir.

    Günümüz modern araçlarında alternatörler zaten 2KW civarı güç üretebiliyor, 12V için yaklaşık 150-200Amper yapar, 60Ah-72Ah arasındaki 150Wh'lik kapasite farkı alternatör için sadece 5-10dk'lık bir çalışmaya tekabul ediyor.

    Zaten aküüde kapasite yükseldikçe boyut artıyor, tutup 60Ah akü yerine 120Ah akü monte etmeniz mümkün değil, 60-72 arası fark göz ardı edilebilir ve yüksek akü takılabilir, herhangi bir sorun oluşturmaz.

    Onca mühensis elbette ki birşey biliyor ancak maliyet farkı sözkonusu, araçlara ihtiyacından daha fazla akü koymazlar, üç kuruşun hesabı yapılıyor bu işlerde.
    Hiç bir şey olmaz merak etmeyin. Hepimiz powerbank kullanıyoruz 5000 lik yerine 10000 lik alınca cep telefonunuza bir şey oluyor mu? Hayır. Çıkış voltajı 5v ta kararlı olduğu sürece kapasitenin fazla olmasının zararı olmaz. Şarj dinamosuna gelince. Şarj dinamosu duran bir şey değildir. Akünüz dolu olsun olmasın sürekli çalışır. Şarj kontrol ünitesi şarjı keser o ayrı ama dinamo çalışmaya devam eder. Mühendisler niye büyük takmamışlar? Akü büyüdükçe fiyatında arttığını hepimiz biliyoruz. 45 lik akü yetiyorsa neden daha fazla para harcasın? Adamlar kar edecek yer arıyor zaten.
    Bilmeden konuşmamak lazım. Arkadaşlar, bilmiyorsanız, boşa gürültü yapmayın yahu. Ben de merak ettim falan deyin. Üretici bilmiyor mu? Tabii ki biliyor. Tüm önlemleri almak için o ebatta akü takıyor. Ancak sen büyük akü takmanın riskini biliyorsan ve aracını buna göre kullanacaksan Hiçbir şey olmaz. Ancak büyük aküyü takıp şuursuzca kullanırsan bir şey olabilir... Tamamen aküyü nasıl kullandığınız ile alakalı.

    Anlatayım:

    Arabadaki akü sadece marş basma anında ve motor çalışmıyorken kullanılır. Onun dışında anlık yüksek akım çeken ürünlerin anlık akım ihtiyaçlarını karşılamak için kullanılır. Bunun dışında hiç kullanılmaz araba aküleri. Araba çalışırken arabanın içinde elektrik kullanan ne varsa, hepsinin elektrik ihtiyacını şarj dinamosu karşılar. Yoksa akünüz araç çalışırken zayıflar ve bir noktada biter. Böyle bir şey olamayacağına göre, akünüz kullanılmamaktadır.

    Anlık yüksek akım ihtiyacını karşılar dedim. Bu sadece güçlü müzik seti olan araçlarda yaşanır. Subwoofer vurduğunda müzik seti (amfi) anlık 100 amper, 150 amper talep edebilir. Bu gücü şarj dinamosu üretemediği için, akü karşılar. Ancak akü sonraki 1 saniye içinde şarj dinamosunu sömürerek kendini şarj eder. Bas vurduğunda müzik seti anlık 100 amper çekse de, bu akımı sürekli çekmez. Ortalamaya vurduğunda sıkıyorum, 30 amper çeker. Bu gücün katlarını şarj dinamonuz üretebildiği için akünüz gene bitmez. Anlık besler, şarj olur, anlık besler, şarj olur. Müzik setli araçların akülerinin neden çabuk öldüğünü de öğrenmiş oldunuz.

    -----------------

    Büyük kapasiteli aküyü arava ne için takacağınız çok önemli. Arabayı uzun süre kapalı tutup, içinde elektrik harcayacaksanız, büyük akü kullandığınızda, araca marş bastığınız andan itibaren şarj dinamosunun aküyü şarj etme süresi uzayacağı için dinamonun ömrü kısalacaktır. Ancak araca büyük akü takıp, eskiden nasıl kullanıyorsanız öyle kullanacaksanız, büyük akü kullanmak ile küçük akü kullanmak arasında hiç bir fark olmaz.

    Uzun servis süresini kullanamayacaksam, neden büyük akü takayım? Çok güzel bir soru. Tek bir sebeple olabilir. Öyle bir sömürücü ses sisteminiz vardır ki, anlık güç taleplerine şarj dinamosu + küçük akü yetmiyordur. Büyük akünün anlık güç taleplerine verebildiği güç de hali ile küçük aküden yüksek. Bu özelliğini kullanmak için büyük akü takarsınız. Bu mantıklıdır. Dinamodan da yük alırsınız hatta. Daha dengeli çalışmasını sağlarsınız.

    Ancak servis süresini uzatmak amaçlı büyük akü alacaksanız, yani, boşalt-doldur yapacak ve boşalma süresini uzatma peşindeyseniz, büyük akü kullanmanız şarj dinamosunu daha çok yoracaktır.

    ------------------

    Yani, büyük aküyü alıp diğer aküyü kullandığınız gibi kullanırsanız hiçbir sakıncası yoktur.

    ------------------

    Bu arada, ben hiç boşalt-doldur yapmadım; ama aracı çok ağır sömürecek ses sitemleri ile bol bol gezdim yıllarca. Şimdiki ses sistemlerim daha efendi. Kalite odaklı. Eskiden sadece ne yapılabildiğini merak ettiğim için ses şiddeti işlerine yönelmiştim. Focus 2.5 aracımda bir dönem iki adet 38cm çift bobin JBL subwoofer vardı. Bu şekilde aracı 2 yıl kullandım. Bir akü öldürdüm. 80 amper aküye geçtim. Bu sistemde kapasitör de kullanmıyordum. Yani akü ve dinamoya çok yük bindiriyordum. Şarj dinamosunda sorun yaşamadım. Ağır tesisatlara sahip olanlar içinde erkenden sorun yaşayanı da görmedim. Bu da demek oluyor ki, dinamo zaten gayet dayanıklı. Ömrü 10 yıl ise, boşalt-doldurlar ile 8 yıla çekiyorsun. Gene ölümcül değil. Ama bir zararı var. Bilin.

    -----------------

    "İRİÇ İLİKTRİĞİNİ ZİRİR VİRİR." Sen hiç, araç çalışırken (sistem voltajı 14.4V iken), çift kapasitörlü, 72 amper akülü bir arabada, bas vurduğunda sistem voltajını 12V'a kadar düşüren bir ses sitemine sahip araçlarla haşır neşir oldun mu? Ben oldum. Arabaların elektroniği o kadar hassas değil inanın bana. piyasada bir sürü araba her bas vurduğunda 2.4V'luk sistem voltajı oynaması ile geziyor. Saniyede iki bas vursa, saniyede iki kere sistem voltajı 14.4V'dan 12'ye düşüp geri çıkıyor. Ve bu arabalar elektronik aksam bozmadan 10 yıl, 15 yıl hizmet ediyor.

    Benim ebesine atladığım arabalar:

    Opel Frontera
    Saab 900
    Focus 2.5
    Subaru Legacy

    Arkadaşların ebesine atladığım araçları:

    Opel Astra (2000)
    Opel Astra (2008)
    Rover 200 Si (1998)
    BMW 3.16i (2007)
    Peugeot 307

    Arabalar sağlam özetle. Siz kafanızı rahat tutun.

    ------------

    Ancak araç çalışırken voltaj 11.5V'un altına düşüyorsa, o sıkıntı işte. O kadar da değil. Abartmamak lazım.
    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: Diablo


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    sıkıntı çıkarır tabi 2 katı akü takılırmı.onca mühendis hiç bişey bilmiyormuymuş

    Sıkıntı çıkarır demeden önce bilgi sahibi olmak gerekiyor. Aküdeki amper diye ifade edilen kavram amper değil ampersaat'tir, akünün kapasitesini belirler.

    12V 60Ah bir akü, 12V'luk elektriği 60Amper akımla 1 saat kadar verebilir. Daha yüksek kapasiteli bir akü takmak herhangi bir yük getirmez, tam aksine akünün kontak kapalıyken daha uzun süre dayanmasını sağlar. Aynı zamanda yüksek kapasiteli akülerin anlık akım kapasiteleri de yüksektir. Örneğin 40-50Ah bir akü anlık belki 300Amper verebilirken, 90Ah bir akü anlık 600-700Amper verebilir, belki daha yüksek. Bu da örneğin marş motorunun anlık yüklenmesinde daha iyi performans anlamına gelir.

    Günümüz modern araçlarında alternatörler zaten 2KW civarı güç üretebiliyor, 12V için yaklaşık 150-200Amper yapar, 60Ah-72Ah arasındaki 150Wh'lik kapasite farkı alternatör için sadece 5-10dk'lık bir çalışmaya tekabul ediyor.

    Zaten aküüde kapasite yükseldikçe boyut artıyor, tutup 60Ah akü yerine 120Ah akü monte etmeniz mümkün değil, 60-72 arası fark göz ardı edilebilir ve yüksek akü takılabilir, herhangi bir sorun oluşturmaz.

    Onca mühensis elbette ki birşey biliyor ancak maliyet farkı sözkonusu, araçlara ihtiyacından daha fazla akü koymazlar, üç kuruşun hesabı yapılıyor bu işlerde.

    45 yerine 72 amper taktıran adam gitsin belediye otobüsüne binsin.hep sizin gibi aynştanlar yüzünden yollar tehlikelerle doldu

    Arkadaşım hala amper diyorsun bilmediğin konuda ahkam kesiyorsun, amper değil o amper-saat, akımı değil kapasiteyi belirler, daha yüksek kapasitede aynı özellikte akü takmanın dezavantajı olmaz, ikisi de 12V aynı amaç için üretilmiş aynı marka akü. Ayrıca yüksek kapasiteli sıfır akü takmanın yolu ve trafiği nasıl tehlikeye attığını açıklarsan sevinirim.

    Bazı arkadaşlar aracın alternatörünün şarj etmeyeceğini ve fazla zorlanacağını belirtmişler. Araca ve modele göre değişmekle beraber ortalama bi alternatör 100A yani 1200W güç üretebilir. Araç aküsünü 60Ah yerine 72Ah taktığınızı varsayarak hesap yapalım, aradaki 12Ah'lik kapasite farkı 12V üzerinden 144Wh yapar. 1200W güç üreten bir alternatör için 144Wh'lik enerji farkı sadece 7 dakikalık bir iş gücüne tekabul ediyor.

    Bir de sanki alternatör aküyü sürekli şarj ediyormuş ve sürekli tam yük altındaymış gibi yanlış bir düşünce daha var. Bir arkadaşın da belirttiği üzere akü sadece aracı ilk çalıştırma esnasında kullanılır, motor çalıştıktan sonra alternatör elektrik ürettiği için hem aküyü şarj görevini üstlenir hem de aracın elektrik aksamını besler. Alternatör kapasitesinin üzerinde akım çekmediğiniz sürece (ses sistemi, inverter vs türü cihazlar gibi ) de aküden elektrik çekilmez. Zira akü zaten 12V'tur, alternatör ise rölantide ortalama 13.5V civarı iken biraz daha yüksek devirlerde 14.4V olan ideal değerini yakalar.

    Yine bazı arkadaşlar araçta sürekli elektrik dalgalanmasının vs zararlarından bahsetmiş ama araçlarda voltaj zaten sabit durmaz, motor kapalıyken aküden 12V, rölantide de alternatörden 13-13.5V iken yüksek devirlerde 14.4V'a kadar çıkar.
  • daha cok elektronik cihaz baglayabilirsiniz araca. daha cok akim verir.
  • sıkıntı çıkarır tabi 2 katı akü takılırmı.onca mühendis hiç bişey bilmiyormuymuş
  • birşey olmaz,doblonun orjinal aküsü büyük ihtimal 60 ah dir zaten,aracınız soğuklarda daha kolay marş alır,elektrik aksamı daha dinç olur.72 den sonrasını takmakta sorun olabilirdi mesela 90 lık takarsanız aksamı patlatabilirsiniz,ancak seçim iyi olmuş gayet.
  • Hiçbir şey olmaz, yeri sıkıntı olmuyorsa büyük takılabilir.

    Hatta bağzı araçların kitapçığında yükseltebilirsiniz tarzı birşeyler yazar.
  • sarj dinamosu sarj etmek için biraz fazla çalışır yeterli gelmezse sarj dinamosunu bile yakabilir.
  • Hiç bir şey olmaz merak etmeyin. Hepimiz powerbank kullanıyoruz 5000 lik yerine 10000 lik alınca cep telefonunuza bir şey oluyor mu? Hayır. Çıkış voltajı 5v ta kararlı olduğu sürece kapasitenin fazla olmasının zararı olmaz. Şarj dinamosuna gelince. Şarj dinamosu duran bir şey değildir. Akünüz dolu olsun olmasın sürekli çalışır. Şarj kontrol ünitesi şarjı keser o ayrı ama dinamo çalışmaya devam eder. Mühendisler niye büyük takmamışlar? Akü büyüdükçe fiyatında arttığını hepimiz biliyoruz. 45 lik akü yetiyorsa neden daha fazla para harcasın? Adamlar kar edecek yer arıyor zaten.
  • Bu konu çok tartışıldı forumda

    Ben doğru bulmuyorum sonuçta arac icin mühendis o değerlerde bir aküye karar kılmış



    Yıllarca hiçbirşey olmadı kullandım diyende çok

    Aracın bir yerlerini zorlar diyende çok

    Ben olsam taktırmam
  • belki şarj dinamosunun fazla yorulmasına neden olur misal 60lık aküye göre takılan kapasitedeki şarj dinamosu 70 lik için daha fazla çalışmak durumunda kalacağı için erken yıpranması ve tam emin değilim ama yakıt sarfiyatınında bir miktar daha artmasına neden olabilir.
  • Cep telefonuna 3 amper de pil takarsın, 5 amperlik geliştirilmşi pil de takarsın. Dayanım süresi uzar. Önemli olan voltajdır. Araçlar 12/24v olur. Uygun voltajı seçtikten sonra hiç bir sorun olmaz.
  • Şarj dinamosunun verdiği enerjiye bakarak daha büyük akü takılabilir, lakin kaliteli AGM özellikli 72 ah lık bir akü 95 ah lık normal aküden daha uzun ömürlü olacaktır, benim aracın üzerinde fabrika çıkışı 72 ah akü vardı ben 95 lik (varta g14) AGM akü taktırdım yaklaşık iki senedir aracın üzerinde tahminime göre 7 yıl daha götürür.
  • hiç birşey olmaz.Güle güle kullanın.
  • Konulardan tecrube ettigim su. Araba firmalari maliyet acisindan yüksek amperli aku koymuyor. Hem maliyet hem de standart ekipmanla gerek gormuyorlar. Yuksek amper takarsan hem iyi olur hem eksisi. Aracin elektrik sistemi daha guzel beslenir. Ama sarj donamosunun fazladan calismasi gerekir. Bu da az da olsa yakit sarfiyatina neden olur. Ben olsam bir kademe ustunu takardim. Daha fazlasina gerek yok
  • Binek otolar için 60 lık idealdir fazlasına gerek yok.
  • https://www.inciaku.com/aku-secimi

    Araç aküyü şarj edemeyebilir diyor. Bence bu büyük bir sorun olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stasi -- 28 Ağustos 2017; 8:35:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    sıkıntı çıkarır tabi 2 katı akü takılırmı.onca mühendis hiç bişey bilmiyormuymuş

    Sıkıntı çıkarır demeden önce bilgi sahibi olmak gerekiyor. Aküdeki amper diye ifade edilen kavram amper değil ampersaat'tir, akünün kapasitesini belirler.

    12V 60Ah bir akü, 12V'luk elektriği 60Amper akımla 1 saat kadar verebilir. Daha yüksek kapasiteli bir akü takmak herhangi bir yük getirmez, tam aksine akünün kontak kapalıyken daha uzun süre dayanmasını sağlar. Aynı zamanda yüksek kapasiteli akülerin anlık akım kapasiteleri de yüksektir. Örneğin 40-50Ah bir akü anlık belki 300Amper verebilirken, 90Ah bir akü anlık 600-700Amper verebilir, belki daha yüksek. Bu da örneğin marş motorunun anlık yüklenmesinde daha iyi performans anlamına gelir.

    Günümüz modern araçlarında alternatörler zaten 2KW civarı güç üretebiliyor, 12V için yaklaşık 150-200Amper yapar, 60Ah-72Ah arasındaki 150Wh'lik kapasite farkı alternatör için sadece 5-10dk'lık bir çalışmaya tekabul ediyor.

    Zaten aküüde kapasite yükseldikçe boyut artıyor, tutup 60Ah akü yerine 120Ah akü monte etmeniz mümkün değil, 60-72 arası fark göz ardı edilebilir ve yüksek akü takılabilir, herhangi bir sorun oluşturmaz.

    Onca mühensis elbette ki birşey biliyor ancak maliyet farkı sözkonusu, araçlara ihtiyacından daha fazla akü koymazlar, üç kuruşun hesabı yapılıyor bu işlerde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Diablo


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    sıkıntı çıkarır tabi 2 katı akü takılırmı.onca mühendis hiç bişey bilmiyormuymuş

    Sıkıntı çıkarır demeden önce bilgi sahibi olmak gerekiyor. Aküdeki amper diye ifade edilen kavram amper değil ampersaat'tir, akünün kapasitesini belirler.

    12V 60Ah bir akü, 12V'luk elektriği 60Amper akımla 1 saat kadar verebilir. Daha yüksek kapasiteli bir akü takmak herhangi bir yük getirmez, tam aksine akünün kontak kapalıyken daha uzun süre dayanmasını sağlar. Aynı zamanda yüksek kapasiteli akülerin anlık akım kapasiteleri de yüksektir. Örneğin 40-50Ah bir akü anlık belki 300Amper verebilirken, 90Ah bir akü anlık 600-700Amper verebilir, belki daha yüksek. Bu da örneğin marş motorunun anlık yüklenmesinde daha iyi performans anlamına gelir.

    Günümüz modern araçlarında alternatörler zaten 2KW civarı güç üretebiliyor, 12V için yaklaşık 150-200Amper yapar, 60Ah-72Ah arasındaki 150Wh'lik kapasite farkı alternatör için sadece 5-10dk'lık bir çalışmaya tekabul ediyor.

    Zaten aküüde kapasite yükseldikçe boyut artıyor, tutup 60Ah akü yerine 120Ah akü monte etmeniz mümkün değil, 60-72 arası fark göz ardı edilebilir ve yüksek akü takılabilir, herhangi bir sorun oluşturmaz.

    Onca mühensis elbette ki birşey biliyor ancak maliyet farkı sözkonusu, araçlara ihtiyacından daha fazla akü koymazlar, üç kuruşun hesabı yapılıyor bu işlerde.

    45 yerine 72 amper taktıran adam gitsin belediye otobüsüne binsin.hep sizin gibi aynştanlar yüzünden yollar tehlikelerle doldu




  • Sattığım opel astra model aracımda 50 lik akü vardı, 85 lik varta ile değiştirdim. Almadan önce uzun süre araştırmada yaptım, kullanırkende hiçbir problem olmadı. Araç daha hızlı marş almaya başladı, iç dış aydınlatma canlandı. 50 lik akü sıfır aldığımda bile 85 lik kadar iyi değildi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Live yourlife -- 28 Ağustos 2017; 13:0:17 >
  • Hiç bir şey olmaz. Normal kapasitenin altında kullanırsanız, akünüz, olmasi gerekenden çok daha çabuk biter. Özellikle kışın ilk marşlarda zorlanır, hele ki çok soğuk bir yerde yaşıyorsanız, peş peşe bacağınız 4 marştan sonra akü bitebilir bile. Büyük kapasiteli kullandığınız takdirde bu sorunlarla karşılaşmazsınız. Sözün özü, kullanabilirsiniz
  • ufuk-34JD58 kullanıcısına yanıt
    İyi de adam ucuzuna kaçmıyor ki niye belediye otobüsüne biniyor?
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.