Bildirim
Akü Araca Takılıyken Şarj Edilir mi?
Samsung Galaxy S24 Ultra 17,3 cm (6,8") 12 GB 256 GB Çift SIM Gri 5000 mAh : Amazon.com.tr: Elektronik
https://www.amazon.com.tr/dp/B0CNKGPSBM
5 sa. önce paylaşıldı
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Bişey olmaz diye düşünüyorum, ancak her ihtimale karşı arabaya bağlıyken şarj etmeyin mümkünse aküyü yerindende çıkartıp dışarıda şarj edin. Daha sağlıklı olur. -
Bazı kaliteli akü şarj ve bakım cihazları var, özellikle uzun süre yatan süpersportlarda kullanılıyor, bir arkadaşıma yurtdışından sipariş etmiştim, 7 kademeli otomatik şarj ve akünün düzenli bakımını yapan bi cihazdı. Bağlı kaldığı sürece aküyü dolu tuttuğu gibi, belirli periyotlarla hafifce boşaltıp tekrar şarj ederek ömrünü koruyordu. O tip bir cihazsa 7/24 araç üzerinde bağlı kalabilir ve hiçbir sorun da olmaz.
Şarj cihazının çıkış voltajı ne kadar? Normalde alternatör 14.4V gerilimle şarj eder aküyü, araç içi elektrik donanımı da buna göre dizayn edilir. Elinizdeki şarj aleti de 14.4V çıkışlı ise herhangi bir zarar vermez. -
https://www.hepsiburada.com/einhell-cc-bc-8-aku-sarj-cihazi-p-HBV0000018KM5?magaza=makinaburda&wt_gl=cpc.tum.universal-genel.pla&gclid=CjwKCAjwndvlBRANEiwABrR32CGoV7jy-efLM-0paidH9n0IM1o7uVMRnRs_FJ0D25ACq-nd4b8FpRoC2hEQAvD_BwEquote:
Orijinalden alıntı: Diablo
Bazı kaliteli akü şarj ve bakım cihazları var, özellikle uzun süre yatan süpersportlarda kullanılıyor, bir arkadaşıma yurtdışından sipariş etmiştim, 7 kademeli otomatik şarj ve akünün düzenli bakımını yapan bi cihazdı. Bağlı kaldığı sürece aküyü dolu tuttuğu gibi, belirli periyotlarla hafifce boşaltıp tekrar şarj ederek ömrünü koruyordu. O tip bir cihazsa 7/24 araç üzerinde bağlı kalabilir ve hiçbir sorun da olmaz.
Şarj cihazının çıkış voltajı ne kadar? Normalde alternatör 14.4V gerilimle şarj eder aküyü, araç içi elektrik donanımı da buna göre dizayn edilir. Elinizdeki şarj aleti de 14.4V çıkışlı ise herhangi bir zarar vermez.
Cihaz bu hocam amperini akunun şarj seviyesine göre otomatik ayarlıyor, voltajı da sabittir herhalde 14.4 voltta. Öyle bilinmedik bir cihaz değil Akü şarjı için dizayn edilmiş bir cihaz. Dediğiniz gibi arabanın tesisati da 14. 4 volt için dizayn edildiğinden bişey olmaz gibime geliyor. Ama bir de beyni filan yakarsa diye düşünmeden edemiyorum
-
https://assets.einhell.com/manuals-pdf/900_399754/cc-bc-8.pdfquote:
Orijinalden alıntı: Suprémacy
https://www.hepsiburada.com/einhell-cc-bc-8-aku-sarj-cihazi-p-HBV0000018KM5?magaza=makinaburda&wt_gl=cpc.tum.universal-genel.pla&gclid=CjwKCAjwndvlBRANEiwABrR32CGoV7jy-efLM-0paidH9n0IM1o7uVMRnRs_FJ0D25ACq-nd4b8FpRoC2hEQAvD_BwE
Cihaz bu hocam amperini akunun şarj seviyesine göre otomatik ayarlıyor, voltajı da sabittir herhalde 14.4 voltta. Öyle bilinmedik bir cihaz değil Akü şarjı için dizayn edilmiş bir cihaz. Dediğiniz gibi arabanın tesisati da 14. 4 volt için dizayn edildiğinden bişey olmaz gibime geliyor. Ama bir de beyni filan yakarsa diye düşünmeden edemiyorum
Alıntıları Gösterquote:
5. Çalıştırmadan önce
Otomobil üreticilerinin talimatına göre akü şarj edilmeden önce aracın elektrik şebekesinden ayrılmalıdır. Günümüzdeki araçların standart donanımlarında, bir-çok elektronik aksam (örneğin ABS, ASR, enjeksiyon pompası, yol bilgisayarı gibi) bulunduğuna işaret ederiz. Şarj işleminde oluşacak maksimum gerilim değerleri muhtemelen bu elektronik aksamın arızalanmasına yol açabilir. Bu nedenle aküyü şarj etmeden önce aracın elektrik şebekesinden ayırın. Araç, radyo, navigasyon sisteminin vs. kullanma talimatlarına da dikkat edin.
Ürün kitapçığında kutup başını sökün demişler, pozitif ucu söküp de şarj etmeniz daha uygun olacak gibi. Bu cihaz benim bahsettiğim türden bakım-şarj cihazı değil, doğrudan akü şarj için yapılmış, belki 14.4V üzeri çıkıyor olabilir voltaj bilgisi de vermemişler. Yalnız kutup başını sökünce çeşitli ayarlar sıfırlanabilir, teybiniz kod isteyebilir tekrar bağladığınızda.
12V demişler şarj gerilimi olarak ama yanlış bilgi bariz şekilde, 12V akü 12V gerilim ile şarj edilemez. Akü ve şarj edilebilir piller kendi voltajından daha yüksek bir voltajla şarj edilir yoksa tam olarak şarj olmaz.
-
Hocam arac akuden ayrıldıktan sonra radyo kodu filan istemiyor. Sadece tüm ayarlar sıfırlanıyor menzil, yakıt tüketimi vs. Bu herhangi bir sorun oluşturur mu araç açısından?quote:
Orijinalden alıntı: Diablo
https://assets.einhell.com/manuals-pdf/900_399754/cc-bc-8.pdfquote:
5. Çalıştırmadan önce
Otomobil üreticilerinin talimatına göre akü şarj edilmeden önce aracın elektrik şebekesinden ayrılmalıdır. Günümüzdeki araçların standart donanımlarında, bir-çok elektronik aksam (örneğin ABS, ASR, enjeksiyon pompası, yol bilgisayarı gibi) bulunduğuna işaret ederiz. Şarj işleminde oluşacak maksimum gerilim değerleri muhtemelen bu elektronik aksamın arızalanmasına yol açabilir. Bu nedenle aküyü şarj etmeden önce aracın elektrik şebekesinden ayırın. Araç, radyo, navigasyon sisteminin vs. kullanma talimatlarına da dikkat edin.
Ürün kitapçığında kutup başını sökün demişler, pozitif ucu söküp de şarj etmeniz daha uygun olacak gibi. Bu cihaz benim bahsettiğim türden bakım-şarj cihazı değil, doğrudan akü şarj için yapılmış, belki 14.4V üzeri çıkıyor olabilir voltaj bilgisi de vermemişler. Yalnız kutup başını sökünce çeşitli ayarlar sıfırlanabilir, teybiniz kod isteyebilir tekrar bağladığınızda.
12V demişler şarj gerilimi olarak ama yanlış bilgi bariz şekilde, 12V akü 12V gerilim ile şarj edilemez. Akü ve şarj edilebilir piller kendi voltajından daha yüksek bir voltajla şarj edilir yoksa tam olarak şarj olmaz.
Alıntıları Göster
-
Sorun olmaz sadece ayarlar sıfırlanır.quote:
Orijinalden alıntı: Suprémacy
Hocam arac akuden ayrıldıktan sonra radyo kodu filan istemiyor. Sadece tüm ayarlar sıfırlanıyor menzil, yakıt tüketimi vs. Bu herhangi bir sorun oluşturur mu araç açısından?
Alıntıları Göster -
Anladım hocam en garantisi usenmeyip kutup başlarını sokup şarj etmek.Yardiminiz için teşekkürler.quote:
Orijinalden alıntı: Diablo
Sorun olmaz sadece ayarlar sıfırlanır.
Alıntıları Göster -
Akünüzü şarj ederken kutup başları takılıysa, şarj aletinin verdiği elektrik tüm aracı dolaşacağı için araba sizin doldurma aletinize direnç oluşturacak ve voltajı düşürecektir. Yeterli olmayan voltaj da ya akünüzü doldurmayacak ya da şarj süresini uzatacaktır... -
-
Bugün 2011 hyundai elantra aracımın 12.4 volt gelen aracımın aküsünü sökmeden 15 volt 4 Amper çıkışlı akü şarj aleti ile 4 saat kadar şarj ettim şarjı çıkartıp ölçtüğümde 13.9 volt gösteriyordu. Aracımda hiç bir sıkıntı olmadı. Bu bir tavsiye değildir. Herkes yaptığından sorumludur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi komador -- 25 Ağustos 2020; 16:31:25 >
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X