Şimdi Ara

Arabalarımızın verimli devir aralıklarını yazıyoruz

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
0
Favori
2.278
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yararlı bir konu olur düşüncesinde açıyorum. Herkes kullandığı arabanın biliyorsa verimli devir aralığı yazarsa hem bilmeyen arkadaşlar öğrenmiş olur hemde biz farklı araçların devir aralıklarını öğrenmiş oluruz. Ben başlamak isterdim lakin ruhsatı üzerime kayıtlı olan bir arabam yok.



  • otomobil 2.500 3.000

    motosiklet 7.000 10.000
  • VW grubunun 1390 CC hacime sahip 75 Bg'lik 1.4 16 Valf atmosferik motorunu kullanıyorum.
    3800 devirde en yüksek torkunu veriyormuş. En yüksek gücünü de 5000 devirde veriyormuş. Wiki'nin yalancısıyım.
  • Tüm araçların maksimum torku ürettiği devirler verimli diye geçer. Fakat verimden kasıt az yakması ise 5'inci viteste sabit hızla gidebildiğin düşük devirler verimlidir.
  • yakıt tasarrufu olsun diye shift yazısını gördüğüm an değiştiriyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 5. Vites 2000 devir cok sıkıcı ama verimli. 1.4 dohc getz ile acik otoyolda 4.3 litre veri yakaladim. Ha tirlar solluyor ama ona da katlanacaksiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 5500 devirde 72 hp veriyor
  • 1200 devirde 310nm tork emrime giriyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nissan Note 86 beygir 1.5 dci motor kullanıyorum.

    1700-2500 devir arası iyi kaçıyor, 3000 devirden sonrası anlamsız zaten.Ne kadar basarsam basayım yakıt en fazla %10 farkediyor bir de.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tasarruf : 1250 - 2500 d/d

    Performans : 2500 - 4000 d/d (ilk 3 vites için 4500'e kadar opsiyonu var)

    Peugeot 307 1,6 HDi 110 BG
  • 2000 devirde 400 nm koltuğa yapıştırıyor. 3800 devirde ise 163 hp devreye giriyor. Sonra saymaya başla 1...2..3..4..5

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • @CKT hocam maddeler için teşekkürler

    Vectra A 2.0 8V
    Tasarruflu kullanım: 1500-2750 arası
    Tam performans: 2600 rpm = 175nm tork
    5520 rpm = 116hp güç
    Kendi sürüşüm: 2000-3500 arası kullanıyordum

    Megane II 1.6 16V
    Tasarruflu kullanım: 1500-3000
    Tam performans: 4200 rpm = 152nm tork
    6000 rpm = 110hp güç

    Kendi sürüşüm: 2000 devirin üstü çünkü alt devirlerde araç tork yoksunluğundan çekmiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi createemir -- 27 Ekim 2013; 10:28:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu yolun eğimini de içine alan bir konu, atmosferik aracımla aşağı doğru 2000-2500 devirde, düzse 3 bin, yokuş çıkarken +4000 devir. 1.4 punto araç.
    Eski arabam focus Dizelde ise eğimin önemi yoktu :)1750 2000 devir bandında kullanmaya calisiyordum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Devir aralığı olarak benim motorda her taraftan bir ses gelebiliyor. Benim bildiğim 207 1.4 HDI 68 bg için, 2000-3800 devir aralığı. Bazı yerlerde 3800 değil de 4000 yazmakta. Deneme yapanlar 0-100 için gördüklerim 3800'den sonra kötü bir iniş oluyor görüyorum fakat psikolojik de olabilir tabi. Net bilgiler yok denebilir. 160N.m tork zaten yani sonuç bu.

    Ekonomi için ise düz yollarda 80 ile 5. viteste gitmek. Baya az yaktırıyor. Zaten 1700-1800 devirlere karşılık geliyor. Hem motor çok zorlanmıyor hem de debriyaj baskı balata. Tabi yokuşlar geldiğinde ya önceden hızlanmalı ya da 4. vitese inilmesi gerekiyor.
  • Nissan maxima v6 2.0 (140 hp)

    Tam gücü(140hp) 6400 d/dak da 177 nm üretiyor..Torku düşük olsada çok seri bir araç.

    tasarruf deviri 2500-3000 arası (5.vites 90 - 100 kmh)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C.Canky -- 27 Ekim 2013; 10:37:24 >
  • 1900 devirde 400 nm tork ile 3800 devirlere ulasiyorum sonrasinda 180 adet helal beygirim devreye giriyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ford Connect 90PS

    1750-2000 devirden sonra aracı durduramıyorum 4000-5000 arası vites değiştiriyorum

    Son hız 160 km

    VW T5 130PS

    2000 devirden sonra araba parlayıp gidiyodu maşallah

    ondada vites değiştirme devrim 5000-6000 arasıydı,

    Son hız 195 km

  • Corolla 90 bg dizel ,

    2000 4000 arasi akıyor, max tork ve beygir gucunun oldugu devir araligi. 2000 in alti 90 yasindaki dedeler gibi 4000 in ustu bosa bagiran karilar gibi ses var icraat yok

    Edit imla , arada bilgileri verenler neyin bilgilerini veriyorsunuz aracin ne oldugunuda yazin :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hunter06 -- 27 Ekim 2013; 10:40:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    Corolla 90 bg dizel ,

    2000 4000 arasi akıyor, max tork ve beygir gucunun oldugu devir araligi. 2000 in alti 90 yasindaki dedeler gibi 4000 in ustu bosa bagiran karilar gibi ses var icraat yok

    Edit imla , arada bilgileri verenler neyin bilgilerini veriyorsunuz aracin ne oldugunuda yazin :)

    Kaç model hocam bu corolla ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wampaa -- 27 Ekim 2013; 11:28:42 >
  • 1500 devirden itibaren 200 nm tork...Ben genelde 2-3bin arası kulllanıyorum....
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.