Şimdi Ara

(YARDIM) Baskı Balata değişimi sonrası vites geçişleri(CLIO4)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
9.251
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    Geçenlerdede bir konu açmıştım düzeldi sandım ama tekrar devam etti.

    1 hafta önce clio 4 icon 2017 kasa aracımın baskı balatasını orijinal mais baskı balata ile ustaya değiştirttim.

    Araba çalışmayınca vites geçişleri yumuşacık.

    Çalışınca Arabama sabah binince soğuk havada 1. Vitese geçiş yapınca sanki sürtünerek geçiyor gibi.

    Bir süre sonra ısınınca biraz daha yumuşuyor.

    - Bu sorun neden olur?

    Kimisi soğuktan normaldir derken.
    Kimisi yeni takılmış daha alışmasına izin ver diyor.

    Debriyaj vesaire çok iyi kavrıyor en ağır yokuşta bile en ufak titreme yok arabada.

    Başka baskı balata takılmış olabilir mi orijinal yerine?
    Aklıma bin bir türlü saçmalık geliyor.



  • Aynı sorun benim clio3 dede oldu bende 1 ay oldu degiseli senin sorun vardı ustayı aradım çalıştırmadan debriyaji 10 kere pompala dedi hava kalmıştır atar kendısi dedi bir kaç kere debriyaji pompaladim 3 günde düzeldi
  • Clio4 de soğukta 1e geçme kronik şekilde sıkıntılı ısınınca düzeliyor
  • OguzhanDURSUN kullanıcısına yanıt
    TIRPAN kullanıcısına yanıt
    Cevaplarınız için teşekkür ederim.

    Peki son olarak sanmıyorum ama ben baskı balatayı orijinal renault mais kutulu satın alıp ustaya götürüp baskı balata değiştirttim. Şaşe numarasını kontrol ederek aldık baskı balatayı.

    Dalgınlığıma geldi baskı balata değişirken aracın yanında olamadım.

    Acaba orijinal baskı balata takmamış olabilirler mi? Bu durum tamamen benim takıntım ile alakalı bir şey.

    Eski baskı balata masanın üstünde duruyordu sonradan gittiğimde.

    Dediğim gibi araçta en ufak en dik yokuşta titreme bile yok ama.

    Sizce başka bir yere baskı balatayı kontrol etmek için aracı açtırtıp baskı balatanın üstünde ki marka/seri noyu kontrol ettirmeli miyim?
  • BR9 kullanıcısına yanıt
    Hidrolik sistem olduğu için sök tak sonrası yağı azalmış yada hava yapmış olabilir. Yağını ve havasını kontrol ettirin düzelecektir.
  • BR9 kullanıcısına yanıt
    Sanmam bende senin gibiyim bekliyorum başında ama tabi bilemiyoruz ustanın kisiligi ile alakalı durum içini görmeden anlayamazsın sorun yoksa boşver kurcalama daha fazla :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OguzhanDURSUN

    Sanmam bende senin gibiyim bekliyorum başında ama tabi bilemiyoruz ustanın kisiligi ile alakalı durum içini görmeden anlayamazsın sorun yoksa boşver kurcalama daha fazla :)
    Şanzıman yağını değiştirdiler sorun tamamen düzeldi hocam ama genede renault'un kronik debriyaj balata probleminden nefret ediyorum. Ne kadar değiştirirseniz değiştirin 1 hafta pamuk gibi sonra eski haline dönüyor hızlıca.
  • BR9 kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba.
    Benzer durum şuanda bende var. Usta şanzıman yağına ilave yaptım sadece demişti. Ancak 1.vites zorlanarak geciyor 2de de var biraz.
    Ben de orijinal taktırdım.
    Siz şanzıman yağını komple değiştirince düzeldi demişsiniz tekrarlamadı değil mi? Ve yağda nasıl bir problem varmış acaba?
  • BR9 kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba 6 ay önce baskı balata değişti şanzuman yağıda değişti , geçen hafta üst merkez değişti düzelmedi aynı sorun bendede mevcut şanzumancıya gittim baskı balatan uyumsuz olabilir dedi 2 gün önce yeni taktırdım hala yapıyor sorunu çözebildiniz mi
  • GodisCoking kullanıcısına yanıt
    Hocam sorununuz çözüldü mü acaba aynısı bendede mevcut 2 kez baskı balata değişti 1 kez üst merkez ve şanzuman yağı değişti arıza çözülmedi
  • neverm!nd kullanıcısına yanıt

    Hocam gittim yetkili servise orijinal baskı balata taktırdım düzeldi. Hatta üstüne gidip vitesi çıkartıp içine hafif motor yağı eklettim iyice yumuşamıştı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BR9 -- 16 Ocak 2023; 9:40:53 >
  • BR9 kullanıcısına yanıt
    Hocam vitese yağ dediğiniz üst kısım mı şanzuman mıydı
  • Vites geçişleri debriyaj bilyesi ve vites kolu halatı ile alakalı oluyor genelde. Yada şanzıman takılırken tam yerine oturtulmuyor yada motor ve şanzıman takozlarında sorun olunca oluyor.
    Şanzıman yağı bir ihtimal...
    Orjinal takıldı dedinizmbaşkanbirşey değişmediğine emin misiniz?
  • sissil S kullanıcısına yanıt

    Farklı marka baskı balta takıldıgı için vites geçişlerini etkilemiş.

    maia uyumlu olmadı ilk sökülen Luk markaydı , Luk takılınca sorun çözüldü, viteslerim daha normale döndü

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.